DRH - a Teremtés Könyve | Önmegvalósítás.hu

DRH - a Teremtés Könyve

Hozzászólások

91 hozzászólás
Angyalok bukása,Lucifer...stb... angyalok bukása: Ikgr. A
2011. május 01. vasárnap, 1:14 | Éva.   Előzmény

Angyalok bukása,Lucifer...stb...

angyalok bukása: Ikgr. A Teremtés könyve elbeszélését, mely szerint Isten fiai földi asszonyokat vettek maguk mellé, a bukott angyalokra értették (Ter 6,2).
Legismertebb közülük Lucifer aki egyenlővé akarta tenni magát Istennel. E lázadás büntetéseként Isten letaszította az égből, azóta mint a pokol fejed-e a föld alatt él. Az ~t önmagában alig ábrázolták, annál gyakrabban Lucifer tört-ének részeként (→Hortus deliciarum). Nagyobb ikgr. összefüggésben az ~ a Teremtés képei között szerepel. A jó és rossz →angyalok szétválasztása megfelel a világosság és a sötétség szétválasztásának, melyet már Szt Ágoston így magyarázott (De civitate Dei, XI:9,32). A kk. műv-e átvette ezt az értelmezést. Az ~val gyakran együtt ábrázolták Mihály főangyalt, aki ebben a jelenetben (éppúgy, mint az →utolsó ítélet képein) szétválasztotta a jót a rossztól. Főként az ellenreform. kedvelte az ~nak motívumát, mert a tévtanítók bukását látta benne. →ördög, →sátán V.J.

http://lexikon.katolikus.hu/A/angyalok%20buk%C3%A1sa.html

/csak mert kíváncsi voltál rá:),de van még bőven utalás.../

Ezt csak belinkelem,mert kicsit hosszú ide. Kimerítően ír a témáról,és rengeteg hivatkozás van benne,
csak győzz utána nézni a Bibliában.
Látod,aki kíváncsi hamar megöregszik,mert mire ennek mind utána nézel,meg is öregszel:D
Akarod még ,hogy folytassam?:)

http://lexikon.katolikus.hu/%C3%96/%C3%B6rd%C3%B6g.html

koverellenor képe
Köszi, ennyi elég lesz :-)
2011. május 01. vasárnap, 17:40 | koverellenor   Előzmény

Köszi, ennyi elég lesz :-)
Látom hogy ez egy olyan, teológiai szintű értelmezése a konkrét szövegnek, amit érdekes lehet tudni, de sok haszonnal nem jár.

Ne haragudj Ramanovics kedves,egy Bibliai szöveget mégis nem
2011. május 01. vasárnap, 18:08 | Éva.   Előzmény

Ne haragudj Ramanovics kedves,egy Bibliai szöveget mégis nem teológia alapon kéne értelmezni talán?

/Egyébként pedig azt kérted,hogy azt ,,bizonyítsam'',hogy amit én állítok az a Bibliában ott van.
Most meg ezt kifogásolod. Itt nem a teológiai szövegek a bizonyíték,hanem ott vannak az utalások,hogy pontosan hol van ez a Bibliában.Azért tettem fel,hogy megtaláld:),és nem nekem kellett kinyálazni ,hogy hol vannak ezek a helyek./

Lehet persze mindenféle alapon értelmezni /a bibliai szövegeket/,de minek? Azok a belevetítéseink mert nem arról szól,hanem kénytelen vagyok ,ha hű akarok maradni az eredeti közléshez úgy értelmezni,ahogy ők. Elvégre ők találták ki,illetve ők vették bele ezeket a szövegeket a Bibliába,tehát ők tudják mit is akartak ezzel.milyen tanításokat akartak közvetíteni. Nem ?
Mert ha bármilyen más aspektusból magyarázom,akkor már nem arról beszélek,ami oda le van írva,ahogy ők értették,és amilyen tanítást ők ezzel közölni akartak. Nem tudom miért olyan nehéz ezt megérteni?

Lehet felvetni egy problémát persze ami a Bibliában van,de ha a saját szánk íze szerint akarjuk értelmezni,akkor ne hivatkozzunk a Bibliára,mert az mást mond. Tehát ezeket a dolgokat tisztázni kéne,hogy most a teremtésről beszélünk /ahogy a Bibliában van/,vagy a teremtésről X.Y.verziója,felfogása szerint. Mert ezt lehet,de akkor ne hivatkozzunk a Bibliára. Érted amit mondanék? Nekem csak ez volt az egyetlen problémám.
Mondjuk azt hogy ,,szerintem'',és hagyjuk a Bibliát,mert úgy már nem igaz.
Csak ennyi lett volna.

koverellenor képe
Persze, mindketten feleslegesen túlpörögjük a témát :)
2011. május 01. vasárnap, 19:08 | koverellenor   Előzmény

Persze, mindketten feleslegesen túlpörögjük a témát :) A blog indító felvetése csak egyetlen kérdés, miszerint "mi az ami kiemelkedő igazságszinttel rendelkezik a Teremtés könyvében?"
A sokadik és a befuccsolt teremtésről való felvetés is mellékvágánya az indító témának, hát még az én akadékoskodásom az ügyben :) A könyv minden egyes mondatán napokig pöröghetnénk, de az nem sok haszonnal jár, csak erre szeretnék kilyukadni.

