Mivel tölti az idejét egy megvilágosodott? | Önmegvalósítás.hu

Mivel tölti az idejét egy megvilágosodott?

Hozzászólások

185 hozzászólás
Szerintem...
2009. március 21. szombat, 16:22 | Oiolosselote

Szerintem egy magasabb lelki szintről letekintve segít másokat felemelkedni, hogy ő is ugyanezt tehesse. Mi ezt még nem tudjuk felfogni, de egy biztos: határtalan boldogság forrása lesz az a munka. Mi már ebbe az irányba törekszünk, mert felismertük ennek az útnak a jelentőségét. Valahogy érezzük, hogy ez boldoggá fog tenni minket. Némelyeket már most is azzá tesz.
Vagyis a megvilágosodott ember előtt egy új út nyílik, amely épp olyan bonyodalmas, mint a mienk - ha nem bonyolultabb. Ezt nevezem dimenzió-lépésnek. Új inkarnáció-sorozatba lép.

Nem szokásuk!
2009. március 24. kedd, 18:53 | Oiolosselote   Előzmény

A Megvilágosodott lelkeknek nem szokásuk a földre inkarnálódni. Mindazonáltal néha ezt teszik. (Tudod, mikor az igaz út keresése hanyatlásnak indul, vagy Isten szolgáit helyrehozhatatlan bántalom éri.) Ilyen például Shrila Prabupada, akinek a testét nem rég tették a sírba. Amit viszont hátrahagyott, az sokkal több, mint a teste. A megvilágosodott szelleme!

Miért fontos, hogy hányan vannak? :)
2009. március 24. kedd, 19:15 | Bochecha   Előzmény

Bochecha

megvilágosodottak száma
2009. március 25. szerda, 19:35 | BÁgi   Előzmény

Én csak azért kérdeztem, mert az én véleményem is az, hogy nem akarnak ide a Földre születni. Tehát szerintem egy sincs. Mármint megvilágosodott. Mert, aki megvilágosodik, nem akar itt szenvedni velünk, sötétekkel. Szóval szerintem megvilágosodott ember 1.: nincs, 2.: tesz ránk.
Mindenki váltsa meg magát! Aki erre nem képes, az ne váltsa meg magát (kárhozzon el!?!)
Tehát, igazából tényleg nem fontos hányan vannak, vagyis hányan nincsenek.
(Talán egyen-ketten lehettek valaha, de azok az idők elmúltak..... :(
BÁGI

megvilágosodottak
2009. március 25. szerda, 20:22 | Bochecha   Előzmény

szia!

de, szerintem vannak, akik megvilágosodtak, és azért választják azt, hogy visszajönnek, hogy segítsék a többi lényt.

Pl Dalai Láma, csak hogy a legismertebbet említsem, és szerintem elég hosszú lenne a sor.... :)

Bochecha

Jézus, Buddha, Osho és Tolle könyvei löktek rajtam is nagyot, de
2009. március 26. csütörtök, 8:10 | BÁgi   Előzmény

Jézus, Buddha, Osho és Tolle könyvei löktek rajtam is nagyot, de nem vagyok biztos abban, hogy amit ők képviseltek(nek) az a valódi megvilágosodás. És ha az, akkor azt átlagos halandó elérheti. Szóval nekem még azt kell tisztáznom magamban mi is a megvilágosodás. Ezt már itt felvetette valaki.
Lehet, hogy vannak tisztább pillanataink, de permanens megvilágosodott állapotban lenni??? Ezt kétlem.
Az én kedvencem, amit Tollétól olvastam: "A csend az a nyelv, amin Isten beszél, minden egyéb hibás fordítás". (ha jól emlékszem..)
A végén mindig ugyanoda lyukadok ki: Az az Isten, akiben én nem hiszek, kedves és jóságos... (ez is egy régi anekdota..)
Mától új jelzőt választok magamra: "zűrzavar"Ági. És hála sokatoknak, már ezt sem veszem a szívemre. Örülök, hogy erre az oldalra tévedtem, mert jó Titeket olvasni.
Na, megyek dolgozni. Mindenkinek szép napot!
BÁgi

