Önmagát reklámozó "megvilágosodott mester" | Önmegvalósítás.hu

Önmagát reklámozó "megvilágosodott mester"

Én azt állítom magamról, hogy felébredtem. (És ez így is van :D ).
Bele-bele szóltam jó néhány blogba.
Na kaptam a pofámra rendesen. :D
Ezennel kiteszem magam prédának. :D
Szedjetek szét! :D
Tegyetek fel bármilyen kérdést!
Mindegyiket meg fogom válaszolni, ígérem.
Szkeptikusok próbálják meg bebizonyítani, hogy hülyeségeket mondok. :)

Téma: megvilágosodás, megvilágosodáshoz vezető technikák, élet a megvilágosodás után, kell-e nekem a megvilágosodás :), megvilágosodással kapcsolatos tévhitek (pl. egy megvilágosodott csak néz ki a fejéből bambán, a megvilágosodással eltűnik a világ stb... stb... :D :D :D )

Na gyerünk! :D

Beküldte: | 2010. nov. 28. vasárnap - 18:44

Hozzászólások

359 hozzászólás
jaguar képe
szerintem
2010. december 02. csütörtök, 2:49 | jaguar   Előzmény

azért kérdezett téged, Erika, mert azt állítottad magadról: "Én ebben az állapotban vagyok folyamatosan.
De komolyan." ;)
ezért.. nos én a1340-ről sem hiszem el hogy folyamatosan ebben az állapotban tud lenni (bár kivetnivalót éppen nem találtam a válaszában, köszi amúgy!), de viszont abban hogy te még életedben ebben az állapotban - amiről váltig állítod hogymárpedigdetényleg - szóval hogy ebben még nem voltál.. abban biztos vagyok, már bocs.

Ademon képe
"Én ebben az állapotban vagyok folyamatosan" Ezt mondtam volna?
2010. december 06. hétfő, 22:40 | Ademon   Előzmény

"Én ebben az állapotban vagyok folyamatosan"

Ezt mondtam volna? Attól függ honnan nézzük...

"szóval hogy ebben még nem voltál.. abban biztos vagyok, már bocs."

Honnan vagy te olyan biztos ebben? :D

De gondolom, megkérdezhetné Istentől, aki feltehetőleg tudja a
2011. január 25. kedd, 20:53 | szeti87   Előzmény

De gondolom, megkérdezhetné Istentől, aki feltehetőleg tudja a választ.

fehercsongor képe
Torzítás
2011. január 25. kedd, 21:09 | fehercsongor   Előzmény

Kérdés , hogy a válasz átjön - e és milyen minőségben , milyen pontossággal . Az adó és vevő közel azonos minősége esetén már csak véletlenszerű hibák lépnek fel , egyébként meg a fogadó , mint egy selejtes lencse : a saját magára jellemző módon szűri meg a fényt . Ha meg nem véletlenül csak egy hozzánk képest Istent fogunk ki forrásnak , akkor már kétszeresen szűrt lesz az igazságunk , amivel legtöbbször csak a hülyeségre duplázunk rá . Üdvözlettel : felacsó

a tudás nem létezhet
2011. január 25. kedd, 21:47 | szeti87   Előzmény

légüres térben: minden információt lefordít és kiszínez a személyiség, aki birtokolja és továbbadja. következésképp úgy írom le a valóságot, ahogyan én ismerem, és ezzel nem állítom azt, hogy más valóságok nem léteznek

fehercsongor képe
" a tudás nem létezhet légüres térben " megfordítása
2011. január 25. kedd, 23:07 | fehercsongor   Előzmény

Ami nekem légüres tér , nemtudás : az lehet akár sűrített , végtelen tudás , amiből kibontakozva , előhívva , teremtve formát ölt a résztudás , színes , képzeletdús , gyönyörű és végtelen számú formája . Üdvözlettel : felacsó

Igen, ez így van. Örülök, hogy beszélgettünk. Jó éjszakát
2011. január 26. szerda, 0:40 | szeti87   Előzmény

Igen, ez így van. Örülök, hogy beszélgettünk. Jó éjszakát és banános álmokat.

a3140a képe
Most megint megleszek kövezve. :) Én speciel tudom. Mert nagyon
2010. december 06. hétfő, 22:32 | a3140a   Előzmény

Most megint megleszek kövezve. :)
Én speciel tudom.
Mert nagyon érdekel a quantum-fizika.

a3140a képe
Így van Erika! A határtalan bölcsesség nem az elme
2010. december 05. vasárnap, 19:56 | a3140a   Előzmény

Így van Erika!
A határtalan bölcsesség nem az elme állapota.
Lehetetlen a rengeteg intellektuális kérdésre választ találni.
A kérdések soha nem fogynak el.
A kérdések akkor fogynak el, amikor elcsendesedik az elme és rájössz, hogy semmit nem kell megkérdezni és semmit nem kell megválaszolni.
Mert sem a kérdező, sem a válaszoló nem valóságos.
Ez a bölcsesség állapota.

Azért ne becsüljük le az elme szerepét.Nélküle ugyanis
2010. december 05. vasárnap, 20:43 | Éva.   Előzmény

Azért ne becsüljük le az elme szerepét.Nélküle ugyanis valószínűleg lehetetlen eljutni a megvilágosodásig.
Ahogy Maharshi szavaiból kiveszem legalább is,bár a józan paraszti ész is ezt mondaná.

A 8-adik kérdéstől beszél az elme szerepéről.

http://www.lazadas.com/www.tar.hu/lazadas/mwho.htm

a3140a képe
És mi van akkor, amikor az elme nem jut szóhoz? Elmerül az
2010. december 05. vasárnap, 20:52 | a3140a   Előzmény

És mi van akkor, amikor az elme nem jut szóhoz?
Elmerül az igazságban és nem tud kijönni belőle?
Nincs kérdező és nincs az, aki választ adhatna?
Volt már részed ilyenben?
Szatszangnak hívják.
Lenne kedvetek velem találkozni?
Nekem nagyon!
Annyira boldoggá tenne, ha meg tudnánk oldani egy találkozót!
Lenne kedvetek hozzá?

