Aditi teljes hozzászólásai | Önmegvalósítás.hu

Aditi teljes hozzászólásai

Hozzászólás Edit link Comment Widget
hu, Hermess, nem láttam még Buddhát és Jézust ebből a
2013. szep. 03. kedd 00:10
/Aszkéta életet kell élned ahhoz, hogy önmagadra találj?/

hu, Hermess, nem láttam még Buddhát és Jézust ebből a szemszögből. Tetszik.

Annyit tennék hozzá, hogy szerintem nem csak a hatalmasok tudnak CSAK a kríziseikből tanulni.

Szerintem a mai ember egoja sajnos olyannyira eltúlzott, mondjuk így, hogy a szenvedés elkerülhetetlen. Lehet, hogy ennek Buddha jobb jelképe volt, mint Jézus, eseténél fogva. Ugyanakkor Jézus tanítása sem bab, szerintem, miszerint a gazdag embernek szinte lehetetlen bejutni a Mennyországba, és még a "boldogok akik szegények, betegek"...stb rész"

Itt kifejezetten azt állítja, hogy nehéz sorssal rendelkezni áldás, és könnyűvel átok.

A korán ugyanezt mondja.

A tüzet és a vizet, a szélsőségeket előrébb tartja a közönynél, és szerintem ez is ide tartozik. A közöny azoké, akik nem motiváltak. Nézz rá a jóléti társadalomra. És nézz rá egyre, ahol mindennap kilóméterkéét sétálsz az ételért, a vízért, ahol keveset eszel, sokat mozogsz, ahol nincs mindennap étel lehet, hogy ital sem, de vadászol és használod a növényeket. Ahol nincs központi fűtés, és a tudat alkalmazkodik az időjárás-változáshoz, és ettől sokkal erősebb lesz a test. Hol meghal, aki megbetegszik, vagy felépül, ha a tudata képes megmenteni.. de mindenképp az erős marad életben.

Na szóval.

Nem gondolom, hogy aszkétának kell lennünk, ezt egyébként Buddha se gondolta. De szerintem elgondolkodtató a barátnőmnek az a mondata, hogy "bármennyire fáj, olyan örökséggel, egoval születünk, hogy csak a szenvedés tud motiválni igazi fejlődésre".

Szerintem ezen érdemes rágódni, és nem eltolni magunktól, illetve megvizsgálni, mi miatt is tolnánk el mindenfélére hivatkozva.

Ezért nem szeretem, amikor a pénznek állandóan a neutrális oldalát hangsúlyozzák. Ugyanis mögé lehet bújni Spiri ego. Én már jól ismerem :)

Nem hiszem, hogy Buddha gondolata, a szenvedés eltörölhetőségéről szemben-állna Jézus tanításával, mert szerintem ezek egyszerűen szintek. A mai ember szenved, és szenvednie kell, ahogy Buddha is szenvedett, amikor kilépett a gazdagságból (és bizonyos értelemben már ott is). A fejlődésének csúcsán tudta azt letenni - addig használta.

Jézus az egyszerű ember tanítója. Aki nem tudja, miért szenved.Elmondta hát nekünk, hogy a szenvedés elfogadása által nyerhetünk lelkei kincseket. vagyis megtanított tanulni az életünkből, tanított tudatosnak lenni, egy bizonyos szinten. Hogy semmi sincs ok nélkül, és minden a belső fejlődéséért van, alapvetően. Mert alapvetően onnan vetül ki. Ezek alap-kövek. A szenvedés elengedése (így a szegénységé., betegségé...stb) magasabb szint a tudatosságban.

Hiszem, hogy az anyagi helyzetem nem csak attól függ, hogy mennyire sokat foglalkozom a "vonzás törvényével", a pozitív gondolkodással, és bizonygatom, hogy én irányítom a sorsom. Könnyen eshetek a spirituális ego áldozatául, aki azt hiszi a kezében van az egész világ, és nincs benne alázat. A szerencsések ezek közül nincstelenül végzik :) Itt a paradoxon, a gyógyító paradoxon. De vannak kevésbé szerencsések, akiknek juthat elég ezzel a fél-tudással, és leélhetik így az életüket. Én ismerek valakit, aki jóbarát volt, és megette a hatalom és a pénz, mert nem képes az alázatra. Hihetetlen milyen közönyössé vált. Megette az "ördög", szabályosan.

Szerintem az anyagi helyzet a tanulásunk mibenlététől függ. Nekem akkor is volt miből élni, amikor teljesen irracionális volt az egész és nem is tudtam róla. És most többet stresszezlek, pedig több van, mert elkezdtem félteni amim van. Na ez az ami nem jó. Valószínűleg itt is Jézus tanítása a helytálló, ami az ég madarairól szól. és nem azt jelenti, amire a lusta (bocsánat) spirituális egótol szenvedők fordítják, le, nevezetesen, hogy munka nélkül is remekül el lehet tengődni másokon, hanem arra utal, hogy bíznunk kell tudni abban, hogy az anyagi életünk is annak a következménye, ami belül van. és ez nem csak a képességeinket jelenti, hanem a tanulásunkat, a helyünket a világban, a leszületésünk célját is .Hülyén nézett volna ki ha Jézus gazdagnak születik. :)

És vannak akik egész életükben tartó nincstelenség közepette szülték meg a tudatosságukat, és nem is feltétlenül abból!, amely ragyogóbb az emberiség legnagyobb részénél. Ha igaz lenne, hogy minél több önismereted van, ezzel arányosan több bevételed lehet, (na és persze hogy innen is mérd a tudatosságod szintjét...), akkor Fülöp atya nem utasította volna vissza a püspöki széket. és ő ezt nem azért tette, mert "nem tudta becsülni magát", hanem tudatosságból. tudta, hol a helye ebben az életben.

Nem hiszek az önismeret ilyen ( kissé gőgös) megnyilatkozásában, miszerint a tudatossággal feltételül anyagiak is járnak. Járhatnak. de a szeretet és az alázat csak arra kíváncsi mit kell tanulnia Ebben az esetben ha gazdag, ha szegény, azt fogja tenni, amit kell és nem téved el. és mindegy, a pénz, mert csak egy darab papír, ami dolgoknak felel(het) meg.

Namaste

"Egyébként a hitelesek egyik gyakori lelki oka, hogy nem
2013. szep. 02. hétfő 23:35
/Hitel, tartozás feloldása - tréning/

"Egyébként a hitelesek egyik gyakori lelki oka, hogy nem vállalják a felelősséget, nem vállalják a terheket. Pedig kellene! Nekik kellene igazán!"

Igen, pontosan így van! És amint bevállaltam, segített is az élet, meggyógyulhattam, és meg tudtam élni, és tudom fizetni. de még mindig nem tűnt el. Mondjuk ezt annak tulajdonítom, hogy még mindig van megoldandóm anyagi téren. pontosan tudom, hogy nem annyit keresek, amennyit kereshetnék, ha meg tudnám becsülni jobban magam, és jobban tudnék hinni...stb. Tehát ezek is ide tartoznak.

De most nem annyira ez érdekel, mert ezeken dolgozom, és eddig úgy tűnik, sikerrel. Viszont azt nem értem, hogy a dolog másik feléhez tartozó ember, aki még ennyire sem tudja vállalni a felelősséget, és a mai napig, egy jottányit sem fejlődött, akinek az ígérete miatt vettem fel egyáltalán a hitelt (hogy ketten álljuk, csak ő báros, ezért nem írhatja alá, de közös életben közös tulajdonnak tekintjük a dolgot...jó nagy naivitás volt, tudom...), szóval, hogy lehet, hogy egy hasonló (vagy több hasonló) konzekvencia még mindig nem érte utol.

Rengeteg tartozás van a háta mögött, amibe ráadásul a felelősség nem vállalása mellett belevitt másokat és így szerezte, számtalan esetről tudok, több-milliós tartozásokról, arról nem beszélve amivel a volt családjának tartozhat, a gyermekének, akit 5 éves kora óta nem látott, és ennek is persze a volt felesége az oka...stb. nem is akarom ezt taglalni, mert hálisten már nem érint.

De mondd, szerinted hogy lehetséges, hogy egy ilyen ember egy életen át csinálhatja és az árnyéka sosem éri utol? Megmondom őszintén ez azért is érdekel, mert ha ez nem történik meg és amúgy helyes a logikám, lehet, hogy kiábrándulok az egész önismereti útból. Ugyanis az önismeret általam ismert törvényei szerint mindenkit utolér a sorsa és a "bűnei" is, hogy tükörbe nézhessen. Namost ez az ember egész felnőtt életében futott, ilyen értelemben az árnyéka elől és még mindig nem érte utol.

Senki nem tudta megfogni, bíróság elé állítani, senki nem tudta rávenni, ahogy én sem, hogy vállalja a felelősségét. Elég volt elszöknie azok elől, akiket aztán ott hagyott a hitelekkel.

