A megismerésben a részek eggyé válnak, de a megismerés arról szól, hogy (ahogyan az alkímiai szeparáció írja) előbb jól megkülönböztetve, nevén nevezve, tehát a megismerés része az is, hogy bizonyos metafizikának mondott tan, téves.
A megsemmisül számomra csak újjászületésként értelmezhető, ha tudásról, ismeretekről beszélünk, tehát inkább arról van szó, hogy a dolgok újraértelmeződnek az egészet látva. Legalábbis nekem csak így helytálló, ha minden hagyomány ezt mondja, nagyon jó, de ha nem, az én meggyőződésemen nem feltétlenül változtat.
Különben szerintem nem vehetőek egy lapra a különböző hagyomány leírások. pl. a Koránt nem említeném egy lapon az Újszövetséggel... mert a helyes metafizika gondolatai mellett nagyrészt fasiszta gondolatokkal van tele.
Lao-ce sem tudott mindent, sem Buddha, sem Jézus stb. De megtartva tőlük a helyes felismeréseket tovább lehet haladni a szellemvilág megismerése felé.
"A szellem pedig, mondja PÁL, mindent felkutat, még Isten örvényeit is." - a jóga tanítások hol állítanak ilyesmit a (bennünk levő) szellemről, s ha állítanak, akkor a jóga ego legyőző egységmeditációi mellett mikor hirdetik azt, hogy kutasd Isten örvényeit is, tehát, hogy ismerd meg azt is ami "rossz", ami zavaros, és nyilván nem arra gondolt Pál apostol, ahogy én sem arra gondolok, hogy csupán merengeni és filozofálni kellene Isten örvényeiről, mert először is ahhoz tapasztalatok kellenek, hogy ezeket meg tudjuk különböztetni az Isteni rend szerint való dolgoktól, a hamisat az igaztól. És ezt hogy lehetne mással, mint nehézségek és konfliktusok árán.
"karddal jöttem, nem békével" - mondta Jézus és értelmezték már sok féleképpen, amelyeknek a lényege egyáltalán nem volt ugyanaz. Ahogyan azt is, hogy Én az Isten fia vagyok - kijelentését is, hiszen a kanonizált kereszténység, a keresztény vallás úgy értelmezi, hogy Jézus egyedül Istentől való, és különleges, "egyszeri" megváltó, miközben a valódi metafizika szerint (ahogy Jézus is tanította) ezt úgy kell érteni, hogy mindenki Istentől való, s mindenkiben ott az Isten.
Ha ekkor szándékos és véletlen félreértések vannak pl. a keresztény tanítások körül is, nem értem, hogyan állíthatja egy Hamvast is olvasott ember, hogy a lényeg mindenhol ugyanaz.
A teljes beszélgetés megtekintéséhez kattints ide!
A megismerésben a részek eggyé válnak, de a megismerés arról szól, hogy (ahogyan az alkímiai szeparáció írja) előbb jól megkülönböztetve, nevén nevezve, tehát a megismerés része az is, hogy bizonyos metafizikának mondott tan, téves.
A megsemmisül számomra csak újjászületésként értelmezhető, ha tudásról, ismeretekről beszélünk, tehát inkább arról van szó, hogy a dolgok újraértelmeződnek az egészet látva. Legalábbis nekem csak így helytálló, ha minden hagyomány ezt mondja, nagyon jó, de ha nem, az én meggyőződésemen nem feltétlenül változtat.
Különben szerintem nem vehetőek egy lapra a különböző hagyomány leírások. pl. a Koránt nem említeném egy lapon az Újszövetséggel... mert a helyes metafizika gondolatai mellett nagyrészt fasiszta gondolatokkal van tele.
Lao-ce sem tudott mindent, sem Buddha, sem Jézus stb. De megtartva tőlük a helyes felismeréseket tovább lehet haladni a szellemvilág megismerése felé.
"A szellem pedig, mondja PÁL, mindent felkutat, még Isten örvényeit is." - a jóga tanítások hol állítanak ilyesmit a (bennünk levő) szellemről, s ha állítanak, akkor a jóga ego legyőző egységmeditációi mellett mikor hirdetik azt, hogy kutasd Isten örvényeit is, tehát, hogy ismerd meg azt is ami "rossz", ami zavaros, és nyilván nem arra gondolt Pál apostol, ahogy én sem arra gondolok, hogy csupán merengeni és filozofálni kellene Isten örvényeiről, mert először is ahhoz tapasztalatok kellenek, hogy ezeket meg tudjuk különböztetni az Isteni rend szerint való dolgoktól, a hamisat az igaztól. És ezt hogy lehetne mással, mint nehézségek és konfliktusok árán.
"karddal jöttem, nem békével" - mondta Jézus és értelmezték már sok féleképpen, amelyeknek a lényege egyáltalán nem volt ugyanaz. Ahogyan azt is, hogy Én az Isten fia vagyok - kijelentését is, hiszen a kanonizált kereszténység, a keresztény vallás úgy értelmezi, hogy Jézus egyedül Istentől való, és különleges, "egyszeri" megváltó, miközben a valódi metafizika szerint (ahogy Jézus is tanította) ezt úgy kell érteni, hogy mindenki Istentől való, s mindenkiben ott az Isten.
Ha ekkor szándékos és véletlen félreértések vannak pl. a keresztény tanítások körül is, nem értem, hogyan állíthatja egy Hamvast is olvasott ember, hogy a lényeg mindenhol ugyanaz.