Aditi teljes hozzászólásai | Önmegvalósítás.hu

Aditi teljes hozzászólásai

Hozzászólás Edit link Comment Widget
Hol a zsákutca vége?
2013. jún. 03. hétfő 10:28
/Miért lopnak a férfiak?/

Hát, Vica, te aztán jó kemény vagy, de nagyjából egyetértek.

Ahol most tartunk: a probléma az, hogy mindez jórészt a tudatalattiban van a férfiaknál, még azoknál is, akik azt hiszik, már felvilágosultabbak. és amikor a felszínre jön, akkor is tagadják. A hatalommal való visszaélés, az uralkodási és birtoklási vágy, egyfajta tudatalatti juss, nem csak azokban a letagadhatatlan formákban nyilvánulhat meg, mint a verés, erőszak, anyagi kihasználás.

Én úgy látom, hogy a legtöbb párkapcsolatban folyik ez a harc, a múltból idelapátolt energetikai kapcsolódás és a legkülönbözőbb formái nyilvánulnak meg: szavakkal való bántalom, az idővel való visszaélés ( a nőnek még több dolga van, mint a férfinak, mégis a férfi akar több időt általában magának, nincs tekintettel a nőre, akinek a gyerekeken, a munkán, a háztartáson kívül szintén igénye lenne saját időre), zsarolás érzelmileg, anyagilag, vagy a az idővel ( van aki egyszerűen nem jelenik meg otthon reggeltől éjszakáig, és nem csalja meg az asszonyt, nem bulizik, de képes inkább az egész idejét munkával és a hobbijával tölteni, minthogy részt kelljen vállalni a közös életből) stb stb stb..

A női dominancia elvétett képlete is ugyanennek a játszmának a része, szerintem. Egyfajta túlvédekezés a férfi hatalommal szemben. Anyám pl szerintem ezt csinálja: apám egy elvetett gyermek, aki messze nem tudatos erre, anyámba csimpaszkodik, miközben anyám kihasználja (természetese tudat alatt, nem szándékosan) az elesett lelki helyzetét és irányít. Cserébe az uralkodásáért, megkapja apám tehetetlenségi rohamait, a dühét, hogy dühöng a dolgokon (anyámat nem bántotta, csak minket a húgommal, főleg engem, ez az első gyermek kiváltsága :) ), de szinte lehetetlen már így öreg korára megmaradni mellette, annyira fogja lett az egójának, képtelen kifejezni a szeretetét, zsörtölődik, zsarol, pufog, kritizál, kegyetlenkedik, kioktat, dühöng...hadd ne soroljam. Anyaám meg húsz éve antidepresszánson él, vajon miért. És persze az egésznek én vagyok az oka :), na ez a legszebb az egész történetben.... Szóval szép az élet.

A nőknél a védekező és áldozat álláspont jelenik meg tudat alatt: aztán szépen bevonzzák a gőgös férfit, és csodálkoznak. (én is ezt tettem eddig.) Szóval ha önismereti szempontból nézzük, működik a bevonzás, hiszen csupa tudat alatt uralkodni vágyó férfi keres csupa áldozattá válni vágyó nőt, és csak az általad leírt társadalmi fejlődés az oka annak, hogy ezek a párok nem öregszenek meg együtt (vagy nem ölik meg egymást előtte.) Van lehetőség, vagy legalábbis több lehetőség van elválni.

Önismereti szempontból, szintén, állítólag meg kell szüntetni az áldozattá válás vágyát a tudatalattiban, egyenrangúnak kell tekinteni magam, szeretni magam, tudatosnak lenni, tudni mit akarok, és partnerré válni, és akkor elvileg bevonzhatok egy olyan férfit, aki szintén tudja mindezt, és aki már nem uralkodni akar.

A kérdésem az, hogy egy olyan világban, ahol a tudatalatti kollektíven uralja az embereket, (mert bár némileg elindul a felébredés folyamata, ami ki tudja meddig tart, azért még messze nem tudatos emberek tömege járkál az utcán, ha így lenne, már rég szétfeszítettük volna ennek a társadalomnak a kereteit), akkor még ha tudatossá is válok, mi a fenét kezdjek a tudatosságommal egyedül???