igaz,...
2009. március 26. csütörtök, 17:47 | BÁgi   Előzmény

Kedves Hajni!
Nagyon nehéz elszakadnom a tudatomtól, valóban. Mindig kellenek a magyarázatok, sajnos. :(
Olvastam a Most hatalmát is, a Belső csendet, de leginkább az Új föld "magyarázta" meg a lényeget. Nehezen engedem el magam, lehet ezért jobb lenne hallgatnom olvasás helyett...
Jó ötlet, akkor talán kikapcsol az egóm.

Pedig olvasás közben is érezni tudtam belül magam, másodpercekre talán ki tudott zökkenteni az időből... Gyakorlás kéne, és ahogy írtad: figyelni a gondolkodót, (még ez is sikerült akkor).
Köszönöm, hogy emlékeztetsz rá!!!:)

Ági

HajduM képe
Idézet, innen!
2010. május 27. csütörtök, 20:17 | HajduM   Előzmény

Idézet, innen! http://onmegvalositas.hu/blog/hajdu_m/te_vagy_legnagyobb_rejtvenyed
A megvilágosodás nem jelent egyebet tehát, mint az Isten természetének megismerését.
Vagyis a valódi teljes önismeret hiányosságok nélküli elérését. A test, (tükör) levétele, fizikai sík (egyetlen hátramaradt akadály) elhagyása után, egyesülés a szellem Istennel.

Válaszul erre: "Szóval nekem még azt kell tisztáznom magamban mi is a megvilágosodás."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

:)))
2009. március 27. péntek, 21:04 | Bochecha   Előzmény

megakadt a szemem "az egyik legnagyobb spirituális tanítón"- címkén.

a "címkézés' is az "elme gyárából" jön.... :)

üdv: Bochecha

Köszi! :)
2009. március 28. szombat, 21:42 | Bochecha   Előzmény

Bochecha

carmenike képe
Szia! Ez engem is nagyon érdekelne! Érdekes lehet mindenki
2009. július 22. szerda, 10:11 | carmenike   Előzmény

Szia!

Ez engem is nagyon érdekelne! Érdekes lehet mindenki számára, aki foglalkozik ilyesmivel! :)
Évi

jaguar képe
bla bla bla
2009. március 24. kedd, 19:49 | jaguar   Előzmény

Konkretizáljuk már, hogy mit nevezünk megvilágosodottságnak. Könnyen dobálózik itt mindenki ezzel a kifejezéssel, de már kezdem únni.. Könnyen áthárítunk dolgokat így, hogy "ahhoz megvilágosodottnak kell lenni" stb. Ok, akkor lássuk már, hogy mi is ez tulajdonképpen? Mi ez a tudatállapot? Hogyan éri el valaki ezt? Meddig tart?
Vagy hogy leszületik és már eleve úgy születik le valaki hogy egy megvilágosodott mester, csecsemőként is vagy mi? Nem értem ezeknek a szintjeit már ha vannak... Mert ez így rébuszokban beszélés. Nem tudom hova tenni ezt a fogalmat a mai napig, holott már éltem át életem során olyan folyamatot, - természetes módon (is) - amit nem tudok mással jellemezni, minthogy az embernek megvilágosodik az elméje, átlát mindent, egyszerre megért mindent... Akkor az micsoda?

gyöngyház képe
Én vagyok az értetlen, de...
2009. március 25. szerda, 0:14 | gyöngyház   Előzmény

mivan??????

Köszönjük!
2009. március 25. szerda, 8:24 | Oiolosselote   Előzmény

Tökéletesen ide illenek Krisnának barátjához intézett szavai, köszönjük. A gondolat továbbelmélésében igen nagy segítség mindőnknek. Mivel azonban ez is egy krízishelyzetben került megbeszélésre, lehet, hogy nekünk is egy ilyen kell ahhoz, hogy világosan lássuk, mi is az elnyugodott, vagy megvilágosodott lélek.

