Miért van szemüvege a Dalai Lámának? | Önmegvalósítás.hu

Miért van szemüvege a Dalai Lámának?

Hozzászólások

262 hozzászólás
a3140a képe
De a szívben van.
2010. november 09. kedd, 0:33 | a3140a   Előzmény

De igen, az Isteni részünk a szívben van.
Na de hol a szív?
Addig amíg a testeddel azonosítod magad, nem fogod megtalálni Önmagad.

a3140a képe
Sanyi segíts!!!
2010. november 09. kedd, 0:44 | a3140a   Előzmény

Sanyi segíts!!!

Hozzunk már össze valahogy egy satsangot, hogy elmagyarázhassam (ha sikerül) ezt az egész dolgot!
Úgy tűnik, nem elég jó és érthető az oktató anyagom.

Ha Sanyi bevállalja (biztos van valami olcsó helye aminek a bérleti díját összedobjuk), ígérem elmegyek és nem fogok kérni semmit.

Jöjjenek a szkeptikusok és a kötözködők is!
Őket imádom a legjobban!!! :D

Ademon képe
Csak nyugi, nehogy a megvilágosodás a fejedbe szálljon :) Olyan
2010. november 09. kedd, 0:52 | Ademon   Előzmény

Csak nyugi, nehogy a megvilágosodás a fejedbe szálljon :) Olyan mint egy drog, ha nem vigyázol elvakít a fényével.

,,Olyan mint egy drog, ha nem vigyázol elvakít a
2010. november 09. kedd, 1:05 | Éva.   Előzmény

,,Olyan mint egy drog, ha nem vigyázol elvakít a fényével.''

Ja...Ramana Maharshi sem vette észre ,hogy a férgek rágják a lábát közben.
Ezzel nem gúnyolódni akarok,csak hogy van valami abban amit mondasz.
Meg a ,,drogban'' is,mert azt is mondta,még az elején,amikor elkezdte,hogy már egyre inkább csak az Önvalóban akar tartózkodni.És ott is hagyott csapot -papot 16 évesen.

a3140a képe
Mindenki máshogy éli meg
2010. november 09. kedd, 1:24 | a3140a   Előzmény

Mindenki máshogy éli meg. A sorsát a programozó irányítja. :)
Ramana Maharshi szent ember volt. Akkor egy ilyen emberre volt szükség az egyensúly fenntartásához.
Ez nem jelenti azt, hogy mindenki, aki megvilágosodott, bambán néz ki a fejéből 24 órán keresztül. :D :D

Én úgy látom, az a legnagyobb probléma, hogy az útkeresők 99%-ának nagyon furcsa és misztikus elképzelése van a megvilágosodásról.
Én pedig tudom, hogy az az ember normális, őt megillető, méltóság teli állapota.
Minden más állapot skizofrén.
Sajnálom, ha ezen bárki felháborodik. :D Joga van hozzá. :D :D

,,Én pedig tudom, hogy az az ember normális, őt megillető,
2010. november 09. kedd, 1:29 | Éva.   Előzmény

,,Én pedig tudom, hogy az az ember normális, őt megillető, méltóság teli állapota.
Minden más állapot skizofrén.''

Ez mondjuk igaz,szerintem is,azt viszont furcsállom,hogy megszakadsz a röhögéstől...
Nem hinném ,hogy egy megvalósított embernek,ilyen megnyilvánulásai lennének.

itt a pont
2010. november 09. kedd, 6:46 | mzperx   Előzmény

tökéletes :)

a3140a képe
Hát csak vakítson
2010. november 09. kedd, 1:16 | a3140a   Előzmény

Ne aggódj Péter! Tudok én magamra vigyázni.
Persze, Isten kezében vagyunk. :D

Ademon képe
Milyen Péter? :D
2010. november 09. kedd, 1:21 | Ademon   Előzmény

Milyen Péter? :D

Fekete Péter.
2010. november 09. kedd, 1:35 | Éva.   Előzmény

Fekete Péter.

a3140a képe
Milyen Péter?
2010. november 09. kedd, 1:42 | a3140a   Előzmény

Bocsi Ademon!
Nem tudom miért jött a Péter név. :D

Hogy hogy Isten kezében vagy? A megvalósított ember,épphogy az
2010. november 09. kedd, 1:33 | Éva.   Előzmény

Hogy hogy Isten kezében vagy?
A megvalósított ember,épphogy az Isteni mivoltát valósította meg.Akkor a saját kezedben vagy,nem ?

a3140a képe
Hogy hogy Isten kezében vagy?
2010. november 09. kedd, 1:38 | a3140a   Előzmény

Nem.
Ez az álom nem a tiéd, hanem Istené.

