DRH - Evolúció vagy teremtés? | Önmegvalósítás.hu

DRH - Evolúció vagy teremtés?

Hozzászólások

7 hozzászólás
HajduM képe
A korlátlan Isten nem kezd és nem végez a maga dimenzióiban. De
2011. április 29. péntek, 6:11 | HajduM

A korlátlan Isten nem kezd és nem végez a maga dimenzióiban. De kezd és végez itt a mi fizikai világunkban. Nem igen alakulnak át fajok másik fajjá, gyík madárrá pl, ahogyan Darwin is feltételezi. Adott fajok változnak, változhatnak, de kutyából soha nem lesz elefánt, vagy abból kígyó, hiába predesztinálja erre az ormánya, ami már majdnem kígyó, csak mégsem az.

Ahogyan a mi teremtéstörténetünkben írva van: Teremté isten az állatokat, az Ő nemök (fajuk) szerint...
Hogy fajon belül sok fajta és alfaj alakul ki évmilliók alatt az elfogadható, de hogy egyik faj mássá változzon az nem. A madár madárnak lett kitalálva a gyík meg gyíknak, és a halból nem lett krokodil és a többi...

Hogy az emberi magzat átmegy fejlődése során ezeken a fázisokon, az nem jelenti azt, hogy "nagyban" is létezik ilyesfajta átalakulás, hanem inkább azt jelzi, hogy a teremtésben hierarchia van, és minden faj a maga fejlődési szintjén áll meg, míg vannak akik egy alacsonyabb létforma fejlődési szintjéből tovább fejlődnek. Egyik fejlődési szakasz keretet ad a következő fázisnak, és az egy rákövetkezőnek... Így ha lesz az embernél fejlettebb lény az nem az ember átalakulása eredménye, hanem az emberi magzati állapot pusztán egy állomása a fejlettebb lény fejlődési útjának.

Egy hordozó téren (anya méh) belül, és meghatározott idő keretben.

Van tehát kezdete és vége, élete és halála. A lét maga nem szűnik meg persze soha, de saját létezésünkben létszakaszokat figyelhetünk meg, az átalakulás pedig (a halál) gyors és drasztikus. És egy teljesen más állapotba kerülünk, akár egy hernyó, mikor kibújik a bábjából...

koverellenor képe
Teljesen rendben van amit írsz, viszonty olyan, mintha épp egy
2011. április 29. péntek, 9:03 | koverellenor   Előzmény

Teljesen rendben van amit írsz, viszont olyan, mintha épp egy kreacionista (Jehova tanúja, Mormon, stb.) akarna vitába szállni egy evolucionistával.
A fenti írás nem evolucionista a szó hagyományos értelmében, mint ahogy nem is kreacionista a maga hagyományosan vett értelmében :)

HajduM képe
Én egy logikai rendszert állítok fel, nem vagyok se jehovás se
2011. április 29. péntek, 9:11 | HajduM   Előzmény

Én egy logikai rendszert állítok fel, nem vagyok se jehovás se mormon, se evolucionista.
Világosan kifejeztem csupán azokat a határokat amelyen belül elfogadhatónak tartom az evolúciót, és ami nem magyarázható azzal, meghagyom a hit világában, mivelhogy nem is igen tudunk utána járni.

Kreacionista éppen ez az írásod és a másik is amelyikre nem reagáltam még érdemben, majd Éva után :)))

koverellenor képe
Aha, látom hogy átsiklottam egy rész fölött a válaszodban, ami
2011. április 29. péntek, 11:38 | koverellenor   Előzmény

Aha, látom hogy átsiklottam egy rész fölött a válaszodban, ami teljesen elfogadhatónak tűnik:

"Egyik fejlődési szakasz keretet ad a következő fázisnak, és az egy rákövetkezőnek... Így ha lesz az embernél fejlettebb lény az nem az ember átalakulása eredménye, hanem az emberi magzati állapot pusztán egy állomása a fejlettebb lény fejlődési útjának."