Megvilágosodás
2009. március 24. kedd, 21:39 | Bochecha   Előzmény

szerintem azok az élmények, amikről írsz, megvilágosodások.

De addig nem vagy megvilágosodott (buddha), amíg nem tudod folyamatosan fenntartani ezt a tudatállapotot (addig bódhiszattva vagy -olyan lény, akiben megvan a megvilágosodára való képesség, de még nem érte el a megvilágosodást)

buddhista megközelítésből így néz ki a dolog nagy vonalakban

Bochecha

jaguar képe
ezzel egyetértek, de
2009. március 26. csütörtök, 14:58 | jaguar   Előzmény

Egyetértek, viszont akkor én hozzátenném, hogy minden ember bódhiszattva kell hogy legyen ha így vesszük... Miért ne lenne meg ez bárkiben? Mindenkiben ott kell lennie az erre való "képességnek"(??), csak ki kell váltódnia valami által, bárki, bámelyik pillanatban megvilágosodhat, ha olyan hatások érik. Lehet az böjt, vagy különböző módszerekkel testünk fizikai határainak feszegetése, vagy szerintem az önzetlen szeretet-re való képesség elérése is lehet egy kulcs. Vagy minél több ilyen dolog együttállása.

mindenki bódhiszattva :)
2009. március 27. péntek, 17:32 | Bochecha   Előzmény

abszolút így van, mindenkiben ott van a lehetőség.
az pedig, hogy kinek hány Földön leélt élet kell ahhoz, hogy felébredjen, egyénenként változik.
Szerintem leginkább azon múlik, hogy az ember mennyit fektet bele ebbe a "projektbe" :)

Bochecha

Képesség vagy lehetőség?
2009. június 08. hétfő, 17:03 | Oiolosselote   Előzmény

Sziasztok!

Egy kicsit beleszólnék. Nem mindegy, hogy a megvilágosodáshoz képességgel vagy csak lehetőséggel indul neki valaki. És itt van a kutya elásva! A lehetőség az, ami mindenkinek ott van a lába előtt, nem a képesség. A képesség már magában hordozza a lehetőségen túl a hajlamot, hajlandóságot, az önképzés valamely fokát, és irányát. A képesség azt jelenti, hogy bizonyos szinten már ki van rá képezve és jogot is kapott annak továbbfejlesztéséhez. Ezzel már lehet kezdeni valamit. És ez bizony csak nagyon keveseknek áll rendelkezésre. Valójában csak olyanoknak,, akik már fölismerték ennek az útnak a szükségességét. Azért vagyunk emberek, azért kell egyre mélyebbre és mélyebbre süllyednünk, hogy végre felismerjük annak szükségességét, hogy megforduljunk, és elinduljunk felfelé - akár a megvilágosodás felé. Pál-fordulás kell hozzá. Ezért nincs szó arról, hogy ez a képesség bárkinek a rendelkezésére állna: a lehetőség viszont igen. Ettől a félreértéstől aztán a további párbeszédetek is kissé félresiklik. Köszi, hogy meghallgattatok.

Igen, egyetértek, én sem értem. Emiatt a "fogalomzavar" miatt
2009. március 26. csütörtök, 8:25 | BÁgi   Előzmény

