És megint Megvilágosodás | Önmegvalósítás.hu

És megint Megvilágosodás

Hozzászólások

61 hozzászólás
Ademon képe
A megvilágosodás hitelessége
2011. február 17. csütörtök, 16:25 | Ademon

A megvilágosodás olyan mit a szerelem; csak az ismerheti és beszélhet róla hitelesen, aki már elérte vagy megélte azt. A "tankönyvek" ebben az esetben nem számítanak. De vajon a keresők elhiszik-e neki, hogy a megvilágosodásról beszél, ha ők maguk még nem tudhatják mi az és milyen az? Mi alapján ítélik meg az ő hitelességét, ha nincs meg a saját tapasztalati alapjuk ami alapján hitelesen megítélhetnék?

Aditi képe
Honnan "ítéli" meg a gyermek, hogy a felnőtt, akitől beszélni
2011. február 17. csütörtök, 16:54 | Aditi   Előzmény

Honnan "ítéli" meg a gyermek, hogy a felnőtt, akitől beszélni tanul, "hiteles-e" abban, amit "tanít"?

Sehonnan. Csak tanul. Azt tanulja meg, ami neki hiányzik, és később a másoktól tanultak alapján tökéletesíti a tudását. Nincs szükségünk arra, hogy megítéljük azokat, akiktől tanulhatunk, csak arra, hogy megtapasztaljuk és megtanuljuk azt, amire szükségünk van.

Tanulhatunk-e "nem hiteles" tanítótól?

Igen. És nem csak "rosszat". Én is sok helytálló információt tanultam a matt kommunista földrajtanáromtól a földrajzról, aki pedig sem jó tanár nem volt, sem türelmes ember, sem valaki, aki értett volna a földrajzhoz, de még csak nem is szerette igazán. :) És helyenként igencsak el volt torzulva az a kép, amit ott kaptam.. Később "javítottam" az új információk alapján a torzuláson.

Nincs olyan, hogy tökéletes tanító, de még tökéletesen hiteles sem, hiszen mindegyik ember, ennél fogva, (ha már mindenképpen és állandóan a racionális elméddel jössz, pedig direkt kértem, hogy ha lehet, ne így közelítsük meg a témát) az logikus és kiábrándító válaszom, hogy minden tanító hiteltelen. Ugyanis nincs olyan ember, aki ne vétkezne, akit ne vinne el olykor az egója, az illúziók. Az élet egy folyamat, egy állandó tanulás, az egyensúlyi állapot állandó keresése. Mindenkinek. "Jó pap holtig tanul. " Aki megteszi, fejlődik, de sosem lesz tökéletes semmilyen szempontból. Aki viszont nem teszi, csak agyal, az ott marad, ahol eddig is volt.

Nem akkor tudunk tanulni, ha előre meg akarjuk ítélni, hogy "hiteles" tanítót találtunk e és majd akkor hajlandóak vagyunk figyelni, hanem épp fordítva. Ha alázatot gyakorolunk, megtanulunk figyelni, ébernek lenni, minden helyzetben, és megtanuljuk mindenkitől megtanulni azt, amit nekünk tanít. Azzal, amit mond, azzal, amit tesz, ahogy él, azzal, amit képvisel. Bármivel.

Mi lehet mégis a vezérünk abban, amikor tanítót választunk, hogy kit válasszunk?

A megérzésünk. Az intuíciónk. A szívünk. Lehet érezni azt, hogy mire van szükségünk. Lehet érezni azt is, hogy az illető, teljesen függetlenül a személyiségétől tudja-e azt, amire szükségünk van. És azt is lehet érezni, hogy tudunk e tanulni tőle, vagy nem. A többi szempont csak másodlagos.

Van olyan hogy rosszul választunk?