Szóval szerinted hogy működik ez? Lennének "hitelerek" akiknek az a dolguk, hogy "megőrüljenek és nép-irtsanak"? Ezt egyébként akkoriban ő maga mondta. Vannak ilyen "rossz szellemek", akiknek szabad rosszat akarni következmények nélkül? Most jut eszembe Hitler nem jó példa, mert őt is utolérte. Nem volt túl sikeres sem az elképzelését illetően, sem a halálát, ha csak két dolgot említünk.

Szóval én nem tudom ezt a tételt elfogadni, az ő (volt pasim) élete viszont ezt mintázza. Ez ellentmondás.

Namaste

Szia Panka! Bocsáss meg, egyszerűen nem győzök neked elég jó
2013. szep. 02. hétfő 22:30
/Megbocsájtható-e a megcsalás, a hazugság?/

Szia Panka! Bocsáss meg, egyszerűen nem győzök neked elég jó ütemben válaszolni!!! Mostanában kampányszerűen ülök csak ide, és ráadásul még mindig nem sikerült megértenem az új rendszert, valószínűleg azért nem találtam meg az összes hozzászólásod!

Illetve úgy ide-ode kattingatva talán már mégis, de nem látom át..:S

Remélem lassan azért tudok neked válaszolni.

Erre is válaszoltam, csak magamnak mentettem el, h befejezem, de nem sikerült több, mint egy hete... ide másolom, amit válaszoltam, és ma javítottam neked:

"Huhh..... Panka. Te aztán beindultál.

Igen, igazad van, a pontatlanságot a figyelmetlenségem és az időnkénti túlzásaim okozzák. Elnézést ezért, sajnos ezt már többször megkaptam, örülök, hogy most így látom a tükrödben.

A 10 év az valóban nem tíz év. Kronológia:

1997-2006: házasság, közben 2002ben született a kisfiam.
2006-2008: együttélés a "gyógyítóval" majd ezt követően egy hosszú se veled se nélküled időszak
2010: Ősszel tettem le lelkileg a kapcsolatot, mint ahogy lassan ez után mindent és 2011 tavaszán kaptam új májat. Ebben az időszakban már nem találkoztunk, ( a műtétig) és jártam ügyvédeknél...stb, kerestem a módját, hogyan hajtsam be rajta a tartozását. Annyit sikerült csak elérnem, hogy bűntudatot keltettem benne, és elkezdett valamennyit fizetni.
2011 március vége: a műtét. Sejtettem, hogy mindenképpen jelen akar lenni körülöttem a műtét kapcsán, függetlenül a magánélettől és az anyagi szembenállásunktól. Sokat morfondíroztam ezen akkoriban, mit tegyek, vele és a szüleimmel kapcsolatban is (ahol meg anyám akarta megint megírni a forgatókönyvet, és beülni a mentőautóba, meg kísérgetni, mint egy csecsemőt... ). Mivel tudtam (és utólag tudom, hogy éreztem is), hogy közel kerülhetek a halálhoz, sőt, akár véget is érhet itt a történetem, úgy döntöttem, félreteszem minden múltbeli konfliktusom, mindenkivel. Erről később kiderült, hogy nagyon jó döntés volt. Az jöhet meglátogatni, aki akar, és aki fontosnak tartja. A "gyógyító", nevezzük T.-nek, még aznap éjjel felutazott Pestre, amikor engem felvittek és végig ott volt a műtét után, amíg haza nem kerültem. Minden nap. Mint ahogy a volt férjem is (akkoriban Pesten élt, és vele volt a kisfiam ez idő alatt),. Anyámék felutaztak Pécsről néhány alkalommal - de így jó is volt ez.

Ez az időszak sok mindenre pontot tett, és új kezdődött, főleg bennem. Sok mindent megbocsátottam T.-nek, és sok mindent megértettem a sztorinkkal kapcsolatban. Egész máshogy láttam őt, energiával telve, boldogan, mint betegen és reménytele küzdelemben. Ő persze újra akarta kezdeni, és újra megígérte a csillagos eget is, hogy így lehessen. Úgy tűnt, mintha tényleg igyekezne megoldani az autó-ügyet is, járkált Pesten kereskedésekben, meg bement a bankba érdeklődni, ahogy megkértem, az alapján amit a kórházban beszélgettünk a témáról. De végül nem sült ki semmi megoldás. Ez nála valahogy mindig így működött.

Nem akarom mentegetni a felelőssége alól. Csak azt mondom, hogy igazából a mai napig nem tiszta előttem teljesen, milyen ember is ő. Ugyanis végig úgy tűnt, inkább szerencsétlen, és élhetetlen, mint szándékos csaló. Csak e mögé (a be nem vallott szerencsétlensége mögé) bújva, nagyon is önző módon járt el az emberekkel szemben, a saját védelmében, félelemből. Valami ilyesmi. Ettől függetlenül én visszautasítottam, akkor már tisztán éreztem, hogy nincs ezzel az emberrel dolgom, legfeljebb, hogy lerendezzük az anyagiakat. Ez nem sikerült. A műtét utáni évben, ahogy írtam 2011-2012 tavaszáig még hébe hóba tartottuk a kapcsolatot (már nem jártunk), és még fizette havonta a lízing felét, valamit járkáltunk utána, hogy tudnánk megoldani az ügyet. itt-ott felmerült egy- egy félmegoldás, de természetesen nem találtunk, mivel egyikünknek sem volt elég pénze. Közben elkezdett járni azzal a kiscsajjal, és amikor én albérletben költöztem (és még inkább szükségem lett volna a pénzre), akkor kezdett szépen eltünedezni teljesen (2012 tavasza). Nem fizetette, ígérgetett, majd nem lehetett telefonon elérni...stb. A nyár elejére elegem lett és elküldtem a fenébe. Megírtam neki, hogy akkor akarom legközelebb látni, ha egyszer belátja a felelősségét és pénzzel a kezében és belátással a szívében keres fel, és semmi másért. Ekkor egy évig nem jelentkezett, majd idén tavasszal (2013) írt nekem, hogy ő még mindig szeret blaba, ekkor megismételtem, hogy előbb fizessen, ekkor megint eltűnt.

Ennyi.

Azért kapkodok a sztoriba ide-oda, mert annyira sok vonatkozása érintett. Nagyon bonyolult, tudok róla kb egy regényt írni, hogy mi, mire tanított meg - és ez annyira sok, tényleg, hogy nem ide való. Pl. az egyik dolog, amire rájöttem az az, hogy muszáj elválasztani a magánéleti sztorit, az anyagitól, és a gyógyítós részétől, mert mindegyik másról szól. És ez valószínűleg az életben másokkal is így van. csak legtöbben ezeket az indulatok és a félelmek miatt összekeverjük. Lehetségesnek tartom, hogy a gyógyítás és az ámítás is karmikus dolog volt köztünk, és bizonyos dolgokat ezért nem tudtam "egyenlíteni". Mostanára azonban úgy érzem, a legtöbbet nagyin is kiegyenlítettem, ugyanis béke van a lelkemben, és ez ebben, sztoriban, elhiteted nekem, nagyon nagy eredmény és kincs.

Nem biztos, hogy ennél több kell. De mint írtam, ha változik a helyzet, a lehetőségeim, biztos megpróbálom újra érvényesíteni az anyagi jogaimat vele szemben. De ki tudja. lehet, hogy azért nem lehetséges ez, mert ezzel is tartoztam - valakinek. nem feltétlenül neki. Lehet, hogy magamnak.

Ugyanis így nekem is meg kellett tanulnom, hogy a dolgok következménnyel járnak, hogy felelősséget kell és lehet értük vállalni, hogy erősebb legyek, több pénzt keressek, és lássam: az élt kegyelmes, ha a belső dolgunkat elvégezzük.

Nem biztos, hogy ettől a sztoritól többet kell várnom. Mit lehet várni egy olyan embertől, aki inkább másokon élősködi tudatlanul, minthogy belásson? Akinek soha sincs munkája, pénze, lakása, családja? Mert mindig elveszti ezeket, és nem látja, miért? Akinek nincs semmije, attól nem lehet elvenni. Nem hívogathatok mindenkit, akivel kapcsolatban kerül, hogy vigyázzon vele.. :)

Hogy miben "állapodtunk meg ": Közös jövőt terveztünk, megkérte a szüleimtől is a kezemet :), eljegyeztük egymást és az autót közös használatra, családi autónak vettük. Mondta, hogy báros még két évig (ez így is volt), és megbeszéltük, hogy akkor én írom alá a szerződést, de természetesen ketten fizetjük. kiszámoltunk, ha elkezdek tanítani, ő meg szerez egy munkát, akkor elbírunk 30 ezer forintot havonta az autóért. (Akkoriban jobban voltam, és terveztem, hogy otthon tanítani kezdek újra. állásokban sosem tudtam, mert amikor kórházba kerültem, kirúgtak.) Szóval a megállapodásunk pusztán szóban volt, egy közös szándékon alapult a családalapítást és a közös háztartást illetően, érzelmekre és elkötelezettségre támaszkodott, valamint arra a tényezőre, személyesen ki milyen felelősségérzettel bír. na ezt szúrtam el. Hiszen nem ismertem azt az embert, ahogy senki sem akkor a környezetemben. A szüleim is elhitték ezt az egész "mesét", a nagy boldogságot, ami most következik, hogy meggyógyulok a csodagyógyítótól, stb, és új családot alapítok, és boldog leszek..... ilyenek. Sajnos azonban T. képtelen volt megtalálni a helyét, nem vállalt el semmilyen munkát (pedig számos lehetősége lehetett volna, van két diplomája, beszél 4 nyelvet. ezt hallottam, úgyhogy igaz) és a szüleim házában, az ő kosztjukon meg az én nyugdíjamon végezte, miközben én sajnos egy gyógyszer miatt visszaestem. Ekkor nézett más nő után...... Mondom, hogy hosszú történet.
............"