Igen, egyetértek, én sem értem. Emiatt a "fogalomzavar" miatt belezavarodok sokszor a saját gondolataimba is. Lehet, hogy én is egy megvilágosodott vagyok, csak még nem tudok róla? Lehet, hogy nem, mert ahhoz úgy kellett volna Istenként, vagy Isten fia/lányaként születnem. Vagy nem ide.
Ha megvilágosodást akarok, akkor se család, se gyerek, se munka, csak a révület??? Jó lenne!
De most ez van, ezt kell szeretni, ahogy szegény édesanyám mondogatta....
Még gyerekkoromban előjött egy gondolat. Azért emlékszem rá, mert megdöbbentett, hogy hogyan gondolhatok ilyenre. Az kúszott be a tudatomba, hogy azért születtem ide és most, mert itt várnak rám azok a legoptimálisabb feltételek, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy a legjobbat hozzam ki magamból. Nagyon ijesztő, furcsa gondolatok voltak, mert nem értettem. Hetvenes évek közepén, 7-8 évesen, egyszerű családban nem volt napirenden hasonló téma. Évekig és azóta is előjön, és töprengek rajta. Csak ennyi lenne????
BÁgi

Lemondani?
2009. június 08. hétfő, 17:26 | Oiolosselote   Előzmény

Kedves BÁgi!

A megvilágosodott állapotnak semmi köze ahhoz, hogy valaki családos, magányos, dolgozik, tanul. A megvilágosodás nem révület. Kívülről a hozzá nem értők így látják, mert így akarják látni. Te ne így lásd. A megvilágosodás egyszerűen azt jelenti - nem is kell sokat elmélkedni rajta - hogy világosan látod az élet lényegét, a munkádat, az Istent, az életutadat, a hibáidat, felülről tudsz rátekinteni másokra, de azonnal le is tudsz ereszkedi hozzájuk, ha segítségre szorulnak.
Az, hogy sok esetben csak 'révülten' bámulják az eseményeket, nem azt jelenti, hogy nekik már semmi közük hozzá. Egyszerűen csak - mert megvilágosodott elmével látják -, tudják, hogy abba ők nem szólhatnak bele, mert vagy nincs semmi értelme, vagy a keletkezett helyzetet annak kell megoldania, aki okozta, vagy akinek az gondot okoz. Esetleg néhány értékes biztatás kell neki, vagy egy jól irányzott ta-nács (vagy épp rúgás). Aki megvilágosodott, az pontosan tisztában van vele, hogy ő az. Ennek természe-tesen fokozatai vannak. Nincs abszolút megvilágosodás, hisz még az Isten is folyamatosan bővül, tapasz-tal - mondjuk úgy tanul, fejlődik. Örök elégedetlenségre hajtja őt a szíve. Ennek képére teremtette az em-bert. Jóllehet Ő teljesen tökéletes. Tehát a megvilágosodás is viszonylagos. Ha kétségbeesett embereknek helyes tanácsokat tudsz adni, vagy megfelelő segítséget tudsz nyújtani, amivel valóban önmaga jobb megismeréséhez, és megértéséhez tereled őt, és ezzel tökéletesen tisztában is vagy, akkor hozzá képest megvilágosodott vagy. Ha ezt a képességet képes vagy globálisan, az emberiség javára fordítani, akkor földi általánosságban beszélhetünk megvilágosodott állapotról. Az ilyen az egész emberiséget látja kívül-ről is belülről is úgy, hogy tudatosan képes legyen rajta segíteni, annak előnyére. Ezért van szükségünk arra, hogy a megvilágosodási folyamathoz először is eldöntsük: magunkat, vagy másokat kívánunk-e szolgálni elsősorban. Ennek eldöntése után, a másokat szolgálni kívánók léphetnek tovább arra az útra, amely a többiekhez képest megvilágosodottabb életvitel felé ösztönzi, képezi tovább. Ezt a folyamatot már csak a szeretet indukálhatja, és napjainkban bizony-bizony egyre többőnkben indukálja is.

