Világméretű Vuvuzela-gyűlölet | Önmegvalósítás.hu

Világméretű Vuvuzela-gyűlölet

Hozzászólások

27 hozzászólás
Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Nem nézem a VB-t, de mit jelent számunkra Afrika?
2010. június 15. kedd, 18:52 | Huszti Sándor -...

Nem nézem a VB-t, így nem merültem még bele mélyebben a vuvuzela hangfolyamba, de így elsőre engem is idegesít és valami alsó csakrás érzés tör fel belőlem.

Elképzelhető, hogy a nem afrikai hallgatóságban olyan ősi ösztön érzéseket ébreszt, amitől elszoktak és nem is akarnak találkozni vele?
Mit jelent számunkra Afrika? Az állati-ösztön szinten élő ember hordákat, a gyerek és asszony mészárló polgárháborúkat, a kalasnyikovval felnövő gyerekkatonákat vagy az éhezés és AIDS földrészét?
Melyik vonzó ezek közül egy európai ember számára?

szeges képe
Melyik vonzó..
2010. június 15. kedd, 19:15 | szeges   Előzmény

...ezek közül egy európai ember számára?

Talán csak az előítélet...:))

szeges képe
Az előbbi pedig...
2010. június 15. kedd, 19:37 | szeges   Előzmény

...kicsit előítéletes válasz volt...:((

Pedig ez megy Afrikában. És az ősi ritmusaik bizony alsó
2010. június 15. kedd, 22:53 | Éva.   Előzmény

Pedig ez megy Afrikában.
És az ősi ritmusaik bizony alsó csakrákat mozgatnak.
Azért meghallgatom,ha már Jaguár ilyen szépen ecsetelte a dolgot.

jaguar képe
Afrika
2010. június 15. kedd, 23:47 | jaguar   Előzmény

Hmm.. Azt mondjátok tényleg ilyen Afrika?
De minden egyes ország, jellemzően? És hogy azért, mert ott alsóbb csakrás tudatossági szinten vannak úgy általában? Vannak ilyen földrészkarmák akkor, ahol minden ember egy szinten van kb? De hát Afrikában sincs háború mindenhol, mi a helyzet a bushmanok, tuaregek területeivel például az is az a "csakraszint"?

Figyelj, Jagu. Maradjunk a zenénél,az közös nevező. Hallgass
2010. június 16. szerda, 12:01 | Éva.   Előzmény

Figyelj, Jagu. Maradjunk a zenénél,az közös nevező.

Hallgass tipikus afrikai ritmusokat,és figyeld,hol érzed a testedben.
Biztos,hogy nem a szív csakrádban.

Aztán próbálj különböző rockzenéket.Ott már vannak minőségi különbségek.
A Led Zeppelin simán feljön a 3-as csakráig.
Sőt amit a Londoni szimfonikusokkal csináltak az már szívcsakrát dönget.
Szóval Te ,mint zenész,próbálgass különböző zenéket,és érezd,hogy hol mozgat.
Komoly zenét is,mondjuk Bachot./ott is vannak különbségek,szerintem Ő megy a legmagasabbra./
És hasonlítgasd az afrikaival.
Ne higgy nekünk,tapasztald meg.
Ugyanúgy gyökérre megy,mint ez az iszonyatos ,monoton döngölős ,amit a discokban nyomnak ezerrel.
Nem csak a narkótól pörögnek a kölykök,hanem attól,hogy 6-órán keresztül rezgeti őket alulról a döngölős.
/erre már nem tudom azt mondani,hogy zene,mert minden ilyesminek a legalja./

Szóval próbálgasd az afrikait,és tapasztalj.

