Eckhart Tolle tiszta tanításai | Önmegvalósítás.hu

Eckhart Tolle tiszta tanításai

Hozzászólások

33 hozzászólás
tvir képe
Olvastam a Most hatalmát, de valószínűleg ez is egy olyan könyv,
2010. október 02. szombat, 8:47 | tvir   Előzmény

Olvastam a Most hatalmát, de valószínűleg ez is egy olyan könyv, amit rendszeresen újra kézbe kell venni.
A fentiek újabb löketet adtak, hogy megpróbáljam a fájdalmat elfogadni, másképp szemlélni. Remélem az elhatározás ugyanilyen erős lesz az adott pillanatban is.

Eddig csak arra jutottam, hogy a szorongásokat már nem próbálom "figyelem eltereléssel" szüntetni meg, hanem inkább figyelem, mi zajlik bennem. Azt vettem észre, hogy mintha kicserélnék a tudatomat, teljesen másképp állok a félelem megítéléshez harmóniában és félelmek között. Ez talán evidensnek hangzik, de ott akkor, mégis egyfajta felismerésnek tűnt...

Végre leesett a tantusz
2009. február 18. szerda, 13:57 | zsuzsanya

Újra elolvastam, de most egész máshogy hatott rám. Eddig teljesen el voltam foglalva a saját magam sajnálatával, a szenvedéssel. Valahogy nem láttam át a lényeget, mert nem is figyeltem másfelé.

Végre eljutott az agyamig, jó sokára. Ha a negatív gondolati energiákkal, a saját magam korlátozásával is hozzájárulok a "környezetszennyezéshez", akkor MOST már tényleg időszerű lenne összeszedni magam, hogy segíthessek kicsit a Földnek, és magamnak.
Vagy fogadjam el a szitut, vagy cselekedjek.

Csipkerózsika, ébresztő! Itt az ifjú királyfi, egyszer vagy csak 16 (116) éves, és az most van! Luxus eltolni az időt a múlt és a jövő képeinek rendezgetésével!

Köszi, hogy felráztál!

zsuzsa

Csizike képe
A MOST hatalma HANGOSKÖNYV!!!
2009. február 18. szerda, 18:34 | Csizike

Sziasztok!

Amint azt már talán tudjátok IMÁDOM Eckhart Tolle-t...

A MOST hatalma című hangoskönyvet szoktam hallgatni november eleje óta, rendszeresen, mikor melyik részleteihez van éppen kedvem... mikor melyik témakör aktuális éppen...
De szenzációs!!! Ebből értettem meg azt, amiről minden valamire való mester beszélt és beszél azóta is... Hogy miért is olyan nagyon fontos ez az Itt és MOST... Eckhart Tolle ezt olyan áthatóan megvilágítja... ;-)

Olvasni is szerettem, de a hangoskönyv változatát még jobban szeretem hallgatni... pl. fürdőkádban relaxálva (persze úgy, hogy víz is van benne... méghozzá jóóó meleg... ;-), vagy lefekvés előtt...
Dr. Domján László Agykontroll-Isten Eckhart Tolle magyar-hangja... Isteni jó őt hallgatni... Nagyon megnyugtató... Egy ismerősöm MOST volt Agykontroll tanfolyamon és azt mondta, hogy már csak azért is érdemes volt ott lenni, hogy hallotta Domján László hangját... ami olyan volt mély megnyugtató hatással volt rá... mintha dalolt volna a Lelkének...

A kísérő hangoskönyvet is nagyon szeretem...

És persze a DVD-előadásokat is...
Csend a világ közepén (2 részes) és Az Örökkévaló megérintése (6 részes)...
Egy szóval imádom Eckhart Tolle-t és tanításait...
Szeretnék Vele élőben is találkozni és közvetlen közelről megtapasztalni a Belőle Áradó Jelenlétet.

Ha megtudjátok, hogy jön Magyarországra, vagy ide a közelbe, azonnal szóljatok!!! ;-)))

És még valami: a www.tudatossag.com oldalon az Olvasóteremben olvasható Vele egy-két interjú, és Az Örökkévaló megérintése előadássorozat teljes szövege magyarul...

