Önmegvalósítás.hu | önismeret, meditáció, párkapcsolat
Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Bhakti jóga, a szeretet útja
2011. május 06. péntek, 0:06 | Huszti Sándor -...   Előzmény

"Az, hogy különbséget tesznek tanító és tanítvány között...semmivel sem több a legtudatlanabb embernél. Alázatra tanított. "
Ha azért használja egy keleti Tanító/Mester a megkülönböztetést tanító és tanítvány között, hogy ezzel kiemelje magát, akkor ez valóban az alázat elvesztése és rossz irányba vezető út.
Azonban jó esetben nem ez a célja a megkülönböztetésnek, és a Mester felmagasztalásának.

A jóga négy útja közül az egyik a bhakti, amely a szeretet egyre nagyobb megélésén keresztül juttatja el a tanítványt magasabb szintre.
Ennek az útnak az egyik (Mesterek által) tudatosan használt eszköze, hogy a tanítvány a Mestert tekintse Isten megtestesülésének (akár megvilágosodott a "Mester", akár nem) ezzel segítve a tanítványt, hogy megélje a minél nagyobb fokú szeretetet, abból is a legnagyobbat, Isten szeretetét.

Gyakorlatilag, egy élő emberre ruházzák rá azt a szerepet, amit a keresztények Jézusra,viszont Őt itt és most lehet szeretni és a szeretet által spirituálisan fejlődni. Ebben a folyamatban bizonyos keretek között mindegy, hogy milyen emberileg az a Tanító/Mester, a lényeg az, hogy ezzel a kivetítéssel a tanítványnak könnyítik meg a szeretet elsajátítását, megélését, gyakorlását.
A gyakorlónak sokkal nehezebb dolga lenne, ha egy szobrot kellene szeretnie, vagy egy könyvből olvasva elképzelnie szeretett Istenét. Ehelyett adnak neki egy élő embert, akire ráadásul felnéz, aki elérhető közelségben van és rajta, általa lehet gyakorolni az Isten szeretetét, Isten lelki! befogadását.

Na most, ez a módszer bukik meg alapvetően akkor, ha a Mester átlép bizonyos határokat, ha elveszíti a hitelességét a tanítvány szemében. Ha az Isteni Mester olyat tesz, ami a vallásos ember nézeteibe nem fér bele, akkor nem biztos, hogy meg tudja lépni azt a lépcsőt és képes így is szeretni a (gyermekeivel pedofil vagy drogos orgiákat szervező) Isteni Mestert.

Így már biztosan látod, hogy a kereszténység Jézus-imádata sem más, mint egy bhakti-jóga technika. Jézus elfogadásán, befogadásán és szeretetén keresztül tanulja meg a keresztyény ember a szeretetet, majd Jézus tanítását követve tovább szélesíti a kört és igyekszik elfogadni/szeretni mindenkit, még a bűnös embereket is.

Tehát a keleti Mester-tanítvány viszony kiemelésének nem az alázat hiánya az oka, hanem az Isteni minőség kidomborítása.