Jesszus! :)
2009. március 28. szombat, 10:26 | Bochecha   Előzmény

Írsz bővebben arról, hogy mi is az, amivel kezelsz????
és hogy mi az a könyv, amit említettél?

köszi!
üdv: Bochecha

jaguar képe
érdekel
2009. március 27. péntek, 21:30 | jaguar   Előzmény

Érdekel, hogyne érdekelne. Viszont először egy "700-as tudatossági szint"-et említesz (ez pontszám?), majd utána "Tavaly tavasszal az én méréseim szerint 700 ember volt a földön a megvilágosodottság szintje fölött." - hogy van ez?

fircsi képe
A megvilágosodott ember számára már nem fontos sem a tanulás sem
2009. március 31. kedd, 8:21 | fircsi   Előzmény

A megvilágosodott ember számára már nem fontos sem a tanulás sem a tanítás.
Ő tudja hogy mindenkinek magának kell tanulnia és az utat keresnie ami közel visz ahhoz amit ő már megtett.

szeretettel: Fircsi

Ez jó!!!
2009. június 08. hétfő, 17:28 | Oiolosselote   Előzmény

Ez már egy jó megközelítés, csak így tovább!

fircsi képe
megvilágosodott
2009. június 08. hétfő, 15:56 | fircsi   Előzmény

Nem akarom érteni, de véleményre és gondolkodásra késztet a kérdés. Aki meghal, az nem tud visszatérni, és aki megszületik az nem tud vissza térni. A megvilágosodás az nem cél hanem tudatállapotlanság.(szándékos) Más a létezésed abban az ökodimenzióban. Azt gondolom, a tudatosság megszűnik, tehát te nem csinálsz semmit.
Hát én így érzek ezzel kapcsolatban.

Szkeptikus
2009. június 08. hétfő, 17:45 | Oiolosselote   Előzmény

Szia, Fircsi!

Nekem úgy tűnik, hogy egy kicsit szkeptikusan álltál a dologhoz. Ha a megvilágosodás a tudat el-vesztésével járna, mi értelme lenne az egésznek. Nem, erről szó sincs. Tudom, hogy a legtöbb hindu álta-nító valami ilyesmit akar a fejünkbe verni, mert ők még a megvilágosodás állapotában is egoisták és lus-ták akarnak lenni. Ennek ellenére - épp, mert túl sokan akarják így képzelni - te ne csatlakozz hozzájuk. Az nekik nagyon jó, mert nem kell rajta sokat filózni. Nincs felelősség. Viszont a megvilágosodás igen is hatalmas felelősséggel jár. A megvilágosodott ember egy spirituálisan dimenziót lépett személy. Ha mi a hármadik spirituális dimenzióban vagyunk, akkor ők a negyediken. Hangsúlyozom, hogy ez nem fiziká-lis dimenzió, hanem spirituális, vagyis egy lelki szerveződési folyamat állomása. Ezen a szinten a lélek - akár ember, akár más - sorsfeladata általában két féle. Egyrészt megtanul csapatmunkában dolgozni, más entitásokkal, másfelől pedig a spirituálisan emelkedett képességeit arra használja, hogy a harmadikon élők (mi) szellemi fejlődését elősegítsék. Tehát a halálnak semmi köze a megvilágosodottsághoz. Más do-log az, hogy ha valaki a harmadikon kijárta az utolsó osztályt, akkor leggyakrabban fizikálisan is ruhát cserél az új feladatához. Ez azonban nem feltétlen szükségszerű. Kérlek, gondolkozz el ezen, és ennek fé-nyében vágyakozzál arra, hogy te is feljebb kerülj, mert szükségünk lesz a képességeidre, és a szereteted-re. Nem a tudatlanság felé haladsz, hanem az egyre magasabb szintű és egyre élvezetesebb tudatosság felé.
Mit gondolsz, ha egy földi ember a megvilágosodása alkalmával már elvesztené a tudatosságát, akkor a nála lényegesen magasabb szintű megvilágosodott lény, az Isten, hogyan teremthetett volna ennyi min-dent? Szerinted??