A férfiak fejlődésében amúgy egy következő állomás pl az, hogy az első kollektív "kétségbeesés" után nemtörődömmé lesznek. Főleg a fiatalokon látom, hogy képtelenek harcolni. Inkább havonta váltogatják a partnereinket, vagy évente, minthogy fejlődniük kelljen. Keresnek egy új, fiatal palimadár csajt, aki még nem csinálta végig az első kört, amiben felébred, és amikor felébred, és el akar válni, keresnek egy újat, vagy a szeretővel kezdenek, akivel csalták a feleséget,a míg az kiszolgálta a családot a felébredéséig. Egy volt pasim pl ahogy öregszik egyre fiatalabb csajokat szerez magának, akikkel messze nem érzi magát olyan jól, mint a korabeliekkel, mert ráadásul egy erősen a fejében élő, intellektuális és intelligens ember, de inkább teszi ezt, minthogy harcoljon és változzon. Nincs családja, és szerintem már nem is lesz, mert ahhoz erő kell és elhatározás, és ilyen korban tudatosság is. Ja, és ráadásul ő már elvált egyszer, de még a régi családjával sem tudott kiegyezni, nem látja a gyerekét, szóval ilyen szinten menekül, semmit nem tanult, inkább nem akar tanulni.

És tudod, rengeteg ilyen pasit ismerek, volt férjeket, aki feladták, szingli negyven-ötven éveseket, akik sose mertek a családalapításba belépni, és elvannak a szingli, üres életükben inkább, minthogy erőt merítsenek.

Én meg itt vagyok egy gyerekkel, egy olyan helyzetben, amiben egy férfinak dupla feladata lenne (elfogadni, hogy második férj lehet), és nem kellenek már gyereklelkű férfiak, mert pontosan tudom, hogy boldogtalanságot szül, ha összekötöm az életem velük.

A legutolsó kapcsolatom épp ezt nem tudta elfogadni, mert saját megfogalmazása szerint "nem tud domináns lenni" - ez épp erre a téves, és eltorzult szerepre utal, mintha neki valami állatnak kellene lennie, egy oroszlánnak, vagy mit tudom én, aki uralkodik a családban. Elengedtem, mert nem képes elfogadni azt a helyet, amit mellettem adna az élet, hiába szerelmes, és az élet vicce, hogy hosszú idő után talált meg engem, és úgy érzi, "ha nem lenne egy volt házasságom", akkor biztosan boldogan élnénk amíg meg nem halunk. Nem látja mekkora tévedésben van és képtelen bevállalni az érzéseit. Megjegyezem, neki nem sikerült még egy házasságot sem kötnie. Nem tudom 42 évesen miért akar 20 éves életet élni, de jobb, ha nem mellettem tanulja meg az alázatot az élettel szemben, azt hiszem. Nekem elegem van a szenvedés minden formájából, csak azt nem tudom, hol a bánatban van már olyan pasi aki csak egy kicsi is alázatos.

Azt gondolom egyébként az ősi mintáról ( a munkamegosztás terültén) hogy nem elvétett, szerintem mindent lehet jól működtetni nem azzal van a baj, hogy a nő legyen otthon, legyen a gyerekekkel, a nőtársaival, és azokkal a rokonokkal, akikkel jóban van, a háztartással a hobbijával - ez nem azt jelenti, hogy be van zárva egy rossz helyzetbe, sőt, szerintem ez lenne a nőies. Csakhogy a férfi részéről alázat lenne szükséges, hogy megtartó erőként ne éljen vissza az erejével, és természetesen a nő sem az övével. A belső hozzáállás az, ami elromlott, nem a családmodell. Nem értek egyet a férfias női mintákkal, szerintem még betegebbé teszi a társadalmunkat, de férfinak tudnia kellene felelősséget vállalni, nem viselkedhet idióta kamaszként, amikor elvett egy nőt és gyerekei születtek.

Nem tudom, hogy lehet ezt a harcot feloldani, a legutolsó kapcsolatomnál már a végletekig elmentem, azt hiszem végre mindent jól csináltam, elfogadó voltam, szerető, nem harcoltam, nem kritizáltam, nem védekeztem, nem haragudtam. Megértettem és láttam, és támasza voltam a pasinak, ezt el is mondta, hogy érzi és tudja, azt is, hogy ő az oka annak, hogy nem tudunk továbblépni. Belátta azt, amiről írtál a saját helyzete tükrében, úgy érzi én szerettem az összes nő közül a legjobban és mégsem képes lépni. Amikor szakítottam vele, majd beledöglött, de inkább szenved egyedül, marad a mocsarában, minthogy a fejlődést válassza.

