mintha anyag lennél | Önmegvalósítás.hu

mintha anyag lennél

az emberiség kezdetben kis kb 150 fős,izolált csoportokból,közösségekből állt,amelyek szétszóródva éltek távol egymástól.
ezek a közösségek genetikai közösségek voltak,mert a csoporton belül mindenki szegről végről rokon volt,de a többi távoli csoport idegennek tekinthető volt genetikai szempontból is.
saját nyelv,saját szokások,kultúra,külön génállomány.
és persze az életrevalóbb csoportok éltek túl,mások meg kipusztultak(csoportszelekció).
a csoporton belül nem volt jellemző az agresszió,hanem a szeretet,összetartás,kooperáció.
a csoportok között volt agresszió és rivalizálás,nyilván a túlélésért.
az ember dns-e,társas ösztönei ebben a korban alakultak ki.

de a csoportok túl sikeresek lettek,felszaporodtak , lassan összeértek és végül egymásba keveredtek.
a mai világban emberek jönnek mennek ,keverednek.
(és a kultúrájuk is)
a mai társadalom egy kevert tömegpopuláció.
ez a tömeg az összes létező közös tudást,kultúrát az egyén nyakába zúdítja,aki a saját személyiségének,ízlésének megfelelően kialakítja a saját világképét,személyes kultúráját.
minden egyed csak egy kis szeletkét sajátít el a nagy közös tudáshalmazból.
és pont ez tesz mindenkit egyedivé.
csakhogy ennek az az árnyoldala,hogy az egyedek érzik ezt a különbséget és ösztönösen nem szeretik,mert ilyenek az ősi ösztöneik.
csak a hasonló lehet jó,mert ami nem olyan mint én,az nem tetszik.
ettől az egyén visszahúzódik saját belső világába,individuum ,egyszemélyes csoport lesz belőle.
egyedül van,de úgy viselkedik mint régen a közösségek.
önmagát szereti,önző és rivalizál a többi egyszemélyes csoporttal,magányos.

ezt a mai ember úgy igyekszik kompenzálni,hogy különféle közösségekhez csatlakozik,amelyeket önmagához hasonlónak érez.
vonzódsz a hasonlóakhoz,és el akarsz különülni a másfajtáktól,utálod azokat.
mert bármilyen típusú hasonlóság ,végül is genetikai hasonlóság.
hívők,ateisták,kommunisták,demokraták,sportolók,színészek,stb,stb vagy bármi.
ezeket hívják pszeudocsoportoknak.
mert nem születtél bele,nem is élsz teljesen benne,úgy mint az ősidőkben.
és a hasonlóság a pszeudo-csoporttagok közt sem olyan igazi.
és ezt érzed,ezért nem vagy igazán boldog.

hogy miért nem?
mert ahány ember, annyi féle életcél,vágy.
így nehéz partnereket találni a saját életcélod megvalósításához,az önmegvalósításodhoz.
így nem tudod olyanná tenni a világot,amilyennek TE szeretnéd,mert mindenki ellened dolgozik.

a sok beszélgetés is sokszor csak azért van ,hogy a hasonlóak egymásra találjanak,és eszmecserék által még jobban hasonuljanak.

ez az egész valójában csak a gének,dns-variációk harca a túlélésért.

http://www.youtube.com/watch?v=al21Vtlsg4A


Beküldte: | 2011. jún. 05. vasárnap - 21:49

Hozzászólások

100 hozzászólás
VAn mit enned, van hol laknod, van párod, a többit nem tudom, de
2011. június 22. szerda, 8:54 | egy kis akárki   Előzmény

VAn mit enned, van hol laknod, van párod, a többit nem tudom, de biztos még jópár dolog van.
Én csak ennyiről beszéltem, semmi másról!
(mást nyilván nem is tudok rólad)
Ezek mind alapul szolgálnak.
Nem érdemes ezt tovább ragozni.
Nem neked szólt, hanem általában, hogy olyat szeretnék látni aki mindezt valóban elveszti, és ugy lezs boldog, a semmiben.
Van iylen is.

szeges képe
Ez minden?
2011. június 22. szerda, 9:13 | szeges   Előzmény

"VAn mit enned, van hol laknod, van párod"

Ez lenne az a minden?
Látod, csak írsz bele a nagyvilágba, aztán visszakozol.
Mitől félsz? :))
Miért nem mered felvállalni még azt sem, amit néhány perce leírtál?

