a jó,a rossz és a szép meg a csúf | Önmegvalósítás.hu

a jó,a rossz és a szép meg a csúf

mi a jó?
ami az embereknek,vagy az egyes embernek kellemes érzést okoz(a kettő néha ellentmond egymásnak)
a rossz ennek az ellentéte

mi a szép?
az olyan-elsősorban vizuális,vagy hang -inger,ami kellemes élmény,érzés
a csúnya meg undort okoz,kellemetlen,taszít

az ember keresi a jót és a szépet,mert ezektől érzi jól magát
kerüli a rosszat,a csúnyát,mert attól rosszul érzi magát

De nem mi döntjük el,hogy mit tartunk jónak,vagy rossznak,hanem az érzéseink,amiken nem lehet változtatni.
Néha valami rosszban felfedezünk valami jót is,de ettől még ugyanazt tartjuk jónak és rossznak.

Ez az igazi determinizmus:az érzelmi reakcióink rabjai,marionett bábui vagyunk

nincs szabad akarat,a génjeinkben van a sorsunk:azt tesszük amit szeretünk csinálni,vagy amit muszáj tenni ahhoz,hogy később azt tegyük amit szeretnénk.Szeretem-nem szeretem;tetszik-nem tetszik(ebből nincs kiút)

/És persze a környezetünk a másik tényező,hogy hová születtünk,nemünk,külsőnk,IQ-nk,fajunk(ember,vagy állat)/

Beküldte: | 2010. dec. 29. szerda - 14:56

Hozzászólások

80 hozzászólás
tehát szerintem valójában nincsenek jó,vagy rossz dolgok,meg
2010. december 29. szerda, 14:59 | alfa omega

tehát szerintem valójában nincsenek jó,vagy rossz dolgok,meg szépek

csak mi érezzük,hisszük annak

Ez nagyon így lehet. Akkor kezdődött amikor Ádám evett a jó és
2010. december 30. csütörtök, 16:45 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Ez nagyon így lehet.
Akkor kezdődött amikor Ádám evett a jó és rossz tudásának a fájáról. Előtte ezek nem léteztek. Igazából furcsa is, hogy még a "bűnbeesés" előtt Ádám azon vacillál, hogy ellentmondjon az Úrnak, vagy se, mert ekkor még nem volt tudatában annak, hogy akár rosszul is dönthet.
Akkor mi alapján döntött?

Joó Violetta képe
mi alapján vacilált?
2010. december 30. csütörtök, 18:16 | Joó Violetta   Előzmény

mi alapján vacilált? Inkább ez itt a kérdés.
De Ádám nem a jó érzetek és a rossz érzetek fájáról evett, hanem a jó és a rossz Tudás fájáról.

A kíváncsisága alapján döntött:),bár nem egészen ő,mert az
2011. január 02. vasárnap, 15:19 | Éva.   Előzmény

A kíváncsisága alapján döntött:),bár nem egészen ő,mert az ,,oldalbordája'' beszélte rá:)
Tudták,hogy mindent megtehetnek,csak az az egy tiltott dolog van.
/ha egyszer nyomatékkal megtiltotta ezt Isten,akkor tudhatták,hogy ennek nem lesz jó vége:D /
Szabad akaratukból rúgták fel a törvényt és szakadtak el e miatt Istentől.
És mégis a nagy kaland után mindannyian visszavágyunk:)
Nem érdekes?

Hát ha jól belegondolok,ez a világ rendje.Az Abszolutum ciklikusan megnyilvánul/teremtés/,aztán visszahúzódik Önmagába.Majd kezdődik előröl.
Azért mitikus magyarázatnak jók ezek a sztorik:D
És persze minden ránk van fogva:)

Joó Violetta képe
a szellem erősebb
2010. december 29. szerda, 16:13 | Joó Violetta

Az érzéseink a gondolataink, elképzelésein, ideáink alapján jönnek létre. A gondolataink, ideáink változtathatóak ismeretszerzéssel (tájékozódás más információk alapján, saját tapasztalatok feldolgozása stb.)
Akit az érzései irányítanak valóban determinált az élete, mert "köteles" lesz "szeretni" (pontosabban: sóvárogni rá és élvezni) azt is, ami valójában az 'isten", az "Egész-ség", a harmónia, a boldogság szempontjából csúf: élvezi majd az önzőséget, a hazugságot, a gyávaságot, a kegyetlen öncélú agressziót stb. és sóvárog rá kielégíthetetlenül.

te is vágysz istenre,mert szerinted az jó vágysz a
2010. december 29. szerda, 16:30 | alfa omega   Előzmény

te is vágysz istenre,mert szerinted az jó
vágysz a boldogságra,mert az jó
mindent a vágy irányít,vágy a jó érzés után

Ademon képe
Alfa Omega. Soha nem fogod az embereket meggyőzni ezzel nézettel
2010. december 29. szerda, 20:10 | Ademon   Előzmény

Alfa Omega.