Ami pedig az egyéb helyzetet illeti Afrikában,az nem véletlen.
Sajnos ilyen szinten vannak ezek az emberek,aminek más nem is lehet a következménye,mint ami van.
Amikor még ott volt a fehér ember,mint ,,gaz gyarmatosító'' ,egész más volt a helyzet,mert valamennyire felemelte őket.Aztán nézd meg most ,mit művelnek .Nem nehéz rájönni miért.

jaguar képe
akkoris általánosítások ezek
2010. június 17. csütörtök, 3:15 | jaguar   Előzmény

Kösz a tanácsokat, figyelgetni fogom, de:
A londoni szimfónikusos alatt mit értesz, a Page/Plant Unplugged-ot?

Ott a Tinariwen pl (Mali-Algéria környékiek nem országhatárokban gondolkodnak), akiről azt olvastam hogy épp Robert Plant nyilatkozott vmi ilyet róluk, hogy ez az a zene amit egész életében keresett (és szerintem hasonló feeling mint az Unplugged). Ez is Afrika, ez a zene mit mozgat?

Ez a Bach most meglep, nem nagyon bírom elviselni hosszabb távon a komolyzenét, vhogy primitívnek érzem a hangulatát, vagy nem tudom, pl tudatmódosult állapotban sem adják (ez nekem egy mérce). De majd Bach-hal még lehet kísérletezek akkor.

"Nem csak a narkótól pörögnek a kölykök,hanem attól,hogy 6-órán keresztül rezgeti őket alulról a döngölős.
/erre már nem tudom azt mondani,hogy zene,mert minden ilyesminek a legalja./"

Akkor jól értem minden, monoton basszussal dolgozó elektronikus zenére érted ezt? Ez komoly zenei előítélet ám!:)

"Amikor még ott volt a fehér ember,mint ,,gaz gyarmatosító'' ,egész más volt a helyzet,mert valamennyire felemelte őket.Aztán nézd meg most ,mit művelnek .Nem nehéz rájönni miért."
Miért? Azért mert nincs ott fehérember aki felügyeljen rájuk? Indiával és az angolokkal is ez volt a helyzet?

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
nézőpont és értékrend kérdése
2010. június 17. csütörtök, 9:16 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Persze nézőpont és értékrend kérdése, hogy visszaestek-e, amikor kivonultak a gyarmatosítók. Elnyerték a szabadságukat, visszakapták az önrendelkezésüket, de sok helyen nem tudtak mit kezdeni vele. Aztán meg a gyermeki szinten levő tudatosságuk nem tudott mit kezdeni azzal, hogy a fehérek fegyvert kínáltak nyersanyagért.

Hasonlóan gyalázatos módon ugrasztják őket össze egymással, és közben szipolyozzák ki a nyersanyagkészleteiket, mint ahogy annak idején az indiánokkal tették ugyanezt.
Oszd meg és uralkodj! - még mindig működik, mert beveszik.

Szia Jagu.Nem az amit belinkeltél. Ezek Csak Zeppelin számok,és
2010. június 18. péntek, 19:46 | Éva.   Előzmény

Szia Jagu.Nem az amit belinkeltél.
Ezek Csak Zeppelin számok,és az Egyiptian Ensemble segít be,meg a Lond,-i metropolitan orch.
Egyiptomiak.
Page/Plant Unledded,a No quarter kezd és a Kashmir zár.
Biztos ,hogy ismered,erről beszéltem./de nem amit belinkeltél,az egész más/

Spirinek válaszoltam és abban mindent megírtam,főleg azt,hogy én nem Afrika többi népéről beszéltem,hanem kimondottan a néger lakosságról.Szóval itt Afrikát nagyon gyüjtő fogalomnak használtuk,és ki mire asszociált éppen.

A ,,döngölőst azért nem tartom zenének,mert a zenének minimum ritmusa,vagy dallama,jobbik esetben mindkettő van.
Amit én döngölősnek hívok,az kattogó gépzene,se ritmus,se dallam,csak a zaj.
Gondolod ,hogy a basszusról beszélek,mikor a könnyűzenében az a kedvencem?
Dob basszus nélkül nincs alap,ne viccelj velem./akkor mire énekeltem?,nekem is az adta meg az alapot,ahogy a szóló hangszereknek./

Komoly zene.Nem azt mondtam ,hogy romantikusokat hallgass/Csajkovszkij,stb./
Bachról beszéltem,nézd meg azt a zenét,a szerkezetét is.Isteni szférákat hoz le,vagy emel oda,ahogy tetszik.De van más is,csak ugye ez nem az a blog,hogy most itt zeneszerzőkről társalogjunk.

