Mivel tölti az idejét egy megvilágosodott? | Önmegvalósítás.hu

Mivel tölti az idejét egy megvilágosodott?

Hozzászólások

185 hozzászólás
mindenki bódhiszattva :)
2009. március 27. péntek, 17:32 | Bochecha   Előzmény

abszolút így van, mindenkiben ott van a lehetőség.
az pedig, hogy kinek hány Földön leélt élet kell ahhoz, hogy felébredjen, egyénenként változik.
Szerintem leginkább azon múlik, hogy az ember mennyit fektet bele ebbe a "projektbe" :)

Bochecha

Képesség vagy lehetőség?
2009. június 08. hétfő, 17:03 | Oiolosselote   Előzmény

Sziasztok!

Egy kicsit beleszólnék. Nem mindegy, hogy a megvilágosodáshoz képességgel vagy csak lehetőséggel indul neki valaki. És itt van a kutya elásva! A lehetőség az, ami mindenkinek ott van a lába előtt, nem a képesség. A képesség már magában hordozza a lehetőségen túl a hajlamot, hajlandóságot, az önképzés valamely fokát, és irányát. A képesség azt jelenti, hogy bizonyos szinten már ki van rá képezve és jogot is kapott annak továbbfejlesztéséhez. Ezzel már lehet kezdeni valamit. És ez bizony csak nagyon keveseknek áll rendelkezésre. Valójában csak olyanoknak,, akik már fölismerték ennek az útnak a szükségességét. Azért vagyunk emberek, azért kell egyre mélyebbre és mélyebbre süllyednünk, hogy végre felismerjük annak szükségességét, hogy megforduljunk, és elinduljunk felfelé - akár a megvilágosodás felé. Pál-fordulás kell hozzá. Ezért nincs szó arról, hogy ez a képesség bárkinek a rendelkezésére állna: a lehetőség viszont igen. Ettől a félreértéstől aztán a további párbeszédetek is kissé félresiklik. Köszi, hogy meghallgattatok.

Ez az egyetlen
2010. március 22. hétfő, 15:17 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Ez az egyetlen hozzászólás ami a legközelebb állhat az igazsághoz... Az igazság nincs..
"Azt tudom, hogy nem tudok semmit sem" Szókratész.... A megvilágosodást szavakkal nem lehet kifejezni.
Egyszerűen a tudás önmaga tudatában van. És ennyi. Iránymutatás van. Magyarázat nincs.

Az pedig, hogy mennyi a száma a megvilágosodottaknak, még találgatni sem lehet, és nincs is jelentősége, de nem soká kell várni rá, hogy ez is világos legyen...
Az biztos,hogy rohamosan növekszik az emberiség tudatosságának a szintje...
Minden jel arra mutat, hogy az egész emberiség sorsa küszöbön áll, hogy a küszöböt kik lépik majd át, háát azt kérem, hogy minél többen!

Igen, egyetértek, én sem értem. Emiatt a "fogalomzavar" miatt
2009. március 26. csütörtök, 8:25 | BÁgi   Előzmény

Igen, egyetértek, én sem értem. Emiatt a "fogalomzavar" miatt belezavarodok sokszor a saját gondolataimba is. Lehet, hogy én is egy megvilágosodott vagyok, csak még nem tudok róla? Lehet, hogy nem, mert ahhoz úgy kellett volna Istenként, vagy Isten fia/lányaként születnem. Vagy nem ide.
Ha megvilágosodást akarok, akkor se család, se gyerek, se munka, csak a révület??? Jó lenne!
De most ez van, ezt kell szeretni, ahogy szegény édesanyám mondogatta....
Még gyerekkoromban előjött egy gondolat. Azért emlékszem rá, mert megdöbbentett, hogy hogyan gondolhatok ilyenre. Az kúszott be a tudatomba, hogy azért születtem ide és most, mert itt várnak rám azok a legoptimálisabb feltételek, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy a legjobbat hozzam ki magamból. Nagyon ijesztő, furcsa gondolatok voltak, mert nem értettem. Hetvenes évek közepén, 7-8 évesen, egyszerű családban nem volt napirenden hasonló téma. Évekig és azóta is előjön, és töprengek rajta. Csak ennyi lenne????
BÁgi

Lemondani?
2009. június 08. hétfő, 17:26 | Oiolosselote   Előzmény

Kedves BÁgi!