Nos, kifogytam az eszközökből, ennél nem tudok több lenni, úgy érzem, nem is kell, mert már így is kicsit túlmentem a határon, szerettem volna "megmenteni". De már nem akarom és senkit sem. Csakhogy akkor az egyenlet végén az áll: én maximumon működöm, jól mint nő, anya és feleség, tudatos vagyok és már nem megyek bele a játszmákba, nincs bennem indulat, szeretettel engedek el, és NINCS OLYAN FÉRFI AKI MELLÉM ÁLLNA A SAJÁT TUDATLANSÁGÁBÓL FAKADÓLAG.

Legalábbis ezt a tükröt tartotta nekem az élet - legutóbb.

?????????????

Be kellene vállalnom, hogy egyedül legyek? Volt olyan ezós pasi (aki maga természetesen sehol nem tart ezen a úton, úgy kihasználja a nőket, hogy öröm nézni) és azt mondta, ha így folytatom, ez nagyon szép, de egyedül maradok.... Én ezt nem tartom életszerűnek. Nem vagyok olyan gőgös, hogy azt higgyem ott tartok, nincsen tükörre szükségem, nem vágyom a családra. A gyerekem még csak tíz éves, a volt férjjel jó a kapcsolat, minden ideális. Még akár szülhetnék még egyet. Érzem magamban az erőt. de többé nem teszem olyan férfinek, aki nem áll mellettem teljes mellszélességgel.

Nem tudom, mit tehetnék. Elegem van a szeretői kapcsolatokból, az is tanulságos volt, kipróbálhattam hogy lehet szeretni azokat bárkit, olyannak amilyen. De már nem elég ez. Kell valaki, aki mellettem áll, akivel megoszthatom magam, megbeszélem a dolgokat, akire főzök, és örül ennek, aki megszereli a csapot ha csepeg. Aki ugyanúgy örül nekem, és annak amit adni tudok, mint én neki. Akivel kapcsolatban örömet okoz, hogy elfogadhatom a hibáival együtt, és ő is el tud fogadni...stb. Ez szerintem tök természetes. Ez nem a magányból fakadó szeretet-hiány, ellenkezőleg. Aki tudja, hogy egy kapcsolat tanít, annak már segít a kapcsolat fejlődni. És én erre vágyom.

De nem tudom olyan férfiakkal tenni, akik ugyanerre nem képesek.

Namaste

Nem lehet, hogy csak a félelem az, ami elválaszt ettől? Az
2013. máj.. 31. péntek 22:15
/Egy teremtéselmélet/

Nem lehet, hogy csak a félelem az, ami elválaszt ettől? Az "ismeretlen, bizonytalan" ra adott REAKCIÓ?

Amit én tanultam, azt mondja, NE REAGÁLJ! Ha képesek vagyunk nem reagálni, olyannak tapasztaljuk a világot, amilyen, annak egységes mivoltában, illúziók nélkül.

Ugyanis az az út, amit leírtál, valóban így van, én is így látom, de azt is tudni kell, hogy az elválasztottság, amit megéltünk önmagunk felfedezése útján csupán illúzió, hiszen a teremtést továbbra is a legmagasabb rendű energia tartja fent, ennek az egész nagy színjátéknak a hátterében.

A fájdalom és a szenvedés abból adódik, hogy úgy éltük meg, elszakadtunk isteni mivoltunktól, ahogy a gyermek testileg elszakad az anyától születéskor, erről szól a paradicsomból való kiűzetés.

A tanulás valóban a fejlődés része, és ennek a fejlődésnek az is része,. hogy megéljük az elszakadottság, kettősség, elválasztottság hamis illúzióját.

Szerintem ez a lényeg és most ott tartunk szellemileg, hogy tömegesen felismerhetjük, ez nem így van!!

Ez az, ami alapjaiban megváltoztathatja az életszeméletünket, az életünket, és ez az, ami eltörli a félelmet, ami az elválasztás illúziójának táptalaja. Az egység-érzést, az Istennel való egységet nevezi a vallás szeretetnek, és ahol szeretet van, nincs félelem, ott "tisztán látunk" vagyis, nem az illúziónk, az egónk fogságában vagyunk, olyannak látjuk a dolgokat, amilyenek, címkék nélkül, ítéletek nélkül, egységben, ahogy vannak és külön külön, de elválasztás nélkül, félelem és érzelmi töltések nélkül, teljes csendben, a teremtés csöndjében és békéjében, reakciók nélkül.

