Mit jelent számomra a spiritualitás? | Önmegvalósítás.hu

Mit jelent számomra a spiritualitás?

Hozzászólások

113 hozzászólás
Ademon képe
A "Gonosz Buddha" kép csak ötletes illusztráció, nem véleményem,
2011. március 17. csütörtök, 2:37 | Ademon

A "Gonosz Buddha" kép csak ötletes illusztráció, nem véleményem, mielőtt bárki megkövezne érte :D

Domoszlai Katalin képe
Csak
2011. március 17. csütörtök, 7:55 | Domoszlai Katalin   Előzmény

egy paradoxont tudok hozzátenni :-)

Ahogy a spiritualitást az elmén keresztül használjuk, gondolkodunk róla annak a 90%-a illúzió, tévút, téveszme, a maradék 10% is csak egy út és magából az útból is fel kell ébredni.

Az egó az emberi fejlődés evolúciós terméke, nem rossz és jó, tart ahol tart. Ha tíz év kell hogy megvilágosodj, próbáld meg élvezni ( is ) ezt a tíz évet. Nincs módszer, amivel ez rövidebb lehet - esetleg hosszabb.

Ezek a gondolatok Adyashantitól vannak. Ha valakit érdekel a könyve Üresség Tánca dobjon egy privit és átküldöm :-)

Még valami. Ken Wilber részletesen foglalkozik a "lélek sötét éjszakája" jelenségével. Ez az, amiről írsz, megtapasztaljuk a csúcsélményt és visszazuhanunk, visszakapaszkodunk az illúziók világába. Mert nem vagyunk képesek megtartani. Ez nagyon sok embernél így van. El kell hát engedni, ahogy képesek vagyunk fel kell számolni ezeket az egós kapaszkodókat.

A folyamat okozhat pszichés betegségeket és fizikai betegségeket is, ha kényszerítjük magunkat arra, amire még nem vagyunk megérve. Nekem az egó még mindig a barátom, de kezdek úgy tekinteni rá, mint egy gyermekre, megértően és elfogadóan.

Ademon képe
Kérdés, hogy melyik része az illúzió? Igazából a spiri előtt
2011. március 17. csütörtök, 12:04 | Ademon   Előzmény

Kérdés, hogy melyik része az illúzió? Igazából a spiri előtt leginkább gyakorlati ember voltam, így amik ott voltak sokkal valóságosabbak, mert tapasztalati alapon működnek. Ellenben a spiri nagy része puszta elmélet mely kecsegtető ígéreteivel a lelket kényezteti. Szóval most kezdek rájönni, hogy valójában mi is a valóság ebből az egészből, és be kell valljam azelőtt sokkal inkább valóságban éltem mint most.

Domoszlai Katalin képe
Szerintem
2011. március 17. csütörtök, 14:22 | Domoszlai Katalin   Előzmény

elég jó megoldás az, hogy vissza az életbe :-)

Van egy mondás, nagyon tetszik: " Minden spirituális élményt az tesz hitelessé, mit kezdünk vele a hétköznapi életben"

Tehát a napi problémákat, minden életterületen megpróbálom magasabb tudatossággal megoldani. Tanít maga a helyzet, a kudarcokon keresztül. Megkeresem mit kell magamon változtatni ahhoz, hogy az életem közelítse a harmóniát. Aztán úgyis egyre jobban és jobban tágul a tudat, közelít a nirvána :-)

Őszinteség gyakorlatok. Hol is tartok?

Aztán az önelfogadás. Itt és nem másutt:-)

fehercsongor képe
A spiri és a felszín egymásra mutogat
2011. március 17. csütörtök, 16:55 | fehercsongor   Előzmény

, hogy bebe , te vagy az illúzió . Ha elválasztjuk egymástól őket , akkor egymáshoz viszonyítva azzá is válnak . Fontos az egyensúly . Ha elszállok , akkor jó a földelés , akár szó szerint is :
gödröt ások és betemetem , magamat is elültetem . Kiállok a trágyadombra , és ott kurjantom szerteszét a túlsarjadt lelkem lágy neszét . Ha viszont szellemileg vagy testileg , de túlpörgettem , túlfárasztottam magam ,akkor egy elcsendesedés , egy zene , ami a lélekhez szól és feloldja görcseit , a másik oldalt erősíti fel ,és a világ zaja elül bennem . Üdvözlettel : felacsó
U . i . : Vajon milyen lehet a szellemek , angyalok és egyéb entitások spirituális élete ? A szellemi testük mennyiben befolyásolja lelki életüket ? Éreznek - e ellentétet közte ?

Gondolatok Ademonnak
2011. március 21. hétfő, 7:56 | Látogató   Előzmény

Kedves Ademon!