Az rendben van ,hogy nem az enyém,hanem Istené ,én is így
2010. november 09. kedd, 1:43 | Éva.   Előzmény

Az rendben van ,hogy nem az enyém,hanem Istené ,én is így gondolom,
de a felébredett pont az isteni állapotot valósította meg,vagy Te nem így gondolod?

Én ugyan nem a testemmel azonosítom magamat. Amikor ,,rólam''van
2010. november 09. kedd, 0:56 | Éva.   Előzmény

Én ugyan nem a testemmel azonosítom magamat.
Amikor ,,rólam''van szó,soha nem a testemre gondolok.
Attól még bizonyos dolgokat azért valamilyen módon meg kell határozni.Nem ?
Te is azt mondod ,hogy ott van,akkor veled mi van?
Attól még az ember nem a teste./csak/
Ráadásul pont nekem mondod:D

Lehet ,hogy én nem a megfelelő anyagot hallgattam?
Összesen 3 instrukció volt és a nagy csend.Legalább is kb 15-20 percig.

a3140a képe
De a testeddel azonosítottad magad
2010. november 09. kedd, 1:10 | a3140a   Előzmény

De, a testeddel azonosítottad magad, ha fejtető alatti részről és a szívről kérdeztél.

A megfelelő anyagot hallgattad.
Igen, csak néhány instrukció van és a nagy csend.
Ez a meditáció nem arról szól, hogy képzeld magad a Karib szigetekre. :)
Ez a meditáció Önmagad megtalálásáról szól.
Az a furcsa, hogy amíg az ember kisgyermek, automatikusan tud Önmagáról. Mindig a jelenben van, nem azonosítja magát a testével. Nekem volt egy olyan élményem 3 éves koromban, amikor körbe néztem a játszó téren és azt éreztem, hogy csak én vagyok valóságos, minden itt körülöttem én értem van.
Na valami hasonlót kell felfedezni így felnőtten. Ez a megvilágosodás és semmi más.
Ne akarjatok semmi misztikus élményt!
Csak legyetek!
A dolog iróniája az, hogy a folyamatos boldogság el fog önteni, amikor ezt megérted.

Lehet, hogy már olyan képzett spiritiszta vagy, hogy "lemeditálsz" mindenkit a környéken. :)
Szart sem ér! Attól még nem leszel folyamatosan boldog.
De ha egyszer megtaláltad Önmagad, az egész világ egy nagy vicc lesz számodra és kontrollálnod kell önmagad, hogy ne szakadj a röhögéstől folyamatosan. :D

,,Nekem volt egy olyan élményem 3 éves koromban, amikor körbe
2010. november 09. kedd, 1:21 | Éva.   Előzmény

,,Nekem volt egy olyan élményem 3 éves koromban, amikor körbe néztem a játszó téren és azt éreztem, hogy csak én vagyok valóságos, minden itt körülöttem én értem van.''

Érdekes, ilyen érzésem nekem már 15 éve folyamatosan van,/ pedig nem 3 ,hanem 57 éves vagyok./
Ehhez nem kell megvilágosodni,ez csak egy egyszerű Egység Élmény.Amikor minden te vagy,pontosabban valahogy minden ami addig körülötted volt egyszerűen valahogy beléd úszik.és csak te vagy.Persze nem meditációról beszélek,hanem mondjuk bent vagyok a zsúfolt városban.
Te nagyon ledegradálsz itt minket.
Honnan tudod ,hogy itt milyen emberek vannak?

a3140a képe
Nem degradálok le senkit
2010. november 09. kedd, 1:32 | a3140a   Előzmény

Elnézést kérek!
Senkit sem akartam ledegradálni.

(Attila menekülj! Feléledtek az egók!) :D

Csendben leszek, ígérem.

Én meg megyek aludni,nem bántalak tovább,csak kicsit vicces az
2010. november 09. kedd, 1:39 | Éva.   Előzmény

Én meg megyek aludni,nem bántalak tovább,csak kicsit vicces az egész.
Én a felébredést nagyon is komolyan veszem,de ezt itt valahogy nem annyira.
Bocsáss meg érte.

a3140a képe
Felébredés
2010. november 09. kedd, 1:50 | a3140a   Előzmény

Kedves Eva!
Vedd komolyan a felébredést! És képzeld azt, hogy ez majd a jövőben megtörténik valamikor.
Amíg ezt képzeled, mindig a jövőbe kivetített dolog lesz.
De dönthetsz úgy is, hogy felébredsz most.
Jó éjt!

