DRH - az ürességről (the Void) | Önmegvalósítás.hu

DRH - az ürességről (the Void)

"A Minden-ség kontra Semmi-ség a dualitás közismert formája, és a végső meghaladni való ellentétpár. Aki a lemondás (*negation* - ha valaki tud jobb kifejezést rá, szivesen várom*) egyenes útját járja, annak az Üresség állapota előbb-utóbb felfedi magát. Ez a szeretet megtagadásának hibájából ered, ami a szeretet mint olyan félreértelmezésének következménye. Igazából a szeretethez való kötődés (*attachment*) az, ami a csapda, és a megvilágosodás korlátja. A Valóságban a szeretet szabadság, a korlátozó tényező a szeretethez való kötődés..."

DRH: Reality and Subjectivity, p. 281.

Beküldte: | 2011. jan. 15. szombat - 17:22

Hozzászólások

28 hozzászólás
koverellenor képe
Évának!
2011. január 15. szombat, 17:41 | koverellenor

(Évának az előző blogból)

Igen, Huang-po egy érdekes dolog. Hawkins szerint ő tényleg ahogy mondod az ebben való lét megtapasztalásának szentelte az életét, az Ürességről, nem-létről írt. Ő maga, írásai, tanításai nagyjából az Üresség (Void) szintjén (850 körül) kalibrálnak.
Viszont, mikor megvizsgálta, vajon mielőtt távozott a lelke e síkról, mi lehetett a tudatszintje, 960 körüli értéket kapott, ebből arra a következtetésre jutott, hogy valamikor, talán nem sokkal halála előtt meghaladhatta saját tanításait és ezen a szinten távozott az élők sorából.

Én nem jelentené ki egyértelműen amit most mondok,de azt
2011. január 15. szombat, 18:03 | Éva.   Előzmény

Én nem jelentené ki egyértelműen amit most mondok,de azt gyanítom,hogy a saját tanításai által érte el azt a szintet
az az ugrás ezeknek a ,,tanításoknak'' a végkifejlete.
Ezt gondolnám,hiszen az utolsó pillanatban ugyan mi is történhetne már más,valami új,ami ekkora erővel bírna?
Csak is az,hogy realizálta,megvalósította maradéktalanul ,teljességgel a tanítását.

Köszönöm a blogot,és hálás lennék,ha minél több fontos
2011. január 15. szombat, 18:08 | Éva.   Előzmény

Köszönöm a blogot,és hálás lennék,ha minél több fontos kérdésre adott választ lefordítanál tőle.
Ez az ember úgy tűnik tudja mit beszél:)
Még jövök,csak kicsit jobban el kell mélyülni ebben,mielőtt válaszolnék:D

Üresseg
2011. január 15. szombat, 18:24 | Orsika K. (útkereső)   Előzmény

Sziasztok, uj vagyok, Nemetorszagbol irok. A fenti idezettel kapcsolatban lenne kerdesem. Jol erzem, hogy - mint a buddhista mahayana-hinayana iskoläk közti különbseg eseteben, itt is arrol van szo (zanzäsitva) hogy: jo, jo az üresseg, meg a tökeletes megvalositas, de talän szeressünk is, mert a tökeletes en 1. mit sem er a közösseg nelkül 2. a gyakorlot magat is visszaveti a fejlodesben 3. a vegsoket is tapasztalja valaki (boddhiszatva ideäl meg buddha=bodhiszatva). Ha igen, akkor nagyon tetszik a bejegyzes, es az, hogy egyre több nyugati (akär kereszteny) gondolkodo jut ilyen gondolatokra.Ez közelebb hoz, es nagyon megnyugtato. :)

koverellenor képe
Pont ennek gondoltam még utánanézni, rémlik hogy az Üresség
2011. január 15. szombat, 19:49 | koverellenor   Előzmény

Pont ennek gondoltam még utánanézni, rémlik hogy az Üresség feletti tudatszintek részletezésénél kitér ezekre is. Remélem megtalálom :)

Domoszlai Katalin képe
Köszönöm a fordítást
2011. január 15. szombat, 18:10 | Domoszlai Katalin

Egy-két tisztázatlan dolgot helyre rakott bennem :-)

Ademon képe
Erre a részre emlékszem a könyvből és egyet is értek vele.
2011. január 15. szombat, 18:17 | Ademon

Erre a részre emlékszem a könyvből és egyet is értek vele. Erről is beszéltem részben, amikor azt mondtam, hogy az Üresség egy félreértelmezés.