Örülök a blogodnak!
Nagyon aktuálisnak tartom, pontosan azért, mert sok ember nagy spirituális igyekezetében eldobja valódi lábait, és spiri-mankókon próbál járni.
Aztán csodálkozik, hogy ezek a mankók nem tartják őt meg...

Mi az, hogy spiritualitás?
Egy új létforma? Egy új szabály, egy új recept?
Egy varázspálca?
Egy bűvös szó, mely mögé bújva feloldozást nyerhetünk "hibáink" alól?

Milyen ember az, aki spirituális?

Olyan, aki hirtelen megvilágosodva mindent "fejben játszik le"? Aki a gyakorlatot lespórolja az elméletből?
Aki mellét döngetve sorra pipálja ki a különböző üdvözülési technikákat mindig újabbakat keresve, de nem mer EGYETLENT kiválasztani és azt türelemmel/alázattal megélni...

Ademon, emlékszel még a dzsungelre?
Abban a kontextusban emlegettem a machettát, mellyel utat törhetsz a fény felé.
A dzsungelből való kijutás tehát sosem nélkülözheti a gyakorlati készséget, enélkül az összes elméleti tudás nullát ér.
A spiritualitás számodra leginkább testre szabott "machettáját" kiválasztani nem kell félni, elég csak ráérezni, hogy belefekszik-e a markodba...Ha igen, akkor rajta!!!
Vállald fel az Eszközödet, s felragyog előtted az Utad!

Köszönettel: szeklice

szeges képe
Vajon mi az igazság?
2011. március 21. hétfő, 19:52 | szeges   Előzmény

Hááát, talán csak ez...:)

Gyere most lépj be
Ez valóban az
Megjöttél végre
Itt minden igaz
Itt, amit érzel
Az nyugodt lehetsz
Valóban úgy van
Csak itt van ez
Mutasd, mit hoztál
Tedd csak ott le
Ide már nem kell
Ami elhozott ide
És nincsen még vége
Csak máshogyan lesz
Itt igazi minden
Itt igazad lesz

fehercsongor képe
Sajnos , a lélek , mivel nincs , így nem is gyógyítható
2011. március 17. csütörtök, 8:53 | fehercsongor

"A spiritualitás után, ha nem viselkedtem csakis jól és erkölcsösen, akkor bevonzhattam minden bajt a fejemre. " Jaj , te szerencsétlen ember ! Vaj' mely égbekiáltó bűnöddel vonzottad be magadra a spiritualitást , ezt az üde életedet belepő ragacsos hálót? Mély együttérzéssel : felacso
U. i . : Mivel a kórelőzmény , - úgy tűnik - ,heveny lefolyásra utal , ezért javaslom sürgősen igénybevenni a Sátán Bt. Emergency Hospitl szolgátatásait ( Bukottpest ,Lélekvesztő u. 1 ) tel 666-666 , fax 999-999

a vallásos emberek fejében ott őrködik egy gondolatrendőr
2011. március 17. csütörtök, 9:14 | alfa omega

a vallásos emberek fejében ott őrködik egy gondolatrendőr bácsi.
én ezt nem bírnám elviselni
arra gondolok amire akarok,úgy élek ahogy tetszik:
szabadon

persze te már nem leszel ateista.
nem?

fehercsongor képe
A korlátozottsághoz nem szükséges gondolatrendőrség .
2011. március 17. csütörtök, 18:54 | fehercsongor   Előzmény

A gondolatokra , lehetőségekre való fogékonyság eleve szűk keresztmetszet mindenkinél .Gondolom te arra az önkorlátozásra gondolsz , amikor még azt is beszűkítjük felvállalt hitekkel , elképzelésekkel .Legalább kétféleképpen érezhetjük szabadnak magunkat : korlátainkon belül felvállalva azokat, és elfeledkezve korlátainkról .Mindkettő édes önámítás . Szabadságérzésem csak fokozza , ha a másiknál észreveszem a számomra teljesen fölösleges belső sorompókat . Olyankor nagyot ugrok örömömben , és jól fejbe verem magam , hirtelen találkozva a saját , mást mulattató plafonommal , ami amúgy is elég alacsonyan van , így hát fekvésből lendülök . Üdvözlettel : felacso
U . i . : Nem nekem szólt a hozzáfűzés , amelyre válaszolok , úgyhogy elnézést kérek .

Kedves Alfa,hogyan is tudná ezt megállapítani egy olyan
2011. március 17. csütörtök, 10:43 | Éva.   Előzmény

Kedves Alfa,hogyan is tudná ezt megállapítani egy olyan ember,aki ,,nem hisz''.
Tudod az igazi szabadságot és korlátok nélküliséget pontosan ez adja. A hit.
Hiszek Magamban az Isteni mivoltomban.
És az Végtelen!:)

A ,,gondolatrendőr bácsi'' épp a te fejedben van,és azt úgy hívják,a kizárólagos tudományos ,,igazság'':)
Az csak egy rész az egészből.
Kívánom neked,hogy egyszer katartikus felismerésben legyen részed,amikor is erre rájössz.