Hallgasd meg légyszi, Mendelsshon e-moll hegedűversenyét.Tedd meg a kedvemért,és kíváncsi vagyok a véleményedre./az nem Isteni szféra,de olyan szívcsakra,hogy nem kell nyitogatni.../Olyan üveghangok vannak benne,ami meg isten tudja hol köt ki.

A többi meg ott van ,amit Spirinek írtam nem rég......

jaguar képe
előítélet
2010. június 20. vasárnap, 16:05 | jaguar   Előzmény

azt félreértetted, az első két sorom után pont van és új gondolat, csak eszembe jutott róla a Tinariwen, onnan más téma..
egyébként meg, lassan az kezd felötleni bennem, hogy vagy én vagyok előítéletes, vagy mindenki más az..(:

jaguar képe
döngölős
2010. június 20. vasárnap, 16:28 | jaguar   Előzmény

"ajtós" hasonlatoknál maradva, szerintem az előítélet az, amikor az ember váratlanul benyit egy terembe, gyorsan körülnéz, majd nyugtázza a bent látottakat, kimegy és az ajtóra felírja, hogy itt már jártam, itt ez és ez van, nem érdemes arrafelé tovább keresgélnem vagy időt vesztegetnem.
ez praktikus, ok, értem én, én is nyomom.. viszont megvan a veszélye hogy további "dimenziók" megismerésétől vágja el magát az ember így.

szándékosan kerestem olyan klippet, ahol szarul szól, csak "döngöl" a basszus:)

spiritosaurus képe
Éva, én is zenész vagyok, és bennem például simán
2010. június 18. péntek, 14:06 | spiritosaurus   Előzmény

Éva, én is zenész vagyok, és bennem például simán szívcsakrát nyitnak az ilyen ősi törzsi zenék. Legyen az afrikai, indiai, indián, bármi. Bennem újraéleszti az egység élményét, azt hogy vannak emberek, akiket itt többek közt te is így ítéltél meg, hogy "ilyen szinten vannak ezek az emberek, aminek más nem is lehet a következménye", közbe ugyanezek az emberek olyan boldogan tudnak egymás közt élni, ahogy fehér ember sosem fog tudni... Csak nézd meg, a fehér ember, aki úgy felemelte őket a gyarmatosítással, egymást ölik meg. Ellátogatnál egy bennszülött törzshöz, és ott meg egymást gyógyítják. Szerintem bőven lenne mit tanulnunk tőlük. Az egyéb helyzetek igazad van, nem véletlenek. Csak nem az ott lakók szintje miatt van, hanem a fehér ember szintje miatt. Pont ezért, mert sokkal spirituálisabb közösségben élnek ezek a törzsek, népek, amit a fehér ember fel se tud fogni, úgy el van már vakulva. Mindenki ledegradálja őket, hogy ó a szegény feketék, segíteni kell rajtuk, mert civilizálatlanok, és közbe küldik nekik a glükózzal teli segélykajákat, amit le se tud bontani a szervezetük. A helyzet pont azért tart ott, ahol tart, mert segítségnek álcázza a fehér ember azt, hogy valójában ők nyomják nyomorba a feketéket. Mert nagyon fontosak ám az anyagi érdekek, tönkre lehet tenni értük egy kontinens ősközösségét azért, mert eszükbe sincs részese lenni a felhőkarcolók, meg klónok csodálatos világának, hanem képesek még összhangban, egységben, széthúzás, meg gyűlölködés nélkül élni a természetben. Aztán meg még vádolják is őket, és csodálkoznak, hogy gettókba gyűlnek és bűnöznek...
Nem tudom, én így látom ezt.