:))))))
2009. március 25. szerda, 10:10 | Bochecha   Előzmény

Bochecha

semmivel
2009. március 25. szerda, 13:10 | Nisargadattin

Nisargadatta Maharaj pl. nem tölti az idejét semmivel. Két alapvető oknál fogva. 1: nincs idő (ui. csak most van) - ergo nincs mit tölteni. 2: Időtöltés alatt gondolom cselekvést kell érteni. Maharaj szerint nem ő a cselekvő. Pontosan a cselekvőség érzete az egyik olyan kötelék, ami ebben a rémálomban tart. Ez persze szorosan összefügg azzal, hogy a testtel-elmével azonosítjuk magunkat. Amíg nem ébredek rá, hogy nem a test elme vagyok, addig ezt az emberi rémálmot álmodom. És mi most álomalakokként vitázunk egymással. :)
A megvilágosodottnak érzékletesebb szinonimája a felébredett. Minta ahogy a Buddhát is felébredettként ismerjük inkább, szerintem, nem megvilágosodottként.
A felébredés úgy képzelhető el leginkább - bár a bölcsek figyelmeztetnek, az elme birodalmából elme eszközökkel kitörni nem lehet, de azért próbáljuk meg elképzelni -, hogy a jelenlegi állapotunkat tételezzük fel ébrenléti állapotnak. Az ebbe az ébrenléti állapotba való reggeli felébredésünkkor emlékeszünk arra, hogy azt megelőzőleg aludtunk, és eközben álmodtunk. Kiemelném az álmodás egyes jellemzőit: mi magunk voltunk az álom főszereplői, mi cselkedtünk, illetve mivelünk történtek a dolgok. Az ott lévő más személyeket, dolgokat, eseményeket stb. az álmodás ideje alatt valóságosnak tekintettük. Nem tudtunk róla, hogy álmodunk. Felébredés után azonnal tudjuk, hogy álmodtunk, hogy az álombeli személyek nem léteztek, csak a mi elménk termékei voltak. A történetek valójában nem történtek meg, mi magunk nem cselekedtünk semmit. Nem történt semmi. Na, kb. így van ezzel az a felébredett, aki a mi jelenleg ébrenléti állapotunkból felébred.
N.

Megközelítés
2009. június 08. hétfő, 17:58 | Oiolosselote   Előzmény

Kedves Nisargadattin!

A megközelítésed valóban találó, látnivaló, hogy alapos ismeretre támaszkodik. Felhívnám azonban a figyelmedet arra, hogy az álmaink is csak olyan információkra épülhetnek, amelyekkel rendelkezünk (itt, vagy a felső régiókban). Ezek az álmok is mi vagyunk. Nem tőlünk függetlenül keverednek az ágyasházunkba. Az, hogy nem tudjuk elhatárolni a fizikai létünktől, míg alszunk, az is bizonyítja, hogy az nekünk egy olyan szintünk, amiről tudunk, de nem vagyunk képesek tudatosan benne élni. Vannak, akik képességet szereznek erre. Ők így arra is képesek lesznek, hogy az életükben is elkülönítsék a szük-ségleteiket a vágyaiktól, és másoknak is hatékonyan segítsenek ebben. Vagyis ők a megvilágosodás felé utaznak. Természetesen ez nem tévesztendő össze a mutatványosokkal, és a kirakatokban meztelenül meditáló idiótákkal.
Amikor tehát tudatosan előkészítettük magunknak az utat abba a másik világba, akkor már tudjuk, hogy átlépünk abba a világba, amit korábban álomnak gondoltunk (mert akkor az volt). Nem tudom, érted-e mire akartam ezzel mutatni?

bronzon75 képe
keresd A.J. Christiant
2009. március 25. szerda, 21:07 | bronzon75

Róla azt mondják,FÉLISTEN. Szerintem jó fej,jó humora van,egyeseknek kissé nagyképűnek tűnhet.Talán van mire,ki tudja.Bizonyítékkal még ő sem szolgált számomra,de nagyon jók a könyvei.Aki nem ismeri,nézzen utána.

Feliratkozás Hírlevélre