Önmegvalósítás.hu | önismeret, meditáció, párkapcsolat
Michaelita képe
pár gondolat, tudatosságfokozó gyakorlatok
2013. november 18. hétfő, 8:25 | Michaelita

Örülök, h írtál a témáról, mert időről időre nekem is szoktak lenni hasonló gondjaim.

Váradi Tibornál azt tanuljuk, h a természet bizalomra nevel. Jézus az első tanítványok elhívásánál olyan tanítványokat választott, akiknek a munkája természethez kötött volt (halászok, földművesek) Azért mert ők közel voltak a természethez és ezen keresztül annak Teremtőjéhez.
Ezt a gondolatsort ha megfordítom, akkor mi elvesztettük a kapcsolatot a természettel, lazult a kapcsolatunk belső önmagunkkal és a Teremtőnkkel.
Nekem a természetjárás, a kirándulás, a kertészkedés és mindenféle csendes befeléfordulás nem csak nagyon megnyugtató, hanem növeli bennem a bizalmat kifelé és befelé (önbizalomban önmagam felé) is.

A másik dolog, amin lehetne még változtatni - mert megnőtt rá az igényünk - az Istenbe (önmagunkba vetett) hit, a jelen pillanat értékelésén keresztül.
"Isten minden pillanatban hírt ad magáról, annak aki jelen van. Aki jelen van, az az Isteni JEL-en van. A jelenlétben igent kell mondani a mostra, el kell fogadni a mostot. Hagyni kell, h legyen meg az ég akarata.
Fizikai testünk mindig jelen van, de lélekben, figyelemben, tudatosságban lehetünk a múltban is és a jövőben is.
A jelen pillanat kapu a Magasabb Énhez. A jelen pillanatban tudunk kapcsolódni másik embertársunk Magasabb Énjéhez. A jelen pillanatban tudunk igazán és aktívan szeretni.
A múltban időzünk: ha bűntudat, neheztelés, harag, sértettség van bennünk.
A jövőre figyelünk: ha aggódás, szorongás, félelmek, hiú remények vannak bennünk.
Jelenben lenni, azt jelenti, h az igaz valóságban időzünk.

Tudatosság, jelenlét fokozó gyakorlatok:
- tudatos étkezésre figyelni egy hétig,
- figyelni a kezeinket: munka közben, v. pihenés közben,
- színeket keresni tudatosan: észrevenni, megfigyelni
- testtartásunkat megfigyelni: fáradt?, görnyedt?, nyugodt? Mind többször kiegyenesedni, éber, egyenes testtartást felvenni, belülről megtartani magunkat.
- hangok figyelése: tudatosítani, hogy mit hallunk, még a háttérzajokat is, v. a testünk hangjait is
- beszédkontroll
- szerető érintés: tudatosítani, ha megérintünk valakit, valamit. törekedni a gyengéd, szeretetteli érintésre, észrevenni, ha bennünket érintenek meg. az érintés felébreszti az Én élményt, járáskor tudatosítani, ahogy a lábunk érinti a talajt
- légzéskontroll: légzésünket naponta többször megfigyelni, tudatosítani. A légzésfigyelés jelenbe hozza a tudatot.
- tudatos küszöbátléés: fizikai küszöbök átlépését (két tér között átmenetet) tudatosítani, hiszen 2 helyiség energetikailag is eltérhet egymástól, ezzel meggátolhatjuk, hogy a másik helyiségben végzendő feladattal foglalkozzunk
- mondj igent mindenre!: tudatosítani az ellentmondási ingerünket (félelemből, szokásból, önzésből, lustaságból, dacból, lázadásból mondhatunk nemet). Csak az immorálisra mondjunk nemet, minden másra igent.
A beleegyezés életerőket ad, az ellentmondás életerőket von el. Tudatosítani, hogy miért mondok/mondanék nemet. Az igent mondás, a beleegyezés egyben a "legyen meg a Te akaratod gyakorlása is"

Forrás: Váradi Tibor: "Itt és most" Jelenlét, figyelem, tudatosság c. előadása