Mi a véleményed a Féltékenységről? | Önmegvalósítás.hu

Mi a véleményed a Féltékenységről?

Hozzászólások

66 hozzászólás
boszorka képe
Mi ez?
2009. július 07. kedd, 16:48 | boszorka   Előzmény

válasz orsi 76!

Féltékenység
2009. július 05. vasárnap, 2:19 | admacs

Ha csak nem vagy egy megrögzött féltékeny típus, akkor valószínű hogy féltékenységednek van némi alapja.
Vagyis valami nincs rendben a kapcsolatodban. Ilyenkor nem árt átgondolni, hogy valójában mi az ami hiányzik Neked, vagy mi az ami a másik félnek hiányozhat?

A Te szempontodból, nagyon fontos tudni, mi az amit elvárnál a másiktól, mert az egyben válasz és útmutatás önismereti téren, hogy mi az amihez a boldogságodat kötöd. Mi az ami nélkül boldogtalannak érzed magad. És elvárod a másiktól hogy Ő megadja neked.

Ha nem használ(od)játok fel kapcsolatotokat az önismeretben való fejlődéshez, azaz a tudatosságotok fejlesztéséhez, akkor a kapcsolat nem egyéb mint egy egyszerű üzlet. Valamit adok, hogy valamit kapjak.

Tulajdonképpen minden kapcsolat, akkor kezd "megromlani" amikor nem kapom meg azt amit elvárok cserében azért amit adok.

Lehet hogy nagyon súlyosnak hangzanak ezek a szavak, de sajnos a "szeretetek" ilyen üzletek.

A szerelemben, két Ego egyé olvasztja határait. Ezért van az hogy a szerelmesek elkülönülnek a többiektől, és együtt érzik egésznek magukat. Mindenki mást kirekesztenek. Az egós önzés csak kijjebb tolta határait.

A Szeretet mindent és mindenkit befogad. A határok leomlanak... és semmi sem az Övé... mert minden az Övé... mert minden Ő.

carmenike képe
Sziasztok! A féltékenyég egy borzasztó érzés mind annak, aki
2009. július 08. szerda, 19:56 | carmenike

Sziasztok!
A féltékenyég egy borzasztó érzés mind annak, aki érzi, és annak, aki miatt érzik.
Persze, mint írtátok van normális határszintje.
De ettől függetlenül én úgy gondolom, mint már sokan mások itt előttem, hogy a féltékenység mindig abból adódik, hogy saját magunkban nem bízunk, nem vagyunk megelégedve saját magunkkal. Úgy érezzük, hogy nem vagyunk elég jók a másiknak, és ezért lehet hogy jobbat keres.
Ezeket saját tapasztalatból írom, ugyanis én tudom, hogy mikor féltékeny voltam, mindig az önbizalom hiányom okozta ezt igazából.
De persze azt se felejtsük el, hogy vannak olyan esetek is, mikor egyszer csak féltékeny lesz valaki, mert megérez valamit, és hát ennek általában megvan az oka.

Nekem ez a rövidke véleményem! :)
Évi

Csizike képe
Féltékenykedés helyett... Adj meg Mindent amire vágyik!
2009. július 09. csütörtök, 0:13 | Csizike   Előzmény

Én a barátnőmnek mindig azt mondtam régebben, amikor "féltékenykedett" és elkezdett szimatolni utánam (pl. megnézni az sms-eimet, stb...), hogy ezt az Energiát -és mivel ez egy Spirituális Honlap, ezért itt ez az Energia a Lényeg!- , tehát ezt az Energiát inkább arra fordítsa, hogy engem boldoggá tegyen, hogy megadja azt, amire vágyom,; hogy tejbe-vajba fürösszön, és akkor nem kell soha egy másodpercig sem félnie, hogy én másnál keresem a boldogságot... hiszen, ha megkapom, akkor nincs mit keresni...

A keresést mindig a hiány-érzet, a vágy indítja el...

Ha nem kapsz meg valamit, valami számodra fontosat... akkor él benned a hiányérzet... ami egyre nagyobb lesz... minél inkább és minél régebb óta nem kapod ezt meg...
És az éhes disznólány makkokkal kezd el álmodozni, az disznófiú pedig éhes makkal disznókat álmodik...

És a Vonzás-Törvénye működésbe lép... és a Gondolat és a Vágy, amely kisugárzódott belőlünk az Égbe, az Univerzumba, a Világ-Mindenségbe... elkezd az életünkben is megvalósulni, (férfi vagy női) testet ölteni és manifesztálódni...
Ekkor még mindig lehet "okosan" dönteni... ;-)

Szóval!
Mindenkinek üzenem, aki "féltékenykedik" és leskelődik, kutat és szimatol a másik után...
Hogy e helyett inkább meg kell adni Neki mindent, amire vágyik...
BOLDOGGÁ KELL ŐT TENNI.
Le kell Neki hozni a Csillagokat, hogy a Mennyországban érezhesse magát...
És ezt meg fogja hálálni!
Ő meg lehozza a Bolygókat! ;-)

A Féltékenykedés helyett Szeretni kell a Másikat és "elkényeztetni", megadni Neki Mindent... jóllakatni...

És akkor biztos a helyünk... ;-)

Esze ágában sincs máshoz és máshová menni...

Hiszen minket már eleve Szeret...

Hozzánk már eleve hatszázezer-szállal kötődik...