Itt hagytam abba, emlékszem, h el kellett mennem és olyan soká tudtam újra nekiülni, h már nem tudtam folytatni a gondolatmenetet. de elég sok info itt van, és igyekeztem pontosítani. Talán így átláthatóbb.

Abban tökéletesen igazad van, hogy az egész totál abnormális sztori, és sajnos a mai napokig nem tudom eldönteni egyértelműen miért. Azért-e, mert egy abnormális sztorira volt szükségem, hogy éleben maradhassak, ami maga is vmilyen módon abnormális, vagy csak azért, mert egyetlen szegletét sem láttam át ennek a sztorinak, és mire tudatossá tette, már teljesen más a helyzet. és talán emiatt sosem fogom megtudni az igazságot. de lehet, h csak még többet kell meglátnom, és akkor majd egyszer minden vonatkozására teljesen fény derül, ha így van, ebben most nagyon sokat segíthetsz!

ha gondolod, írj privátban, akkor könnyebben követem...

Namaste

Igen, szerintem is egy tudatállapot. Sőt, egy olyan
2013. aug. 19. hétfő 00:30
/Felnőtté válás/

Igen, szerintem is egy tudatállapot. Sőt, egy olyan tudatállapot, amihez megfelelő gondolatok, gondolkodás és érzések társulhatnak. Tehát, egyben egy megélés.

A lényege a sors tudatos felvállalása. Hogy az ember egyszer csak rádöbben, hogy bármilyen is, és bárhol is tart a fejlődésben, és bármilyen jókat és rosszakat is örökölt, elérkezik az az idő, amikor már önállóan kell ezekkel élnie. Elérkezik az idő, amikor szembenéz azzal a világgal,a melyet csak ő láthat és élhet meg úgy. Ez a "segíts magadon, Isten is megsegít" feeling, szemben a még igencsak kamaszos "bármi lehetséges" feelinggel. Hogy nekem kell megoldanom az életem, én viszem a terheket és én birtokolom a tehetségeimet hozzá. Senki nem menthet meg, csak én, saját magam. Ez a felnőtté válás felelősség-vállalása.

Tulajdonképp ez nem egy nagy csoda, hiszen úgy is így van. Csakhogy a gyerek-lelkünkkel ezt általában nem így éljük meg. Szeretnénk még egy kicsit óvva lenni, elhinni, hogy a világ jó, vagy legalább j és rossz, amiben a jó győz. :) Nehéz szembenézni az ego teremtésével, a kollektív múltunkkal, megismerni a világot és meglátni hogyan működik. És még nehezebb ezt megismerve rádöbbenni, hogy ha a tudatosság útját választjuk, az valami teljesen más, mint amit tapasztalunk magunk körül. De ez már lehet, hogy a spirituális felelősség-vállalás. :)

A lényeg, hogy tudjuk, de legalább érezzük a sors felelősségét, mert úgyis, mindenképpen nyom. A lélek szabadsága ezt felvenni jelenti, az a tudatos vállalás, tudása annak, ami elkerülhetetlen, jobb, ha engedjük. (A meghatározottságaink, illúzióink megismerése, pl.) A felnőttséggel sok tudás jár. Egy szülő pl tudja, hogy egy gyermeknek jobb hallása van egy felnőttnél, ezért sosem beszél róla a közelében olyasmit, amit nem akarja, hogy tudja. :) Vagy nem terhel rá olyan terheket, amelyeket az még a világ nem ismeretében nem bír el. Ilyesmik a felnőttség. Meg döntésképesség, ismeretek a világról, a gondoskodás képessége, önismeret, szülői szerep-vállalás, stb. Sok dolog

Szerintem nem felesleges dolog a felnőttség, csak valószínűleg ezt is meg lehet majd haladni, valószínűleg meg is kell. És valóban mindegy, ki mennyire gondol felnőttnek, mert az a fontos, én hogy helyezkedem el ez életem középpontjában éppen, milyen viszonyban azzal, és az éppen mennyire megfelelő annak a feladatnak, helyzetnek, amiben éppen vagyok. A felnőttség ilyen értelemben ugyanúgy szubjektív fogalom, mint ahogy minden más. De tagadhatatlanul van. Könnyen lehet, hogy civilizációs ártalom. (A sorsvállalás-részt leszámítva. Azt egyébként egyes bennszülött törzseknél 14 éves korban kapják meg a fiú-gyermekek, szóval kissé korábban, mint mi, civilizált "felnőttek", akik gyermek lélekkel szülünk új gyermekeket, majd csodálkozunk, hogy a karma-hegy, amit örököltünk görög szépen egyre tovább....)

Az, hogy folyton más tudatállapotokat élünk, önmagában érdekes kérdés, és külön tudományt érdemel. De még ha váltakoznak is bennünk ezek, a sorsfelvállalás-rész a tudatunkban előkelő helyen kellene, hogy szerepeljen. Igazából valószínűleg az lenne a természetes, hogy mindig a szívünkben van. Akkor talán tudnánk örülni az életünknek annyira, hogy mernénk boldognak nevezni a tudatállapotunkat, amely jórészt meghatározó az éltünk során.

És ha nem lennénk ennyire tudatlanok, talán nem kevernénk össze magunkat holmi traumák miatt a csecsemő-, kisgyermek és gyermek-énjeinkkel, az egónkkal és még sorolhatnám. Hanem tudnánk, de legalábbis mindig élnénk a szívünk szellemének énjét -kétségek és kérdések nélkül, felnőttként, ahogy gyermekként képesek voltunk tenni, kicsit többször, mint most, hogy folyton kérdezünk. :)

A hitel és az "ördög" kapcsolata :)
2013. aug. 13. kedd 13:01
/Megbocsájtható-e a megcsalás, a hazugság?/

:)

Azért vigyorgok, mert letudtam már ezt a témát. Hál'istennek. És most jól esik hogy már nem fáj, és vált ki belőlem dühöt. "Az hogy volt, hogy Te írtad alá, miközben azt mondtátok, hogy együtt veszitek fel" Hát, úgy volt, ahogy az is, hogy amiatt hogy apám nem segített, vettem inkább egy új autót.... :)

Sajnos nagyon hiszékeny voltam, befolyásolható, naiv és manipulálható. A volt párom nem szándékosan csapott be, legalábbis úgy vélem az alapján, ahogy később sikerült megismernem. Gyáva alak, aki talán még jobban fél az élettől, mint én valaha. Neki is megvannak az okai erre, de inkább spiri guru, mint hogy csináljon valamit az életével. Ezt sajnos akkor semmilyen szinten nem láthattam. Szerelmes voltam, összeköltöztünk, megkérte a kezemet és közös jövőt terveztünk. Csakhogy ő anyagilag semmit nem kockáztatott, mivel nem volt semmije, de báros volt, ezért nem vehetett fel hitelt. Én se nagyon, mivel rokkantnyugdíjas voltam akkoriban és a válás után a szüleimnél éltünk egy ideig. Ezért a húgom kezességet vállalt. Ezt add össze.

Na mindegy. Sokáig miután megcsalt és elhagyott úgy éreztem most biztosan vége az életemnek. Akkoriban kezdtem itt írogatni. Ha megnézel egy 97-98 körüli írásom, látni fogod, mennyi düh, önvád, kétségbeesett volt bennem. Ez az oldal nagyon sokat hozzájárult a fejlődésemhez.

Mindent elkövettem, ami emberileg lehetséges, hogy rávegyem, vállalja a rá eső részt. Az autótól is simán kész voltam megszabadulni, ha ez az ára. Senki nem akar több milliós hitellel albérletben élni.... Az, hogy ez működik, egy másik csoda, az élet mindent megold, ha tesszük a dolgunk. Nem adtam fel, mert akik a hitelekkel csaltak, azt sem érzem igazságosnak. Voltam ügyvédeknél, figyelem mi történik, gyűjtögetem az információt. Megfelelő időben pereskedni fogok. Van rá félretett pénzem, De mostanában látom, h ingyen is vállalnak már ilyet.