Van. Ilyenkor a pofonokból tanulunk. De még attól is lehet tanulni, aki vér-gonosz, bort iszik és vizet prédikál...stb. Az intuitív "jó" választásaink nem arról szólnak, hogy a "hiteles" tanítót, anyagot találjuk meg, hanem arról, hogy a hozzánk illőt. Azt amelyik épp arra tanít, amire szükségünk van. A többi dologban pedig tök mindegy milyen a tanító, mert úgyis mástól fogjuk megtanulni, vagy más tapasztalat által. Van aki még a pofonokból tud "csak" tanulni, és ezt sem szánom itt lealacsonyítónak vagy bármilyen szempontból kevesebb tanulásnak a többinél. Vannak az egonak olyan vastag falai, amit nem lehet a "finom" módszerrel átütni. A választani tanulásunk arról szól, hogy már tanuljuk tanítani magunkat.

stb.stb.stb.

Megkérlek, hogy döntsd el, szeretnél e valamit kezdeni ezzel az írással, beszélgetni arról, amit tartalmaz, közvetít, és saját tapasztalataidról a megvilágosodással vagy "más" tudatállapotokkal kapcsolatban, vagy nem. Ha el tudtad dönteni, hogy elfogadod ezt a "tanítást" mint tartalmában inspiráló és befogadni érdemes anyagot, akkor folytassuk itt a beszélgetést ARRÓL.

Ha azonban még azon agyalsz, vajon érdemes e megfontolnod az itt látható írást, vagy be merd e engedni a szívedbe, az elmédbe, akkor azt ne ezen az oldalon tedd, kérlek. Megértem, ha nem tudod eldönteni, jó e ez neked, és ha szeretnéd, hogy segítsek neked ebben, akkor örömmel megteszem.

Engem érdekelnek a kérdéseid, de ha folytatjuk, folytassuk a Chat-oldalon, mert ezek nem a szöveggel kapcsolatosak.

Köszönöm

Namaszte

Ademon képe
Na, nyugi :) Egyébként egyetértek. Azt keressük ami hiányzik
2011. február 17. csütörtök, 17:33 | Ademon   Előzmény

Na, nyugi :) Egyébként egyetértek. Azt keressük ami hiányzik nekünk, nem a "megvilágosodást". Szerintem a megvilágosodás akkor jelenik meg amikor már őszintén hiánytalannak érezzük magunkat.

Ha az ember felteszi magának a kérdést, hogy mik a hiányoznak az életéből, akkor - ha eléggé magába tud nézni - tudni fogja a választ. Ez ad majd célt a keresésének. De hogy mi hiányzik az már egyénfüggő :)

a3140a képe
Örülök, hogy ilyen gyakori blog téma lett a megvilágosodás. Csak
2011. február 17. csütörtök, 21:17 | a3140a   Előzmény

Örülök, hogy ilyen gyakori blog téma lett a megvilágosodás.
Csak ne misztifikáljátok túl!
Mivel valójában nem létezik. :)
Akik valójában vagytok, az meg van világosodva már most.
Neki nem kell megvilágosodni, "önmegvalósítania" magát vagy elérni bármit.
Az elme által álomban van.
Csak fel kell ébredni az elme álmából.
A sokféle samadhi is csak elméletileg létezik.
Ezek is csak különböző elme-állapotok.
A végső valóság (ha már mindenképpen el kívánjuk nevezni) a szahadzsa samadhi.
Ez a természetes állapotunk.

Nagyon jó a blog indító, amit írtál Aditi!

a3140a képe
Mi szükséges ahhoz, hogy felébredj (megvilágosodj)?
2011. február 17. csütörtök, 21:36 | a3140a   Előzmény

Ha kell, századszor és majd akár ezredszer is elmondom.
(Lehet, néha másképp megfogalmazva).

Mindössze 2 dolog szükséges ahhoz, hogy felébredj a téves azonosulásból.

1. Fel kell ismerned, hogy álmodsz.
2. A figyelmedet a valóságra (önmagadra, az Önvalóra) kell irányítanod.

Ha bele gondolsz, pont ezt csinálod nap-mint nap, amikor álomból felébredsz.
Micsoda megkönnyebbülés, amikor felébredsz és rájössz, hogy csak álmodtál.
Egyetlen kis gubanc van a dologban.
Az eddigi felébredéseid nem a valóságba vezettek, hanem egy képzelt valóságba.