Soha nem fogod az embereket meggyőzni ezzel nézettel még akkor se ha igaz. Hogy miért? mert elveszed tőlük a reményt, a hitet, a kapaszkodót azzal, hogy leírod a világukat. És ezzel elvesznének az illúziók is amik jó érzéseiket táplálják. És ugye mi az elméleted alapján arra törekszünk, hogy ezek a jó érzések legyenek nem? Ha ez a legfontosabb nekünk akkor az elméleted alapján képtelen leszel meggyőzni minket, mert a saját egyetemes élet-elved áll veled szemben, bennünk megnyilvánulva.

de én akkor is az igazságot akarom tudni még ha az rossz érzést
2010. december 29. szerda, 21:06 | alfa omega   Előzmény

de én akkor is az igazságot akarom tudni

még ha az rossz érzést okoz,akkor is

Milyen igazságot? Mindenkinek más az igazsága:D Legfeljebb a
2010. december 29. szerda, 21:12 | Éva.   Előzmény

Milyen igazságot? Mindenkinek más az igazsága:D
Legfeljebb a magadét tudhatod meg.De még az sem biztos:)

Szerintem az embert többek között az is megkülönbözteti az
2010. december 29. szerda, 20:29 | Éva.   Előzmény

Szerintem az embert többek között az is megkülönbözteti az állattól,hogy egy idő után felül tud kerekedni az ösztönein,ahogy az érzelmein és a vágyain is. Persze csak ha akar.Ha belátja,hogy milyen szinten marad,ha csak az ösztönei ,érzelmei,vágyai vezérlik,és nem hajlandó ,,uralni'' azokat.Így teljesen elszakad a szellemi mivoltjától,és ez nem a valódi magasrendű állapota az embernek. Persze lehet így is élni,...de minek?:D
Attól még lehet értékelni a szépet,nyugalommal higgadtan is ugyanolyan olyan szép.Sőt az étel is finom,úgy is ha az ember nem az ösztönétől vezérelve habzsolja,zabálja fel.
A szexről nem is beszélve,ha az ember képes itt is felül emelkedni az ,,állati '' ösztönein,vágyain.
Azt az energiát is olyan szépen lehet hasznosítani,lelki és szellemi szinten is,fel lehet emelni a vitális zónákból,egészen szellemi szintig.

Szóval az a véleményem ,hogy azért ember az ember-többek között-,hogy képes legyen uralkodni az ösztönein, érzelmein vágyain. Ami nem azt jelenti,hogy ezek teljesen megszűnnek,csak minőségileg átalakulnak,magasabb rendűbbé válnak.

Joó Violetta képe
vágyni
2010. december 29. szerda, 20:59 | Joó Violetta   Előzmény

A bennem levő isten vágyik saját teljességére, "mert az jó". ("Mert az szupi.")
A bennem levő Lilith (öncélúság, káosz) is vágyik dolgokra, fejlődésre nem, minél könnyebb életre, minél több öncélú élvezetre, mert az olyan jó... olyan szupi.
Valahogy a kettő mégis egymás ellentéte, de az előbbi attól "jobb" és "szupibb", hogy az valódi, teljes szellemmel, lélekkel testtel átélhető, megtartható Boldogság, Harmónia, a Mennyek országa, ahogy Jézus mondja. Míg az utóbbi az maga a Pokol, akármennyire is tűnik a felszínen és persze csak ideiglenesen "jó helynek", "jó állapotnak".
A relativisták mindig eltévednek az életben, mert nekik nemhogy az egyik "jó" és a másik "jó" egyforma, de még a rossz is a többi állítólag jóval egy, és minden egy helyre megy. Alfa és omega, magas és mély, sötét és világos, tiszta és mocskos, igaz és hamis egy értéket kap, ebből lesz fejlődés nélküli ismétlődés, körbe-körbe forgás, a tömeg ezt teszi, a saját farkát fölfaló világkígyó. Változás, értelem, érték emelkedés, megvilágosodás nélkül, körbe-körbe.
Elég kényelmes hozzáállás, de nem valami eredményes. Sőt, valójában fájdalmas, de az olyan "kenyőcsök" (Hamvas: Karnevál) pszichológiák is filozófiák, mint a humanizmus, liberalizmus, relativizmus és a többi -izmus, ami mind öncélú, könnyítik az ilyen körbe-körbe forgásokat, működtetik az értelmetlen nagyvilági, világias játékokat.