A volt párommal (aki igen, nem a gyermekem apja, hanem az utána következő kapcsolat volt) mindent megpróbáltam. Még azt is, hogy miután éveket áldoztam rá, hogy megismerjem, igyekeztem felhasználni a saját fegyvereit ellene. Sosem tudott elszakadni tőlem, de mindig csak kihasznált. Rettentően bizonytalan személyiség. Valószínűleg beteg, de olyan jól adja elő magát, hogy legtöbben egy hiper-intelligens, sármos, kedves, érdekes, különleges személyiségnek tartják. Aki ráadásul kézrátéttel gyógyít. :) 10 éve ez még elég kuriózum volt ráadásul. Csak aki már jó emberismerő ismeri fel hamar, hogy kamuzik.Vagy legalábbis felhasználja a tudását és az intelligenciáját mások kihasználására. Amikor elkezdtem megismerni (még évekig húzódott a kapcsolatunk azután hogy először megcsalt), először is fokozatosan kezdtem rálátni az igazi személyiségére, de hallgattam erről. Lassan letettem az illúzióimat, és megszabadultam a tőle való függésemtől. Ez nagyon nehéz volt, mert még beteg voltam, és semmi más nem volt, ami abban a helyzetemben megoldás lett volna, hogy jobban érezzem magam. Ő volt a gyógyító, a "tanítóm", a kedvesem...stb. De utólag hálás vagyok a sorsnak (tulképp én "kértem" őt egy imában :) ), mert így tudtam megszabadulni lassan és hosszú kínlódás árán egy csomó olyan személyiségjegyemtől, amelyek totálisan életképtelenné tettek a múltban. Szóval miután kiismertem, megpróbáltam úgy kihasználni őt, mint ő engem, megzsaroltam a bűntudatával a spiri dumáin keresztül, hogy nem kellene karmákat csinálnia tanító létére, ez egy ideig hatott. Akkor elkezdett fizetni, és amikor kórházba kerültem, mert végre megjött a máj, egy éven keresztül fizette a lízing havi díjának felét, és megegyeztünk, hogy megpróbálunk módot keresni arra, hogy tudnánk felszámolni a hitelt, közösen. Persze ebből semmi nem lett, különösen azután, hogy miután újra járni akart velem (amikor már túl voltam a műtéten, újra egészséges voltam és boldog) én megmondtam neki, hogy egyenlőre nem érzem úgy, hogy az lenne a legfontosabb, hogy kivel járok (egy hónappal a májátültetés után, ugyebár)és vele csak akkor állok szóba, ha szembenéz önmagával és tudomásul veszi, hogy nem úszhatja meg amiket tett. Ha azt látom, hogy megtanul felelősséget vállalni, úgy viselkedik minden téren, akkor beszélgethetünk.

Egy ideig még beszélgettünk is, de aztán persze inkább eloldalazott egy 20 éves csajjal, aki úgy istenítette őt, mint azelőtt én, minthogy vállalja magáért és a tettiért a felelősséget. De már nem bántam. Egy ideig még kergettem telefonon a hitel-részletek miatt, aztán beláttam, hogy teljesen felesleges. Ő sohasem fog fizetni, és sohasem fogja belátni magát. És valószínűleg változni sem. Illetve ha igen, azt pontosan tudni fogom, mert akkor velem kapcsolatban az lesz az első dolga, hogy megkérdezi mivel tartozik. Volt képe áprilisban egy év után újra felkeresni :), hogy ő még mindig szeret....blabla.....(biztos kirúgta a csaj, vagy megunta). Mondtam neki, hogy oké, akkor fizessen :) Azt mondta, majd májusban. Azóta se hallottam felőle. :) Szerintem ez volt az utolsó tesztem vele kapcsolatban.

Ráébredtem, hogy ezt a karmát be kell nyelnem. Ezt én csináltam magamnak. Mindent megpróbáltam, hogy levegyem a terheit, legalább azokat, amiket mások tettek rá ( a volt párom meg ez a nagyon igazságos rohadt bankrendszer), de eddig még nem sikerült. Viszont érdekes, azzal, hogy vállaltam, sikerül teljesítenem. Még mindig tudom fizetni és megélni mellette. Van egy autóm, ami nélkül jelenleg nem is tudnék pl dolgozni, mert falura is járok tanítani, és busszal nem érnék vissza a másik állásomhoz időben. :) A munkáltatóm kifizeti az útiköltségem. Hogy hogy fog ez végződni, még nem tudom. De nem tartom igazságosnak, hogy kamatostul kifizessem az autó árának majdnem a dupláját, több mint tíz év alatt, illetve jó lenne rájönni, hogy ezzel miben kellene belülről megváltoznom, hogy levethessem magamról. Én már csak ebben bízom, a belső változásban, annyira meggyőzött, ami történt.

"Azt mondod, semmije sincs, sem vagyon, sem ingóság, se autó, se legális jövedelem?"

Annyit tudok róla, hogy jelenleg valami céggel próbálkozik Pesten. Ezt is csak hallomásból. Vele nem lehet megegyezni, mert folyamatosan hazudik, hogy ne kelljen felelősséget vállalnia. Eddig nem volt bejelentett állása, mint gyógyító, feketén dolgozott.. Amikor volt, nem volt elég jövedelem ahhoz, hogy hitelt vehessen fel az ő részét pótolandó. Nincs semmi vagyona, ingósága.

A történetnek az a vége, hogy valahányszor elindultam, hogy kiderítsem, hogyan tudnám behajtani rajta ami jogos, mindig csak kimerültem az egésztől, mert ő tudatosan vagy nem nem akar felelősséget vállin. Nincs nekem energiám arra, hogy folyton figyeljem az ő életét, hogy éppen most kiket csap be, használ ki, hogyan élősködik másokon, és ezt milyen keretek között teszi, vajon most mennyit keres és behajtható e rajta. Amióta csak ismertem, sosem volt semmi a nevén, és sosem keresett hivatalosan sokat, sőt dolgozni sem szeret nagyon. A gyógyításából akar megélni, és nem látja be, hogy az álmai megvalósítása mellett az embernek anyagilag felelősséget kell vállalnia magáért, és ha családja van, vagy hitele, akkor azért is. Sőt, egy ponton a múltjáért is. (Amikor végre belátja, hogy a másokon való éldegélés tisztességtelen dolog.) Még nem jutott el ide, de én nem várhatok rá, nekem élnem kell a saját életem.

Azóta tudom, hogy számos volt "tanítványát" és betegét hagyta hasonló helyzetben, tartozásokkal a háta mögött "lép tovább", és olyan ügyesen csinálja, hogy még senki sem tudta megfogni. Milliókkal tartozik sok sok embernek. Voltak betegei, akik, miután ő ellépett, újra betegek lettek + a tartozás. :) Jó, mi? . Én csak azért nem, mert tudtam tanulni, és mert kivételesen nagy erőm van - olykor. :). Van egy gyermeke egy házasságból, akit sosem látott, szinte és amikor velem élt együtt, nem fizetett semmi gyerektartást. Azt mondta, hogy vett egy lakást Pesten, ami a gyermek nevén van, de azóta már tudom, hogy egy szavát sem kell elhinni.

Rájöttem, hogy olyan szinten becsapott engem is, hogy tulajdonképpen nem is nagyon tudom, ki ez az ember. De már nem érdekel.

Elkönyveltem őt és a sztorimat, mit egy szükséges rosszat az életemben,egy csúcs-pofára esést, egy teljes és tökéletes kudarcot, amelytől minden dolog, ami csak a mélyben volt, jó és rossz fölkavarodott bennem, mint a tengerben a mocsok a viharban, és én megláthattam. Tulajdonképpen senkinek és semminek nem "köszönhetek" annyit mint ennek a történetnek az életemben, mert olyan sokat tanított meg önmagamról, és rákényszerített a változásra. Levetett a pokol mélyére, önmagam poklának a legmélyére. Annyira szenvedtem, mint ég soha életemben és nagyon sokáig. Aztán szépen lassan elindultam az önismeret útján, és elkezdődött a gyógyulás. Ami már igazi gyógyulás volt, mert saját magamon hajtottam végre. :) Nem valami ál-guru energiája, amit elég volt elhinni. :)

Néha még piszkálja az igazságérzetem, hogy valahol ott van a világban, és a tartozását én törlesztem. lehet, hogy egyszer még összefutnak útjaink, és olyan helyzetben leszek, hogy mégis behajthatom rajta. habozás nélkül meg fogom tenni. De addig is, igyekszem saját magam helyretenni az anyagi életem, és közben felelősséget tudni vállalni magamért és a gyerekemért.