Esze ágában sincs kockára tenni egy jó és jól működő kapcsolatot... ha az tényleg jó és jól működik...
Tehát: esze ágában sincs valakinek kockára tenni egy kapcsolatot, ha "nem muszáj".
De az Ösztön (Kényszer) Nagy Úr...
A Faj Fenntartási Ösztön az Egyik Legnagyobb Úr a Világunkban...
Nem véletlen, hogy még az autókat is szexi nőcikkel reklámozzák...
A férfinak tulajdonképpen nem is az autó kell, hanem a NŐ... ;-)

Mint tudjuk így működik a Férfi Agy:
http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://img145.imageshack.us/img145...

Illetve egy másik aspektusban a Férfi és a Női Agy: http://www.zotyo.hu/humor/agy.htm

Ha csak morzsákkal eteted a Párodat... előbb utóbb elege lesz belőle és fel fog lázadni (ellened)...
És ez lehet, hogy nem fog tetszeni...
Miközben meg is etethetted volna... mert van miből...
És az meg közben Rád szárad... és "a kukába olvad"...
De hát mit is vártál, mit is várhattál volna, mit is várhatnál Tőle...
Aki éhes, az előbb-utóbb dühös lesz... és agresszív...

"A férfi Szívéhez a hasán keresztül visz az Út" állítja egy mondás...
(És ez részben igaz is... csak a "hasán" szót kell kicserélni... ;-)

Hát nincs más hátra kedves Hölgyeim: Jól kell őket lakatni!

És aki jól van lakva, az már rá sem tud (akar) nézni más "kajára"...

;-)))

Nem féltékenykedni kell... hanem rendesen bánni a másikkal, kedvesnek lenni hozzá és megadni Neki azt (Mindent), amire vágyik...

Ezt kellene már egyszer és mindenkorra bevésni és megjegyezni...

Full Extrás Szolgáltatást kell nyújtani Neki... hogy ne menjen ezért máshoz... aki ezt készségesen megteszi...

Ez a Harmonikus Kapcsolat Titka.

(Ami ritka)

(De miért? Mi ezzel a baj, Hölgyeim? Miért "derogál" maximálisan "kiszolgálni" és kielégíteni egy férfit? ;-)

Ez Neki is jobb így...

Sokkal jobb.

Nincs plusz munka, macera, bűntudat, lelkiismeret-furdalás, Rossz Karma, stb...

Attól kapja meg azt amire szüksége van és amire vágyik: Akit Szeret.

És annak is adja meg ugyanezt, vagy a tízszeresét viszonzásképpen...

És ezt így a Lehető Legtökéletesebb.

Csizike ;-)

jaguar képe
Hát gratulálok, leesett az állam, Te ilyet is tudsz?? Ez
2009. július 09. csütörtök, 0:18 | jaguar   Előzmény

Hát gratulálok, leesett az állam, Te ilyet is tudsz?? Ez hihetetlenül nagy komment!

Csizike képe
Norbi Update - Lajcsi Update a Szexben
2009. július 09. csütörtök, 0:29 | Csizike   Előzmény

És még egy kis kiegészítés:

Mint tudjuk így működik a Férfi Agy:
http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://img145.imageshack.us/img145...

Illetve egy másik aspektusban a Férfi és a Női Agy: http://www.zotyo.hu/humor/agy.htm

Ha csak morzsákkal eteted a Párodat... (és Ő nem egy hangya) előbb-utóbb elege lesz ebből és fellázad (ellened)... és a "rendszer(ed)" ellen...
És ez itt az Anarchia... a Puccs-kísérlet...
És ez lehet félrelépés is...
És ez a végkifejlet, amit tulajdonképpen Te is okoztál a hozzáállásoddal és a viselkedéseddel, és Te generáltad, Te gerjesztetted, Te teremtetted...lehet, hogy mégsem fog tetszeni Neked...

Miközben meg is etethetted és százszor jól is lakathattad volna... a Párodat, mert van miből...
Te a szexben is csak Norbi-Update kajával akarod tömni, holott Ő a jó kis szaftos, csicsogós magyar kajákra vágyik...??? ;-)

És mit is várnál, mit is várhatnál Tőle...?
És Szerinted Ő a hibás azért, amiért lázad?
Az ellen, ami/aki nem jó?

Csizike ;-)

Aditi képe
Nem szeretnék illúzióromboló lenni, de úgy érzem itt
2009. július 09. csütörtök, 1:56 | Aditi   Előzmény

Nem szeretnék illúzióromboló lenni, de úgy érzem itt megtehetem.

Sohasem tudod megadni senkinek amire vágyik.
Mert csakis önmagának tudja megadni.
Akkor ha képes a szeretetre.

Ha szeretsz, és tudatossá válsz, ráébredsz, hogy hiányaid nem a másik "kicsi" teljesítményei okozzák. hanem a te elégedetlenséged. Vagy rosszul választottál párt.

A vágy nem olyasmi amit mások ki tudnak elégíteni. Éppen ellenkezőleg. Minél többet kapsz belőle, annál több kell.... ha már itt megismertük, uncsi. Akkor próbáljuk ki, hátha ott jobb....

Anyagi szinten nem tudsz annyit adni magadnak, hogy elég legyen, ha a vágyaid (szex, pocak...stb) irányítanak. Ha úgy gondolod ez a kapcsolatok titka, óriásit tévedsz.

Ez még csak meg sem közelíti a szívet. Olyan második csakra szint. Persze ennek a megélése is kell, hogyne kellene. De nem mindegy, milyen indíttatásból. Hogyan. Szívvel, vagy önmagunk kielégítéséért. A másik kielégítése azért, hogy ott ragasszuk tudatlansága kötelékeinél fogva?

Hát hol itt a szeretet?
Az önelfogadás öröme? Hogy olyan lehetek szabadon, amilyen vagyok?
Ahol nincs szeretet, ott nincs harmónia.