Én is ezt mondanám mindig,hogy egészen mást értünk alatta,mint
2011. január 15. szombat, 19:16 | Éva.   Előzmény

Én is ezt mondanám mindig,hogy egészen mást értünk alatta,mint ahogy ők azt gondolják.
Egy másik kultúrát azért nehéz megérteni.Már eleve a fogalmakon is mást értünk.

,,Szögezzük le még egyszer, Isten Mindenségének, Szeretetének és Teljességének nincsen ellentéte."

Hát ha ,,humorizálni akarnék,dehogy nincs ellentéte!!!
Pont a mi megnyilvánult világunk .
Ez a világ nagyon nem a minden,és hol van az a /magasrendű/ szeretet
meg főleg a teljesség?:)
Aki szeretne megvilágosodni,pont ezt a hiányt ismerte fel,és pontosan ezt akarja megvalósítani:)

Ez az üresség ,szerintem csak lovagolás a szavakon,fogalmakon.Ez az,,üresség''ez pont az a totális isteni teljesség.
Szerintem itt ő arról ír,hogy egyes utak gyakorlása közben félreértésekre juthatnak a gyakorlók,és erről értekezik,hogy milyen félreértések adódnak és miből adódnak ezek,milyen fogalmak félreértéséből.
Nem magára az útra mondja ,hogy félreértés,nem nevezi meg a tanítást,az utat konkrétan,csak az üresség felfogásával kapcsolatos félreértéseket akarja eloszlatni.
Én így értelmezem ezt az írást.

Valóban nagyon nehéz fordítani,mert egy szónak többféle jelentése is lehet,és a megértés szempontjából nem mindegy ugye hogy melyik szóval fordítunk egy fogalmat.

koverellenor képe
Nekem könnyű dolgom van egy olyan blogban ahol az ő tanitásait
2011. január 15. szombat, 20:41 | koverellenor   Előzmény

Nekem könnyű dolgom van egy olyan blogban ahol az ő tanitásait ecsetelem, mert ha egy bizonyos kérdésről van meglátása, egyszerüen csak bemásolom ide :)
Nem azért választottam ezt, mintha ellent mondana neked, inkább azért mert úgy látom kapcsolódik hozzá.

"Csak Isten mindenütt jelenvalósága és teljessége lehet a valóság, ami minden más lehetőséget kizár. Isten mint "üresség" a nem kifejeződő, forma nélküli, láthatatlan és megfoghatatlan lehetőségek végtelenségének nem-megnyilvánuló Istensége. Ez a létezésen túli, korlátlan Brahma, a tapasztalaton felüli Krisna. Ez a megvalósulatlan, nem kifejeződő forrás. A nem-megnyilvánulóból származik a teljesség, a Teremtésben vagy Mindenségben kifejeződő Isten.
Isten megnyilvánulóként és nem-megnyilvánulóként, ürességként és Mindenségként, láthatóként és láthatatlanként, lehetségesként és ténylegesként, kifejeződőként és nem-kifejeződőként egyszerre Minden Jelenléte.
Síva tánca e látszólagos ellentétek látszólagos megjelenése és eltűnése, ami valójában csak nézőpont kérdése. Mindez ugyanúgy történik, mint egy hologramnál, amelynek látványát a megfigyelő helyzete határozza meg, nem pedig a hologram mozgása vagy változása."

DRH: A valódi Én hatalma, 230-231. old.

Na ez jó,tetszik a megfogalmazása is.Átadja szépen,amit gondol.
2011. január 15. szombat, 21:53 | Éva.   Előzmény

Na ez jó,tetszik a megfogalmazása is.Átadja szépen,amit gondol.

Az előző hozzászólásomhoz még az,,ürességgel'' kapcsolatban,hogy azért nem lehet ilyen éles különbséget tenni az utak között,hogy melyik a magasabb rendűbb,ezt csak úgy általában mondogattam,de vannak olyan misztikus utak is,/keresztény,vagy szufi/,ahol szó szerint azt mondják,mint a keletiek /a megvilágosodásnál,ezzel a kiüresítéssel/ ,hogy ki kell üresíteni teljesen a lelket,hogy betölthesse az Isten.Tehát ezen az alapon ugye itt is tulajdonképpen Istenné válás történik.
Vagyis hogy már értem ,hogy kalibrál a pasi.Tehát nagyon sokszor egyenértékű megvalósítások vannak,bár az utak különbözőek.