Kedves pufók ,pirospozsgás ellenőröm:)
2011. május 01. vasárnap, 23:46 | Éva.   Előzmény

Ha megnézed a blogban az első hozzászólásodat,akkor láthatod,hogy te hoztad át a témát a másik blogból:) !
Én csak válaszoltam rá,ami még mindig valamelyest kapcsolódott a témához,nem úgy mint az az összesen 36 hozzászólás,aminek az ég világon semmi köze nincs a blog témájához.
A 36-tal szemben mindössze 23 kapcsolódik a felvetett témához.
A blog író helyében én inkább ezen aggodalmaskodnék:)

,,A könyv minden egyes mondatán napokig pöröghetnénk, ...

Bizony,bizony ezen lehetne is,milyen szerencse,hogy pont most nem érek erre rá:D

koverellenor képe
Persze, nem vagyok én vak, látom hogy itt a buddhizmustól kezdve
2011. május 02. hétfő, 0:31 | koverellenor   Előzmény

Persze, nem vagyok én vak, látom hogy itt a buddhizmustól kezdve már mindenről volt szó ami nem ide tartozik...
És igazad van, nem szép dolog tőlem hogy téged emeltelek ki (miközben lássuk be a hüye kérdezősködésemmel még jól rád is kontráztam), elnézésedet kérem. A többi hozzászólásban már rég elvesztettem azt a bizonyos fonalat ami lehet soha nem is létezett :-)

Ne törődj ezzel ,olvasd inkább el az anti Gilgamest ! Mindjárt
2011. május 02. hétfő, 0:37 | Éva.   Előzmény

Ne törődj ezzel ,olvasd inkább el az anti Gilgamest !
Mindjárt belinkelem,most már úgyis mindegy:DDDD

http://paranormal.hu/plugins/content/content.php?content.46

Ademon képe
Igazából tökmindegy, hogy miként jött létre a világ, mert az a
2011. április 29. péntek, 23:43 | Ademon

Igazából tökmindegy, hogy miként jött létre a világ, mert az a lényeg ami most van, akárhonnan is jött. Én úgy látom van itt káosz és rend is bőven, itt ott üresség, meg jó sok fény is :) Szóval minden van, ez nem elég? :)

Tetszik a válaszod,mégis azt mondanám,hogy mivel itt egyfajta
2011. április 30. szombat, 0:12 | Éva.   Előzmény

Tetszik a válaszod,mégis azt mondanám,hogy mivel itt egyfajta ,,bukásról'' beszélgetünk vagy 2 napja,hát nem ártana tudni,mégis melyik az az állapot,amit vissza kéne állítani?/ugye az ember eredeti állapotáról lenne szó,még a ,,bukás ,eredendő bűn,anyagba süllyedés''...tök mindegy,az istenitől való eltávolodás előtti állapotról lenne szó.Úgyhogy adódott egy pár dolog,ami miatt folyik az ,,nyomozás'':)))

Ademon képe
Miben buktunk meg, és kinek buktunk meg? Nem hiszem, hogy volt
2011. április 30. szombat, 0:54 | Ademon   Előzmény

Miben buktunk meg, és kinek buktunk meg?

Nem hiszem, hogy volt bukás. Itt valójában az őszinte elfogadás és a megismerésből fakadó megértés hiányzik, ami az ember kényelmes élete miatt van. Elfogadni azt, hogy a dolgok olyanok milyenek, és élet olyan amilyen, legyen jó vagy rossz, vagy a dolgok legyenek jók vagy rosszak. Az ideális körülmények között felnőtt ember nem tud mi kezdeni a dolgok negatív oldalával és ezért állandóan a vágyiba és hiedelmeibe menekül, hogy "majd akkor jobb lesz". Ennek ellenkezője a rossz körülmények között felnőtt ember esete, pont a ló másik oldala.
Elfogadás és kellő szembenézés kéne ide, de helyette a valóság gondolati megmásítása és idealizmus van. Fel kéne nőni már, és a helyén kezelni a dolgokat. Ha valami nagyon nem tetszik akkor tudni kell változtatni, de azt is fel kell ismerni, hogy hol a határ.