Mi van? Ennél többet nem tudok rólad, és sose tudtam. De ez már
2011. június 22. szerda, 9:26 | egy kis akárki   Előzmény

Mi van? Ennél többet nem tudok rólad, és sose tudtam.
De ez már rengeteg alap egy boldogsághoz önmagában is. Véleményem szerint ez sok.
Attól lehet, hoyg te alap nélkül vagy boldog.
NEm irok bele a nagyvilágba, ugyanazt irom neked is mint Évának, akitől megkérdeztem, valóban kevés az, amit felsorolt? Mert szerintem nem kevés. Ez sem, az sem.
Mit nem merek szerinted felvállalni? ÉS mitől félek szerinted?

szeges képe
A véleményedet.
2011. június 22. szerda, 9:30 | szeges   Előzmény

Az önálló, határozott véleményedet.
És magadtól.
Szerintem...:)

Tévedsz. A véleményem önálló, és határozott. ígyhát nem zavar,
2011. június 22. szerda, 9:45 | egy kis akárki   Előzmény

Tévedsz. A véleményem önálló, és határozott. ígyhát nem zavar, ha nem értesz egyet, és az sem, ha nem értesz meg. Ha kérdezel, válaszolok, hátha mégis, mert az ember jobban szereti, ha értik amit mond. Én nem idézgetek buddhától sem, meg senkitől. És elég sok dolognak ellentmondok itt is amit más leír, mivel van önálló véleményem, és nem baj, ha többség máshogy gondolja. Mégha ilyen véleményeket kapok is.
Én én vagyok uyganis, és a legocsmányabb részeim is felvállaltam itt is éppen ezért.

Ez érdekes ilyenkor! Mert amikor én mondom,akkor jössz nagy
2011. június 21. kedd, 13:22 | Éva.   Előzmény

Ez érdekes ilyenkor!
Mert amikor én mondom,akkor jössz nagy ,,szeretettel",hogy ,,Évikém ,minek ez a sok tudásgönc''?:)))
De úgy látszik ,ha az igazadat akarod védeni neked is jól jön ez a mondat.
A kérdés csak az hogyha ezt tényleg komolyan is gondolnád,sőt átélnéd,akkor nem ,,ostoroznál'' ugyanezért engem:D

szeges képe
“Valójában semmit sem birtokolsz, csak őrzöl egy darabig. S ha
2011. június 22. szerda, 9:18 | szeges   Előzmény

“Valójában semmit sem birtokolsz, csak őrzöl egy darabig. S ha képtelen vagy tovább adni azokat, akkor azok birtokolnak téged. Bármi legyen is a kincsed, úgy tartsd a markodban, mintha vizet tartanál. Mert ha megszorítod, eltűnik. Ha kisajátítod, tönkreteszed. Tartsd szabadon, és örökre a tiéd marad.”
Buddha

Nem én érzek,és nem én gondolkodom??? /Hanem az agy?/ Jé ,eddig
2011. június 06. hétfő, 15:08 | Éva.   Előzmény

Nem én érzek,és nem én gondolkodom??? /Hanem az agy?/
Jé ,eddig én akkor tévedésben voltam:DDD
De akkor ki vagyok én??,
Ha sem nem érzek,se nem gondolkodom,hanem mindent az agy csinál. Egy mechanikus szerkezet vagyok,ami ráadásul a semmiből lett???
Hmmm...ez érdekes...

Ademon képe
A testemben zajló folyamatokat érzem, megélem, felfogom. Az
2011. június 06. hétfő, 15:23 | Ademon   Előzmény

A testemben zajló folyamatokat érzem, megélem, felfogom. Az értelmem által hozom meg a választásaimat és döntéseimet, az érzéseim mint minőségi jelzőrendszer mutatják, hogy milyen viszonyban vagyok én az aktuális körülményekkel. Ez nagyban függ attól is, hogy épp milyen tudattartalom van bennem, mik az elvárásaim, mik a céljaim, milyen a múltam stb... Agy nélkül ezt nem tehetném el, mert az agy teszi számomra feldolgozhatóvá és egységessé a testemből származó ingereket.