Számtalan olyan házaspárt ismerek, akik megalkudtak a tudatlanságukkal. Nem tudták, mi hiányzik még, de megalkudtak a kényelemmel. Hogy kb. meg tudták adni egymásnak, amire vágytak. Vagy csak az egyik. Az is jó. Főzöl, mosol, szexi vagy, és lesed a kívánságokat. Hol is marad az önmagad megélése? A független erőd? Az, aki vagy?

Aki megalkuszik, abban meghal a vágy is. Ezért olyan fából faragott párok az idős párok. (tisztelet a kivételnek). A szeretetet, a másikat, a szexet és semmi jót NEM BIRTOKOLHATSZ. Mert akkor megölöd. Először magadban. A többi már nem is érdekes innen fogva számodra.

Miért is hajszolod a másik kielégültségét? Kinek akarsz megfelelni? A másiknak? Vagy magadnak, hogy te bezzeg, tudod, hogy kell megtartani valakit?

Ha féltékeny, féltékeny. Az ő dolga. Ha van rá oka, az meg a tiéd. Nem tudtok egymáson változtatni. Legfeljebb magatokon a megélések által... Ha megvizsgáljátok önmagatokban az okokat.

Egyáltalán miért akarod megtartani?

Amíg jó vagy neki, ahogy vagy, el tud fogadni bánatban, örömben, örömét leli a tárasaságodban, szexinek lát, és kedvesnek, nem féltékeny ha szükséged van magadra, addig nem kell megtartani.

Utána meg minek?

Minek olyan változtatásokat erőltetni magunkra AMELYEK NEM A MI HIÁNYÉRZETÜNKBŐL FAKADNAK?

Ha valamit meg tudsz adni, mert az vagy, természetesen és erőltetés nélkül, egyszerűen pont passzol, az oké.

na de MEGTARTANI??

Minden tisztelettel.

Namaszte

jaguar képe
Az érem két oldala
2009. július 09. csütörtök, 2:20 | jaguar   Előzmény

- szerintem. Ez nem illúziórombolás, csak Te is ugyanannyira hiteles képet mutattál az érem másik oldaláról. Két nézőpont ez és itt jön képbe a kompromisszumkészség, vagy a két fél Útjainak különválása idővel.

jaguar képe
Vágyak idomítása
2009. július 09. csütörtök, 2:57 | jaguar   Előzmény

Értem egyébként a te nézőpontodat is, meg kell találni az arany középutat:
http://wwwold.sztaki.hu/~smarton/vegtelen/weores.htm#A%20v%C3%A1gyak%20i...

Csizike képe
Nagyon Szép és Igaz Gondolatok. Köszönöm
2009. július 09. csütörtök, 3:30 | Csizike   Előzmény

Nagyon Szép és Igaz Gondolatok Ezek.

Köszönöm szépen.

Mindenképpen elgondolkodásra és ráébredésre érdemesek...

Ugyanakkor amennyire Igazak és Szépek Abszolút szinten... annyira csak elméletiessek a legtöbb ember életében... de ettől függetlenül teljességgel Igazak és Valósak...

Mint tudjuk, néha más a Gyakorlat és más az Elmélet...

És a Gyakorlat az, ami működik...

Ettől Gyakorlat.

Hiába gagyi mondjuk MC Haver és a Teknő... sokan hallgatják...
Hiába káros a Coca-Cola, mégis sokan isszák...
Hiába ártalmas az egészségre a dohányzás... mégis sokan szívják...
Hiába szenny a bulvársajtó, mégis sokan veszik és olvassák...
Hiába szemét a média és a tv-műsor... mégis sokan bambázzák...

Az Emberek Élete sokszor fittyet hány az Elméletekre... és hogy mi a Fennkölt, Tiszta, Abszolút Igazság , az Igaz és Érték(es).

A Gyakorlat a legtöbbször sokkal ösztönösebb...

És így persze kevésbé TUDATOS...

Ami hat az emberre, az hat...

És ami kivált bizonyos reakciókat ÖSZTÖNÖSEN, az kivált...

Függetlenül attól, hogy mit illik és mit nem..., mi az erkölcsös, és mi nem...

Például hazudni és lopni sem illik és nem is erkölcsös, mégis elég sokan űzik... még a Vezető Politikusaink is... akkor a többitől meg mit is várjunk... ha ilyen a példamutatás...

Egy ismerősöm mondta egyszer, hogy a "A ... feláll, az ész megáll." mondás a legalapvetőbb igazság a Földön. Ha már minden más törvény és Igazság megsemmisült és szétporladt, ez még akkor is Igaz marad...
Ilyen elementáris erővel bír az emberek életére, az életünkre -állítólag- a fajfenntartási ösztön és a vágy...

Függetlenül attól, hogy mi erkölcsös és mi nem..., hogy mit szabad, és mit nem... "hivatalosan"...

A gravitációt nem érdekli, hogy nekünk arról mi a véleményünk és jónak tartjuk-e vagy sem...

Az csak úgy automatikusan van, létezik, hat és működik...

Néha nagy fejtörést okoz az embereknek, hogy mit is kezdjenek önmagukkal, az érzéseikkel és a vágyaikkal...

Sok dilemma forog ekörül...

Megéljék vagy elfojtsák azokat...

Mikor csinálják jól? Mikor viselkednek helyesen...?

Bizonyos szinteken ez már nem kérdés...

Azt hiszem erről az Abszolút és Igaz szintről szólt a Te hozzászólásod...

Amivel Teljességgel azonosulni tudok és egyet értek...

Mert Igaz.

De a legtöbben még messze nem az Abszolút szinteken élik az életüket...

Ahhoz Nagy Tisztaság kell...

És ez még csak keveseknek adatott meg...

A legtöbb ember Ösztön-szinten él és éli meg a kis mindennapi életét...

