Eltitkolt információk | Önmegvalósítás.hu

Eltitkolt információk

ArchangelMichael-magyar.jpg

Sziasztok!

Itt egy link, ami elsősorban a Gmail-osok között kering. Ezt felteszem ide, mert van, akinek magyarázatot adhat arra: Mi, miért történik most a világban, és talán azt is felfedi, hogy mi várható...

Mi az, amit eltitkolnak, vagy a képzési rendszerek, illetve média "érdek" miatt nem tudunk róluk, vagy nem a teljes, illetve objektív igazságot tudhatjuk meg. Echart Tolle írta: "Legtöbb ember nem a tudatosság, és tudattalanság közt, hanem a tudattalanság szintjei közt mozognak." Ezt használják ki az olyanok, akik önös érdekeiket vetítik ránk, és manipulálnak minket, és ezek eddig nagy hatásfokkal is működnek.
Ezen lehet, és kell is változtatni, éppen ezért, ha ebből az összeállításból egy mondat is megragad valakiben, rájöhet, hogy nem az a megoldás, ha a világban egymást, és a politikát szapuljuk, hanem segítenünk kell, és segítséget kell kérnünk egymástól, magunkért, és egymásért.
Természetes, hogy elkeseredéseinknek hangot akarunk adni, és kell is! - de az nem mindegy, hogy hol, és miképpen. Mindenre van megoldás, ahogy mindenre van magyarázat is. Tény, hogy a kialakult nézeteink többnyire a hiányos informálódás, vagy túl egyirányú (igény-ű) nézetek miatt alakulnak olyanná, amilyenné (pl. a hovatartozási ösztön miatt is). Ezért is lehetséges ennyi szélsőség, és kilátástalanság, valamint eluralkodóban van a tehetetlenség érzése, és reménytelenség. Nézzük hát meg a filmet, hátha ad valami pluszt, valami reményt, és megoldást. Netán, a megoldáshoz vezető utat világíthatja meg, ha nem is mindenkinek, de bárkinek...

Mindenki, ami számára fontos, azt vegye ki belőle, de a lényeg, hogy rámutathat arra is, mennyi mindent nem tudunk, valamiért nem értünk, vagy nem vesszük figyelembe az ok-okozatokat, illetve nem szembesülünk ilyenekkel.
Hosszú a film, de nagyon érdemes végignézni (amúgy is magával ragadó), ahogy a különböző (mégis összefüggő) témákat érinti.

Szeretettel, és békével adom át nektek ezt az információt, és nagyon boldoggá tennétek, ha így kezelnétek ezt. ;-)

Film címe: Eltitkolt információk:
http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-8266131592631747056&auto...

Kellemes időtöltést!

Beküldte: | 2009. ápr. 12. vasárnap - 07:26

Hozzászólások

22 hozzászólás
Remélem minden emberhez eljut, akinek látnia kell
2009. április 12. vasárnap, 21:40 | hajni19840203 (útkereső)

Ez eddig a legjobb ilyen témájú videó amit láttam. Nagyon érdekelne a többi is, amiről írtál egy hozzászólásodban!
szép estét

megoldás
2009. április 13. hétfő, 16:04 | barapete (útkereső)

Ami a megoldásokat illeti, sztem az első igazi, és hatásos lépés az lenne, ha csinálnánk egy önfenntartó közösséget (kommuna) ami nagyon egyszerűen kivonná magát a társadalmi, politikai és gazdasági körbejárástól.
Nem kell nagy, csak egy 15-30 család mezőgazdaságból, és az energia felhasználás összehangolásával nagy részben kikerülhetné ezt az áldatlan állapotot.
Ezzel, és egyfajta passzív hozzáállással (amit M.L.K. és Mandal is bebizonyított már, hogy eredményes)
a politikához, teljesen megbénítanánk az éppen fenn álló rendszert.
Lehetne ez az első igazi kezdeményezése a magyar polgároknak egy jobb világ kialakulásához. Az értelmetlen tüntetések és kivonulások helyett!!!!!!
Teljesen biztos vagyok benne, hogy annyian csalódtak már ebben a rendszerben, hogy a vágy valami új kezdeményezés érdekében, ami jobb az éppen fenn állónál, olyan sokan csatlakoznának, hogy rövid időn belül a politika teljesen fölöslegessé, és értelmetlenné válna!!!
És változást előre hozhatnánk.