Aminek a 4. nap délelőtti előadása az egyik kedvencem...
A Szenvedésfüggőségről szóló...
Megdöbbentő, hogy a "fejlett" társadalmakban élő emberek minimum 99%-a Szenvedésfüggő...
Nem semmi ezt észrevenni és felismerni, felfedezni a környezeteden (szüleiden), a munkatársaidon és a társadon... De amikor mélyen rádöbbensz, hogy Te is nyakig benne vagy a mazochizmusba... az valami megdöbbentő...
Minden ember ezért szeret úgy panaszkodni... (főleg a "sírva vigad a magyarok"... az őspesszimisták... )ezért szeretjük úgy úgy sajnáltatni magunkatt... ezért okozunk magunknak direkt fájdalmakat... hogy szenvedjünk... és hogy aztán tudjuk magunkat sajnálni és sajnáltatni... ezért vagyunk önsorsrontók... és ezért igaz az a mondás is, hogy "Vagy igazad van, vagy boldog vagy"... és mi minimum 99%-ban inkább az elménk igazságát választjuk... mert függők vagyunk... újra és újra meg kell etetnünk a fájdalomtestünket... hogy az tovább élhessen...

Ez a kondicionált elménk folyamata...

Az Ébredésnek az is része, hogy erre rájövünk, ezt felismerjük... és hogy lemondunk a Szenvedésről és a Fájdalomról... és inkább a Boldogságot választjuk... mint Létformát és Tudatállapotot...

Szóval: ha valaki, hát Eckhart Tolle tudja, hogy mi az Igazság...

Éredemes odafigyelni és hallgatni Rá...

Nekem MOST Ő a Mesterem..., mert Ő szólított meg...
És érzem, tudom, hogy az amit Ő mond, az nagyon is úgy van és IGAZ.

;-)

Csizike ;-)

csizike1@gmail.com

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Tényleg, létezik víz alatti hangszóró vagy fülhallgató?
2009. március 29. vasárnap, 12:21 | Huszti Sándor -...   Előzmény

"Tényleg, létezik víz alatti hangszóró vagy fülhallgató?" - igen, létezik, én már láttam ilyet a neten. De ha egy jól záródó nylon zacskóban belelógatod a hangszórót a vízbe, akkor azt is hallani fogod. Olyat lógass, ami ha elázik, nem üt agyon!

tvir képe
víz alatti fülhallgató ;)
2010. október 02. szombat, 8:57 | tvir   Előzmény

ha hosszú távra tervezel, talán érdemes befektetni, hátha van otthon is hasonló:
http://www.amazon.com/FINIS-SwiMP3-1G-Waterproof-MP3-Player/dp/B002LBQWM...

tvir képe
Nekem is sok pluszt adott a könyvhöz képest, hogy láthattam őt
2010. október 02. szombat, 9:04 | tvir   Előzmény

Nekem is sok pluszt adott a könyvhöz képest, hogy láthattam őt és még hitelesebbé vált minden, amit leírt azáltal, hogy láthattam, milyen végtelenül "szerény"(ez az első szó, ami a hétköznapokból beugrik) ember, a belőle áradó nyugalomról nem is beszélve.
És a viccei is pluszt adtak bele ;)

A csend a világ közepén előadás 2.részében egy hallgatói kérdésre kifejti, hogy milyen fontos a humor, és az is egy eszköz lehet a jelen átélésére. És óva int az olyan tanítóktól, akik folyton mogorvák és képtelenek a humorra...;)

Amit itt idéztél, a hindu joga tanítások légzés gyakorlatainak
2010. október 02. szombat, 11:28 | Éva.   Előzmény

Amit itt idéztél, a hindu joga tanítások légzés gyakorlatainak a legelső fokozata.
Nagyon-nagyon régen kitalálták már,és alkalmazták évszázadok óta.

wmiki képe
hát igen, tolle nagyon okosakat mond kár, hogy vele viszont pont
2010. október 01. péntek, 20:50 | wmiki

hát igen, tolle nagyon okosakat mond
kár, hogy vele viszont pont nem így történt a megvilágosodás

Ademon képe
Ez bővebben kifejtendő!
2010. október 01. péntek, 21:12 | Ademon   Előzmény

Ez bővebben kifejtendő!

wmiki képe
leírta a könyvében: szenvedett, szenvedett, aztán egyik reggel
2010. október 01. péntek, 21:37 | wmiki   Előzmény

leírta a könyvében:
szenvedett, szenvedett, aztán egyik reggel már úgy ébredt, hogy meg volt világosodva

Ademon képe
Igen, ezt részét ismerem, de mire mondtad, hogy "kár, hogy vele
2010. október 01. péntek, 22:04 | Ademon   Előzmény

Igen, ezt részét ismerem, de mire mondtad, hogy "kár, hogy vele viszont pont nem így történt"? Arra gondolsz, hogy a tanítása nem fedi le a tapasztalatait?