Ademon képe
Nagyon találó szó ez a gondolat rendőrség :) Az utóbbi egy-két
2011. március 17. csütörtök, 12:06 | Ademon   Előzmény

Nagyon találó szó ez a gondolat rendőrség :) Az utóbbi egy-két hónapban igazi diktatúra volt bennem. Most van a forradalom :)

Szerencsére lassacskán az elmélet kezd újra elkülönülni a gyakorlattól :)

A lélek sötét éjszakája
2011. március 17. csütörtök, 13:23 | Éva.

Kati nagyon jól átlátta a lényeget szerintem és örülök ,hogy felvetette a ,,lélek sötét éjszakáját''.
Ezen az állapoton előbb utóbb minden kereső ember átesik,ezért jó ha tudjuk miről van szó,és ,,kétségbeesés'' - ,,meghasonulás''- ,,elbizonytalanodás'' helyett inkább a saját hasznunkra fordítjuk.

,,KERESZTES SZENT JÁNOS

A KÁRMEL HEGYÉRE VEZETÕ ÚT
(A LÉLEK SÖTÉT ÉJSZAKÁJA-részlet-/)

Ama édes éjszaka egy titok volt.
Senki se látott engem,
És én sem láttam senkit.
Nem volt fény, nem volt útmutató,
Csak a szívemben lángoló... ''

Először egy közérthető magyarázata az állapotnak./forrás Manadala Véda.hu/

,,A sötét éjszaka, bármilyen ellentmondásosnak tűnjék is, valójában az élet fényére akar újra kivezetni minket. Lebontja az életet annak legelemibb alkotóira, és elindít bennünk egy új összeillesztést.

A sötét éjszaka olyan, mint Dante elszenderedése, miközben letér ösvényéről és önmagáról megfeledkezve betéved egy barlangba. Olyan, mint mikor Alíz belepillant a tükörbe, majd keresztülsétál rajta. Olyan, mint a viharos tengeren hánykolódó Odüsszeusz, vagy az evező nélkül sodródó Trisztán. Nem te választod magadnak tudatosan saját sötét éjjeledet. Ezt csak úgy kapod. Ez a te kötelességed, melyet meg kell fejtened, majd sarából ki kell mosnod a benne lévő aranyat.

Alighanem többet tudhatsz meg lelked mélységeiről a fájdalmas és zavarodott időkben, mint a kényelem óráiban. A sötétség és az elragadó örvénylés egyfajta módon felélénkíti a képzelő­erőt. Olyan dolgokra is fényt derítenek, melyekről egyébként talán tudomást sem vennél. Az érzelmek és gondolatok egészen más spektrumára válsz érzékennyé. Érzéseid és gondolataid minden határt áthágó szélsőségeit tapasztalod meg, és olyan dolgokat tanulsz, amelyeket észre sem vennél a rend és a ragyogás pillanataiban.
A lélek sötét éjszakája egyáltalán nem különleges vagy ritka. Az élet természetes része, mely­ből legalább annyit gyarapodhatsz, mint a hétköznapi életszakaszokból...

Ha minden erőddel megpróbálsz eliszkolni önmagad sötét éjszakája elől, akkor mindenképpen elmulasztod az általa feladott leckét, a vele járó jelentős változásokkal együtt....Lépj be önnön sötétségedbe, minden erőddel és értelmeddel, mert teljesen újszerű látásmódot alakít ki önmagadról, amely újraértelmezi önértékelésedet, önazonosításodat...

Magunkban kell felfedeznünk az új erőforrásokat, és egy új életszemléletet.''

Ezen azért is érdemes lenne elgondolkodnod ADEMON,mert ezek az ellentétpárok amiket itt felsorakoztattál,csak azért ellentétek,mert vélt elvárások,amik szemben állnak Veled.

A spiritualitás szerintem nem erről szól,amilyen elvárásokat itt leírtál róla. A spiritualitás semmi mást
nem jelent,mint egy törekvést a lelki ,szellemi,a transzcendens irányába,de ez semmiféle elvárással és meghatározottsággal nem bírhat./szerintem/.
Ugyan miért kéne ezeknek a kritériumoknak megfelelned,amiket itt felsorakoztattál?
Ki mondja ezt neked? Valaki más,elvárják a ,,spiri'' emberek? Vagy a lelkiismereted? Mert ez nem derült ki számomra ,hogy milyen elvárások ezek?/külső,vagy belső?/

Hányszor jelentetted ki az Igazságot,hogy,,Vagyok Aki Vagyok''.
Szerintem ez az egyetlen biztos pont,és a többi valóban csak egyfajta ,,illúzió''a psziché,az elme játéka.

