Önmegvalósítás.hu | önismeret, meditáció, párkapcsolat
Ereklyék ereje
2013. szeptember 12. csütörtök, 13:18 | Cang (útkereső)

Még a végén megtérsz a keresztények sorába, Sándor :-)

Egyetértek Linussal abban a tekintetben, hogy a kiállított és gyakran, intenzíven tisztelt tárgyak eredeti energetikai minőségei kiegészülnek mindazzal az odaadással és törődéssel, mit az évszázadok során a tisztelők tanúsítottak, kifejtettek. A szent helyeknek, szent tárgyaknak, illetve ezek látogatásának épp ez az értelme, hogy a tárgy, hely, ereklye teljes története egy pillanat alatt hozzáférhető, mindegy jelen van az adott környezetben, és aki erre kellően érzékeny, azonnal részesül is az áldásból. Az meg tök mindegy hogy a megvilágosodott Mesterek itt éltek, vagy a bolygó túlfelén, aki rájuk akar hangolódni, annak nyitott a lehetőség.

Engem is megkereszteltek annak idején, sőt templomba is jártam, de elfordultam a tanoktól, mert képmutatónak és felszínesnek tartottam őket, igazi mélységek nélkül. Úgy éreztem hogy a kezdetek óta szinte azonos tartalommal előadott szentmise fényévekkel le van maradva egy taoista energetikai gyakorlattól, vagy dzogcsen meditációtól, vagy a buddhista tanoktól, pláne nem egy dinamikusan fejlesztett, és nyitott világnézet. Most már azonban úgy látom, hogy nem lemaradva van, egyszerűen csak másról szól.

Itt van pl. a tízparancsolat, ahol lényegében egy csúnya szó a lopással vagy gyilkossággal azonos súllyal nyom a latban, a paráználkodás istenadta örömeiről meg nem is beszélve, WTF ??!!

Úgy gondolom hogy az egész tan egyik értelme az hogy az ember odaadóvá, céltudatossá, és elszánttá váljon, és a céljától, ami a kereszténység esetében a szeretetteljes élet, az üdvözülés, és a mennyországba kerülés, (de ezen kívül persze lehet bármi más is) a legkisebb mértékben se térjen el, és egész életén át erre törekedjen, minden akaratával és elkötelezettségével, ahelyett, hogy szilánkonként szétszórná magát a világba.

Az úgynevezett Polkot és Mennyet - ezek részint szimbolikus, részint a "földi fizikai" síktól különböző síkokon nagyon is létező helyek, és a személyiségünk részei, tágabb és szűkebb értelemben is - annyi választja el, hogy a Pokol élményében kaotikus, ellenőrizhetetlen és befolyásolhatatlan zavaró tényezők ragadják el a tudatot, szenvedést okozva, a Menny élménye esetében pedig odaadó és céltudatos viselkedésről, és kiegyensúlyozott, békés nyugalomról van szó, fityiszt mutatva a pokol összes trükkjének.

A szabad döntésünk szerepe a játékban annyi, ahogy mennyire engedjük meg azt, hogy a pillanatnyi benyomások elragadjanak, mennyire fogadjuk a jelenlegi érzelmeket-érzeteket-gondolatokat mint meghatározó valóságot (ez a pokol), vagy mennyire tartjuk magunkat egy szilárd és jól meghatározott értékrendhez, értékelve, elfogadva, vagy szükség szerint felülbírálva vagy figyelmen kívül hagyva a felbukkanó élményeket, benyomásokat, és máris Isten hozta a Mennyben, ez utóbbi módon.

Na Isten áldjon mindenkit !
C.
-----------