ez nem cáfolat: mert azt írod,hogy a lehető legjobb
2010. december 29. szerda, 21:00 | alfa omega   Előzmény

ez nem cáfolat:

mert azt írod,hogy a lehető legjobb érzést,életet akarod,vágyod
és mindenki ilyen,csak a módszereink másak

Ademon képe
Csak azért írtam én is ezt...
2010. december 29. szerda, 21:10 | Ademon   Előzmény

Csak azért írtam én is ezt, hogy paradox módon az elméletedből kiindulva ne várd, hogy bárki is egyet fog érteni veled :)

Másfelől meg rád visszavezetve ezt, vajon ki az, akinek nagyobb az illúziója? Te vagy ők? Ki kapaszkodik jobban a saját elméleteibe? Ki tudná erre megmondani a helyes választ, ha potenciálisan bárki tévedhet aki nem mindent-tudó?

jó kérdés:kinek van igaza? hogy lehetne megtudni? a gyakorlat
2010. december 29. szerda, 21:13 | alfa omega   Előzmény

jó kérdés:kinek van igaza?
hogy lehetne megtudni?

a gyakorlat mutatja meg
ami a gyakorlatban működik,az valós
ami nem igazán,az nem valós

Ademon képe
Erre mondják, hogy csak a jelen az igazi valóság, minden más csa
2010. december 29. szerda, 21:24 | Ademon   Előzmény

Erre mondják, hogy csak a jelen az igazi valóság, minden más csak gondolat és elképzelés. Koncentrálj a teljesen a jelenre gondolat-, idea és elmélet-mentesen és akkor, esetleg megjelenik valóság.

mint az amnéziások? a memória segítség,nem pedig ellenség
2010. december 29. szerda, 21:27 | alfa omega   Előzmény

mint az amnéziások? a memória segítség,nem pedig ellenség

Ademon képe
Te figy, ne húzz fel :) Most mit forgatod ki a szavaimat? :D Mi
2010. december 29. szerda, 21:34 | Ademon   Előzmény

Te figy, ne húzz fel :) Most mit forgatod ki a szavaimat? :D

Mi az hogy ellenség? Ne fárassz Alfa, mondtam én ilyent? :)
Képzelet a kreativitásnak, művészetnek, tudománynak pedig alapozó, nem ellenség. A memória azért kell, hogy emlékezzünk, elég nyilvánvaló nem? :) Csak ne keverd az emlékeket és gondolatokat a jelen aktuális valóságával.

pedig az előbb az amnézia jellemzőjét tűzted ki célnak hogy ne
2010. december 29. szerda, 21:43 | alfa omega   Előzmény

pedig az előbb az amnézia jellemzőjét tűzted ki célnak

hogy ne elemezzük a múltat ,vagy a jövőt

pedig ezek fontos dolgok a túléléshez

a szórakozás(művészet) az más

Ademon képe
Arra céloztam, hogy próbáld ki, nem arra, hogy örökre szüntesd
2010. december 29. szerda, 21:52 | Ademon   Előzmény

Arra céloztam, hogy próbáld ki, nem arra, hogy örökre szüntesd meg.

na azért ennyire ne nézzél marslakónak tudom mi az de végül is
2010. december 29. szerda, 22:01 | alfa omega   Előzmény

na azért ennyire ne nézzél marslakónak
tudom mi az

de végül is elismerted ,hogy sokan ámítják magukat mindenféle hitekkel,hogy jobban érezzék magukat tőle

de hol van ebben az önismeret?