Hidd el,ezzel rontod el az egészet,hogy ennyire invitálsz minket
2010. december 05. vasárnap, 21:06 | Éva.   Előzmény

Hidd el,ezzel rontod el az egészet,hogy ennyire invitálsz minket.
A nyakam rá,hogy ezért ez az ellenállás,pedig igazakat mondasz/többnyire/,de ez a gyanús mindenkinek,hogy miért erőlteted ennyire?

Ha csak,minden invitálás nélkül beszéltél volna róla,a kíváncsiság sok embert elvitt volna hozzád.
Ezzel a győzködéssel,teljesen ellenkező hatást érsz el.
Ezt miért nem veszed észre?
Elmerült az elméd a szatszangban?:DDD
Egyébként a TM alatt nekem volt ilyen ,kicsit függő is lettem.Ízlett a boldogság:)))

a3140a képe
Kedves Eva! Megkérdezted már magadtól, hogy ki az benned, aki
2010. december 06. hétfő, 22:45 | a3140a   Előzmény

Kedves Eva!
Megkérdezted már magadtól, hogy ki az benned, aki ennyire fél az igazságtól?
Nem kell azonnal válaszolni.
Én ráérek....

Milyen igazságra gondolsz? A sajátodéra? Olyan nekem is
2010. december 06. hétfő, 23:09 | Éva.   Előzmény

Milyen igazságra gondolsz? A sajátodéra?
Olyan nekem is van:)))

Bírom ezeket a minősítéseket,ha valakinek kétségei támadnak egy állítással szemben,az ilyen ,olyan amolyan,most éppen fél:D

a3140a képe
Igazság csak egy van.
2010. december 06. hétfő, 23:11 | a3140a   Előzmény

Igazság csak egy van.

Az utolsó mondat lemaradt:) /Milyen igazságra gondolsz? A
2010. december 06. hétfő, 23:16 | Éva.   Előzmény

Az utolsó mondat lemaradt:)

/Milyen igazságra gondolsz? A sajátodéra?
Olyan nekem is van:)))

Bírom ezeket a minősítéseket,ha valakinek kétségei támadnak egy állítással szemben,az ilyen ,olyan amolyan,most éppen fél:D/

Mondja mindezeket egy megvilágosodott:) Folyamatosan ítélkezik,minősít,jassz nyelvet használ,stb...
Minek ehhez megvilágosodni? Ezt mi is tudjuk:)))

Ki az bennem?:D Nem tartok albérlőt,jól is néznék ki. ,,Bennem
2010. december 06. hétfő, 23:26 | Éva.   Előzmény

Ki az bennem?:D Nem tartok albérlőt,jól is néznék ki.
,,Bennem ''is ,csak én vagyok:)))
Az meg ,hogy nem tartok valamit 100%-ban hitelesnek,azt meg másnak nevezném,mondjuk éberségnek,és nem félelemnek:)
Rám akartál ijeszteni?:D Hát ez most nem sikerült:)))

Sziasztok.Igaz mondás,miszerint a bölcsek szava a csend?Szerinte
2010. december 10. péntek, 21:25 | rupa

Sziasztok.Igaz mondás,miszerint a bölcsek szava a csend?Szerintem a beszéd egy belső kín ilyetén megnyilvánulása.Szedd össze szép anyanyelvünk minden adottságát,mégsem tudsz szavakkal leírni egy érzést!Szineket sem,s van még sok dolog,mit szó ki nem fejezhet.Akkor minek beszélünk,ha igazából nem tudjuk átadni szavakkal azt,amit szeretnénk?Igaz lenne,hogy a beszéd belső kényszer?Egy lényében megvilágosúlt emberben még él ,,beszédkényszer"?

Ademon képe
Szerintem attól függ épp hogy látja jónak, vagy érzi magát :)
2010. december 10. péntek, 21:29 | Ademon   Előzmény

Szerintem attól függ épp hogy látja jónak, vagy érzi magát :)

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Félkész megvilágosodás
2011. július 20. szerda, 14:59 | Huszti Sándor -...

359 hozzászólás. Ennyit generált ez a témanyitásod, ez nem semmi! Majd elolvasom, ha ráérek, úgy látom vannak benne izgalmas részek is.
Elmentem egy Szatszangodra, kíváncsi voltam Rád és a módszerre. Írásaid alapján értelmes, intelligens embernek véltelek, aki olykor ugyan átmegy lekezelőbe, de úgy voltam vele, majd ha élőben látlak, érezlek, akkor tudom biztosan eldönteni, hogy megvilágosodott vagy-e, ahogyan állítod, vagy sem.

Nem vagy megvilágosodott.

Amit éreztem belőled, az alapján bizton állíthatom, hogy csak nagyjából kerültél a közelébe egy tiszta tudatállapotnak, amelyből majdan megszületne a megvilágosodás. Ráirányult a figyelmed az Önvalódra, ezt figyeled, érzékeled 2 éve, úszol, áradsz a létében-létedben, de ez még nem a megvilágosodás, csak az oda vezető út egy szakasza.

Ez a szakasz arról szól, hogy már érzed az Önvaló húzó erejét, mert vagy annyira közel hozzá, hogy nem tudsz (és Te nem is akarsz!) máshova figyelni. Szívesen vagy ebben az állapotban, hiszen ez sokkal üdítőbb, mint ha az ego állapotában lennél. De szó sincs arról, hogy megszabadultál volna az egótól és ezt Te is elmondtad, hogy az egodat még tapasztalod, csak már nem azonosulsz vele. Ez még nem a megvilágosodás!

Többeknél tapasztaltam már hasonlót, olyanoknál, akik ezt vagy más spirituális módszert tanítottak és véleményem szerint beleragadtatok ebbe az állapotba. Úgy vélem, ez az állapot csak igen lassú haladást enged, ugyanis az Önvalóval eltelt énben eltűnnek azok a motivációk, amelyek további öntisztításra, egotlanításra késztetnének.
Ugyan ezen tanítások azt vallják, hogy erre nincs is szükség, hiszen ha már az Önvalóval töltöd ki a belső tered, akkor szinte már az is vagy, de szerintem ez nem igaz, ez egy álszentség, önbecsapás.