Amit mi anyagnak látok az egy energia-rendszer/szerkezet/hálózat, aminek a végeredménye a tapasztalat és a látott világ. Nincs részecske önmagában hanem, hanem információk halmaza van világegyetemként, amiben a test mint adóvevő működik közre, de egyben ő maga is egy információ-egység. A tudatosság által figyelhető és változtatható az külső valóság milyensége, kb. mint a programozó a programnyelvet.

Na így milyen?

spiritosaurus képe
Elég protokoll fless :D
2011. június 06. hétfő, 15:36 | spiritosaurus   Előzmény

Elég protokoll fless :D

spiritosaurus képe
Kezdem néha úgy érezni, hogy cseteléssel jobban megismernénk
2011. június 06. hétfő, 15:41 | spiritosaurus   Előzmény

Kezdem néha úgy érezni, hogy cseteléssel jobban megismernénk egymást, meg magunkat is, mint külön témákat boncolgatva. :D Maga az oldal keretei már úgyis megadják (meg a gondolkodásunk keretei is) hogy nagyjából milyen témákról beszélgetünk, csak a külön témák mégjobban leszűkítik a gondolkodásunkat kommunikáció közben. Ez most nem konkrétan rád vonatkozott Ádám :)

Van chat-szoba,meg mostanában elég sok személyes találkozási
2011. június 06. hétfő, 16:12 | Éva.   Előzmény

Van chat-szoba,meg mostanában elég sok személyes találkozási lehetőség is volt:)

spiritosaurus képe
Szóval szerinted az agy érez, és gondolkodik Alfa? :) Szerintem
2011. június 06. hétfő, 14:22 | spiritosaurus

Szóval szerinted az agy érez, és gondolkodik Alfa? :)
Szerintem az ég világon semmi mást nem csinál, mint ingereket alakít át, és továbbít.
Ne hárítsd a felelősséget az agyra, az csak egy szerv, ami normális esetben tökéletesen végzi a munkáját.

hová továbbítja és miért?
2011. június 06. hétfő, 14:24 | alfa omega   Előzmény

hová továbbítja és miért?

spiritosaurus képe
Ha igazad lenne, és az agyad érezne és gondolkodna, akkor ha
2011. június 06. hétfő, 14:26 | spiritosaurus   Előzmény

Ha igazad lenne, és az agyad érezne és gondolkodna, akkor ha bokán rugnálak is az agyad fájna. :)

viccelsz?
2011. június 06. hétfő, 14:28 | alfa omega   Előzmény

viccelsz?

spiritosaurus képe
Ki tudja? Lehet hogy viccelek.. Gondolkodj egy kicsit! :) Hátha
2011. június 06. hétfő, 14:32 | spiritosaurus   Előzmény

Ki tudja? Lehet hogy viccelek.. Gondolkodj egy kicsit! :) Hátha rájösz, hogy nem magától teszi az agy a gondolkodást normális esetben. Használhatod gondolkodásra, de amit írtam az nem vicc. Bokán ruglak, az inger eljut az agyadba, az agyad átalakítja fájdalomérzetté az eddigi tapasztalatai alapján és visszaküldi a bokádba a fájdalmat. Ergo nem ő érez, csak ingert alakít át.

szerintem másképp van. és Évával sem értek egyet. most akkor
2011. június 06. hétfő, 14:34 | alfa omega   Előzmény

szerintem másképp van.
és Évával sem értek egyet.
most akkor szimpi vagyok,vagy sem?

spiritosaurus képe
Ja ha csak ennyi a lényeg, hogy szimpi vagy-e, akkor miért nem
2011. június 06. hétfő, 14:44 | spiritosaurus   Előzmény

