Nem értem | Önmegvalósítás.hu

Nem értem

Hozzászólások

31 hozzászólás
Ez most komoly? Szerintem hülyéskedsz.
2010. június 15. kedd, 22:44 | Éva.

Ez most komoly?
Szerintem hülyéskedsz.

Igen.. az. Hülyeségből nem írtam volna ennyit és ezt... Nem
2010. június 15. kedd, 22:53 | Szabó Peti (útkereső)   Előzmény

Igen.. az. Hülyeségből nem írtam volna ennyit és ezt... Nem mindenki egyforma. :)

Peti
2010. június 16. szerda, 11:20 | csaesz   Előzmény

megnézném, hogy azért nem tudom átérezni, megkeresni...stb mert nincs rá képességem, vagy azért, mert valami félelem visszatart attól hogy megkeressem. Ha még képesség hiányzik, akkor szerintem Sanyi szívnyitás gyakszija jól jöhet, hisz átérezni szívcsakránál kell, lehet még nincsen elégé nyitva. Ha valami félelem nem engedi, akkor nem is próbálkoznék addig más blokkok oldásával, amíg meg nem találtam ezen félelmek gyökerét, és fel nem oldottam azokat. Lehet, hogy kell hozzá külső segítség is, lehet, hogy előbb-utóbb egyedül is megy majd a kezdeti sikertelenségek után, ha többször rámész. Jó ha van a tarsolyodban türelem önmagad felé és kitartás. Beszélgesd meg magaddal, hogy tökmindegy mennyi időbe telik, addig csinálod szelíd türelemmel, amíg egyszercsak sikerül. Az elvárásnélküliség meg csupán döntés kérdése.

Annyira nem fektettem nagy hangsúlyt (még) a szívcsakrás medikre
2010. június 16. szerda, 11:51 | Szabó Peti (útkereső)   Előzmény

Annyira nem fektettem nagy hangsúlyt (még) a szívcsakrás medikre, pedig Sanyi is mondja, hogy az fontos...

Köszi Neked is a segítséget...

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Bizony fontos a szívnyitás, a legfontosabb gyakorlatok közé
2010. június 16. szerda, 14:10 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Bizony fontos a szívnyitás, a legfontosabb gyakorlatok közé tartozik! Ezzel kellene kezdenie mindenkinek, majd önelfogadás, önszeretet.

Ha oldásoknál nem jutsz tovább a félelmeid miatt, akkor azok a félelmek tényleg nem kerülhetőek meg, szembe kell velük nézned akár éber, akár elmélyült tudatállapotban! Kezdd ott, ahol hamarabb elérhetőek és menj bele, vállald fel a fájdalmat, veszteséget, éld bele magad annyira, amennyire csak tudod!

Persze van egy határ a félelmekben, amin néhányan nem tudnak túllépni, mert annyira berezelnek, de nehogy azt hidd, hogy Te is közéjük tartozol! ; )

Na akkor vallok. Fiatal koromban én is féltem ettől
2010. június 16. szerda, 14:12 | Éva.   Előzmény

Na akkor vallok.
Fiatal koromban én is féltem ettől ,attól.

Például,ha az arcomat mostam,marhára siettem,hogy minél előbb lássak,és én is gondoltam rá,hogy addig valaki a hátam mögé kerülhet...

Aztán a pók fóbiám.
Szerencsétlen Apám fél éjszaka a pókot üldözte a szobámban,mert addig nem voltam hajlandó lefeküdni,amíg a pók ott volt.
Aztán az öcsém a csónak evezőt a fejem felett lengette,ott lógott egy bazi nagy keresztes pók ,
én meg annyira majréztam tőle,hogy inkább beugrottam a mély vízbe,pedig nem tudtam úszni,
a Balaton kellős közepén./ja és ott volt egy örvény is,azt sem tudom ,hogy úsztam meg/
Úgy iszonyodtam a póktól,hogy a legmélyebb álmomban kiugrottam az ágyból üvöltve.
Az Apám /megint / átrohant,villany,mi van,és akkor láttuk,hogy egy szintén testes példány ráesett a plafonról a párnámra...na szóval...