Hogy érzékeltessem ezt a folyamatot, képzeljük el, hogy valaki elindul megtalálni Tündérországot. Nehéz, viszontagságos útján sokáig keresi, mígnem kitartó munkájának eredményeképpen a közelébe jut. Egy hegytetőről megpillantja a szépséges, szemkápráztató Tündérországot, amely annyira elkápráztatja és gyönyörbe ejti, hogy csak áll ott, és nem győz betelni ezzel a szépséggel. Ez az élménye annyival csodásabb minden addigi földi szépségtől és szenvedésétől, hogy nem is kíván mást, csak hogy ezt tapasztalhassa további életében.
Ő csak áll a hegytetőn, nézi Tündérországot, de már semmi sem készteti, hogy közelebb menjen, beérkezzen a céljába. Ahhoz ugyanis, újra el kellene fordítania a tekintetét róla és a nehéz, fájdalmas útra kellene figyelnie, amin még végig kell küzdenie magát ahhoz, hogy tényleg megérkezzen.
De Ő már nem akar szenvedést tapasztalni, csak a szépséget akarja látni!
Itt van ennek a történetnek a tanulsága: Meg nem érkezett még, de tovább sem akar menni, mert akkor elveszíti azt a jót is, amit már megszerzett.

Sok megvilágosodottnak nevezett Mester van itt megrekedve. Onnan lehet felismerni ezt az állapotot, hogy ugyan hozzák egy-két részletét a megvilágosodásnak, de még az ego jelei is megtalálhatóak bennük. Sőt, az ego olykor nagyobb kilengésekkel jelenik meg, hiszen vagy sokáig el van fojtva, vagy hirtelen annyi energiát kap, amitől jobban erőre kap. Ettől aztán teljesen végletes a viselkedése, egyik pillanatban csodát tesz, a másikban őrjöngve kel ki magából, szabadon kiéli perverz vágyait, luxust, dollár milliókat halmoz fel. Persze az elvakult tanítványok ezt is megmagyarázzák maguknak: a Mester így tanít, mert mi csak ebből értünk!

Egy tiszta megvilágosodottban semmi jelét nem tapasztaljuk a magunkban megszokott ego játszmáknak, viselkedésnek. Nem kell hozzá tisztánlátás, elég egy jó emberismeret, hogy felismerjük, mennyire tiszta az a lény. Ha még vannak benne ego maradékok, akkor azok meg fognak nyilvánulni stressz helyzetben, vagy amikor veszítenie kell, amikor változásra, változtatásra van kényszerítve.
Éppen ezért, hogy ezt elkerüljék, igyekeznek mindent a végletekig bebiztosítani maguk körül, nehogy kiderüljön a félkész állapotuk és elveszítsék rajongói tömegüket.

Változás

Ebből a félkész állapotból csak úgy lehet felébredni és tovább menni, ha belátod: nem érkeztél még meg, nem vagy egy vele, csak tapasztalod azt a létet. Ha elfordítod a tekinteted az Önvalóról, akkor bármikor visszaeshetsz, vagyis nem tökéletes még az állapotod.
Egy megvilágosodottnak nem okoz problémát, hogy mélyen beletekintsen, vagy akár belemerüljön az általunk negatívnak tekintett tartalmakba, mert már ezek sem billentik ki. Ő kint is, bent is ugyan az, tökéletes. Emiatt tökéletes az Ő Önmegvalósítottsága, már visszavonhatatlan, Ő már képtelen visszaesni.

Ha sikerülne belátnod, hogy Te még csak ebben a félkész állapotban vagy, akkor innen tovább lépés lehet, hogy rápillantasz az előtted álló ego halmazra és találsz rá egy módszert, amellyel feldolgozhatod a maradékot is. Mint a vándorunk, aki belátja, hogy még nem érkezett meg Tündérországba, ezért tovább megy a rögös, nehéz úton, hisz tudja, csak ezzel jut el végleg a céljába.
Ezt elég nagy visszaesésnek élnéd meg, hiszen 2 évnyi Önvaló tapasztalása után ismét a trutyis egoval kellene foglalkoznod, de megéri!
Napi önismereti, öntisztító munka mindannak a fényében, hogy Te már tudod hova tartasz, megszületett benned a legigazibb motiváció az egod teljes felszámolására. Így jóval könnyebb elengedni bármit is, mint annak, aki még nem látja a túlpartot sem.

Ha vállalod ezt a belső munkát és a látszólagos visszaesést, akkor szerintem pár év alatt elérhetsz egy olyan megtisztult állapotba, ahol már csak az Önvaló az egyedüli tapasztalat, mindenhol csak Én vagyok!

Alázat

Na most szerintem, erre Te nem vagy képes, vagy legalábbis igen kicsi esélyt adnék neki, hogy elindulsz ezen az úton. Most erre biztosan sokan fújolnak majd, de vállalom, mert tudom, hogy olykor az ilyen éles, fájó megítélés indítja el az embert, olykor meg még ez sem!

Szóval, ahogy az egodat figyeltem, ami ugyan a háttérben volt, de számomra még így is elég jól kivehető volt, én azt éreztem belőle, hogy az egodnak egyik nehézsége, hogy elfogadja, ha mások többek, okosabbak és megmondják neki, mit kellene csinálnia! Ez viszont már akadálya lehet a változásnak, hiszen hogy nézne ki az, hogy Te, az Önmagvalósított, belátod, hogy tévedtél és elkezdesz egy olyan utat járni, ami sokkal alantasabb meló, mint az Önvaló fényében sütkérezni?

Amikor beleszóltam az előadásodba, hogy szerintem mást jelent a Samjama és ne hívd az egész bevonzós-teremtős módszert annak, akkor ott azt éreztem, hogy már érted mit mondok, csak nem mered bevállalni a többiek előtt a tévedésedet. A barátaim ugyanezt érezték, elmondták, tehát vagy így volt, vagy mi mindhárman tévedünk!
Hidd el, nem esik le a fejedről a korona (mert nincs is ott), ha belátod, hogy nem tökéletes a megvilágosodottságod és neked még az egoddal van dolgod. Inkább lásd be most a hibát, mint hogy önáltatásban élj életed végéig, és születhetsz újra, hogy szembenézz még a maradékkal!

