KatiPotter teljes hozzászólásai | Önmegvalósítás.hu

KatiPotter teljes hozzászólásai

Hozzászólás Edit link Comment Widget
Amúgy erről eszembe jutott egy humorista paródiája egy
2010. aug. 23. hétfő 00:22
/Spirituális és ezotérikus tévedések, téveszmék, képzelgések/

Amúgy erről eszembe jutott egy humorista paródiája egy távgyógyítóról, ami akár egy "mindentudó ember=megvilágosodott?" paródiája is lehetne:
-Hogy hívják Önt?
-Irénke.
-Tudom.
-Melyik lába fáj, a jobb?
-Nem, a bal.
-Tudom.
.... :D
Ezzel nem akarom a bölcs tanítókat leminősíteni, és senkit sem, hiszen biztosan sokat tudnak. De aki azt állítja magáról (találkoztam már ilyen tanítóval), hogy ő meg van világosodva teljesen, az nekem rögtön gyanús. Erre akartam kilyukadni. Ellenpélda, ami nagyon tetszik: valami olyasmi a történet, hogy Buddha helyeselte, amikor valaki nem akart neki feltétlenül hinni, vagyis helyeselte, hogy ő maga is átgondolja, és nem megy senki után, csak azért, mert ő mondta, mert "megvilágosodott". Az ilyen tanítók számomra hitelesek. Van egy idézet, de már nem tudom szó szerint, de a lényege, hogy a jó tanító olykor védi a tanítványait saját magától. Vagyis nem akarja, hogy feltétlen higgyenek neki, mert azt vélni, hogy valaki mindent tud, tévedésekhez vezethet.
Ezzel én személy szerint egyet értek, úgy vagyok vele, hogy elfogadom, hogy nem tudhatunk biztosan dolgokat, de az igazi boldogság nyitjára szerintem rá tudunk jönni, és sok mindenre, de amikor már olyan dolgokban kutatunk, hogy univerzum és világ működése.... hát... sok minden bizonytalan még (és nem minden tanító mondja ugyanazt). De nem baj az.

Kedves Kati! Ne haragudj, hogy vitázok, csak szeretném leírni, a
2010. aug. 23. hétfő 00:08
/Spirituális és ezotérikus tévedések, téveszmék, képzelgések/

Kedves Kati! Ne haragudj, hogy vitázok, csak szeretném leírni, ami megfogalmazódott bennem. Az én meglátásom és tapasztalatom szerint nem csak azt az embert találják meg szélhámosok, akinek a lelkében zavar van. Nem hiszem, hogy feltétlenül mindig az áldozatok lelkében kellene keresni a bajt, inkább a szélhámos nézzen magába. Én nem fedeztem fel, hogy az írás plágium, de nem azért, mert lelkemben zavar, szélhámosság lakik (ez az, amiről tudom, hogy biztosan nem), hanem mert egyszerűen nem tudtam róla, hogy lerágott csont a dolog, egyszerűen ennyi.
A világ tele van olyan emberekkel, akiknek lelke még hajlamos a szélhámosságra, és ennek a levét a legbecsületesebbek is szívják, ami rajtunk múlik, az az, hogy hogyan dolgozzuk fel a jelenséget. Én ezt a nézetet vallom, és semmiről sem állítom biztosra, hogy tudom. Én nem hiszek olyan mértékben a vonzás törvényében, vagyis nem így, és azt sem hiszem, hogy minden "megvilágosodott" "meg van teljesen világosodva". Mindannyian emberek vagyunk, együtt fejlődünk, próbálunk rájönni igazságokra és egyre boldogabban élni, kinek jobban megy, kinek még kevésbé. Én ezt gondolom, de mindenki hitét tiszteletben tartom, főleg, hogy egyiket sem tekinthetjük abszolút igazságnak. :)

Kedves Sibuk! Ez a szakácsos példa szerintem telitalálat. :)
2010. aug. 22. vasárnap 16:08
/Spirituális és ezotérikus tévedések, téveszmék, képzelgések/

Kedves Sibuk! Ez a szakácsos példa szerintem telitalálat. :)

Egy tapasztalat (jó és rossz)
2010. aug. 22. vasárnap 13:13
/Spirituális és ezotérikus tévedések, téveszmék, képzelgések/