Érdekes módon ezek a dolgok ,, maguktól ''elmúltak.
Ahogy én változtam fokról fokra,ezek is eltűntek.
Most pók ügyben a ló másik oldalán vagyok.
Teljes a békesség velük,soha nem bántom őket,és normális a jelenlétük.

Egyszer sajnos azt láttam,hogy egy elég nagy keresztes pók rohan a kutyák felé,és a kutyákat féltettem,
és sajnos már lendült a lábam,és kinyírtam.És iszonyú volt,mert közben láttam,hogy egy nagy fehér gubót görgetett maga előtt amiben a kicsinyei voltak,de a lában gyorsabb volt.
.
Amikor ezt felismertem,teljesen kikészültem,hogy mentette az ivadékait,és ezért nem tudott gyorsabban futni,és ezért kellett meghalnia.
Ne tudd meg,hányszor jut eszembe,és nem tudom megbocsátani magamnak,hogy ezt nem vettem észre.
Iszonyatos érzés,mert aljasnak és igazságtalannak tartom,és nem vettem észre.
Ez vagy 5-7 éve volt,és sokszor látom magam előtt ma is ,és kikészülök,hogy ilyet csináltam.

Azért hoztam fel a két ellen példát,hogy látod a félelmek elmúlhatnak,sőt még a ló másik oldalára is átcsaphatnak. /egyik sem jó/

u.erika képe
Szia Èva!
2010. június 16. szerda, 14:25 | u.erika   Előzmény

Aha!;)
Èn egy nagy fekete pók vagyok...Ez jött le egyszer a belsö állata meditációban.
Most már értem miért találtál ellenszenvesnek! :)))

Erika Szeretettel!

Ezt most humornak veszem. Soha nem voltál nekem ellenszenves, am
2010. június 16. szerda, 14:56 | Éva.   Előzmény

Ezt most humornak veszem.
Soha nem voltál nekem ellenszenves,
amikor összekötöttük a bajuszt,annak oka volt,
az pedig nem az ellenszenv.

Egyébként is ez az ellenszenv, az már gáz,ott gondok vannak.

Ja ,és a másik amiért nem stimmel a dolog,hogy a félelmem a
2010. június 16. szerda, 14:59 | Éva.   Előzmény

Ja ,és a másik amiért nem stimmel a dolog,hogy a félelmem a póktól még gyerekkoromban volt.
Most már szeretem őket...úgyhogy ez csak poén szinten jön be,de nevettem én is.

szintén szeretettel: Éva

u.erika képe
Szia Èva!
2010. június 15. kedd, 23:51 | u.erika   Előzmény

Bocs amiért megint a másik oldalról beszélek.

Tudod ezen az oldalon nem csak olyanok szólalnak meg akiknek a látás,és különbözö érzékelés természetes.

Legalább Peti kiterítette a kártyáit.
Öszinte elismerésem érte!

Amugy én is egy senki vagyok ezetorikus körökben....

Ugyhogy nem számít a véleményem.

Üdv!Erika

Szia Erika! Csak azért csodálkoztam el ,amit Peti írt,mert a
2010. június 16. szerda, 12:11 | Éva.   Előzmény

Szia Erika!
Csak azért csodálkoztam el ,amit Peti írt,mert a hozzászólásai nem erről tanúskodnak,mint amit itt ír.

Egy perccel előtte olvastam egy hozzászólását egy másik blogban amitől elájultam,pozitív értelemben.
Akkor jöttem ide ,és olyan nagy volt a kontraszt,hogy azt hittem ,hülyéskedik.
Én komolyan kérdeztem ezt,mert a hozzászólásai alapján valahogy nem tudom ezt elképzelni,
vagy akkor egészen mást mutat magáról kifelé.
Ez a két verzió lehetséges.
Ha ez tényleg így van,ahogy írja,akkor egész mást mutat magáról kifelé.
Ezt most megint lehet kritizálni,vállalom,mert semmit nem írok rosszindulatból.