Evés-ivás-alvás-...

A fizikai, vagy ha úgy tetszik az anyagi síkon...

Mint tudjuk a klasszikus Szükséglet-piramis alapján... az Önmegvalósítás (.hu) ennek a Piramisnak a legfelső csúcsa... vagyis a legutolsó fontossági sorrendű emberi igény és szükséglet... ami csak akkor merül fel és jelentkezik igazán... ha már minden más egyéb alatta lévő alapvető szükséglet kielégítődött...

Lehet, hogy egy párkapcsolatba is akkor beszélhetünk a Nagy Fennkölt Közös Célokról és Elképzelésekről, a Jövőről, ha már ösztön-szinten kielégültünk és megkaptuk azt, amire vágytunk...???

Úgy tudom, ez a férfiaknál így, míg a nőknél inkább amúgy működik...

A férfiaknál: először szex, aztán a színház (mert akkor már ráér)..., a nőknél meg pont fordítva: először a színház (a romantikázás) és utána (ha ez jó volt) a szex... 8mert ettől megjön hozzá a kedv... nedv...;-)

???

Amennyire triviális ez így most esetleg... annyira emberi, valós, működő és hétköznapi... tehát az Élet... bármennyire is fáj esetleg, vagy nem tetszik...

Ami van, az van.

Csizike ;-)

Megoldás?
2009. július 09. csütörtök, 9:04 | Almás (útkereső)   Előzmény

Kedves Csíziske !

Az általad idézett "A ... feláll, az ész megáll" szólással kapcsolatban kérdezném:

Ha úgy vesszük, ez az állapot bizonyos csakra túlpörgésére, míg a másik csakra alulműködésére utal, hisz ez a kétcsakra párt alkot.

Vajon a csakrák működésének kiegyensúlyozásával ez a "nagy étvágy" lecsökkenthető ?

Mi a jobb, a kiegyensúlyozás, vagy a kielégítés, megélés ?

Várom a választ! :-)

Üdv: Almás

Csizike képe
Étvágy
2009. július 09. csütörtök, 3:41 | Csizike   Előzmény

Mellesleg tényleg igazad van abban, hogy egy párkapcsolatban az az ideális, ha mindkét félből ösztönösen jön az, ami a Másiknak is jó, ami a Másiknak is örömet okoz, és ami a Másikat is "jóllakatja"...
Tehát ha ez teljesen magától értetődő és full-automatikus... mert így jön belülről...

Ez lenne az ideális, a "normális" és a kiindulási alap.

De.

Mi van akkor, ha ez nem jön... és csak ezen múlik...

Mint minden: azt hiszem ez is tanulható...

Mindenki fejlődés-képes...

És lehet néha tudatosan is tenni lépéseket a cél érdekében, és azért, hogy valami (pl. a Párkapcsolatunk) jobb legyen.

Néha bizony szükség van kompromisszum képességre... és megtenni olyat (a másik kedvéért), amihez nekünk éppen akkor és ott nincs is olyan nagy kedvünk...

Ilyen a hétköznapi életben pl. a mosogatás és a fogmosás... (hogy egy itt, ebben az összefüggésben kissé megmosolyogtatóan ide nem illő hasonlattal éljek.)

Aztán menetközben már élvezhetjük is... és rákaphatunk az ízére...

ha

"Evés közben megjön az étvágy"

A baj csak akkor van, ha már "Evés előtt elmegy az étvágy"... vagy meg se jön... ;-)

Hosszú távon ez mindenképpen egy patt-helyzet... ami valamiféle orvoslást és megoldást kíván...

Csizike ;-)

Tudod Csizike
2009. július 09. csütörtök, 10:43 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

nem vagyok elég kitartó, hogy követni tudjak minden engem érdeklő témát, ill. hogy végigértelmezzem hozzászólásaidat.
Nem tudom azonban megállni, hogy két dologgal kapcsolatban ne biggyesszem ide meglátásaimat nézeteiddel kapcsolatban.
Az egyik egy korábbi hozzászólásod, mely szerint a jóért meg kell küzdeni és csak az az igazi jó ami verejtékkel születik. Szerintem nagyon sok szülő pont ezzel az elmélettel teszi tönkre csemetéjét, itt kezdik el a gyereknek a feltételes szeretetet megtanítani a feltétel nélkülit pedig meg sem tanitani. Ezek után már persze lehet évődni arról, hogy ki tud szeretni meg, hogy a félelem kiszoritja e a szeretet rendelkézésére álló helyet.....
A másik pedig, hogy a "csajok legyenek kedvesek kiszolgálni a kedves párjukat és akkor nem mennek máshova". Egyrészt dehogynem, amelyik menős - még - az megy. Előbb utobb van olyan kivánsága amit nem tudsz kielégiteni. Másrészt pedig érdeklődnék, hogy te mennyire szolgálsz? Mármint ki, a szived hölgyét? Ugyan adj már egy tippet, hogyan lehet kitalálni a másik - sokszor tudat alattijában somfordáló - kivánságát és megadni neki azt, amiről ő sem tudja sokszor, hogy van neki. Aztán egyszer csak beviszi egy másik ágyba.
Előre elnézésedet kérem, ha netán valamelyik értekezésedben ezeket már kifejtetted volna.

Üdv!

Csizike képe
VALAMIT VALAKIÉRT - Tipp
2009. július 14. kedd, 1:08 | Csizike   Előzmény

"Ugyan adj már egy tippet, hogyan lehet kitalálni a másik - sokszor tudat alattijában somfordáló - kivánságát és megadni neki azt, amiről ő sem tudja sokszor, hogy van neki."

Szia!

