Szituációk | Önmegvalósítás.hu

Szituációk

A következőkben három élethelyzetet sorolnék fel, és kíváncsi vagyok ki hogyan oldaná meg őket. Vegyük afféle szerepjátéknak.

1. Egy tanyán élsz a családoddal. A házastársad mellett még van két lányod és egy kisfiad.. Földműveléssel és állattartással foglalkoztok, ebből látod el a családodat; azon kevés pénzből amit a piacon szereztek veszítek a szerszámokat, benzint a kocsiba... stb.
Egy napon huligánok lepik el a tanyavilág ezen részét és agresszívan, erőszakosan élik ki pusztító ösztöneiket a tanyák lakosain. Egy este azt veszitek észre, hogy lángol a szomszéd tanyája. Vad üvöltözés mellett közelednek felétek a fiatalok, kezeikben égő fáklyák, láthatóan drog hatása alatt állnak. Tudod, hogy a rendőrség az utak rossz minősége miatt csak több mint fél óra alatt érne ide. Mindenetek a tanyában van. Védelmi eszközként van néhány kemény bot, földművelő eszközök, két vadászpuska is. Ha elmenekültök nagy valószínűséggel a tanya odalesz. Mit teszel?

2. Egy party-ban összeismerkedsz néhány emberrel, akiket nagyon szimpatikusnak találsz. Néhány nap alatt jó barátság alakul ki köztetek. Kiderül, hogy az új barátaid egy vallási gyülekezet hívő tagjai. Érzed rajtuk, hogy hitükben igen elfogultak, és érvelésük féligazságokon alapszik. Egyértelműen meg vannak győződve a hitük igazáról és téged is be akarnak avatni; úgy gondolják, hogy neked ez csak jó lehet. Egyre többször kerül szóba a dolog és kezd zavaróvá válni. Próbálod elmondani nekik a dolgot, de láthatóan egyik fülükön be a másikon meg ki. Mi lesz a következő lépésed?

3. Este sétálsz az utcán és észreveszed, hogy valaki egy másik emberrel nagyon erőszakosan, durván bánik. Idővel elcsattan néhány pofon is. Látszik, hogy az agresszor erőteljes dominanciával nehezedik rá, még élvezi is, úgy tűnik személyesen nem is ismeri az áldozatot. Az áldozat nehezen viseli, félelem járja át, tehetetlennek tűnik. felméred az erőviszonyokat és úgy ítéled meg, hogy nagyjából azonos súlycsoportban vagy az agresszorral. Mit teszel?

Beküldte: | 2011. jan. 19. szerda - 19:14

Hozzászólások

63 hozzászólás
u.erika képe
Igen Kicsi Szívem mindenkinek nem is....! Most azt súgja a belsö
2011. január 20. csütörtök, 0:25 | u.erika   Előzmény

Igen Kicsi Szívem mindenkinek nem is....!

Most azt súgja a belsö hang nekem hogy mondjam el. ;)
Hátha valakinek csak ennyi kell....

Ademon képe
A kedvedért :) "A koncentrált figyelem és jelenlét minden esetbe
2011. január 20. csütörtök, 1:15 | Ademon   Előzmény

A kedvedért :)

"A koncentrált figyelem és jelenlét minden esetben fontos..."

"Tehát fokozott figyelem, tudatos felmérés, és cselekvés"

Mi ez, ha nem az "Itt és a "Most"? :)

u.erika képe
,,Mi ez, ha nem az "Itt és a "Most"? :)"
2011. január 20. csütörtök, 8:47 | u.erika   Előzmény

Hát épp nem ez! ;)

Gondold át mégegyszer.
A jelenben azon matekozol hogy mi lenne HA....!?
HA talán ESETLEG az általad felvázolt szituáció megtörténne.

Nem gyözködni akarlak,csak jelzem hogy már itt kilóg a lóláb
de nagyon...! ;)

Szép napot Neked!

Medve képe
egyetlen váratlan tényező is képes kizökkenteni előre tervezett
2011. január 20. csütörtök, 9:05 | Medve   Előzmény

egyetlen váratlan tényező is képes kizökkenteni előre tervezett reakciónkat adott szitura, de akár több ilyen elem is lehet.
A megelőzésre érdemes koncentrálni, hogy a "feladványok" egyike sem történjen meg velünk.
Tanítóm bölcsessége: ne akarjunk mindent előre tudni mert megzavarhatja elménket, spiri fejlődésünk menetét, gondolj csak arra, amikor este sötétben haladsz autóddal az országúton, autód reflektora néhány száz métert világít csak be előtted, mégis biztosan célbaérsz többszáz Kilóméteres utadon.

u.erika képe
Kedves Medve!
2011. január 20. csütörtök, 13:56 | u.erika   Előzmény

,,A megelőzésre érdemes koncentrálni, hogy a "feladványok" egyike sem történjen meg velünk."