Ez a tudatosság, az isteni tudatosság.

A tudás nem ugyanez. A tudás csak lépcső, ahogy te is írtad, elkerülhetetlen, mert az elválasztódás illúzióját is meg kellett élnünk. A tudás az elme területe, és az elme, a megértés, a tudomány, a tudás még mindig az asztrális, a duális világhoz kapcsolódó énünk, amely fel nem foghatja azt az egységet, amiben a mindenség létezik - végső valójában.

A tudás és a megismerés nem ugyanaz. Ismerhetek valamit, anélkül, hogy feltétlenül kielemezném az eszemmel.... sőt jobban ismerhetek a finom érzékeimmel, mint alacsonyabb megismerési képességeimmel.

Ilyen értelemben a tudás fájának almája az elme megismerésének vágyát jelenti, a duális világba lépés vágyát, amivel együtt járt a szenvedés (ahogy a Biblia is írja), de csak azért, mert nem fogjuk fel abban az állapotban, hogy valójában, magasabb szinteken nem veszítettük el Istent, minthogyha a gyermek is az elválasztottságát tanulja először meg, és a szeretetet csak felnőtt korban. A ego együtt jár a duális világgal (ha van isten, ott van ördög is :) ), Isten látszólagos elvesztése is a tanulásunk része. De azt kell felfognunk végre ahhoz hogy felnőjünk (és megélnünk), hogy ez csak az elme-játszma része, amit magunk választottunk. És mögötte ott van a tökéletes egység, minig, most is. Isten nem veszített el minket, és mi is csak azt hisszük, hogy elvesítettük őt. Az ego miatt.

A tudatosságot kell választanunk, ha már eleget tanultunk s tudunk, és félretenni a könyveket, az elmét, az elemzést. Az utolsó lépcsőben.

Néha beleérzek ebbe az állapotba halványan. Itt nincsenek gondolatok, és nincs ott a tudás sem, semmi az ok-okozati világból. Csak tökéletes béke, öröm, üresség, amiben "szállnak" az események, amik körülöttem zajnak, és amik bennem, azok nagyon kevesek és csak elsuhannak, de alig zavarnak. Boldogság, áradás. A gondolkodás is eszköz, nem gondolkodom, csak "csinálom a gondolkodást", mert éppen kell, de ahogy elkezdtem el is engedem, mintha soha nem is gondoltam volna.... nehéz leírni, a műtétem után voltam sokáig eben a állapotban. Szinte fájt, ahogy egyre lejjebb kellett szállni. Hiába akartam megtartani, mert a gyógyszerek okozták, meg a katarzis, és a sokk amit az elme kapott, mert meghalt és életre kelt a test.

Nem a tudatosságom. :) És most vissza kellene találni.

De emlékszem rá, nagyon is. Semmiféle tudásnem kellett hozzá. :)
Csak én kellettem, egy "másik én" :) Csodás volt.

Csak tettem a dolgom, és állandóan boldog voltam. Egyfolytában, és mindent annyira tisztán láttam, mint soha azelőtt, és ugyanígy éreztem. Semmi sem fájt, de mégis mindent érzékeltem úgy , ahogy volt. El tudtam választania dolgokat, de nem kellett ezért erőfeszítést tennem. (Gondolkodnom.) Mindig éreztem mit kell tennem, nem volt bennem kétség, félelem. Olyan biztonságban éreztem magam, mint még soha, s azóta sem, pedig semmizel sem volt többem, sőt, újra kellet enni, járni tanulnom - még a testi képességeimnek sem voltam birtokában. Egyetlen pillanatra sem fordult meg a fejemben, hogy mi lesz, ha valami nem megy? A testem nem kívánta a ételt, azt mondták, majd fogja (két hét kóma és három halálközeli állapot után :) . Én meg azt mondtam a testemnek: akkor mos eszünk. És elhatároztam, hogy legalább felét megeszem mindennek. És ment, mint a karikacsapás. Nem fűztem ezekhez ítéletet, gondolatokat, kétségeket, félelemeket, érzéseket sem. Nem REAGÁLTAM, nem minősítettem, nem elemeztem és nem kérdeztem. CSAK ettem. És a testem behódolt :)

Bárcsak tudnám ezt csinálni mindig!