A legtöbbször nem ilyen bonyolult a helyzet, hogy olyan nagy kutató munkát kellene végezni a Másik vágyainak a kitalálásában...
Általában mondja azt magától... és próbál rávenni... esetleg kérlel... aztán egy idő után már követel... aztán lemond róla(d)... és ha még mindig fontos neki... akkor kezdi el megkeresni... máshol...

A kérdésem az a Hölgyekhez: hogy ezt akarjátok-e megvárni?

Akarjátok-e, hogy a kedvesetek, az életetek párja máshol keresgéljen és találjon?

Vagy inkább hajlandóak vagytok belemenni egy kis játékba és egy kis kompromisszumos megoldásba...?

Néha le kell mondanunk valamiről... de néha áldozatot is kell hoznunk valamiért...

Meg kell tennünk olyat, amihez nincs kedvünk... Ki kell lépnünk a komfort- és a kényelmi zónánkból...

Az EREDMÉNYEK általában mindig ÍGY SZÜLETNEK...

VALAMIT VALAMIÉRT...

VALAMIT VALAKIÉRT.

Kérdés, hogy Neked mi(ki) (vagy a Miki) mit ér meg?

És ezt Neked kell tudni.

És ha nem úgy viszonyulsz a pasidhoz, hogy az neki is jó legyen... akkor előbb-utóbb lesz okod a féltékenységre... sőt be is igazolódik...

Nálad a Döntés.

És ezáltal a Felelősség (a Lehetőség) is...

Csizike ;-)

Hatar Beatrix képe
Önmagamat-Önmagamért
2009. július 14. kedd, 13:06 | Hatar Beatrix   Előzmény

Nekem nem kell ilyen áron kapcsolat!!!
Amiről írsz, nekem erőszaknak tűnik, méghozzá a saját magam megerőszakolásának.
Ilyet nem várok el magamtól még kevésbé a páromtól.
Miért kéne olyat adni a páromnak vagy nekem, ami valójában nem esik jól?
Engem nem tesz boldoggá, ha látom a másik áldozatot vagy kompromisszumot hoz értem.
Értem senki ne tegyen így semmit!!!! Mert ezzel boldogtalanná tesz.
Mellettem a párom érezze jól magát és legyen boldog. Ha már nem tud, akkor menjen tovább az útján és találja meg azt, aki mellett az tud lenni.
Nekem is vannak korlátaim inkább beismerem azokat, mintsem olyat, tegyek, amit nem szeretnék.
Miért is kéne olyat tenni, amit nem szeretnék?
Hogy megtartsam? Hogy megóvjam magam a kudarctól? Hogy szembe nézzek az élet múlandóságával? Elkerüljem a fájdalmat, a veszteséget?
Az életben egy biztos van, az a változás, megpróbálom elfogadni azt.
A párom sok éves kapcsolatunk után döntött úgy, hogy elmegy.
Csak azon kattogott az agyam mit nem adtam meg, mit nem kapott meg tőlem, mit kellett volna jobban csinálnom.
Megkérdeztem tőle, mondja, meg mert szeretném tudni mit rontottam el.
A válasz ez volt:
Mindent megkapott tőlem.
De egy másik nő felkeltette az érdeklődését, és ez számára valami újdonság volt és hívta az ismeretlen.
Pár hónap múlva közös barátnál öntötte ki a szívét, hogy nagyon sajnálja, hogy nem tudta megbecsülni azt, amit kapott tőlem.
Fél év elteltével nálam zokogott, hogyha még egyszer dönthetne, nem menne bele.
Számomra kicsit egyoldalú volt, amiről írsz. Ha valaki jól lakik az már nem eszik.
De vannak emberek, ha megették a háromfogásos vacsit és elé teszel egy ínyencséget megeszi, nem azért mert éhes, hanem azért mert kíváncsi az ízére. Azt gondolom, ha vágyik az újra, akkor viszont egye meg.
Az én párom ne hozzon értem áldozatot! De tőlem se várjanak el ilyet. Bár ez esetben elgondolkodtató van e dolguk egymással még? Vagy csak a félelem, ami összetartja őket.
Ha éhes marad nálam, vagy szimplán nem tudom megfőzni azt, amire vágyik, mert nincs meg bennem az a képesség, vágy vagy tudás akkor elengedem, hogy megtalálja azt aki megtudja adni neki.Mert van valaki aki pontosan megtudja neki adni a vágya tárgyát és mindketten ki tudnak ebbe teljesedni.
Két ember maradjon együtt addig, amíg van mit adniuk egymás számára és addig, amíg azt tiszta szívből tudják adni, önfeladás nélkül.
Ha elvárok magamtól vagy a páromtól olyat amit nem akarunk vagy nem tudunk önszántunkból megtenni akkor hazudunk.És az a kapcsolat hazugságon alapul.
Nem egymást csapnánk be hanem saját magunkat.....

Tetszik, amit írsz
2009. július 14. kedd, 19:29 | Csizike ;-) (útkereső)   Előzmény

Köszönöm a válaszodat.
Nagyon tetszik, amit írsz...

És visszafogadtad a volt barátodat, miután "egy kis kitérő után" rájött, hogy milyen jó is volt Veled neki?

Érdemes megbocsájtanunk a Másik botlásait, és visszafogadni a "Tékozló Fiút"?