Domoszlai Katalin képe
Ha a kiindulási pontunk
2011. április 30. szombat, 7:47 | Domoszlai Katalin   Előzmény

az az, hogy létezik az Egység és oda tartozunk, csak még a tudatosságunk nem elég tág hogy ezt befogadja, akkor belátható, hogy valóján misztikus mese a bukás története.

Nem csak a rossz dolgokat zárjuk ki és utasítjuk el, az egó képes arra is, hogy képtelen legyen nagyon szép és jó dolgokkal is azonosulni. Áh, én ehhez még túl kicsi vagyok, még rá is érek fejlődni stb stb.

Minden szerep, minden azonosulás kizárja azt, hogy az Egység tudattal azonosuljunk.
Természetesen jóval nagyobb erőfeszítéseket tesz az egó a negatív tapasztalatok kizárására, sok embert ismerek akik egészen klassz illúzió világot teremtenek maguk köré, benne "tökéletesen" illeszkedő szerepeikkel. Aztán csodálkoznak, hogy a valóság ütközik a "világukkal" és valami, konkrétan nem felfogott és gyorsan el is fojtott érzésük van arról, hogy valami nagyon nem stimmel. Hiányzik azonban az önmagunk megismeréséhez szükséges bátorság és őszinteség, a negatív tapasztalatok, fájdalmak befogadásához szükséges lelkierő. És a belátás hogy a dualitás világában ugyan akkora fontossága van az általunk negatívnak ítélt dolgoknak is.

Az árnyék oldal elutasítása és tökéletes elfojtása a fejlődést maximálisan blokkolja. Hiszen amit nem vallunk a magunkénak azt megváltoztatni sem tudjuk. Ilyenkor a másik ember a hibás, ha egy kapcsolat nem működik. A társadalom, a fennálló rend a hibás, ha nem vagyok képes jólétben élni. A betegségeimet azok a fránya vírusok okozzák. Ádám és Éva anno elbukott és én most miattuk vagyok Istentől elszakadva, pedig dehogy. Csak azért, mert ebben hiszek :-) És sorolhatnám a kivetítéseket.

Nem lehet viszont elvárni senkitől, hogy idő előtt elengedje ezeket a kapaszkodókat. Az Egység tudat, az Isten én vagyok idő előtti térfoglalása a személyiséget képes nem tágítani, hanem szétrobbantani, erre jó pár példát láthatunk a pszichiátrián, amikor pszichózisos Jézusok, Istenek boldog révületben szaladgálnak ha éppen nem kötözik le őket.

Amikor ugyanarról a dologról beszélünk,és mindenki
2011. április 30. szombat, 10:42 | Éva.   Előzmény

Amikor ugyanarról a dologról beszélünk,és mindenki /nyilvánvalóan önmagából fakadóan/ másképp közelíti meg,akkor tulajdonképpen mindegyik véleménynek van valamilyen igazsága,
még ha azok a vélemények különbözőek is.

Amit Kati írt,ahhoz se hozzátenni,se elvenni belőle nem tudok,mert ez egyfajta olyan igazság,amit el tudok fogadni.

Ádám,amit írsz szintén van benne igazság,de ha ebben maradnánk,hova vezetne ez,hogy az ember elégedjen meg azzal,amiben van,legyen az a természetes.
Ha ez egy állandó tendencia lenne,hogy az ember ezzel megelégedne,és nem keresné örökké a transzcendenst,és nem akarna a felé nyitni,és magasabb állapotba kerülni,mint amiben van,akkor az ember elkorcsosulna,mint ahogy régi virágzó,fejlett kultúrák bukása,és eltűnése a föld színéről,ezt nagyon jól példázza .
Ez mindig akkor következett be ,amikor elveszítették a kapcsolatukat a magasabb rendűvel,és belesüllyedtek az egyre inkább /értelem szerűen/ mélyebbre kerülő létükbe.
Ez a bukás dolog,csak egy szimbóluma tulajdonképpen a világ törvényszerűségének,hogy
eltávolodsz ,kiesel az egységből,és ez a világ rendje ,törvényszerű,mert ez alatt tanulsz,tapasztalsz,de mindig ennek tudatában is az a cél ,hogy újra megvalósítsd,visszakerülj ebbe az egységállapotba.

,,és hiedelmeibe menekül, hogy "majd akkor jobb lesz".

Nem menekül hiedelmekbe,ez az ember természetes vágya,hogy törekszik a felé /transzcendens/,amiből,ahonnan származik.Aki nem efelé törekszik,az valóban egyre lejjebb fog zuhanni...

