Nehéz a jót befogadni | Önmegvalósítás.hu

Nehéz a jót befogadni

Hozzászólások

114 hozzászólás
bodza képe
Rosszul...
2010. július 01. csütörtök, 9:46 | bodza

Miért nem tudom magamnak megengedni, hogy befogadjam? Mitől félek annyira? Több mint húsz év pánikolás után mindenem megvan, ami csak jó lehet az életben, és mégis...A félelem létformává vált, de le fogom gyűrni, jó úton haladok. Már vannak egészen jó napjaim, és olyan jó ezekre a jó napokra visszagondolni! De már nem küzdeni akarok érte, csak hagyni, hogy jöjjön, befogadni/elfogadni, engedni neki, hogy természetes legyen...Egyre többször jönne már, érzem, hogy nyílnék kifelé irányába aztán valahol stop táblába ütközik...:(

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Az a fal...
2010. július 01. csütörtök, 13:32 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Az a fal lehet, hogy egy mély görcs, félelem a veszteségtől. De minek az elvesztésétől? Kapcsolatok? Szerelem? Szeretet?

bodza képe
Ez jó kérdés...
2010. július 01. csütörtök, 14:18 | bodza   Előzmény

Egyiktől sem a felsoroltak közül. Talán a bizonytalanság, a saját egzisztencia hiánya. Ha biztosan tudnám, hogy bármi történik is, van munkám és kenyérre valóm, eltűnne ez az egész frász. Így is van minden, csak nem én teremtem. De én szeretném. Az a baj, hogy még mindig nem tudom: mi leszek, ha nagy leszek? :)

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Kis bodza!
2010. július 01. csütörtök, 14:44 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Kis bodza! Sokan keresték már az útjukat nem csak érzelmi téren, hanem a megélhetés, munka terén is, keresésüket siker koronázta. Neked is biztosan sikerül nagy bodzává nőnöd, ha ilyen lelkesen kutakodsz magadban. Sok sikert kívánunk és segítünk, ahogyan csak tudunk!

bodza képe
Ó, már így is nagyon sok segítséget kaptam és kapok itt!:)
2010. július 01. csütörtök, 15:25 | bodza   Előzmény

Ó, már így is nagyon sok segítséget kaptam és kapok itt!:) Tudod, olvasgattam az oldalon az anyagiakról is sokat. Amióta nem görcsölök rajta, mindig csurran-cseppen innen-onnan, sőt mondhatnám, egyre több felől!:) Ez nagyon jól működik - amióta hagyom, hogy sodorjon, egyre több minden jön be! Nem csak anyagiak terén.

Köszönöm, Sanyi!

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Kedves Dániel!
2010. július 01. csütörtök, 20:04 | Huszti Sándor -...   Előzmény

"...én is könnyítettem magamon és bárki forduljon hozzám bizalommal!" ...aki popó szexre vágyik?! : )

Nem is tudom, mire véljem a bejegyzésed?!
Tényleg a JÓ felé kialakult félelmek feloldásáról írtál, vagy ez egy burkolt masszázs reklám azoknak, akik popó szexre vágynak?

Hmmm. Nem tudom eldönteni, mert nekem van egy ellenállásom az anális szex felé, és lehet, hogy ez zavar be a képbe.
Asszem, érdemes lenne nyitni egy topikot az anális szexnek, lenne miről beszélgetni!

jaguar képe
egyetértek, amúgyis
2010. július 04. vasárnap, 15:18 | jaguar   Előzmény

egyetértek, amúgyis elférne egy homoszexualitás-témakör is. hihetetlen, de egyre inkább azt látom a környezetemben, ismerőseimen, hogy ez egyfajta népbetegség lehet, de csak azoknak tűnnek fel ezek a jelek, akik olvasnak, látnak, hallanak a sorok között. vagy miért veszem észre annyira másokon ezt az utóbbi időben? van dolgom a témával?:) remélem azért nincs, vagy vmi előzőéletbeli feldolgozatlan "tudást" őrizhetek?:D
vagy ez egy normális dolog hogy egyre inkább észreveszel másokon ilyet (is), amit gyakorlatilag mindenki észrevehetne, csak valahogy becsukják a fülüket bizonyos apró jelekre?

