A leves | Önmegvalósítás.hu

A leves

Hozzászólások

187 hozzászólás
HajduM képe
És az egész embernek talán van identitása? Persze, hogy van. Az
2011. május 08. vasárnap, 23:50 | HajduM   Előzmény

És az egész embernek talán van identitása?
Persze, hogy van. Az anyagnak van? Akkor a májnak is van? Vagy az ember egészének sincs, vagy a máj "anyagának is van"

Persze, hogy a test magában semmi. De ahogyan az egész test "tudatos, öntudattal rendelkező" úgy a szervek is.

Az ember öntudata tulajdonképpen a kisebb egységek szervek tudat-összege.

A sejt-tudatosság, szervtudatossággá terebélyesedik, a szervek tudatossága testtudattá...

Hát éppen ezt nevezzük egónak ha jól tévedek...

Persze minden anyagi részecskében Isten "élet-lehelete" tartja fenn a működést magát, ha ez távozik, a test maga szétesik.

Aztán igen fontosnak tartom, hogy a szervek halála nem egyszerre következik be, ezt tudjuk nagyon jól, egy gépeken "életben tartott" test különböző szervei még élnek, mikor kioperálják őket, ahogyan ez a máj is még élt mikor kioperálták, különben egy halott húscafatot operáltak belé...

Az meg nem tudna funkcionálni. Ha tehát él, akkor megtartotta saját tudatosságát, személyiségét stb...

Mert ugye ha az élet távozik, igen ritka eset, hogy visszatér.

Sajnos én is tapasztaltam a kislányomnál az élet eltűnését a testből.
Csak néztük és kérdezgettük, hogy hol van a mi gyerekünk?
A testet láttuk, de az már nem hozzánk tartozott...

Szóval jobb tudatában lenni ezeknek, mint elprotokollizálni és nem tudatni a másikkal, hogy mi a helyzet ilyen esetekben...

Nem véletlenül kell gyógyszerezni, meg immunrendszert "vakká" tenni mesterségesen...

Kommunikálni kell a jövevénnyel, bármilyen hülyén hangzik is...

szeklice képe
Kommunikálni
2011. május 09. hétfő, 10:10 | szeklice   Előzmény

"Kommunikálni kell a jövevénnyel, bármilyen hülyén hangzik is..."

Bizony ám!

Képzeljük el az emberi szervezet működését, mi történik, amikor elveszít egy májat - megszűnik az EGÉSZ egysége -, s helyébe érkezik egy MÁSik máj!

A leghamarabb úgy tudjuk lemodellálni, ha megvizsgálunk egy emberi közösséget. (Csak gondolj most a munkahelyedre...!) Érkezik egy új ember, akivel együtt KELL dolgoznotok. Mi történik?
Megindul a kommunikáció minden szinten!
A közösség "venni kezdi" az új embert, kezdi "letapogatni" minden szempontból, ugyanakkor az új ember kell, hogy jelzéseket adjon magáról: ki is ő, hogyan működik, stb...
Valamilyen konszenzus születik, mert ha ez nem történik meg, akkor a közösség egyszerűen kilöki magából a jövevényt, vagy az is megtörténhet, hogy az új ember nem tud beilleszkedni, nem fogadja el ezt a közösséget és elmegy.
Ám ha a kommunikáció az EGYütt-működés szándékával átitatott, kölcsönösen segített, akkor létrejön újra az EGYSÉG, a harmonikus működés a közösség életében. Az EgyMi.

Ramanovics okfejtése ezért nem 10 pontos számomra. Kérdezz meg egy embert, akinek levágták a lábát, vagy egy nőt, akinek a mellét....! Vajon ő ekkor egész embernek érzi magát?
Persze azzá válhat, de ehhez nem véletlenül kell átesnie egy nagyon hosszú rehabilitációs időszakon, amit azzal tud lerövidíteni, ha nem a test szintjén dolgozik rajta.
Van olyan egyszerű földi halandó, aki újranövesztette a korábban levágott ujját, vagy egy másik megnövesztette a rövidebb lábát és azóta nem sántít. /agykontroll/

Ugyan mivel is tudta ezt megtenni?
Egyszerű!
Kommunikált a saját magában lévő teremtő Istennel. Kért és adatott:-)

szeklice

koverellenor képe
"Kérdezz meg egy embert, akinek levágták a lábát, vagy egy nőt,
2011. május 09. hétfő, 15:48 | koverellenor   Előzmény

"Kérdezz meg egy embert, akinek levágták a lábát, vagy egy nőt, akinek a mellét....! Vajon ő ekkor egész embernek érzi magát?"