Spontán megvilágosodásról én még nem hallottam,de elméletileg
2010. október 02. szombat, 0:21 | Éva.   Előzmény

Spontán megvilágosodásról én még nem hallottam,de elméletileg minden lehetséges.
Ezen az alapon a sok hajléktalannak az aluljárókban is nagy sansza van ,hogy reggelre megvilágosodottként ébred.
Ezzel persze nem Tollét akarom kicsinyíteni,semmi esetre sem,de ez nekem valahogy mindig sántított.
Ráadásul azt mesélte,úgy derült ki ,hogy megvizsgálták,és akkor állapították meg ,hogy megvilágosodott.
Az orvosok? Ez egy betegség,vagy miiiii?
Na ez végképp kivágta nálam a biztosítékot,remélem nem kell magyaráznom,miért?

kancsokanna képe
_megvilágiasodottság_
2010. október 02. szombat, 9:54 | kancsokanna   Előzmény

Szerintetek egy „megvilágosodott” agyában szükségszerű-e, hogy ennek az állapotnak megfelelő „szinapszok” jöjjenek létre? Vagy semmi köze a neurofiziológiai, vegetatív folyamatoknak ami bennük zajlik? Az agyban egy szinapszis képes létrejönni akár…akár 3 óra alatt, tudtommal.

Azért kérdem, mert úgy általában ha betegségbe „botlik” az ezotérikus azonnal ennek a vegetatív állapotnak keresi a neki megfelelő tudati tartalmat, tudatalatti tartalmat…Gondolom fordítva is igaz kéne legyen. Egy megvilágosodottban is valami vegetatív „bizonyítéknak” lennie kell…Ugyanis az elme az agy produktuma, lélek ide meg oda, enélkül nem tudja a spirituális massza kifejezni önmagát a fizikai valóságtérben.

(Igen, „betegség” ez az állapot, az agyban úgy elszaporodhatnak a megfelelő „patológiás” szinapszisok, hogy a kérdésekre adott válaszokhoz való eljutás majdnem „spontán” s azonnali…:))), ráadásul nagyon ritka betegség.
Kevesen „kapják el”;))

AnnA,
:)

Anna én értelek; ,,(Igen, „betegség” ez az állapot, az agyban
2010. október 02. szombat, 11:21 | Éva.   Előzmény

Anna én értelek;

,,(Igen, „betegség” ez az állapot, az agyban úgy elszaporodhatnak a megfelelő „patológiás” szinapszisok, hogy a kérdésekre adott válaszokhoz való eljutás majdnem „spontán” s azonnali…:))), ráadásul nagyon ritka betegség.
Kevesen „kapják el”;)) ''

...de nem így értettem ,hogy spontán,hanem úgy hogy minden előzmény nélküli
Ilyenről nem hallottam még,de azt hiszem nem csak én.
Azon kevesek ,akikről ,,tudni vélik'', vagy esetleg bizonyított ,hogy elérték a megvilágosodást,mindannyian az életük nagy részét ezzel töltötték,tehát tehát 20-30 éves kemény belátás és praxis után érték el ezt az állapotot.
Tollénál semmi előzménye nem volt, erre értettem ,hogy spontán.
A szenvedése ehhez még vajmi kevés,mert ez a folyamat pont a szenvedés felszámolása lenne,amit ő
egyrészt fel sem ismert,/akkor/és nem is tett ellene semmit.
Én ezt így részemről ha nem is lehetetlennek,de hihetetlennek tartom.
A tanításaival nincs semmi bajom,azonkívül ,hogy semmi újat nem mond.
Amiről ő tanít,azt már sokan elmondták előtte szerintem,nem hiszem ,hogy ehhez szükséges lenne egy megvilágosodott állapot.
A minap ez a Dalai Lámánál lett kétségbe vonva ,én viszont -fentiek alapján- Tollénál vonnám kétségbe.
Lehet hogy ez valami módosult ,kitágult tudat állapot,ezt is tetten érhették nála a ,,vizsgálattal'',de nem hinném hogy ilyen egyszerű lenne a megvilágosodás,hogy a kisujjunkat sem kell mozdítanunk,egyszer csak felébredünk.De szép is lenne:)))
Akkor már tömegesen lehetnének felébredettek,de az talán kiderült volna már.Mint ahogy tudunk konkrét elismert esetekről,úgy erről is tudnánk.
Szóval nekem ez sehogy sem áll össze.
Az jutott most eszembe,hogy :Kegyelem. Ezt jobban el tudnám fogadni,de ez sem a Megvilágosodás.

kancsokanna képe
Éva…:), én csak felvillanyozodtam, azon amit írtál. Vitatkozni
2010. október 02. szombat, 16:32 | kancsokanna   Előzmény

Éva…:), én csak felvillanyozodtam, azon amit írtál. Vitatkozni azért nem tudok, mert eléggé dilettáns ezotérikusnak tartom magam, csak felmerült bennem, hogy végső soron mégiscsak egy elért LÉTÁLLAPOT, aminek ehhez megfelelő idegrendszeri alapja kéne legyen, praxis ide vagy oda. Én értem, hogy nem fog az állapot váratlanul érni, meg hogy vannak paraméterei, akkoris ha nem vagyok a megvilágosodás híve :).

