Kész átverés - miért nevetünk mások kárán?
Nézzük a Kész átverés részeit és előjön belőlem az a fájdalom és sajnálat, hogy miért kell ennyire bántani, megalázni, megijeszteni a műsor áldozatait? Mi szükség van rá, hogy mások kárán, mások szerencsétlenségén nevessünk? Valóban csak így juthatunk önfeledt, vidám percekhez?
Egy régen hallott gondolat szerint, mindig csak valaki kárára tudunk nevetni. A vicc, a humor mindig valaki szerencsétlenségéről, baklövéseiről szól.
Olyan humor nem létezik, amiben a főszereplő jól jár, sikeres, vagy szerencséje van. Legalábbis eddig nem találtam olyat, pedig régóta keresem.
A másik dolog, amit nem értek, hogy Sebestyén Balázs, aki magát spirituális embernek tartja, miért vezet ilyen műsort? Nem látja meg, hogy az idióta vicceivel mennyi szenvedést okoz? Hiába próbálja feloldani a végén a feszültséget, az okozott stresszt, ijedelmet, félelmet azzal nem oldja ki, csak elfedi.
Ha nekünk nézőknek feszültséget, stresszt okoz a tévét nézve, akkor mit okoz azoknak, akik elhiszik, akik átélik azokat a pillanatokat? Láthatóan kiborulnak, szétesnek, sírnak, fájnak. Nem fáj ez Balázsnak?
És Te? Te beleéreztél már? Együtt érzel velük? Vagy Te is csak nevetsz mások kárán?
- Huszti Sándor - Önismereti tanító blogja
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Hozzászólások
46 hozzászólás1: már megint az egyház a téma
2: http://onmegvalositas.hu/blog/husztisanyi/bodhiszattva_metron
a nevetés ragályos, nem kell indok sem:)
ajánlom szeretettel:
http://www.imdb.com/title/tt0271582/
A szelídség egyik jele a belső öröm .
Amely nem mindíg látható !
Jézus tökéletesen megtanítja mi a Szeretet ;
a legegyszerűbb részvéttel megnyilvánuló szeretettől
a Legnayobb Szeretetig , mely képes odaadni magát Teremtőjének
a MÁSIK emberért .
A másik ember üdvösségéért .
Vagyis bevállalja a Krisztusi szeretet útját .
( Szt. Pál Kor.1 , 13 )
Voltak idők , amikor ezt úgy értelmezték , hogy a test teljes
hasonulása Jézushoz , úgy Igaz , ha ugyanúgy szenved , mint Jézus .
Így voltak szentek akik ezt maguktól megtették .
Úgy mint másra , erre sem lehetett az embert kívülről " rávenni " .
A un. vezeklés szándéka egy-egy időben bevált szokás volt ,
az , hogy a szentség útjára vitt , úgy mint az ima és a böjt is , ez igaz .
Jó lenne , ha a mai ember végre megértené :
egy irányelv ami alapján az egyház még ma is működik .
Most , századszor írom le , nem kötelező ! ! ! Semmi ! ! ! nem kötelező .
úá
Az számodra kötelező. Amit Te szerintem nem belső örömből és szelídséggel csinálsz... hanem elégedetlenségből az Istent másként keresőkkel szemben.
Én belső örömömben nem nyomatnám az ezoterikus igét egy vallásos, vagy tudományos honlapon. Szelíden meg pláne, hogy nem.
Megértem a viszolygásodat a térítéssel kapcsolatban, bár érdemes lenne megnézni, hogy ez hova van nálad behuzalozva. Valamiért piszkálja a nózidat.
A témára térve, teljesen megértem UÁ-t. A saját hitvallásúak honlapján ezzel a maszlaggal nem tud feltűnni. Márpedig figyelmet csak azzal lehet magára irányítani. Itt legalább kitűnik, egy része hozsannázik, másik része pedig ki nem állhatja. Szóval történik valami, ami azonos hitvallásuak körében elképzelhetetlen lenne.
Mindaddig amig megpróbáljuk meggyőzni a saját eszméinek hátulütőiről azt az energiát tápláljuk, ami ellen "küzdünk", hiszen minden egyes kifogásunk egy lehetőség számára, hogy arra is megtalálja, hogy a kereszténység általa vallott verziója arra milyen magyarázatot ad, azaz a saját káoszát erősítjük vele. Ez a folyamat addig tart, amig egyetlen emberszabású is van aki arra érdemesnek tartja, hogy reagáljon rá. Tehát mi tartjuk őt fenn itt és addig, amig valakinek szüksége van arra, hogy megtalálja, hogy mi a baja a térítéssel és az álsággal. Saját magában.
Jó barangolást!
wow, ez szép volt.
köszönet
A tökfejűség az egyik, még megmaradt nyomógomb nálam. Azon vagyok, hogy kiszereljem.