,,valóság gondolati megmásítása és idealizmus van. ''

Szerinted mi a valóság,ugyan miért ez lenne a valóság? Én nagyon egyetértek azzal a hindu
megfogalmazással,hogy ez a világ,velünk együtt a ,,nem tudás''.mert Istenigazából nem tudunk a teljességről,a valódi egységről,az igazi végtelen isteni állapotról.Nagyon sok mindent tudunk persze,főleg lexikálisan,csak éppen a lényeget nem:)))/sokszor még felfogni sem tudjuk igazán/

,,tudni kell változtatni, de azt is fel kell ismerni, hogy hol a határ''

Nincsen határ:),mert az isteni állapot az Végtelen,és az ember /az emberben az isteni énje/,
inkarnációkon át erre törekszik folytonosan,ennek a felismerésére,átélésére megvalósítására.
A legeslegvégső cél Ez,ennek pedig nincs határa,mert minden és végtelen.

Domoszlai Katalin képe
Az idealizmus
2011. április 30. szombat, 11:57 | Domoszlai Katalin   Előzmény

ebben a mondatban van benne

"Nincsen határ:)"

Hogyne, nincsen határ egy megvilágosodott számára. De számunkra a tudásunk, a képességünk, a bevállalásunk megszabja a határokat.

Sai Baba és Jézus meg tudta gyógyítani az embereket. Dr. Hawkins az őrülteket.

Szűcs Éva Szűcs Évaként meg tudja-e? Vagy korlátozottak a képességei, az energiája, a tudása?

Esetleg határtalan?

Aki idealista, annak ezekre a kérdésekre nem kell válaszolni, hiszen az ideák világa szebb mint a realitás :-)

Ui. hozzáteszem, erősen be"határolt" a lehetőségem hogy megértessem, mire gondolok, de hátha :-)) Nekem momentán a teleportálás képessége jól jönne, mivel 4 határt kell átlépnem, mire kiérek Dániába :-)))

Kati jogosak lennének a kérdéseid,de én egy perspektíváról
2011. április 30. szombat, 15:26 | Éva.   Előzmény

Kati jogosak lennének a kérdéseid,de én egy perspektíváról beszéltem,az ember törekvéséről a magasabb rendűbb felé,és a mindent és a végtelent a végső célra végső állapotra írtam,amikor az ember majd a ,,fejlődése során '' eljut odáig ,hogy ezt az isteni állapotot megvalósítsa./akiket te már példának hoztál azok inkarnációkon át jutottak el odáig ,ameddig:)/

Szerintem egyértelműen írtam,és arra akartam kitérni, hogy nem lehet úgy felfogni hogy bárhol is meghúzom a határt,mert akkor ott le is ragadok.
A nyitottságot a tovább törekvés képességét mindenképpen meg kell tartanom,mert ha nem is most ,/ mert jutok amennyire képes vagyok/,de valamikor úgyis el kell majd érnem a legvégső célomat.

Egyébként a teleportálás képessége,és egyéb pszichikus képességek nehogy azt hidd bármit is jelentenek. Sőt éppen eltérítik az embert az igazi haladásától,ha ezeknek bármi jelentőséget is tulajdonít,mert akkor már beleveszik ebbe és annyi volt neki.
Azt hiszi ő már ,,Isten'',ugyan minek is törekedjen az isteni felé továbbra is:)?
/nagyon sokan estek ebbe a csapdába sajnos,példát most nem mondanék,mert halottról vagy jót,vagy semmit:)/

Más példa: a Kapuváry,meg a Taraczközi úgy mozgatták gondolattal a tárgyakat,aztán
a Kapuváry negyven körül úgy meghalt rákba ,minta fene,pedig több 100 rákos embert gyógyított meg. Ugyan mit számított ,hogy gondolattal mozgatta a tárgyakat?
Sajnos a lényeg elsikkadt!!!/ Piszkosul nem ez a lényeg./

Szóval én az ember útját vázoltam fel,hogy mindig tovább kell lépnie,egyik megvalósított állapot,hozza a másikat,és nincs olyan ,hogy megvannak a korlátaim,
mert pont ezzel korlátozom le magamat. Az ember az egyetlen létező ,akinek épphogy nincsenek meg a korlátai ,mert teljesen nyitott a transzcendens felé./ezt nem én találtam ki hál Istennek:)))/

Szerintem minden a tudatállapotomtól függ,hogy hova ,mibe helyezem a tudatomat.
Soha nem veszíthetem el a célt,és nem ragadhatok le sehol,és mindig tovább kell lépnem a végcél felé persze ,lépésről lépésre,és jutok amennyire jutok,de a halállal
még mindig nem merültek ki a lehetőségeim.

