DRH - a tanító megkísértése | Önmegvalósítás.hu

DRH - a tanító megkísértése

"A történelem során, mind a mai napig rengeteg közismert "guru" vált a szex, hatalom és pénz függőjévé, tetteiket furfangos magyarázatokkal elkendőzve. (...) E híres és népszerű guruk korai írásai van hogy igen magasan kalibrálnak. Később, egy sikerekkel és elismerésekkel teli időszak után e guru tudatszintje meredeken esni kezd. (...) Így aztán nem ritka, hogy óriási a különbség a tanító korai írásai és későbbi szintje között. (...) Bár a hajdani guru saját szintje mélyre zuhant, kezdeti írásainak szintje megmaradt az eredeti. (...) Viszont a személyes elkötelezettség a mostanra már elbukott guru felé magától értetődően káros. (...)

Dr. David R. Hawkins:
I: Reality and Subjectivity, 240. és 258. old.

Beküldte: | 2011. jan. 18. kedd - 00:08

Hozzászólások

44 hozzászólás
Ademon képe
Lényegében szerintem itt arról van szó, hogy habár a belső
2011. január 18. kedd, 1:34 | Ademon

Lényegében szerintem itt arról van szó, hogy habár a belső harcok és ellentmondások már lecsitultak (tehát megvalósult a belső nyugalom és béke, a tudat felszabadult), ha megindul a hasad és nincs a közelben WC akkor ugyanúgy be***sz mint mindenki más, ha megütsz valakit akkor téged is pofán vághatnak, és bizony ha a fejedre esik egy tégla ugyanúgy kupán vág :)

A jelenség lényege, hogy a Tudat saját határtalan végtelenségének bűvöletében elfeledkezik arról, hogy valójában testileg ember marad továbbra is. Magyarul a megvilágosodással a tetteid nem lesznek szentesítve a világ általános következményeitől, a "fizikai karma" megmarad, és a tested is emberi test marad. A tűz ugyanúgy éget, a víz ugyanúgy folyik, a szél meg ugyanúgy fúj. Ugyanúgy hatsz a környezetedre és a többiek is hatnak rád. Mert megvilágosodott vagy attól még a tettek tettek, a dolgok meg dolgok maradnak, még ha más is lesz a logikai értelmezésük a halálos nyugalmad és békéd mellett. :)

Az a felismerés teheti helyre többé kevésbé a dolgot, hogy a valójában csak a tudatod a határtalan a tested nem. Nem fizikailag vagy mindenható hanem "lélekben". Hosszútávon bármi lehetséges, de rövidtávon csak az emberi mérce érvényesül.

Azért érdemes lenne utána nézni,hogy a ,,bukott guruk közül
2011. január 18. kedd, 9:36 | Éva.

Azért érdemes lenne utána nézni,hogy a ,,bukott guruk közül hányan voltak ,akik átjöttek nyugatra ,,tanítani''?
Én gyanítom,hogy a többségük ezek között található,és ez sem lehet véletlen.nyugaton sokkal nagyobb
volt az a ,,lucuiferi kísértés'':) /pénz,nők ,egyebek.../
A megvilágosodással /elméletileg/ új karmát már nem csinálna az ember,és a meglévő karmacsírák is elégnek
az alatt amíg él még.
Tehát az én fejembe legalább is megfordul az a gondolat,hogy ezek a ,,bukott guruk'',valóban megvilágosodottak voltak e,vagy ha igen mennyire ? Volt egy -két ,,élményük'' ? ,de aztán valószínűleg a továbbiakban már nem tudtak újra abba az állapotba kerülni,kitartani azt.
Vagyis attól ,hogy esetleg egyszer átélte,az még kevés ahhoz,hogy birtokolja is tartósan azt az állapotot.
Egyébként hogyan foghatna rajta ,,luciferi kísértés''?:)
Nem véletlenül mondják egyes megvilágosodottakra,hogy Szent ,szent ember.Valószínű,hogy ez a teljes folyamat.

koverellenor képe
kísértés
2011. január 18. kedd, 21:34 | koverellenor   Előzmény

Krisztus is, Buddha is beszámolt arról hogy kísértéseknek volt kitéve, testieknek és lelkieknek egyaránt. Szóval úgy gondolom, ha van kísértés akár a megvilágosodottság ilyen magas szintjein is, akkor biztos van olyan is, aki nem megy át a teszten. De ne nekem legyen igazam :)

koverellenor képe
A fizikai-lelki kínokról nem is beszélve... Szóval úgy tűnik
2011. január 18. kedd, 22:04 | koverellenor   Előzmény

A fizikai-lelki kínokról nem is beszélve... Szóval úgy tűnik azért az igen magas tudatszint mégsem leányálom, hanem kimondottan kellemetlen is lehet időnként. Hawkins arról ír, hogy a megvilágosodás szintjein (600 felett) kb. 850-ig kimondottan békés és nyugodalmas az állapot, a felett már embert próbáló.