Másrészt, azt is éreztem belőled, hogy Te egy lusta, kényelmes ember vagy. Persze lehet, hogy ez csak az Önvalóban fürdésből fakadó motiválatlanság, de mindenesetre ha ilyen nehezen mozdulsz, akkor ez pluszban megnehezíti, hogy változásra add a fejed.

Viszont azt is éreztem belőled, hogy Te tényleg jót akarsz az embereknek, valóban szeretnéd, ha nekik is sikerülne, ami neked sikerült! Minek áltatnál másokat is azzal, hogy ez a módszer elvisz az út végéig, amikor ez nem igaz és neked sejtésed, vagy már bizonyosságod is van róla?!
Hidd el, éppen elég, ha azt tanítod, hogy ez a módszer megmutatja, mi van az út végén, így ez majd motivációt és erőt ad, hogy szembenézzenek és végleg letegyék az egójukat.
Ha igazán jót akarsz nekik, akkor nem áltatod őket féligazságokkal. Persze ehhez előbb Neked kell belátnod a tévedésedet.

Pár jel, ami ebben segíthet

1. Itt a weboldalon is sokszor kritizáltak már Téged azzal, hogy trágárul írsz, kötekedően beszólsz, stb. ...valami nincs rendjén Veled. Ha hiszed, vallod, hogy a világ tükröz Téged, akkor kénytelen vagy belátni azt is, hogy azért kritizálnak, mert valami tényleg nincs helyén benned!
Ha majd tényleg megvilágosodott leszel, akkor már azt a tükröt fogod kapni, hogy látják ezt benned és meghajolnak a fényed előtt. Mindegy mennyire tudatlan a megítélő, azt a fényt, azt a tökéletességet mindenki látja. Akkor már nem tudják azt mondani rád, hogy tökéletlen csávó vagy, mert abba a lelkük is megszakadna.

2. Te magad is tapasztalod az egodat. Fogyott belőle valami az elmúlt évek alatt? Meddig akarod még tapasztalni a marhaságait, kínlódásait? A teljesen laikus emberek is megfogalmazták a Szatszangon, hogy az az állapot, amit Te megvilágosodásnak írsz le, inkább egy zombi állapotnak tűnik az elmondás alapján. Hiszen hiába érzed belül tökéletesnek magadat, a problémák megmaradtak, nem oldódnak meg, az ego tovább okoskodik és halmozza a hibákat, csak Te mindebbe nem merülsz bele, nem veszel róla tudomást.
Mi ez, ha nem egy zombi hozzáállás? ... még ha közben belül, olyan tökéletesnek is éled meg magadat.

3. Ha tényleg ennyire egyszerű lenne elérni a megvilágosodást, akkor az a több millió agyalágyult jógi, ezoterikus és spirituális ember, hogy nem jött rá erre az elmúlt évszázadok alatt? Csak bonyolítják a módszert és azért nem találják?
Persze, az advaitások tudják a titkot, de akkor miért nem látunk náluk sem tömeges megvilágosodásokat? Mert nem hajlandóak rászánni napi fél órát, hogy megszokássá váljon az Önvaló megfigyelése?

Dehogyis! Azért, mert ez még csak a híd egyik oldala, amit az Önvaló felől kezdtél építeni. A másik végét az ego lebontásával építheted és amikor a két híd összeért, akkor ívelted tökéletesen át a szakadékot!

Nem bántani vagy megsérteni akarlak. Azt szeretném, ha belátnád, miben tévedsz és ha már tanítasz, akkor legalább az igazságot tanítanád!
Mert a technika nagyon jó, amit tanítasz. Valóban szívvel, lélekkel adod át a tudást, jó hatással vagy az emberekre. De az, ami hiányzik még a Te önmegvalósítottságodból, az hiányozni fog a tanításodból is és csak ilyen félkész, az Önvalóban úszó zombikat tudsz gyártani. Gondolom, Te sem ezt akarod!

Szóval, ha hajlandó vagy leszállni a magas lóról, és el akarsz indulni az ego felszámolásának útján, akkor ebben én is szívesen segítek! Én is annak örülnék, ha minél többen megtalálnák és eggyé válnának az Önvalójukkal!

jótékony tükör
2011. július 21. csütörtök, 2:44 | DIdiusUS   Előzmény

Kedves Sándor,
Én megköszönöm, (így látatlanba is) a szavaid és azok minőségét, és milyenségét.

Hála Istennek, hogy Te látsz már tisztán.
Hála Istennek, hogy helyén a szíved és az eszed, tisztán látsz dolgokat. Hamar észreveszed a másik ember egoálarcát (ha hazudik, ha nem őszinte önmagához, másokhoz, ha önző, stb nem sorolok fel tulajdonságokat). S persze hamar észreveszed a pozitívumokat is.
Ezt TE kaptad fentről már eleve, s bizonyára dolgoztál is rajta, hogy most az lehess aki.

Kedves „önreklámozó mester” !

Jó, hogy egy efféle oldalon, ahol megvilágosodás közeli emberek vannak, egy egobuborék kipukkantásra kerül. S ez most a te buborékod. Mik vannak a buborékban? A Sándor leírta(alázat stb.)
Ezek „csak” tulajdonságok, ÖRÜLJ a Sándor felhívja rájuk a figyelmedet. NEM lejáratási szándék van a szavaiban, hanem az, hogy ha tanítasz, akkor mesteri szinten legyél, lelkileg, emberileg mindenhogyan.

1.SÁNDOR kocsija:
JÓ olyan autóban szállítani az embereket ami kívül, belül is egy Porsche, és amiből SZÉP a kilátás a világra, és belül is lelket gyönyörködtető.
EBBŐL tudnak majdhogynem tökéletesen tanulni az utasok (a tanítványaid). A Sándor ilyen kocsit vezethet, az írásai alapján.

2. „Az önreklámozó mester” kocsija:
Szállíthatod őket egy kívülről Porschéban, belül pedig van még kívánnivaló, egyik ember a földön ül, nincs benne ülés. … Jó így az utasnak?
Nincs OLYAN ülés, amely azon EMBEREKET „szállítja”, akik nem tudnak hálásak lenni, nem rendelkeznek alázattal. Erre is befizettek, hogy ezt megtanulják, ám nem kapják meg ezt. S tán észre sem veszik, hogy ez nincs benne a csomagjukban.