Csizike ;-)

Hatar Beatrix képe
válasz
2009. július 15. szerda, 22:11 | Hatar Beatrix   Előzmény

Csizike épp csinálom a mindenre igent mondunk gyakorlatot.
Majd visszajövök ha befejeztem ezt a gyakorlatot és akkor válaszolok:-)

Mellébeszélés
2009. július 14. kedd, 15:22 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Bocs, de a tipped - amit nem igazán tudtam kibogozni válaszodból - akkor lenne csak hiteles, ha a teljes kérdésre válaszoltál volna, azaz te mivel szolgálod szived hölgyét? Csak arról olvastam, hogy te mit vársz el, hogy mit adsz arról nem.
Számomra ugyanis ez a kettő elválaszthatatlan.
Az "rámruházott" döntési szabadság okán arra a következtetésre jutotam (egyébként már régen) hogy az általad ajánlott kapcsolatféleség nem éri meg, ugyanis ennek a kifejezésnek a valódi párkapcsolatban nincs értelmezése. Az ilyen jellegű kapcsolatoknak azonban van egy nagy szolgálata is: az apahiányos, szolgalelkű, sérült csajokat nagyon hamar önbecsülésre tudja nevelni. A "szolgáltató" pedig egyedül marad...............

Üdv!
Hédi

Lassabban a testtel! Valamit nagyon félreértettél!
2009. július 14. kedd, 18:03 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Lassabban a testtel "Kicsi Lány"!

Valamit nagyon félreértettél!

És valóban nem az összes kérdésedre válaszoltam... csak ami éppen megérintett, megmozdított bennem valamit, amit éppen fontosnak éreztem... "amire jött a válasz"...

De a válaszod alapján azt látom és érzékelem, hogy valamit nagyon félreértettél, és indulatból, dühből írtad a leveledet... pedig azt hiszem nincs okod a sértődésre, mert én -szándékaim szerint és tudtommal- nem sértettelek meg...

Valamit nagyon félreértettél... velem és" az általam ajánlott kapcsolatféleség"-gel kapcsolatban...

Hiszen azt sem tudod teljes egészében, hogy én milyen kapcsolatféleséget kultíválok...

És az, hogy én a maximumot adom, az természetes és alap... de ehhez az is kell, hogy olyan legyen a Másik hozzáállása és válasz-reakciója is.. és Ő is adjon, és adni akarjon...

Mert az egyoldalú dolgok hosszútávon nem működnek (jól)...

Szia!

Csizike ;-)

Már megbocsáss
2009. július 15. szerda, 11:55 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

De ezt csak te olvastad ki belőle!

Csak azt tudom megitélni amit leirsz, amit nem azt természetesen nem. Abból amit felvázoltál, köszönöm nem kérek.
Üdv!
Hédi

Csizike képe
És miből kérsz?
2009. július 23. csütörtök, 2:26 | Csizike   Előzmény

Kedves Hédi!

Béke van... Ugye?

Okés.

Leírtad, hogy miből nem kérsz.

Akkor most légy szíves azt írd ide, hogy miből kérsz...

Hogy miből kérsz és MIT SZERETNÉL MEGÉLNI a Párkapcsolatodban?

És ilyen?

Így működik?

Így működteted?

Szeretettel:

Csizike ;-)

Kíváncsi
2009. július 30. csütörtök, 14:43 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Miért szeretnéd tudni?

Csizike képe
Miért ne? Csak hogy Tudjam.
2009. július 31. péntek, 1:52 | Csizike   Előzmény

Miért ne?
Csak hogy Tudjam.
Mert tényleg érdekel.

Csizike ;-)

Ha érdekelne
2009. augusztus 03. hétfő, 10:54 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Elolvasnád mások blogjait is. Rengeteg olyan témád van, amiben mások már korábban igen szinvonalas bevezetővel inditottak blogot, ahova sokan leirtuk véleményünket, hozzáállásunkat. Többek között ebben a témában is. Csak el kell olvasni.
Nekem az a meglátásom, hogy te inkább irni szeretsz. Észrevetted, hogy az utóbbi időben ámentél kérdő üzemmódba. Vajon miért? Nézd át az utóbbi hónapod termését ezen a szájton és segits kigazodni benned, légy szives!
Kétségtelen tény, hogy igen olvasott vagy és hogy nagyon sok időd van a neten kujtorogni. Köszönet neked a sok közzétett tudásért!
Ugyanakkor szerintem hiányzik belőle a sajátod. Véleményem, hogy ilyen helyeken az ember nem csak másoktól tanultakat újrahasznosít, hanem a saját hozzállását is közzéteszi; eszmét cserél. A pap is attól jó ha nem csak prédikál, hanem a saját életével teszi közzé a befogadottakat.
Saját élmények, meditációban tapasztaltak?!?!
Érdekelne, hogy tanitasz e valahol, hogy van e saját szájtod! Van e hely ahol nyilvánosan is felvállalod azt amit itt tanitasz?
Ez a véleményem, sem nem jó, sem nem rossz, vélemény. Már csak mielőtt elnyugtatnál.......

Üdv!
Hédi

Aditi képe
Kompromisszum, vagy tudatosság?
2009. július 09. csütörtök, 17:05 | Aditi   Előzmény

Kedves Csízike!

Te olyan aranyos vagy! Bírom ahogy a szíveddel keresgéled a "jó" választ. Azt, ami harmonikus.

Előre bocsátom, jó válaszok nincsenek. csak válaszok vannak.

Nekem van egy válaszom . A saját bőrömön tapasztaltam meg. (Leírtam egy részét a "Szerelem, mint beavatás" c. írásomban). Ez a válasz lehet hogy valakinek felhasználható, lehet hogy szintén válasz, lehet hogy nem. Nekem az. Mert működik. (és nem csak elmélet...)

A válasz a következő:

A harmóniát nem a kapcsolatban kell keresni. Amíg a kapcsolatban akarsz harmóniát találni, addig csak energetikai szinten folynak az adok-elveszek, és cserébe vissza adok valamit játszmák. Ezt lehet csúnya érzelmekkel, és intelligensen, visszafogottan csinálni.