Én csak arra szerettem volna utalni,hogy nem korlátozhatom le magamat.Ameddig élek másznom kell a hegycsúcs felé,és ha nem zárom el magam a ,,megismeréstől'',akkor azt is tudom,hogy ez a folyamat a halálommal sem szakad meg ,mert ott is megvannak a lehetőségeim a tovább lépésre. De nem az újabb mókuskerékre gondolok...persze:)))
Az a legjobb megoldás,ha nem veszek el semmiben,nem ragadok le sehol,nem korlátozom magamat,és lehetőség szerint még ebben az életemben megmászom azt a hegycsúcsot.

,,Szűcs Éva Szűcs Évaként meg tudja-e? Vagy korlátozottak a képességei, az energiája, a tudása? Esetleg határtalan? ''

Szerintem aki ember,kimeríti ezt a fogalmat ,hogy ember,annak a lehetőségei korlátlanok,csak tőle függ,hogy él e vele,hogy él a tudatában rejlő lehetőségekkel.
Hogy át tudja e a tudatát helyezni csak a ,,testiségéből'' aztán a lelkiségből !!! egy magasabb/szellemibb/ rendűbb állapotba? Hogy van e törekvés benne,hogy megvalósítsa azt a benne is jelenlévő potenciális isteni minőséget.Hogy egyáltalán képes e erre ráébredni,vagy elveszik a lényegtelen részletekben? És ha már ráébredt,mert ez annyira nem nehéz,ha észnél van az ember,akkor képes e azt realizálni,teljességgel átélni.
Ez nem egy embernek sikerült. Nem kell ehhez félistennek születni,az Isteni mindannyiunkban ott van. Rá kell ébredni...szerintem ez nem idealizmus,épp ellenkezőleg ...ez lenne a reális,de hát kinek a pap,kinek a papné....

Nem tudom nekem sikerül e ? Azt tudom már ,mi az irány. A hülyeségbe már rég nem veszek el,mert célom van,ami a ,,helyén tart''.Csinálom lépésről ,lépésre és majd elválik mire jutok. Múltba nem veszek ,jövőről nem fantáziálgatok,a jelenben igyekszem tudatos maradni.

A jelenlegi ember a homo sapiens/mint tudjuk/ ,az Értelmes ember.Nem az elődje ,aki a homo magus volt.Tehát már az az út ma nem vezet sehova. /mellékvágány:)/
Vagyis az egyetlen lehetősége a mai embernek az ÉRTELME. Csak így juthat előre ,mert idáig fejlődött.Tehát a gondolkodása,belátása, elfogadása,megvalósítása során juthat előre,sehogy másképp,mert a mágikus idők már lejártak 10 ezer évekkel ezelőtt:)
Nekem vannak ugyan ilyen képességeim,de az isteni felé való törekvésemben nem mentem vele semmire,egy cseppet sem haladtam előre. Lehettem volna eredményes ,,gyógyító'',,,jósnő'',terapeuta,egyebek:)
Csakhogy az értelmem azt mondta,hogy nem ez az igazi cél:) És csak azóta tettem mérföldes lépéseket,amióta az értelmemre hallgatok. Ez félreértések elkerülése végett ,épp annyira van a szívben is,mint az elmében:)

Tudom,hogy azért lettem megszólítva mert én itt kakukk tojás vagyok a nézeteimmel,
hát most próbáltam válaszolni rá,hogy miért is gondolom én másként:)

Mindenesetre érdemes lenne azt legalább észrevenni,hogy érdekes módon abban is kivétel vagyok az oldalon,hogy nekem valahogy nincs semmi bajom,mindig jó kedvem
van ,elfogadom a világot olyannak ,amilyen.Nem harcolok semmi ellen.Nem szenvedek
sem ,,előző életes'',sem gyermekkori emlékektől,és nem azért,mert én burokban születtem,hanem azért,mert nem ezekbe az értelmetlen dolgokba vetítem a tudatomat,
és nem ugyanilyen értelmetlen dolgokkal azonosítom magamat.

Ez nem kritika lenne mások felé,csak azt szeretném kihozni ebből,hogyha az ember a tudatosságára koncentrálna,rengeteg felesleges szenvedéstől kímélné meg magát.
Valamint ,ha egy felsőbbrendűbb elérendő célba vetítené a tudatát,akkor nem ragadna bele értelmetlen lényegtelen dolgokba.
De hát mindenki a saját élete kovácsa,úgy csinálja ,ahogy jónak látja. Én is csak ezt teszem.

