Paradicsom | Önmegvalósítás.hu

Paradicsom

Tegyük fel hogy létezik. ;)
Hogy van egy olyan hely ami tökéletes elégedettség tölti el az ott lakó embert.
Az milyen?....Számodra.
Hogyan képzeled el?

 

Beküldte: | 2011. jún. 04. szombat - 15:08

Hozzászólások

112 hozzászólás
Ademon képe
A paradicsomot az ember érzi és nem gondolja. Létezik paradicsom
2011. június 08. szerda, 13:34 | Ademon   Előzmény

A paradicsomot az ember érzi és nem gondolja. Létezik paradicsom minden IQ szinten, mert nem IQ függő. A megértés a bizonyossághoz és szellemi szilárdításhoz szükséges, ami a szubjektív egyén szempontjából lehet fontos, hogy képes legyen a paradicsomot "elhelyezni" a világban, de ettől függetlenül is létezik mint Érzés.

Ádám elárulnád miért lovagolsz ezen az IQ-n és miért forgatod ki
2011. június 08. szerda, 22:36 | Éva.   Előzmény

Ádám elárulnád miért lovagolsz ezen az IQ-n és miért forgatod ki a szavaim?
Nem azt mondtam ,hogy IQ-függő,hanem a te 40.es példádat ,,kifogásoltam''Az valószínűleg nem üti meg az emberi szintet,ahogy azt Spiri is írja.
Tehát beszéljünk már emberi szintekről,ha itt paradicsomi állapotokról,és megvilágosodásról megy a diskurzus.

Ademon képe
Te lovagolsz az IQ-n, ne fogd rám... Én csak annyit kérdeztem,
2011. június 08. szerda, 22:42 | Ademon   Előzmény

Te lovagolsz az IQ-n, ne fogd rám... Én csak annyit kérdeztem, hogy mit jelent az "Én vagyok" a legegyszerűbb értelemben? Erre te belekötöttél az IQ-s részébe, pedig nem is az volt a lényeges... ha nem tetszik akkor ne vedd figyelembe azt a részt, a kérdés anélkül is egész.

(és ne minuszolgasd a hozzászólásom :D )

fehercsongor képe
Minket köptek ki.
2011. június 10. péntek, 19:27 | fehercsongor   Előzmény

A huhúkoló,vakaródzó ugribugri szőrmók a paradicsomban maradt .Lehet,hogy nem értené meg,de neki nem is kell magyarázni a létét,amelyben van .Üdvözlettel .felacso

Hát nagyon úgy néz ki,hogy manapság nálunk/Mo-on/, a magas IQ
2011. június 06. hétfő, 23:35 | Éva.   Előzmény

Hát nagyon úgy néz ki,hogy manapság nálunk/Mo-on/,
a magas IQ ugyanolyan hátrány ,mint a diploma.
Kérdezzétek meg szegény Kati Pottert kapott e már munkát?
Mert neki is mindenhol a diplomája volt a probléma.
A magas IQ meg ugyanúgy probléma,azt egyik főnök sem szereti,ha egy alkalmazott ,,übereli '' ezen a téren.
Szóval 100 fölött már jobb letagadni,ahogy manapság a diplomát is. /főleg,ha több is van:)/

Aki ezzel nem ért egyet,annak biztos hogy oka van rá. Ezért
2011. június 07. kedd, 16:34 | Éva.   Előzmény

Aki ezzel nem ért egyet,annak biztos hogy oka van rá.
Ezért szívesen meghallgatnám őt,hogy ő szerinte miért nem így van ez,és miért gondolom én ezt rosszul? /ő szerinte /

a3140a képe
Ne haragudj Ademon, hogy csak most válaszolok! Látom, jó nagy
2011. június 08. szerda, 7:44 | a3140a   Előzmény