Spiri,nagyon sok mindenben igazad van,nem is vita téma. /viszon
2010. június 18. péntek, 17:30 | Éva.   Előzmény

Spiri,nagyon sok mindenben igazad van,nem is vita téma. /viszont nem mindenben/

Amíg törzsi szinten voltak,nem is volt baj.Mindig az a baj,amikor kiragadják az embert az évezredes,vagy százados,közegéből,és az új helyzettel nem tud mit kezdeni./erről ez esetben persze nagy részben a fehér ember tehet/
Tudom mit csinál velük most a fehér ember,/sőt még ,ha itt tartunk akkor az AIDS is az ő számlájára írható/ csakhogy ha megfigyelnéd én nem a mostani állapotról beszéltem,hanem Afrika ,,fénykoráról'',amikor még a fehér ember sem ezt csinálta ott.
Szóval az a baj,hogy nem tudnak mit kezdeni a függetlenségükkel.
Nem való nekik a modern társadalom,hanem az eredeti törzsi állapotuk,ahol a helyükön voltak.
Nézd meg mit csinálnak most,gyilkolják egymást. Egymást,érted?
És az iszonyatos éhínség,azt hiszed ők nem tehetnek róla./nem akarok ebbe belemenni,az okokba,hosszú lenne./
Ebbe a törzsben történő gyógyításba megint nem akarok most belemenni,mert ezt is elemezni kéne,
nem a gyógynövényekről beszélek,amit a sebekre tesznek,hanem amikor a varázsló gyógyít...na az vagy bejön,vagy nem...de hagyjuk ezt. /persze ugyanezt elmondhatjuk a mostani orvosokról is./
Beszéljünk inkább a zenéről!

Az a baj ,hogy törzsi zenék gyüjtőnév alá vettél három teljesen különböző fejlettségű kultúrát!
Az indián zene,még most is ,hogy az indiánok,így ledegradálva elveszítették a gyökereiket,de a zenéjükben még él,szóval az a zene föntebb rezeg,mint a néger /használjuk ezt a szót,mert Afrikában több más nép is él/ tehát néger törzsi zene.
Ez többnyire ritmus,dobok,egyebek,és vitális rezgések,alsó vitális csakrákra mennek.
Erre is szükség van ,az élethez,fizikai aktivitáshoz.
A legmagasabban rezeg a három közül szerintem a hindu,szintén a kultúra magasabb rendűségéből kifolyólag.
Itt nem a szemétre az utcán,szegénység egyebekre gondolok,hanem a hindu kultúrára,ami a Védákat,és a zenéjüket is adta.
Hallgass egy indiai szitár zenét,és egy néger törzsi ritmust,és hasonlítsd össze melyik hol szól,milyen csakrádban érzed a rezgést.
Ebben a három dologban bizony hierarchia van,mindenféle szinten,és a zene rezgésének szintjén ugyanúgy.
Nézz egy néger törzset,nézd az indián kultúrát/inkák,mayák/,és nézd a hindu a mai napig mondhatni ,vagy az egyik legmagasabb rendűbb tudást képviselőt ,és a zenéik ugyanezt hordozzák.

Az a néger törzs fejlődésre képtelen volt,nem úgy mint az indián nagy kultúrák,és a hindu.
Ez nem lenézés,rasszizmus,előítélet, ez van,nem én találtam ki.

Egyébként simán bemérheted a Hz-számot,hogy melyik milyen Herzen rezeg,aztán utána nézhetsz a szervek Herz számainak,és azonnal el tudod helyezni a dolgot.
Ne nekem hidd el,járj utána.