Amióta elengedtem ezt a sztorit, elkezdtem élni. Utólag azt mondom Ő volt az én beteg májam kivetülése. Ő szembesített önmagammal a legélesebben és legszélsőségesebben. Kicsit gyermeki dolog talán ezt mondani, de művészlelkű vagyok, ezért nem hagyhatom ki, hogy az élmény maga ahhoz volt hasonlatos, mintha az Ördög maga kísértett volna meg, és én szépen belesétáltam a csapdáiba. majd mint a mesében, jött a megmentőm (Jancsika, vagy hogy hívják) aki valójában a tudatos énem, amelyet sikerült felébreszteni, és kivitt a pokol és az Ördög karmai közül. Egy ideig még üldöz (volt három próba a mesében) de végül a tudatosság, és a szeretet győz. Az mindig győz. És szerelem van, és élet és boldogság. :) :)

Mert érdekes, hogy mire végzek magammal, és feldolgozóm a múltam, és teljesítem a szellemi feladatom,a minek egy gyújtópontja volt tulajdonképpen a vele való találkozásom, lehet, hogy a "teljes kudarc sztoriból" "csúcssztorivá" lesz ez a történet az életemben, a hitellel, és mindennel együtt. Egy sztorivá, amivel megküzdve megmentettem magam, az életem és lehet, hogy még többet is. :)

Az ima amit elmondtam, mielőtt megjelent ez életemben ez a furcsa ember az volt "Istenem, kérlek kapcsolj össze Önmagammal! Hozd el azt a láncszemet, amely hiányzik ehhez" Akkoriban amikor ezt kimondtam, hangosan, halálos betegen, kilátások nélkül (még a májlistán sem voltam) hosszú betegeskedéssel küzdve (úgy kb10 éve), egy nem működő házasságában, teljesen tudatlanul és vakon éltem. Már majdnem meghaltam, szerintem nem sok választott el. Tálén néhány hónap.

Most kaptam egy új életet, egy egészet. :D Majd csak megbirkózom a hitellel is. :D

Ez a tudatosság és az önismeret ereje. Továbbra is ezen az úton haladok. És már rég tudom, hogy NINCS JÓ ÉS ROSSZ. És végső-soron minden illúzió, vagy legalábbis egy kivetülés, ami megváltoztatható, ha megváltozzunk belül. Számomra ezt jelenti a belső út. A hitel sem kivétel :D

(Remélem ezzel a sztorival minden kérdésedre válaszoltam, ami a hitelt illeti :) )

Namaste

Hiába van így, ha egyedül írtad alá, be is bizonyíthatod az
2013. aug. 12. hétfő 22:02
/Megbocsájtható-e a megcsalás, a hazugság?/

Hiába van így, ha egyedül írtad alá, be is bizonyíthatod az együttélést, ki is állíthatják a bíróságon, hogy tartozik a volt élettárs, de a bank csak rajtad fogja keresni a pénzét, ha az a másik nem fizet. Ráadásul, ha életművész vagy nincs bejelentve , vagy egyszerűen csak vigyáz arra, hogy a fizetése jórészt feketén legyen, már meg is úszta az egészet. Aszért tudom, mert velem ezt tették.

N.

Szia Panka!
2013. aug. 12. hétfő 22:00
/Megbocsájtható-e a megcsalás, a hazugság?/

Na, most megtaláltam amire céloztál! Ezt a blogot nem követtem.

Igen, végül is igazad van. Hogy miért nem követtem a sorrendiséget elég szorosan ezúttal sem, még nem tudom. Pedig bizonyos dolgokat már megvalósítottam.

Anyám arra tanított, hogy szűzén menjek férjhez és azzal, akit választottam éljek amíg meg nem halok. Na, ez majdnem sikerült (hogy egy rossz házasságban éltem amíg majdnem belehaltam abba, hogy már semmilyen szinten nem éltem).

Nem akarok vitatkozni veled, mert magam is felfedezőúton vagyok. Talán azért, mert ezt időben, annak idején tízen-, és huszonévesen nem volt lehetőségem megtenni. Most szabadon és egészségesen újra élhetem a férfi-választást, családalapítást is talán. És most döbbenek csak rá, hogy már kicsit tudatosabb vagyok, mennyi mindent kell felfedezni az életben ahhoz, hogy jól tudjunk választani és jól tudjunk csinálni egy kapcsolatot.

Szerintem könnyű az evidenciákat sorolni, de az élet soha nem evidenciálisan működik, és szerintem túl bátor kijelenteni azt, hogy az élet tudása és tanulása csak annyi lenne, hogy az evidenciákhoz igazítjuk a helyzeteket. Magyarul mondjuk addig szórjuk ki a kérőket, amíg el nem érkezik az ideális kérő, az ideális helyzettel, hogy gyermeket nemzzél. (Ha én erre vártam volna, valószínűleg soha nem lett volna gyermekem a betegségem miatt. Van egy blog a hitről, ott írok erről bővebben.) Persze a látható felelőtlenségben való meg-rekedtség sem a jó út. Szerintem a kettő között az igazság.

Megszerettem valakit, hosszú idő és sok szenvedés, két hosszú kapcsolat, egy hatalmas csalódás, valamint egy májátültetés, pokoljárás és új élet-kezdés után.

Túl értékes nekem ez a kapcsolat ahhoz, hogy észérvek miatt nekiálljak átrendezni. Közel negyvenévesen egyikünk sem várt a testi kapcsolattal arra, hogy mikor jut eszünkbe összeházasodni. Lehet, hogy ez nem jó, így volt. Mindenesetre egy egyre mélyülő szerelem-és szeretet kapcsolat alakul köztünk, aminek sok értéke mellett az egyik az, hogy kölcsönösen tanítjuk egymást, és nagyon úgy tűnik, hogy haladunk a változásban. Ez egyedülálló élmény számomra.

Még soha senkit nem tudtam ennyire elfogadóan szeretni és ez önmagában is annyi örömet ad, hogy úgy érzem megérti benne maradnom annak ellenére, hogy vannak fenntartásaim, és neki is megvannak a saját félelmei és fenntartásai. Ideálisnak nem nevezhető a helyzetünk. Felnőttként nem rohantunk összeköltözni, hitelekkel megrakodva, félig kész életeinkben, és tiszteletben tudjuk tartani a másik helyzetét, a nehézségeit, amikkel küzd, a félelmeit és vágyait.. Nem erőltetjük ezeket egymásra. Hihetetlenül felemelő ez. Ő egy olyan örökséggel küzd, ami miatt megértem, hogy fél egy bizonyos szintnél több felelősséget vállalni, egyenlőre. De a dolog folyamatosan változik, és még mindig nem futott el. És én sem - pedig ez nálam is nagy csoda, azok után amiken átestem -most már tudom.

Még soha senkivel nem tapasztaltam, hogy ilyen mértékben hatással tudtunk volna lenni egymásra. és mintha közben az életeink is jobb irányba fordulnának, fokozatosan. És mintha egyre több elfogadás és szeretet lenne köztünk, pedig nemrég messzebb kényszerült, másik városban kapott egy sokkal jobb állást. Mindketten vágyunk még gyermekre, de nem egészen ugyanaz a jövőképünk - de úgy tűnik, még hajlandóak vagyunk várni egymásra, és úgy tűnik ez meg is változtat minket és a jövőképünket. Hatalmas ereje van, ha hagyjuk magunkat változni, ebben egy ideje már hittem, de még nem tapasztaltam sem saját magamon, legalábbis nem tudatosan, és egy férfin meg pláne nem. Ez kihagyhatatlan élmény.

Nem a biztonságos szex élvezete vezérel, hanem hogy hagyjuk egymást egymásra hatni. Hogy még akarjuk egymást és nem adtuk fel a közös nevezőre jutás lehetőségét sem. Ez nagyon érdekes helyzet. Kíváncsiak vagyunk egymásra, és élvezzük az ismerkedést és az információcserét. Fura, most mindennél jobban tudom, hogy minden kapcsolat, elsősorban erről szól. És nem másról. Én már annyit kaptam ettől a kapcsolattól, a tanulás terén is, hogy már rég megérte. Addig fogom folytatni, amíg érzem ezt a töltést.

Azt hiszem tanuljuk egymást egyre jobban szeretni, és elfogadni azon az áron is, hogy hagyjuk, hogy megváltoztasson minket a kapcsolat ebbe az irányba. Magamról ezt egészen biztosan elmondhatom, de a párom is beszámolt arról, hogy a sebeit elkezdte gyógyítani az az elfogadás, amit tapasztal. Ezt nem így mondta, de tudom, hogy ez történik.

Lehet hogy messziről indultunk, de abban hiszek, hogy vagy meg tud ez történni egy kapcsolatban és folyamatossá lesz, vagy az a kapcsolat hosszútávon halálra van ítélve. Semmilyen kapcsolatot nem ápol a biztonság. Egy dolog ápolhatja: ha képes vagy az egódból áldozni a szeretetért a kapcsolatban. Eddig soha nem tudtam ezt megtenni.