Ja ha csak ennyi a lényeg, hogy szimpi vagy-e, akkor miért nem ezt kérdezed? :D
Nem az alapján ítéllek meg szimpinek és nem szimpinek, hogy mit gondolsz az agyadról. Vagy hogy az agyad mit gondol magától magáról és rólad :D Simán szimpi vagy, olyan erős egyszemélyes csoportot alakítottál ki, amit itt eddig kevesen. A kérdés, hogy Te szimpi vagy-e magadnak (és az agyadnak:)), vagy igazából csak dacból ellenkezel. :)

De akkor már írd le hogy szerinted hogy van :)

nyugi,csak teszteltem az elméletet a gyakorlatban. "olyan erős
2011. június 06. hétfő, 14:53 | alfa omega   Előzmény

nyugi,csak teszteltem az elméletet a gyakorlatban.

"olyan erős egyszemélyes csoportot alakítottál ki, amit itt eddig kevesen"
ha te ezt bírod bennem,akkor valszeg te is ilyesmi vagy

nem dacolok,én ilyen vagyok,kicsit különc.
a felfogásom ahogy megfigyeltem,elég egyedi
de azért nem egyedüli

spiritosaurus képe
Nana, azért várjunk a "te is ilyesmi vagy" kategóriával, én egy
2011. június 06. hétfő, 15:31 | spiritosaurus   Előzmény

Nana, azért várjunk a "te is ilyesmi vagy" kategóriával, én egy épp aktuális tényt közöltem :P Ami tényleg tuti lehet, ha Te is így látod, DE én nem a konkrétumban talállak szimpinek, hanem hogy "különc" vagy. Nem azért, amiért különc vagy, hanem azért, MERT különc vagy. Nagy különbség. :) Viszont én mindenkit bírok, aki különc, és a sors fintora (vagy inkább vigyora:)), hogy mindenki különc. :) A különc nem véletlenül ered ugyanabból a szóból, mint a különleges. :) És mindenki különleges. Ezért érzem magam mostanában harcképtelennek, és teljesen motiválatlannak, mert mindenhez harcolni kell valakivel, de én meg baromira nem akarok harcolni olyan emberekkel, akik mind mind különlegesek valamiért a számomra. Na mindegy ebbe most nem megyek át megint, de na.. Lényeg, hogy nem vagyok semmilyesmi kikérem magamnak, de ettől még bírlak Téged is (vagy az agyadat, ha az akarsz lenni:D), meg mindenki mást is. :)

talán pont azt a vonást bírod,ha valaki ki mer és akar állni a
2011. június 06. hétfő, 15:38 | alfa omega   Előzmény

talán pont azt a vonást bírod,ha valaki ki mer és akar állni a véleményével a tömeggel szemben? (csak egy ötlet)

"Ezért érzem magam mostanában harcképtelennek, és teljesen motiválatlannak, mert mindenhez harcolni kell valakivel"
ezt hogy érted?érdekelne

spiritosaurus képe
Ha valakinek az a különlegessége, hogy nem mer kiállni a
2011. június 06. hétfő, 16:22 | spiritosaurus   Előzmény

Ha valakinek az a különlegessége, hogy nem mer kiállni a véleményével, én akkor is birom. Meg ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor Te nálam inkább ebbe a kategóriába tartozol, mert mintha sose a saját véleményeddel jönnél ide, hanem "kutatók és gondolkodók tucatjai által együttesen tutinak nyilvánított" véleményekkel :)

De nem is olyan rég még kutatók és gondolkodók tucatjai együttesen tartották tutinak, hogy a Föld a fix középpont, és a többi égitest kering körülötte. :) Kopernikusz meg hülye volt ugye. De utána még őt is pontosítania kellett Keplernek, és így tovább azóta is mindig mindenkit pontosítani kell a tudományban, mert a tudomány keretein belül mozognak, ezért nekik a tudomány keretein belül próbál meg megmutatkozni a valóság. :)

Az, hogy mindig minden változik, és hogy csak ez a változás, ami örök, semmi más, amit ember kimond igazságnak. De a tudósok mégse ezzel a változással törődnek, hanem rajtamaradnak a múlton, meg a jövőn állandóan, és arra igaz dolgokat mondanak ki, de mire kimondják, már ezer százalék, hogy történik valami a világban, ami megcáfolja, mert lehetetlen, hogy valaminek csak az egyik oldala létezzen, csak arról akkor még nem tud senki.