ArkAngyal képe
Önellátás, öntermelés?
2009. április 13. hétfő, 18:19 | ArkAngyal   Előzmény

Abszolút egyetértek! Nevetni fogsz, de kb. 4-5 évvel ezelőtt egyik reggel úgy ébredtem, hogy önellátás, öntermelés!

Egy pillanatra se hagyott nyugodni a gondolat, mégis félretettem. 2007-től olyan intenzitással éreztem, hogy ahol tudtam, ennek hangot adtam. Szerinted, hányan néztek hülyének, és hányan mondták, hogy ez lehetetlen, és felesleges? Ezt a káoszt, amit világválságnak is hívnak, erről is beszámoltam... kinevettek, vagy azt mondták, hogy a politikusaink ezt úgysem engednék, és ha igen, majd jön a politikai másik oldal, és az majd rendet teremt.

Csapkodtam a homlokom. Most, amikor bekövetkeztek a dolgok, események, ugyanúgy megírtam ugyanazoknak amit 2007-ben. Több mint a fele nem is reagált, másik része pedig azt mondta, mázlid volt, véletlenül bejött, de minket úgy sem érint, csak a felsőbb köröket. Újra csapkodtam a homlokom. Viszont, elmondhatom, a vonzás törvénye segített, mert az új ismik már igazán hasonlóan gondolkodnak, és megbeszélgetjük ezeket, egymásnak küldözgetünk cikkeket, leírásokat, ilyesmikről szóló híreket. Magyarországon is megalakult az első ilyetén közösség, ahol alternatív energiák használnak, és a házakat is ezzel üzemeltetik, vagy passzív házakat építenek, valamint önellátó gazdaságot építettek ki. Olyan közösség, amibe mindenki beleviszi, amiben nagyon jó, és saját, akár kölcsönösségi alapon segítenek egymásnak, vagy adnak munkákat egymásnak. Úgymond pénzzel valaki reálértékét kifejezni nem lehet. Közösségekben derül ki, ki, mennyit is ér úgy emberileg, mint tudásilag, és akár szakmailag is. Jó lenne kialakítani ilyen közösséget, akik ugyanígy gondolják a jövőt, és tenni is hajlandóak érte, és így egymásért.

Vélemény?

Észrevétel. Milyen állam az olyan, ami azt is megadóztatja pénzben, ha valakik egymásnak pénzbeli térítés mentesen segítenek?

ArkAngyal

Az öntermelő közösségek már léteznek, még itthon is. Elég
2009. április 13. hétfő, 19:32 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Az öntermelő közösségek már léteznek, még itthon is. Elég régi redszer. Remélem sikerül fenntartani őket, mivel jómagam is egy ilyenhez kívánok csatlakozni, bár sok esetben egyszerűen csak falunak hívják őket. Talán nem véletlen, hogy ennyire el akarnak bennünket helyezni városokban, illetve városokká alakítani a falusi életet, ahol nagyobb a társadalomra való rászorultság, és elkényelmesedünk, a túlélésünk pedig egyre inkább a redszertől függ. Persze lehet, hogy rosszul látom, de csak a saját felelősség és kezdeményezés menthet meg minket.

ökofalvak
2009. április 13. hétfő, 22:13 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

az önfenntartó gazdálkodás egy megoldás lehet nemcsak a válság ellen, hanem önmagunk természetes megéléséhez is. ezt csak közösségi szinten érdemes végezni, egyrészt az emberi összekapcsolódás és a másokon keresztüli tanulás lehetősége miatt, másrészt mert bolygónk kapacitása egyre drasztikusabban véges. itthon már elég szép kezdeményezések vannak, akik megpróbáltak a rendszer függőségből kilépni (ami nem is olyan egyszerű...)
itt olvashattok infót, érdemes meglátogatni egy-egy ökofalut (linkek a cikk alján), szívesen fogadnak bárkit napokra vagy akár önkéntesként hosszabb időre:
http://drinfo.hu/hirek/kornyezetvedelem/menekules-a-valsagbol-irany-az-o...
http://www.okoszolgalat.hu/okofalvak
így ki lehet próbálni ezt az életformát (ami nomád törzsi népként elvileg a zsigereinkben van) és felismerni az életünk feletti saját felelősségünk efajta természetes értelmezését. vissza önmagunkhoz nemcsak lelki vagy szellemi, hanem fizikai síkon is. az igazi nemes cél:)