Hogy hogy lesz ebből közös élet, majd meglátjuk. Nem biztos, semmi sem az. Hogy szeretjük és elfogadjuk egymást, tiszteljük és sok örömet és tanulást lelünk a kapcsolatban, az így van. Hogy mindketten vágyunk egy családra, az is. Hogy egyeztetni tudjuk e a vágyainkat, ki, mit tud és képes majd áldozni ezért, az majd kiderül. (Ahhoz idő kell. Nem mindig kapunk készen valamit, sőt azt hiszem, legtöbbször nem. Csak az a látszat, aztán csalódunk amikor kicsit a dolgok mögé kezdünk látni. Most máshonnan építkezem: belülről. :) )

Addig pedig védekezek, éppen a felelősségvállalás miatt. A párom képes lett volna csak az ösztöneire hallgatni, én már nem akarom azokat hibákat újra elkövetni, amiket már elkövettem. Ezért védekezem, figyelek és várok. És ha olyan irányba fordulnak a dolgok, meg megérnek, akkor igent mondok.

Egyébként Isten akaratának így is akad egy kicsit helye, ugyanis nem szedhetek gyógyszert, és a legbiztonságosabb módját a védekezésnek, hát mondjuk így nem mindig kedveljük. A természetes módszer pedig azért hagy némi kívánnivalót maga után. Ezzel kapcsolatban kötöttem egy egységet magammal és Istennel :) Éppen azon a mondaton alapszik, amit írtál. Ha szereted testileg a másikat, tudd, hogy gyermek születhetik. A kérdés csak az, úgy érzed-e, be tudod vállalni, vagy nem.

Ezt egészen pontosan megmondja a lélek. Olyannyira, hogy olyan helyzetben is, ami teljesen irreális volt, nem hogy nem ideális (a betegségem miatt), megszületett a fiam épen és egészségesen, És sok szeretetet és odafigyelést kap tőlünk, még ha el is váltunk. Együtt-élésben született, mégsem volt ez garancia azokra az "ideális" körülményekre, amikbe elméletileg egy gyermekinknek születnie kell.

Ez sehol nincs megírva. Ezt szerintem maximum érezni lehet. És azt hiszem, azért tudtam a lehetőséget elfogadni (sokat harcoltam magammal emiatt eleinte még ősszel-télen), mert lassan kezdem érzeni. Persze szeretném a körülményeket is mindinkább az ideális felé tolni, és ezen vagyok. De ha máshogy kell lennie, akkor onnan indulunk tovább.

Namaste

Autó - karma - saját élet - ügy
2013. aug. 12. hétfő 19:39
/Hitel, tartozás feloldása - tréning/

Szia Panka! Bocsáss meg, nem tudom melyik írásra gondolsz most, elolvastam, amit a karmás topikhoz írtál, és igyekeztem válaszolni itt rá. Ha nem sikerült, mondd, mire vagy kíváncsi?

Az autóval kapcsolatban: hát igen, ezt nehezen értik azok, akik nem olyan mélyből indultak, ahonnan nekem kellett. Rettenetesen önállótlan voltam, és a szüleim nevelése erre jó sok lapáttal rátett. Volt köztünk egy nagyon rossz energetika, amit ugyanakkor nagyon nehéz volt feloldanom, hiszen csecsemőkoromtól hordoztam, természetesen nem tudatosan.

Anyám állította, hogy engem mindig motiválni meg irányítani kellett, mert különben "nem csináltam semmit". Nekem meg az volt az élményem, hogy általában és szinten mindig tilos volt érvényesíteni az akaratom. Nem támogattak az akaratom fejlesztésében, abban, hogy önállóvá válhassak, nem engedtek saját döntéseket hozni, nem engedtek tévedni, mert túlféltettek és ennek még szerintem számos más, tudatalatti oka is van. Tudnám sorolni, de szerintem így is lehet látni az energetikát. A hálás gyereknek kellett lennem, aki beteljesíti az anyja vágyát, szerintem még a karrier terén is, bár ezt még kóstolgatom, hogy vajon a nagy megfelelés miatt akartam e zongorista is lenni, vagy az csak pont belepasszolt a képbe. (Ugyanis a zongorázás egy tiszta területté vált az életemben, egy olyanná, amit nem tudtak teljesen kontrollálni, ami megmaradhatott a lelkemnek. Mindig teljes szívemből szerettem, de itt is beletört a bicskám a karrierbe, mert itt is eluralkodott a szereteten és az örömből való játékon a megfelelés vágya. Ami csoda, hogy addig nem, mert ez a pálya amúgy is ezzel a darálóval darálja többek közt a jelentkezőket.)

Na, most ahhoz képest, hogy "nem csináltam semmit", négy iskolát és három szakot az egyetemen kijártam, és semmi gyerekkorom nem volt, mert állandóan tanultam, meg gyakoroltam. Ami jó volt anyámnak, mert nem kellett féltenie a szokásos dolgoktól, amiktől féltenek egy gyereket, vagy kamaszlányt, nekem viszont kevésbé, mert nem tanultam meg élni, barátkozni, kapcsolatokat ápolni, csalódni. stb. Csipkerózsika voltam még huszonéves, egyetemista koromban is. Elég gáz. Súlyosbította a helyzetet, hogy a máj ugyebár a hármas csakránál van, ami az akarat-csakra nevet is viselni nem véletlenül.

Meglátásom szerint a szüleimnek többek közt az lett volna a szeretet-feladatuk (egyben a tanulásuk) velem szemben, hogy megtanulnak elfogadni olyannak amilyen, vagyok, betegnek, amikor az voltam és akaratosnak, amikor az, és erősíteni az utam meg találásában, az akaratom jó érvényesítésében, nem pedig félelemből a széltől is óvni, és előre megírni az életemet, majd rám erőltetni tiszta jó szándékból az akaratukat. De hát nekik ez a legnehezebb feladat, belátom, most már, hogy jobban megismertem őket, hogy ez nekik éppen annyira nehéz, mint nekem volt megtanulni, hogy "segíts magadon, Isten is megsegít", valamint, hogy képes legyek tudni mit akarok és ki is állni ezért. Képes legyek önállóan, szimbiózis nélkül, élni. (életképesség) Ez óriási változás egy személyiségben.

Ez a válaszom a kérdésedre, hogy miért nem volt egyértelmű, mit kell tennem: mert nagyon sokáig csüggtem tudatlanul ebben a rossz energetikában, amiben ezeken kívül még számos rossz kapcsolódásé volt, melyek erősítették egymást. Példa: amikor tizenévesen úgy döntöttem, el akarok menni, másik városba tanulni, mert meg akartam szabadulni ettől a fojtogató érzéstől, akkor anyám mindent elkövetett, hogy meggyőzzön, hogy ez nem lehetséges, nem ésszerű, nem jó döntés, és nem is vagyok egyedül képes rá. Persze elhittem. Sajnos azok az emberek, akik mások életét élik, rosszul nevelik ilyen szempontból a gyermekeiket is. Én már egész máshogy állok a sajátomhoz. Örülök, ha önálló, és visszafogom magam, ha féltem. Anyám a zsarolástól sem riadt vissza, csak hogy fogva tartson, mert azt hitte, ezzel tesz jót. Sajnos túl fiatal voltam, hogy lássam, mekkora baj volt ez. Utólag azt gondolom, talán a májam sem durrant volna be, ha előbb sikerül függetlenné és önállóvá válnom. De olyan erős volt a kötelék, és én olyan tudatlan és fiatal, hogy még 20 én szenvedés és a poklok mélyére jutás kellett ahhoz, hogy eldöntsem: még ha kilátástalan is a helyzetem, akkor is megpróbálok egyedül talpon maradni.

Érdekessége a dolognak, hogy a leglehetetlenebb helyzetben hoztam meg ezt a döntést. Könnyebb lett volna 18 évesen, egészségesen, fiatalon, mint 37 évesen, halálos betegséggel küzdve, hitellel a nyakamon, egy gyerekkel, akiért felelősséggel tartoztam, elválva és kisemmizve, depressziósan. De végül megléptem. És elég volt eldönteni, az élet MÁSNAP REGGEL mellém állt. Vasárnap hoztam mag a döntést, és egy lépést tettem meg felé a cselekedet szintjén, és hétfőn reggel, telefonáltak Pestről, hogy mehetek a műtétre. :) )

Szóval ennyire erős volt ez a karma, ami meggyőződésem, hogy nem csak a gyerek-szülő kapcsolatról, a nevelésről szólt, hanem hozott cucc volt, és a gyenge máj is ezt hordozta, ennek a karmának a manifesztációját. És én megléptem, amit meg kellett, túlléptem a félelmemen, tudatosan és egyedül, és erre kaptam egy egészséges májat, s egy új, egészséges és önállóságra képes életet.