jaguar képe
nem parázok, mert bár
2010. július 04. vasárnap, 15:34 | jaguar   Előzmény

nem parázok, mert bár lassan kezdem megszokni, hogy időnként vonzónak találnak a homo emberek, ez nem kölcsönös, mármint szexuális téren. amúgy szimpatikusak.
"Attól függ, fizikális szinten a szexuális identitásod milyen lesz, hogy melyik feled az erősebb, a női, vagy a ffi." - viszont ezzel nem értek egyet, ez nem ezen múlik szerintem.

nekem egy nyitott pillanatomban az tört fel erősen az anális
2010. július 04. vasárnap, 15:52 | Szabó_Péter   Előzmény

nekem egy nyitott pillanatomban az tört fel erősen az anális dolgokkal kapcsolatosan: "Az nem erre való!"

jaguar képe
nekem az első gondolatom az volt
2010. július 04. vasárnap, 16:12 | jaguar   Előzmény

nekem az első gondolatom az volt amúgy, hogy vajon minden férfimasszőr homokos?:)
amúgy tényleg, aki vonzódást érez az ilyen dolgok iránt, az mitől van? és mitől van az, hogy én ezt még nem próbáltam? holott annyi mindent már.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Miközben arra vágyunk, hogy jobbak, többek legyünk...
2010. július 01. csütörtök, 13:50 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Igen, ez egy jellemző reakció, de nem csak a többiek felől, hanem sokszor önmagunk felől is. Miközben arra vágyunk, hogy jobbak, többek legyünk és esetleg el is érjük azt, félünk felvállalni vágyainkat, eredményeinket, mert mit szólnak hozzá a tehetetlen szerencsétlenek, hogyan fognak leszólni, kiközösíteni.

Így aztán sokan az ilyen tudatlan tömegeknek megfelelve, nem mernek tovább menni az útjukon, ugyanis úgy nem lehet igazán haladni, ha önmagunkat csak részben vállaljuk. Az is az út része, hogy kinyilvánítjuk azt, hol tartunk belül.

A javaslatom az, hogy válogassuk meg, kinek adunk a véleményére. Egy tudatlan ember véleménye a tudatlanságával egyenértékű, míg egy bölcs emberé, bölcsességet fog sugározni.
Persze ezzel a hozzáállással lehet, hogy elveszítünk pár tudatlant, vagy elérjük, hogy kiközösítenek, de ugyan mekkora veszteség ez? Elengedhető.

Félelem....
2010. július 05. hétfő, 16:47 | erzso23   Előzmény

Kedves Sanyi!

Napok óta olvasom a hírleveleid, nagyon érdekesnek találom, s most még is nagy a dilemám,
nem tudom, hogy a félelmeim feltárására egy személyes talákozás vagy egy táborban való részvét segítene-e jobban.
Neked mi a tapasztalatod, melyik lenne jobb először.
Ezotériával már régóta foglalkozom, nem teljesen újak számomra a dolgok, csak a hogyanok nem akarnak összeállni az életemben, amin nem is igazán csodálkozom egy halak jeggyel és egy vízöntő aszcendenssel.
Tegnap hallgattam egy előadásod, azt iszem nállam komoly probléma a dolgokkal való szembenézés, ezért próbálok egy álomvilágba menekülni, s gyakran hiába kapom meg a helyes választ, azt a gondolataimmal felülírom, így nem is csoda, hogy elakad az információ fogadás.
Kíváncsian várom a válaszod.

Üdvözlettel: Erzsó

bodza képe
Ez nagyon jó kérdés! Egyszerű és mennyire bonyolult! Tényleg:
2010. július 01. csütörtök, 12:00 | bodza   Előzmény

Ez nagyon jó kérdés! Egyszerű és mennyire bonyolult!