Amiket itt a ,,spiritualitás után'' említettél,/szerintem/ egytől egyig tévedésen ,félreértésen ,hamis elvárásokon alapulnak.Érdemes lenne mondatonként átmenni rajta,és egyértelműen kiderülne ez.
Ezért nem ajánlom,hogy hagyj fel a gondolkodással:),mert ha végig vennéd a kétségeidet,nagyon is helyre tudnád tenni ezeket a dolgokat magadban,és tulajdonképpen ez lenne az értelme az egész ,,meghasonulásodnak'',hogy bízva Önmagad Isteni Belső Bölcsességében ,helyére tedd magadban ezeket a dolgokat.Elvonatkoztatva mindenféle elvárástól,hogy mi a spirituális,és mi nem. Ezt ugyanis
nem kívülről fogják nekünk megmondani,hanem erre vonatkozólag /is/ ,csak magunkban lelhetjük meg az igazságot.
Ez most egy spirituális válság,amibe kerültél,és ha tisztázod a kétségeidet,amik még benned vannak, akkor egy újabb beavatást nyerhetsz a továbbiakhoz.

Az ,,Egyetemes Megvilágosodás ''élményed még nem a végállomás. Ezt kéne tudomásul venned,mert ez a mostani állapotod is erre akar figyelmeztetni,hogy még bőven van tovább is...

És végül itt van -szerintem- egy nagyon jó,és mély lelki magyarázata a ennek a jelenségnek.
/előítélet nélküli,némi alázat szükséges a befogadásához:)/

http://lexikon.katolikus.hu/L/l%C3%A9lek%20s%C3%B6t%C3%A9t%20%C3%A9jszak...

u.erika képe
Nahát Ademon ezt jól benézted! :))) Amit fent felsoroltál már
2011. március 17. csütörtök, 18:54 | u.erika

Nahát Ademon ezt jól benézted! :)))

Amit fent felsoroltál már sokan megpróbálták megvalósítani aminek az az eredménye hogy akkora feszültség keletkezik ami aztán ,,ledobja a fedöt a fazékról" mindenki legnagyobb döbbenetére.

Örülök hogy idöben a ,,megvilágosodott" számodra hogy az effajta spiri életben nem stimmel valami!
....öööö..akarom mondani szépen hangzó népátverés.
Persze volt idö amikor ezzel a módszerrel (is) próbálták a népet befolyásolni hogy minél kevesebb vizet zavarjanak.

Csak egy idö után ráébred az ember hogy igen is joga van az emberi tulajdonságok,és indulatok skálájának bármely pontján megnyilvánulni. ;)
Ha akar....ha akarok...!

Gyakran jellemeznek engem is olyan jelzökkel itt az oldalon amik nem szimpatikus tulajdonságok.
S nem azért szólalok meg gyakran bántó hangnemben mert nem vagyok spirituális,hanem mert akkor úgy gondolom hogy helye van ott és akkor.
Akár ennek a hozzászólásnak is itt és most,s lehet már fel is tünt közben hogy már megint púder nélkül fogalmazok. ;)

Üdv!Erika

Ademon képe
Nahát mégis volt értelme ezeket leírni, végre valamiben
2011. március 17. csütörtök, 19:05 | Ademon   Előzmény

Nahát mégis volt értelme ezeket leírni, végre valamiben egyetértünk (kapsz egy jó-pontot) :D

u.erika képe
Nem lett volna egyszerübb már az elején egyetérteni velem!?
2011. március 17. csütörtök, 20:19 | u.erika   Előzmény

Nem lett volna egyszerübb már az elején egyetérteni velem!? :)))

Ademon képe
Nem, még látok helytelenségeket magában :)
2011. március 17. csütörtök, 20:26 | Ademon   Előzmény

Nem, még látok helytelenségeket magában, de no problem :)

Aditi képe
Spiritualitás a mindennapi életben - Ademonnak
2011. március 17. csütörtök, 19:15 | Aditi

Válaszom Neked a Te gondolataiddal:

- A spiritualitásban is szabadon érezheted, ami épp jön, vagy tetszik. És már tudod, hogy az életed tanulása egy folyamat, amely a feltétlen szeretet állandó tudatállapotának megtanulása felé tart.

- A spiritualitásban is szabadon élhetsz az élet bármely eszközével. És már tudod, hogy ki mint vet, úgy arat. Figyelheted, hogy teszed ezt, és hatalmad van változtatni. Csakis rajtad, a te fejlődéseden múlik, mennyire messze jutsz, milyenné teszed végső soron az életed.