Igen, ez tényleg nem kreacionista nézőpont. Viszont mondjuk a legelvakultabb evolúció-hívők sem állitják hogy pl. a kutyából macska lesz, hanem kb. mint ahogy írod, hogy egy bizonyos fejlődési szakasz, ami mondjuk sekély vízben élő gyíkszerű lényként nyilvánul meg, teret ad egy következő fázisnak, ami már pl. mint vízparton is ideig-óráig szivesen eléldegélő gyíkszerű lényként jelenik meg.
Hawkins egyébként erre (hogy ez a forma szintjén hogyan, milyen módon realizálódik) nem is tér ki, hanem az alap kontextust, a háttérben lévő dinamikát magyarázza el.

Mellékesen szerintem egy kreacionista sikítva ellenkezne ha azt mondanám neki hogy a blog indító idézetei az ő nézeteit tükrözik. Nem is értem mire gondolsz. Persze lehet hogy csak félreértegetjük itt egymást :)

HajduM képe
Valóban nem kreacionista írás. Össze kevertem a másik írásoddal
2011. április 29. péntek, 12:15 | HajduM   Előzmény

Valóban nem kreacionista írás. Össze kevertem a másik írásoddal :)) De ott is csak arra akartam utalni, hogy milyen jól meg van "kreálva :))" mármint az írás maga.

Valóban az a teremtő erő amelyet végtelennek, vagy inkább határtalannak mondunk, kívül esik a három dimenziós tér-idő rendszeren, miközben belül is van rajta. Energetikai rendszere téren és időn át hat, átszövi, betölti és el is hagyja a maga teljességében. Az élő lélek nem zárható be, de nem is zárható ki a mi fizikai világunkból, márpedig minket kétséget kizáróan éltet valami. Ha nem így lenne, a jelenlegi testünk örökéletű lenne, vagy sohasem jött volna létre, hiszen amikor az ember meghal, ki megy belőle valami, ami addig éltette a test magában pedig molekuláira esik szét.

Az életünk tehát nem lehet pusztán fizikai természetű, így semmiképpen nem lehet kizárólagossága egy evolucionista elképzelésnek, amely egysejtűből eredezteti az életet, és véletlenszerű természeti jelenségek együttállását nevezi meg az első élőlény létrejöttének.

Táplálkozás anyagcsere ürítés szaporodás stb olyan rendszerek amelyek létrejötte nem lehet folyamat, hanem azok azonnal működőképes állapotban kellett, hogy megjelenjenek, ez tehát a teremtés felé billenti a mérleget.

És akkor még csak egy egysejtűről beszélünk.

Azt elfogadom, hogy adott fajon belül történnek változások, de nem végeláthatatlanul. A Gaia elméletet tanulmányozva könnyen belátható, hogy az élővilág alkalmazkodási képessége ugyan egészen tág határok között mozog, azonban ha egy létforma létkörülményei megszűnnek az adott létforma kipusztul. Nem alakul semmivé.

A hal halnak lett kitalálva, nem megy sekélyebb vizekbe, és nem növeszt lábat. Amelyik állat sekély vízben él az oda is lett kitalálva. A gyík gyík, a madár madár, és a gyík akkor sem alakul madárrá ha a gyík felmászik a fára, mert ezt viszont állítják evolucionista elméletek.

Természetesen el kell fogadni a fizikai világ jelenségeit, de az a maga határosságánál fogva eleve kizárja a végtelenített átváltozás lehetőségét..

Én így látom ezt a dolgot...

Domoszlai Katalin képe
Evolúció vs páva
2011. április 29. péntek, 12:46 | Domoszlai Katalin   Előzmény

vagyis miért nem kedveli Darwin a pávákat :-D

http://www.youtube.com/watch?v=LMz40Y3iVe0

igen ,igen,és egyébiránt is érdemes hallgatni a fickóra,több
2011. április 29. péntek, 13:22 | Éva.   Előzmény

igen ,igen,és egyébiránt is érdemes hallgatni a fickóra,több beszélgetés van fönt
vele pl. az evolucióról is a You Tube-on.

http://www.youtube.com/watch?v=PZbWuUW47oA&feature=related