Nem lehet minden hozzászólásban teljesen kifejteni az embernek a véleményét,mert akkor 100 oldalakat kéne írni.Ha meg csak utal rá,hogy mit is gondol,akkor meg utólag kiderül,hogy nem volt érthető,vagy többféleképpen is lehet érteni.Szóval nagyon nehéz dió ez így.

spiritosaurus képe
Elemzés szinten elhiszem neked is, de valójában a hertzeknek sem
2010. június 18. péntek, 22:31 | spiritosaurus   Előzmény

Elemzés szinten elhiszem neked is, de valójában a hertzeknek sem hiszem el, én azt hiszem el, amit megtapasztalok, addig semmit :) És én azt tapasztaltam, hogy mindegy milyen Hz-en mozog egy zene, mert bennem az egységélmény hertzektől független. Én ha azt tapasztalom, hogy több ember képes együtt elvonatkoztatni a világi dolgoktól és képes arra, hogy együttműködve létrehozzanak egy zenét, és mellé egy olyan hangulatot, ahol nincsenek problémák, csak a ritmus és a basszusvonal (direkt maradtam ennyire lesarkított példánál), és mellé az össznépi öröm és egy olyan transzcendens állapot, ahol már szinte kommunikációra sincs szükség, mert anélkül is tudják mind, hogy a lényeg csak az adott pillanat élménye, az hogy sokan együtt boldogok, na bennem ez bizony szívcsakrát nyit, és ott érzem a rezgést, mindegy, hogy milyen törzsi zenét hallgatok. Meglepődnél, hogy micsoda egységélmény és öröm van egy szabadtéri goa/psytrance fesztiválon, ha hagyod magadnak úgy átélni, ahogy kell, és nem foglalkozol a hertzekkel, meg az előítéletekkel. És hindu zenei alapokból indult ki, mégis abba a kategóriába tartozik, amit te azt írtál nem tekintesz zenének. És ezt úgy mondom, hogy évekig megvetettem az elektronikus zenét, és csak LedZepet, meg hasonlókat hallgattam én is, mint Te, meg csak a hangszeres zenéket tartottam zenének. Ma meg ugyanúgy meghallgatom azokat is örömmel, ha valaki berakja, de magamtól már nem mennék el egy koncertre, viszont egy szabadtéri goa partiért megveszek akármikor. :) Szóval számomra nem függ hertzektől egy zene minősége, és az, hogy milyen csakrámat rezgeti meg. Ami megnyit, az mind szívcsakrámat nyitja meg, nincs ilyen hogy az első csakrám rezeg, vagy a harmadik. Nekem vagy rezeg a szívcsakrám, vagy nem rezeg semmim. Alapjáraton a zene a szívcsakrámat mozgatja, ha tényleg zene és nem valami lédigaga...

Jól van Spiri,érezd jól magad,nincs nekem ezzel semmi bajom. Én
2010. június 18. péntek, 23:26 | Éva.   Előzmény

Jól van Spiri,érezd jól magad,nincs nekem ezzel semmi bajom.
Én is tudok lelkesedni élő koncerteken,sokkal többet ad,mint a lemez,pont azért amit írtál.

jaguar képe
Nekem nem ezek jutnak eszembe
2010. június 15. kedd, 20:53 | jaguar   Előzmény

Nekem nem ezek jutnak eszembe elsőre Afrikáról, illetve klisék szintjén igen, ezek azok amik a médiumokból folynak. De azok valódiságát, mértékét illik megkérdőjelezni minden esetben!:) Főleg hogy a HINI óta én már az AIDS komolyságában sem hiszek.. De bárkitől aki Afrikában jár, mindig olyanokat hallani, hogy mennyire meglepődtek az ottani embereken, hogy szegénységben élnek, de boldogok, önfeledtek stb, mennyire más volt az egész mint gondolták.. Ez azért jelent valamit. Mondjuk Dél-Afrika a kemény mag az biztos, az "ütközési pont" fehérek és feketék között.

Amúgy elsőre mindenkit idegesít a hang ez tény, na de 90perc folyamatos ilyen után?:) Egy idő után már nem zaj. Én ebbe az el nem fogadást láttam bele. A zaj definíciója új értelmet nyert!:D
Hogy csakrailag, érzésileg mi a helyzet fogalmam sincs, ezért is dobtam fel a témát. Nem lehet, hogy mivel méhraj-hang, ezért folyamatos veszélyérzetet kelt? Gyökércsakra?