Ne haragudj Ademon, hogy csak most válaszolok!
Látom, jó nagy balhé keveredett a 40-es IQ-ból. :)
Önmagad megtalálása és az Önvalóvá válás olyan állapot, mely leírhatatlan az elme nyelvén. Én azt a példát szoktam említeni (remélem még nem unjátok), hogy olyan ez, mint elmagyarázni a sárgarépa ízét olyannak, aki még soha nem evett sárgarépát. Lehetetlen! Maximum körbe lehet írni. Az Önmegvalósított (paradicsomi) állapot egy szubjektív állapot, amit csak akkor vagy képes megérteni, ha megtapasztaltad. Sőt! Minden az elme (gondolatok) nyelvén leírt útmutatás csapda!
Hogy mire jó? Mit nyerhetsz vele?
Az elme szintjén semmit (az elme nyugalmán kívül).
Viszont amivel ez jár, az a tökéletes szabadság.

Ademon képe
Köszönöm. Erre gondoltam én is.
2011. június 08. szerda, 13:38 | Ademon   Előzmény

Köszönöm.
Erre gondoltam én is.

,,Ez az ideális nézőpont.'' ...Meg az ,hogy a Paradicsom is
2011. június 08. szerda, 9:36 | Éva.   Előzmény

,,Ez az ideális nézőpont.'' ...Meg az ,hogy a Paradicsom is ,mint minden más tudati állapot
kérdése:)
Nem hely lehetősége,meg van valahol? Még csak nem is ,,teremtés''.
Paradicsomi tudatállapotban vagyok e,avagy nem?
Ez itt a kérdés:)))

spiritosaurus képe
Hm.. Paradicsom?... Zöldség az egész :)
2011. június 05. vasárnap, 0:08 | spiritosaurus

Hm.. Paradicsom?... Zöldség az egész :)

Az mennyire van messzi innen tőlem, a pokolból? És merre kell
2011. június 06. hétfő, 19:56 | egy kis akárki

Az mennyire van messzi innen tőlem, a pokolból? És merre kell menni? Ma 19:55-kor úgy döntöttem, megnézném. Csak fáradt vagyok hozzá.

Ha kipihened magad,ne feledd amit most elhatároztál ! Számon
2011. június 06. hétfő, 21:35 | Éva.   Előzmény

Ha kipihened magad,ne feledd amit most elhatároztál !
Számon fogjuk kérni rajtad,ha megosztottad velünk.
Szóval holnap kérünk beszámolót az első tapasztalataidról az oda vezető úton:)

Na szóval. Tegnap 19:55-kor határoztam el, hogy megpróbálok
2011. június 08. szerda, 0:20 | egy kis akárki   Előzmény

Na szóval. Tegnap 19:55-kor határoztam el, hogy megpróbálok eljutni oda. Fogalmam sem volt merre és hogy, csak úgy döntöttem, akarom.
És ma kb. ugyanakkor, tehát 24 óra alatt, megnyílt egy út oda. Egy olyan, amit el se tudtam képzelni, hogy valaha is tényleg megvalósul és ráadásul ilyen formában ami hihetetlen. Ami az én olyan álmom volt, amit magamse ismertem fel, magamnak se valllottam be, kellett hozzá majd egy év haldoklás hogy másokon keresztül elhiggyem hogy ez valóban az én álmom és sőt nem is álom és a valóságban ezerszer tökéletesebb lesz, mint álmodni tudtam volna. Mostmár csak ki kell tartani és bízni. Ez nekem nehezen megy, most főleg. Megpróbálom. Kívánjatok sok sikert, szükségem van rá, főleg a következő 3 hónapban!
És KÉÉRLEK, lealázó hozzászólásokra MOST nincs szükségem, bár lehet, hogy erősít.

Csak vigyázz rá! És tudod ,hogy ez attól függ ,hogy képes vagy e
2011. június 08. szerda, 0:52 | Éva.   Előzmény

Csak vigyázz rá! És tudod ,hogy ez attól függ ,hogy képes vagy e hinni,bízni,kitartani.
Ezt ne felejtsd el soha.És ha jön a kísértés,annak ne higgy!:) Azzal teszed ártalmatlanná,hogy nem hiszel neki,azzal megvonod a létét.
Szóval kitartás,lesz még szép életed,hasznos és boldog! Csak higgy benne! Nálad ez a kulcs:)

Ó, igen. A kísértés az most is jön sajnos... De próbálok nem
2011. június 08. szerda, 20:26 | egy kis akárki   Előzmény

Ó, igen. A kísértés az most is jön sajnos... De próbálok nem hinni neki és kitartani. Elhatároztam hogy megéri!