Úgyhogy most már egyedül intézem a dolgom. A szüleim csak tanító jelleggel kérem meg olykor egy dologra, meg hogy érezzék, hogy jelen vagyok, és még szükségem lehet rájuk, akkor is, ha felnőttem. Hátha egyszer rájönnek a saját dolgukra velem kapcsolatban. Nehezebb, amikor tényleg jól jönne, amit tudnak, vagy adhatnak, és ez az energetika megakadályozza, hogy megtörténjen az egyszerű energia csere. Ez kívülről nagyon bután néz ki szerintem és nekem gyakran nagyon rosszul esik: ha felnőtt fiam azt kérné, segítsek neki elektromos gitárt venni, nyilvánvalóan segítenék, még akkor is, ha zongorista vagyok. de nyilván jobban értek hozzá, min tő, és amit adni tudok, azt adom is.

Az apám borzalmasan blokkolt, de azóta rádöbbentem, hogy nem baj, mert negatív úton ugyan, de végül is rákényszerít engem arra, hogy bízzak magamban és tegyem a dolgom. Csak jól kell lefordítanom a viszonyulását. Ő is elvetett gyerek, máshogy, mint ahogy ő vetett le engem, tudat alatt, és már tudom, hogy ezért nem tud jól szeretni. Anyámnál más a helyzet, ő birtokló, és nem ismeri azt az érzést, ami a saját gyermekem iránt érzek: a puszta hálát, hogy van. Nem tudom, ő mikor jön rá, hogy meg kellene próbálnia olyannak szeretni amilyen, vagyok, még ha nem is teljesítem az álmait, és nem vagyok minta-gyereke. Minden esetre kemény tanító az élet, mert az egész előző életem szinte ott kellett hagynom, és jó sok családi mintát felrúgnom a betegségem és a változás miatt. Úgyhogy anyám is erősen górcső alá van véve, hogy tanuljon. Nehéz dolog ez, mert nem működik a szeretet-áramlás kölcsönösen, csak hébe-hóba, mert olyan erősek a tudatalatti elvárások és a megszokott energetika, amit felbontottam, és emiatt düh van bennük és megcsalatva érzik magukat. Pedig csak elkezdtem élni az életem.

Annak, hogy nem éltem, nagy ára volt, és csak az egyik a hitel. Úgyhogy bármennyire fáj, vagy nehéz, soha senkinek nem leszek a rabszolgája többé, ha ezt kívánja a szeretetéért cserébe, erre nagyon megtanított az élet.

Apámat egyébként mindenhogy megkértem. Ha 30 autókereskedésbe nem voltunk a volt szélhámos párommal:), akkor egybe sem. Számos autót kinéztem, de mindegyikre csak annyit közölt, hogy "az szar", de tanácsot, rendest, amit értek, nem adott, és nem jött el segíteni. Szerintem ennél jóval kevesebb energiát befektetve is fel kellene tudni kelteni egy autószerelő apa érdeklődését abban, hogy miben is segíthet a lányának. De erre már nem számítok egyikőjüktől sem.

Lehet, hogy rossz szülő voltam előző életeimben, de megmondom őszintén, nem érdekel. Mint ahogy a másik blogban írtam, nem érdekesek az okok, ha el tudunk fogadni a dolgokat. Fáj még, mert szerettem volna újjáépíteni a kapcsolatom a szüleimmel, de úgy látom, sajnos erre nem sok esély van, így viszont gyakorlatilag elvesztettem őket. Alig találkozunk, máshogy gondolkodunk, máshogy látjuk az életet, nem tudunk jól kapcsolódni, mert miden alkalommal vissza akarnak rántani abba az energetikába, amibe működtünk, ez a szeretetük, odafigyelésük ára, et pedig én már nem fizetem meg. Még szenvedek ilyenkor, sokszor, amikor náluk vagyok, mert nehezen viselem apám brutalitásét, önzését anyámmal és mindenkivel szemben, anyám érzelmi zsarolási kísérletei, és amikor a legjobba szükségem lenne rájuk, amikor gyenge vagyok, problémával küzdök, vagy csak fáradt vagyok, akkor a segítség helyett még inkább leszívnak, ha kitárom a szívem. Nehéz olyan emberek között lenni, akik nem olyannak akarnak téged, amilyen vagy. Nem mindig, de sokszor. Ezért el kellett fogadnom, hogy ha a saját életemet akarom élni, akkor nekem kell megengedni azt magamnak, nekem kell más úton megszerezni azt az energiát, amire szükségem van. Vigasztaló szavakat, egy baráti tanácsot férfiügyekben, autószerelőt és információt, stb. stb. stb. Ez szerintem elég szomorú dolog, de ha ez van, ezt kell elfogadni.

Én már igyekszem más szülő lenni, megbízni a gyermekemben, és támogatni mindenben, amiben csak tudom, amihez csak értek, és nem azért, hogy hálás legyen. Csak úgy, mert ez a dolgom, mert én szültem meg, és mert ez a szeretet. Így nem adom tovább a májam karmáját, és ez már azért elég szép, nem?

A szélhámos-dologról mit szeretnél tudni?

Namaste

Több dolgot tanított meg nekem a hitelem:
2013. aug. 12. hétfő 01:20
/Hitel, tartozás feloldása - tréning/

Több dolgot tanított meg nekem a hitelem:

1. felelősségvállalás: csak annyit vegyél fel, amit úgy érzed, elbírsz. Meg ameddig a takaród él. Egyáltalán nem vettem figyelembe ezt a tételt, mert akkori körülményeimet tekintve abszolúte irreális volt hitelt felvennem (még a műtét előtt jóval, akár meg is halhattam volna, simán. Mondjuk a bankokat nem sajnálom.). Ez volt az egyik dolog, amit kihasználtak a pénzszerzők. Azóta született egy Európai törvény, hogy sokkal körültekintőbben kel megvizsgálni a hitelfelvevő körülményit és kilátásait, és sokkal szigorúbbnak kell lenni a bankoknak abban, kinek adnak hitelt. (érdekesnek tartom ugyanakkor, hogy csak most bírták ezt megszülni. Szerintem ez tudatos manipuláció, hogy ennek miért lettem áldozata, még nem egészen tudom.)

2. Befolyásolhatóság, manipulálhatóság, érzelmi függőség. A szerelem sokat "segített" naivitásommal együtt abban, hogy én írjam alá azt a szerződést "közös felelősséget" vállalva, amelyet "ketten vettünk fel" az akkori élettársammal, akiről később kiderült, hogy egy szélhámos. :)

3. Kiszolgáltatottság hamis érzése, az önbizalom hiánya: apám autószerelő létére lusta volt segíteni nekem, hogy beszerezzek egy elég jó használt autót, ezért döntöttünk a legolcsóbb kategóriájú új autó és a hitel mellett. Ebbe a problémába sokszor beleütköztem, mire rájöttem, hogy az önbizalmam hiánya (apai ágon :D) okozza részben a kiszolgáltatottság érzésemet. Ha egy kicsit rámenősebb vagyok és kitartóbb, elhittem volna, hogy tudok magamnak apám nélkül is olcsóbb autót szerezni, ami jó. Azóta számos feladatban gyakorlom ezt: mindig kevesebb energiába kerül megoldani valamit egyedül, még akkor is, ha akadályokba ütközök, és nagyon nehéz lelkileg a felelősségvállalás, mint apámtól segítséget kapni., (Más kérdés, hogy ő is kapja rendesen a magáét az élettől azért, hogy képtelen adni).

4. Globális manipuláció: függetlenné válás. az árfolyam emelkedésből adódó ellehetetlenedés szerintem azt tanítja nekünk, hogy lássuk, mennyire manipulálhatóak vagyunk, kiszolgáltatottá tettük magunkat globális gazdasági és nemzeti szinten olyan hatalmaknak és erőknek akiknek a legkisebb érdeküket sem szolgálja a jólétünk. Hasonló módon, ahogy apámmal szemben, szerintem itt is az lenne a megoldás, hogy vállaljuk magunkért a hazánkért s felelősséget, és inkább azt a kockázatot vállaljuk fel, hogy a függetlenségünkre való törekvésünk miatt üldöznek minket, inkább harcoljunk, minthogy továbbra is meghunyászkodva nyaljuk a külföldiek hátsóját félelmünkben hogy mi lesz velünk, mert már annyira elbaltáztuk a jövőnket. Ez személyes meglátás. A hitel egy jó világban tisztességesen is tud működni (bár megmondom őszintén ennél még radikálisabbak a nézeteim és szellemileg is alá tudom támasztani, de az egy másik téma), nem csak a manipuláció eszköze, mint ahogy a pénz is. Aki ennek a sorába beáll, vállalnia kell ennek a következményeit. A pénzzel és a hitelekkel való visszaélés szerintem azt tanítja nekünk, hogy aki tudatossá akar válni, annak a természet felé kell fordulnia, és minden felé ami természetes, és elutasítani ha kell az egész világ működését, és természetesen (vagyis tisztességgel és becsülettel élni) akár az egész világgal szemben. Mert a világ mocskos ilyen szempontból, kiemelkedő helyen a fehér ember teremtette civilizációval és a pénzzel. Bármennyire is nem tetszik, a pénz mára nem tiszta energia, egy olyan rendszer része, amely a hatalmaskodásra, manipulációra használja fel. Ezért már azt is kétlem, hogy egyéni szinten jól lehetne élni vele, és tisztán. Mivel azonnal nem léphetünk ki a több évezredes elbaltázott motivációjú társalmadalainkból, maximum azt tehetjük, hogy tudatosan arra készülnünk, hogy minél kevesebb függésünk maradjon a civilizált és pénz-világ felé. És inkább feladni minden olyan dolgot, ami a mátrixhoz köt, még ha nehéz is, mint e lelkünket eladni, és a szabadságunkat az élethez és az életben egy olyan rendszer rendjéért, a kényelemért és az ellátásért, amely pénzben méri az életet, és a lelkeket. A devizahitelemmel való bukás megerősített abban, hogy függetlenné akarjak válni. Minél függetlenebbé, anyagilag is.