Ebből is fel kell ébredni.
Ennyi az egész.
Már ha akarod...

fehercsongor képe
Micsoda megkönnyebbülés, amikor felébredsz és rájössz, hogy csak
2011. február 18. péntek, 20:27 | fehercsongor   Előzmény

álmodtál . "Ellenvéleméyem : Micsoda megkönnyebbülés , hogy álmodhatok , és álmom átzsongja az őt követő nappalt , az ébredés által nem feledtetve .

a3140a képe
Álom béli alakok győzködik egymást az igazságról. :) Csakhogy az
2011. február 17. csütörtök, 21:57 | a3140a   Előzmény

Álom béli alakok győzködik egymást az igazságról. :)
Csakhogy az igazság az álomból való felébredés után tapasztalható.

Persze, csak be kell venni a piros kapszulát és kész. Ennyi az
2011. február 17. csütörtök, 22:19 | Látogató   Előzmény

Persze, csak be kell venni a piros kapszulát és kész.
Ennyi az egész.

a3140a képe
Hát tulajdonképpen ennyi. :) Ha a piros kapszula alatt a
2011. február 17. csütörtök, 22:29 | a3140a   Előzmény

Hát tulajdonképpen ennyi. :)
Ha a piros kapszula alatt a megértést értjük.

Domoszlai Katalin képe
"Ha kell, századszor és majd akár ezredszer is elmondom."
2011. február 17. csütörtök, 22:57 | Domoszlai Katalin   Előzmény

Hát én nagyon nagyon alszom, de most mégis úgy tűnik mintha Te is csak egy győzködő lennél...
Figyu, nem KELL, nincs olyan hogy neked velem vagy akármelyik másik alvóval valamit KELLENE, ilyen nincs. Ha Te ebben hiszel, nem hogy megvilágosodott nem vagy, hanem egy nagy önhazugságoddal nem vagy képes szembenézni :-)

a3140a képe
Kedves Kati! Gondolom, óriási önelégültséget, boldogságot és
2011. február 19. szombat, 12:59 | a3140a   Előzmény

Kedves Kati!

Gondolom, óriási önelégültséget, boldogságot és kielégülést okozott neked, amikor jól beszóltál nekem. :)
Biztos nagyon jól aludtál utána.
Ha nem vetted volna észre, az oldal címe: onmegvalositas.hu.
Lehet, hogy vannak itt olyanok, akik segíteni szeretnének azzal, hogy megpróbálnak rávilágítani az igazságra.
Semmi gond nincs azokkal, akik erre nem vevők.
Akik még mindig nem hiszik el, hogy a saját vergődő világukat (tévedésből) maguk teremtik.
Az én személyes véleményem az, hogy vergődj, amíg jólesik. :)
Ha nem érdekel az igazság, akkor ne gyere ide.
Én nem azokhoz szólok, akik szánalmas életük és évek óta tartó folyamatos boldogság keresésük ellenére még mindig nem értek el semmit és ezért azt gondolják, hogy mindenkinek be kell szólni, aki elért már valamit.
Nem azokhoz szólok, akik a gödörben vannak, miközben önmaguknak is azt hazudják, hogy irtó magas spirituális szinten vannak.
Nem kötelező elolvasni az írásaimat és nem kötelező egóból azonnal valami hülyeséget írni rá.
Bocs! :)

a3140a képe
És csak hogy idegesítselek kicsit.... :) Én napi max. 2-3 óra
2011. február 19. szombat, 13:15 | a3140a   Előzmény

És csak hogy idegesítselek kicsit.... :)
Én napi max. 2-3 óra munkából (nem ezoterikus) tartom el magam elég jól, mindenem meg van, amire szükségem van. (Nem panellakás és nem minimálbér, nem akarom leírni a körülményeimet, mert csak sértődött és ideges lennél tőle :D ).
Nem idegeskedek az "élet" dolgain.
A nap legnagyobb részét békében, önmagamban töltöm.
A való életben senkivel nincs konfliktusom.
Boldog vagyok.
Élem azt az életet, ami szerintem normális.
Senki, de senki nem fog tudni meggyőzni arról, hogy nincs igazam. :)