A megvilágosodott állapotnak semmi köze ahhoz, hogy valaki családos, magányos, dolgozik, tanul. A megvilágosodás nem révület. Kívülről a hozzá nem értők így látják, mert így akarják látni. Te ne így lásd. A megvilágosodás egyszerűen azt jelenti - nem is kell sokat elmélkedni rajta - hogy világosan látod az élet lényegét, a munkádat, az Istent, az életutadat, a hibáidat, felülről tudsz rátekinteni másokra, de azonnal le is tudsz ereszkedi hozzájuk, ha segítségre szorulnak.
Az, hogy sok esetben csak 'révülten' bámulják az eseményeket, nem azt jelenti, hogy nekik már semmi közük hozzá. Egyszerűen csak - mert megvilágosodott elmével látják -, tudják, hogy abba ők nem szólhatnak bele, mert vagy nincs semmi értelme, vagy a keletkezett helyzetet annak kell megoldania, aki okozta, vagy akinek az gondot okoz. Esetleg néhány értékes biztatás kell neki, vagy egy jól irányzott ta-nács (vagy épp rúgás). Aki megvilágosodott, az pontosan tisztában van vele, hogy ő az. Ennek természe-tesen fokozatai vannak. Nincs abszolút megvilágosodás, hisz még az Isten is folyamatosan bővül, tapasz-tal - mondjuk úgy tanul, fejlődik. Örök elégedetlenségre hajtja őt a szíve. Ennek képére teremtette az em-bert. Jóllehet Ő teljesen tökéletes. Tehát a megvilágosodás is viszonylagos. Ha kétségbeesett embereknek helyes tanácsokat tudsz adni, vagy megfelelő segítséget tudsz nyújtani, amivel valóban önmaga jobb megismeréséhez, és megértéséhez tereled őt, és ezzel tökéletesen tisztában is vagy, akkor hozzá képest megvilágosodott vagy. Ha ezt a képességet képes vagy globálisan, az emberiség javára fordítani, akkor földi általánosságban beszélhetünk megvilágosodott állapotról. Az ilyen az egész emberiséget látja kívül-ről is belülről is úgy, hogy tudatosan képes legyen rajta segíteni, annak előnyére. Ezért van szükségünk arra, hogy a megvilágosodási folyamathoz először is eldöntsük: magunkat, vagy másokat kívánunk-e szolgálni elsősorban. Ennek eldöntése után, a másokat szolgálni kívánók léphetnek tovább arra az útra, amely a többiekhez képest megvilágosodottabb életvitel felé ösztönzi, képezi tovább. Ezt a folyamatot már csak a szeretet indukálhatja, és napjainkban bizony-bizony egyre többőnkben indukálja is.

megvilágosodás.
2009. május 26. kedd, 1:06 | Pető Zsolt (útkereső)   Előzmény

Szerintem olvass könyveket. Ajánlani tudom David R Hawkins-t illetve Eckhart Tolle műveit. Valószínüleg megkapod a válaszod a feltett kérdésekre.........

megvilágosodás
2009. március 27. péntek, 19:43 | énvagyok (útkereső)   Előzmény

Előző hozzászólásom nagyon hátra került,és még hozzáfűznék valamit.A bardon túl nagyon magas tudatossági szinten vagyunk.A földi fejlődésjátéknak nem lenne értelme azzal a tudatossági szinttel leszületni.A lényeg,hogy elfelejtve azt,hogy kik is vagyunk tulajdonképpen,próbáljuk meg a legnagyobb fejlődést elérni a földi létben.A 700-as tudatossági szintet (ez a megvilágosodás szintje)elérve nem történik valami nagy dolog,nem jönnek az angyalok felköszönteni,nem zúgnak harsonák,csak másképp éled meg a valóságot.És nincs bérelt helyünk itt,szépen lassan vissza lehet csúszni,és újrakezdeni.
Gondolom,egy idő után-sok figyelemmel és gyakorlással- elérhetjük a hosszú,vagy állandó itt tartózkodást .
Hogy ne kelljen ezek megértéséhez megkeresni levelem előzményét,ide másolom:

Ez a kérdés kevésbé misztikus,ha a tárgyilagosság felől közelitjük meg.Ritkán szállok be ilyen beszélgetésbe,de ez pont olyan téma,ami hozzám,a kutatásaimhoz közel áll,ezért ugy érzem,segithetek a megfelelő megközeleitéséhez.
Hawkins Erő kontra erő cimű könyve nagy segitség minden gyógyitónak,terapeutának,trénernek,tanitónak!
Ebben minden oldal a lektorálás elött tesztelve lett,és amelyik nem érte el a megvilágosodottság szintjét,addig lett javitva ,mig elérte azt!(ennek a könyvnek-és a következőnek-az olvasása is igazolhatóan emeli a tudatosági szintet!)
Ebben a könyvben megtalálható a tudatossági térkép-hozzárendelt számértékekkel,amik ismeretében tesztelhető az aktuális tudatossági szint. Ha kiváncsiak vagytok , bemásolom ide!
Én spirituális gyógyitással foglalkozom,az oldások,tisztitások,kezelések végén célzottan emelem a tudatossági szintet,majd a kezelés végen tesztelhető ,hogy mekkora eredményt tudtam elérni,általában 20-50 pontot lehet emelni egy kezelés alkalmával.(Hawkins szerint egy átlagember,aki nem foglalkozik kiemelten a spirituális fejlődésével,egy élet alatt átlagosan 5 pontot emelkedik a tudatosságban!
Tavaly tavasszal az én méréseim szerint 700 ember volt a földön a megvilágosodottság szintje fölött.
Ha érdekel Benneteket ez a téma,irjatok!
Imrich Zoltán

Jesszus! :)
2009. március 28. szombat, 10:26 | Bochecha   Előzmény

Írsz bővebben arról, hogy mi is az, amivel kezelsz????
és hogy mi az a könyv, amit említettél?

köszi!
üdv: Bochecha

jaguar képe
érdekel
2009. március 27. péntek, 21:30 | jaguar   Előzmény

Érdekel, hogyne érdekelne. Viszont először egy "700-as tudatossági szint"-et említesz (ez pontszám?), majd utána "Tavaly tavasszal az én méréseim szerint 700 ember volt a földön a megvilágosodottság szintje fölött." - hogy van ez?

Megvilágosodott
2009. március 30. hétfő, 19:33 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

A megvilágosodott éli az életet, és arra tanít téged, hogy te is éld azt.

fircsi képe
A megvilágosodott ember számára már nem fontos sem a tanulás sem
2009. március 31. kedd, 8:21 | fircsi   Előzmény

A megvilágosodott ember számára már nem fontos sem a tanulás sem a tanítás.
Ő tudja hogy mindenkinek magának kell tanulnia és az utat keresnie ami közel visz ahhoz amit ő már megtett.

szeretettel: Fircsi

Szia! Mindent magának és az utat keresnie? Lehet. De nem hinném.
2009. június 08. hétfő, 17:53 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szia! Mindent magának és az utat keresnie? Lehet. De nem hinném. Ha "megvilágosodott", pontosan az ellenkezőjét teszi. Hiszen lelke csordultig tele van SZERETETTEL és MINDENKINEK meg szeretné mutatni azt az utat, amit már bejárt. És mindenekelőtt BOLDOGGÁ TENNI az Embereket úgy, hogy azt igazán át tudják élni. Gondolkozz el ezen kérlek. Szeretettel: "Józsi bácsi"

Ez jó!!!
2009. június 08. hétfő, 17:28 | Oiolosselote   Előzmény

Ez már egy jó megközelítés, csak így tovább!

hm. :)
2009. április 12. vasárnap, 20:24 | Kisssárkány (útkereső)   Előzmény

Ezzel én nem értek egyet. Már azzal amit te gondolsz és érzel ezzel a dologgal kapcsolatban.