Tényleg: mi a jó? Kinek mi a jó?

Én annyit tudok mondani saját életemből: ha csak egy égre nyíló kis nyári konyhám lenne, de mindörökre eltűnnének a szorongásaim, a félelmeim, nekem akkor nagyon jóóó lenne! :)

hermess képe
H: Mi a jó...
2010. július 01. csütörtök, 12:13 | hermess   Előzmény

Nagyon egyszerű és egyetemes a megfogalmazás és minden tudatszintre igaz:

Jó az, ami segíti az életformák és bennük a tudatosság fejlődését, és rossz, ami ezt gátolja, késlelteti, vagy ellehetetleníti. Jó, ami az Élet és fejlődés mellett van, rossz ami ellene.

Ebben benne van az is, ha valakinek az anyagi vágyait és testi örömeit kell kielégítenie, telítenie, mert minél előbb kielégíti, annál hamarabb fordul szellemibb dolgok felé, és válik Isten Akaratának segítőjévé a Földön. Neki ez az irány az előre. Benne van az autó, a ház és a pénz is, ha az nem cél, de a fejlődést, mint eszköz segíti. Sőt, még a pusztítás is benne van, ha valami meghaladottá és ezzel akadállyá válik a fejlődésben.

beatrixalyssa képe
HERMESS Imádom a válaszaid. Én is egyetértek. Jó az, ami
2010. július 01. csütörtök, 13:25 | beatrixalyssa   Előzmény

HERMESS

Imádom a válaszaid.
Én is egyetértek.
Jó az, ami boldoggá tesz és ellenkezője rossz.
De az is igaz, hogy néha fájdalmat okoz az, ami aztán javunkat szolgálja.

dícséretek
2010. július 01. csütörtök, 14:00 | csaesz   Előzmény

én az elismerések befogadásával állok hadilábon főként, úgy érzem. Az itteni írásokban is gondot okoz sokszor...utána meg lelkiismeretfurdalásom van, amiért nem reagálok az elismerő, köszönő szavakra. Na, most legalább ezt is meggyóntam! :-)

Egyrészt félek attól, hogy ha hiszek nekik, akkor elszállok egóilag, és megrekedek a lélekfejlődésben.

Másrészt meg gyerekkoromban pont hogy minden voltam, csak szép, okos meg ügyes nem. Így szokatlan, nem tudok vele mit kezdeni.

Az élet egyéb ajándékait talán egyre nagyobb kedvvel tudom elfogadni, de azért még nem érzem tökéletesnek azt sem! De ez a képességem egyértelműen a bűntudatok oldásával növekszik.

Pl: nagyon vágytam egy olyan párkapcsolatra, ahol teljesen elfogadnak, és nyitott szívvel szeretnek engem. Aztán amikor megkapni véltem, hirtelen megijedtem tőle. A volt férjemmel kapcsolatban kellett oldanom egy nagy, terhelő bűntudat érzést, ami miatt tudatosan hiába vágytam rá oly nagyon, tudat alatt mégis úgy éreztem, hogy nem érdemlem meg. Érdekes felfedezés volt....

 

 

csatlakozok... én is így állok ebben a kérdésben. :) Én még
2010. július 01. csütörtök, 14:08 | Szabó_Péter   Előzmény

csatlakozok... én is így állok ebben a kérdésben. :) Én még nem jutottam ebben a dologban semerre, annyi, hogy eljutottam oda, hogy felismertem, hogy ez van. Pl a beírt "novellámmal" kapcsolatosan is eléggé szűken nyilatkoztam, mivel nehezen vagy alig tudtam "befogadni" a dicséreteket vagy egy nő kedvességét(zavarba jöttem és megijedtem és akkor meg tapló voltam)... az van, amit Te is írsz. :)

hermess képe
H: Akkor én most mit mondjak?
2010. július 01. csütörtök, 14:55 | hermess   Előzmény

Köszönöm, Beatrixalyssa! Továbbküldöm fölfelé...