Hermess, haloweenkor maradj otthon :P
Az evangélium örömhír, Jézus mindenkinek erről beszélt, tehát egy jó hírt az ember nem fapovával oszt meg. A másik, Jézusról van, hogy örvendezett, ami szerintem magasabb fok, mint a sima nevetés, meg sokszor beszél a benne levő örömről. Ja és ha olvasod az evangéliumokat szerintem egy csomó olyan dolgot mondott, amit nem lehet máshogy mondani csak szeretettel mosolyogva.Ja és mellesleg csomót bulizott a tanítványokkal. Szerintem azért az általad felsorolt érzelmek vannak leírva, mert ezek sokkal ritkábban fordultak elő, mint az, hogy nevetett. Ha belegondolsz, hogy pl ismersz valakit, aki mindig kedves, mosolyog az neki és neked természetes, de ha valami miatt máshogy viselkedik, pl szomorú, mérges, akkor az annyira nem jellemző rá hogy az feltűnik kb Jézusnál is így lehetett, na meg amikor a szokásosnál is vidámabb volt pl:
Lk 10,21 - Abban az órában Jézus kitörő örömmel dicsőítette az Istent a Szentlélekben,
és 1-2 példa arra amiket írtam
Mt 9,35 - Jézus bejárt minden várost és falut, tanított a zsinagógákban, hirdette országa örömhírét, és gyógyított minden betegséget, minden gyengeséget.
Lk 3,18 - És még sok mással is buzdította a népet, így hirdette nekik az örömhírt.
Lk 4,18 - "Az Úr lelke van rajtam, azért kent fel engem, hogy örömhírt vigyek a szegényeknek. Elküldött, hogy hirdessem a foglyoknak a szabadulást, a vakoknak a látást, hogy szabadon bocsássam az elnyomottakat,
,,Szerintem azért az általad felsorolt érzelmek vannak leírva, mert ezek sokkal ritkábban fordultak elő, mint az, hogy nevetett. Ha belegondolsz, hogy pl ismersz valakit, aki mindig kedves, mosolyog az neki és neked természetes, de ha valami miatt máshogy viselkedik, pl szomorú, mérges, akkor az annyira nem jellemző rá hogy az feltűnik kb Jézusnál is így lehetett, na meg amikor a szokásosnál is vidámabb volt pl:
Lk 10,21 - Abban az órában Jézus kitörő örömmel dicsőítette az Istent a Szentlélekben, "
Ebben lehet hogy igazad van, de az hogy hirdette az örömhírt, szerintem nem egyezik meg azzal, hogy Jézus egy jót nevetett.
Ezt így, szó szerint nem olvashatjuk sehol.
Noa
Szerintem nem illett a Könyvek szerkesztőinek a világlátásába egy önfeledten nevető Jézus , vagy nem ezt a képet szándékoztak kimerevítve elénk tárni , mert a szex és a nevetés természetes formájukban nem termelnek elég bánatot , és ráadásul bűntudat nélküliek . Üdvözlettel : felacsó
A középkorban hosszú vitákat folytattak erről: vajon nevetett-e Jézus? Végül az egyházi többség arra jutott, hogy soha nem nevetett. Aranyszájú Szent János azt írja, hogy Jézus sohasem nevetett, s a jó keresztényhez sem illik a nevetés e Siralomvölgyben, az eredendő bűn terhe alatt.
A korai középkorban tiltották a komikus műfajok élvezetét is, mondván: ezek a sátántól valók; sőt a sátán par excellence az, aki nevet.
DE: Jézus ismerte a humort, és a válaszai gyakran ironikus természetűek. Például, amilyen rejtélyességgel válaszol a főpapoknak vagy Pilátusnak az elfogatásakor. Vagy amikor belezavar néhány disznót a szakadékba, így gúnyolva ki a gonosz lelkeket.
Jean Grosjean ír bővebben is a krisztusi iróniáról, aki lefordítja és kommentálja a János-evangéliumot, és rámutat azokra a helyekre, ahol Jézus az irónia eszközével él.
Szóval azért Jézusnak volt humora.
Jézust én életvidám és tetterős emberként tudom elképzelni .
Az aszkéták belesorvadnak Istenbe , Ő beleélte Magát .
De mindenki a saját sorsát , korszakát , vágyait fejezi ki a Jézusról alkotott elképzeléseivel . Én is , a középkoriak is . Üdvözlettel : felacsó
Jézust én életvidám és tetterős emberként tudom elképzelni .
Az aszkéták belesorvadnak Istenbe , Ő beleélte Magát .
De mindenki a saját sorsát , korszakát , vágyait fejezi ki a Jézusról alkotott elképzeléseivel . Én is , a középkoriak is . Üdvözlettel : felacsó
Ha a bizalmukkal élnek vissza , akkor sajnálom őket , mert rombolás , ami velük történt .
Ha a kíváncsiságukat használják ki , akkor mosolygok , mert tapasztalatot szereztek .
Ha a társadalmilag gátolt tulajdonságaiknál fogva ( szex , erőszak ) késztetik nem mindennapos megnyílvánulásokra az alanyt , akkor kicsit sajnálom őket , kicsit együttérzek velük . Üdvözlettel :felacsó