ArkAngyal képe
Öntermelés, önfenttartás...
2009. április 14. kedd, 7:36 | ArkAngyal   Előzmény

Nem, nem látod rosszul. Kiszolgáltatottság nem véletlen, és az "agymosás" sem. Érdekösszefűződések, lobbik sosem (max. látszatra) értünk vannak, hanem a világon egy egész kis csoportért.
Ebből profitálnak sokan, pl. a média, energia, és közmű szolgáltatók, gyógyszer, élelmiszergyártók, bankok, pénzintézetek, fegyvergyárosok-kereskedők, stb. stb.
Lentebb ajánlottunk 2, illetve három filmet, nézd meg azokat... Sztem meg fog erősíteni látásmódodban, hitedben, és célodban...

ArkAngyal

Az alapok
2009. június 04. csütörtök, 12:13 | Oiolosselote   Előzmény

Kedves Barapate!

Amiről írsz, annak az elméleti alapjait már lefektettem. Segítségre volna szükségem a megvalósításhoz.
Ha az adatlapomat megnyitod, az ott jelölt weblapon találsz róla információt, vagy olvass bele a róla szóló könyvembe ( http://mek.oszk.hu/06600/06698 ).

ÜdV: Oiolosselote

Demokrácia
2009. október 09. péntek, 18:33 | csiganyúl   Előzmény

Az önellátás egy folyamatosan jelenlévő igény. A nagy kérdés az az: hogyan fordulhat elő, hogy a többségnek kell elvonulnia egy kisebbség által kreált illúzióból. Ezért nem hiszek a demokráciában, hiszen 51 %, hogyan írhat elő bármit is 49 %-nak? Ebben az esetben hol marad az egyéni, emberi szabadság?
Ami tönkrekteszi az emberi értékeket, a kultúránkat, a gondolatainkat, gúzsba próbálja kötni a szellemet, az a liberalizmus.

Elvonulás, önellátás = Krisna Völgy

Voltam ott látogatóban. El tudnám képzelni ott az életemet.

eltitkolt információk
2009. április 13. hétfő, 19:24 | Látogató

A filmmel van egy probléma, mint oly sok mindennel mostanság, nem mondja el, hogy hogyan tovább. Elmondja mi történt, és mennyire átvertek minket, de valódi utat, mely megváltoztat minket, mely járható és élhető, nos ilyet nem.
Az igazság éltet, és utat ad. Itt csak azt látom, hogy min kellene változtatni. És mivel túlzottan is benne vagyunk a változásokban, már nem elég ennyi.
Köszönöm, hogy elmondhattam a véleménemet.

ArkAngyal képe
Jövőkép...
2009. április 14. kedd, 7:26 | ArkAngyal   Előzmény

jaguarete megadta azt a címet, amit én is meg akartam adni - válaszodhoz illően -, mert ebben a sorozatban a Tmákat részletesebben taglalja, és némi jövőképet is előre vetít.
Megoldást nem adhat nekünk más, azt mindenkinek magának kell megtalálnia, hisz nagyon igaz, hogy társas lények vagyunk, egységben, de azon belül mindenki egyéniség, és egyéniségének megfelelően lehet úgy továbbfejlődnie, továbblépnie, hogy a közösséget megfelelően, önmagát nem lenézettnek, elnyomottnak érezve tudja támogatni. Még minden képlékeny, viszont az egyértelmű, hogy ez az út, amin most voltunk, vagyunk még, az tovább ilyetén formában nem járható. "Találjuk" ki a jövőt, és alkossuk meg. Beszéljünk róla, csiszoljuk össze meglátásainkat, ötleteinket. Mindenki hozza be magával, amit tud, ismer, elképzelt, és biztos vagyok benne, hogy a sok behozatal, és csiszolódás meghozza eredményét. Lényeg, induljunk már el ;-) :D

Én is beteszem a két filmet, ami még segíthet. 3. részes összeállítás. Ami itt, ehhez fontos támpont, az ez a két (2. és 3. rész) epizód.