Ademon képe
Nem biztos, hogy tudatában vannak az ámításnak, és szöveggel
2010. december 29. szerda, 22:07 | Ademon   Előzmény

Nem biztos, hogy tudatában vannak az ámításnak, és szöveggel még nem lesznek jobban tudatában. Önismeret meg inkább arról szól, hogy tudod mi akarsz, és hogy mik a lehetőségeid. Meg aztán megint, lehet, hogy te is ámítod magad :) Tán probléma, hogy jobban érzik magukat?

semmi gondom amúgy a vallással,addig a pontig amíg nem kezdenek
2010. december 29. szerda, 22:16 | alfa omega   Előzmény

semmi gondom amúgy a vallással,addig a pontig amíg nem kezdenek valótlan dolgokat állítani az emberről,lélekről
szerinted nekem van önámításom?

vagy úgy szeretnék valami kritikát hallani magamról!

egy kis önismeret:benned milyen érzéseket keltek,keltettem? szerinted engem itt nem csípnek? miért? mert megfosztom őket a rózsaszín álmoktól?

Ademon képe
Hát, az biztos, hogy nem vagy boldog ember. Pedig az igazságnak
2010. december 29. szerda, 22:28 | Ademon   Előzmény

Hát, az biztos, hogy nem vagy boldog ember. Pedig az igazságnak legalább egyfajta megkönnyebbülést kéne okoznia benned. Másfelől meg nincs értelme erőltetni az elméletet ha csak rosszat okozol vele (lásd fenn).

"az igazságnak legalább egyfajta megkönnyebbülést kéne okoznia
2010. december 29. szerda, 22:33 | alfa omega   Előzmény

"az igazságnak legalább egyfajta megkönnyebbülést kéne okoznia benned."

az igazság unalmas,legalábbis nekem

szerinted hogy legyek boldog? te az vagy? mitől szoktál az lenni?

Ademon képe
Nem, sajnos nem. Most van bennem egy gátlás, ami nagyon kifogott
2010. december 29. szerda, 22:40 | Ademon   Előzmény

Nem, sajnos nem. Most van bennem egy gátlás, ami nagyon kifogott rajtam, mert nem tudom, hogy mi az, és nem enged "teljesnek lenni". Jelenleg scandisk-et futtatok állandóan, hogy megtaláljam az "error-t" magamban :)

Az igazság nem unalmas, valószínű magánál is hiányzik még valami. Keressen maga is! :)

"Nem, sajnos nem" most empátiát érzek,amit már jó rég
2010. december 29. szerda, 22:54 | alfa omega   Előzmény

"Nem, sajnos nem"

most empátiát érzek,amit már jó rég nem
sajnáljuk magunkat együtt !!! vagy egymást?
vicces de tényleg így működik,legalábbis nálam
nyári estén leülni a dunaparton valami külterületen,berugni a tűz mellett ,ez hiányzik
a múlt ,a régi haverok
na meg más is hiányzik

Szegény Alfa. Megszakad a szívem. Mindjárt megríkatsz:) Tényleg
2010. december 29. szerda, 23:16 | Éva.   Előzmény

Szegény Alfa. Megszakad a szívem. Mindjárt megríkatsz:)

Tényleg ,miért nem a feleségeddel szeretgetitek egymást,miért itt múlatod az időt?,és nosztalgiázol a régi haverokon.
Hova lettek? ,vagy miért nincsenek újak? ,ha neked ez olyan fontos?
És mi az ami még hiányzik? mesélj !
Öntsd ki a szívedet,ha már elkezdted.
Megvigasztalunk Erikával:)

u.erika képe
Na na Éva!
2010. december 29. szerda, 23:23 | u.erika   Előzmény

Én nem ígérem hogy megvigasztalok bárkit.
Csak a hideg rideg valóságot tálalom.
S mindenki vegye annak aminek akarja.

;)

Na ,azért nem vagy Te olyan szőrös szívű:D Ne riogasd itt
2010. december 29. szerda, 23:53 | Éva.   Előzmény

Na ,azért nem vagy Te olyan szőrös szívű:D
Ne riogasd itt a,,népet'':)
Kenyérre lehet téged kenni:D

na jó de csak mert már beboroztam kicsit(nem nagyon,csak este
2010. december 29. szerda, 23:27 | alfa omega   Előzmény

na jó
de csak mert már beboroztam kicsit(nem nagyon,csak este szoktam,hogy zsibbasszon)
imádtam régen a barátokkal lógni,tekeregni,bulizni,estig a dunaparton pl
már nincs banda
munka,család ,problémák stb
már nem vagyunk kölykök
új társaság? nem volt szerencsém

( a nejem már alszik,de a kölkök mindig rajta lógnak.majd ha megnőnek szabadabbak leszünk mindannyian)
ők lesznek az új banda