Azt hiszem, ha egy kívánságom lehetne, amit Isten teljesít, minden kétséget kizárólag az az lenne, hogy érhessem el ezt a tudatállapotot tudatosan, és ha akarok lehessek benne mindig. :)

Szerintem ez a Paradicsom. Élet és boldogság, tökéletes harmóniában, jóval rosszal, együtt, úgy, hogy nem húz le, és nem emel fel, de nem is kell, mert ennél boldogabb nem lehetsz. :)

És ehhez nem kellett tudás. :)

Namaste

Ez hihetetlen!
2013. máj.. 30. csütörtök 22:39
/Neked ki a legfontosabb?/

Ez hihetetlen! Nekem kijött a "Tanítók". Elképesztő. Mind lélekben (még az életút-számom is az), mind foglalkozásomban az vagyok. Most legalább tudom, h nem tudok más lenni, mint idealista... :)) nagyon jó ez a teszt, köszönöm!!

Namaste

Lehet, h átfogalmaznám ezt arra, hogy nem rendeljük sem
2013. máj.. 30. csütörtök 22:26
/Neked ki a legfontosabb?/

Lehet, h átfogalmaznám ezt arra, hogy nem rendeljük sem önmagunkat sem másokat alá a játszmáknak. Szerintem nem olyan egyértelmű ez a "nem rendelem alá magam" dolog. Persze, értem. És első fokon igaz. de másodfokon valami olyasmit érzek, amit te. A szeretet kölcsönösség, ráadásul nem kiszámítható, hanem spontán kölcsönösség.

Nem rendelhetem alá magam más egójának, de ha nem vagyok rugalmas és elfogadó, akkor önzővé válhatok lehet, h van olyan helyzet, amiben a másik akarata az enyém is lehet, vagy fordítva.

A szeretet egyensúly, ha mindig magam tolom előre, erőszakos vagyok, és hajlamossá válhatok nem figyelni másokat és mások érdekeit magam körül. Ezt nagyon jól ismerem Kos-ként, ráadásul úgy, hogy a Kos segített nekem élni. Mégis most úgy érzem, túl sok, ha mindig erre a törvényre figyelek. Elszállok. És egyedül maradok.

De hol a határ? Hol kezdődik az önzés, és fejeződik be az "egészséges önzés"? És hol kezdődik az igazi szeretet és fejeződik be az "alárendelem magam másoknak és akkor szeretek" hamis illúziója?

Namaste

Egy két kérdés a düh-ről...
2013. máj.. 30. csütörtök 21:58
/Önsorsrontó minták/

Nekem a pszichológia adta a kezembe azt a tudást, hogy mindig figyelnem kell magamra, és valamilyen módon tudnom, hogy minden helyzetben van valami, amit tehetek magamért, és ezt meg is kell tenni! Erre fokozottan odafigyelek már, főleg ahhoz képest, ahogy azelőtt éltem, és ez sok feszültségemet oldja, és olykor teljesen megváltoztat -jó irányba. Magam sem ismerek magamra, mennyire türelmes és szeretet-teljes tudok ilyenkor lenni.

Nekem is karmám a düh, sőt, az eredendő epeúti betegség, ami miatt tönkrement a velem született májam innen származik!

Lehetségesnek tartod, hogy ez a módszer ugyanazt eredményezi, amiről a te megerősítő mondatod szól?

Vagy ez a kettő nem ugyanaz?

Más kérdés: tanultam, hogy a düh fedőérzés, mindig más van mögötte. Szerinted egyedül a magára-hagyatott gyermek, a kiszolgáltatottság és gondolkodás-nélküliség, szeretet-hiány lehet mögötte, vagy más is?

Namaste

Igen, nyiss egy blogot, nagyon érdekelne!
2013. máj.. 30. csütörtök 21:45
/Tévedés a tantrikus út értelmezésében/

Igen, nyiss egy blogot, nagyon érdekelne!

Én is így gondoltam régebben, de most egyáltalán nem a dogmára gondolva írtam amit írtam. Ellenkezőleg. Inkább arra az állapotra (tudatállapotra) céloztam, amikor már nem akarunk tudni. kicsit úgy, mint ahogy József Attila is mondta, nem szó szerintem, hogy a tudást meg kell szerezni, de ahhoz, hogy mesterré válj el kell engedni. és egyszer csak csinálni kell a dolgokat.

