A világ nyelvei- szavai és jelentőségük! | Önmegvalósítás.hu

A világ nyelvei- szavai és jelentőségük!

Világnyelvek.jpg

Sziasztok! Szeretnék ismét egy érdekes témát felvetni!- Bár tudom, hogy, nem mindenki fog velem egyettérteni! A Világ nyelvei-Szókincsei- és a szavaknak, mind nagy jelentősségük van! Hiszen minden nyelv az adott kultúrának köszönhetően teljesen más! mégis majd minden szónak, legyen az összetett, egyben karmikus jelentősége is van. Nem vagyok nyelvész, de nekünk Magyaroknak is rengeteg ilyen érdekes szavunk van, ami többféleképpen értelmezendő! A kimondott szavak, ráadásúl erőt képviselnek, gondoljunk, pld. csak a Mantrázásra, Spiritizmusra, Mágiára, Ezotériára! Természetesen nem mindegy, hogy ki mondja ki, hogy és mennyire, öszpontosít jelentőségére, közben! Hiszen a szavaknak, és gondolatoknak hatalmuk van! Mindezért, hagy mondjam el egy Médium barátom véleményét, a szavakról és annak jelentőségeiről! Sokak számára mindez vicces lessz, és még én is mosolyogtam néhány ilyen, szavunkon. Viszont nem mindeggy, az adott szó, más nyelven mit jelent és, hogy az adott nyelvnek mekkora a szókincse. Először is, engem a helyiség és Országnevek felsorolása döbbentett meg, mivel itt van a szemünk előtt, sokan mégsem tudják jelentésüket.- Ezért hagy mondjak pár ilyen, példát amit a Médium mondott, a Magyar szavakról! -Maga a Magyar szó is, betűzve- M-a-g-y-ar-t vagyis állítólag mágiát jelent, ha az Y-ont i-re cseréljűk. Ugyanakkor ott van Budapest- Buda- vagy Buddha- szó a megvilágosodást jelenti, a Pest- vagyis Est pedig a sötétséget. Vagyis fény, és sötétség egyszerre! -Ezért hagy mondjak még egy két ilyen badarságot, ami viszont beleültette a bogarat a fülembe! Nézzük meg csak pár környező Ország nevét. Románia- ha teszünk közé, még egy M-betűt Rom-mánia lessz belőle, fővárosa pedig Bukarest- vagyis elbukik- a Rest. Gondolom, most már sokan mulatnak ezen - midezt a Médium mondta! -De gondoljunk csak bele mekkora elnyomásban, és szegénységben éltek a Románok is, régebben. másik ilyen a volt Szovjet-únió. Mi csak Oroszoknak, vagy Ruszkiknak hívtuk őket. -Ha mondjuk hosszú Ó-t teszünk, és tagoljuk Ó-Rossz- tehát régi és rossz, ez jön ki belőle, Magyarul. Tudom sokaknak, mindez csak félremagyarázásnak tűnik, vagy csak talán érdekes, szójátéknak. Ilyen például Kína- aminek már a nevében is benne van Magyarul a Kín-szó. Sokan kérdezték akkor, vajon mit jelent mondjuk Jugoszlávia.- ami ugye rég felbomlott. -Azt, hogy az adott Ország nyelvén is, mi az értelme, jelentősége, milyen neve volt korábban? -és, hogy a betűk számmisztikailag hogy, helyezkednek el? -Ha már itt tartunk ott van Montenegro- Negro- mint sötétség. Vagy Koszovó- vagyis- Kosztól-Óvó. Ahol a legnagyobb zavargások, voltak ahonnan minden kiindúlt! Fekete-Tenger, Fekete Erdő, és még sok ilyet lehetne sorolni! mégis a legtöbbnek ma már Magyarul nincs értelme- tehát ezért, kell több oldalról is megvizsgálni! -Az emberi nevekkel, pedig ugyanez a helyzet, mindenkinek a nevében, egyben a karmája, vagyis életfeladata, sorsa is benne van!- az előbb leírtak alapján. Viszont nagyon fontosak a felvett nevek, vagy a névváltoztatás is, mivel midezzel az ember sorsa is megváltozik! -ezeket csak érdekességnek mondtam el. Akik viszont, ma a legnagyszerűbben tudnak játszani, a Magyar összetett szavakkal, szerintem L'art pour l'art Társulat, vagy Galla Miki, mivel ők minden, szót kifordítanak, eredeti jelentőségükből. -ezért arra késztetik az embereket, hogy kicsit el-gondolkodjanak rajta!

Beküldte: | 2010. dec. 18. szombat - 15:52

Hozzászólások

9 hozzászólás
fehercsongor képe
Szerintem is
2010. december 18. szombat, 23:12 | fehercsongor

minden szónak , gyöknek , ragnak megvan a maga eredeti jelentése , ami talán a sok használattól (elkoptatás , vagy föltöltés ) , egy másik szintre emelkedett , vagy süllyedt . Üdvözlettel : felacsó

karma tsering képe
Köszi-Fehercsongor!
2010. december 19. vasárnap, 9:51 | karma tsering

Kedves Fehercsongor! köszi a hozzászólásaidat! Eggyet elfelejtettem majdnem, a felsorolásból. Amit mi Európának hívunk- vagy másként Balkánnak. Bal-Kán a sötétség fejedelme. -Vagy ott van India- vagy mondjuk rá Indigó nép- hiszen a Világ eggyik legspirituálisabb népe. Persze valószínű, hogy sokak számára ez belemagyarázás, mégis elgonkodtató! Igazad van, szavaink az idő haladtával elkopnak, és új értelmezéseket kapnak. Megfigyelhető, hogy jelenleg is sorra vesszük át az Angol szavakat, amire Magyarul is volna kifejezés. Mégis ez egyre divatosabb. -Az idősebbek pedig kapkodják a fejüket, mert egy szót sem értenek belőlle. Gyakran még a gyereküket sem értik meg mivel szlengben beszélnek!