Az hogy XY hogy érzi magát, teljesen lényegtelen a kérdés szempontjából. Van aki kezek és lábak nélkül is egésznek érzi magát, van, aki "hiánytalanul" is nyomoréknak.

szeklice képe
Bocsánat kedves Ramanovics
2011. május 09. hétfő, 22:54 | szeklice   Előzmény

...lehet, hogy félreértettem a mondanivalódat.
Bár ez a mondatod "Az hogy XY hogy érzi magát, teljesen lényegtelen a kérdés szempontjából." nem ezt erősíti számomra.
Ha valaki kezek és lábak nélkül is egésznek érzi magát, annak az énképe rendben van. (Lehet ez úgy is, hogy valaki veleszületetten fogyatékkal élő és lehet szerzett a fogyatéka.) A veleszületett fogyatékkal élő énképét a környezet nagyon tudja befolyásolni, már úgy is, ha elkülöníti a "normális" kategóriától azzal, hogy megnevezi a hiányt. De ilyen esetben /veleszületett f./ mégis nagyobb a valószínűsége annak, hogy az énkép ok lesz.
A szerzett /baleset,műtét, stb. következtében/ fogyatékkal élő énképe azonban mindenképpen sérül! Persze most ne arra a hegymászóra gondoljunk, aki miután levágták a sérült lábát az átélt lavina-kaland után, néhány hónap múlva megint töretlen hittel vágott neki a hegynek...Nem ez a jellemző! A jellemző esetekben hosszú idő a testi-lelki rehabilitáció. És szorosan összefügg a kettő.
Az énkép azon tulajdonságok összessége, amelyet a személy magára nézve igaznak tart (Mérei, 1989)
Ezért gondolom én azt, hogy az EGÉSZség-hez képest beállt tartós vagy maradandó változás az énképet is módosíthatja.

szeklice

koverellenor képe
Igen, ez a szerzett és született téma később nekem is eszembe
2011. május 09. hétfő, 23:21 | koverellenor   Előzmény

Igen, ez a szerzett és született téma később nekem is eszembe jutott.

Ettől függetlenül úgy tűnik már sokszorosan félreértődött a dolog, lehet hogy mindkét oldalról :) Ez volt a felvetésem http://onmegvalositas.hu/comment/37582#comment-37582 amire irtad hogy "Ramanovics okfejtése ezért nem 10 pontos számomra. Kérdezz meg egy embert, akinek levágták a lábát, vagy egy nőt, akinek a mellét....! Vajon ő ekkor egész embernek érzi magát?" pedig nem írtam az "egész embernek érzésről" semmit. Ettől persze még lehet hogy az okfejtésem csak 9 pontos, úgyse saját kútfőből jön :)

Azt veszem észre magamon is és mindenki máson is aki aktívan irogat most hogy naponta rengeteg hozzászólás jön, hogy gyakran már csak azért ir hogy írjon valami okosat, függetlenül attól hogy értené mit is, milyen összefüggésben ír a másik akinek válaszol. És mégegyszer mondom, ez rám hatványozottan igaz (ugye, Éva?) :)

Rád nem ./részemről ,legalább is:)/
2011. május 09. hétfő, 23:27 | Éva.   Előzmény

Rád nem ./részemről ,legalább is:)/

koverellenor képe
kezeslábas
2011. május 09. hétfő, 0:33 | koverellenor   Előzmény