Megértem ,hogy te ezt nem értheted..de azt nem ,hogy én sem. :)

Mielőtt bele mennénk egy ilyen elme csatába szeretném jelezni, hogy intellektuális megértésre feleslegesen törekszel. Ezzel a dologgal kapcsolatban.

És épp ez a lényege és a veleje. Ne akard érteni és ne fílozgass rajta.

fircsi képe
megvilágosodott
2009. június 08. hétfő, 15:56 | fircsi   Előzmény

Nem akarom érteni, de véleményre és gondolkodásra késztet a kérdés. Aki meghal, az nem tud visszatérni, és aki megszületik az nem tud vissza térni. A megvilágosodás az nem cél hanem tudatállapotlanság.(szándékos) Más a létezésed abban az ökodimenzióban. Azt gondolom, a tudatosság megszűnik, tehát te nem csinálsz semmit.
Hát én így érzek ezzel kapcsolatban.

Szkeptikus
2009. június 08. hétfő, 17:45 | Oiolosselote   Előzmény

Szia, Fircsi!

Nekem úgy tűnik, hogy egy kicsit szkeptikusan álltál a dologhoz. Ha a megvilágosodás a tudat el-vesztésével járna, mi értelme lenne az egésznek. Nem, erről szó sincs. Tudom, hogy a legtöbb hindu álta-nító valami ilyesmit akar a fejünkbe verni, mert ők még a megvilágosodás állapotában is egoisták és lus-ták akarnak lenni. Ennek ellenére - épp, mert túl sokan akarják így képzelni - te ne csatlakozz hozzájuk. Az nekik nagyon jó, mert nem kell rajta sokat filózni. Nincs felelősség. Viszont a megvilágosodás igen is hatalmas felelősséggel jár. A megvilágosodott ember egy spirituálisan dimenziót lépett személy. Ha mi a hármadik spirituális dimenzióban vagyunk, akkor ők a negyediken. Hangsúlyozom, hogy ez nem fiziká-lis dimenzió, hanem spirituális, vagyis egy lelki szerveződési folyamat állomása. Ezen a szinten a lélek - akár ember, akár más - sorsfeladata általában két féle. Egyrészt megtanul csapatmunkában dolgozni, más entitásokkal, másfelől pedig a spirituálisan emelkedett képességeit arra használja, hogy a harmadikon élők (mi) szellemi fejlődését elősegítsék. Tehát a halálnak semmi köze a megvilágosodottsághoz. Más do-log az, hogy ha valaki a harmadikon kijárta az utolsó osztályt, akkor leggyakrabban fizikálisan is ruhát cserél az új feladatához. Ez azonban nem feltétlen szükségszerű. Kérlek, gondolkozz el ezen, és ennek fé-nyében vágyakozzál arra, hogy te is feljebb kerülj, mert szükségünk lesz a képességeidre, és a szereteted-re. Nem a tudatlanság felé haladsz, hanem az egyre magasabb szintű és egyre élvezetesebb tudatosság felé.
Mit gondolsz, ha egy földi ember a megvilágosodása alkalmával már elvesztené a tudatosságát, akkor a nála lényegesen magasabb szintű megvilágosodott lény, az Isten, hogyan teremthetett volna ennyi min-dent? Szerinted??

Szia! "Aki meghal nem tud visszatérni" - írod. Senki és semmi NE
2009. június 08. hétfő, 17:48 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szia! "Aki meghal nem tud visszatérni" - írod. Senki és semmi NEM HAL MEG! Legfeljebb Te és Minden. De a lelked SOHA! A tökéletes boldogságot - persze ez sem fejezi ki az igazi megtisztulást, TE és Veled együtt mindenki átéli! Persze, ha eljutsz a teljes boldogság szintjére ezt hamarabb is megélheted. Érezd jól Magad... Tudatállapottalanság - hű ezt még leírni is elég, nemhogy megélni... Megvilágosodás: szerintem egy jelző, ami helyett nincs jobb, de nem valamiféle misztérium. MAGA AZ ÉLET. AZ ÉLETÜNK EGYMÁSÉRT! Szerettel: "Józsi bácsi"