skarma képe
Merkúr = Márk Úr Nap = nép Ön = én vannak még ilyenek :)
2010. december 19. vasárnap, 10:30 | skarma

Merkúr = Márk Úr
Nap = nép
Ön = én

vannak még ilyenek :) rengeteg

kissguba képe
hát ha még a Márk Úr-t az r után választanánk el:)
2010. december 20. hétfő, 13:53 | kissguba   Előzmény

hát ha még a Márk Úr-t az r után választanánk el:)

kissguba képe
hát ha még a Márk Úr-t az r után választanánk el:)
2010. december 20. hétfő, 13:55 | kissguba   Előzmény

hát ha még a Márk Úr-t az r után választanánk el:)

Azért nem függ ennyire össze minden
2010. december 20. hétfő, 15:46 | KatiPotter   Előzmény

Nagyon sok szavunk szemléletes, de azért szerintem nincs minden között összefüggés. Nem csak a szavak hangzását kell figyelni, hanem érdemes utánanézni az eredetnek, jelentésnek. A Márk és a Merkúr máshonnan erednek, és nem magyar szavak.
Ugyanezt gondolom arról is, hogy a mágia és a magyar szó nem azonos tőről fakadnak szerintem. A mágia valószínű laton eredetű lehet, más nyelvekben is hasonló, angolul a varázslat magic. Magyarosan tehát varázs, varázslat, és nem mágia.
A kazahok rokonaink, és van egy Madjar nevű törzsük. Elképzelhető ez alapján, hogy a magyarban a gy hang a d és a j, és nem a g és az i összeolvadásából keletkezett.
Viszont nagyon egyetértek azzal, hogy a szavakban rejlenek összefüggések, csak azért meg kell vizsgálni az eredetüket, mert sok a véletlen hasonló hangzás is (pl szarvas és szar vas között semmi kapcsolat nincs).

Egy erdélyi író könyvei
2010. december 20. hétfő, 23:45 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

bűvölnek ebben a témában mostanában . Ő azt fejtegeti világtörténelmében , hogy az eurázsiát , majd amerikát hullámokban (erdélyi kirajzások pl.Grandpierre úr szerint is )benépesítő , és kapcsolat és hitrendszerét a távolságok ellenére megőrző ősnép , hogyan lett felaprózva ,asszimilálva ,és külön népekre bontva , a tőlük kiszakadt ,és nyelvében leegyszerűsödött , hitében eltorzult , majd elszaporodva őket elözönlő és írtó , legelőt kereső igénytelen pásztornépek , (sémi , görög , latin ) által . A latin ábc szerinte
az etruszkok által alkotott mestermű , hogy az elzártságukban elgyerekesedett nyelvű , csökkent hangkészletű latinokat írástudóvá tegyék , és ne az ősnyelv rovás ábc-jével kínlódjanak azok . A magyarokról annyit ír , hogy mivel innen indultak és ide tértek vissza , ezért genetikájában és nyelvében , és a nyelve által kódolt őstudás és ősi hitrendszerből , gondolkodási és társadalomszervezési módból , erkölcsiségből a székelyek őrizték meg a legtöbbet .Vagyis a nyelvek nemcsak szavaikban különböznek , hanem a bennük rejtett ősi tudás mértékében is .Üdvözlettel : felacsó

Egy erdélyi író könyvei
2010. december 20. hétfő, 23:48 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

bűvölnek ebben a témában mostanában . Ő azt fejtegeti világtörténelmében , hogy az eurázsiát , majd amerikát hullámokban (erdélyi kirajzások pl.Grandpierre úr szerint is )benépesítő , és kapcsolat és hitrendszerét a távolságok ellenére megőrző ősnép , hogyan lett felaprózva ,asszimilálva ,és külön népekre bontva , a tőlük kiszakadt ,és nyelvében leegyszerűsödött , hitében eltorzult , majd elszaporodva őket elözönlő és írtó , legelőt kereső igénytelen pásztornépek , (sémi , görög , latin ) által . A latin ábc szerinte
az etruszkok által alkotott mestermű , hogy az elzártságukban elgyerekesedett nyelvű , csökkent hangkészletű latinokat írástudóvá tegyék , és ne az ősnyelv rovás ábc-jével kínlódjanak azok . A magyarokról annyit ír , hogy mivel innen indultak és ide tértek vissza , ezért genetikájában és nyelvében , és a nyelve által kódolt őstudás és ősi hitrendszerből , gondolkodási és társadalomszervezési módból , erkölcsiségből a székelyek őrizték meg a legtöbbet .Vagyis a nyelvek nemcsak szavaikban különböznek , hanem a bennük rejtett ősi tudás mértékében is .Üdvözlettel : felacsó

karma tsering képe
B István--Pest-Megy-E?
2010. december 20. hétfő, 17:02 | karma tsering

Ennyire azért, nem akartam elviccelni a dolgot, persze sok ilyen szavunk van. Viszont érdekes, hogy amit leírtam mint példákat, azoknak csak Magyarul van értelme, az adott nyelven mást jelent. - Hát igen vannak vicces szavaink is, ráadásul káromkodni is a legválasztékosabban csak Magyarul lehet. Legalábbis ezt hallottam. mindenesetre hagy ajánljak egy ide vágó témát,(ami nem mostani) eggyik kendvencemtől, Besenyő Istvántól- Akinek mindíg igaza van! Pest-Megy-E? http://www.youtube.com/watch?v=08noEth27Oc