memetika | Önmegvalósítás.hu

memetika

nem tudom mennyire ismeritek a memetikát,gondolom nem nagyon.
a wikipédiában el lehet olvasni részletesen is, én most csak részbemutatót tartok:

ahány ember annyiféle személyiség,észjárás.
ahányféle személyiség,észjárás,annyiféle világkép,világnézet.
az ember -mármint a mai egyszemélyes csoport- alap tulajdonsága,hogy rivalizál a többivel.
és a világnézetét is versenyezteti (ezt csináljuk mi is itt).
ha a csatában bebizonyosodik az egyik világnézetről,(de lehet ez akármilyen életviteli módszer) hogy jobb a többinél,akkor a többi gagyibb világkép kihullik ,és egyeduralkodóvá válik a győztes világkép,amely megfertőzi a többi egyedet is.
(és ha ez sikeresen létrejön,elvileg máris kész egy pszeudocsoport)

ez a KULTÚRÁLIS EVOLÚCIÓ

ez egy rendszer,mint ti is láthatjátok.
de én nem látok benne semmilyen tudatosságot.
mármint az egyed részéről biztos nem.
mintha csak molekulák lennénk


Beküldte: | 2011. jún. 22. szerda - 14:48

Hozzászólások

17 hozzászólás
ebben a klubban viszont nem igazán közelednek az
2011. június 22. szerda, 15:23 | alfa omega

ebben a klubban viszont nem igazán közelednek az álláspontok.
gondolom ,mert nincs mód kipróbálni,hogy melyik a hiteles elgondolás és melyik nem

spiritosaurus képe
Azért nem látsz benne tudatosságot, mert nincs. A személyiségnek
2011. június 22. szerda, 16:13 | spiritosaurus

Azért nem látsz benne tudatosságot, mert nincs. A személyiségnek köze nincs a tudathoz. A személyiség mint említettem odaát, gyermekkorodban kezdődik el kialakulni, és változik életed végéig. A személyiségedet nem tudod tudatosan változtatni, csak húzhatsz egy maszkot, viszont a tudatosságodtól függően változik a személyiséged. A tudatosság nem azt jelenti, hogy belenyúlok a fizikai világba, és kényem-kedvem szerint változtatom, és manipulálom a személyiségemet. A tudatosság úgy jön képbe, hogy minél tudatosabb vagy a tudatra, annál tisztább és tisztább személyiséged lesz. Egyre inkább képes leszel Önmagadat adni, nem egy felvett személyiséget. A tudatosság és a személyiség között mellérendelés van, nem alá-fölé. Sőt tovább megyek a tudatosság és bármi között mellérendelés van. A tudatosság nem változtat, hanem hagy változni. A személyiség ennek pont a fordítottja. Mindig változtatni akar, mert nincs tisztában vele, hogy egyébként is változik. viszont ezzel a változtatni akarással nem hagyja magát változni. A személyiség világa paradox, a tudatosságé egyszerű.

Ademon képe
"A személyiségedet nem tudod tudatosan változtatni" Amilyen
2011. június 22. szerda, 16:18 | Ademon   Előzmény

"A személyiségedet nem tudod tudatosan változtatni"

Amilyen módon kialakul a személyiség, úgy lehet változtatni is rajta. Leginkább a tapasztalat hagy olyan mély nyomot, hogy a személyiség is változzon. Erre jó a tudatos tapasztalat szerzés.

spiritosaurus képe
Ádám, hihetetlen vagy kajak :D:D:D Megint belekötsz egy
2011. június 22. szerda, 16:34 | spiritosaurus   Előzmény

Ádám, hihetetlen vagy kajak :D:D:D

Megint belekötsz egy mondatomba, csak hogy beleköthess, de közben meg nekem adsz igazat :D:D

"Leginkább a tapasztalat hagy olyan mély nyomot, hogy a személyiség is változzon."

Épp ez az, tapasztalni nem a személyiség tapasztal. Te tapasztalod meg, hogy nem az vagy, akinek a személyiséged alapján hitted magad, és ettől változik az a személyiség is.