A "csatát" leszámítva minden érzéseddel egy hullámhosszon
2009. június 08. hétfő, 17:56 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

A "csatát" leszámítva minden érzéseddel egy hullámhosszon vagyok. Köszönöm a Többiek nevében is! Szeretettel: "Józsi bácsi"

Időtöltés
2009. március 24. kedd, 22:29 | Balage (útkereső)

Nos, én többnyire olyan dolgokat csinálok, mint amiket bárki más. :D
Balage

:))))))
2009. március 25. szerda, 10:10 | Bochecha   Előzmény

Bochecha

semmivel
2009. március 25. szerda, 13:10 | Nisargadattin

Nisargadatta Maharaj pl. nem tölti az idejét semmivel. Két alapvető oknál fogva. 1: nincs idő (ui. csak most van) - ergo nincs mit tölteni. 2: Időtöltés alatt gondolom cselekvést kell érteni. Maharaj szerint nem ő a cselekvő. Pontosan a cselekvőség érzete az egyik olyan kötelék, ami ebben a rémálomban tart. Ez persze szorosan összefügg azzal, hogy a testtel-elmével azonosítjuk magunkat. Amíg nem ébredek rá, hogy nem a test elme vagyok, addig ezt az emberi rémálmot álmodom. És mi most álomalakokként vitázunk egymással. :)
A megvilágosodottnak érzékletesebb szinonimája a felébredett. Minta ahogy a Buddhát is felébredettként ismerjük inkább, szerintem, nem megvilágosodottként.
A felébredés úgy képzelhető el leginkább - bár a bölcsek figyelmeztetnek, az elme birodalmából elme eszközökkel kitörni nem lehet, de azért próbáljuk meg elképzelni -, hogy a jelenlegi állapotunkat tételezzük fel ébrenléti állapotnak. Az ebbe az ébrenléti állapotba való reggeli felébredésünkkor emlékeszünk arra, hogy azt megelőzőleg aludtunk, és eközben álmodtunk. Kiemelném az álmodás egyes jellemzőit: mi magunk voltunk az álom főszereplői, mi cselkedtünk, illetve mivelünk történtek a dolgok. Az ott lévő más személyeket, dolgokat, eseményeket stb. az álmodás ideje alatt valóságosnak tekintettük. Nem tudtunk róla, hogy álmodunk. Felébredés után azonnal tudjuk, hogy álmodtunk, hogy az álombeli személyek nem léteztek, csak a mi elménk termékei voltak. A történetek valójában nem történtek meg, mi magunk nem cselekedtünk semmit. Nem történt semmi. Na, kb. így van ezzel az a felébredett, aki a mi jelenleg ébrenléti állapotunkból felébred.
N.

Megközelítés
2009. június 08. hétfő, 17:58 | Oiolosselote   Előzmény

Kedves Nisargadattin!

A megközelítésed valóban találó, látnivaló, hogy alapos ismeretre támaszkodik. Felhívnám azonban a figyelmedet arra, hogy az álmaink is csak olyan információkra épülhetnek, amelyekkel rendelkezünk (itt, vagy a felső régiókban). Ezek az álmok is mi vagyunk. Nem tőlünk függetlenül keverednek az ágyasházunkba. Az, hogy nem tudjuk elhatárolni a fizikai létünktől, míg alszunk, az is bizonyítja, hogy az nekünk egy olyan szintünk, amiről tudunk, de nem vagyunk képesek tudatosan benne élni. Vannak, akik képességet szereznek erre. Ők így arra is képesek lesznek, hogy az életükben is elkülönítsék a szük-ségleteiket a vágyaiktól, és másoknak is hatékonyan segítsenek ebben. Vagyis ők a megvilágosodás felé utaznak. Természetesen ez nem tévesztendő össze a mutatványosokkal, és a kirakatokban meztelenül meditáló idiótákkal.
Amikor tehát tudatosan előkészítettük magunknak az utat abba a másik világba, akkor már tudjuk, hogy átlépünk abba a világba, amit korábban álomnak gondoltunk (mert akkor az volt). Nem tudom, érted-e mire akartam ezzel mutatni?

bronzon75 képe
keresd A.J. Christiant
2009. március 25. szerda, 21:07 | bronzon75

Róla azt mondják,FÉLISTEN. Szerintem jó fej,jó humora van,egyeseknek kissé nagyképűnek tűnhet.Talán van mire,ki tudja.Bizonyítékkal még ő sem szolgált számomra,de nagyon jók a könyvei.Aki nem ismeri,nézzen utána.