Az eredmény ugyanúgy nem a harmónia.
Mert senki által nem pótolható a te hiányod. És a másiké sem.

T
Tehát:

Szerintem az az ideális, ha találsz valaki olyat, aki elég sok mindenben passzol hozzád. Ő is szereti a mozifilmeket...stb. lelki és szellemi síkon is. Az ilyen emberek (mit tesz Isten) általában fizikai síkon is hasonlítanak...:) de ezt csak érdekességképpen teszem hozzá, nem ez a lényeg.

Ha ilyen párod van, akkor az áll fenn, amiről beszéltünk, hogy ösztönösen azt adod, ami a másiknak jólesik. Könnyen tudjátok szeretni egymást.

A feladat most jön:

Mivel senki sem pótolja a boldogságunkat, ezért adódnak területek, ahol mégsem passzol a dolog. Ilyenkor meglátásom szerint nem a kompromisszum a megoldás. Éppen azért nem, mert akkor elveszel magadból valami olyasmit, ami nem rólad szól, amit a másik úgysem tud hálával fogadni, legfeljebb kedves és nem visszautasító jómodorából adódólag. Hiszen az ő hiánya, csak ő tudja kibogozni, miért van. Ilyenkor olyasmibe fektetsz energiát, ami nem a te dolgod.

A másik adott esetben még nem is tudja (nem tudatosult benne) mi a baja, te meg megtömöd süteménnyel. Jóllakik, elvész az ébersége, aztán minden marad a régiben. Ebből van aztán később a bomba. Mert a szellem a késztetéseit, a hiányérzetet azért küldi, hogy tudatosítsd a hiányod okát, tegyél magadért. Ezt a hiányérzetet pótolják az emberek milliárdjai fizikai pótszerekkel, és hitetik el magukkal, hogy van mit enni, van kivel élni, akkor most minek panaszkodom, túlképp minden oké. Aztán évek múltán nem értik miért omlott fejükre a ház.

A párkapcsolat a legveszélyesebb "pótszer". Totál el tudja altatni az éberséget. De csak ha nem vagyunk tudatosak. Ha nem figyelünk a magunk jelzéseire.

Íme a "bevált" recept:

Ha valami hiány lép fel, dolgozz magadon. Pontosan úgy, mint mikor egyedül vagy, és nem mással élsz. Amikor a másik ugyanígy hiányérzettel küszködik, és ezt rád akarja testálni "édesem, vasald ki az ingem mert olyan ideges vagyok, hogy elkések, nem olyan fontos most az a dolog, amit csinálsz...", ne engedd hogy rád testálja. Az hogy ideges, az ő baja. Az hogy a három gyereketeket indítod az iskolába meg nem fogja senki megcsinálni helyetted. A fejedre zúdul az energiahiány az idő, késés, vagy bármi formájában akkor, ha a másik energiáját pótolni kezded a magadéból.

Ez az energetikai szintű elengedés.

Ha mindkét fél teszi a dolgát, és ha valami nem stimmel, először magában keresi az okot, és figyel magára meg a másikra, és hajlandó tanulni, akkor viszonylagos harmóniában vannak önmagukkal, ezért képesek a kapcsolatot is harmóniába hozni.

Ennek ellenére ez az energetikai egyensúly könnyen felbomolhat. Mert ahogy tanulunk, változunk, nem egyforma módon és gyorsasággal zajlik. Lehet hogy az egyik rezgésszintje sokkal gyorsabban nő meg, mint a másiké, ha nem vállal el egy munkát egy másik városban, elfojtja a fejlődését, nem engedelmeskedik a szelleme parancsainak. Míg a másikat ott tartja vagy máshová vezérli a tanulása. Ebben az esetben el kell engedni egymást.

Az Univerzum útjai nem mindig láthatóak számunkra. Nekem így kellett elengednem a volt férjem. Azóta mindkettőnk számára világossá vált, hogy így kellett lennie.

Én majdnem meghaltam mellette, mert nem tanultam meg engedelmeskedni a szellemem hangjának. És ahelyett hogy a saját életem éltem volna, az övét éltem. Hogy megtartsam. Meg mert hittem a házasságban, meg az örökké együtt-ben. Meg mert van egy közös, csodálatos kisfiunk.

Őt is iszonyúan megviselte, mert ki akart tartani mellettem, holott nem tudott segíteni, csakúgy, mint az orvosok se, a szüleim sem,...senki. Csak én tudtam segíteni magamon. De ehhez meg kellett tanulnom tudatossá válni. Első lépésben el kellett fogadnom, hogy fontosabb a gyógyulásom, az életben maradásom, a saját életem feladatai, mint egy párkapcsolat, még ha házasság is.

Így ébresztett rá a sorsom, hogy ne éljem mások életét. És nem azért, mert buta, vagy önző voltam. Csak tudatlan. Nem tudatos. A tudatlanság idejét elnézik odafönn. Mert a sors-programod része, amit fiatalon játszol. Azért, hogy tudatossá válhass, és megválthasd a sorosodat.

El kellett fogadnom egy új szerelmet, ami mindent hozott utána, hogy képessé váljak magamra lelni, tudatossá válni. Elképesztő a fordulat. Mintha kicseréltek volna. És ne ítéljetek, volt hogy azt olvastam ezen az oldalon, hogy csak az kap nagy pofonokat, aki nem lát a kis jelekből. Ez csak akkor igaz, amikor már beavatott vagy, és tudod, minden érted van és rólad szól. Nekem esélyem sem volt, senki nem tanított az élet törvényire, és senki nem élt vagy próbált úgy élni körülöttem. És felnőtt koromig minden rendben is volt. Jó életem volt. Sőt: egészséges voltam!