Egyetértek Éva, bár elgondolkodtató amit Miki ír, bizonyos hogy nem úgy van. A test nem maga az élet. És nem egyenlő az egyénnel. Levágják a lábad de te még mindig te vagy. Leváglák a kezed és te még mindig te vagy. Kiveszik az egyik májad és továbbra is önmagad vagy.
Ráadásul, a test nem képes önmagát megtapasztalni, csak az érzékszerveken (majd az elmén, tudaton, stb.) keresztül. Egy kéz nem tudja önmagáról hogy ő egy kéz, hacsak nem az érzékszerveken keresztül. A láb se képes megtapasztalni a lábságát önnön magában.
Az elmének viszont hatalma lehet a test fölött lévén egy magasabb rendű dolog. Talán ez az amilyen kontextusban igaz lehet amit a pszichiáter mondott, nem pedig az, hogy ha még életemben szétosztogatom kezem-lábam-egyes szerveim, akkor mondhatni önmagamat megsokszoroztam :D
És akkor a véradásról még nem is beszéltünk, belegondolni is rossz :DD

Na ez most nálam egy 10 pontos válasz,bár csak egyet
2011. május 09. hétfő, 0:39 | Éva.   Előzmény

Na ez most nálam egy 10 pontos válasz,bár csak egyet adhatok.
Köszi.

HajduM képe
Nem egészen értek egyet ezzel. Ha levágják a részeidet,
2011. május 09. hétfő, 0:49 | HajduM   Előzmény

Nem egészen értek egyet ezzel. Ha levágják a részeidet, megváltozol. Megváltozik a személyiséged. megváltozik a viselkedésed, az életkörülményeidet is változtatni kell, hozzá kell igazítani a test változásához.

Azt nem tudjuk a test "globális tudatával", hogy a láb megtapasztalja e magát lábként, szerintem meg, hiszen az érzékszerveken keresztül a környezetet tapasztaljuk, nem önmagunkat.

A kéz az kéz, nem pedig az érzékelés, amit magában tudatosít... Ha forró vízbe teszed a kezed, automatikusan kirántod belőle? Honnan tudod, hogy az neked nem jó? Talán "szól" a kéz, hogy ez nem volt jó ötlet? Nem tudjuk, mert valójában nem vagyunk olyan differenciáltan testtudatosak.
Fogalmunk sincs, hogy a testrészeink miféle tudatossággal rendelkeznek.

Tehát testtudatosságról kell beszélnünk. Megint más az éntudat, tudom, hogy én vagyok, illetve, hogy ki vagyok én.

Ha az egész testem rendelkezik tudattal a szerveink is rendelkeznek tudattal a maguk szintjén. Sejtemlékezetről tudunk, szervemlékezet akkor nincs? A test emlékezete megvan, a sejt emlékezete megvan, de a köztes kiterjedések emlékezete nincs?

Szerintem, persze csak szerintem de ezen logika mentén, minden izomcsoportnak külön tudatossága van, amiből következik, hogy mondjuk egy láb, mint nagyobb egység tudatossága az izomcsoportjai tudatosságát illetve azok emlékeit egymáshoz való viszonyait hordozzák magukban.

Így van comb tudatosság, meg vádlitudatosság és összességében pedig láb tudatosság.
Ezek összessége és viszonyai stb.. összességeként beszélhetünk testtudatosságról...

Tehát egy döbbenetes tudat-hálózat képe tárul a szemünk elé, és nem egy homogén tudatosság van, hanem rétegződések, illetve különböző test-tudat dimenziók, vagy szintek rajzolódnak ki.

Hiszen Isten élő lehelete minden sejtünkben életként funkcionál, sa nagyobb egységek a kisebbeket hordozzák, bennfoglalják minden szinten...

szeges képe
Jó Neked Ramanovics!
2011. május 09. hétfő, 8:42 | szeges   Előzmény

Nálam is 10 pont, leginkább azért, mert több májad is lehet... :D

koverellenor képe
májkrém
2011. május 09. hétfő, 10:03 | koverellenor   Előzmény

Igazad van, a fél máj lett volna a pontos megfogalmazás :)

Huhúúúú, pedig szaladgál egypár ember a világban a én
2011. május 09. hétfő, 9:42 | egy kis akárki   Előzmény

Huhúúúú, pedig szaladgál egypár ember a világban a én véremmel... De ezt nem szúrik véradáskor... így jártak.