HajduM képe
Mesélsz bővebben erről az útról ami megnyílt? És hova irányul?
2011. június 08. szerda, 7:04 | HajduM   Előzmény

Mesélsz bővebben erről az útról ami megnyílt? És hova irányul? Mire találtál rá tulajdonképpen?
Milyen álom ez amiről nem hitted, hogy a tiéd, és miképpen sikerült felismerni?

Nem mondom ki pontosan mi az. De volt valami ami bennem rágott
2011. június 08. szerda, 19:50 | egy kis akárki   Előzmény

Nem mondom ki pontosan mi az. De volt valami ami bennem rágott már évek óta, hogy afelé el kéne indulni, de nem hittem el, nem bíztam magamban, plusz nem alakult úgy az életem, sőt pont mikor már erősebben bennem volt és akartam volna, akkor egyre kevésbé alakult úgy, egyre szarabbul alakult minden. És akkor úgy értelmeztem, 'nyilvánvaló' hogy akkor ha nem, hát nem. Hogy nekem egy perc időm sincs és főleg pénzem... És akkor egyszercska kutyául lettem, és közben ez konkrétan törlődött az agyamból hogy ez volt a főbajom eleve. Minden mást hittem hogy én azért akarok meghalni. Így kínlódtam 11 hónapig. Felismerni mostanra úgy sikerült, hogy csak elvonszoltam magamat segítségért, mégha nem is akartam vitt valami, és bizony pár hónap múlva megmondták keményen hogy azért vagyok rosszul mert nekem ezt kellene csinálnom, és nem kezdtem el. Akkor ezt én tagadtam, sőt rettegtem tőle. Vonszoltam magam tovább, hogy na ez hülye. Mígnem elvonszoltam magam valaki máshoz, és tessék, ugyanazt mondta, csak keményebben. És ráadásul nagyon durván bánt velem. Aztán tessék, két hét alatt már ott tartunk hogy megvan az is hol kezdhetem el tanulni nemsokára, pedig elképzelni se tudtam, és úgy vagyok vele, nyilván minden akadály is megoldódik.
És egy szikla esett le rólam. Hirtelen kapok levegőt. Hitem és bizalmam magamban még mindig 0, de érzem hogy így jó lesz, pedig semmitse tudok a dologról. És már van kedvem megvárni, mi lesz ebből. Csak ki kell tartanom és nem hallgatni a többi hangra ami azt akarja, már most feladjam... Ami nemkönnyű ma sem.
Tanulság, hogy bármi rág belül, bármi érdekel, mégha el se hiszed magadnak, sőt ha rettegsz tőle de úgy jár az agyadban, annak utána kell járni komolyan. És nem azt csinálni amit én, hogy letagadod magad elől és így egy kezeddel húzod magad felé, másikkal taszítod el, mert az ide vezet, leesel a lábadról...
Hát én hálás vagyok azoknak, vannak egypáran és mind a borzalmas időszakban kerültek mellém, akik mindezzel szembesítettek, és akiken keresztül minden igyekezetem ellenére felfoghattam, hogy nem ők hülyék, akik ezt mondják, hanem én, aki nem hiszi magának sem, másnak sem. Rengeteg segítséget kaptam hogy megmaradjak és majd megcsináljam amit kell, mert rengeteg segítségre volt szükségem, és az mindaddig jön, amíg szükséged van rá.
Szóval, ez itt mégis a paradicsom. Úgy, ahogy van. Remélem, megmaradok benne valahogy életben.