Tényleg?
Mond csak miért?

Szerintem meg ha koncentrálsz valamire,energiát adsz neki.
Ha megúszásra játszol,akkor konkrétan félelem energiával táplálod
azt amit konkrétan elkerülni igyekszel.

Erika Szeretettel!

Ademon képe
Valami konstruktív javaslat? Bizonyára már minden helytelen
2011. január 20. csütörtök, 14:19 | Ademon   Előzmény

Valami konstruktív javaslat? Bizonyára már minden helytelen (energia oda, energia el...stb.) :)

Medve képe
Kedves Erika, én nem a "megúszásra játszok", hanem eleve
2011. január 20. csütörtök, 15:00 | Medve   Előzmény

Kedves Erika, én nem a "megúszásra játszok", hanem eleve kirekesztem életemből a szeretetteljes gondolatok megélése által a konfliktus helyzetek potenciális lehetőségét is. Ennek dacára elvétve szembekerülhetek akár a hétköznapok konfliktusaival, ezek elől nem menekülni, hanem oldani szerencsés. A konfliktuskezelés éppen úgy tanúlható, mint az ABC.
Rajtad áll, hogy gerjeszted vagy oldod, a reakcióddal, gondolatoddal, érzelmeiddel, gesztusaiddal, testbeszédeddel, stb.
A te reakciód váltja ki környezeted reakcióját feléd.

Mivel rövid időn belül több témakörhöz kapcsolódott a bátorság, a halál szavak, így sok(k)nak tünhet említésük. Volt aki konkrétan rá is kérdezett a részletekre. Nem gondolom, hogy bárkinek is bizonygatnom kellene bármit is.

"Szerintem meg ha koncentrálsz valamire,energiát adsz neki.
Ha megúszásra játszol,akkor konkrétan félelem energiával táplálod
azt amit konkrétan elkerülni igyekszel."-Ebben egyetértek, azonban hitem szerint ilyet nem tennék.

Szeretettel:Medve

Ademon képe
Szerintem nem igazán ment át neked, hogy miként is kell
2011. január 20. csütörtök, 12:02 | Ademon   Előzmény

Szerintem nem igazán ment át neked, hogy miként is kell értelmezni a leírtakat... :)

u.erika képe
Hát nem...! ;) De hát nem is kell tudnom nekem annyi mindent!
2011. január 20. csütörtök, 14:00 | u.erika   Előzmény

Hát nem...! ;)

De hát nem is kell tudnom nekem annyi mindent! :))))
Meghagyom Neked ezt a tisztséget Kicsi Szívem! ;)

Ademon képe
"De hát nem is kell tudnom nekem annyi mindent! :))))" Erre ne
2011. január 20. csütörtök, 14:22 | Ademon   Előzmény

"De hát nem is kell tudnom nekem annyi mindent! :))))"

Erre ne vegyél mérget. Mindent nyilván nem is lehet, de nem árt ha van mit. Meglátjuk mit tartogat neked még az élet :)

u.erika képe
,,Meglátjuk mit tartogat neked még az élet
2011. január 20. csütörtök, 17:09 | u.erika   Előzmény

,,Meglátjuk mit tartogat neked még az élet :)"

,,Meglátjuk"!?

Miért a Tiédet már tudod,és már csak a más jövöje az ami újdonsággal szolgálhat a Számodra Kedves? :))))

Meg aztán úgy beszélsz mint egy élete végére ért öreg ember....
Hé!Én vagyok az idösebb!Amúgy meg....
Földi idöszámítás szerint ebben az életben.... ! :P
Na jó azért megengedem hogy tegezz! ;)

Erika néni Szeretettel!