-Fontosak e ezen tulajdonságok?
-Hatalmas baki, vagy kis hiba ha ezek hiányzóak, kevéssé meglévőek?
ÍTÉLD MEG TE.

Én ebben az esetben dolgoznék rajta, hogy legyen OTT ülés, hogy tökéletesebb legyek…
De ugye azt nem is feltételezzük magunkról, hogyha belül megvan az ülés, akkor már tökéletesek vagyunk?
Hiszen akkor még mindig lehet önvizsgálattal, vagy a másik ember által mutatott tükörrel, vagy a Jóistent kérve tökéltesebbé válni.
Pl. beépíthetsz a Porsche-ba a műszerfal órájába egy GPS-t. S rájössz, ezt sem tudtam… s milyen fontos dolog. Ez nem volt eddig benne a képességeimbe, a tudásomba.

3.A másik ember által mutatott tükörről.
A Sándor tükör. A kép reális amit mutat.
Kell az embernek önvizsgálat.
HA valamit mondanak rólad, s többen is, annak oka van. Mi az oka?
Ezt Neked kell feldolgozni, önmagadban helyretenni.

4. ÖNMAGAD IS MEG KELL TISZTELNI, azzal, hogy nem csak hegyként nézel magadra, hanem, mint kis porszem. Ekkor nem veszel el.
Félsz e ettől, hogy rájössz csak egy „energiaszem” vagy a hatalmas az univerzum energiapalettáján?

S ne légy dühös, se, hogy mekkora voltam s most meg a legparányibb porszem lettem.
EZ a legszuperebb állapot, ha porszemmé válsz, ha kilépsz önmagad határaiból,…ezzel észreveszed még a „legkoszosabb” ember nagyságát is meglátod benne a fényt, szeretetet, pozitívumot. S még csak törekedned sem kell, hogy ezt észrevedd. Mert tudod, hogy ott van.

Porszemnél kisebb ne legyél, hiszen kell létezned.

Ám jó ha tudod, azt is, hogy te tudsz nagy hegy is lenni, s végtelen ,határtalan is de CSAK mert épp itt tartasz már a lelki fejlődésed útján. Az energiaszem , a tied fényesebb, fel tudja venni a kapcsolatot fényévnyi távolságokkal, nem számít neki a tér és az idő.

Vésd az eszedbe, hogy mindenkiben benne a képesség a határtalanságra, ezt lelkileg értem.
EZÉRT légy alázatos. Nem vagy semmivel sem több mint bárki más, ám IGEN most egy magas lelki szinten állsz már. Ám a határtalanság képessége mindenkiben ott van.
Szóval mire is vagy akkor büszke? Arra, ami nem a tied, hanem úgy kaptad a JóIstentől, okkal, hogy segíts pl. másokon?

Annak örülhetsz e, hogy egy olyan embert mint a Sándor, küld feléd az Isten jótékony tükörnek?
Szeretettel:D.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Levelezés egy Megvilágosodottal...
2011. július 26. kedd, 13:14 | Huszti Sándor -...

A "Félkész megvilágosodás" című hozzászólásom után pár nappal levelet kaptam a3140 - Attilától, amelyben reagált gondolataimra, majd pár levélváltás után hozzájárult, hogy közzétegyem itt is a levelezésünket.

a3140a képe
Mivel már egy ideje nem látogatom az oldaladat
2011. július 26. kedd, 13:17 | a3140a   Előzmény

Szia Sanyi!

Mivel már egy ideje nem látogatom az oldaladat (ennek is meg van az oka, aminek már hangot is adtam többször), ezért nem tudtam róla, hogy hozzászólást írtál nekem címezve.
Egy kedves ismerősöm jelezte, hogy írtál.

Ha valóban a segítő szándék vezérelt volna, akkor nyilván nem a nagy plénum számára tetted volna közzé a véleményedet rólam, hanem írtál volna egy e-mailt nekem (gondolom, meg van az e-mail címem). Így viszont a napnál is világosabb, hogy a cél a lejáratásom volt és a te személyed fölém emelése.
Te dolgod.
Úgy jöttél el a satsangra, hogy nem jelezted előtte felém, hogy ott leszel.
Nincs ezzel semmi probléma, végül is a satsang nyilvános és én szeretem a váratlan meglepetéseket, és nem is futamodom meg előlük. :)
Az sem probléma, ha azért jöttél el, mert kíváncsi voltál a "lekezelő mesterre".
Abszolút érdektelen számomra, ha megállapítod a hozzászólásodban kiemelt betűkkel, hogy NEM VAGYOK MEGVILÁGOSODOTT.
Gondolod érdekel, hogy ki mit gondol rólam?
Nem.
Mi vezérelt?
Mi volt a szándékod azzal, hogy egy már alvó blogban ezt közzé teszed?
Ez megint csak a te dolgod és nem is érdekel.

Köszönöm a felém nyújtott segítő kezedet, de nekem már nincs szükségem segítségre.
Ez nem ellened irányul (ne értsd félre)!

A Samyama technikával kapcsolatban:
Patanjali a Samyama technikát a Jóga Szútrákban egyértelműen leírta.
Én a Samyama technikát így tanítom, és működik mindenki számára aki elsajátítja (nem csak nálam).
Ha te ezt a technikát félreértelmezed vagy nem érted, vagy ragaszkodsz egy értelmezéshez, ami sületlenség, az a te dolgod.
Idővel, ha belátod, úgy is rájössz, hogy valami nem stimmel és újra fogod értelmezni, vagy esetleg hallgatsz arra, aki már a kisujjából rázza ki.
Viszont, ha te a tévedésedet úgy teszed közzé, hogy az más embereket is tévútra vezet, az már a te felelősséged.

Úgy gondoltam, hogy ezt a reakciót nem a te weboldaladon teszem közzé, mert ellentétben veled, nem célom mások lejáratása.

