Az Természet két oldala | Önmegvalósítás.hu

Az Természet két oldala

allatvilag.jpg

Ahogy figyeltem az embereket, észrevettem, hogy az társadalomban mennyire leképezhető a különböző emberi természetek milyensége, ha a természetet vesszük alapul. Növényevők, mindenevők, paraziták, dögevők, ragadozók, csúcsragadozók... stb

Egy tanulságos vicc jutott eszembe ezzel kapcsolatban:

"A spirituális mester egy olyan növényevő, aki meggyőzően tudja hirdeti, hogy milyen jó növényevőnek lenni, egészen addig, amíg jön egy ragadozó és meg nem eszi..."

Szóval minden éremnek két oldala van... :)

Beküldte: | 2010. szep. 03. péntek - 21:30

Hozzászólások

19 hozzászólás
jaguar képe
ez egy
2010. szeptember 04. szombat, 10:06 | jaguar

ez egy ateista vicc szerintem. ami attól még lehetne jó, de ez nem az. egyszerűen gyenge. és erőltetett.
egyél meg beelesdézve egy jó sztéket, véresen.. aztán igyál rá tejet! utána megnézném a véleményed erről a témáról:)

Ademon képe
Nem vagyok ateista, a viccet
2010. szeptember 04. szombat, 10:46 | Ademon   Előzmény

Nem vagyok ateista, a viccet én találtam ki :)

Pusztán az emberi jellemek megnyilvánulásairól jutott eszembe. A ragadozó nem a rosszat jelenti, hanem csak a másmilyent.

Rájöttem, hogy bennem is ott van a növényevő mellett a ragadozó, mint mindenki másban és eszem ágában sincs háttérbe helyezni. Olyan lenne mintha ketté kéne vágni a lelkemet. Sokkal tisztábban és elfogadóbban tudok figyelni a világra, ha ezt tudatosítom magamban. Az ember felismeri idővel, hogy ebben nincs semmi rossz. Egyszerűen része az életnek, a természetünknek.

Ademon
2010. szeptember 04. szombat, 11:29 | szeklice (útkereső)   Előzmény

Ifjú Ademon!

Azt érzem, hogy a machettádat kezdi felváltani valami Fénykard:-)

Ölellek a dzsungelben:
szeklice

u.i.: én, a Fenevad:-))

Ademon képe
Nem, nem :) Inkább a
2010. szeptember 04. szombat, 11:32 | Ademon   Előzmény

Nem, nem :) Inkább a karmaimat meg a fogaimat használom most...

Jó ez.
2010. szeptember 04. szombat, 11:37 | szeklice (útkereső)   Előzmény

Igen!

Azonosulsz a Fenevadaddal....hogy aztán magadhoz öleld Ademon.

szeklice

Ademon képe
Hát ez is elképzelhető :)
2010. szeptember 04. szombat, 11:40 | Ademon   Előzmény

Hát ez is elképzelhető :)

Kavics22 képe
Minden bennünk van, a
2010. szeptember 04. szombat, 11:37 | Kavics22   Előzmény

Minden bennünk van, a mostani személyiségedet, jellemedet, viselkedésedet, hozzáállásodat a világhoz, helyedet a társadalomban saját látásmódod, a beléd nevelt, vagy felvett szokások, berögződések - és még ezer-egy okot lehetne sorolni - mik alakították ki.

Egész életed-életeid változások folyamata, csúcsragadozóból könnyen válhatsz áldozattá, hősből kitaszítottá, gazdagból koldussá....................stb. Minden egyes megélés egy újabb tapasztalás, ebből a szempontból a természetnek számomra nem két, hanem felfoghatatlanul sok oldala van.

Belegondoltál már például, ölnél-e embert, ha az életed megóvása lenne a tét. Ha két másodperc alatt el kellene döntened, vagy Te halsz meg, vagy Téged ölnek meg.
Hányan mondjuk sok mindenre, hogy én nem leszek olyan, vagy nem tudnám megtenni, vagy nem élnék úgy, mint XY. Dehogynem !
Az ember oly sok mindent képes elviselni, megtenni. Ettől vagyunk EMBEREK, pontosan olyanok, és annyi félék, ahogy a Természet megalkotott bennünket.

