egy kis materialista pszichológia(ismét) | Önmegvalósítás.hu

egy kis materialista pszichológia(ismét)

ha egy éhes ember meglát egy finom ételt,izgalomba jön az agya.
ezt a PET felvételek bizonyítják(Positron emission tomography).

ha az ember nem éhes,nem jön izgalomba a kaja látványától ,mint az éhes ember.
ezt is kimutatja a PET.

ilyenek az érzelmek is:

ha van benned hajlam az agresszióra,sokminden dühíteni fog és agresszíven támadsz majd.
ha nincs benned hajlam,nyugodt,hideg maradsz.

ugyanez a helyzet a félelemmel is: ha van benned rá hajlam(gyáva vagy)sok mindentől félni fogsz.
ha nincs rá hajlamod,nemsok mindentől fogsz félni(bátor leszel)

Az ember négy érzelemre képes:öröm,szomorúság,düh,félelem

(ehhez jön még az ötödik,ami igazából szükséglet:kíváncsiság,vagy más néven élménykeresés.Ez az ami folyton aktívan tart minket.A mozdulatlan hüllőkben- mint a krokodil,vagy a kaméleon- nem sok van ebből.A patkányokban és a majmokban annál több)

Ez a négy érzelem keveredhet és ebből jön létre az általunk megélt rengeteg féle érzelmi állapot.
Az érzelmekkel együtt jár a vegetatív idegrendszer aktivitása:szív kalapálás,vérnyomás emelkedés,stb.
Ezektől lesz olyan intenzív az élmény.De a vegetatív aktiváció mindig csak egy fajta.

Mi az amitől dühösek leszünk?Mi az amitől félünk?Minek szoktunk örülni,mitől bánkódunk?
Ha sikerül összegyűjteni az összes ilyen érzelmet kiváltó élményt(ingert),vagyis tudatosítjuk magunkban őket,vajon tompulni fog majd legközelebb a hatásuk?
Nem hiszem.De a tudatosítás ettől még fontos:

PL.: Egy társaságban valaki le akar engem járatni,mert dühös rám.Olyan tulajdonságomat említi,amit mindenki rossznak tart.
Ettől félelmet érzek,mert félek,hogy a többiek támadni fognak majd engem ezért.Dühösek lesznek rám ők is.Tehát a lejáratási próbálkozástól én is dühös leszek,meg akarom semmisíteni a támadómat,mielőtt ő semmisít meg engem.Ha sikerül legyőzni szócsatában,örülni fogok.
De ha nem vagyok egy agresszív személyiség,akkor marad a félelem és a szomorúság(szégyen).

Igen ám ,de mi van ha én megtagadom az ilyen ingerekre az érzelmi reakciót?Nem engedek meg magamnak sem dühöt,sem félelmet,sem örömöt,sem szomorúságot?Csak a kíváncsiságot hagyom érvényesülni.Csak ebben akarok örömöt találni.Hogy minél nagyobb emberismeretre tegyek szert,mert az egy jó sikerélmény.Meg hogy megőrizzem a lelki békém.
Akkor leszek objektív megfigyelő.Tudós.Pszichológus.Vagy megvilágosodott buddhista?

Ti meg tudnátok ezt csinálni?


Beküldte: | 2011. jan. 15. szombat - 15:56

Hozzászólások

54 hozzászólás
Ami meg a csakrákról szóló tanításokat illeti,ezt megint csak a
2011. január 17. hétfő, 14:52 | Éva.   Előzmény

Ami meg a csakrákról szóló tanításokat illeti,ezt megint csak a hinduk találták ki és onnan vették át először keleten aztán nyugaton is.
...De hogy???:D Már nem sok köze van az eredetihez:)
Ha már tanításról beszélünk,én azt szoktam figyelembe venni mindig ami az eredeti,főleg ha olyan dologról van szó,ami nálunk nem is létezett,egyértelműen egy másik kultúrából vettük át.
Úgy gondolom,hogy ilyenkor azt veszem figyelembe amit ők mondanak erről a rendszerről és a működéséről
mert ha ezt a sok rárakodott variációt hiszem el igaznak,akkor eléggé az erdőben találom magamat.
De ez megint csak az én véleményem,és mindenki gondolja azt helyesnek,amit ő a leginkább el tud fogadni.