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Persze, nem csak ez Afrika!
2010. június 16. szerda, 12:52 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Persze, nem csak ez Afrika! De aki csak a médiából ismeri Afrikát, annak ezek jutnak eszébe negatívumként. Pozitívumként ott vannak a törzsi hagyományaik, szavannák, a csodálatos állat és növény világ.

Lehet, hogy a méhraj váltja ki a félelemérzetet, azért idegesek az európaiak, de az afrikaiak hogy nem félnek, miért nem idegesek? Nyilván ők megszokták már ezt a zajt a meccseken, vagy a kultúrájuk része a "zajolás".

Az egész kérdésről az jut eszembe, hogy Peking komoly intézkedéseket hozott az Olimpia idejére, hogy visszaszorítsák az utcai köpködést, mert tudták, hogy a nyugati turistákból ez megrökönyödést fog kiváltani.
Persze tovább köpködhettek volna, a nyugatiak meg fogadják el, mint a kínai kultúra részét!

Hmmm. Vajon melyik a helyes út?

szeges képe
Kicsit zsibbasztó...
2010. június 17. csütörtök, 9:38 | szeges

... de inkább feszít, mint nyugtat...

http://www.youtube.com/watch?v=a2o8JfDrZAw

Megtört a forgalmazó, elhalkulnak a vuvuzelák A legismertebb
2010. június 17. csütörtök, 20:29 | Éva.

Megtört a forgalmazó, elhalkulnak a vuvuzelák

A legismertebb afrikai hangszerré vált vuvuzelák a jövőben halkabban fognak szólni a hivatalos gyártó bejelentése szerint.

"Változtattunk a vuvuzelák formáján, ezáltal 20 decibellel csökken zajszintjük" - jelentette be Neil van Schalkwyk, annak a cégnek a képviselője, mely egyedüli hivatalos gyártója a vuvzeláknak. Az idei világbajnokság főszereplőjének számító hangszernek egyre több az ellenzője, már a torna szervezőbizottsága is gondolkodik a betiltásán.

Egy mérés szerint a jelenleg forgalmazott vuvuzelák zajszintje eléri a 127 decibeles hangszintet. Egy szurkolói dob zajszintje 122 decibel, míg egy játékvezetői sípé 121,8 decibel. Már ez utóbbi zajszint is képes tartós halláskárosodást előidézni, ha hosszabb ideig halljuk.

Vuvuzela-témában legutóbb Cristiano Ronaldo szólalt meg, aki a focisták többségéhez hasonlóan kritizálta a hangszert.

"Minden játékosnak nehéz koncentrálni a vuvuzelák miatt" - mondta a góllövést a ketchuphoz hasonlító portugál. A vuvuzela igazi kasszasiker a forgalmazó Masincedane Sportnak, október óta 1,5 milliót adtak el Európában, a torna ideje alatt pedig 20 millió eladott vuvuzelára számít a cég.
A méhrajszerű zúgás a tévéközvetítéseket is végig kíséri.

A legújabb fejlemények Vuvuzela ügyben...

Na ,meghallgattam ezt a méhrajt/zajt/ Hát lehet,hogy már
2010. június 17. csütörtök, 21:46 | Éva.   Előzmény

Na ,meghallgattam ezt a méhrajt/zajt/
Hát lehet,hogy már lehalkították,mert a mindenféle zajból rendesen ki kellett szűrnöm ,hogy melyik az.
Hát engem nem zavar,főleg,hogy úgy kellett megkeresni.
Lehet,hogy a helyszínen ez jobban dominál,és az is lehet,hogy a játékosokat zavarja.
Ezt a Tv elől nem tudom megítélni.

Viszont mi köze ennek az afrikai zenéhez,vagy a ritmushoz?
Mert hogy erről folyt a diskurzus.