Most itt egy olyan ember ért veled együtt abszolút, aki meg a
2011. április 30. szombat, 16:33 | egy kis akárki   Előzmény

Most itt egy olyan ember ért veled együtt abszolút, aki meg a másik véglet: bajom van, nincs jó kedvem, nem fogadom el a világot, nem fogadom el az életet sem, sem tudatalatt, sem tudatosan, szenvedek gyermekkori felnőttkori emlékektől, előző életes szarságoktól, a jelenemtől, sőt én még ajövőmtől is, mindentől, értelmetlen dolgokba vetítem a tudatomat, sokszor felkelni sincs erőm, és még az is lehet, belebukok... De én is azt mondom, senkinek sincsen határ. Bármikor megtörténhet bármelyikünkkel. Na, mondjuk nem könnyű...
Én buddhizmuson nevelkedtem itt is meg ázsiában is, 15 éve, az mondjuk az életem fele (leszögezem, így sem vagyok buddhista), de soha eszembe se jutott hogy én ebben az életemben megvilágosodjak (amúgy meg a bódhiszattvaság lenne a célom, ha buddhista lennék, szóval, aki már megvilágosodott, de úgy dönt, marad még, és mindenki mást is hozzásegít). Talán, csak eszembe kéne jutnia... Mert a buddhizmus szerint ugye az emberi az egyetlen létforma, ahová születve lehetséges megvilágosodni, és megszabadulni... HA meg nem buddhizmus (bocsánat, annak végképp nincs köze a bloghoz!), akkor is ugyanez van: az embernek van meg a lehetősége mindenre! A buddhizmus azt mondja, a buddhatermészet, amit csak fel kell ébreszteni, a megvilágosodás lehetősége bennünk van. Azaz, buddhizmust félretéve, máshol ugye azt mondják, bennünk van az isteni, mindnyájunkban.
Szóval én tudom, hogy nekem nincsenek korlátaim, viszont csinálok magamnak, és akkor már vannak!!!!!!!!!!!!! Mindenki ezt csinálja, azért van itt. Meglennének a lehetőségeim, de én nem élek velük, mert valljuk be, kurva nehéz, szóval nem élek velük, és még lehet az is, hogy halok... Pedig szerintem iszonyú jó lehetőségeket kaptam a jelenlegi életemben arra, hogy végképp elegem legyen... Lehet, ez még végső soron jó lesz valamire? Azt az egyet már eldöntöttem, én ugyan többé nem születek le. Oké, még nem úgy nézek ki...

Zsuzsa most az állapotod miatt nem foglalkozol a munkáddal,és
2011. április 30. szombat, 18:31 | Éva.   Előzmény

Zsuzsa most az állapotod miatt nem foglalkozol a munkáddal,és nem hasznosítod azt amiben elmélyült tudásod van,de legalább itt nekünk az oldalon segíthetnél ebben a témában.
Nem akármilyen szinten ismered a buddhizmust,és kutató munkát is végeztél ,
a helyszíneken is,szóval mélyebb ,alaposabb tudásod van ebben,mint nekem.
Igazán megoszthatnád velünk,és írhatnál többet is,jobban belemélyedve a témába.
Én ezt is köszönöm,és ugyanezeket az elveket vallom./már ami a buddhizmust illeti:)/
Már csak az ázsiai eredetünk miatt sem lenne érdektelen foglalkozni ezzel.

fehercsongor képe
Én meg az döntöttem el
2011. április 30. szombat, 21:55 | fehercsongor   Előzmény

, hogy pirosfarú majomistennőkéntként fogok újjászületni , bár felsejlett bennem egy enyhén rosszalló figyelmeztetés , hogy talán mégse kellene előre döntésekkel bekorlátozni a lehetőségeimet , hátha a halálom után mégis másként gondolom , és szidhatom majd magam az elhamarkodott és megváltoztathatatlan elhatározásomért . Üdvözlettel : felacso

Hát én az én döntésemet nem tartom bekorlátozónak, sőt, az az
2011. április 30. szombat, 23:25 | egy kis akárki   Előzmény

Hát én az én döntésemet nem tartom bekorlátozónak, sőt, az az igazi szabadság. Csak az a szívás, hogy az, aki halálom után majd dönt, hogy még leszületek/újjászületek-e, az (mondjuk 'a felsőbb hatalom' vagy mifene, meg a lelkem maga) a döntésével felülírja azt, amit én most a kis lenti lényemmel (én nem szeretem egónak nevezni, mert szeretem, egyenlőre az vagyok magam) eldöntök... A te pirosfarkú majomistennő tervedet is leginkább más fogja felülírni... Úgyhogy, konkrétan csak most itt ebben az életben tudnám azt megakadályozni, hogy a döntésem felülírható legyen, ha addig jutnék, olyan szintre, hogy az már nem lenne felülírható...