fehercsongor képe
A pillanatnyi helyzetmegítélésemtől függ ,
2011. január 20. csütörtök, 0:19 | fehercsongor

nem kötném meg előre a magam kezét a döntésben , másrészt nem szeretném bevonzani , teremteni a túl élénk vágyképpel saját valóságnak . Az eddigi önismeretemmel azért valószínűsíteni mégiscsak tudok reakciókat .
( Ha helyzetgyakorlatot akarok csinálni , én akkor inkább pozitívat képzelek el :pl . becsöppenek egy buliba , ahol az egyszerűség kedvért csak egy facér hölgy van , aki éppen álmaim nője , és erőteljesen kinyílvánítja az érdeklődését a lelki nagyszerűségem iránt . és felteszem ekkor magamnak a kérdést , hogy vajon őt választanám - e? )

1. Megvakarnám változatosságképpen hátulról a gatyámat . . Ha az ujjam megszemlélve intakt , akkor mindenki elfoglalná az előre eltervezett védekezési helyzetét a legjobban védhetőnek előre kiépített helyeken , és az előre megbeszélt módon felvennénk a küzdelmet , ha az akadályrendszeren át tudnak törni . Ha barnás illatot észlelek , akkor a menekülési úton sipirc , lehetőleg együtt , de ha nem , akkor feleség , gyerek , én sorrendben . A gyermekeim sose fognak feleséget szülni , viszont még elképzelhető . A kommunikációt a támadókkal ez esetben értelmetlennek tartom , csak a pillanatnyi isteni sugallat teheti nyerővé . A szülöfőld , lakóhely tehát életünk alapja védelmében minden megengedett , csak az egyénnek a harc szörnyűségei közben lemálló erkölcsisége szabhat határt . A józan ész a kíméletlen és furfangos csapások szükségességét sugallja , hogy minél kevesebb legyen a saját áldozat .
Rendőrt nem hívnék ,mert nem tudhatom : nem - e a kijövő volt a magyar zászlót megtaposó , a földön fekvőt megrugdosó amerikai stílusú állat Pesten a forradalomkor , mert ha újra kitör belőle az idomított reflex az árpádsávos zászló láttán , akkor dupla csapás éri a házam .
2. A nagyanyám anno simán közölte az őt téritőkkel , hogy zsidó , mire azok szó nélkül leváltak róla . Azóta is ezen nevetek , ha eszembe jut , hiszen nem is volt körülmetélve .
Én a kegyes hazugságnak is ellene vagyok , noha csak elvileg , ezért a legvalószínűbb az , hogy tapintatosan elkerülném őket . Mivel úgyis az egyedülléthez vagyok szokva , ez nagy törést nem okozna nekem . Lehet ,hogy néha próbálnék vitatkozni velük , de valószínűleg hamar rájönnék , hogy sok lúd disznót győz , és én pedig jobb szeretem magam megrágni az elém öntött moslékot , nem szükséges , hogy meg is tömjenek vele .
3. Ha cigány az illető akkor hívom a rendőrt , hogy egy gárdista pofoz egy járókelőt , de sokkal valószínűbb , hogy nem , mert pillanatokon belül ott lenne a csoportszolidaritás , késel villával a kezében , és ocsmány szavakkal a száján , gonosz indulatokkal a lelkében , és igazoltatva és megalázva kellene eltakarodnom a helyszínről .
Ha magyar akkor talán közbelépnék , de akkor is csak akkor , ha azt meggondolás nélkül tenném , tehát már benne lennék a szituációban , mikorra mérlegelni kezdenék .
Üdvözlettel : felacsó

Felacsó...
2011. január 20. csütörtök, 8:26 | Ramina   Előzmény

ezt köszönöm, nagyon szórakoztató volt, még most is nevetek:-)

Aditi képe
1. Szólnék a rendőrségnek (feltételezésekre nem alapozunk
2011. január 20. csütörtök, 1:12 | Aditi