Ademon képe
A3140a, szerintem az a gond, hogy nem vagy elég hiteles :) Csak
2011. február 19. szombat, 14:16 | Ademon   Előzmény

A3140a, szerintem az a gond, hogy nem vagy elég hiteles :) Csak azért mert, beszélsz róla még nem válik valósággá. Én elhiszem a te megvilágosodásodat, de a többiek jogosan szkeptikusak. Ugyan miért is lenne igazad? Mondj egyetlen dolgot amiért hinni kéne neked, vagy a szavaidnak :)

a3140a képe
Valóban, attól hogy én beszélek róla, még nem válik
2011. február 19. szombat, 16:37 | a3140a   Előzmény

Valóban, attól hogy én beszélek róla, még nem válik valósággá.
Annak számára válik valósággá, aki megérti belőle a lényeget.
Igazad van Ademon!
Én senkit nem tudok "megvilágosítani", mert lehetetlen.
Annyit tehetek, hogy bele teszem a darazsat a fülébe.
Vagy porrá zúzom az egóját. :)

Domoszlai Katalin képe
Eszemben sincs
2011. február 19. szombat, 14:40 | Domoszlai Katalin   Előzmény

meggyőzni bárkit is. Kíváncsi voltam valamire, és megtudtam. Bár elismerem, a módszer nem túl szimpatikus, viszont működik.

Ademon megfogalmazta a lényeget. Nem vagy hiteles. Ennyi.

a3140a képe
Tudom, hogy nem vagyok hiteles. Talán majd ha "meghaltam"... :)
2011. február 19. szombat, 16:32 | a3140a   Előzmény

Tudom, hogy nem vagyok hiteles.
Talán majd ha "meghaltam"... :)

a3140a képe
Milyennek is kéne lennie egy "szimpatikus" módszernek? Olyannak,
2011. február 19. szombat, 16:55 | a3140a   Előzmény

Milyennek is kéne lennie egy "szimpatikus" módszernek?
Olyannak, ami kielégíti az elme elvárásait.
Olyan, ami kicsit misztikus.
Ami azt adja az egónak, amitől nagyobbra nő, nagyobb "hatalma" lesz.
Az önmegvalósítás ősi módszere viszont nem elméről szól.
Nem "táplálék" az elme számára.
És ráadásul túl egyszerű ahhoz, hogy "hiteles" legyen. :)
Amúgy persze hogy működik.
Mivel Ramana Maharshinál és Nisargadatta Maharajnál is működött.
Ez nem az én módszerem, hanem az övéké.

Domoszlai Katalin képe
Félreértettél
2011. február 19. szombat, 17:01 | Domoszlai Katalin   Előzmény

a saját módszeremet, a beszólást minősítettem nem túl szimpatikusnak.

Ramana Maharshit és Nisargadatta Maharajnát nélküled is megtalálhatja akinek ezzel van dolga.

A mester megérkezik, ha a tanítvány készen áll.

Kár erőltetni bármit is, álmodozni a másik ember egójának a porrá zúzásáról.
Ezer életet töltöttem a személyiségem felépítésével, ne már hogy egy arctalan avatar itt majd szét zúzogatja :-)

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Sohasem az (ál)Mester hazugságával van probléma
2011. február 19. szombat, 23:21 | Huszti Sándor -...   Előzmény

"Ramana Maharshit és Nisargadatta Maharajnát nélküled is megtalálhatja akinek ezzel van dolga."
Ez oly annyira így van, hogy akinek a3140a Mesterrel van dolga, az Őt fogja megtalálni.

Sohasem az (ál)Mester hazugságával van probléma, ugyanis Őt a tanítvány önhazugsága teremti meg, vonzza be. Aki valóban az igazságot keresi, az meg fogja találni az Igaz Mestert.
Aki viszont még fél élete igazságaitól, az ennek megfelelő szintű "megvilágosodottat" vonzhat be.

a3140a képe
Kedves Sanyi! Amit leírtál, az ítélkezés látatlanban. Gondolkozz
2011. február 20. vasárnap, 9:13 | a3140a   Előzmény

Kedves Sanyi!
Amit leírtál, az ítélkezés látatlanban.
Gondolkozz el ezen...