csakrák-energiaközpontok
2011. január 18. kedd, 20:51 | szeti87   Előzmény

Csak azért írtam tanításokat, mert nem akartam nagyképűnek látszani. Egyre többen látjuk az emberi aurát és a csakrákat is, megfelelő gyakorlással mindenki képes rá. Tényleg forgó Fénygömbök, különböző színekben. Én reiki-vel foglalkozom évek óta, és hidd el, nagyon gyakorlatias módszer, szó sincs benne táncoló istenekről, lótuszokról, elefántokról meg hasonlókról. Azok csak szimbólumok

Na ezt most jónak mondod Szeti:) Nincs nekem semmi bajom a
2011. január 18. kedd, 21:09 | Éva.   Előzmény

Na ezt most jónak mondod Szeti:)
Nincs nekem semmi bajom a csakrákkal, /parapszichológusként/ meg teljesen evidens,hogy Te vagy bárki más látja is azokat,vagy az egész aurát. /én sem akarok ezzel nagyképűnek látszani:)/

A kozmoszból jövő energiákról volt más véleményem.Azt mondtam,hogy szerintem az tulajdonságok nélküli.
Főleg ez az onnan jövő szeretet energia,amit úgy gondolok,hogy egyáltalán nem onnan jön,hanem bennünk van ,ahogy minden más is,csak fel kell keltenünk magunkban,illetve el kell hárítani az akadályainkat ,hogy meg tudjon nyilvánulni.

véges-végtelen
2011. január 18. kedd, 21:38 | szeti87   Előzmény

Isten végtelen. Az ember véges. Isten bennünk él. Tehát a végtelen él bennünk, akik végesek vagyunk. Pontosabban : a végtelent transzformáljuk végessé. Szavakba önteni nehéz. Egy biztos számomra: Isten szeretete végtelen, és amikor szeretetet fogadunk magunkba, az Istenből jön. Szerintem a bennünk élő szeretet az Isteni szeretetből táplálkozik. Ez a legjobb hasonlat. Jesszusom, érti valaki rajtam kívül, amit mondani akartam?

Ezt igen:)
2011. január 18. kedd, 21:56 | Éva.   Előzmény

Ezt igen:)
Csak kipiszkáltam belőled:D

az univerzum energiája: Fény
2011. január 19. szerda, 0:12 | szeti87   Előzmény

Az univerzum energiája Fény. És amikor magamba fogadom, örömöt, lelkesedést, szeretetet és más hasonló pozitív érzelmeket érzek. Nincs szó a leírásukra. Szerintem az univerzális energiában minden benne van, nem annyira semleges,mint inkább szintézise mindennek. Az már igaz, hogy a befogadótól függ, mivé transzformálja.

Ezt mind a ,,segítők'' miatt tapasztalod.Az ő fényüket
2011. január 19. szerda, 0:51 | Éva.   Előzmény

Ezt mind a ,,segítők'' miatt tapasztalod.Az ő fényüket látod,és ugyan ezért vagy boldog is.
Azt mondod látsz,akkor figyeld meg,honnan jön mindez,amit tapasztalsz,érzel...

Medve képe
törekedj megtapasztalni a a LÁTÓT ÉS NE A LÁTOTTAT!
2011. január 19. szerda, 8:07 | Medve   Előzmény

Törekedj megtapasztalni magadban a LÁTÓT ÉS NE A LÁTOTTAT!

segítők
2011. január 19. szerda, 13:45 | szeti87   Előzmény

A segítők általában olyan lények, akik magasabb rezgésszinten fogadják és adják az univerzum energiáit, profán szóhasználattal élve:közelebb állnak az istenihez, mint az átlagos emberi gondolkodás. A profán kifejezést a nem beavatott értelemben használom. És itt nem a tanácsadók imaginációjáról szólok, mert azokat is nevezik segítőknek. Ez a segítők-univerzum téma messzire vezetne. Lehetne szó Beszélőkről, angyalokról, Földanya energiáinak befogadásáról, stb. Szerintem végül is mindegy, honnan fogadod be az energiát, a lényeg az, hogy milyen szinten és minőségben rezeg benned, és hogyan adod tovább.