Ademon képe
De hát erről beszélek :) Nem értem, hol a hiba benne? Melyik
2011. január 16. vasárnap, 0:05 | Ademon   Előzmény

De hát erről beszélek :) Nem értem, hol a hiba benne? Melyik része félreérthető?

koverellenor képe
pontositsunk
2011. január 16. vasárnap, 9:03 | koverellenor   Előzmény

Hm, pontosítsunk, minek melyik része? És mi volt amiről beszéltél? :)

Ademon képe
Mindegy, nem érdekes.
2011. január 16. vasárnap, 11:12 | Ademon   Előzmény

Mindegy, nem érdekes.

koverellenor képe
Hékás, na várjunk csak, te olvastad az "I: Reality and
2011. január 15. szombat, 19:06 | koverellenor   Előzmény

Hékás, na várjunk csak, te olvastad az "I: Reality and Subjectivity"-t? o.O

Ademon képe
Nem, miért milyen? :)
2011. január 15. szombat, 19:27 | Ademon   Előzmény

Nem, miért milyen? :)

koverellenor képe
elnézést :)
2011. január 15. szombat, 21:44 | koverellenor   Előzmény

Elnézést Adi, többszörösen félreértettem amit irtál, illetve megnéztem és tényleg emliti a témát a magyarra forditott könyvekben is, bár kevésbé konkrétan.

Michaelita képe
köszi
2011. január 15. szombat, 19:20 | Michaelita

Köszi szépen a fordítást, s azt, hogy megosztottad velünk.

Ezt még párszor el kell olvasni, hogy érthető/befogadható legyen, a többiről már nem is beszélve:)

Üresség alfája omegája a létnek. Itt vagy otthonodban ha mersz
2011. január 16. vasárnap, 18:54 | Mu

Üresség alfája omegája a létnek. Itt vagy otthonodban ha mersz végre ide érni. Mersz? Istennek nincs szeretete hisz nem létező csak fikció. Tudj róla a kozmosz emberi alakot formál ott a semmiben láthatod. Mered?

Nafene!?
2011. január 16. vasárnap, 19:43 | Éva.   Előzmény

Nafene!?

koverellenor képe
antropomorf
2011. január 16. vasárnap, 19:55 | koverellenor   Előzmény

Ez így van, az emberi alakú isten csak fikció. De ki beszélt itt emberi alakú istenről? :)

Szerintem nem erről szól az bejegyzés:) ,,Az Isten csak
2011. január 16. vasárnap, 20:07 | Éva.   Előzmény

Szerintem nem erről szól az bejegyzés:)
,,Az Isten csak fikció'',mármint hogy az ember teremtette magának,tehát ilyen értelemben fikció

És az ember alakot mintáz a kozmosz?,én itt Adam Kadmonra gondolok,az égi,isteni emberre,az emberisten ,istenember ideájára,hiszen innen ered az is ,hogy Isten a saját képére hasonlatosságára teremtette az embert.
Igen az elsőt,a szellemit,Adam Kadmont:D Őt mintázza a kozmosz. /ha látnánk még:))) /

koverellenor képe
Iván, ne csigázz minket tovább, kérlek fejtsd ki részletesebben,
2011. január 16. vasárnap, 20:18 | koverellenor   Előzmény

Iván, ne csigázz minket tovább, kérlek fejtsd ki részletesebben, különben kénytelenek leszünk fikciókat gyártani róla :)

Kikérem magamnak:DDDDDDDDDD Az én intuitív megértésemet ne
2011. január 16. vasárnap, 21:52 | Éva.   Előzmény

Kikérem magamnak:DDDDDDDDDD
Az én intuitív megértésemet ne nevezd fikciónak:DDDDDDDDD

koverellenor képe
:)
2011. január 17. hétfő, 0:11 | koverellenor   Előzmény

Ó, ne haragudj, hogy is állíthattam ilyet! :))

Na ,azért!:DDDDD
2011. január 17. hétfő, 11:07 | Éva.   Előzmény

Na ,azért!:DDDDD

Hát bizony itt hagyott minket kétségek
2011. január 19. szerda, 17:12 | Éva.   Előzmény

Hát bizony itt hagyott minket kétségek között...ramanovics:D
Iván elhúzott a ,,búgócsigával'':)
Olvasd el a spirálgömb blogot.
Csak nehogy találkozzon egy fekete lyukkal:))),
Mert akkor sohasem tudjuk meg az igazat:D

koverellenor képe
Nem baj, most már kinyilatkoztatott nekünk a Válasz. Már csak a
2011. január 19. szerda, 17:54 | koverellenor   Előzmény

Nem baj, most már kinyilatkoztatott nekünk a Válasz. Már csak a kérdést kell megtalálni :)

Keressük,keressük!!!:D
2011. január 19. szerda, 18:06 | Éva.   Előzmény

Keressük,keressük!!!:D