Erről jut eszembe:
Igen, biztosan sokszor reagáltam lekezelő stílusban, sőt használtam trágár szavakat is (bár azt szerencsére csak ritkán :) ).
Sajnálom, öntörvényű vagyok, aki nem akar megfelelni senki elvárásának.
Ha te is majd a teljességgé válsz, belőled is spontán ki fog jönni minden.
A butaságra és az ostobaságra (akár) lekezelő válasz, az értelemre pedig a határtalan szeretet lesz a reakciód.
Nem akarok és nem is tudok megváltozni, de azért köszönöm a felkínált segítséget. :D

Üdvözlettel:

Kovács Attila

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Eddig vártam hogy válaszoljak Neked, gondoltam ennyi idő alatt
2011. július 26. kedd, 13:25 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Szervusz Attila!

Eddig vártam hogy válaszoljak Neked, gondoltam ennyi idő alatt benned is lenyugodott, formálódott mindaz, amit a hozzászólásom kiváltott.

Mivel már egy ideje nem látogatom az oldaladat (ennek is meg van az oka, aminek már hangot is adtam többször), ezért nem tudtam róla, hogy hozzászólást írtál nekem címezve.
Egy kedves ismerősöm jelezte, hogy írtál.
Akkor jó, hogy van ilyen kedves ismerősöd! : )
Nem tudtam, hogy nem látogatod az oldalt, mert nem olvastam azokat a hozzászólásaidat. Megírnád, hogy miért döntöttél így?
Ha valóban a segítő szándék vezérelt volna, akkor nyilván nem a nagy plénum számára tetted volna közzé a véleményedet rólam, hanem írtál volna egy e-mailt nekem (gondolom, meg van az e-mail címem). Így viszont a napnál is világosabb, hogy a cél a lejáratásom volt és a te személyed fölém emelése. 
Nem, tévedsz. A szándékom valóban segítő, de nem csak feléd, hanem a többiek felé is.
Azért nyilvánosan fejtettem ki a véleményemet, mert azt akartam, hogy a többi olvasó is okuljon az esetből. Ha egyszer majd Ők hiszik azt valamelyik magas tudatállapotukról, hogy megvilágosodtak, vagy találkoznak egy hozzád hasonló tanítóval, akkor tudják, hogy pontosan miről van szó, és miről nincs.

Úgy gondoltam, hogy ha van elég önkritikád, akkor nem támadásnak veszed a leírtakat, hanem megvizsgálod, hogy van-e benne igazság?!
Azért még reménykedem! ; )
 

Te dolgod.
Úgy jöttél el a satsangra, hogy nem jelezted előtte felém, hogy ott leszel. 
Nincs ezzel semmi probléma, végül is a satsang nyilvános és én szeretem a váratlan meglepetéseket, és nem is futamodom meg előlük. :)
Többször előfordult már, hogy ha előre tudta valamelyik tanító, hogy ott leszek a programján, akkor az előítéletei és megfelelése miatt totál görcsben volt és nem azt nyújtotta, amire egyébként képes lett volna.
Ezt szerettem volna elkerülni. Úgy voltam vele, hogy teljesen mindegy a személyem, nem az a fontos, hogy én ki vagyok, hanem az, hogy Te mit tanítasz.
De mivel felismertél, így az óvatosságom teljesen felesleges volt és örülök neki, hogy nem voltál zavarban, önmagadat adtad.
 
Az sem probléma, ha azért jöttél el, mert kíváncsi voltál a "lekezelő mesterre".
Remélem, ezt csak gúnyolódásból írod! Az általános véleményem rólad nem az, hogy lekezelő vagy, még ha olykor bele is szaladsz ebbe az ego megnyilvánulásba, ami ugye nem Te vagy! ; )
 
Abszolút érdektelen számomra, ha megállapítod a hozzászólásodban kiemelt betűkkel, hogy NEM VAGYOK MEGVILÁGOSODOTT. 
Gondolod érdekel, hogy ki mit gondol rólam?
Nem.
Mi vezérelt?
Mi volt a szándékod azzal, hogy egy már alvó blogban ezt közzé teszed?
Ez megint csak a te dolgod és nem is érdekel.
Köszönöm a felém nyújtott segítő kezedet, de nekem már nincs szükségem segítségre.
Ez nem ellened irányul (ne értsd félre)!
Mondjuk az érdekes, hogy ennyire nem érdekel ki mit gondol, de azért többször felteszed a kérdést a leveledben. Azt gondolnám, hogy ugyan Neked (az Önvalódnak) tényleg nincs szüksége segítségre, mert Ő a helyén van, viszont a háttérbe szorult személyiséged jegyei (hibái) rendszeresen megnyilvánulnak.
Hiába nem azonosítod már vele magadat, de a kommunikációdban mindig ott van, amikor támadásnak éled meg a környezet visszajelzéseit. Ez azt jelenti, hogy annyira csak nincs elengedve, elfeledve az az ego, bizony működik rendesen. Sőt, mivel Te is szeretnéd azt hinni, hogy nem az vagy, így sokszor nem is veszed észre a működését és bizonygatod, hogy helyén van, amit teszel, amit kommunikálsz!

Persze a külvilág még egy "megvilágosodottnak" is tükörként működik, így amíg él az egod, addig kapsz visszajelzéseket a működéséről. Ez elkerülhetetlen és jó is, hiszen segíthet a további munkában, ha tényleg tökéletesen meg akarod élni a megvilágosodást, nem csak így félig.
 

A Samyama technikával kapcsolatban:
Patanjali a Samyama technikát a Jóga Szútrákban egyértelműen leírta.
Én a Samyama technikát így tanítom, és működik mindenki számára aki elsajátítja (nem csak nálam).
Ha te ezt a technikát félreértelmezed vagy nem érted, vagy ragaszkodsz egy értelmezéshez, ami sületlenség, az a te dolgod.
Idővel, ha belátod, úgy is rájössz, hogy valami nem stimmel és újra fogod értelmezni, vagy esetleg hallgatsz arra, aki már a kisujjából rázza ki.
Na, ez megint lekezelő volt: "...sületlenség", "...aki már a kisujjából rázza ki".
Elég lett volna, ha csak azt írod, hogy szerinted más a Samyama technika, azt is elfogadtam volna.
Vajon miért próbálsz még lenyomni mellette? Szerintem azért, mert a kritikámat/véleményemet Te lenyomásnak éled meg, mert általában is félsz a lenyomástól és törekszel mások lenyomásra. Illetve nem Te, hanem az egod! Bocsánat!