Ademon képe
Szerintem azért mert a bizonyos 850 felett inkább "megfigyelő
2011. január 18. kedd, 22:08 | Ademon   Előzmény

Szerintem azért mert a bizonyos 850 felett inkább "megfigyelő módban" lenne valaki mint cselekvőben. Azonban ez a szint már nem "ember-élet kompatibilis".

koverellenor képe
Igen, elképzelhető.
2011. január 18. kedd, 22:13 | koverellenor   Előzmény

Igen, elképzelhető.

Ademon képe
Túl forró :) Szép dolog a nyár de a 40 fokos meleg már
2011. január 18. kedd, 22:15 | Ademon   Előzmény

Túl forró :) Szép dolog a nyár, de a 40 fokos meleg már kellemetlen :)

Ademon képe
Meg aki esetleg kalandozni meg felfedezni akar a világban annak
2011. január 18. kedd, 22:53 | Ademon   Előzmény

Meg aki esetleg kalandozni meg felfedezni akar a világban annak jobb egy 200-400 szint, mint a legfelsőbbek :)

Arra gondoltam, hogy nem is az a fontos, hogy a legmagasabb energiában legyünk hanem az, hogy pozitívban (200+).

koverellenor képe
Ez így van, én se írhattam volna szebben. Gyanús vagy te nekem,
2011. január 18. kedd, 23:26 | koverellenor   Előzmény

Ez így van, én se írhattam volna szebben.
Gyanús vagy te nekem, egyes kijelentéseid túlzottan helytállóak :)

600 es 1000 kozotti allapotok
2012. augusztus 31. péntek, 20:12 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szia!

Megkerhetlek, h (legalabb roviden) irj, a 600 es 1000 kozotti allapotokrol, szintkulonbsegekrol.

Elore is koszonom!

"Meg aki esetleg kalandozni meg felfedezni akar a világban annak
2012. augusztus 31. péntek, 20:09 | Imu22 (útkereső)   Előzmény

"Meg aki esetleg kalandozni meg felfedezni akar a világban annak jobb egy 200-400 szint, mint a legfelsőbbek."

Csak a helyesebb/helyesebben ertelmezheto megfogalmazas kedveert:

"A megvilágosodás annak a „valakinek” a megsemmisülése, aki „meg akar világosodni”. ... Tehát senki sem érheti el a megvilágosodást, s ennélfogva senki sem élvezheti azt."

Amig nem igazan boldog valaki, addig "akar" - ahogy irtad - pl. kalandozni es felfedezni. (Nem vagy es akaratmentes.) Ki akar nem igazan boldognak lenni es "raadaskent" folytatni a szenvedest a kovetkezo leszuletesekkor is?? :)

Mire pedig igazan boldog lesz, megszunik az alany, a teves ennel valo azonosulas, aki boldog/boldogabb akart lenni.

Kísértés:vizsga
2011. január 18. kedd, 23:36 | szeti87   Előzmény

"Tartsd tudatod a Fényben" -mondja Thot veled értek egyet abban, hogy ezoterikus naivság letagadni a sötétség létét.A kísértés:vizsga. Aki Istenre fókuszál, átmegy. Aki nem, elbukik. Thot egyébként azt mondja, hogy aki beírja a nevét a sötétség testvéreinek könyvébe-persze csak képletesen, az az adott inkarnációján keresztül hozzájuk kötődik.

Medve képe
Állpróféták, megtévedt spirituális emberek korábban is voltak
2011. január 18. kedd, 20:57 | Medve

Állpróféták, megtévedt spirituális emberek korábban is voltak és napjainkban is léteznek, azonban azok akik felszínre hozták a magukban mindig is létező „szíven át gondolkodást”,
Pontosan érzékelhetik a tanítások hitelességét, ha van. Megkísértett, megtévedt guruk előbb-utóbb magukra maradnak az állszent tanításaikkal, ez legyen az ő tanítása, következmények által. Valójában figyelmet sem érdemel gondolatmintám szerint, hogy ki mit nem csinál helyesen. A saját spiri evolúciómra fokuszálok és a hozzám fordulókkal is szívesen megosztom tapasztalataim. A „guru megkisértése” témáju hírrel azonosulás hit romboló hatást válthat ki tudatosan-tudattalanul, egynémely olvasóban.
Tudományosan is alátámasztott, hogy a kommunikáció kb.18-25 %-ban a szavaké, a fennmaradó hányad a testbeszédé, intuicióé! Egyfajta szűrővé vált életemben ez az érzékelés arra, hogy mit fogadok be és mit nem.
További szép napot mindenkinek!