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Mire gondolsz? Mivel ítélkeztem?
2011. február 21. hétfő, 9:27 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Mire gondolsz? Mivel ítélkeztem?

Véleményem szerint, ha valaki megvilágosodott, nincs szüksége
2011. február 19. szombat, 15:01 | Látogató   Előzmény

Véleményem szerint, ha valaki megvilágosodott, nincs szüksége arra, hogy folyton-folyvást visszaigazolást kunyeráljon megvilágosodása tényére. Nem érez késztetést arra, hogy fűt-fát meggyőzzön arról, hogy "Igenis, én megvilágosodott vagyok! " Röviden ennyi.
Zarándok

Ademon képe
Nem hiszem, hogy a3140a szükségből vagy kényszerből teszi ezt :)
2011. február 19. szombat, 15:06 | Ademon   Előzmény

Nem hiszem, hogy a3140a szükségből vagy kényszerből teszi ezt :) Tud valamit, ami jó dolog, és át szeretné adni, ennyi...

Igem, már jó ideje próbálkozik vele, különböző módokon,
2011. február 19. szombat, 15:22 | Látogató   Előzmény

Igem, már jó ideje próbálkozik vele, különböző módokon, megjegyzem, elég sikertelenül...
Valamit biztosan tud, mint mindannyian, valamit..., csak valahogy nem jön át... nekem legalábbis,... de lehet, hogy velem van a baj... :)

a3140a képe
Nem is teszem.
2011. február 19. szombat, 16:45 | a3140a   Előzmény

Nem is teszem.

Domoszlai Katalin képe
Hát elég
2011. február 19. szombat, 13:17 | Domoszlai Katalin   Előzmény

nagyot tévedsz kedves Attila:-) Nem okoz örömet. Csak kíváncsi voltam, hogy viselkedik valaki, ha "beszólnak" neki, aki megvilágosodottnak vallja magát. Nem volt ez más, mint egy teszt.
Az igazi harmóniából ugyanis nem billent ki egy "beszólás". Sőt. Az elfogadás szintjén természetes, hogy vannak akik más véleményen vannak. A legnagyobb egós játszma a tévedhetetlenség vetítése.

Olyan ez, mint a királyvíz a kémiában, a reagálásból lehet levonni, hogy arany-e ami fénylik.

Felőlem tovább árulhatod 2500 Ft-ért a tuti receptedet a megvilágosodáshoz, az én kíváncsiságom ki van elégítve :-)

a3140a képe
Nem is "billentett" ki a beszólásod. Csak reagáltam rá. Az hogy
2011. február 19. szombat, 16:30 | a3140a   Előzmény

Nem is "billentett" ki a beszólásod. Csak reagáltam rá.
Az hogy milyen elképzelésed van arról, hogy egy megvilágosodottnak hogyan kellene reagálni, az a magán ügyed.
A "királyvizes" hasonlat pedig csak magyarázkodás.

beszólások
2011. február 21. hétfő, 23:45 | Látogató   Előzmény

Szép estét !
Tanulságos olvasni a civakodát, itélkezést.
A megvilágosodás és önmegvalósítást keresöknek egy példa.
Ilyenek is vagyunk, bár kellemetlen olvasni, elgondoltat.
További jó utkeresést nektek! Annamagdolna

Kedves Annamagdolna
2011. február 22. kedd, 1:09 | Éva.   Előzmény

Lehet,hogy tévedek,de nekem úgy tűnik te is beszóltál,valamint ítélkeztél.
Én is további jó útkeresést kívánok neked! Éva

annamagdolna képe
beszólások
2011. február 22. kedd, 2:16 | annamagdolna   Előzmény

Jóéjt!

Köszönöm válaszod és elnézésed kérem! Nem akartalak megbántani, csupán jeleztem ilyenek vagyunk, ez alatt magamat is értem.

-Itélkezés -címü kis létszámu beszélgetésre hívtak meg.
A feladat: saját tapasztalat értékelése, 4 fő pozitív, 4 fő negatív itélkezésről ír. Nekem a pozitív itélkezés jutott, nem is olyan könnyü.
Jóéjszakát! Annamagdolna