HajduM képe
Nem is vagyok híve a véradásnak. De az még csak haggyán. Idegen
2011. május 09. hétfő, 9:51 | HajduM   Előzmény

Nem is vagyok híve a véradásnak. De az még csak haggyán. Idegen ember vérét megkapni sem lehet kellemes...

Ráadásul éppen a vér a lélek hordozója. Biztos, hogy nagy keveredések keletkeznek a testek összekevergetéséből...

A vér dologhoz csatlakozom.Ott tényleg másról van szó,mint csak
2011. május 09. hétfő, 10:52 | Éva.   Előzmény

A vér dologhoz csatlakozom.Ott tényleg másról van szó,mint csak egy szervnél.

koverellenor képe
Azt hogy "a vér a lélek hordozója" kevesen vallják, ha jól tudom
2011. május 09. hétfő, 10:52 | koverellenor   Előzmény

Azt hogy "a vér a lélek hordozója" kevesen vallják, ha jól tudom a Jehova Tanuin kivül nem sokan botránkoznak meg egy sürgősségi vérátömlesztésen, nekik viszont kimondottan tilalmas vért adni vagy vérátömlesztésen átesni, valamilyen szóról-szóra (félre)értelmezett Bibliai vers alapján.

Ez igaz,de mégiscsak van a vér dologban valami. Nekem 2
2011. május 09. hétfő, 11:05 | Éva.   Előzmény

Ez igaz,de mégiscsak van a vér dologban valami.
Nekem 2 hozzástartozóm is kapott komoly vérátömlesztést,és utána valahogy már egyáltalán nem találták a helyüket,és nem lehetett nem észrevenni,hogy ebből kifolyólag komoly zavarok voltak bennük.
Én ezt végigasszisztáltam.

Te használod az antropozófus /jelzőt,/ szóval ,ha van is közöd hozzá,hát Rudolf Steiner egész erre irányuló munkássága ezt mutatja,/ami az ember belső alkímiáját illeti/,hogy a vér az én hordozója valamilyen szinten.
És ha belegondolok,hogy folyamatosan átkering a szíven,ami viszont tényleg az Én központja lenne,hát miért ne hordozna ebből valamilyen információt a vér.

Én is valahogy ösztönösen viszolygok attól ,hogy ,,idegen'' vér kerüljön a szervezetembe,és csak akkor fogadnám el,ha az életem függene attól.
És lehet ,hogy ,,csúnya dolog,de a véradással is így vagyok,hogy mindent megteszek az embertársaimért,amit tudok a rutin véradáson kívül.És ezt is csak vészhelyzetben tenném,ha olyan szituáció adódna,hogy csak én tudnék ezzel esetleg megmenteni valakit.

Akkor nekem az elektrosokkon vagy teljes agyeltávolításon kívül
2011. május 09. hétfő, 11:33 | egy kis akárki   Előzmény

Akkor nekem az elektrosokkon vagy teljes agyeltávolításon kívül egy teljes vércsere is megoldás lehetne... Kimoshatná belőlem amit egyenlőre semmi sem tud...
A viccen kjvül (ami amúgy nem vicces mert én élem), el tudom képzelni amit írsz, hogy az új vérrel ami másé, komoly zavarok keletkeznek az énben...

szeklice képe
Az Igaz Én érdekében
2011. május 09. hétfő, 12:01 | szeklice   Előzmény

Kedves Zsuzsa!

Nem csak Neked küldöm ezt a linket...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:g5hDXllqjPMJ:psyche...

Ha figyelmesen elolvasod, abban kiderül, hogy a psziché által elszenvedett erőszakot nem lehet erőszakkal "jóvátenni". Ellenben meg kell nyugtatni a személyiséget, hogy szerethető, s ehhez nem kell az igazság elől víziókba menekülnie.
Itt /VisszahozLak/ megtanítják a lelket igazul működni anélkül, hogy emiatt veszélyben érezné magát.
Azért tanulságos ez mindannyiunk számára, mert felismerhetjük, hogy a hazugságaink elhagyása vezethet Önmagunk, igaz valónk megtalálásához.