A fogyasztói társadalom az emberiség egyik szégyenfoltja, egy rendszer, aminek meg kellett születnie, de már rég haldoklik, és most rajtunk verik le ennek az árát, ameddig csak lehet. Törvényszerűen. Jó lenne belátni, hogy minden, ami ennek a szolgálatában áll, NEM AZ ÉLETNEK, A SZABADSÁGBAK, A JÓ-LÉTNEK, A SZERETETNEK, A TERMÉSZETNEK, AZ EMBER EMBERI MIVOLTÁNAK a támogatója, így a pénz és a hitelek sem. Ezt is megtanultam. Nem kell haragudni, de LEHETŐLEG NEM KELL RÉSZT VENNI BENNE.

Persze ez nem olyan egyszerű, tudom. Kedves terápiázók! Én is pénzből élek, de már csak 90 százalékban, és ez szándékom szerint egyre csökken majd. Miért? Mert erre is használom amit az önismereti úton és a világ megismeréséből megtanultam, és egy olyan életet szándékozok teremteni magamnak ami tükrözi azt a tisztaságot, amelyet fokozatosan kibontok magamban a terápiák és a tanulás segítségével. Szerintem ez minden tudatos tanító kötelessége. Én még csak egy éve indultam el, kezdtem el az önálló életet, azért nem állok ennél jobban. De fogok. És nem mindenkinek ugyanannyiért tanítok, és rengeteget segítek olyanoknak, akik még ott sem tartanak valamiben amiben én igen, és nem érzem, hogy ezért pénzt kellene kérnem. És látok más lehetőségeket is, igaz, csak hosszabb távon, de afelé törekszem.

Senkit nem vádolok, csak tényeket sorolok. nem haragszom a mocskosokra, az ő bajuk (karmájuk). Nekem a saját dolgommal kell foglalkozni. Hogy mit tettem eddig?

Új élete kezdtem, önálló lettem, a hitelemmel együtt, albérletben egy gyerekkel eltartom magam. Nő a bevételem szeptembertől, és olyan dolgokkal kezdtem el foglalkozni, ami közelebb áll hozzám, mint az eddigi munkám és könnyebben keresek többet. Elengedtem a csalót, bevállaltam a hibám. én vettem fel a hitelt. Van egy ügyvédem, aki ingyen halandó vállalni a keresetem ügyét. Figyelem az eseményeket és keresem a továbblépéshez a megoldást. Figyelek, hogy mindazt,a mit megtanultam hitel-esetemből (és más estimből) beforgassam az életembe, és eszerint éljek. Az életem gyökeresen megváltozott és én is. Felvettem a kardot, a szellemi kardot, és így folytatom az életem.

Eldöntöttem, hogy soha többé nem veszek fel hitelt, inkább vállalom azt az életet, ami ezzel jár. Támogatom a rászorulókat, amivel tudom. Szellemmel, lélekkel, szavakkal, cselekedetekkel, tanítással, adományokkal, még ha abból kevés is van. De legutóbb is két zsák ruhát tudtam adni, és érdekes, kaptam ugyanennyit cserébe. Pénz nélkül.

Hiszem, hogy ez a világ sötét és mocskos, de csak azt tehetjük, hogy mi válunk fénnyé, és vállaljuk azt az áldozatot, ami ezzel jár. Jézust megfeszítették ezért. ki tudja, velünk mi lesz,. de én inkább adom oda az életemből bármit, amit ennek az oltárán esik el, mint a lelkem, a szabadságom, vagy hitem.

Én nem vagyok kétségbeesve. A mocskok úgyis elesnek, és ha nekünk azt szánja a sors, hogy erőt tudjunk meríteni és adni amíg ezek tombolnak, de végül minket még legyőznek, mint oly sokszor az ember történelmében (mindig),akkor is megérte megszületni, mert ennek a világban nem lehet szebb hivatást választani a tisztulásnál, a fény útjánál, és én azt akarom, hogy ezt lássa tőlem a gyerekem, és nem azt, hogy beállok a szellemi rabszolgák végtelen sorába.

Namaste

Ez nagyon nehéz helyzet. Részben velem is megtörtént. Nem pont
2013. aug. 07. szerda 23:07
/Megbocsájtható-e a megcsalás, a hazugság?/

Ez nagyon nehéz helyzet. Részben velem is megtörtént. Nem pont így, úgyhogy nem tudom elmondani neked, mit tettem, talán csak azt, mit tennék, valószínűleg. Én is tűnődöm mostanában sokat, azon, mi lenne, ha baba készülődne jelenlegi helyzetemben világra jönni.

És hosszas elemezgetéseim után egyezséget kötöttem magammal: megteszek mindent, amit egészségesnek tartok azért, hogy ne essek teherbe addig, amíg a körülményeket ideálisnak nem tarom, vagy elégségesnek. De ha ennek ellenére mégis úgy lenne, azt Isten szándékával egyezőnek tekintem. Ez lehet h vallásosnak, vagy babonásnak hangzik, esetleg a felelősség hárításának. De ettől tudtam megnyugodni.

Egyszer már kihordtam úgy halálos betegen egy gyereket, hogy az első pillanattól kezdve biztos voltam benne, hogy megszülöm, pedig messze nem olyanok voltak a körülmények, mint amit ideálisnak nevezhetnénk. Rengeteg okom lett volna félni és igazolni a volt férjem eredeti szándékát, hogy "ezt azért gondoljuk át". De mindezek helyett valami kattant bennem és elkezdtem bízni az ÉLET BÖLCSESSÉGÉBEN. Utólag így nevezem.

A volt férjem imádja a gyermekünket és amilyen életet él, lehet, hogy nem is lett volna más lehetősége arra, hogy utódja legyen, ahogy könnyen lehet, h már nekem sincs a nagy műtétem, után. Lehet, h ha azt visszautasítom a félelemeim miatt, akkor most boldogtalan lennék 40 évesen hogy nem született gyermekem.

Mindenesetre emlékeszem milyen volt az életet tudni tisztelni és minden mást félre tudni tenni, és feltétel nélkül bízni abban, hogy egy ilyen dolog nem történik csak úgy. Fantasztikus erőket mozgatott meg. A fiam Isten ajándékának neveztem el: ezt jelenti a Donát név, és a mai napig az.

Most, hogy sok mindenen túl vagyok és sokszor görcsösen igyekszek jobban csinálni mint azelőtt, talán még jobban félek, hogy rosszul csinálok valamit, rosszul döntök, és a múltam árnyékait próbálom jóra fordítani, hogy ne a tapasztalataimból származó félelmeim határozzák meg a döntéseim, kezd derengeni, hogy amit ott és akkor meg tudtam csinálni, az az igazi élet. És mindig ezt kellene tudni tenni.

Olyan nagy erővel bízni az életben, hogy életért áldozni fel a kényelmet, a félelmet, a büszkeséget, a hit-nélküliséget....stb. és nem fordítva. Ez olyan hatalmas erőt ad, mint semmi más. Hinni benne, vagy tudni, hogy az élet mennyivel bölcsebb, és amit ő akar, az semmilyen körülmények közt nem lehet igaztalan. Ezt elfogadni tudni alázatot és szeretett szül az alázat és a szeretet pedig sok energiát ami odavonzza mindazt, ami szükséges.

A másik út az, ha hagyjuk, hogy a körülményeink határozzanak meg.

Nem akarlak meggyőzni, csak talán segíteni egy kicsit, ha tudok. És semmiképpen sem ítéletet alkotni, én is voltam csak más más életszakaszomban ezekben a helyzetekben, amibe most egyszerre csöppentél bele.

Csak tudd, bármi is van köztetek, a gyermeknek akkor is van apja és anyja is, és sohasem az a lényeg, hogy az teljesüljön, amit elvárunk magunktól vagy a másiktól, hanem a szeretet. Mert egyedül a szeretetnek van hatalma többi dolog fölött. Amit rendezni kell úgyis rendezni kell. Honnan tudod, hogy nem ezen az úton rendeződik majd?

Bárhogy lesz is, kívánom neked, hogy rendeződjön az életed és jobb irányba forduljon!

Namaste