Meditáltam ezen a kérdésen, és ezt tapasztaltam: először is elképzeltem, hogy azt a nézetet vallom, hogy nincs jó és rossz, és ha például bánt valaki minket, az is értünk van, és ha mi gázolunk át önző módon másokon, azzal lényegében segítünk, tehát nincs rossz. Erre, ahogy elképzeltem, mintha meghalt volna a szívcsakrám, meghaltak volna az érzések. Amint visszatértem arra, amit érzek és amit gondolok (amit leírtam egy fenti hozzászólásban), visszatértem alaphelyzetbe, éreztem a mindent körülvevő szeretetet, újra rendben éreztem a szívcsakrámat. Ezek szerint nekem ez a jó, ha azon az úton járok, amit gondolok most, hogy járnom kell, így vagyok önmagam, és így jól érzem magam, még ha átérzem a fájdalmakat is, amik a világ jelenlegi állapotából fakadnak (mert érzem), de akkor is ilyen vagyok, nekem ez az utam, hogy tudjam, mi az, ami fájdalmat okoz, és mi az, ami felé érdemes fordulni, és lássam, hogy például mi tehetné szebbé Földünk élőlényeinek életét.

jó és rossz vs sötétség üzenete
2010. aug. 19. csütörtök 11:41
/Spirituális és ezotérikus tévedések, téveszmék, képzelgések/

Szia Petiafaher! Én nem értek egyet ezzel a nézettel, de lehet, hogy csak félreértjük egymást, ezért megpróbálom leírni bővebben. Én ragaszkodom a nézetemhez, de nyilván nem akarom ráderőltetni.
A jó és a rossz megkülönböztetése nálam nem is teljesen az, hogy mi történik velem kívülről (persze az is), hanem hogy mit teszek. Ha ártok másoknak, az rossz. Ha jót teszek velük, az a jó. De itt is kérdés, mi lehet rossz? Amikor önzéssel átgázolok másokon, mikor az átgázolás nem védekezés, hanem az én hatalmi önző szándékaim előtérbe helyezése akkor is, ha másnak fáj, tehát társaink érzéseinek figyelmen kívül hagyása. Példa erre: nem az a rossz, ha elhagyunk valakit, mert épp úgy érezzük, ez a legjobb. Hanem az, ha becsapjuk például, megcsaljuk, ezzel megalázzuk. Az elhagyás történhet békésen, tisztelettel és szeretettel is.
A Harry Potter mesés formában foglalkozik a jó és rossz kérdésével, a sötétség legyőzésének módszerével. Szerintem, ha meglátjuk benne az üzenetet, nagyszerű spirituális tanításokat hordoz a mese.
Ide illik belőle ez a gondolat:

Mógus mondata: "Voldemort mesternek köszönhetem, hogy észhez tértem. Ő tanított meg rá, hogy nincs jó és rossz, csak hatalom van, és azok, akik túl gyöngék hozzá, hogy megszerezzék.... Azóta hűségesen szolgálom őt..."
Aki nem ismeri a Harry Pottert, annak: Voldemort a sötétség megtestesítője. Az, hogy bármit megtehetünk, mert hatalmunkban áll, nincs jó és rossz, azt én is a sötétség megtévesztő üzenetének tartom. Mógus/Voldemort ajánlotta Harrynek, hogy ha hatalomra juttatja, visszakapja a halott szüleit. Harry megtehette volna, "hiszen nincs jó és rossz", nem számít, hogy ezzel halálba és lelki nyomorba dönt másokat Voldemort hatalomra segítésével, hiszen "nincsen rossz"... Harry mint a bátorság és emberség (az emberség szavunk sem véletlen: akkor vagyunk emberek, vagyis önmagunk, ha jót tehetünk, ha a szeretet nevében cselekszünk) megtestesítője, inkább választotta a további árvaságot, mintsem átgázoljon másokon. Nem kellett neki ez a hatalom, nem hitte el a tanítást. És övé maradt a szeretet hatalma, amivel nem tudott a sötétség mit kezdeni, és végül elpusztult. Ez a lényege, és szerintem nagyon igaz az életben is. A fény a szeretet, a sötétség annak hiánya, mely sugallja azt is, hogy bármit megtehetünk, nem számít a hatása, csak érjük el célunkat... Én ezért nem hiszek ebben a mindenható/nincs rossz és jó tanításban, ez is egyfajta ezós téveszme szerintem. De mondom, nem akarom senkire erőltetni. "Majd meglátjuk" úgyis. :D