- A spiritualitásban is van szabad akaratod. És már azt is tudhatod, hogy annak, hogyan használod, jó és rossz következményei vannak számodra, és azok visszajelzések neked. És hogy jó neked, és másoknak, ha ezt az erőd megtanulod jól használni.

- A spiritualitásban sincs semmi baj az egoval, ugyanúgy van, mint "előtte". És már tudhatod, hogy meg lehet tanulni felismerni és akkor szabadon választhatsz, mikor élsz vele, és hogyan.

- A spiritualitásban is hasznos és segítőkész dolog a gondolkodás. Például, ha össze kell hasonlítanod két cipőt, és az árát, amikor vásárolsz, hogy eldönthesd, melyik számodra a megfelelőbb. És általában mindig, mert a gondolkodásunk, ugyanúgy, mint a többi dolog, amink van, azért van, mert van helye az életünkben. De már tudhatod, hogy olykor hajlamos túlnőni ezen a helyén, és betolakodni az életed olyan területire, ahol korlátozóvá válhat. A spiritualitás megtaníthat téged felismerni az elméd működését és a helyére tenni az életedben a gondolkodás erejét. Hogy használni tudd, és ne az használjon Téged.

- A spiritualitásban is az élet egyik leghasznosabb ajándéka és barátja az elméd. Csak most már tudod, hogy káros is lehet ha nem jól használod, és hogy ha lecsendesíted, egészen új dimenziók megtapasztalása válik számodra lehetővé.

- A spiritualitásban a szerelem, a vágyak, és az álmodozás ugyanúgy jelen lehetnek. De már lehetőséged van ezeket elválasztani magadban a gyengeségtől, ragaszkodástól, amelyek tönkreteszik ezeket.

- A spiritualitásban is szabadon kritizálhatsz, véleményezhetsz, ítélkezhetsz, ha valami nem tetszett. És megtanulhatod megfigyelni, mire jók ezek és mire nem.

- A spiritualitásban is egyenlőek az emberek és minden teremtett lény, mert a szeretet nem tesz különbséget még ha lát is különbözőséget.A tudatosság tanulása az ember kiváltsága, és lehetősége a felemelkedésre. A tudatosságban való különbözőségünk azonban nem választ el bennünket egymástól, és nem tesz bennünket kevesebbé vagy többé, ha képesek vagyunk szeretni, mert a szeretet mindent elfogad olyannak, amilyen, és képes úgy kapcsolódni a másikhoz, ahogy az jó. A tudattalan ember, egoista ember, tanítvány és a Megvilágosodott ember csak mérföldkövek a fejlődésben, amik azonban nem jelentenek alacsonyabb-, vagy felsőbb-rendűséget. Ha ezt tudod, bölcs vagy ezen a téren. Ha nem, majd rájössz. :)

- A spiritualitásban is mondhatsz ki nagy igazságokat, jó tanácsokat. A Megvilágosodott is ember, ő is a saját igazságán nőtt fel, és azt tanítja. Előbb utóbb majd te is ráérzel a tiedre. Semmi nem igazság, amit nem érzünk annak. Én minden részigazság csak, amit másoktól hallunk, és annak érzünk.

- A spiritualitásban tudod, hogy a látható valóságon kívül, ami a virágok illata, a szép tájak, egy erdő, az egész (fizikai) világ, léteznek más valóságok is. Kutathatod ezeket, és eldöntheted, melyik az illúzió. És megtanulhatod mindegyiket becsülni.

- A spiritualitásban is szabadon gondolhatod, mondhatod valamire, hogy rossz. Lehetőséged van eldönteni, mi a jó és a rossz számodra, még sokszor választani is. És meg is tapasztalhatod azt és tanulhatsz belőle. Azt érezni, hogy csak jót mondhatsz bárkire vagy bármire, önkényszerítés, aminek nem sok értelme van, mert sem nem szabad akarat, sem nem szeretetből való szabad megnyilvánulás. Inkább egy belső kötöttségből adódik, egy hamis hitből, hogy nemed jónak kell lenned, hogy elérhess valamit. Ez általában a szüleinknek való kényszeres megfelelési vágyunk terméke, és azért hamis, mert nem tőlünk származik, hanem ebből az elgondolásból, és nem magukra irányul hanem rájuk (vagy másokra.) Az élethez, a fejlődéshez, senkinek nem kell megfelelni, elég ha teszed, amit érzel/gondolsz...stb. "Kell"ből próbálni fejlődni és élni hasztalan, a legnemesebb célok esetében is. De próbálkozhatsz, ha akarsz. Senki sem tiltja meg. Ha meg úgy döntesz, elég volt, próbáld meg azt tenni, ami jólesik neked, nem kell-ből, csak úgy, mert van szabad akaratod. És tanulj.