Jó a gondolatmenet Zsuzsa. Erre a problémára találták ki a
2011. május 01. vasárnap, 0:24 | Éva.   Előzmény

Jó a gondolatmenet Zsuzsa. Erre a problémára találták ki a megvilágosodást:D

Jóóóó. Csak nem találom a gombot, amit meg kell nyomni hozzá...
2011. május 01. vasárnap, 10:21 | egy kis akárki   Előzmény

Jóóóó. Csak nem találom a gombot, amit meg kell nyomni hozzá...

Ademon képe
"...aki halálom után majd dönt..." Szerintem akkor is te
2011. május 01. vasárnap, 0:55 | Ademon   Előzmény

"...aki halálom után majd dönt..."

Szerintem akkor is te döntesz.

Igen, Ademon. Csak egyenlőre van egy kis különbség a mostani
2011. május 01. vasárnap, 10:23 | egy kis akárki   Előzmény

Igen, Ademon. Csak egyenlőre van egy kis különbség a mostani 'én' és a halálom utáni 'én' között. Majd ha nem lesz, akkor nem írja felül senki a döntésemet a leszületéssel kapcsolatban.

Ez a különbség csak azért van, mert nem ,,helyes'' az
2011. május 01. vasárnap, 11:48 | Éva.   Előzmény

Ez a különbség csak azért van, mert nem ,,helyes'' az önazonosításod.
Mert olyasmivel azonosítod magadat,ami nem igazán te vagy,vagyis nem az igazi,valódi éneddel.

De te ezt aztán igazán tudhatod a buddhizmus kapcsán.
Ezért is mondtam neked egyszer ,hogy előnyben vagy e miatt,
de te inkább hátránynak értékelted.
Pedig te igazán tudod ,és nem csak elméletben:)/aki Lámákhoz járt/,hogy miről is van szó:)

szeklice képe
Felülírás itt
2011. május 01. vasárnap, 9:37 | szeklice   Előzmény

Kedves Zsuzsa!

Igazad van. A lelked maga a döntésével ITT ÉS MOST, e világon tudja meghatározni, mivé leszel, mi leszel. Az életedben meg kell tanulnod döntéseket hozni annak érdekében, hogy a szíved egyre könnyebb legyen. Az élet célja e könnyűvé válás:-)
Íme erről az egyiptomi Halottas könyv története:

A lélek Ozirisz bírósága elé kerül. A holtat Anubisz az ítélőszék elé vezeti, mely negyvenkét istenből áll. Az ítélet a kettős igazság termében hangzik el. Középen egy mérleg áll, melynek egyik serpenyőjében a halott szíve, másikban Maat az igazság istennőjének jelképe, egy tollpihe található. Ezután az elhunyt elmondja a „ negatív konfessziót”, mely arról szól, hogy semmilyen súlyos vétket nem követett el. A mérleg mellett Hórusz, Anubisz, és Thot isten áll. Hórusz és Anubisz ellenőrzi a mérleget, Thot pedig kimondja az ítéletet. A teremben tartózkodik még Ozirisz isten is. Miután a lélek tisztázta magát, megszületik az ítélet. A mérleg egyensúlyi helyzete bizonyítja az elhunyt igaz életét. Ha felmentő ítélet születik, a halott részesül Ozirisz isteni természetéből, és ő maga is Ozirisszá válik. Innentől kezdve a lélek teljes szabadságot élvez, bejárhatja a földet, és az alvilágot, időzhet a Boldog Lelkek Földjén ( elíziumi mezők), beszállhat Ré bárkájába, és átszelheti a mennyei óceánt.Ha a szív bizonyul nehezebbnek, mert lehúzzák bűnei, akkor a léleknek a Duatban kell maradnia."

HajduM képe
Nem tudok hozzá szólni ehhez. Mindkettőtökkel jó a kapcsolatom,
2011. április 30. szombat, 17:10 | HajduM   Előzmény

Nem tudok hozzá szólni ehhez. Mindkettőtökkel jó a kapcsolatom, és alig van mód úgy írni, hogy az ne forduljon szembe, hol egyik hol másik véleménnyel, hitvilággal, vagy látásmóddal.

Annyit tennék hozzá az egész párviadalotokhoz, hogy én a magam egyszerűségében elfogadom mindkét álláspontot. És tulajdonképpen bármilyen más hitvilágot is.

Egy dolog fontos, hogy logikus rendszerként lássa az ember a maga hitvilágát. Abba lehet belekötni, ha egy hitrendszer káoszba torkollik.