2. rész http://video.google.com/videoplay?docid=-7875957910374889889&ei=86rcSYDR...
3. rész http://video.google.com/videoplay?docid=-3176819700539858901&ei=NKvcSeCE...

Korrektség azt mondatja velem, hogy ha már a két rész megadtam, adjam meg az elsőt is, mert visszásnak tetszik, hogy ha Te találod meg, és joggal kérdezheted, ezt miért nem adtuk meg? Manipulációnak hathat. Így megadom, és rábízom ítélőképességedre:

1. rész

http://video.google.com/videoplay?docid=4357079350414065219&ei=NKvcSeCEH...

ArkAngyal

Köszönjük!
2009. június 04. csütörtök, 11:49 | Oiolosselote   Előzmény

Köszönjük a véleményedet, kedves ismeretlen barátunk.
Azonban az én olvasatomban az jött le e filmről, hogy viszonylag pontos iránymutatással szolgál a benne említett problémák ellen. Javaslom, nézd meg mégegyszer (vagy többször), s segítségül legyen egy könyv is, amely más felállásban taglalja a filmben elrejtett megoldást is: http://mek.oszk.hu/06600/06698 .

petebara képe
Önellátás
2009. április 14. kedd, 21:16 | petebara

Nem érdekel, hogy igazat beszélsz-e. Azt akarom tudni, hogy mersz-e másnak csalódást okozni, hogy hű maradhass önmagadhoz.

Hát számomra ezek az ökofalvák ott megbuktak, hogy 208 ezer forintért vehet telket négyzetméterenként.
És persze 40 az alap.
Én egy önellátó közösséget nem így látok. Lehet, hogy túl nagy álmokat kergetek, de az biztos, hogy olyan emberek közössége kell, ehhez akik tényleg kivonulni szeretnének, a gazdasági világból is. Befogadnak másokat ingyen és bérmentve csak azért, hogy a közös jó csak gyarapodjon.
Szóval itt is csak az van, hogy persze lehet "megvan óldva az ökofalva" csak fizess, hogy úgy élhess ahogy az igazi természeted megkívánja, ebből is csak üzletet csinálnak.
A másik meg vallási megkötöttséget vár el tőled. Akarva vagy akaratlanul is a dogmáiknak leszel alárendelve ami állandóságot, megkötést jelent. Én hiszek az Életben magában, ami folyamatosan változik és semmit sem vár el tőlünk (csak annyit kér, hogy tiszteljük Őt, mint önmagunkat hiszen egyek vagyunk)
Mindegy.
Azt éreztem, hogy ezeket a nézőpontokat hozzá kellet, hogy tegyem. Mindentől függetlenül azt kell, hogy mondjam jobb, mintha nem lenne :)

ArkAngyal képe
Beállni a sorba?
2009. április 15. szerda, 8:53 | ArkAngyal   Előzmény

Igen, egyelőre jobb ez, mintha nem lenne semmi. DE! Amiket leírtál, az számomra azt jelöli, könnyebben beállnál mások mögé a sorba (a készbe), mint netán magad indítanád el azt, amit gondolsz, és szeretnél megélni. Még egy megjegyzés. Valamit, valamiért van. Felsoroltad, miket nem akarsz felvállalni, azt is gondold végig, mit tudnál felvállalni, hogy ilyen közegben, közösségben élhess?
Egyre nagyobb, illetve több lehetőség nyílik arra, hogy hasonló gondolkodású, kreatív, és lehetőségekkel (akár materiális, vagy kapcsolati rendszerrel) megáldott embereket gyűjthess magad köré (akik hasonlóképpen gondolkodnak mint Te), és megvalósítsátok azt, amit akartok, és ahogy akarjátok. Igenis ki lehet használni az Internet adta lehetőségeket, és akár más lehetőségeket is.
Remekül látod, mik azok, amik nem tetszenek neked. Akkor miért nem látod ugyanígy remekül, hogy tudnád magad megvalósítani, amit szeretnél? Elsősorban DÖNTENI kell, mert a döntés segít abban, hogy megfelelőképpen orientálódni tudj. Cél eléréséhez 3 dolog elengedhetetlen.