Nem kell elképzelnem itt a földilétben pont benne élek,
2011. június 07. kedd, 6:20 | Mu

Nem kell elképzelnem itt a földilétben pont benne élek, paradicsomi állapotban élünk, azt hogy ezért nem teszünk csak elveszünk, itt a változtatás ideje a tevésé, ha mindenki csak adni tud szuper paradicsom lesz a föld bolygó. Határtalan lehetőségeid vannak mindent megtehetsz, csak adnood kell hogy mindezek a tiéd legyen, merj adni...

HajduM képe
Szerintem az úgy nevezett paradicsom nem volt tökéletes, és
2011. június 08. szerda, 6:57 | HajduM

Szerintem az úgy nevezett paradicsom nem volt tökéletes, és elégedettség sem volt benne. A paradicsom inkább egy steril állomása volt az emberi létnek, mintha egy anya méh-ben éltek volna. A teljesség itt igen csak korlátozva volt, egyszerűen szükségszerű eseményként jelenik meg, hogy az ember onnan kikerüljön. A "kígyó" éppen arra a hiányra hívta fel az ember figyelmét, ami nem volt meg a paradicsomban, éppen nem voltak öntudatuknál, éppen, hogy abszolút uralom alatt álltak és amikor tudatosak lettek önmagukra, akkor vették észre, hogy az ahol, és amiben élnek tulajdonképpen egy börtön.

Én hiszem, hogy semmi nincs ok és cél nélkül, így az sem volt ok nélkül, hogy őket ott öntudatlan állapotban tartották és annak is igen határozott célja van, hogy a kígyó "ki segítette" onnan őket.

Én nem szeretnék abban a "paradicsomban" élni. Sokkal inkább kívánkozok vissza a végtelen bölcsesség mennyei szféráiba, mint annak a démon-istennek a börtönébe amit paradicsomnak nevezünk az elzsidósított egyébként Sumér teremtéstörténetből. Sajnos komoly kérdéseket vet fel ez a teremtés-történet ebben a formában. Érdemes néhány gnosztikus történetet mellé olvasni, igaz, hogy kissé össze kavarja az embert, de jelentősen tágítja a teremtés körüli lát-képet

Nekem nincs semmi bajom a paradicsomi állapottal ,tudattal. Az
2011. június 08. szerda, 9:52 | Éva.   Előzmény

Nekem nincs semmi bajom a paradicsomi állapottal ,tudattal. Az Istennel való egység tudata az.
Szimbolikusan ,legalább is ezt jelenti.
Ha ez nem a legmagasabb ,legboldogabb állapota lenne az embernek,akkor miért vágyna örökké oda vissza. /Vagy ,,megteremteni'' szeretné magának?:)/
Miért álmodik a paradicsomról,és miért fáj neki,hogy elszakadt Istentől,és miért szól minden célja az
az Isteni egység állapot újra megtalálásáról,eléréséről,megvalósításáról???
És akkor miről szól az önmegvalósítás?
Végső soron ez a célja,nem???:)

HajduM képe
Na tegyük rendbe a dolgot, mert nagy itt a csúszás. Az fizikai
2011. június 08. szerda, 10:31 | HajduM   Előzmény

Na tegyük rendbe a dolgot, mert nagy itt a csúszás.

Az fizikai ember „paradicsomi” állapota az anyagba való lesüllyedés állapota igaz? Ha ez így van, akkor azt jelenti, hogy elvesztette Isteni mivoltát. A paradicsomi állapot a tudás és az öntudat nélküliség állapota. A démon aki istenként tünteti fel magát, minden erejével arra törekszik, hogy az embert kiszolgálja minden földi jóval „paradicsom” csak ne ébredjen öntudatára. Választ az ember a tudás és az élet fája között. Logikus, hogy nem az élet fáját választja, hiszen nem tudja mi a halál amit a démon beígért, előbb tudáshoz kell jutnia.
Az Isten, a valódi, a maga lelkét bocsátja az emberbe, ami az élet az igazság a tudás (gnosis) a fény, a végtelen bölcsesség igaz? Elmondhatjuk-e a paradicsomi emberről, hogy hasonlatos az élet és bölcsesség Istenéhez, vagy olyan élet nélküli, mint az ördög aki levettetett a földre (Aki a paradicsom ura is, ebben a stációban) amiért szembe szegült Istennel, a valódival. A földre való levettetés nem egyéb, mint a fényből való eltávolíttatás, tehát maga a halál állapota. Az élet, a bölcsesség, a fény hiánya.