Ademon képe
Ok, csak futva olvastam végig azért alakult így :)Szerintem a
2011. június 22. szerda, 17:27 | Ademon   Előzmény

Ok, csak futva olvastam végig azért alakult így :)

Szerintem a személyiség egy aktuális folyamatosan változó tudatállapot, nem konkrét, ahogy leírtad. Azonban a változást tudatosan is lehet egy ideális irányba terelni.

És nem belekötöttem, hanem hozzászóltam. Nem érzek magamban kötekedést :)

spiritosaurus képe
"Azonban a változást tudatosan is lehet egy ideális irányba
2011. június 22. szerda, 17:34 | spiritosaurus   Előzmény

"Azonban a változást tudatosan is lehet egy ideális irányba terelni."

Igen csak úgy hamis változás lesz. Egy újabb maszkot veszel fel, miközben már amúgy is millió maszk dühöng az előző alatt is. Az igazi változás, ha a maszkod lehull, nem ha felveszel egy újat. :)

spiritosaurus képe
És ehhez tapasztalod meg, hogy nem az vagy, akinek a maszk
2011. június 22. szerda, 17:36 | spiritosaurus   Előzmény

És ehhez tapasztalod meg, hogy nem az vagy, akinek a maszk alapján hitted magad, ezért a maszkod elenged. :)

Ademon képe
Ez pontosan így van ahogy mondod. Ezért determinált az emberiség
2011. június 22. szerda, 16:15 | Ademon

Ez pontosan így van ahogy mondod. Ezért determinált az emberiség nagy része; a legtöbb probléma ebből fakad. A cél a tiszta tudat (de nevezhetjük "független tudatnak") lenne tiszte elmével, hogy ilyen kényszerek, nézőpontok, világképek, dogmák és babonák ne határoljanak be bennünket. Amíg az igazságot keressük sose jutunk ki a mókus kerékből, mert az ún. "igazság" is csak egy aspektus, ez csapda benne :)

tiszta tudat =mindentudás? ez vajon lehetséges?
2011. június 22. szerda, 16:42 | alfa omega   Előzmény

tiszta tudat =mindentudás?
ez vajon lehetséges?

spiritosaurus képe
Hogyne lenne, csak az agyad kevés hozzá.
2011. június 22. szerda, 16:48 | spiritosaurus   Előzmény

Hogyne lenne, csak az agy kevés hozzá.

Ademon képe
Nem "mindent tudás". Miért következne ez belőle? Tiszta tudat az
2011. június 22. szerda, 17:23 | Ademon   Előzmény

Nem "mindent tudás". Miért következne ez belőle? Tiszta tudat az tiszta tudat, nem mindent tudó tudat :)

mi az a tiszta tudat?
2011. június 22. szerda, 17:48 | alfa omega   Előzmény

a kauzalitás objektív felismerése?

vagy gondolatnélküliség?

spiritosaurus képe
A tiszta tudatra nincs olyan definíció, ami Téged kielégíthetne
2011. június 22. szerda, 18:22 | spiritosaurus   Előzmény

A tiszta tudatra nincs olyan definíció, ami Téged kielégíthetne :)

a3140a képe
A tiszta tudat a mindent tudó tudatosság, mert felismeri, hogy a
2011. június 22. szerda, 21:40 | a3140a   Előzmény

A tiszta tudat a mindent tudó tudatosság, mert felismeri, hogy minden - amit korábban megismerendőnek hitt - csak illúzió volt.

miért csapda,hogy érted ezt?
2011. június 22. szerda, 17:14 | alfa omega   Előzmény

miért csapda,hogy érted ezt?

Ademon képe
Mert be határolja a perspektívádat és a megértésedet is. A világ
2011. június 22. szerda, 17:28 | Ademon   Előzmény

Mert behatárolja a perspektívádat és a megértésedet is. A világ a világnézeted nélkül is világ marad, a valóság nem attól valóság, hogy megmagyarázod valamivel. A valóság olyan amilyen, akármit is gondolsz róla.

spiritosaurus képe
Na egy egyetértés :) Nem az igazságot kell keresni, hanem a
2011. június 22. szerda, 17:30 | spiritosaurus   Előzmény

Na egy egyetértés :)

Nem az igazságot kell keresni, hanem a szabadságot. De szerintem bele kell esni az igazság csapdájába, hogy elérjük a szabadságot.