1. Szólnék a rendőrségnek (feltételezésekre nem alapozunk lehet h épp arra jár valaki), vagy/és gyorsan valakiknek ha vannak közelebb és segíteni hívom őket. A nőmnek odaadom az egyik vadászpuskát és a gyerekeimmel előre küldöm menekülni (a gyerekeimet nem fogom a túlerőnek kitenni, az anyjukra meg még szükségük van és kell h legyen egy felnőtt a menekülőkkel). Kiengedem az állatokat, és a zavargók felé terelem, és a vadászpuskával a kezemben én is a támadók elébe megyek. Ha van traktorom, abba ülök, ha van valami még nagyobb gépem, abba. Néhányszor a levegőbe vagy a földre lövök eléjük jelezvén, hogy ne tovább, majd közlöm, hogy egy percen belül elárasztják a rendőrök és a szomszédok ezt a helyet úgyhogy hordják el magukat de rögtön. Azt is tudatosítanám bennük, hogy a golyó előbb utoléri őket, mint ők vagy a fáklyáik engem. (Ha kell demonstrálnám is, akár azzal, hogy valamelyik lábára lövök.) Aztán várnám mi a reakció. Ha megtorpannak, és dumálni kezdenek, meg hőzöngeni, tovább húzom az időt, amíg lehet. Ha nem tudom ezzel megállítani a támadókat, felkötöm a nagyon sebes nyúlcipőm. Túlerővel nem szállunk szembe. Az élet többet ér, mint amit birtokolhatunk.

2. Nyomatékosan kommunikálom, hogy nagyon bírom őket, de a hitüktől függetlenül és az viszont egyáltalán nem érdekel. Ha nekik így jó, jó nekem is. Ha továbbra sem veszik, azt is megmondom, hogy nem szívesen barátkozom olyanokkal, akik ne veszik figyelembe a kérésem, hogy nem szeretem ha valamit rám akarnak erőltetni és ha így folytatódik a dolog, sajnálattal ugyan, de el kell köszönnöm tőlük. Megkérem őket, h adjuk át magunkat a találkozásunknak és az estének inkább ha lehetséges és váltsunk témát. Ha továbbra sem megy, elengedem a szitut, elnézést kérek, udvariasan elköszönök és más társaság után nézek.

Ez az alapállás.

Egyébként attól függően, hogy milyenek ezek az emberek egy ideig el szoktam szórakozni azzal, hogy megfigyelem, hol tartanak a zsákutcájukban, és megpróbálom olyan módon segíteni őket, hogy olyan kérdéseket és kételyeket ébresztek bennük, ami idővel ráébresztheti őket a tévedésükre. de ehhez nagyon jó megfigyelőnek kell lenni, jól kommunikálni, és csak ott nyúlni bele a dologba, ahol tényleg lehet és kell, egy kedélyes vita közepette, amiben észre sem veszik, mi is történik valójában. :) Vigyázni kell, mert vannak, akiknek ha időlegesen is ott a helyük az elvakultak közt, lássuk be mind elvakultak vagyunk még azokban a dolgokban, amelyekben nem látunk tisztán ... de vannak, akik becsapják önmaguk és már maguk is sejtik. Az ilyenek kibillenthetők. Ki kell tapogatni, kinél, mi a helyzet.

És mindig figyelni mindig kell, mert semmilyen találkozás nincs véletlenül. Én sokat tanultam ilyen "elvakult" emberektől. Ha mást nem, róluk. Érdemes egy kicsit beszélgetni velük, megismeri a világukat, mielőtt lelépünk. Még akár adhatunk is egymásnak valamit.

Mindenesetre az az este már nem az az este...

3. Ha van tapasztalatom küzdősportban egyedül zavarom el az illetőt, ha nincs, segítséget hívok, és úgy. Valószínűleg mindkét esetben rendőrt is hívok, és ezt tudatosítom a támadóban is a testi kényszerítés alkalmazása előtt. Nehéz írásban átadni, hogyan is kezdene az ember egy ilyenhez, itt csak az elmélet jön át, amin aztán lehet vég nélkül vitatkozni. A lényeg nem az mit mondunk, vagy teszünk, hanem az, milyen szellemi erővel, meggyőződéssel, önbizalommal, nyugalommal és tudatos szerep-játékkal tesszük. Egy agresszorral szemben ugyanolyan nagy energiával, vagy még nagyobbal kell megkezdeni a közbelépést, mint amit ő éppen keresztülvisz, mert mást meg sem hall, vagy csak még agresszívabb lesz tőle. Amikor a fiam hisztizik, ha nyugodt derűvel nemet mondok, befordul és dúl fúl, mert visszapattan az energiája rólam, még dühösebb lesz, amíg be nem látja, hiába a hiszti. Ha viszont az ő energiájával dobom vissza a labdát az infóval együtt amit fel kéne fogni (és nekem nagyon tudnom kell miért!), akkor egy pillanat alatt kioltódik a haragja, és "medibe" esik. Látszik, hogy "veszi a lapot", aztán elkezdenek forogni megint a kerekek a kis okos agyában, hogyan bújhatna ki az valóság belátása alól... :) De a töltésnek már annyi. Újra kell generálnia, ami már nem mindig éri meg. :)