Az ember tehát akkor támadott fel tulajdonképpen amikor birtokába került a tudás, akkor kapta meg az életbe való beavatást, akkor vágyódott, hogy elérje Isteni állapotát, akkor ismerte fel Isteni mivoltát, öntudatra ébredt.

Ki mondta neked, hogy meztelen vagy, kérdezi az ördög, ami arra utal egyértelműen, hogy addig még annak sem voltak tudatában

A paradicsomból való kiűzetés szükségszerű, hiszen azt az élet nélküli démon uralja, aki nem viselheti el az életet, a fényt az Isten bölcsességét, hiszen éppen ez ellen lázadt fel. Az átkok is jól mutatják, hogy egyből uralmat helyez arra a világra amely életteret biztosítana az öntudatára ébredt embernek, vagyis a tudás az élet a szabadság világát.

A paradicsom tehát az az állapota az embernek, amely a fizikai léthez köti, amely fizikai létében a démonoknak engedelmeskedve mindent földi jót megkap, csak ne ébredjen fel ne léphessen ki az ördög uralma alól. Így képzeli az isten szellemét rabságban tartani az ördög az isten formája által, vagyis Ádám, vagyis az ember által. A nagy ember (Adam Kadmon) megdolgoztatja az Ördögöt, megformáltatja vele az embert a föld porából, majd a valódi Isten saját szellemét bocsátva a formába, elveszi azt az ördögtől… :)) Így semmi nem marad az ördögé. A test vissza kerül a porba a lélek és a szellem pedig Istenhez. Amikor aztán az utolsó ember is felébred, az ördög léte okafogyottá válik. Az emberen való uralkodásán múlik a léte.

Jézus megkísértésének is ez az oka. Azt mondja az ördög, neked adok mindent, csak engem szolgálj, maradj az anyagba, ne tanítsd az embereket mert minden felébredett kikerül az ördög és démonvilága hatalma alól. Erre Jézus fogja magát és felvilágosítja az embereket a valódi minőségükről, elmondja a tékozló fiú történetét és mindenkivel megérteti, hogy a helyük nem a paradicsomban tehát a földi világ öntudatlanságában van, hanem a világ teremtő bölcs atya "házában" messze a földi világ szenvedéseitől...

Az ember nem a paradicsomba vágyik vissza, hogyan vágyhatna az öntudatlanságba és az anyag rabságába az Isten szelleme?

,,Az fizikai ember „paradicsomi” állapota az anyagba való
2011. június 08. szerda, 10:54 | Éva.   Előzmény

,,Az fizikai ember „paradicsomi” állapota az anyagba való lesüllyedés állapota igaz? ''

Nem,nem így gondoltam,dehogy:)))
/Csaj este tudom folytatni a gondolataidat...bocs...:)/

HajduM képe
Hát ne is az én gondolataimat folytasd. A sajátodat :)) Hogy
2011. június 08. szerda, 11:03 | HajduM   Előzmény

Hát ne is az én gondolataimat folytasd. A sajátodat :))
Hogy lehet egyébként másképp gondolni a paradicsomi állapotot. Eléggé meghatározott állapot az, nem igen fér bele egyéni elképzelés...

a3140a képe
Kedves Miki! Hát most biztos nem fogsz örülni, de az általad
2011. június 08. szerda, 22:17 | a3140a   Előzmény

Kedves Miki!
Hát most biztos nem fogsz örülni, de az általad meghatározott paradicsomi állapot, amit dogmaként kinyilvánítottál, semmiféle valóságtartalommal nem rendelkezik, így nincs értelme vitázni rajta. Tévhit. A te tévhited. Vizsgáld felül!
Ekvivalenciát kinyilvánítani a luciferi pokol és a paradicsomi állapot között akkora megértésbeli tévedés, melyből kiindulva sehova nem lehet eljutni.

