Tudatmódosító szerek, mint spirituális megvilágosodás eszközei
Üdvözlök mindenkit!
Akkor csapjunk is mindjárt a közepébe: Nyilvánvaló, hogy a fent látható kép nem egyszerűen a fantázia szüleménye. Egy ilyen kép elképzelése (majdkésőbbi megrajzolása) normál tudatállapotban szinte lehetetlen, ehhez meg kell változtatnuk az agyhullámok rezgéseit: Megváltozott tudatállapot pedig sokféleképpen idézhetünk elő. A legáltalánosabb és egyben legelfogadottabb dolog a meditáció de ide tartozik az alvás és álmodás is. Ezeket ugyebár szinte mindenki megtapasztalta már, ha az elsőt nem is a másodikat biztos. Viszont kevesen vannak tisztában azzal, hogy az alkohol és más szerek, növények is hasonló megváltoztt tudatállapotot idéznek elő. Az utóbb említett dolgok viszont anélkül fejtik ki a hatásukat, hogy mi ennek tudatában lennénk, azaz irányítani tudnánk őket. A közvélemény hatására kialakult egy kép a drogokról, hogy azok milyen rosszak, veszélyesek. Persze, hogy azok, épp úgy, ahogy egy kés is egy beszámíthatatlan ember kezében. Az aki nem ismeri a hatásmechanizmusát és csak úgy fikcióból bedob egy bélyeget, nyilván meg fog lepódni a hatásával kapcsolatban. A könyebb kezelhetőség/érthetőség és elfogadás miatt most inkább külön választanám a köztudatban elterjedt drogokat a szakrális növények által (valójában ugyan azt a hatást) kifejtett növényektől. Magyarul, most nem a speed, lsd, kokai, és társairól szeretnék beszélgetést kezdeményezni, hanem mondjuk például a lélek indájáról: Az ayahuascáról.
Aki nem ismerné annak itt egy leírás az ayahuascareality-pont-blog-pont-hu oldalról:
"Az oldal Amazónia sámánizmusával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában a legjobb képességeimhez mérten bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete is, központi szerepben a tűzzel, a dohánnyal, a különféle szent növényekkel, és a sokak által ismert ayahuasca teával. Ez utóbbi, lévén egyfajta centruma mindannak amit Amazónia sámán világa képvisel, hangsúlyosabb szerepet kap az oldalon, a név is innen származik. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua nép kifejezése, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos célzattal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás, recept, stb ismeretes, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel használatuk komoly felelősséget igényel, amit lehet tudni, hogy a z orvosság tartalmaz Banisteriopsis Caapi liánt és Psychotria viridiis-t (vagy Diplopterys Cabrerana-t), elmondások szerint előbbi elsősorban a tanításokért, utóbbiak a látomásokért felelnek. Dél-Amerikában több szinkretikus egyház ismeretes, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például a heroin függőség, vagy más nehezen vagy egyáltalán nem gyógyítható problémák esetén. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján rettenetes ízű teát. Erről az indiánok azt tartják, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit képek és élmények kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra."
Annyit fűznék még hozzá a fentiekhez, hogy ennek a "teá"-nak a fogyasztásától az ember nem lesz addiktív, se nem ad mennyekbe repítő boldogságélményt, mint más szintetikus szerek, szóval ezeket nem azért isszák, hogy jól érezzék magukat, hanem hogy spirituálisan fejlődjenek, lelki blokkokat oldjanak fel, vagy útmutatást kapjanak az élet-feledatukkal kapcsolatban.
Szóval, kinek mi a véleménye az ily módon megtapasztalható élményekről? Valóban közelebb vihet minket a megvilágosodáshoz? Lehet mankóként használni, vagy ezek teljesen más irányva viszik el az embert?
Arra szeretnék kérni mindenkit, hogy mielőtt megfogalmazza a válaszát, vonatkoztasson már el a beléje táplált rossz képtől és próbáljon objektíven hozzáállni a kérdéshez. Köszönöm :)
További képek:
http://psy-amb.blogspot.co.uk/2012/05/psychedelic-wallpaper.html
meg fognak valósulni,és az ajahuaszka ezek közé tartozik,akkor fogok még közösségben okádni úgy,hogy még egy politikusi beszédbe sem kell belehallgatnom.De ehhez kell olyan vezető,akiben megbízom.Üdvözlettel: felacso
1. Egyes feltevések szerint van a fizikai valóság és a fantázia. Ami nem jelenik meg a fizikai valóságban, az fantázia. Habár tudomásom van tudatszintekről, és állapotokról, sőt, a klinikai halálnak nevezettel is van közeli ismeretségem, osztom ez előbbi feltevést. Nagyon fontos kérdés, hogy mindaz, amit nem materialázáltunk (pl érzelmek, gondolatok...stb) valóság-e, vagy fantázia. Nagyon más szemléletet eredményez, ha a valósághoz társítjuk az elme működését, különféle reakcióit, ha az a fizikai valóságtól elrugaszkodott, vagy ha nem. Nekem, mint "megtisztzulásokon" és "beavatásokon" részt vett személynek az a meglátásom, hogy mindenféle szertartásos "megtisztulás" átmeneti csupán. Mert az iagzi megtisztulást csak az elménk működésének tudatos átformálásával érhetjük el, amihez az egész-ségünk, az egész lényünk kell. Az, hogy testben legyünk, az, hogy a tudatosodás útját járjuk, a fejlődésünk, a személyiségünk, az életünk történései, az érzelmeink és gondolataink, a szívünk. Csak, és csakis ez az igazi és teljes gyógyulás útja. Minden más, csak ennek a küszöbéig juttat el, bármnnyire is szeretnénk, hogy néhány levél elrágásával és egy kis hányással, némi transz-tánccal, esetleg önismereti körrel és reggeli meditációval vagy akár a "nagyágyú" halál-élménnyel eljussunk oda, amit elképzeltünk magunknak. Vagy elmondták mások. :) Ez NEM így működik.
2. Kíváncsi vagyok, hogy az, aki az életének olyan apróságaival, mint hogy hogyan keressek több pénzt, hogyan tegyem rendeb a kapcsolataim, hogyan neveljem a gyerkeem, ki vagyok én és milyen teát szeretek, valamint, hogy hogyan is kell azt elkészíteni nem tud megküzdeni, vajon mit remél egy beavatástól? Főleg, egy drogtól? (vagy többtől???)
Bocsánat az őszinteségért. De sztem csak így érdemes.