Van egy jó módszerem, kicsit pasis. Tudjátok, a villanyvonatok motorjai, amikor hegynek mennek, vagy csak vontatnak - felveszik az áramot a hálózatból. De amikor hegyről lefelé tart (a dícséret, vagy siker esetében) a villanymotor átmegy generátorba, a mozgásenergiát átalakítja energiává és visszatáplálja a hálózatba.

Valami ilyesmit szoktam csinálni, amikor továbbküldöm fölfelé az elismerést. Az egómnak is marad persze belőle, és jól érzi magát tőle... :DD

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Ne a dicséret elől menekülj, hanem értékeld magad!
2010. július 01. csütörtök, 14:59 | Huszti Sándor -...   Előzmény

De ez ugye még mindig nem befogadás?!

Ha tovább küldöd a dicséret energiáját, azzal csak átléped a problémát. Az égnek nincs szüksége a dicséretre, neked viszont igen, hiszen krónikus önbizalomhiányban szenvedsz.

A külső dicséret arra jelzés, hogy Te is értékeld többre magad!

Viszont ha ezt tovább passzolod, akkor tényleg hiába dicsérnek, az nem hat rád, és nem indít el az önértékelés útján.

De szerintem Te is, csaesz-hez hasonlóan, azért hárítod a jóvá értékelést, mert félsz az elszállástól, büszkeségtől!
Mi lenne, ha nem hárítással védekeznél az elszállás ellen, hanem a saját magadból fakadó stabil önértékeléssel?!

Ha Te értékeled magadat és ezért mindig pontosan tudod, hogy mennyit érsz, akkor akárki dicsér meg, vagy marasztal el, az nem fog Téged megingatni, mert Te még mindig tudod, hogy pontosan mennyit is érsz!
A belülről fakadó önértékelést nem ingatja meg egy külső ítélet.

hermess képe
H: Azért tán csak alakultunk valamelyest...
2010. július 01. csütörtök, 15:17 | hermess   Előzmény

:))

hiányzó láncszem
2010. július 01. csütörtök, 21:09 | csaesz   Előzmény

"Mi lenne, ha nem hárítással védekeznél az elszállás ellen, hanem a saját magadból fakadó stabil önértékeléssel?! "

 

Ez volt a hiányzó láncszem. Érdekes, pedig mindvégig itt volt az orrom előtt. Valamiért nem akartam észrevenni, de ez a mondat hiányzott eddig, hogy feldolgozzam ezt a félelmemet. Most már muszáájjj lesz...

hermess képe
H: Köszi, Sanyi!
2010. július 02. péntek, 10:51 | hermess   Előzmény

Egy álló napig piszkált a megjegyzésed, ami azt jelenti, hogy ült a dolog. Elhatároztam, hogy még alaposabban előveszem Jonathan hanganyagait a kérdésben.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
az ego sokkal szűkebb látókörű
2010. július 01. csütörtök, 14:40 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Még azt hozzátenném, hogy az ego sokkal szűkebb látókörű, ritkán lát olyan távlatokba, mint a "tudatosság fejlődése".

Az ego számára jó az, amitől jól érzi magát és rossz az, amitől rosszul érzi magát. Ez igazán egyszerű gondolkodás, nincs bele keverve nézőpont váltás, a különböző szintek, időtávlatok, változás, stb.
Vagyis, ha a másik szenved, de én jól vagyok, akkor ez jónak számít az ego szemszögéből, ezért is hívjuk ezt egoizmusnak.