univerzum vagy saját energia
2011. január 17. hétfő, 14:10 | szeti87   Előzmény

A csakrákról szóló tanítások azt mondják, hogy az univerzum energiáit fogadjuk be, a csakráink azt transzformálják, és elosztják mind a négy testünkben (mentális, emocionális, fizikai, spirituális) Csak azt tudod kisugározni magadból, amit már befogadtál és átalakítottál. Tehát már korábban tudattalanul befogadtad az univerzum szeretet energiáját, és a szívcsakrád aktivizálódását élhetted át.

univerzum vagy saját energia
2011. január 17. hétfő, 14:11 | szeti87   Előzmény

A csakrákról szóló tanítások azt mondják, hogy az univerzum energiáit fogadjuk be, a csakráink azt transzformálják, és elosztják mind a négy testünkben (mentális, emocionális, fizikai, spirituális) Csak azt tudod kisugározni magadból, amit már befogadtál és átalakítottál. Tehát már korábban tudattalanul befogadtad az univerzum szeretet energiáját, és a szívcsakrád aktivizálódását élhetted át.

Medve képe
Élettapasztalatonként más értelmet kaphatnak a szavak...
2011. január 17. hétfő, 20:01 | Medve   Előzmény

Igen, Kedves Eva Cristina!

Mindketten ugyan arról beszélünk (írunk) csupán más más oldalról tekintve. Az is nyilvánvaló, hogy kinél spontán, kinél terelgetésekkel tapasztalható, illetve élhető meg a szeretet, mint energia.
Szükségtelen is tovább ragozni.
További szép napot mindenkinek.

Medve képe
a szavak más értelmet kaphatnak, élettapasztalatonkként
2011. január 17. hétfő, 20:04 | Medve   Előzmény

Igen, Kedves Eva Cristina!

Mindketten ugyan arról beszélünk (írunk) csupán más más oldalról tekintve. Az is nyilvánvaló, hogy kinél spontán, kinél terelgetésekkel tapasztalható, illetve élhető meg a szeretet, mint energia.
Szükségtelen is tovább ragozni.
További szép napot mindenkinek.

Ademon képe
"...mindezt azért, mert igyekszik elválasztani attól a
2011. január 17. hétfő, 13:52 | Ademon   Előzmény

"...mindezt azért, mert igyekszik elválasztani attól a felismeréstől, hogy ha megéled a tanításokat, te magad fogod ezután irányítani elmédet és nem fordítva."

Mit kell szegény elmét cseszegetni mindenért? Egyszer az elme aztán az ego, test... stb? A Tudat (vagyis mi) a felelős minden jóért és rosszért. Ha a paraszt rosszul ássa fel a a kertet, akkor is az ásót kell szapulnia saját hibájáért? :)

Ademonnak
2011. január 18. kedd, 22:24 | szeti87   Előzmény

Teljesen egyetértek Veled. Egyes filozófiai megközelítések olyanok, mintha lenne egy minőségi szint, ami felett "tudatos" "magasabb szellemi" vagy "isteni" valami, az alatt meg "egó", "emberi" "nem tudatos", még alatta meg "elfojtott komplexusos" vagy "sátáni sugallatú". Mégis intuítívan érzem, hogy a "Te irányítod tudatodat és nem fordítva" valami olyasmit akart kifejezni, hogy másként gondolkodunk akkor, amikor elménk összes képességét (pl. telepátia, intuíció,stb) használjuk és tudatosan alkalmazzuk, és másként akkor, amikor elménk használatát csak a logikus, elemző képességre redukáljuk. De jót nevettem a vicceden, és nekem is eszembe jutott valami. Legközelebb, ha rossz fát teszek a tűzre, ezt fogom mondani: "Nem én tettem, hanem az egóm."

Ademon képe
"Nem én tettem, hanem az egóm." Ja, kisebb lesz vele a felelőssé
2011. január 18. kedd, 22:31 | Ademon   Előzmény

"Nem én tettem, hanem az egóm."