Egy - két másodpercnyi cselekvési lehetőség esetén
2010. szeptember 04. szombat, 22:44 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

nem te lenné az , aki dönt , feltéve ha a felszíni tudatoddal azonosítod magad . Aki ilyenkor önfeláldozó hőssé válik , az ugyanúgy nem felelős érte a hétköznapi személyiségével , mint ahogy az sem , aki mindenki mást feláldozva elmenekül . Ilyenkor a magasabb - mélyebb szintű érettségünk mutatkozik meg . Amiért felelős vagy az inkább az a felismert helyzet , amikor tényleg van időd meggondoltan , átérzetten dönteni .
A váratlan helyzetekben mutatkozik meg a valódi bensőnk , mert az álarcunknak a helyzethez igazítása időigényes .
Belegondoláskor én mindig felteszem magamnak a kérdést , hogy " biztosan szükségem van nekem ilyen helyzetre ? "
Amint átérzed , hogy a tested a legértékesebb használati cikked , akkor akár fel is tudod majd áldozni a használójáért , azért , ami több benned , mint a mostani hozzárögzítettség . Üdvözlettel : felacsó

"...akkor akár fel is tudod
2010. szeptember 04. szombat, 23:04 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

"...akkor akár fel is tudod majd áldozni a használójáért..."

Mi végre kéne feláldozni? Tudnék mondani példákat, de inkább te :)

Halász Judit dala jutott erről eszembe
2010. szeptember 04. szombat, 21:43 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

a szelíd farkasokról és a ragadozó őzekről ( na persze ő növényi szemszögből nézve énekelte meg a a viszonylatokat . ) Üdvözlettel : felacsó

jaguar képe
akkorviszoooont..
2010. szeptember 05. vasárnap, 3:23 | jaguar

akkorviszoooont.. tudod mit gondolok?:)
a húsevő spirituális útonjáróknál érzek egy ilyen megideologizálási kényszert. egyre gyakrabban figyelek fel erre a törekvésre. hogy igazolják magukat, hogy miért esznek húst. kitalálnak elveket, de miért, minek??
én részegen vagy másnaposan kívánom a húst, nagyon. tudom magamról, ennyi. amúgy meg hetente 1-2x eszem, ha olyanom van, egy rugalmas húsevő-vegetáriánus vagyok. de mikor húst eszem érzem is hogy lehúz, egy nehéz valami ez.. alsócsakrás lehet mint az afrikai dob-zene:)..
amúgy a húsevést egyfajta aberrációnak tartom. nem ez a természetes állapotunk, biztos hogy nem. és nem vagyunk rákényszerítve. nem halunk éhen nélküle.. függők vagyunk, figyeljük csak meg, húsfüggők. 3-4 nap hús nélkül? nyughatatlanság, nemjóllakottság-érzés.. nem tudsz igazán jól lakni semmivel!.. de aztán. aztán elmúlik 5 nap után. és már bírod is..
ez mit jelent hé?

szeges képe
Az őseink...
2010. szeptember 05. vasárnap, 9:05 | szeges   Előzmény

...vadásztak, halásztak, gyűjtögettek.:)

Aztán minden emészthetőt megettek...

Miért baj, ha mi is olyanok vagyunk. Én teljesen jól megvagyok hús nélkül, de ha elém rakják, megeszem, minden ideológiai belemagyarázás és lelkifurdalás nélkül.

És ha éppen nem eszem húst, mert nem kívánom, azt is ösztönből teszem.

Nem is értem igazán ezt a vega-ragadozó vitát, mert ha Isten azt akarta volna, hogy ne együnk húst, akkor úgy rakott volna össze bennünket.
Ahogy a többi "teremtményét" is.