HajduM képe
Te megvilágosodottnak mondod magad és olyan ítéletet mondasz
2011. június 08. szerda, 22:50 | HajduM   Előzmény

Te megvilágosodottnak mondod magad és olyan ítéletet mondasz amit még én sem tennék a magam kis hibás voltában...
Ahelyett, hogy kifejtenéd az álláspontodat az enyémet akarod degradálni...hmm... micsoda megvilágosodás ez?

Aztán lucifer a fény hordozója a történetben, és sehol nincs az leírva, hogy a fény el lett tőle véve, de az igen, hogy világosság angyalának mutatja magát...

Ejjha... Ha a paradicsom egy földi helyszín, Isten pedig szellemi lény, aligha sétálhat a földi helyszínen. Nyilván az a valaki sétál aki Istennek nevezte magát miközben nem az...

Katolikus bibliát fogadtok el hitelesnek?

Megfigyeltem, hogy aki kedvessel kezdi a hozzászólását, biztos, hogy személyeskedni fog a továbbiakban is, mivelhogy az első szava is a személyt szólítja meg, nem a témát :))

Nem örülök, nem is bosszankodok, csak mosolygok és eszembe jut amikor küldöd nekem a hírleveledet, hogy itt meg ott tartasz "satsang-ot :))" Felvidít :)))

a3140a képe
Kedves Miklós! :D Én nem ítéletet mondtam, csak szeretnélek
2011. június 08. szerda, 23:02 | a3140a   Előzmény

Kedves Miklós! :D
Én nem ítéletet mondtam, csak szeretnélek kirángatni a téveszméidből, melyekkel magadat korlátozod. Mert az ilyen téveszmék miatt fogsz topogni egy helyben, miközben azt gondolod, neked van igazad.
Isten nem sétálgat a földi felszínen, hanem ő maga a földi felszín.
Amúgy kikérem magamnak! Nem vagyok katolikus és nem fogadom el az elferdített katolikus bibliát. Nem is értem, ez hogy jutott eszedbe.
A satsangra nem kötelező eljönni, de értetek van. Nem "üzleti vállalkozás", erre gondolom, rájöttél már magadtól is.
Ha te visítasz a röhögéstől a satsangomon, akkor legalább felvidítottalak. :D
Ha meg eljössz, akkor garantáltan én foglak felvidítani. :D

HajduM képe
Miért akarnád rám erőltetni az akaratodat? Azt melyik iskolában
2011. június 08. szerda, 23:09 | HajduM   Előzmény

Miért akarnád rám erőltetni az akaratodat? Azt melyik iskolában tanultad, hogy ki akarj (te akaratod) rángatni a téveszméimből, és ha téveszmésnek nevezel az mitől nem ítélet és főleg miért személyeskedsz továbbra is, ezt már tényleg nevetve írom :)))

a3140a képe
Ok Miki! Isten őrizz, hogy rád erőltessek bármit. Verd inkább a
2011. június 08. szerda, 23:15 | a3140a   Előzmény

Ok Miki!
Isten őrizz, hogy rád erőltessek bármit.
Verd inkább a klaviatúrát tovább, az idők végezetéig.
A satsang létszám betelt. :D

Ademon képe
Ha egy gyerek odajön hozzád és nagy buzgón a Mikulásról kezd
2011. június 08. szerda, 23:22 | Ademon   Előzmény

Ha egy gyerek odajön hozzád és nagy buzgón a Mikulásról kezd beszélni, akkor te elmondanád neki, hogy a Mikulás nem létezik, ragaszkodva az igazsághoz? Dacolva azzal, hogy ezzel összetöröd a lelki világát, mert elveszed tőle a hitet ami fontos neki?

Nem értettél meg egy fontos dolgot:

A hit és vallás nem más, mint az "Én Vagyok" megtestesülése az képzeteben, addig míg erre szükség van. Azért van ez, mert abban a tudatosságban csak így tud megjelenni. A legrosszabbat teheted, ha elveszed tőle a hiedelmeit. Kb. mintha a sánta kezéből húznád ki a mankót...