Ademon képe
"De ha egyszer megtaláltad Önmagad, az egész világ egy nagy vicc
2010. november 09. kedd, 1:22 | Ademon   Előzmény

"De ha egyszer megtaláltad Önmagad, az egész világ egy nagy vicc lesz számodra és kontrollálnod kell önmagad, hogy ne szakadj a röhögéstől folyamatosan. :D"

Erre gondoltam a fejbe-szállással kapcsolatban...

na jöjjenek a részletek, a31:-)
2010. november 09. kedd, 10:52 | Ramina   Előzmény

Az alap koncepciódat kérdőjelezem meg a31.

"csupán egyetlen Tudatosság van, amely azonosul minden elmével"
Lehet ez is , de lehet az is...hogy csupán egyetlen Tudat van,amely milliárdnyi tudatban tüköződik, mint a prizma fénye, mikor megtörik, és ezek a szétvált kis tudatocskák azonosulnak mindenfélével.....egy darabig.

"Egyetlen egy Tudat létezik".
Ja.Igen. Végsősoron.

"amikor Isten tévedésből azonositja magát veled, megfeledkezik önmagáról"
Szerintem, Istennek nem kell azonositania magát semmivel sem és nem is tesz ilyeneket és nem feledkezik meg soha önmagáról...hiszen ő az Abszolutum, az Őseredet.

"Patanjali azt irja, a szenvedés oka a téves azonosulás"
Ja, csak nem Istené, hanem a mienk.Mi vagyunk azok, akik tévesen nem az Abszolutummal/Önvalóval azonosulunk....egy ideig.

" a megvilágosodás nem más, mint Isten keresi Önmagát"
A megvilágosodás egy Egységbe való visszaérkezés, feloldódás, részévé levés azáltal, hogy te, kis egyéni tudat többé nem azonosulsz semmi mással, mint Önvalóddal, ami maga Isten.

"amikor megtalálja önmagát (Isten) felébred a veled való azonosulásból"
Szerintem inkább mikor te megtalálod Önmagad, akkor te ébredsz fel a hamis azonosulásaidból, ami nem Isten volt.

"az, hogy valakinek milyen az egészségi állapota, szemüveges vagy nem stb, nem az ego döntése."
Hát minek a döntése?
Hivatkoztál Sanyira. Ő pl azt irta nemrég, hogy meggyőződése, hogy maradéktalan önismerettel minden betegség gyógyitható.
Biztos vannak előre lélekként eldöntött dolgok, leszületés előttről akár. De biztos vannak dolgok, amelyket "útközben" szedünk össze és nem más szedi össze, mint az itt inkarnálódott aktuális személyiség vagyis az ego is benne van itt a 3D-ben.

"nincs ego, csak úgy tűnik, hogy van"
Akkor mik vagyunk itt és most a 3D-ben? Csak Lelkek? És a mindenkori személyiség?Az rendben van, hogy jobb megszüntetni az azonosulást a testtel, gondolatokkal, érzelmekkel, tapasztalatokkal stb, de azért azok itt vannak és befolyásolják a jelen életünket.Mert még nem tartunk ott....

Nagyon egyszerű lenne mindent azzal az állitásoddal lesöpörni, hogy minden Maya és minden álom. A legvégsőbb Igazság szerint lehet, hogy ez igaz is, de azzal még nem tudunk itt a földi létezésünkben mit kezdeni. Az elmének egy jó kis gondolat, de az életünkben, az érzelmeinkben semmit sem tudunk vele mit kezdeni.
Ez a végső, nagy igazságokkal a helyzet.Igazak ugyan, de a helyén kell kezelni őket.
Olyan ez, mit amit nekem irtál: te vagy Isten, Ramina.
Nagyon veszélyes mondat ez igy.

Mély meggyőződésem, hogy bár Önvalónk az Isteni minőséggel egy és ezzel egyesülhetünk, de mi teremtmények soha nem vagyunk maga Isten/ Abszolutum.
Mi, ebben az értelemben soha nem lehetünk maga az Őseredet, az Ősok,Isten.

"Bár áthatom a világot és minden Lény bennem gyökerezik , Én nem gyökerezem bennük.És nem gyökereznek Énbennem a lények.Énem a lények fenntartója, mindennek okozó Ereje." Bhagavad Gita

a3140a képe
na jöjjenek a részletek, a31:-)
2010. november 09. kedd, 20:42 | a3140a   Előzmény

Kedves Ramina!

Ezek intellektuális érvelések.
Nem értek egyet velük, mert nem ezeket tapasztalom.
Először is, én nem gondolom, hogy van leszületés és inkarnáció. Miért lenne?
Az ego addig él, ameddig a test él (vagy amíg meg nem történik a felébredés az illúzióból).
A test halálával az ego is eltűnik. Nincs, aki újraszülessen. Ha belegondolsz, miért nem emlékezel az előző életeidre, hát azért nem, mert nem voltak. :) És ez így teljesen logikus is.