Egyébként a Wing-chun (asszem így kell írni) szellemi sport is ezt technikát használja: az ellenfél lendületét és erejét használja fel ahelyett, hogy saját erőt kellene előállítani az ütés elhárításához. Az ellenfél gyakorlatilag a saját erejének csapdájába esik. :)

És persze a körültekintés is nagyon fontos. Mindenképpen alaposan meg kellene figyelni a körülményeket. Van e nála fegyver, milyen, stb. Meg persze a megtámadottat is. Sose lehet tudni. És az erőviszonyok helyes felmrése ilyen esetben döntő.

Namaszte

Ademon képe
"Egyébként a Wing-chun (asszem így kell írni) szellemi sport is
2011. január 20. csütörtök, 1:22 | Ademon   Előzmény

"Egyébként a Wing-chun (asszem így kell írni) szellemi sport is ezt technikát használja: az ellenfél lendületét és erejét használja fel ahelyett, hogy saját erőt kellene előállítani az ütés elhárításához. Az ellenfél gyakorlatilag a saját erejének csapdájába esik. :)"

Kedvemre való a módszer :) Azt hiszem efelé fogok mozdulni a vizsgálataimban :)

A történeteket olvasva az jutott eszembe, hogy Ádám arra szeretn
2011. január 20. csütörtök, 14:53 | szildiko1

A történeteket olvasva az jutott eszembe, hogy Ádám arra szeretne bizonyítékot, hogy bizonyos helyzetekben igenis jogos az erőszak alkalmazása.
Ha tévedek, majd ő kijavít.

Csak távoli kapcsolatban áll a sztorikkal, de pedagógusi múltamból felmerült egy emlék: Krisztit folyamatosan kergették a fiúk. Ő állandóan jött panaszkodni, segítséget kérni. Egy ideig persze a felnőtt "rendet rak", vagyis helyes viselkedésre kéri a fiúkat, de ennek a hatása igen rövid idejű volt, Kriszti megint jött nyafogni Aztán meguntam, és megkérdeztem a kislányt, vajon Katát, aki ugyanolyan, mint ő, miért nem kergeti senki?
:)

És mit válaszolt Kriszti? Rájött? Vagy csak elbiggyesztette a
2011. január 20. csütörtök, 16:23 | Éva.   Előzmény

És mit válaszolt Kriszti? Rájött? Vagy csak elbiggyesztette a száját?:)

Azt hiszem, nagy felismerésre tettem szert a viselkedése láttán:
2011. január 21. péntek, 11:58 | szildiko1   Előzmény

Azt hiszem, nagy felismerésre tettem szert a viselkedése láttán: talán az utolsó szavaimat nem is hallotta, mert a szeme az őt kergető fiúkat kereste, és már szaladt is oda incselkedni velük.

Ademon képe
Így van, ez is benne van. Meg egyébként is érdekel, hogy
2011. január 20. csütörtök, 16:38 | Ademon   Előzmény

Így van, ez is benne van. Meg egyébként is érdekel, hogy ezoterikához vonzódó emberek hogyan oldanának meg hasonló helyzeteket. Én pl. szeretném az életet a lehető legtöbb oldalról megélni és figyelni, emellett van bennem a háttérben egy kalandozó jellem, mely hasznos dolognak tartja bizonyos esetekben a harcot. Nem tartom túl hatásos megoldásnak a pusztán elfogadásról és "szeretetről" szóló naivan idealista szemléleteket olyan helyzetekben, amikor egyértelmű, hogy a másik félnek az ártás és a konfliktus a célja.

Minden emberben adódhatnak hibák, tévedések és ezek tettekké alakulva árthatnak másoknak is, akár nekünk is. Mivel testileg nem vagyunk mindenhatóak, így bizony jobb híján előfordul, hogy primitív megoldásokhoz kell folyamodnunk. Ha az ellenfél így képes csak kommunikálni, hát akkor ez van :)

"Kriszti megint jött nyafogni Aztán meguntam, és megkérdeztem a kislányt, vajon Katát, aki ugyanolyan, mint ő"

Tán lehet, hogy mégsem teljesen ugyanolyan? :)

Ne felejts el,hogy te egy férfi szemszögéből nézed a dolgot. A
2011. január 20. csütörtök, 16:45 | Éva.   Előzmény

