Önmegvalósítás.hu | önismeret, meditáció, párkapcsolat
hajni840203 képe
pánikbetegség
2010. január 22. péntek, 2:16 | hajni840203

Szervusz Péter,
elolvastam amit írtál, bár a hozzászólásokra sajnos már nincs időm, ezért elnézést ha olyasmit írok amit már írtak előttem. Nálam is jelentkezett a pánikbetegség még régebben, csak nálam a nehézlégzés, a légszomj, a szapora és rendszertelen szívdobogás mellett a félelem a haláltól, félelem az egyedülléttől tünetek voltak. (nem túl kellemes érzés) Nekem sikerült teljesen "meggyógyulnom" -ha lehet ezt így nevezni egyáltalán-. Én nem meditáltam rajta, és nem kutattam az okát, ezért ilyesféle segítséget nem tudok adni. Elmondom inkább, hogy én mit tettem.
Amint megjelentek a tünetek azonnal elkezdtem befelé figyelni, figyeltem ami történik a testemben. Ha ezt teszed azt tanácsolom, hogy ilyenkor hagyd a gondolatokat, azok nem fognak segíteni csak a félelmet táplálják, szóval ne adj semmilyen gondolatnak energiát! Csak figyelj befelé és engedd meg hogy történjen; hogy legyen ami van. Engedd meg a félelemnek, hogy legyen, érezd azt és csak figyeld. Ne akard megszüntetni, ne akarj elmenekülni előle, ne gondolkozz róla csak figyeld meg, légy jelen vele mint megfigyelő jelenlét. Tartsd a figyelmedet rajta, és soha ne add fel még ha úgy érzed is, hogy szétszakadsz! Egy pillanatban aztán az érzés lassan majd kezd átalakulni, és... -de ezt inkább nem írom le, hogy ne várd. ...persze tudom, hogy egy buszon ülve/állva nem a legkönnyebb ezt megtenni, de ha ott jelentkezik akkor ott kell megtenned. S ha nem megy elsőre ne add fel! Ez a szembenézés a félelemmel (az én szótáramban, de bármilyen más érzelemmel is) Nekem talán két-három alkalommal kellett ezt végigcsinálnom, és azóta sem jelentkezett a pánikroham.
Ha bevállalod azért majd írj, hogy hogyan ment :)
sok sikert!