Minden másban pedig annak vagyok a híve, hogy mindenkit meg kell hagyni az Ő hitében, nincs joga az egyik embernek ahhoz, hogy egy másiktól elvegye a hitét.
Logikailag rendet lehet tenni a másik gondolatvilágában, hiszen azért írja le valaki egy közösségi portálon, hogy megvizsgálja, hogy mennyire stabil és kikezdhetetlen az álláspontja.

A különböző hitvilágok nem mérőpontjai egymásnak, tehát az összehasonlításnak semmi alapja sincs.

Nem régen megnéztem a Sziget című filmet. Eléggé elvont, de mindenkinek ajánlom, aki nem tudja a másik hitrendszerét elfogadni... Nagyon tanulságos film...
http://6tila.blog.hu/2011/01/30/a_sziget_ostrov_2006
Ha megakarjátok nézni megszerzem. Én már letöröltem... Van egy ugyanilyen című amerikai film is, nem összekeverendő a kettő...

Párviadal? Miki? Te nagyon a harcművészetekben élsz? Ez egy
2011. április 30. szombat, 18:42 | Éva.   Előzmény

Párviadal? Miki? Te nagyon a harcművészetekben élsz?
Ez egy egyszerű válasz egyszerű kérdésekre. Őszintén elmondom ,hogy miben hiszek,és ezzel megtisztelem azt aki ezt kérdezte tőlem./hogy őszintén a szívemből beszélek,és nem halandzsázom/
Hol itt a harc? Én nem tapasztaltam:) Én egészen mást éreztem amikor válaszoltam. Békét, szeretetet,nyugalmat. Bár ettől egyeseket kiráz a hideg az oldalon,de hát ennek ellenére sem tudok mást mondani.
Nagyon benne vagy már a pszicho-kungfuban,de itt most nem az zajlott:)

fehercsongor képe
A környezetedbe kerülőkkel
2011. április 30. szombat, 21:40 | fehercsongor   Előzmény

kapod a lehetőségeidet , aztán a velük való kölcsönhatásod teljessége szerint dúsul környezeted újabb lehetőségekkel teljesebbé .Üdvözlettel : felacso
U . i . : Ha a teleportálásaid eredményeként minőségileg többet lendülne a világ folyamata , mint a te és környezeted kényelme , akkor biztos rendelkeznél már ezzel a képességgel .

Nem tudsz??? Amilyen átfogó meglátásaid vannak Barátom, sok
2011. május 01. vasárnap, 15:32 | buddhanita-out (útkereső)

Nem tudsz???

Amilyen átfogó meglátásaid vannak Barátom, sok Buddhista (köztük én is!) meghajolunk előtted! átfogó látásmód= Tudod, h mégha szorult is a helyzet, ezt is el kell fogadni, és aztán tovább kell engedni, folyik a viz a maga útján! Azt is tudod, nincs igazán sem jó, sem rossz, nem igaz? Hányszor nyitottál már a szememen?

Inkább csak nem tudsz róla, de eleve igy élsz: megtartod az ütemet, mikor az elmélti tudás, a szellemi munka van, elmélkedsz, de ha felállsz a géptől, meg teszed a dolgod, amit az életed éppen eléd hoz.

Éled a szerelmet, éled az érzéseidet, akkor, ott, ahol éppen és ami megjelenik. és azt sem "esztelenül", még a végén kiderül, Buddhistább vagy mint én :D.

Tulajdonképpen ez a Buddha útja, ennyi :).

Az irásaim: gondolom nem a polgárpukkasztó FB-on olvasottakra gondolsz, ami szöges (!) ellentéte az ittenieknek :).

A belső munkát mindig megelőzi egy ilyen "önmagunkba bonyolódott fura állapot", visszanézve kicsit hülyének is érzem magam, ha rátekintek a "bajaimra", a kinaiak is vagy azt monják: bolond, vagy azt, h "hibás", defektes. De ez is csak egy lépcsőfok, ugyanolyan értékes, mint a belső munka, vagy a már letisztult állapot.

Zsuzsa?? Csak nem egy régi ismerős? ;)

Mellesleg, elég sok Buddhistát ismervén ki merem jelenteni, ők is csak emberek, tehát, legalább olyan sokfélék :D.

Szegi ölellek, Barátom!

HajduM képe
http://youtu.be/hG4uIE_yzlI
2011. május 01. vasárnap, 20:09 | HajduM
koverellenor képe
Léccilécci
2011. május 02. hétfő, 0:36 | koverellenor

Nem indítana valaki egy "Teremtéstörténetek" és egy "Buddhista-e vagy?" című blogot hogy ott vezessük le a feles energiákat?
Plííz :D