Nem olyan rossz ez a méhzúgás,mert egyszer csak vége lett a focinak,és a magyar Tv munkatársai el-
kezdtek énekelni valami ,, indulót'',és azon gondolkodtam,hogy a méhek sokkal jobbak voltak,úgyhogy gyorsan el is zártam a Tv-t.
Úgyhogy,, ízlések és pofonok''...

jaguar képe
szerintem is halkabb lett az utóbbi napokban
2010. június 18. péntek, 2:13 | jaguar   Előzmény

szerintem is halkabb lett az utóbbi napokban. kompromisszum!
azon gondolkoztam, hogy fogják kivitelezni a régi-új leváltást, de szerintem nem engedik bevinni csak aki akar az bent vehet.. szóval most már hallatszik a közönségzaj is:). de pont jó lett így.
írtam itt neked egy választ a zene témára, olvastad?
http://onmegvalositas.hu/blog/jaguar/vilagmeretu_vuvuzela_gyulolet_mire_...

Igen Jagu olvastam,válaszolok is,csak tegnap történt egy váratla
2010. június 18. péntek, 12:15 | Éva.   Előzmény

Igen Jagu olvastam,válaszolok is,csak tegnap történt egy váratlan dolog,amivel el voltam foglalva.
Bár inkább a zenével foglalkoztam volna.
Bocsáss meg ,fogok írni,csak tudod nem egy mondatot akarok odavetni,úgyhogy kicsit kések.bocs.

Michaelita képe
leesett a tantusz!
2010. június 18. péntek, 14:15 | Michaelita

.... hogy miért is idegenkedhetünk annyira a más kultúrák erős (be)hatásaitól...

A mai esős, borús (igazi befelé fordulós) napon a Nagycsarnokban egyik kedvenc zöldségesemnél vásároltam. Ő a más színű, kultúrájú kisebbséghez tartozik, akit mi többségnek érzékelünk az erőteljesebb hangok, érzelmek és egyéb megnyilvánulásaik miatt.
Amit lehet tudatosan nála vásárolok, mert szép az árúja, van pár kedves szava, őszinte és őszinteségre tanít, s legfőképp pedig: ő is éljen boldoguljon, kereshessen tisztességes módon.
Egy darabig nem jártam nála ezért az elmúlt alkalommal már nem csak szép asszonynak hívott (szokása szerint), hanem gyönyörű hölgynek. Én akkor megköszöntem, mosolyogva, jó érzéssel elköszöntünk egymástól.
Ma kifizettem a paradicsomot és szemüveg nélkül keresgéltem az árát. Ő pedig le sem vette a szemét rólam. Majd kicsit zavartan nyugtáztam, hogy meg sem számolja a pénzt csak rám mosolyog. Erre neki fülig ér a szája, hogy: "azért kicsit élvezzük a helyzetet igaz???"
Húúúúú, ez aztán a szembesítés, a tudatosítás!!! Már régen eljöttem, s az utcán visszagondolva döbbenek rá, belémlátott! Azt is látta, amit én eltagadok, elfedek magam elől! Megint tanultam tőle valamit, olyat, amit én nem vagyok képes önmagamban felismerni.
Na tessék, ez a megélt helyzet most itt többet segített rajtam, mint egy pszichológus több órai munkája, gondolom magamban.

De akkor miért félünk ennyire az idegen kultúrák behatásaitól?
Azért mert le kellene bontanom a falakat, amit önmagam köré építettem, őszintén fel kéne ismerni az érzéseimet, vissza kéne vonulnom a védekező álláspontból, hogy "én ártatlan vagyok", csak "a másik nézett ki magának most is, meg már a múltkor is", mert alázattal és tisztelettel kellene fogadnom azt a tanítást, amit az általam lenézettnek gondolt, más kultúrájú ember szeretettel, türelemmel tanít, mert meg kellene fogadnom a Krisztusi tanításokat a felebarátaim szeretetéről... meg még ki tudja mi mindent lehetne másképp látnom, éreznem, gondolnom, csinálnom!?