- A spiritualitásban is lehetsz gazdag, filmrendező, kreatív ember, bárki, aki akarsz. Hogy mit tudsz megvalósítani, az sok, benned dúló dologtól függ, és attól mire jutsz ezekkel a dolgokkal az utad során. A megvilágosodás egy eredmény. Aki lélekben szolga, nem lehet az, de nem kell kerülnöd az életet, a döntéseid, az akaratod és minden más erőid próbálgatását ahhoz, hogy megvilágosodhass. Ellenkezőleg. Megvilágosodni, csak Élettel lehet. Nem az a lényeg, mi a célod, de ki kell tűznöd a céljaid, hogy tanulhass és a helyedre kerülhess. Oda, ahol neked jó. Ha kovácsként jó, akkor oda. Ha megvilágosodottként, akkor oda.

- A spiritualitásban lehetsz önállóan fejlődő, és tudatosodó ember. A mester csak akkor szükséges, ha szükségét érzed, vagy még nem is vagy képes érezni, de még szükséged van rá. csak egy lépcsőfok a fejlődésben. Egy idő múlva rájössz, hogy Te vagy a legfőbb mestered, és minden, ami körülötted létezik. Akkor vagy önálló igazán a fejlődésben és nem sodródó többé.

- A spiritualitásban a testben levés a legkiválóbb lehetőség az Életre, és arra, hogy megtanuld, testben lenni vagy a testtel azonosulva lenni két különböző tudatállapot. De választhatod bármelyiket szabadon. A spiritualitásban azt is megtanulhatod, hogyan becsüld meg és mire használd múló és korlátozásokkal teli tested, amíg benne tartózkodol. És hogy a test elhagyása nem az élet vége, csak egyfajta életszakaszé.

- A spiritualitásban is van értelme az Életnek. Sőt, itt tudhatod csak igazán, mennyire becses dolog az élet, minden rosszal és jóval együtt, amit élsz, és a hullámvasútból való továbblépés kulcsa az élet ilyetén jellemzőjének átélt, őszinte elfogadása alázattal és szeretettel. Minél jobban tudod szeretni a Szamszarát, annál közelebb vagy ahhoz, hogy kijárd ezt az osztályt az Univerzum iskolájában. :)

- A spiritualitásban megtanulhatod elfogadni, hogy nem mindig vagy kiteljesedett, egész állapotban. Hogy annak az érzése mindig csak átmeneti, az is volt, gyerekkorodban is, csak akkor erről még nem tudtál, mert nem tapasztaltad meg azt az élményt, amely rádöbbentett erre. Hogy lehetsz ennél teljesebb is. És akkor nem elszel frusztrált és feszült. Ezektől az elfogadás ment meg, annak elfogadása, ami már megtörtént, amit megtapasztaltál, és ahogy megváltozott a világot való érzékelésed ez által. Ha elfogadod, ahol tartasz, továbbléphetsz.

- A spiritualitásban tudhatod, hogy szabad ember vagy. És azt is, hogy rajtad múlik, valóban az vagy-e, és hogyan, mert valójában senki nem tud megbilincselni Téged. És ezért a már meglévő bilincseid le tudod venni. Csak rajtad és a fejlődéseden múlik.

- A spiritualitás tudása nélkül sem lehet az értelem, az elme, a gondolkodás, és az ego segítségével Teljességet elérni, és a spiritualitásban sem. De mindezeket fel lehet használni hozzá. :) Egyébként meg semmi sem lehetetlen. :))

Vajon mi az Igazság?

Vajon mi a Te igazságod, ami mentén haladni tudsz, amit most és éppen igaznak érzel, ami megmozdít és isnpirál?

Tedd azt.

Mindegy mit mond ez, az, amaz, a spiritualitás "eszménye". Ezek csak "valamik".

Te az Élet egy élete vagy.

Élj.

U.I. : Én is átmentem azon, amin te. Ami azt illeti, még mindig megyek. :) Azt tudom tanácsolni: ne gondolkodj túl sokat, csak állj fel és járj. Tudod, mint Lázár. :)) Eleget tudsz már, sőt, többet sok mindenki másnál, de csak akkor tudod beváltani ezt a tudást, ha abbahagyod a töprengést, és elindulsz. Nem kell eltolni magadtól amit tanultál, de nem is kell vakon követni. Használd fel. :)) De ahhoz tenni, élni kell. :) Meglátod, nagy hasznodra lesz.