Van hogy a sorsunk része a sorcsapás, mély álomból kell ébrednünk.

Ez volt az Univerzum szándéka velem. Tudtam én? Nem, dehogy. És tudta a volt férjem,, ? Ő sem.

De éreztük. Egyetlen rossz szó nélkül váltunk el. Sohasem veszekedtünk előtte sem. Azóta is egymást segítjük, amiben tudjuk, és vigyázunk a kisfiunkra. Nincsenek láthatási szabályok, meg ilyenek köztünk. Ő az apja. És most is az. Ez csak belső döntés és tudatosság kérdése. Mint minden más.

És azóta az új szerelmet is el kellett engednem. A fent említett írásomban benne van, hogyan. Ez már a tudatos elengedésről szólt. A szeretet megtapasztalásáról.

Tudom, hogy most is létezik az, akit éppen most könnyű szeretnem, és neki is engem. Mert éppen keresztezik az útjaink egymást, vagy éppenséggel egy darabig egymás mellett repülünk. És akitől ezért sokat tanulhatok. Hogy egyre jobban tudjak szeretni.

De már nem akarom megtartani. Csak hálás vagyok az örömökért, amit adhatok, és amit kapok.

Namaszte

Kérdés
2009. július 09. csütörtök, 11:05 | agens01   Előzmény

Ez elég jól hangzik így leírva csak amikor te magad úgy érzed, hogy nem kapod meg tőle azt az

odafigyelést törödést amit eddig akkor elég nehéz kedvesnek odaadónak lenni.

Úgy érzed mintha csak te adnál mintha csak neked lenne fontos ő meg elfogadja és marad minden

úgyan úgy mint eddig, hiszen ő úgy gondolja nekem az is elég amit eddig adott és nem változtat semmit.

Ilyen helyzetben mit lehetne tenni?

agens01

Beszélgetés ! ?
2009. július 09. csütörtök, 13:13 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Talán csak egyetlehet tenni... tudom, néha különösen nehéz..... beszélni... kibeszélni... elmondani, hogy te másra, máshogy vágysz...
aztán vagy megérti, vagy nem...

Üdv: Almás

Igazad vagyon!
2009. július 09. csütörtök, 15:25 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szerintem is az egyik, tán a leghatékonyabb megoldás. Nekem az a tapasztalatom, hogy sajnos felejtünk beszélgetni és ez igaz a párkapcsolatokra is.
Annak idején egy idős haverom azt mondta, hogy aki már előrehaladottabb évekkel választ párt az arra nagyon ügyeljen, hogy csivitelősen válasszon, mert azon múlnak a boldog idős-évek. Asszem igaza lehet.....

A másik talán a figyelés. Sok minden kiderül egy rezdülésből, egy szemvillanásból, egy gesztusból. No persze ilyenkor nem csak a kellemes visszacsatolások jönnek.........

Üdv!

jaguar képe
szerintem ne bonyolítsuk túl
2009. július 09. csütörtök, 20:23 | jaguar   Előzmény

Az a helyzet, hogy eddig itt mindenkinek igaza van. :)
De, szerintem egy mezei féltékenység-témát az esetek többségében, nem ilyen spirituális magasságokban kell kezelni.. "Drágám, már megint túlpörög a gyökércsakrád, igazán vonulj már félre és meditálj a problémádon!" - vagy így gondoljátok, ez egy minden háztartásban jól beváló recept?

Mi lenne, ha alapszinten próbálnánk kezelni a problémát, foglalkozzunk első körben azzal például hogy: "jobb adni, mint kapni". Az Univerzum törvényei szerint úgyis, amit adsz, azt mind vissza is kapod (ha meg nem, akkor lehet hogy máshol kell keresgélned). Akkor hát nem ez a legjobb és legegyszerűbb taktika?

Az igaz, hogy ez csak egy leegyszerűsített férfi-nézőpont, de nem biztos hogy mindent túl kell agyalni. És mint tudjuk egy "tudatos problémamegoldás" nem arról szól hogy másokat hibáztatunk, úgyhogy minden féltékenykedő nézzen szerintem magába és ott tegyen rendet először. Nyitottság, kreativitás, kezdeményezőkézség, gátlástalanság - biztos hogy birtoklod ezeket a minőségeket, kellőképpen és kellő helyen?

Valamiért mégis írsz róla
2009. július 10. péntek, 9:52 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szerintem a spiritualitásnak nincs magassága. Persze lehet ilyen egyszerűen is kezelni a dolgot: csak adj! Van akinek ez még vagy már nem megy, ezért mi itt erről beszélgetünk. Megpróbáljuk együtt megérteni, hogy miért kap el bennünket az a gyomorszorongató érzés, ha kedvesünk nem veszi fel azonnal a telefont, ha késik, vagy miért érzünük mágnest a kezünkben ami a párunk telefonja felé vonzza a kezünket.
De téged is érdekel, hiszen elolvasod és véleményed van róla, nem igaz? Valószínüleg nem is gondolkodott egyikünk sem úgy erről tegnap mint ma.
Az én tapasztalatom a "csak adj"-al az volt, hogy sokszor adtam akkor is amikor az nem az volt! Csak akartam kapni valamit (szeretet, érzelmet, ki tudja még mit) ezért állandóan adtam és csodálkoztam, hogy miért nem azt kapom érte amit szeretnék. Szerintem nem vagyok ezzel egyedül.
Egyébként nekem most az a véleményem, hogy ha a féltékenység bevonult egy kapcsoaltba, ott a felek nem az igazit találták meg. Mivel most a párkapcsolati életemben frontátvonulás van, lehet, hogy egy idő múlva másként fogom megélni, nem tudom.
Halihó