Azt hiszem bizonyos szempontokból már gyakorlom ezt a dolgot, bár még mindig túl sokat agyalok egyes helyzetekben, de ez inkább egy megtisztítandó személyiség-jegy nálam, egyébként tényleg, ráadásul tudatosan félre kellett tennem azt a stádiumot az életemben, amikor gyűjtöm a tudást. Jó érzés. tudom, h itt van. bennem. Már nem lexikálisan, csak rezgésekben. de tudom, hogy minden itt van, mindent megkaptam még a műtét előtt, amire most nagy szükségem van. De ahhoz, hogy használni tudjam, arra is szükség volt, hogy ne akarjam tudásból megoldani a dolgokat, csak hagyjam, hogy az amit "tudok" magától hozzárendelődjön a helyzetekhez, amiket bevállalok megélésre. Érdekes része az útnak. izgalmas.

Ezen a nyomvonalon haladva gondoltam arra, hogy nem lehet, hogy ez a dogma, hogy "ne törekedj a tudásra" nem is arra utal, amire az egyház használta/használja, hanem egyfajta magasabb tudatállapotra? ugyanis a teljes békében az ember már valóban nem tud, "csak" csinál, csak van, ahogy mondják aggyal érez és szívvel gondol, és a tudásnak már nincs jelentősége.

Ebben az értelemben természetesen megkülönböztetem a tudást a tudatosságtól. hiszen a tudatosság maga az, amiről beszélek. egy nagyon magad fokú tudatosság. Amiben azonban a tudás helyett valami magasabb rendű van. Az elme képességeinél magasabb rendű dolog.

Nem hiszem hogy az alma a tudást, mint rosszat tüntetné fel, inkább a tudás megszerzésének elkerülhetetlen fázisára utal, arra, hogy szükség van tudásra, de a tudás önmagában nem tesz boldoggá. Isten (Isten-tudat) tesz boldoggá. És Isten csak azért intette ettől az embert, mert tudta, ez által esik a kettősségbe, és az megcsalja majd őt. Ez már egy magas rendű választás: az egység, vagy az asztrális világ közötti tudatos választás pódiuma. És az egység világa, dimenziója, tudatállapota Istené, nem kettős, nem elme-vezérelt, épp ezért boldog. Hiszen nem megvezethető az illúziók világa által. Szerintem Jézus mondása a lelki- szegényekről valami hasonlót jelent. Ez nem szegénységet, csak egyszerűséget, a dolgokhoz való egyszerű és gyermekien szívbéli hozzáállást jelenthet, amiben a tudomány és a tudás, az elme hatalmai, melyek lerántanak a kettősség világába ( a Világba!), nem kaphatnak helyet.

Na, tegyük át egy másik blogba?

Namaste

"Enyém lesz a szakadék és a képesség hogy lemenjek és ki is
2013. máj.. 30. csütörtök 01:01
/Tévedés a tantrikus út értelmezésében/

"Enyém lesz a szakadék és a képesség hogy lemenjek és ki is jussak onnan.".

Igen, szerintem ez a lényeg! És ezért félünk joggal :) Mert valahol belül pontosan tudjuk, hogy ezt nem ússzuk meg, és az összes sötétséget meg kell járnunk, amit hoztunk, függetlenül tőle, mit szól hozzá a társadalom, a család, vagy bárki. hogy megköveznek e, vagy rosszabb, hogy egyáltalán mit akar megéletni velünk a szellemünk??

Néha úgy érzem, ennek sose lesz vége, és egy egy életszakaszomban ezért ugrottam fejeset a szakadékba..... Úgy látszik, erre az erőre időről időre újra szert kell tenni. és újra összerakni az összetört éned. Elég kegyetlen.

A megtanulnivaló sokkal magasabb-rendű a megélésnél, de a világ nem így tekint az életre, hanem fordítva. Azt hiszem ez egy jó alap a félelemre, és azt hiszem ebből bőven van bennem.... :)

Pedig tudom, az Istenem mindig átölel és felemel, ha már őt tudom választani, bármilyen helyzetben is. Mégis, olyan furcsa ez a kettőssége a világnak, hogy csak így tudjuk megtapasztalni, hogy nem is kettő, hanem egy............. nehezen fogadom el, pedig már tapasztaltam a csodát, többször is. Mégis nehéz elfogadni az egónak, hogy pokoljárással lehet csak az egységbe jutni...

Állítólag mindig ilyen volt a világ. Akkor hogy alakulhatott ki ez az egó? Ez más téma, de ezt a kérdést még sosem tettem fel... Hogy eshettünk ki az egységből ennyire, és látjuk a dolgokat (hamisan) kettősnek? Ezt görgetjük évezredek óta. Talán mindig is, amióta vagyunk a Földön.