Amikor álmodsz, teljesen azonosulsz az álombéli önmagaddal. Álmodban soha nem jössz rá, hogy csak álmodsz. Csak amikor felébredsz belőle. Akkor az álombéli én meghal örökre.
Másnap álmodsz egészen mást, nem biztos, hogy lesz köze az előző napi álmodhoz.
Majd ebből is felébredsz. Az az képzelt én is eltűnik.
Álmodban is teljesen 3D-ben érzékeled a dolgokat. Ettől azok még nem valóságosak.
Egyedül az álom tapasztalója marad mindig ugyanaz.
És ez a tudatosság, vagyis az Önvaló.
Nem az álombéli képzelt én ébred rá, hogy tévedésben volt, mert ő eltűnik az ébredéssel.
Tehát az ego, vagy az elme nem tud megvilágosodni. Eltűnnek a megvilágosodással.

Krisna az idézett kijelentésében valódi Önmagára, vagyis az Önvalóra utal, melyben minden jelenség feltűnik ugyan, de valójában nem az Önvaló a létrehozója ezen jelenségeknek, hanem a megnyilvánult Önvaló, vagyis Isten.

a3140a képe
Egyetlen tudat van csak
2010. november 09. kedd, 20:48 | a3140a   Előzmény

Egyetlen tudat van, mely belemerül milliárdnyi álomba.
Ettől Ő még csupán egy marad.

Ademon képe
De az is lehet, hogy valójában az agyunkat éljük meg nem a
2010. november 09. kedd, 21:35 | Ademon   Előzmény

De az is lehet, hogy valójában az agyunkat éljük meg nem a világot. Ez esetben lehet, hogy az egység élmény pusztán csak az agy belső világának egysége, és innen van az illúzió, hogy mindegy egy. Valójában pedig az elme újabb illúziója :)

Újjászületés meg lehetséges szerintem, azt viszont vitatnám, hogy a "karma" is átmenne. A halál kicsit olyan mint a reset gomb számítógépen. Azonban lehetséges, hogy mégis valami átjuthat, hiszen a tudat mindenütt ott van, még a "múltadban" is.

mindenkinek a maga útja
2010. november 10. szerda, 10:20 | Ramina   Előzmény

Igy van, ezek intellektuális érvelések, mert te is ilyen intellektuális állitásokat közöltél velünk az egyik hsz-odban.Én ezekre irtam, amiket irtam.
Ez arra volt válasz.

Tehát ezek szerint mégiscsak van ego.... :-)...még akkor is, ha a test halálával megszűnik.

Sokan vannak, akik visszemlékeznek előző életeikre, ezt te is tudod. Nem akarok itt most példákat hozni. Az, hogy én, az átlag ember nem emlékszem vissza rájuk,az egy dolog. Még itt tartok. De az nem azt jelenti, hogy nem is voltak. Meg hogy ez még logikus is.-)

"álmodban soha nem jössz rá, hogy csak álmodsz"
De igen. Volt egy-két álmom amiben egy olyan állapotba kerültem, amikor ráláttam arra, hogy épp álmodom.

"az ego vagy az elme nem tud megvilágosodni"
Persze, hogy nem.Senki sem állitotta.

"eltünnek a megvilágosodással"
Először leginkább a halállal, halálainkkal......s ha majd megvilágosodtunk, a megvilágosodással.

Már leirtam, hogy én hogy látom, és tőled is megkaptam a válaszaimat, köszi.
Mindenkinek a maga útja...

a3140a képe
Abban hiszel, amiben akarsz
2010. november 11. csütörtök, 20:50 | a3140a   Előzmény

Abban hiszel, amiben akarsz.
Ha eléred vele a beteljesedést, akkor igazad volt.
Ha nem, akkor nem.
Puding próbája az evés. :)

Csizike képe
"Hogy jobban lásson."
2010. november 27. szombat, 1:21 | Csizike

"Hogy jobban lásson."

;-)

Csizike ;-)

a3140a képe
Hogy jobban lásson
2010. november 28. vasárnap, 18:29 | a3140a   Előzmény

Na ez volt a legértelmesebb és leglogikusabb válasz. :)
Egyetértek!
Nem kell mindent agyon spiritualizálni. :D :D :D

Joó Violetta képe
ő sem
2010. november 30. kedd, 14:10 | Joó Violetta

A látásproblémáknak is megvannak a lelki-szellemi, azaz metafizikai okai. A neten is lehet ilyen megfeleltetésekről, párhuzamokról olvasni.
Különben meg a dalai láma sem tökéletes, és nem tudhat mindent stb. Jézus 33 évesen meghalt, például.
Nem létezik mindentudó mester. Mindentudók nem születnek, mert maga az "isten" sem mindentudó. Itt a földön szerzünk ismereteket magunkról. A bennünk élő isten magáról, itt javítja magát.