Ademon képe
Eszembe jutott egy kérdés: Egy mester képes tudatosan, esetleg
2011. január 18. kedd, 20:31 | Ademon

Eszembe jutott egy kérdés:

Egy mester képes tudatosan, esetleg szükségszerűen változtatni az energia szintjét, ha esetleg a szituációtól függően kellene neki (Béke-Háború)?

Medve képe
Kedves Ademon!
2011. január 18. kedd, 21:13 | Medve   Előzmény

Egy megvilágosodott mester ha valóban megélte az Isteni önvalót, felismerte mit felismerhetett, semmiképp sem tenne olyat ami akár fizikai, akár mentális értelemben romboló lenne.
Sőt valójában nem is tanít, hanem példát mutat, és terelget. Minél elmélyültebb a megélésekben, annál magasabb rezgésshullámokkal képes kapcsolódni. Mint már a tudomány is megerősítette, energiából és rezgésből áll minden mi körülöttünk létezik. (kapcsolódik a "mi a csudát tudunk a világról" c. film.)
Láthatja maga körül pl. egy esetleges pusztulás, vagy tömegpusztítás csíráit is akár, ám a nem ártás törvénye jellemző rá, vagyis az erőszaknélküliség. Mentálisan igen sokat tehet a végkifejletért, de ha a pusztulás egy "új kezdete" vagyis globálisan szükségszerű, s csak eszköze a megújjulásnak, nem tehet semmit, az elfogadáson túlmenően.
Én így gondolom.

Ademon képe
Jézusom miért kevered bele ennyire az erőszakot? :) Nem mondtam
2011. január 18. kedd, 21:37 | Ademon   Előzmény

Jézusom miért kevered bele ennyire az erőszakot? :) Nem mondtam én ezt, azért egy háborúban sok minden mást is lehetne csinálni.

"...semmiképp sem tenne olyat ami akár fizikai, akár mentális értelemben romboló lenne."

Enni azért enni fog nem? És ahhoz rágni kell, élő anyagot "pusztítani". :)

Gondolod, hogy egy Mester annyira ragaszkodna a felső szintjéhez, hogy még véletlenül se tenne olyant másért, amivel esetleg elveszítené azt? Szerintem egy Mester sokkal jobban tudna áldozatot vállalni másért, mint hogy azzal foglalkozzon, hogy mindig magasan maradjon. Egy egoista igen, ő csak a magas szintekről beszélne, és úgy fogná fel mint egy újgazdag az újonnan szerzett pénzét. Viszont kötve hiszem, hogy egy mester mindent cselekedetét a magas szintje megtartása függvényében végezné, mert ez azt jelentené, hogy a saját szintjét előbbre tartaná az emberiség jóléténél.

A háború szó rezgése is borzalmakat sugall
2011. január 18. kedd, 21:57 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

...igen persze, hogy emberi tulajdonságokkal van felruházva a "mester is" és enni, inni aludni éppen úgy szükséglete, mint bármelyikünknek de mértéke és a fogyasztott ételek eltérőek lehetnek, elsősorban szatvikus ételeket fogyaszt, és ugyancsak szatvikus gondolatokkal él.
Aki nem tapasztalta, annak kérdőjelek lehetnek a miértekre.
Hogyan mesélnéd el valakinek pl. a kókusz ízét, ha még korábban sosem evett?

Ademon képe
"...igen persze, hogy emberi tulajdonságokkal van felruházva a
2011. január 18. kedd, 22:04 | Ademon   Előzmény

"...igen persze, hogy emberi tulajdonságokkal van felruházva a "mester is" és enni, inni aludni éppen úgy szükséglete, mint bármelyikünknek de mértéke és a fogyasztott ételek eltérőek lehetnek, elsősorban szatvikus ételeket fogyaszt, és ugyancsak szatvikus gondolatokkal él."

Nem szeretem az ilyen jellemzéseket. Egy ember legyen megvilágosodott vagy nem, akkor cselekszik bölcsen ha azt eszi és teszi amit tud, és nem azt amit elvárnak tőle. Nem hiszem, hogy egy megvilágosodott ember ilyen "koncepciók" szerint élne, mint hogy azt teszi és ezt gondol amit pl. épp leírtál. Helyesebb ha inkább azt mondjuk ennek van a legnagyobb esélye, de ez helyzetfüggő is.