Mi az a szörnyű bűn, ami miatt íg kell vezekelniük a ma leszületőknek? Hogy a szenvedéstől is kínkeservvel lehet megszabadulni? Persze ismerem Évát meg az almát, meg ezt a szimbólumot... de mégis, egyszerűen a kíváncsiság, a tudásvágy szakított ki az egységből?

csak azért, mert ha így van, lehet, hogy ha elfelejtenénk tudni akarni...., nos, hátha megszűnténk az "eredendő bűnt" egyéni szinten. és akkor eltűnne a sok rossz.... egyszerre. A negatív gondoltatok...., a negatív, tudatalatti évezredes érzések....

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de mostanában láttam meg csak a hegyem... és úgy érzem nekem nincs ennyi időm lapátolni... pedig el kellene lapátolni....

Talán, máshogy kellene....

Namaste

Előjeltelen teremtés
2013. máj.. 28. kedd 21:31
/Tévedés a tantrikus út értelmezésében/

Valami olyasmit képzelek inkább el, hogy amikor a belső útban feloldottuk amit kell, utána már használni tudjuk azt a töltést, ami eddig tapadt ránk.

És akkor talán lehet, hogy "szép világot teremtünk" újra, mert azt érdemesebb, kellemesebb,. Ebben a szép világban, ami tele van jó érzésekkel, mert mi úgy akarjuk viszont már nem függünk ettől. Tudatosak vagyunk benne, tudjuk, minden pillanatban hogy a végső valósághoz képest illúzió. Múló éd változó dolog.

Szerintem ez az igazi teremtés, és ezt kellene elérni itt a földön, mert akkor teljes függetlenségben és szabadságban teremthetnénk egy jobb világot - de csak játékból. :)

Amúgy úgy is ezt tanuljuk: a jó hozzáállás az élethez, ha még testben vagyunk úgyis a delfiné: lemerülünk, felúszunk, és egyenlő arányban és harmonikus ritmusban tesszük ezt. Ezt jelenti szerintem a tudatos élet. Sem azt, hogy folyton fent akarunk lenni, és csak szemlélni ami "alant" zajlik: ahhoz nem kell test. Sem az, hogy beleragadunk az alsó régiókba, mert az meg megöl.

Az igazi, teles élet szerintem az, ha képessé válunk delfinként elmerülni az illúziókba, megélni, majd elengedni. Egyszerre látni és érzeni az isteni énünkkel és a testünkkel, hiszen mindegyikkel rendelkezünk.

De így belegondolva az is lehet, hogy a végén kilépünk az egészből, mondván úgyis mindenki azt csinál, amit akar, mindenki tanulja amit kell, ez a világ ilyen. Mi meg már nem.

Szerintem ez az a pont, amikor már nem beavatkozóként létezünk, és kilépünk a Szamszarából.

Namaste

A boldogság a függetlenség tükrében: a belső út szabadság
2013. máj.. 28. kedd 18:08
/Tévedés a tantrikus út értelmezésében/

Nagyon egyetértek veled! Néha én is elbizonytalanodok, hogy vajon nem e azért vagyok adott esetben negatív, pedig nem szeretném, mert nem jó utat járok, és nem foglalkozom állandóan azzal, hogy az általad leírt módon forgatom állandóan a gondolataimat. Egyes ezoterikusok ezzel traktáltak a múltban és ha most találkozom ezzel, még bűntudatot is tudnak kelteni. (Mert nem vagyok elég "jó" :) )

"Légy pozitív!" észreveszem a negatív erőt (gondolat, érzés) és erőt fektetek abba, hogy "ne ezt érezzem". Már el van rontva szerintem a dolog. Érdekes, mégis néha sikerül. Van, hogy már annyit gyakoroltam egy dolgot, hogy adott helyzetben egyszerűen "érzésre" kicserélem a gondolatot, kitörlöm a negatívat (pl. amikor az z elmém előre vetítene vmi rosszat) és közlöm magammal, hogy nem, erre nemet mondok, mert nem ezt akarom megélni, ebben nem akarok energiát fordítani, sokat segít, hogy egy ideje tudom, sok múlik azon, hogy döntök, és hogy van a döntéseimnek hatás a világra. (Ez már eleve sok munka volt.) Megfigyeltem, hogy ilyenkor a kellő hit, önbizalom sokat segítenek, valószínűleg e nélkül nem is jönne létre a "mágia".