Elég ha gondolkozott-néha maga a pokol tisztítótűze is lehet-, az maga a cselekvés legszubtilisabb művelete, megjegyzem a fizikai valóságban való cselekvés az maga a legbrutálisabb, visszafordíthatatlan energiamanipulálás, ezotérikus definició szerint. A kisujjamat is a gondolataimmal irányítom, viccelek:).

Mért ne lehetne, csak „ráébredni”? hol írja ezt? Nem arról szól a mai ezotéria, hogy a lineáris tudáshalmozásból át kéne lépni egy nem-lineáris tudás képességére? Ezt mondjuk nem tudjuk, hogy „néz” ki.

A szenvedés is csak egy rossz szokás, aminek megint megvan a neki megfelelő idegi pálya, az asszociációs folyamatai, energetikai meződinamikája.
Lehetséges, hogy kvantumugrást csinált egy éjszaka alatt :), mint ahogy egyesek lottón is nyerhetnek, nem csak kemény munkával vagyont.

http://www.youtube.com/watch?v=m8NN4fpdm40&feature=related

Az Isten áldjon meg Anna ezért a zenéért! A hegedű egyébként
2010. október 02. szombat, 17:06 | Éva.   Előzmény

Az Isten áldjon meg Anna ezért a zenéért!
A hegedű egyébként is a ,,gyengém'',de ez a Hölgy ahogy játszik ez a szférák zenéje.
/nem kellett nyitogatni a szívcsakrámat:))) /
Érdekes hogy a trombita,valahol a 2-es 3-as között maradt,de odáig is valószínű,hogy a hegedű húzta fel.
Persze ez csak szubjektív észlelés,de összességében nagyon nagy örömöt szereztél.
Köszönöm: Éva

Ui:Egyszer már szerettem volna elmondania véleményemet ebben a Tolle ügyben,és nyilván nem olyan hozzászóláshoz írom ezt ,aki a ,,rajongója'',mert senkit nem provokálnék ezzel,hogy megbántsam a ,,meggyőződésében'' Hát így került a Te hozzászólásodhoz a véleményem.

kancsokanna képe
:), mindannyian áldás forrásai vagyunk!!! Örülök, hogy
2010. október 04. hétfő, 10:59 | kancsokanna   Előzmény

:), mindannyian áldás forrásai vagyunk!!!

Örülök, hogy örömödet szolgálta a zene.
Én is köszönöm.

:)

Ademon képe
Szerintem a megvilágosodás kérdésében a legnagyobb probléma az,
2010. október 02. szombat, 23:40 | Ademon   Előzmény

Szerintem a megvilágosodás kérdésében a legnagyobb probléma az, hogy lineárisan gondolkodunk, alá és fölérendeltségi viszonyokban. Vagyis a kereső úgy képzeli el a megvilágosodás útját, hogy egy "magas szintre" ér el. És való igaz, tapasztalatában és tudásában magasabb szinten lehet, innen származhat a magas szint illúziója, ami leginkább a társadalom aktuális lélektani szükségletei miatt van. A viszont megvilágosodás nem egy szint hanem maga az Egész. Ha szint lenne, azt jelentené, hogy a megvilágosodás egy vonal végén van. De a megvilágosodás háromdimenziós. Lineárisan csak az ok és okozat működik (mondhatjuk karmának is). A megvilágosodás felette áll ennek, mert teljesen szabad állapot (ezért nem karmikus).
Amíg azt mondjuk, hogy pl. az erőszakosság alacsonyabb szint, mint a szeretet addig lineárisan gondolkodunk. Ha azt mondjuk az erőszakosság egy választási lehetőség, és a szeretet is, akkor eltűnik az alá és fölé rendeltség és helyette mint puszta élethelyzetekként látjuk a kettőt. Az hogy mégis a szeretet tanítják annak pusztán társadalmi okai lehetnek: jelenleg erre van nagyobb szükség, mert most épp jobban szolgálja az együttműködést és az összetartást. De a teljességben mindkettő pusztán egy formai opció. Amíg az ember lineárisan gondolkozik addig ideológiai és életfilozófiai okokból bizonyos dolgokat elítél és bizonyos dolgokat támogat. De szerintem ennek csak szociális háttere van: mert épp ez kellene a civilizációs fejlődésünkhöz. Ezeknek a dolgoknak a megítélése viszonylagos. A megvilágosultság viszont minden lehetőséget egyaránt magába foglal, mellérendeltségi viszonyban és nem a "jobb és jobb" szintekben.

Mit gondoltok erről?

Feliratkozás Hírlevélre