"Hogyan mesélnéd el valakinek pl. a kókusz ízét, ha még korábban sosem evett?"

Metaforikusan körülírnám :)

...Egy mester nem ragaszkodhat semmihez és senkihez!
2011. január 18. kedd, 22:04 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

A ragaszkodásnélkülioség megélése nélkül nem is lehetne méltó a jelzőre: mester.

Az evés, az ételek elfogyasztása a test fizikai fejlődéséhez szolgáltat energiát, ahhoz, hogy az értelem fejlődhessen szükség van a testre is, ám fontos alapfelismerés, hogy "én nem a test vagyok"!
A testünk eszközül szolgál az értelem fejlődéséhez, az ÉLET céljának felismeréséhez, a saját spiri evolúciódhoz.

Ademon képe
Tehát? Lemaradt a konklúzió :)
2011. január 18. kedd, 22:10 | Ademon   Előzmény

Tehát? Lemaradt a konklúzió :)

Bocsi de nem ismerem a "konkluzió" kifejezés magyar megfelelőjét
2011. január 18. kedd, 22:21 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Bocsi de nem ismerem a "konkluzió" kifejezés magyar megfelelőjét, ha kérhetném újra magyarul.
/bár magam is sokat használok belőle néha/

Ademon képe
Tehát a következtetés? :)
2011. január 18. kedd, 22:25 | Ademon   Előzmény

Tehát a következtetés? :)

semmiképp sem elvárások alapján él, vagy dönt egy
2011. január 18. kedd, 22:36 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

semmiképp sem elvárások alapján él, vagy dönt egy megvilágosodott mester, ez kizáró oka annak, hogy mester lehessen.
Anthony de Melo idézeteit olvasgatva pl. "egy percnyi bölcsesség" a könyv végére érve talán képet alkothatunk a "mester" jelző mibenlétére.

fény-sötét
2011. január 18. kedd, 22:02 | szeti87

Látszólag más a téma, mégis van párhuzam. Az atlantiszi Thot smaragdtáblájában van egy szövegrész, amely arról szól, hogy a sötétség testvérei főként olyanokra "vadásznak", akik már viszonylag sokat elértek a Fény felé haladásban, mert azoknak már vannak mágikus képességeik. És elbuktatják őket, a rossz oldalra állnak, de képességeiket nem vesztik el, csak rossz célra használják.

koverellenor képe
A mágikus képességeket kivéve Hawkins is hasonlókat emlit. Ő
2011. január 18. kedd, 22:16 | koverellenor   Előzmény

A "mágikus képességeket" leszámítva Hawkins is hasonlókat emlit. Ő azt mondja, a "luciferi birodalomban" igen nagy elismerés a jutalma a már előrehaladott spirituális aspiráns sikeres megtévesztésének :)

nem kételkedem ebben, a hírben, mégis azt gondolom helyesnek, ho
2011. január 18. kedd, 22:16 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

nem kételkedem ebben, a hírben, mégis azt gondolom helyesnek, hogy a pozi dolgokra a szeretere fókuszáljunk.
"ha tudnám, hogy holnap vége a világnak, ma még biztosan elültetnék egy almafát" ismeretlen szerző, de vallom magam is.

koverellenor képe
Persze, ez így van. Szeretet és megbocsátás, nekünk ez legyen a
2011. január 18. kedd, 22:31 | koverellenor   Előzmény

Persze, ez így van. Szeretet és megbocsátás, nekünk ez legyen a fókusz, a "legnagyobb tanítás", ahogy Krisztus mondja. Viszont ő sem félt felhívni a figyelmet a csapdákra. És egy Mesternek ez az egyik ismérve: hogy felhívja a tanítvány figyelmét a nagy buktatókra. Akár egy jókora Zen-pofonnal, ha épp az kell :)

én ezt hívom "terelgetéseknek"
2011. január 18. kedd, 22:49 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

én ezt hívom "terelgetéseknek"

Medve képe
Észre sem vettem, hogy 22 óra 20 tól Medve helyett "névtelen
2011. január 18. kedd, 23:20 | Medve   Előzmény

Észre sem vettem, hogy 22 óra 20 tól Medve helyett "névtelen (útkeresőként " jeleníti meg a rendszer válaszaimat.
Asszem ideje pihenőre térnem.
A sátános történet viccesen hangzik, de a mondás szerint: ne fessük az ördögöt a falra.

koverellenor képe
lécci :)
2011. január 18. kedd, 23:32 | koverellenor   Előzmény

Naaa, mondd el nekünk is a sátános történetet, mi is szeretünk nevetni :)