1.Akarat
2.Kitartás
3.Eszköz

Igen, akarom (akarat)! Hú, de ki is tartok, pozitívan gondolkodom, míg meg nem lesz amit akarok (Kitartás)!
Jó...de mivel érem el mindezt (eszköz)?

Dönts, és utána az orientálódással (ami ezzel a fogalommal jár, ennek a hozadéka, pld: Prioritások felállítása, lehetőségek megtalálása, stb.), megvalósíthatod terved, amit megálmodtál. Mert gondolom, már megálmodtad. Ha nem tetted ezt meg, akkor, honnan tudod, pontosan mit is akarnál?

ArkAngyal

sor"s"
2009. április 15. szerda, 10:13 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szia!
Tudod a rosszat sokkal könnyebb észre venni mint a jót.Alapból negatívak vagyunk, ezért ez érthető.
Mindenképpen jó a kezdeményezés,csak a szemlélettel van baj.Még mindig pénzben gondolkodunk
és termelni akarunk.Kiköltözünk a "szabadba",de u.a. az életszemléletet visszük tovább.
Mi volt eddig?Büszke vagyok arra,hogy "én" megteremtettem,"én" megdolgoztam érte.
A közösség fogalmát átkellene értékelni,mert egyenlőre csak "közelség" van.Az út,szerintem,az egységben
rejlik.Egyénileg már nem tudsz megvalósítani szinte semmit.Olyan ez mint egy mozaik,csak nincs
aki összerakja.Nehéz megfogalmazni mit is várnak tőlünk az "égiek".Talán az atom lenne a jó példa.
Az ismerete jó dolog,bármire használható lett volna,de bomba lett belöle.Valahol itt tartunk.
Valaki kitalálta,valaki pénzt akar belöle.A baj,hogy nem a kitalálónál van a megvalósítás lehetősége,hanem
a "bankárnál".Én hiszem,tudom,hogy minden segítséget megkapnánk Istentől,ha jó úton járunk.
De ez az út még nem az.Ezért is kifejező volt számomra a levél,tükrözi a helyzetet.Van cél,látom
hogy nem kéne,de még nem tudom miként lehetne.De addig amig nem lesz szemléletváltás,nem
válik láthatóvá az út.Pl:egy kérdés.Hogy lehetne szimbiózisba élni a természettel?
De ez az én látásmódom,célom,elnézést ha valakit megsértettem vele.
szeretettel Zoeya

ArkAngyal képe
Sértés?
2009. április 15. szerda, 16:24 | ArkAngyal   Előzmény

Ezzel, amit leírtál, biztosan nem sérthetsz meg senkit. Ha igen, nem a leveleddel volt a baj, hanem az értelmezésével, vagyis aki sértőnek akarja éreznii, az nem is tudja másképp nézni, érteni. Viszont a leírtak több, mint a többségével egyetértek, így az a kicsi, amiben eltér az én meglátásom annyira kicsi, hogy tulajdonképpen inkább kiegészítő jellegűen, mint ellenvéleményként jelentkezik. Az én gyerekkoromban még tudtunk szimbiózisban élni, valószínű azért, mert volt kertünk, és volt bolgárkertészetünk (ha még valaki tudja, az mit takar), és még élt a közösségi szellem, a kölcsönösségen alapuló kereslet-kínálat.
Akkoriban a szomszédok még tisztában voltak azzal, általában kinek mire van szüksége, és mit tud adni. Manapság inkább az dominál, hogy azt se tudjuk, ki, mi a szomszédunk, vagy ha igen, akkor dögöljön meg a tehene. Érdekes, hogy azt írom, az én gyermekkorom, hiszen alig múltam 39 így még nem élem újabb gyermekkorom, de az igazi, amit már megéltem sincs annyira mesze, hogy ne emlékeznék rá. Akkor, mi változott ennyire, és ilyen hamar, hogy a mostani tizen, huszonévesek már nem tudnak a természettel szimbiózisban élni? De ami a legfontosabb kérdés, meddig mehet ez így tovább?