Kérlek, gondolkodj/atok el rajta...

szeklice

HajduM képe
Érdekes ez a villa... Vannak még jó dolgok is azért ebben a
2011. május 09. hétfő, 12:22 | HajduM   Előzmény

Érdekes ez a villa...
Vannak még jó dolgok is azért ebben a világban...

Megnéztem, érdekes. Jó, hogy vannak ilyen helyek. Asszem
2011. május 09. hétfő, 12:27 | egy kis akárki   Előzmény

Megnéztem, érdekes. Jó, hogy vannak ilyen helyek. Asszem hatásosabb is mint egy zártosztály. De én nem vagyok pszichitriai beteg egyáltalán. Nem is lennék hajlandó rá. Persze, hogy az erőszak nem segÍt, csak velem valami olyasmi történt, amit kegyetlen nehéz elviselni, megúszni, túlélni, amíg nem látod az okát, és nem fogadod el, nem működsz vele együtt, és én még nem látom. Sőt, félek is látni egyenlőre...

szeges képe
Akarsz beszélni róla? :)
2011. május 09. hétfő, 12:32 | szeges   Előzmény

"csak velem valami olyasmi történt, amit kegyetlen nehéz elviselni, megúszni, túlélni, amíg nem látod az okát, és nem fogadod el,"

Miért nem mondod el? Valaki talán segíthet... :)

Nem tud segíteni senki, ezt már beláttam, és hát már elmondtam,
2011. május 09. hétfő, 12:43 | egy kis akárki   Előzmény

Nem tud segíteni senki, ezt már beláttam, és hát már elmondtam, így kezdtem itt. Az hogy valami történt, számomra is megmagyarázhatatlan, 8 hónapja és azóta meg akarok halni, pedig elötte is ugyanilyen szar volt, mégse akartam, de már nem akarok olyan állapotba se visszakerülni, így végképp egy csapda, mert nem engedem magamnak hogy bármi segítsen. Éshát így baromi nehéz és fájdalmas minden napot élni hogy nem is élsz.
Cska arra várok, hogy majd magam megoldom, ha lehet, hoyg előjön az egész, aminek most csak a csúcsa van kint, és akkor világos lesz, miért, és akkor lehet, már majd meg akarom oldani...
Azért köszi! :-)

szeges képe
Persze hogy nem...
2011. május 09. hétfő, 13:05 | szeges   Előzmény

...tud segíteni senki, ha Te nem akarod, pedig lehet, hogy a történeted már megtörtént valakivel itt az oldalon...

Tégy egy kísérletet. Ez ingyen van, és biztos lehetsz benne, hogy őszinteségért őszinteséget kapsz cserébe. :)
Holnap reggel újra itt leszek, de jó is lenne, ha addigra megnyílnál kicsit... :)

Köszi, úgy kezdtem, hogy leírtam mindent a Már nem akarom
2011. május 09. hétfő, 22:08 | egy kis akárki   Előzmény

Köszi, úgy kezdtem, hogy leírtam mindent a Már nem akarom folytatni bologba, meg a Belső gyermekesbe... Annál jobban nem nagyon van mit megnyíljak, és már annak sem hitte a felét sem senki (ezt megértem amúgy). Talán nem is azért írtam, hogy valaki segítsen, mert nyilván addigra már túlvoltam jópár hónapon, és tudtam, ez nem így múködik, hanem valóban azért, hátha egy fél mondat mégis segít, meg addig is van mibe kapaszkodni. Mert már nagyon régóta a semmibe kapaszkodok. Mindent de mindnet elvesztettem az eddigi életemből, az se jelent semmit ami eddig az életet jelentette, amit szerettem, pár percet se bírok vele foglalkozni. Nem sajnálom az életem, mert nem volt jó, de most konkrétan a semmi van, ami nem lenne baj, csak iszonyatos fájdalmakkal jár. Ennek, hogy az oldalt böngészgetem, igazából nincs köze az élethez, így ez most belefér. Hát ennyi. Azért köszönöm!