Én elfogadom, ha tévedek, nekem annyira nem fontos, hogy melyikőnknek van igaza ebben a Samjama kérdésben. Hiszen ez csak egy fogalmi meghatározás, a lényeg az, hogy egy jó dolgot tanítasz, amit úgyis megtalálnak azok, akiknek szükségük van rá.
Az én tanításomnak nem lényeges eleme a Samjáma technika, így ezen biztosan nem fogunk összeveszni! ; )

Éppen ezért, csak vigyorogtam a Samjama-levitáció kihívásodon. Természetesen nem fogadom el, hiszen teljesen felesleges belemennem ebbe a gyerekes kakaskodás-játszmádba. Ki az erősebb?, ki a több?, kinek erősebb az Apukája? - Samjama technikája? Utoljára az oviban éltem meg hasonlót.
Amikor a leveledet olvastam, nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek? Ez most tényleg komoly? Olvasd vissza, remélem Te is meglátod benne a játszmádat!

Tévesen azt hiszed, hogy a mi beszélgetésünk arra megy ki, ki a jobb, ügyesebb, okosabb? Ki kerekedik a másik felé?
Ugyan miért? Mi értelme lenne? Kinek fontos ez? Tényleg nem látod, hogy felajánlottam a segítségemet? Ha Te úgy érzed, nincs rá szükséged, akkor nem élsz vele. Ennyi.
Élj békével, taníts jó dolgokat! Én örülök neki.

 

Viszont, ha te a tévedésedet úgy teszed közzé, hogy az más embereket is tévútra vezet, az már a te felelősséged.
Úgy gondoltam, hogy ezt a reakciót nem a te weboldaladon teszem közzé, mert ellentétben veled, nem célom mások lejáratása.

Nekem sem ez volt a célom Vele.

Élj békében!
Sándor

a3140a képe
Én miattam nem kellett volna várnod a válasszal, mert nem volt
2011. július 26. kedd, 13:28 | a3140a   Előzmény

Kedves Sándor!

Én miattam nem kellett volna várnod a válasszal, mert nem volt bennem semmi, aminek le kellett volna nyugodnia.

Elnézést, ha a válaszaimat a leveledre nem kronológiai sorrendben írom le, hanem abban a sorrendben amiből ki tud kerekedni a mondanivalóm.

Az első kérdésedre (hogy miért nem látogatom a weboldaladat) röviden és tömören az a válaszom, hogy azért, mert úgy látom, a weboldaladon blogolók és hozzászólók túlnyomó többsége nem azért van jelen az oldalon, hogy az önmegvalósításához segítséget és információt találjon, hanem azért, hogy a legtöbbször téves elképzeléseihez akár foggal-körömmel is ragaszkodva másokat oktasson és hangoztassa az igazát.
Ez egy valóságot folyamatosan megtapasztaló és élő lénytől nem volna probléma, viszont sületlenségeket és téves következtetéseket valló lénytől már igen. Az igazság személyes megtapasztalása nélkül másokat oktatni az igazságra nem más, mint a vak vezet világtalant tipikus esete.
Jó esetben, forrásként felhasználnak vagy idéznek valamit egy hiteles tanítótól, de ezt sem azért teszik, mert megértették a tanító mondanivalóját, hanem azért, hogy a többiek előtt tetszelegjenek.

Továbbra is fenntartom, hogy a hozzászólásod a szóban forgó blogban sumák volt, ha másokkal is meg kívánod osztani a véleményedet velem kapcsolatban, akkor a blog akár helyén való is lenne, de ha valóban az volt a szándékod, hogy nekem "segíts", akkor illet volna erről tájékoztatnod engem is. (Így viszont ez az egész elég hülyén jött ki.) Arról nem beszélve, hogy a veszprémi satsangon is lett volna lehetőségünk ezt megvitatni (vagy akár utána, én nem siettem sehova).
Nem az a problémám, hogy támadtad a "személyemet", hanem az, hogy önös érdekből félrevezeted azokat, akik egyébként lehet, hogy nyitottak lennének egy hiteles tanító tanításaira. Mitől hiteles egy tanító? Attól, hogy éli azt, amiről beszél.

Az, hogy 3+1 ember véleménye velem szemben azonos, tényleg automatikusan azt jelenti, hogy a 3+1 embernek van igaza?
Ha ez lenne az arány az igazságot tudó és tapasztaló emberek kontra tudatlanok között, akkor egyetlen spirituális tanítóra sem lenne szükség.

Azt írod, hogy én is beismertem, hogy tapasztalom az egómat.
Sándor! Mikor?
Én azt mondtam, hogy tapasztalom az elmém rezdüléseit és a testem reakcióit, de nem azonosulok velük.
Ez a kettő nagyon nem ugyanaz.

A közöttünk létrejött "nézeteltérés" egyszerűen visszavezethető arra, hogy (mint sok más embernek, illetve szinte mindenkinek), neked is téves elképzeléseid vannak az önmegvalósításról vagy a megvilágosodásról.
Erről a téves elképzelésről beszél nagyon szépen és érthetően Eckhart Tolle "A Megvilágosodás" című videóban.
http://www.youtube.com/watch?v=lvh9aw6JL2I
Érdemes elejétől a végéig figyelmesen végignézni.

Soha sem fogsz találni egyetlen olyan spirituális tanítót vagy mestert sem, aki meg fog felelni a téves elképzeléseidnek.
Ugyanis ennek a téves elképzelésnek sem Jézus, sem Sankara, sem Nisargadatta Maharaj nem felel meg.
Amikor Jézus szidalmazások közepette kikergette az árusokat Isten házából, akkor feléledt az egója?
Amikor Sankara sorban kihívta a spirituális vezetőket, hogy vitában legyőzze őket, akkor feléledt az egója?
Amikor Nisargadatta Maharaj cigivel a szájában dühösen verte az asztalt, mert hülye kérdést tettek fel neki vagy mert nem értették meg a tanítását, akkor feléledt az egója?
Ugye ezeket még feltételezni is nevetséges?

