Ademon teljes hozzászólásai | Önmegvalósítás.hu

Ademon teljes hozzászólásai

Hozzászólás Edit link Comment Widget
Hát ahogy szoktál kötekedni, meg beszólogatni, na az egyeseknek
2011. júl. 05. kedd 18:45
/Miért nem kellek?/

Hát ahogy szoktál kötekedni, meg beszólogatni, na az egyeseknek eléggé zavaró lehet, és nem is túl szociális, de mondjuk ezt el lehet fogadni.

A függetlenségbe való kapaszkodásod viszont elbizonytalaníthatja az embert, mert ki tudja mikor dönthetsz úgy, hogy neked elég mert épp olyan kedved van és kereket oldasz, mert neked az fontosabb. Másfelől meg úgy tűnik, " túl gyorsan futsz" és nem lassítasz, helyette inkább rántanád magaddal a másikat is miközben nem látod, hogy ő nem tud így futni. Emiatt van aki azt mondaná, hogy nem bízik meg benned, mert nincs benned alkalmazkodás, kompromisszum készség. Nekem néha úgy tűnik, hogy számodra a másik ember nem is ember, hanem csak egy élő játék az életedben. Én pl. szokszor az alázat, elfogadás és a megértésre való törekvés hiányát érzékelem. Benne élsz a "szabad" világodban és nem akarsz kinézni belőle, és ez zavaró lehet sokaknak :)

"Valójában a bazi nagy fal az annak aki azt kapta, pont akkora
2011. júl. 04. hétfő 19:37
/Segítsünk-e?/

"Valójában a bazi nagy fal az annak aki azt kapta, pont akkora mint a kis sövény a másiknak, aki meg azt kapta mint feladatot. Arányaiban, mert mindne a pont akkori képességeinkhez, ahhoz, ahová addig eljutottunk van szabva. Ezért mindnekinek pontosan ugyanannyira nehéz."

Ez így elgondolva jól hangzik, de ha kinézek a valóságba azt látom, hogy igenis van aki rosszabbul jár, igenis van aki vagy jobban szenved, vagy nem bírja és belehal. Hiába kap mindenki testhezálló körülményeket, a tények azt igazolják, hogy mégsem tudunk egyenlő mértékben szembenézni ezekkel, és ezért igenis vannak különbségek ebben. És mivel különbözően éljük meg a történéseket van, akinek szemmel láthatóan nehezebb ez, hiába tűnik kívülről ugyanolyannak.

"Aki többet bír el, többet kap"

Lásd fenn, én azt látom, hogy ez mégsem így működik.

"Sokkal több szenvedést, mert úgy hamarabb előrébb jut"

Hááát... biztosan így van ez? Gondold újra végig. Ne feled, most magadból indulsz ki, és te még a szerencsésebbek között vagy.

"ssaurus mondta azt, hogy a világon minden jó, úgy ahogy
2011. júl. 04. hétfő 19:00
/Segítsünk-e?/

"ssaurus mondta azt, hogy a világon minden jó, úgy ahogy van."

Na de ki az akinek épp jó az, ahogy van? A világ végül is tökéletes, csak érteni kell ennek a működését, különben tökéletlenségnek fogjuk látni. A gond ott kezdődik, hogy amikor megszületünk senki sem magyarázza onnan fentről nekünk, hogy hogyan is működik ez a tökéletesség... Ennél fogva a félreértések és tévedések miatt kialakul bennünk a tökéletlenség. Ezért van bizonyos szemszögből igaza annak, aki azt mondja, hogy a Isten igazságtalan: mert bedob az életbe kézikönyv nélkül, tudatlanul; miközben folyamatosan alkalmazza ránk a világ a törvényszerűségeit, "karmát", történéseket ...stb. Az ember meg kapdossa a fejét hogy "Mi van?? Miért ez, miért az?".

Persze a valóságban nem gondolom ilyen szigorúnak a dolgot. Nem feltétlenül kell lennie gondviselő Istennek, és minden kézikönyvvel csak a világ sokfélesége határolódik be. Tulajdonképpen nincsenek szabályok, így szabadok is vagyunk, de ennek időszakos következménye a tudatlanság. Ennyi még belefér nekem, de megértem azokat akik dühöngenek, hiszen az ő álláspontjuk is igaz: a tudatlanságunk miatt nem születünk egyenlő esélyekkel. Szabadok vagyunk de nem azonosak az előttünk álló akadályok. Valaki kap egy bazi nagy falat, valaki meg csak egy kis sövényt, amit röhögve képes átugrani.

Hát van abban igazság, hogy a megvilágosodás iránti igényünket
2011. jún. 27. hétfő 23:36
/Eretnek gondolatok az önmegvalósításról és a megvilágosodásról/

Hát van abban igazság, hogy a megvilágosodás iránti igényünket nagyrészt a tökéletlenségünk tudata motiválja. Legtöbb esetben a tudatlanságunk, félelmeink, gátlásaink, és egyéb korlátaink az egyik legfőbb ösztönző erő ebben. Ebbe benne lehet a szülő hatása is, de hogy mindig azt aligha hiszem.

Urángután
2011. jún. 22. szerda 23:34
/Állatok tudatossága /
Mert be határolja a perspektívádat és a megértésedet is. A világ
2011. jún. 22. szerda 17:28
/memetika/

Mert behatárolja a perspektívádat és a megértésedet is. A világ a világnézeted nélkül is világ marad, a valóság nem attól valóság, hogy megmagyarázod valamivel. A valóság olyan amilyen, akármit is gondolsz róla.

Ok, csak futva olvastam végig azért alakult így :)Szerintem a
2011. jún. 22. szerda 17:27
/memetika/

Ok, csak futva olvastam végig azért alakult így :)

Szerintem a személyiség egy aktuális folyamatosan változó tudatállapot, nem konkrét, ahogy leírtad. Azonban a változást tudatosan is lehet egy ideális irányba terelni.

És nem belekötöttem, hanem hozzászóltam. Nem érzek magamban kötekedést :)

Nem "mindent tudás". Miért következne ez belőle? Tiszta tudat az
2011. jún. 22. szerda 17:23
/memetika/

Nem "mindent tudás". Miért következne ez belőle? Tiszta tudat az tiszta tudat, nem mindent tudó tudat :)

"A személyiségedet nem tudod tudatosan változtatni" Amilyen
2011. jún. 22. szerda 16:18
/memetika/

"A személyiségedet nem tudod tudatosan változtatni"

Amilyen módon kialakul a személyiség, úgy lehet változtatni is rajta. Leginkább a tapasztalat hagy olyan mély nyomot, hogy a személyiség is változzon. Erre jó a tudatos tapasztalat szerzés.

Ez pontosan így van ahogy mondod. Ezért determinált az emberiség
2011. jún. 22. szerda 16:15
/memetika/

Ez pontosan így van ahogy mondod. Ezért determinált az emberiség nagy része; a legtöbb probléma ebből fakad. A cél a tiszta tudat (de nevezhetjük "független tudatnak") lenne tiszte elmével, hogy ilyen kényszerek, nézőpontok, világképek, dogmák és babonák ne határoljanak be bennünket. Amíg az igazságot keressük sose jutunk ki a mókus kerékből, mert az ún. "igazság" is csak egy aspektus, ez csapda benne :)