Szia Vándorlélek! Nagyon egyetértek azzal, amit írtál. Éppen
2010. aug. 19. csütörtök 10:50
/Lázadás/

Szia Vándorlélek! Nagyon egyetértek azzal, amit írtál. Éppen azért kell az önkontroll és a folyamatos figyelem, hogy csak a gyógyításig hasson a láz. Sajnos most is még olyan hazánk helyzete, hogy muszáj fenntartani a lázat.

Kedves Hermess! A szeretet-átadás felemeli azt is, aki adja, és
2010. aug. 18. szerda 15:12
/Hétköznapi tanítóim/

Kedves Hermess! A szeretet-átadás felemeli azt is, aki adja, és azt is, aki kapja, ezt én is tapasztaltam, és a legjobb érzés a világon. :)
Viszont az nekem fura, hogy erre csak az képes, akinek minden életterülete rendben van és "magas szinten" áll. Én mindenkit arra biztatnék, hogy ne érezze magát kevesebbnek, kevésbé szerető szívűnek csak azért, mert sok gondja van. Ez nem igaz, ő attól nem kevesebb, és nem is feltétlenül tapasztalatlanabb másnál. Sőt, amikor sok a gondunk, és akkor is képesek vagyunk meglátni a szépséget, szeretet adni és segíteni másokon is, akkor igazán erősnek mondhatjuk magunkat. Mindenki képes rá, ha akarja.

lázadás
2010. aug. 18. szerda 12:18
/Mi dolgunk a pénzzel?/

Közben elmeditálgattam magamban ezen a beszélgetésen is, és a bennem kavargó érzésekről. Igen, benne volt az ingerlékenység, de rájöttem, csak részben, ami a tálalás módján módosított csak. Valójában, ami bennem van, és még sokunkban, az egy építő jellegű lázadás. A lázadás, ha építő jellegű, akkor jóért való küzdelemről szól. Ezzel együtt megvan a lelki békém, mert helyesnek érzem ezt az utat, ezen kell járnom, ezen akarok járni. Erről szeretnék nyitni egy blogot, lehet ma meg is írom. És hozzászólásom nagyobb mértékben tartalmazta az építő lázadást, mint ahogy az tűnhetett kívülről.

Szia Punk head! Igazad van, a hangnemem elég ingerültre sikerült
2010. aug. 18. szerda 10:50
/Mi dolgunk a pénzzel?/

Szia Punk head! Igazad van, a hangnemem elég ingerültre sikerült. Amúgy a feszültség napról napra nő bennem, mert majdnem három hete, hogy műtöttek, és még mindig nagyrészt ágyban vagyok, bár más sétálhatok meg minden, a szakdoga-írás is ide köt, ülni meg nem tudok nagyon, így ez a helyhez kötöttség egyre feszültebbé tesz, így jó lesz most már valami feldolgozó gyakorlatot kitalálnom erre a zenehallgatás és figyelemelterelések mellett, mert most már érzem, hogy dolgozik bennem valami, ami nem jó, mióta megkötve érzem magam. Az az, amit mindig nehezebben viselek az átlagnál. Meg amúgy nem először kaptam már politikai pártszimpátiám miatti leszólást, vagyis inkább meg nem értettséget, csodálkozásomra itt ezen az oldalon is, amire általában türelmesen reagáltam, csak most nem sikerült.

Karmatörlő, a fentebbi hozzászólásom hangvételéért elnézést
2010. aug. 18. szerda 10:42
/Mi dolgunk a pénzzel?/

Karmatörlő, a fentebbi hozzászólásom hangvételéért elnézést kérek. Ha nem arra gondoltál, amire szoktak páran, mikor ilyet írnak nekem, akkor örülök, és bocsánatot kérek, ha félreértettelek. Wass Albert és a többi tanító: az igaz, hogy egyénenként változik, ki kit ért meg jobban, kinek a stílusa jön be, ezzel egyetértek. Nekem Wass Albert művei érthetők és átérezhetők a legjobban, de nem akarom senkire rábeszélni.
Szép napot Neked is! :)