De ez a dolog így sem mindig sikeres, vagy nem érzem igazán át, nem vagyok képes rá, illetve azt gondolom, sok olyan tudatalatti tartalom, ami ég nem került eléggé felszínre, csak feszít, akár évekig, mit igazán "sorra kerül", nem átfordítható ilyen módon. Hiszen nem tudjuk, mitől félünk.

Ezért én is arra jutottam, hogy a belső út azt jelenti. semmitől sem tartom távol magam, amitől csak lehet. Átélek, és megélek, megismerem magam, a tudatom tartalmát, az öröklött mintákat, viselkedésformákat, érzéseket, előítéleteket, gondolatokat...mindent. és úgy formálom át, hogy eljutok a helyzet tisztán-látásáig, sőt még tovább: a valóság ÉRZÉSÉIG. Hogy így van. Pont. Ez mérhetetlen nyugalom közben történik és nincs az az asztrális cucc, amit fel nem oldana.

Szerintem is félmegoldás a "légy pozitív" dolog, és észrevettem, hogy nekem sokszor nagyon nehezen megy, erőlködöm, és a végén már attól is félek, hogy félek, mert észrevettem, hogy félek valamitől, és nem tudom, mitől nem kellene félnem..... konkrétan szerintem elmebetegségbe kergethet az ügy. Az még inkább, amikor a felszólítás ellenétet irányú, nevezetesen pl. "Ne félj". na ezek a kedvenceim. ismerjük a kék elefánt történetét? "Ne gondolj a kék elefántra!" Mire gondolsz? :)

Érdekes, hogy két útnak nevezed, így még nem is gondoltam bele. De valószínűleg azért mondtam az elsőre, hogy "mágia". Bár minden az, de az első ( a gondolat-transzformáció) alacsonyabb szintű, tulajdonképpen egy beavatkozás az asztrális világunkba szellemi (gondolati) erővel. Talán ezért is gyengébb, mit a második, ahol, ha engedjük a dolgokat lenni, magasabb szintű dimenzióban oldódnak fel, "tűnnek el". Ehhez kell ám csak a nagy bizalom, és hit!

Szerintem az első út mégiscsak egyfajta távol-tartása dolgoknak, és csak átmeneti lehet. De cáfolj meg. Talán úgy is aposztrofálhatnám: a boldogság szerintem is egy tudatállapot, az állandó, az időtlen, a mindentől független tudatállapota, ami megbonthatatlan, feloldhatatlan, létező, és amiben minden, ami asztrális, változó, jó és rossz előjelű, megszűnik létezni, illetve beleolvadva az egységbe, elveszíti előjelét. Míg az asztrálisban végtelenségig forgathatjuk az előjeleket, az a boldogság nem igazi boldogság, ugyanis függ valamitől: a szellemi erőnktől. Szerintem ez ugyanígy az illúziók sorába sorolható, nem hiszem, hogy ezen az úton ugyanoda lehetne jutni. Mert számomra az a boldogság, ami bármitől is függ, nem az igazi boldogság.

Szerinted?

Namaste

Nem kellenek
2013. máj.. 27. hétfő 23:32
/Miért lopnak a férfiak?/

"Engem az gondolkodtatott el, hogy nem csak a felszínen, hanem mélyebb szinteken miért is kell ez nekünk, hogy bárhogyan is (akár meglopva, akár másként) érezhessük magunkat...?"

Hogy megtanuljuk, milyen nem meglopva lenni, szabadnak lenni. Hogy észrevegyük, hogy hagytuk meglopni magunkat, megkérdezni, miért, és változtatni a hozzáállásunkon.

Hogy ezután egy férfinak )nőnek) se engedjük ezt, ami nem csak nekünk jó, de nekik is, mert megtapasztalják magukat tolvajnak. Tükröt tartunk nekik.

Én épp ellenkezőleg gondolom, mint te (habár kevés tapasztalattal). ha már nem hagyunk lopni és nem gondoljuk, hogy a lopás megoldás, nem ítéljük el, de nem is tesszük, akkor már "csak" velünk egy szinten rezgőkkel találkozunk. Mert már nincs mit tanulni, ezen a téren.

És épp ezért a válaszom: valóban, jobb, ha belátjuk, hogy nem kellenek nekünk "ezek" ! :)

Namaste