jaguar képe
én azt nem értem,
2010. július 01. csütörtök, 14:14 | jaguar

én azt nem értem, hogy ok hogy nem tudjuk befogadni a sok jót és többnyire azért, mert nem érezzük méltónak rá magunkat egy bizonyos szint után.. de akkor meg mi a helyzet az olyanokkal, akiknek az önértékelésük nincs a helyén mondjuk. tehát többre értékelik magukat, mint amik valójában. ők ettől függetlenül mégse kapnak több jót az élettől. vagy de?

talán..
2010. július 01. csütörtök, 14:16 | csaesz   Előzmény

mert az önértékelés személyiség szintjén történik, a jó befogadásáról meg a lélek dönt? Csak találgatok. De jó a kérdés.

hermess képe
H: Még erősebbé válik az egó
2010. július 01. csütörtök, 14:50 | hermess   Előzmény

Szerintem ha a jó bekebelezése a személyiség szintjén történik, attól még erősebb lesz az ego, növekszik a személyes hatalma, amit aztán még eredményesebben használ arra, hogy elvegye másoktól azt, amiről úgy véli, hogy még jobb lesz neki általa.

Vagyis elvben nem kap többet, de mégis több lesz neki. Amikor beüt a spirituális értékrend váltás, és rádöbben az ember fia, hogy ez így nem túl ildomos, na akkor jönnek a nagy válságok és helykeresések a világban, ami az előbbi "hagyományos" módon működik. Vegyük el, ami jár.

bodza képe
Szia Jaguár!
2010. július 01. csütörtök, 14:40 | bodza   Előzmény

Tudod, az utóbbi évek során rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem az emberi viselkedésről, jellemről.

"de akkor meg mi a helyzet az olyanokkal, akiknek az önértékelésük nincs a helyén mondjuk. tehát többre értékelik magukat, mint amik valójában. ők ettől függetlenül mégse kapnak több jót az élettől. vagy de?"

Nem egy olyan embert ismerek, aki keresztülgázol bármin és bárkin, a végtelenségig egoista, erkölcsi skrupulusok nélkül átviszi a terveit, és a válasz igen: megkapja a jót, ami neki jó! Szerintem az ő önértékelésük a helyén van. Ha nem lenne, nem érnék el a céljaikat. Az már más kérdés, hogy mi hogyan látjuk őket. Ahogy én megfigyeltem, belülről üresek. Mindezek dacára jól érzik magukat a bőrükben.

jaguar képe
én nem így értettem,
2010. július 01. csütörtök, 14:51 | jaguar   Előzmény

sziasztok,
én nem így értettem, hanem mondjuk csak szimplán beképzelt arcokról van szó, akik többnek hiszik magukat. azért az nem feltétlen jár együtt másokon keresztülgázolásokkal.
a jó megkapása terén én meg olyan apró véletlenekre gondolok, amiket az élet dob elénk.
most megint vissza kell nyúlnom drogos élményeimhez, ahol ez sokkal intenzívebben kijön. ugyanis megfigyeltem, hogy egy-egy tegyük fel egésznapos "utazás" alkalmával annyi minden, annyi jó dolog történik az emberrel, mint máskor egy egész hét, vagy két hét alatt sem. hihetetlen dolgok. de mi a különbség, nyitottabb az ember, pozitívabb.. befogadóbb? rugalmasabb?

jaguar képe
természetesen
2010. július 02. péntek, 7:19 | jaguar   Előzmény

természetesen. de hogy éred el ezeket természetesen?:)

Szia Bodza! Szerintem ha valaki csak úgy átgázol másokon, mert
2010. július 01. csütörtök, 16:12 | KatiPotter   Előzmény

Szia Bodza!
Szerintem ha valaki csak úgy átgázol másokon, mert úgy gondolja, ő több és neki több is jár, az valójában nem boldog, csak azt hiszi. Az igazi boldogság szerintem összefügg azzal, hogy (most lehet furán fogok fogalmazni), hogy érezzük a fényt, az igazi szeretet, ami ellentmond az önzésnek. Szerintem az ilyen ember még nem ébredt rá az igazi boldogságra, önmagára.

Feliratkozás Hírlevélre