ArkAngyal

Köszönet
2009. április 15. szerda, 16:45 | Névtelen (útkereső)

Huh, ez nagyon tömény volt! De, csak igy lehet! Igy lehet valamin változtatni. Mint mindig, valaminek fel kell ébressze az ember lányát/fiát, rá kell döbbentse. Bizonyára sokan vannak köztetek is akik - ki tudja miért :) - nem járnak választani, nem néznek hiradót, más értékeket tartanak fontosnak mint a bankszámla bámulgatása. Bár ez utóbbi is kell. Még kell.
Én megértem azt aki csatlakozni akar. Valahova, valakikhez. Már ez is egy szándék, ami AZ irányba mutat. És ez jó! Nehéz kezdő embernek lenni, mert mindig azokat törik le. Nekem kis embernek ez a mozgalom - amiről mit sem tudtam - annyi támaszt már jelent, hogy sokmindent megértek amit eddig nem. Nem tudtam miért ódzkodom sok mindentől, miért teszek sok mindent másként mint a "törvény". Támogat abban is, hogy az én mértékeimnek megfelelő lépésekben "biztat". Régóta gondolkozom különböző önellátó lépéseken, amiket lassan kicsiben el is kezdtem, de folytatni is fogom. Igen, én sem fogok kiállni és radikális lépéseket tenni. A pénz birodalmát ugyanis szerintem nem lehet forradalommal megdönteni, csak a kiéheztetéssel. Lassú, konzekvens, szisztematikus negligálással. A magunk módján mindannyian már teszünk ishozzá apró köveket ehhez. És ez igy van jól! Nekem jól esik a "csapatban tudni magam" érzése, amit egyébként a film is áraszt, de tisztelem azt is aki az élre áll és átveszi a kezdeményezést.
Még egyszer köszönet Neked, hogy elvittél erre az internet állomásra.

Üdv!
egy közgazda :)

ArkAngyal képe
Már megérte!
2009. április 15. szerda, 17:14 | ArkAngyal   Előzmény

Igen, már megérte, ha egy közgazda, vagy közgazdász? ;-) - is arra a következtetésre jut, amire mi, illetve sokan mások.
Itt, ebben blogban (csak kicsit feljebb) van még filmajánló, ami kicsit részletesebben elemzi ki a különböző Tmákat.

3 részes film, egyenként rövidebb időt igénylő, de annál megdöbbentőbb összefüggésekre világít rá.
A lassúság már nem időszerű, ha nem is nézem a híreket, megyek választani, lesem a postát, stb. akkor is bőrömön érzem a sanyarú változásokat. ha csak azt nézem, hogy nincs átmenet tél-nyár közt, ha a gyümölcsök vitamin tartalma az elmúlt 15-20 évben 80%-al csökkent, a fizikai munkám, tapasztalataim, szakmunkás iskolám értéke egyenlő a 0-val, akkor megkérdezem: Kinek, minek élek? Ki értékel, kinek dolgozom? Kinek az álmát kergetem, és építem meg napi akár 12 órában majdhogynem éhbérért?
Ki éli életem, ami nem biztos, hogy jó nekem?
És ki is szabja meg, hogy milyen tartalmú értékrendet kövessek, mert ha nem - és nem vagyok a fogyasztói társadalom főfogyasztója - akkor lehetetlenné teszik életemet, élet-teremet?
Kire várok? Csak magamra várhatok, és olyanokra, akik segítenek egymásnak, maguknak, egy olyan értékrendnek megfelelően, ami valóban a közösségi szellemnek megfelelő, és benne az egyéniségekkel.
Nem csak kisebb csoport érdekeit szolgálja ki, és a másságot elitéli, akár meg is szünteti...