Ne felejts el,hogy te egy férfi szemszögéből nézed a dolgot.
A nő előbb próbálna békés eszközökhöz nyúlni,de biztos vagyok benne,ha a családja élete kerülne veszélybe,nem válogatna ő sem az eszközökben.Olyankor előrelép az életösztön,és még szerencse.
Lehet az ember akármilyen ezoterikus,békepárti,zöld,és egyebek,biztos hogy nem fogja hagyni ,
hogy esetleg a gyermekeinek a szeme láttára bántódásuk essen,mert ő esetleg Istenre bízta a dolgot,
és akkor éppen nem jött be.
Szóval szerintem az adott pillanat határozza meg az adott cselekvést.Ezt előre tesztelni hülyeség is
/bocs/,mert valódi veszélyhelyzetben ez úgysem így működik. Akkor beindul az adrenalin!
Amíg ,,emberből'' vagyunk addig ez így működik szerintem.

."...Tán lehet, hogy mégsem teljesen ugyanolyan? :)" - Hát ez az
2011. január 21. péntek, 12:08 | szildiko1   Előzmény

."...Tán lehet, hogy mégsem teljesen ugyanolyan? :)" - Hát ez az. És itt a titok nyitja, szerintem. Már az általános iskolai történelem órákon elgondolkoztam azon, hogy a középkori járványokban vajon mitől függött, hogy valaki életben maradt, vagy meghalt? Például egy együtt élő közösségben, ahol a külső körülmények nagyjából mindenkire ugyanúgy hatottak. Mi más "belül"az egyiknél, és mi más a másiknál?

Ademon képe
Szerintem a tudattartalomtól: emlékek (tapasztalatok), célok,
2011. január 21. péntek, 12:23 | Ademon   Előzmény

Szerintem a tudattartalomtól: emlékek (tapasztalatok), célok, motivációk, jellem, attitűd... stb. minden ami "benn van", és valamilyen módon kinyilvánul (kisugárzik).

Azért van ennek egy praktikusabb oka is Ademon. /kár hogy Alfa
2011. január 21. péntek, 13:31 | Éva.   Előzmény

Azért van ennek egy praktikusabb oka is Ademon. /kár hogy Alfa nincs itt:D/

Ezek a járványok jöttek ,mentek hosszú időn keresztül,és ezalatt volt egy
természetes kiválasztódás is.
Nyilván az erősebb immunrendszerű élte túl,és a gyengébb esett áldozatul.
És ugye utódot is az hozhatott ,aki túlélt.Szóval ez egyfajta természetes kiválasztódás.
Persze volt olyan is,akit a hite,az Isten felé való elkötelezettsége tett erőssé,
és ez mentette meg.
Manapság nincsenek már ilyen természetes kiválasztódásra lehetőségek,hát van helyette
folyamatosan háború./a helyi háborúk,ami folyamatos,ha megfigyeled/...sajnos.
Most ez a szabályzó erő,azelőtt meg a járványok voltak azok.
És miért kell ilyen brutális ,gyilkos szabályzó erő? Mert már nincs természetes.
A védőoltások,meg aki halálos betegen születik ,azt is végig erőltetik a vegetatív kínlódáson,
szóval nem véletlenül hozta az élet ezt a brutális kiválasztó erőt,
mert a természeteset nem fogadtuk el.
Persze van még más is,nem csak a háborúk,de azokat is mind mi teremtettük magunknak tudat alatt,hogy ez a szabályozás meg legyen:)/éhezés Afrikában,környezet mérgezése...stb..lehetne sorolni/

."...Nyilván az erősebb immunrendszerű élte túl,és a gyengébb
2011. január 21. péntek, 17:16 | szildiko1   Előzmény

."...Nyilván az erősebb immunrendszerű élte túl,és a gyengébb esett áldozatul." - Vajon mitől volt valakinek erősebb, vagy gyengébb immunrendszere?? Ez itt a nagy kérdés!!