Te itt az oldalon inkább a mi kis mérlegünk ellensúlya vagy egyszemélyben :) De hangsúlyozom mégegyszer bírlak :) Nem konkrétan dolgokért, meg a véleményeidért, hanem mert ettől még tudom, hogy bizonyos szinten különleges vagy, bizonyos szinten meg viszont ugyanaz vagy, mint mindenki. Érzed az élet misztikumának jelenlétét, de azt is érzed, hogy ez a határaidon kívül esik, ezért a határaidon belül puhatózol kiváncsian, hátha mond valaki valamit, amivel feltöri a dióhéjat :)

Na és ezért vagyok harcképtelen, mert mind ezt csináljuk, csak mindenki a maga különleges módján. A baj ott van, hogy mindenki csak a saját különleges módját tartja az egyetlennek, ebből kifolyólag mindenki mindenkivel harcol folyamatosan. És én ebbe érzem úgy, hogy belefáradtam. A saját módszereimmel elértem a saját korlátaimat, mármint azt, hogy pont magamat tartom az egyetlen korlátomnak. Ebből kifolyólag meg elfogyott a motiváció. Mert motiváció addig van, amíg a korlátokat magadon kívülinek érzed, mert így leküzdhetőnek hiszed, de én most leküzdhetetlennek érzem azt ami korlátol, mert pont én vagyok az. Mindenkiben látom a különlegeset, csak magamban nem látom azt a külnlegességet, ami kihúzna ebből az állapotból. Na de erről ennyit, mert egyébként már egész jól elvagyok benne, csak ha hosszan irogatok jön ki belőlem, amúgy jól mulatok :D

"mindenki mindenkivel harcol folyamatosan" rivalizálnak,hogy na
2011. június 06. hétfő, 16:35 | alfa omega   Előzmény

"mindenki mindenkivel harcol folyamatosan"
rivalizálnak,hogy na ki tudja jobban és ugyanakkor partnereket keresnek szüntelen a saját elképzelésükhöz

ebbe tényleg bele lehet unni és akkor jön a visszavonulás befelé

biztos,hogy van bennünk valami hasonló és ezért vagyunk itt együtt
a pl hitleristák meg egy másik oldalon gyülekeznek

spiritosaurus képe
"ebbe tényleg bele lehet unni és akkor jön a visszavonulás
2011. június 06. hétfő, 16:44 | spiritosaurus   Előzmény

"ebbe tényleg bele lehet unni és akkor jön a visszavonulás befelé"

És tudod mit találsz bent? :)

a3140a képe
Semmit. :D Csak a csendet, amit szinte vágni lehet. :D :D
2011. június 06. hétfő, 18:01 | a3140a   Előzmény

Semmit. :D
Csak a csendet, amit szinte vágni lehet. :D :D

spiritosaurus képe
A MINDENT átható SEMMIT :)
2011. június 06. hétfő, 18:21 | spiritosaurus   Előzmény

A MINDENT átható SEMMIT :)

Vágjuk Attila,vágjuk:) /,,Csak a csendet, amit szinte vágni
2011. június 06. hétfő, 19:26 | Éva.   Előzmény

Vágjuk Attila,vágjuk:)

/,,Csak a csendet, amit szinte vágni lehet. :D :D''/

a3140a képe
Na. Akkor nincs tovább miről beszélni. Mindenki megértette a
2011. június 06. hétfő, 19:56 | a3140a   Előzmény

Na.
Akkor nincs tovább miről beszélni.
Mindenki megértette a lényeget. :D

Attól ,hogy ,,hülye vagy'' ,még szimpi vagy. Én még szeretlek
2011. június 06. hétfő, 15:18 | Éva.   Előzmény

Attól ,hogy ,,hülye vagy'' ,még szimpi vagy. Én még szeretlek is...Ilyennek.:DDD