Ha majd Isten másként akarja, akkor bizonyára megoldja helyettünk ezt a kérdést, mondjuk talán akképpen, hogy felmutat nekünk néhány növényevő oroszlánt, vagy hogy stílszerűbb legyek, inkább néhány "Vegajaguárt"...:D

Ademon képe
Ezt azt jelentheti, hogy a
2010. szeptember 05. vasárnap, 9:17 | Ademon   Előzmény

Ezt azt jelentheti, hogy a szervezeted valamiért nem bír a hússal. Vagy pszichés okok vannak mögötte. Vagy enzim problémák. Ehhez nem kell spirituális magyarázat, nem mindenki van így vele.

"...nem ez a természetes állapotunk..."

Miért mi a természetes állapotunk? :)

"...nem tudsz igazán jól lakni semmivel!..."

Mindenkinél így van? Én pl. imádom a zöldséges dolgokat, legalább akkora előnyt élveznek nálam, mint a húsos ételek.

Domoszlai Katalin képe
Bár mélyen
2010. szeptember 05. vasárnap, 10:44 | Domoszlai Katalin   Előzmény

tisztelem, amit Gyurkó Zsolt erről tanít, elmondom, még nem tartok ott hogy vega legyek.
A lényege, hogy fokozatosan hagyjuk el a húsevést, ahogy egyre kevésbé igényli a szervezet. Nagyobb hangsúly kell helyezni arra, hogy maga az étel, mint energia, milyen minőséget képvisel. Lehet rezgés szint emelőbb egy csirke, ami a falusi napfényen bio körülmények között kaparászott, mint egy agyon vegyszerezett, üvegházi mű zöldség. A hús energiája romboló lehet, ha az állat a tartási körülmények miatt szenvedett, és építhet, ha boldog volt. Mivel nem lehet most hat milliárd embert jóllakatni bio ételekkel, annyit viszont bárki megtanulhat, hogy átprogramozza az ételt amit elfogyaszt és a vizet, amit megiszik.

jaguar képe
szerintem egyik sem
2010. szeptember 07. kedd, 16:01 | jaguar   Előzmény

szerintem egyik sem, félreértetted. azt a folyamatot próbáltam leírni, amikor anno először leálltam a húsevéssel, pusztán kiváncsiságból, kipróbálás szintjén. és rájöttem hogy rendesen függőségi tünetek jelentkeztek, amik aztán kb 5 nap elteltével múltak el (alkoholnál is tapasztaltam anno ilyen 5 napos határvonalat csak azért bátorkodtam következtetéseket levonni). úgyhogy a napi rendszerességű húsevésből függőség alakul ki, szerintem, ami azért elgondolkodtató.
a mai napig bírja a szervezetem a húst, bármikor megeszem, de tudom hogy vállalom azt a "kockázatot" vele, amikor éppen a fellegekben járok napokig, hogy vissza fog húzni spirituálisan, rezgésszintileg. Ozora fesztivál után napokig még nem akartam húst enni és sikerült is fenntartani az ottani emelkedettebb állapotot, folyamatos psy-trance zenék hallgatásával megtámogatva azért.. arról nem is beszélve hogy komolyabb spirituális magasságokban rendesen visszataszító tud lenni a húsétel, alkoholos mélységekben meg pont hogy kívánja az ember. az más kérdés hogy megszokások miatt meg sem próbálunk változtatni ezen. mindegy nem akartam ennyire túlragozni, szerintem itt is a mérték a lényeg, nem azt mondom hogy ne egyetek húst, de ne csináljátok minden nap! :D

wmiki képe
...hát ez nagyon érdekes :x andersen meséi is nagyon érdekesek,
2011. április 15. péntek, 18:51 | wmiki   Előzmény

...hát ez nagyon érdekes :x
andersen meséi is nagyon érdekesek, azokból nem linkelsz?

Ademon képe
De, ha nagyon szeretnéd :)
2011. április 15. péntek, 22:52 | Ademon   Előzmény

De, ha nagyon szeretnéd :)

wmiki képe
mondjuk magában a posztban is van tárgyi tévedés: mindenevő nem
2011. április 15. péntek, 18:53 | wmiki

mondjuk magában a posztban is van tárgyi tévedés:
mindenevő nem létezik
ahogy dizel-benzin autó sem