Namaszte

Ademon képe
"Én is átmentem azon, amin te. Ami azt illeti, még mindig
2011. március 17. csütörtök, 20:23 | Ademon   Előzmény

"Én is átmentem azon, amin te. Ami azt illeti, még mindig megyek"

Mond hát, hátha hozzá tudok fűzni valamit. Mi az ami a hiányzik nálad a képből? :)

Aditi képe
Az elmém megzabolázása. :)) Namaszte
2011. március 17. csütörtök, 21:25 | Aditi   Előzmény

Az elmém megzabolázása. :))

Namaszte

Ademon képe
Mi a baj vele? Túl gyorsan vágtat? Lehet, hogy csak a dolgát
2011. március 17. csütörtök, 22:15 | Ademon   Előzmény

Mi a baj vele? Túl gyorsan vágtat? Lehet, hogy csak a dolgát teszi :)

Aditi képe
Azt hiszem majdnem az összes baj van vele, ami egy elmével
2011. március 17. csütörtök, 23:53 | Aditi   Előzmény

Azt hiszem majdnem az összes baj van vele, ami egy elmével lehet....:) Na, azért nem, ez csak az én túlzásom, mert érzelmileg elfogult vagyok az előttem álló feladatommal szemben. Negatívan, természetesen...:) De hát nincs olyan szikla, amin a Bak meg ne vetné a lábát, remélem ezúttal is így lesz...:)

Hol is kezdjem....

Állítólag már rég a Kos énem kellene élnem, aki nem toporog a döntései előtt fél életeket, hanem dönt azt neki... intuíció, meg ilyenek, tűz és vad vágta....... felszabadulás és mennybemenetel... Nem tom. Én csak annyit érzékelek, h olykor állati nagy fejest ugrok a lehetetlen kihívások óceánjába, aztán fuldoklok mer' nem tudok úszni, de azér' beleugrottam, pedig jól tudtam előre....

Most éppen egy hasonló helyzet előtt állok, és a Bak énem van jelen. Latolgatja, h hogyan lehetne ezt túlélni, meg h valóban be kell e nekem ugrani a magam ásta szakadékba... mer' jelen pillanatban más megoldást nem lát. De tolatni már nem nagyon lehet, állni sem sokat, mert egy óriás daráló buldózer tart a szakadék széle felé, h legjobb esetben is beletoljon.... rosszabb esetben felfaljon...

elég sz..r helyzet. de a születésem sem volt sokkal jobb, az a sejtésem, annak valamiféle változata ez. halál- félelmem volt megszületni több oknál fogva is, aztán amikor kiszedtek egy salátás-kanállal, hogy aszongya, tessék megszületni ha már elhatározta kérem, h testet ölt, na akkor kiderült, hogy olyan betegséget sikerült manifesztálni, amely nem ad lehetőséget az életre, csak a kínhalálra. Na, akkor már sejtettem, h azért mégiscsak volt okom félni elengedni a köldökzsinórt... ott legalább volt emészthető kaja..

aztán jöttek az angyalok, fehér ruhás frissen képzett amerikai gyakorlati és kísérleti útról visszatért sebészek képében, akik megmentették az életem anatómiailag, aztán egy látó szerint a nagyapám segített szellemileg (mer így is a halálomon voltam a műtét után hat hetesen-csoda?)

Azt itt vagyok hogy már megint születni kell.

szerintem csak félek. de nagyon.

úgyhogy az elmém az bemutatja az összes létező mutatványt, az egóval karöltve, rémálmok, és különböző borzalmas jövőképek lefestése képében, ezeket mondjuk már felismerem

de ezenkívül csapong, és olyan sémákban gondoskodik, amelyek nem megoldás jelen fizikai helyzetemet tekintve, és arról, hogy biztos van megoldás ami nem a sémák szerint való, azt gondolja, hogy arra úgysem vagyok képes, mit ugrálok. és az egóm, megerősítésként gyorsan küld kémiai úton egy jó adag borzalmas érzést, aminek azt hiszem a középpontja a kínhalál és az attól való félelem. Ez olyan gyorsan borítja el az elmém, h időm sincs észrevenni, csak amikor már benne vergődöm és további x ideig, amíg kipucolódok, esélyem sincs a tiszta gondolkodásra....

ezért félretettem most a témát egy időre, és hagyom, hogy kavarogjon. nem foglalok állást és igyekszem nem figyelni a bulldózerre, mer az úgyis azt csinálja, amit akar.

És várom a fehér ruhásokat bármi képében jelenjenek meg. (Inda, esetleg szárnyak?, híd, vagy csak egyetlen jó ötlet, ami tényleg működik is itt, ezen az általam legkevésbé sem ismert bolygón.... stb... nem is értem, h kerültem én ide, tuti h eltévesztettem az ajtót... az rám vallana.... a tömeggyilkosság, amiért fizetni kell, mert Kos az aszcendensem -az szerintem kevésbé.......ugyanakkor igaz, h lassan már nagyon dühös leszek ettől az egész lehetetlen helyzettől....csak még azt nem tudom, akkor mit fogok csinálni.... :))

Na, ezt add össze. :)

Namaszte

u.erika képe
Szia Aditi!
2011. március 17. csütörtök, 20:24 | u.erika   Előzmény

Van olyan hogy bólogató jel? ;)

Puszi!Puszi!Erika

Ademon képe
Az igazság az, hogy az általam kritizált dolgok hamisságával
2011. március 17. csütörtök, 20:24 | Ademon

Az igazság az, hogy az általam kritizált dolgok hamisságával igazából tisztában is vagyok, valójában ez csak a saját hülyeségem, időszakos gyengeségem amikor ezek jobban erőt vesznek rajtam. Elég ha szépen felmegyek és a jó öreg bevált logikámmal máris fény derül mindenre. De mehetek a szívembe ott is ugyanezeket a válaszokat kapom mint a logikámmal csak ott inkább érzem nem látom.