Ja. És szereti a pénzt... Szereti jópénzért árulni a
2009. március 26. csütörtök, 0:27 | Csizike ;-) (útkereső)   Előzmény

Ja. És szereti a pénzt...
Szereti jópénzért árulni a megvilágosodását...
És ez szerintem egy Igazi Megvilágosodottól eléggé távol áll...

Mondjuk úgy, hogy egy Sikeres Spirituális Üzletember...

Hm... Mit szólsz hozzá?

;-)

(Sejtem a válaszodat... ;-)

egyetértek. :)
2009. március 26. csütörtök, 23:52 | Bochecha   Előzmény

sőt, pont annak nem kellene elszállnia, akinek lenne miért.... hmmm?

Bochecha

gyöngyház képe
Felelősség
2009. március 29. vasárnap, 19:59 | gyöngyház   Előzmény

Igen, nekem megint a felelősség jut eszembe, amit a tehetséggel kapcsolatos blogomban már említettem. Ez is egyfajta "tehetség". Egy adomány, ami szolgálattal jár! Te vagy a legkisebb és a legnagyobb. És ezt tudnod kell. (Ha megvilágosodott vagy, úgy értem.)

Megerősítelek
2009. június 08. hétfő, 18:02 | Oiolosselote   Előzmény

Gyöngyház!

Megerősítelek abban, amit erről gondolsz. Nagyon tetszetős megközelítése a témának. Valóban nagy felelősség terheli a vállát egy megvilágosodott személynek. Legtöbbünk ezt el sem tudjuk képzelni!

Illúziók
2009. március 26. csütörtök, 0:24 | Csizike ;-) (útkereső)

Szia!

Olvasd el az Illúziók című regényt, vagy nézd meg a filmet amit készítettek róla (MAGYAROK!!!), februárban mutatták be a filmszemlén... és megtudod...

www.illuziok.hu

Persze, ahány megvilágosodott, anniy féle élet...

Ki honnan világosodik meg...

Jézus sem élt ugyanúgy, mint Buddha...

És nem is ugyanazt hírdette...

És nem is ugyanoda helyezte a főhangsúlyt...

Az Egyik a Szeretet fontosságára hívta fel a figyelmünket... míg a Másik a Tudatosságra fókuszált...

És így tovább...

Ahány ember, annyi féle...

"Te is más vagy... Te sem vagy más..." ;-)

De ha nagyon izgat a kérdés... és főleg a válasz: világosodj meg, és megtudod! ;-)

Jó szórakozást hozzá!

;-)

fircsi képe
" Aki önmagában leli boldogságát, annak már nincs mit
2009. március 26. csütörtök, 8:33 | fircsi   Előzmény

" Aki önmagában leli boldogságát, annak már nincs mit tennie.
Annak már nincs oka sem tettere, sem tétlenségre,
s nincs semmi ok, amelyért bármely élőlényhez kellene fordulnia a földön.

A ragaszkodás nélkül cselekvő egyén a legfelső célt éri el.
Aki levetkőzte a tett gyümölcsének óhaját, mindennel elégedett minden kapcsolatról lemondott, az elmerülhet a tettekben, mégsem tesz semmit."

(Bhagavad- gitá)

Szóval, tudható a megvilágosodás állapotának elérése.
Nekem ez még nagyon távoli.
Úgy érzem.

Szeretettel: Fircsi

Tökéletes!
2009. június 08. hétfő, 18:05 | Oiolosselote   Előzmény

Fircsi!

Amit írtál, az tökéletes, de vajon érted is. Törekedj rá. Jól haladsz.