Önmegvalósítás.hu | önismeret, meditáció, párkapcsolat
Hogyan léphetsz a Most-ba?
2009. június 26. péntek, 18:16 | hajni19840203 (útkereső)

Leírom azt, ahogyan én értelmeztem Tolle tanításait.
(a szöveg lehet, hogy túl nyersnek tűnik majd, ezért próbáld minél lassabban olvasni, és a figyelmed ne csak a szavakon legyen, inkább azon, amire a szó mutat!!)

Az ember Lénye a Tudatosság, -vagyis mindannyian a Tudat, a Tér emberi formában való megjelenései vagyunk. A Tudat, Tér, Csend, Béke, Isten, Most, Lélek...ezek mind ugyanarra mutatnak rá, ami valójában Megnevezhetetlen, a Lényedre!
Te vagy a Tér, az Örök Most. Ami a térben megjelenik, az Forma, amit a Most -a Jelen pillanat felvesz. Te Örök vagy, és soha nem vagy boldogtalan, soha nem vagy dühös, soha nem gyűlölsz! Megjelenhet benned a boldogtalanság, a düh, a gyűlölet, de az nem Te vagy! Te csak Te vagy most és mindig az Örök Jelenben! A boldogtalanság, a düh, a gyűlölet pedig csak egy fajta energia, ami a testeden keresztül próbál táplálkozni azáltal, hogy azonosulsz vele. Ha a Mostban vagy nem azonosulsz semmivel. Akkor Te Önmagad vagy!

Hogyan tapasztalhatod meg hát a lényedet? Hogyan léphetsz a Most-ba?

A legegyszerűbb módja, hogy megfigyeled vajon meddig bírsz gondolatok nélkül csendben lenni. Figyeld azt a csendet! Ha megjelenik egy gondolat, hagyd azt elmenni, és figyeld tovább a Csendet!

Gyakorold ezt minél többször a napok folyamán! Eltarthat egy ideig amíg megtanulsz a Mostban maradni, de biztosíthatlak afelől, hogy megéri a fáradtságot! Minél többször lépsz a jelenbe, és minél tovább maradsz benne, annál hamarabb átlényegülsz, és egy idő után egyre kevesebbszer azonosulsz majd a gondolatokkal, érzésekkel, a hamis éneddel. Míg végül … innen viszont már nem folytatom, mert itt még nem tartok :)
A tudatosság tehát nem fog azonnal állandósulni benned, újra és újra reinkarnálódni fogsz a gondolataidba. De amint ráébredsz arra, hogy megint azonosultál valami gondolatfüzérrel, akkor ismét belépsz a Mostba, és akkor megint csakFigyelj!!!

Ehhez nem kell egész nap ücsörögnöd a szobában, közben végezheted a teendőidet. Amikor csak tudod figyeld kívülről magad ahogyan szórakozol, beszélsz, dolgozol, eszel...stb. Közben NE kezdj el gondolkodni magadon hogy mit miért teszel, csak Figyelj! Bármilyen gondolatod támad önmagadról, az ételről, vagy arról, hogy hogyan eszel, ne merülj bele!! Hagyd elmenni a gondolatot, mondj le róla!!
Vedd észre akkor is önmagad, ha düh, félelem, bánat, harag vagy bármilyen negatív érzelem jelentkezik, és „uralma alá akar venni” téged. Engedd meg a haragnak, hogy legyen! Csak ÉREZD akkor és ott át úgy ahogyan csak tudod! Csak hunyd le a szemed, és minden figyelmed tedd az érzésbe! Ne gondolkozz róla, ne figyelj a gondolatokra, csak az érzésre! Érezd azt át úgy, ahogyan csak tudod. S ha így teszel (akár 1-2 percen belül) feloldódik a harag.
Az, hogy „boldogtalannak érzed magad” is azonosulás egy Formával. Ám amint a jelenbe lépsz leszel Te, és lesz a boldogtalanság -mint kényelmetlen érzés. S ha Figyeled és hagyod lenni, akkor az is feloldódik. Talán jön majd egy újabb érzés, vagy 1-2 gondolat, de ha megfigyelőként maradsz jelen, akkor egyszer majd ráébredsz, hogy Te valójában maga a Folyó vagy, amiben bár úszkálnak veszélyes halak, de többé nem kell félned tőlük, hiszen azok már bántani nem tudnak :)

...egyenlőre ennyit tudtam én ide tenni. :)
szeretettel