Nah, sikerült jól belemennem, amit pedig nem szeretek, mert pont ellentétét válthatja ki, mint, amit valójában takar, és szeretnék elérni ;-)

ArkAngyal

amarana képe
Megszorításokra nincs szükség!!
2009. április 15. szerda, 18:45 | amarana   Előzmény

Az MSZ (Magyarok Szövetsége honlapjáról az archívumból videók)
Ajánlom a legfrissebbet a - Magyar idő- harmadik részt

http://www.onlinetv.gtk.hu/falcon_tv/web/podcasting.php

ArkAngyal képe
Köszönet!
2009. április 15. szerda, 20:26 | ArkAngyal   Előzmény

Köszi, okvetlen megnézem...hátha... :)
Mellesleg, ha már érintve van a Tma, akkor ajánlom Somogyi Péter barátom előadásait. MAGYART NAPOK, Rendezvények a magyar hagyomány és történelem témakörében…

Eleink hagyománya
MAGYART
http://magyart.blog.hu/

http://www.alory.hu/articles/45/1/Somogyi-Peter/Page1.html

ArkAngyal

ArkAngyal képe
Akinek van deviza hitele, vagy bármilyen hitele, befektetései
2009. május 12. kedd, 13:38 | ArkAngyal

Mielőtt ennek a beírásnak legalján lévő linkre rákattintasz, előbb olvasd el az "előszavaim" ;-)

Vegyük "csak" háttérinformációnak (de azért annál sokkal fontosabb)...

Egy újabb, vagyis a régebbi Zeitgeist sorozat egyik (pénzügyi) részének:

( http://video.google.com/videoplay?docid=-3176819700539858901&ei=NKvcSeCE... )

a Magyar vonatkozását, vagyis "Magyarországra lefordított" variációja olvasható, és látható (tudható meg).

Akinek van deviza hitele, vagy bármilyen hitele, befektetései (Banki, tőzsdei stb.) - netán export, importja -, jó, ha ezekről tud...

Nagyon ajánlom a figyelmetekbe... Lehet másképp is! - magyarázni, nézni, mint ahogy akár a médiákon keresztül mutatták, vagy beadták nekünk?

Rád van bízva ennek megítélése...(felvállalod?):

Cikk címe (folytatás is itt található meg):

http://hirlevel.ingatlan.com/iread/9082

ArkAngyal

...másik irányból vizsgálva...
2010. április 19. hétfő, 9:41 | Invicto (útkereső)

Sziasztok!

Igen nagyon fontos ez a filozófiai, szociológiai megközelítése a dolgoknak, de ha egy kicsit is tovább akarjuk ezt gondolni, akkor halál pontosan meg kell tervezni egy ilyen kommunát. Egyszerűen arra gongolok, hogy fogalmunk sincs hogy pl. hány kiló cukrot vagy mennyi lisztet használunk el egy évben, és nem is lehet róla fogalmunk, mert általában nem így nyersanyag formájában fogyasztjuk, hanem pizzaként, és üdítőként.

Szóval a matematika, sőt inkább a statisztika vonalán is vizsgálnunk kell egy ilyen közösséget, mert ha nincs egy pontos matematikai modellünk akkor még csak azt sem tudjuk meghatározni, hogy a rendelkezésre álló földterület elég, vagy sem. Illetve ha elég, akkor azt hogyan használjuk ki. Ha pedig nem állnak ilyen információk a birtokunkban, akkor szükségszerűen rosszul tervezünk, és oda az önállóság, és az önfenntartás.

A másik bökkenő pedig az, hogy most azon fáradozunk, hogy egy tökéletes mikrotársadalmat létrehozzunk? Szerintem egy társadalom nem lehet tökéletes, mivel az ember maga sem az.

Egyik korábbi tanárom Végh László nagy szakértője a fenntarthatóságnak, ajánlom letölthető tanulmányait, ami később egyetemi jegyzetté alakult :D.

http://www.atomki.hu/kornyezet/