Ja, kisebb lesz vele a felelősség érzeted :)

vicces sztori
2011. január 18. kedd, 22:53 | szeti87   Előzmény

Egyik nemhívő tanár ismerősöm a gyerekeket kísérte misére. Ott a pap prédikált a sátánról. Legközelebb kollegám kicsit sokat emelgette a poharat egy bulin, majd így mentegetőzött: Nem tehetek róla. Sátán mondta: Imre, igyál. Imre mondta:jól van, sátán.

boldogsághormonok
2011. január 19. szerda, 0:04 | szeti87

A tudomány azt is kimutatta, hogy a boldog emberek vérében több a szerotonin és dopamin nevű vegyület.Ez is materialista pszichológia. De a tudomány nem adott választ arra, vajon ezek teremtik-e a boldogságérzést, vagy a boldogság hatására keletkeznek. Mégsem hiszem, hogy a boldogságkeresés kapcsán az lenne a jó megoldás, ha azt szuggerálnám magamnak: Szerotonin és dopamim szintem emelkedik. Vagy mégis?

Ha mondjuk triptofánt és tirozint /aminosavak/ szedsz,akkor is
2011. január 19. szerda, 0:25 | Éva.   Előzmény

Ha mondjuk triptofánt és tirozint /aminosavak/ szedsz,akkor is rendben lesz a szerotonin és dopamin szint:)
Bár ez is elég materialista megközelítés,de így van:)
Hát én sem tudom ,mi volt előbb a tyúk ,vagy a tojás?
A két hormon megfelelő szintjétől boldog e az ember,vagy a boldogság is generálhatja a hormonokat?
Bár ,ha ezt vegyileg pótolni lehet,márpedig lehet,akkor legalább az egyik állítás tuti,hogy a boldogsághoz az is kell ,hogy ezek a hormonok a megfelelő szinten legyenek.
Egyébként lehet,hogy a boldogságérzés is aktiválja ezeket,hát azt nem tudom,utána kéne nézni:D

Medve képe
számomra egyértelmű, hogy a szeretet megélése váltja ki a
2011. január 19. szerda, 7:41 | Medve   Előzmény

számomra egyértelmű, hogy a szeretet megélése váltja ki a biológiai hatást, mely aztán érzelmek formájában nyilvánul meg bennünk. A kivűlről szintetikusan bevitt anyagok pótszerként hatnak, könnyű függővé válni tőle és hosszútávon bbakár be is kattanhatsz tőle. Közvetlen környezetemben élő példa van rá.

Medve képe
.
2011. január 19. szerda, 7:47 | Medve   Előzmény

.

Medve képe
számomra egyértelmű, hogy a szeretet megélése váltja ki a
2011. január 19. szerda, 7:50 | Medve   Előzmény

számomra egyértelmű, hogy a szeretet megélése váltja ki a biológiai hatást, mely aztán érzelmek formájában nyilvánul meg bennünk. A kivűlről szintetikusan bevitt anyagok pótszerként hatnak, könnyű függővé válni tőle és hosszútávon akár be is kattanhatsz tőle. Közvetlen környezetemben élő példa van rá.

materiális pszichológia-mentális kémia
2011. január 19. szerda, 9:50 | szeti87   Előzmény

Igazad van. Mégis eszembe ötlött egy gondolat, amit egy Seth-könyvben olvastam. Seth ezt a tanácsot adja:" parancsoljátok meg a sejtjeiteknek, hogy termeljenek ifjúsághormonokat!" És erre nemsokára olvasom az interneten, hogy kimutatták, a rendszeresen meditálók immunsejtjei lassabban öregednek, és ismertették a kémiáját is.

az ember 4 szintű lény
2011. január 19. szerda, 9:22 | szeti87   Előzmény

Biológiai megközelítéssel: a triptofán önmagában nem elég, B-vitaminok (B3, B5, B6) és Mg is kell hozzá.A tirozinhoz meg antioxidánsok. Stb. Azért néztem utánna, mert én mindig négy szinten gondolkodom. Az ember spirituális, mentális, emocionális és fizikai szintjén. Ez nem hierarchia. Én abban hiszek, hogy valójában négy(vagy még több) energetikai testünk van, és ezek áthatják egymást. A boldogság kapcsán pl. tudom, hogy spirituális szinten jó, ha az embernek van hite, emocionális szinten, ha elengedi régi sérelmeit, mentális szinten, ha pozitív célokat tűz ki, fizikailag meg, ha banánt eszik (triptofánforrás)