Igen valóban könnyebb megoldás gyűlölni a cigányokat, mint tanulni tőlük az érzelmeik őszinte megéléséről, könnyebb lenézni a négereket, mint látni és hallgatni a vuvuzela hangját, attól félvén mit hozhat fel belőlem ez a hang és a rezgései.
De valóban azért születtem ide a Földre, hogy a szokásos minták mentén tagadjak, ellenségeskedjek, különbözőségeket figyeljek, vagy időtöltésből foglalkozzak spirituális dolgokkal a mély, őszinte szembesülések helyett?
Na, ugye, hogy nem! Van más választásom is! Sőt a mást választásom különböztet meg engem, ha (valóban) tudatos, őszinte felébredett emberré szeretnék válni! Azt viszont, hogy mit is szeretnék valójában csak a saját felelősségem eldönteni!

Ez az én mai történetem, de biztos Nektek is van sok hasonló megélt tapasztalatotok :)??

szeges képe
Előbb utóbb...
2010. június 18. péntek, 14:35 | szeges   Előzmény

Előbb vagy utóbb mindenkinek leesik, Michaelita! :)
Ez egy megkerülhetetlen "akadály", többek között erről (is) szól az elfogadás.

Lehet, hogy csak azt hitte az eladó, hogy a megszólítás hozott zavarba, de lényegtelen, mert Téged mindenképpen egy helyes felismeréshez vezetett...

Bár kicsit kételkedem abban, hogy Benned ez ne lett volna meg eddig is...;)))

Michaelita képe
... tudom?...
2010. június 18. péntek, 15:23 | Michaelita   Előzmény

Köszönöm Szeges! Nagyon kedves Tőled, hogy a jót feltételezed rólam:)

Én kicsit, úgymond szigorúbb vagyok magamhoz, mert ha eddig is meg volt már bennem bármi, akkor is szeretnék egyre tudatosabban gondolkodni, látni, érezni, cselekedni::)) ... úgy gondolom ugyanis, hogy csak a minél mélyebb megélésnek, megtapasztalásnak van számomra értelme...

Gratulálok!
2010. június 18. péntek, 15:59 | bodza (útkereső)   Előzmény

Nagyon tetszik a hozzászólásod és felismerésed!

Tudod, a mi lakótelepünkön most lakik jó pár indiai család, itt dolgoznak a városban, mind felsőfokú végzettséggel rendelkeznek. Az asszonyok hagyományosan öltözködnek, csodálatos szárikban járnak, de az itt élőknek ők csak "cigányok". Az egyik idős hölgy a madrasi egyetem matematika-angol szakos tanára, ahogyan a lánya is. Kevés angol tudásommal sokat beszélgetek velük. Múltkoriban bejöttek a telepi guberálók, persze sok ember lent, kezdték az összehasonlítgatásokat...Ők nem tudnak magyarul beszélni, de megérezték, és felmentek mindannyian. Láttam, hogy szinte szégyellik magukat.

Tegnap előtt az idős tanárnőnek Namaste-val köszöntem, látnod kellett volna azt a mosolyt! Annyi szeretet volt benne!

Hét elején egy idősebb mérnök jött ki az egyik lépcsőházból, a bindi neki is mindig fel van festve. Hajnal volt, napkelte. Láttam, hogy készül valamire, ezért a kutyát magam mellé intettem és megálltunk, nem akartam az orra előtt átsétálni. Két kezét összekulcsolva, mély meghajlással köszöntötte a felkelő napot, aztán imádkozni kezdett. A nap akkor kezdte szétszórni a sugarait...Egész napom jó hangulatú és vidám volt. Ekkora tiszteletet imádság közben még senkiben nem láttam.

Tényleg lehetne egymástól tanulnunk...

Michaelita képe
köszönöm
2010. június 19. szombat, 9:33 | Michaelita   Előzmény

kedves Bodza! Nagyon jól esik a bíztatásod (s mi tagadás rámfér:) (mint többőnkre is)

És nagyon jól eső érzés olvasni soraidat a saját, átélt élményedről.