Amikor kihívtalak a "Samyama versenyre", akkor valóban azt gondolod, hogy azért tettem, hogy az egómat védjem?
Nem.
Ha két embernek más meggyőződése van egy dologról és egyszerűen (kézzelfoghatóan) el lehet dönteni (már pedig ebben az esetben ez így van), hogy melyik az igaz, akkor nem az az óvodás hozzáállás, hogy bizonyítsd be, hogy igazad van, hanem az, hogy megfutamodsz, mert szerinted ez olyan óvodás. Ne haragudj, de továbbra is azt tudom csak mondani, hogy eddig totálisan rosszul értelmezted a Samyama technikát, amire soha nem mondtam, hogy a te hibád (a satsangon sem), mert az elérhető magyar nyelvű fordítások ( a fordítók téves értelmezései miatt) hibásak. Ha nem így lenne, akkor tízezer szám rohangálnának a Siddhák a világban.
Ugyan ez a válaszom az Advaitával kapcsolatos érvelésedre is.
Nem attól fog valaki "megvilágosodni" ha hall vagy olvas az Advaitáról, hanem attól, ha megérti a lényegét és nem rest önmagában megkeresni az igazságát.

A felkínált segítségre még egyszer csak azt válaszolhatom, hogy amiben te tudnál segíteni, az a személyiség fejlesztése.
Ebben nagyon jó vagy.
Na de mi van akkor, ha valaki már nem a személyiségével azonosítja magát?
Mi van akkor, ha valaki már felismerte az igazságot, azt, hogy a személyiség nem valós és soha nem is volt az?
Mit javítsak rajta? Mit fejlesszek rajta?
Át tudod érezni, hogy ez mekkora vicc?

Ezennel hozzájárulok, hogy a levelezésünket fel tedd az ominózus blogba.
Nem kérem, nem ragaszkodom hozzá (hiába is tenném), de azt gondolom, tisztességes lépés lenne, hogy az oldalt olvasók ne azt gondolják, megfutamodtam.

Bármikor, bárki számára nyitott vagyok a végső igazsággal kapcsolatos dolgok megvitatására, ha nem agyatlan papagáj módjára, (anélkül, hogy venné a fáradtságot, hogy elgondolkozzon ne adj Isten önmagában megtapasztalja a hiteles tanítás igazságát) viselkedik, aki csak azért ír le butaságokat, hogy támadjon valakit.
Ezt a hozzászólásodra nagy buzgón reagálóra és mindenki másra értem, aki ha meglátja, hogy írok valamit az oldalon, csípőből kattint a - gombra, míg ha a kedvenc falkavezére (van belőlük néhány) ír bármi butaságot, ugyanilyen pavlovi reflex szerűen kattint a + gombra.

Üdv,
Attila

Domoszlai Katalin képe
Szükségtelen
2011. július 26. kedd, 14:06 | Domoszlai Katalin   Előzmény

bárkinek a segítséget felajánlani a változásra, mert ennek a felismerése és igénye csakis belülről fakadhat.

Azt hiszem Sanyi, ebben az esetben el kell fogadnod a kudarcot :-)

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Ez mindenképpen az én kudarcom, mert vagy azt nem láttam, hogy
2011. július 26. kedd, 16:27 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Ez mindenképpen az én kudarcom, mert vagy azt nem láttam, hogy megvilágosodott és ezért nincs szüksége segítségre, vagy azt, hogy nem lesz hajlandó bevállalni.
Tévedtem.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Vakhittel nem lehet teljesen beérkezni, a végső igazságot megta
2011. július 26. kedd, 16:24 | Huszti Sándor -...   Előzmény

"a hozzászólásod a szóban forgó blogban sumák volt, ... illet volna erről tájékoztatnod engem is."
Mint korábban már írtam, nem tudtam, hogy nem olvasod a weboldalt, ezért nem tájékoztattalak a hozzászólásomról.
Egyébként meg hol van az megírva, hogy ne illene valakiről, a módszeréről, az arról kialakult véleményemről előzetes bejelentés nélkül írni?
Szerintem egy megvilágosodott Önvalónak ez nem lehet probléma, csak egy ego él ilyen "illendőségi elvárásokban", ő éli ezt meg sumák támadásnak.

"...hanem az, hogy önös érdekből félrevezeted azokat, akik egyébként lehet, hogy nyitottak lennének egy hiteles tanító tanításaira."
Mire gondolsz, mely önös érdekem miatt vezetek félre másokat?

"Mitől hiteles egy tanító? Attól, hogy éli azt, amiről beszél."
Ezzel egyetértek, szép mondat. Viszont Téged továbbra sem tartalak hitelesnek. Szerintem Te nem vagy abban a tiszta tudatállapotban, mint amit tanítasz. Közelíted ugyan, de nem tisztult még le teljesen benned.

Tehát valamelyikünk téved, és ez majd idővel ki is derül. Így jó.
Te belülről tapasztalod magad, így joggal mondhatod, hogy Te már csak jobban tudod, mi van benned!
Én viszont kívülről tapasztallak, belédérzek, és (szerintem) van olyan tiszta látásom, amivel meglátom az eltéréseket, a tévedéseket. Másrészt, kívülállóként jobban észreveszem a hibákat, amelyek belülről nem látszanak, amelyeket kényelmetlen lenne belátnod.

Az igazságot nem kell megvédeni. Ha tényleg megvilágosodott lennél, akkor nem vitatkoznánk ezen. Én lennék az első, aki belátja hogy ott vagy, Az vagy.

"Ugye ezeket még feltételezni is nevetséges?"
Ha hajlandó vagyok önállóan átgondolkodni, amiben egyébként tömegek hisznek cseppnyi megkérdőjelezés nélkül is, az nevetséges? Nekem nem.
Számomra értéke van a dogmák figyelmen kívül hagyásának és a dolgok átgondolásának, megkérdőjelezésének. Szerintem vakhittel nem lehet teljesen beérkezni, a végső igazságot megtalálni.

Ez az idióta Kovács Attila felemelkedett beképzelt sadguru
2013. január 27. vasárnap, 15:13 | Yogesh (útkereső)

Ez az idióta Kovács Attila felemelkedett beképzelt sadguru mester, ez egy balek, nem éri meg rá az időt fecsérelni.