Talán azért ,amiért most is vannak ilyen különbségek az emberek
2011. január 21. péntek, 17:32 | Éva.   Előzmény

Talán azért ,amiért most is vannak ilyen különbségek az emberek között:)
De én konkrétan arra gondoltam,hogy azért azok nehéz idők voltak,tehát működött a természetes kiválasztódás.Olyan körülmények között az erősebb,/ügyesebb,alkalmasabb /élhette túl,és ugye az is szaporodott,/ha a gyengébb nem élte túl/,tehát az utódok is öröklötten erősebbek voltak.
Ha az ember tanulmányozza azoknak a történelmi időknek a körülményeit,nem csak az egészségügyit,
hanem a társadalmit is...hááát...nagyon kemény volt.
Egyébként ilyen nagy járványoknál,ha valaki túléli,gondolom kialakul a szervezetében az antigén,és a következő pestisjárványnál már védve van valamennyire./ebben azért nem vagyok egészen biztos:D/
De miért nem mondod el a véleményedet ,amire te gondolsz.
A kérdésedből erre következtetek:)

Van feltételezésem, persze, de gyakran sokkal többet ér az, ha
2011. január 21. péntek, 18:35 | szildiko1   Előzmény

Van feltételezésem, persze, de gyakran sokkal többet ér az, ha valaki bizonyos kérdések segítségével jön rá a saját válaszára. :) Szerintem. :)

Ademon képe
"Van feltételezésem..." Na rajta :)
2011. január 21. péntek, 19:15 | Ademon   Előzmény

"Van feltételezésem..."

Na rajta :)

Egyébként még nem válaszoltál, hogy te mit tennél a leírt szituációkban.

Azért nem írtam, hogy mit tennék, mert ezek a szituációk egy
2011. január 24. hétfő, 11:14 | szildiko1   Előzmény

Azért nem írtam, hogy mit tennék, mert ezek a szituációk egy folyamat részei. Hogy akkor mit tennék, ahhoz tudni kellene, hogy milyen habitusú vagyok ott, milyen a világnézetem, milyennek látom az embereket, stb.
A mostani életem folyamatában nagy valószínűséggel nem kerülhetek ilyen helyzetekbe. Mondom ebben a pillanatban, abban a biztos tudatban, hogy az élet már jó néhányszor orron pöckölt, amikor ilyen magabiztosnak gondoltam magam. :D Úgyhogy a tévedés benne van a pakliban.

A második történethez volt hasonló, de miután az illető nem vergődött velem zöldágra, az élet úgy intézte, hogy nem találkoztunk többet.

Fiatal koromban A Keletinél laktam, ami ugye nem a biztonságosságáról híres, és már ott kísérletezgettem azzal, hogy milyen belső tudatállapot az, ami vonzza, vagy éppen taszítja a számomra kellemetlen embereket. Érdekes egyébként ezt megfigyelni.
Ugyanakkor arra is rájöttem, hogy sok körülménynek, kell egybeesnie, hogy valami megtörténjen. Ha csak egy is hiányzik,.....

Háááát.... az elsőnél a menekülést választanám, szégyen a
2011. január 20. csütörtök, 20:33 | Brig9

Háááát.... az elsőnél a menekülést választanám, szégyen a futás, de hasznos....
Ha arra gondolok, hogy ezek nem beszámíthatóak, akkor nagy valószínűséggel a gyermekeimet és minket bánthatnak!
Inkább éhezzünk együtt és kezdjük újra az életünket együtt, mint meghaljunk együtt!!!!! Bár szent meggyőződésem, hogy "odaát" minden nyugodt, szép, nincs fájdalom, gyűlölet, harag, stb., de az oda vezető utat nem így szeretném átélni!

A második: Szépen, lassan feltűnés nélkül elmaradok tőlük!!

A harmadik: Nem avatkozom közbe, rendőrt hívok, bár, ahhoz tényleg át kell élni, hogy ezt tudjam
De inkább nem szeretném....

Talán gyávaság, de szerintem óvatosság
2011. január 20. csütörtök, 20:35 | Brig9

Háááát.... az elsőnél a menekülést választanám, szégyen a futás, de hasznos....
Ha arra gondolok, hogy ezek nem beszámíthatóak, akkor nagy valószínűséggel a gyermekeimet és minket bánthatnak!
Inkább éhezzünk együtt és kezdjük újra az életünket együtt, mint meghaljunk együtt!!!!! Bár szent meggyőződésem, hogy "odaát" minden nyugodt, szép, nincs fájdalom, gyűlölet, harag, stb., de az oda vezető utat nem így szeretném átélni!

A második: Szépen, lassan feltűnés nélkül elmaradok tőlük!!

A harmadik: Nem avatkozom közbe, rendőrt hívok, bár, ahhoz tényleg át kell élni, hogy ezt tudjam
De inkább nem szeretném....