Szóval a lényeg látással nincs gond, pusztán annyira tudatlan voltam anno a spiritualitásban (mivel nem foglalkoztam vele anno), hogy a sok, újonnan ömlesztett dolog irányítatlanul felkavarta bennem az iszapot, és elég mély nyomot hagyott akkor még fiatal, frissen tapasztalt tapasztalt lelkemben :) De most már szerencsére kezd a rend helyre állni.

De azon gondolkodom, hogy ha bennem ez ilyen hatással volt, akkor másban milyen hatással lehet egy ilyen tévedés? Ez akár elég veszélyesen is előjöhet, nem csak az egyénre nézve, hanem a környezetére is.

u.erika képe
Mindent Szabad
2011. március 17. csütörtök, 20:42 | u.erika   Előzmény

,,De azon gondolkodom, hogy ha bennem ez ilyen hatással volt, akkor másban milyen hatással lehet egy ilyen tévedés? Ez akár elég veszélyesen is előjöhet, nem csak az egyénre nézve, hanem a környezetére is"

Miért Ademon?Csak nem készülsz valamire most hogy tudod hogy ,,mindent szabad"!?;)))

De most komolyan.
Ne félj!Persze hogy ,,mindent szabad",de azt is tudjuk hogy a tetteinknek,szavainknak,söt a gondolatainknak,minden megnyilvánulásunknak következményei vannak.
Nem jutalom,és nem büntetés...csak következmények amiket mi itélünk jónak vagy rossznak annak függvényében hogy hogyan éljük azt meg.

Ademon képe
Nem én, én jóember vagyok :) De van aki csinál hülyeségeket.
2011. március 17. csütörtök, 21:16 | Ademon   Előzmény

Nem én, én jóember vagyok :) De van aki csinál hülyeségeket.

u.erika képe
Persze mindíg akad aki csinál ,,hülyeséget"... :)))) De a
2011. március 17. csütörtök, 21:37 | u.erika   Előzmény

Persze mindíg akad aki csinál ,,hülyeséget"... :))))

De a legnagyobb ,,hülyeség" az ha nem a saját életedet éled.
Már megint kezdem...de a belsö hang,a ,,navi" az ami mutatja azt hogy mi a legjobb Neked,és mindenkinek.

Aditi képe
Mi a te "saját életed"? Vajon hol a határ? Namaszte
2011. március 17. csütörtök, 22:09 | Aditi   Előzmény

Mi a te "saját életed"?

Vajon hol a határ?

Namaszte

u.erika képe
Mi a te "saját életed"?
2011. március 17. csütörtök, 22:39 | u.erika   Előzmény

Na erre a legnehezebb ráérezni szerintem!
Na de semmi sem lehetetlen.... ;)
Hogy mi az én életem?
Most azt mondom nem tudom.
Csak annyit tudok hogy itt és most ülök a gép elött és írok.
Persze megbeszélek programokat,amiket beírok a naptáromba esetleg,de soha nem tudom elöre a második vagy harmadik lépést.
Tehát csak arról tudok nyilatkozni amit már átéltem.
Talán erre csak akkor születik meg a válasz ha már befejeztem. ;)

Vágyni mások megélt élményeire,annak tudatában hogy nekem is arra van szükségem hogy boldog legyek.
Erre gondoltam hogy ,,mások élete".

A határokat elsösorban mi magunk teremtjük önmagunk számára.
Még azzal is ha elfogadjuk hogy mások szabják meg a mi határainkat.
Nincsenek bünbakok fekete bárányok,és ,,gonosztévök" akiket jogosan okolhatunk a bennünket ért sérelmekért.
Mert amikor ezt tesszük,megint csak arra játszunk hogy tovább folytathassuk perverz kis játékunk. ;)

Aditi képe
Mi az a "hülyeség"? És főleg: Ki mondja meg, hogy
2011. március 17. csütörtök, 22:07 | Aditi   Előzmény

Mi az a "hülyeség"?

És főleg: Ki mondja meg, hogy hülyeség?

:)

Mitől "jó" ember valaki?

Namaszte