a3140a képe
Nem tudom, hogy mi lehet ez és nem is faggatlak. Arra
2011. május 09. hétfő, 18:56 | a3140a   Előzmény

Nem tudom, hogy mi lehet ez és nem is faggatlak.
Arra szeretnélek megkérni, hogy soha ne add fel!
Hidd el, nincs az a mély gödör, amiből nem lehet kimászni.
Próbálj meg ne gondolni a múltra és nem gondolni arra, hogy mi lesz. Próbálj meg a jelen pillanatban élni elfeledve a problémáidat!
Hidd el, minden rendben lesz.

Tudod, ki lehet mászni a gödörből, de csak ha akrsz. És nekem az
2011. május 09. hétfő, 22:12 | egy kis akárki   Előzmény

Tudod, ki lehet mászni a gödörből, de csak ha akrsz. És nekem az egész problémám arról szól, hogy ne akarjak. Néha tudom abszolút kívülről nézni, és tudom, hogy ez msot erről szól. A jelen pillanatban élés a legrosszabb tanács, tudom hoyg jót akarsz, de a jelen az a semmi, és borzalmasféle semmi, nagyon rossz érzésekkel. A gyerekemen kívül semmi és senki nincs körülöttem, ami pozitív lenne, őbeléje meg nem akarok kapaszkodni, nem lenne helyes, nem az a dolga. Szóval az élj a jelenben, élvezd a jelent, ez nem kivitelezhető, meg amúgy sme hagy valami mégha erővel akarnék is találni valami pozitívat... ELőbb meg kell oldódjon a dolog, iylesmit utána se tudok elképzelni, de addig főleg nem.

fehercsongor képe
Gyermekbe kapaszkodás A vészhelyzet a legjobb alkalom bizonyos
2011. május 09. hétfő, 22:26 | fehercsongor   Előzmény

Gyermekbe kapaszkodás A vészhelyzet a legjobb alkalom bizonyos meggyőződések feladására , akárki nevelte is Beléd , és akármennyire is sajátodnak érzed .Én ilyenkor új meggyőződést élnék át , a gyermekem iránti határtalan hálát , hogy mellettem van , és a Sors , Isten iránti határtalan hálát , hogy pillanatnyilag egyetlen kapaszkodóként , végső menedékként a jobb időkig ,: mellém helyezte .Üdvözlettel :felacso U . i : .Véleményeinkben , vágyainkban , szokásainkban ,gondolkodáamódunkban megkövesedésre vagyunk hajlamosak . pont ezért tör idő előtt össze a sors . Minden helyzet kínálja a maga mentőkötelét , ragadd meg , amíg orron nem vág egy odalengő másik . és akkor jöhetnek megint a hála keresetlen szavai

Világéletemben hálás voltam, iszonyúan, hogy született gyerekem.
2011. május 09. hétfő, 23:02 | egy kis akárki   Előzmény

Világéletemben hálás voltam, iszonyúan, hogy született gyerekem. Úgy is, hogy olyan körülmények közt született, hoyg 10 000-ből egy nő se vállalta volna. Kit érdekel? Ő a legcsodálatosabb és ezt tudtam mielőtt megszületett! Tehát nekem nem most kell a hálát tanulnom vele kapcsolatban. Viszont, most már nagyon sokszor gondoltam hogy bárcsak ne lenne mégse, akkor már én se lennék... Most ez van...

fehercsongor képe
De vagy , és van .U . i .:Járj gyakran fényképészhez !Engem ott
2011. május 10. kedd, 0:01 | fehercsongor   Előzmény

De vagy , és van .U . i .:Járj gyakran fényképészhez !Engem ott győztek meg a gyakori moslygás előnyéről .

a3140a képe
Megengeded, hogy segítsek? Csak a nevedre és az életkorodra van
2011. május 09. hétfő, 19:28 | a3140a   Előzmény

Megengeded, hogy segítsek?
Csak a nevedre és az életkorodra van szükségem hozzá.
a3140a@gmail.com
Nem reiki, nem boszorkányság, nem mágia és nem pénzbeszedés.