Még annyit szeretnék mondani Erika,hogy nem tudom mért beszélsz
2010. június 16. szerda, 12:44 | Éva.   Előzmény

Még annyit szeretnék mondani Erika,hogy nem tudom mért beszélsz ,,másik oldalról''.
Azért mert vannak véleménykülönbségek emberek között,azért még nem tudom miért kéne különböző oldalakra osztani a közösséget?

Szerintem itt mindenki ugyanazért van,és azért mert van vélemény különbség,az még nem kell ,hogy
megossza az embereket.
Nem hiszem,hogy itt bárki is bárki ellenében lenne,és úgy látom,hogy pont a vélemény különbségek kapcsán tanulunk egymástól.

Képzeld el ,ha mindenki ugyanazt fújná,szóról szóra ugyanúgy,akkor mégis mi értelme lenne az egésznek.
Szerintem pont ,hogy nem vagyunk egyformák,és különböző vélemények vannak,pont ez az az érték
ami előre visz.

Teljesen mindegy ,ki kicsoda,mit tud,vagy mit nem tud,mindenki a saját személyiségéből tud adni valamit ,
ami a másiknak értékes.
Ez nem ki mit tud,és egyébként mindenki tud valamit,amivel a másiknak segíthet.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
A személyiségek sokféle variációban léteznek
2010. június 16. szerda, 15:45 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Nem biztos, hogy azért van különbség, mert mást mutat magáról Peti, mint amilyen!

Amiatt is lehet ez a különbség, mert bár van benne bölcsesség ami jóval korábban fejlődött, de ebben az életében még nem nyitotta fel személyisége mélyebb bugyrait, így összegyűlhetett benne az a sok félelem amivel most is küzd.

A személyiségek sokféle variációban léteznek, ezért nem elég, ha csak magunkból indulunk ki, a teljesen más felépítésű személyiségekbe is bele kell lássunk, hogy megítélhessük őket.

Drága Sanyi
2010. június 16. szerda, 18:24 | Éva.   Előzmény

Hogy indulhatnék ki magamból,mikor épp egy másik embert szemlélek?

Olvasom a hozzászólásait,amik rendkívül magabiztosak,picit és finoman pimaszok,
mindig határozottságot,viszonylag rendezettséget,könnyedséget sugallnak.
Erre egy perc múlva itt találom magamat,és látom amit ír.
Először kételkedem,aztán amikor ezért kapok,akkor nem analizálgatok,az a Te dolgod,
hanem azt írom Erikának válaszolva,hogy eddig kifelé egészen másképp kommunikált,mint amit most itt feltárt nekünk.
Ez nem ítélkezés,hanem tények.

Lehetne ezt a dolgot analizálgatni,hogy ezt a belső bizonytalanságot,félelmeket kompenzálja azzal
amit kifelé mutat,vagy ahogy kifelé kommunikál, /határozottság,nyugalom/ de nem analizálgatom,mert nem ütöm az orromat a Te dolgodba.
Viszont fentiek miatt nem értek egyet azzal ,amit írtál,hogy magamból indultam ki ,és ítélkezek.
Remélem érthető,hogy miért nem.

u.erika képe
Már ez igazi elörelépés hogy legalább felismerted!;) Csak
2010. június 15. kedd, 23:42 | u.erika

Már ez igazi elörelépés hogy legalább felismerted!;)

Csak szépen lassan!Ez nem egy futóverseny.

Èn rejtvényt látok ami írtó nehéznek tünik,de addig bírkozom vele mígnem sikerül végre megfejtenem.
Egyiket a másik után.Nem egy rakást egyszerre.

Személy szerint én nagyon ritkán meditálok,inkább a környezetem jelzéseit figyelem.
De kinek mi fekszik jobban.Erre nincs recept.

Üdv!Erika

Claryssza képe
Könnyen összemosható a félelem az aggodalommal. Amikor már a
2010. június 16. szerda, 0:55 | Claryssza

Könnyen összemosható a félelem az aggodalommal. Amikor már a félelem szülte gondolatok vannak bennem, azt már az ego gyártotta, akkor az már aggódalom. A félelem az más, az hasznos is, alapban VÉD.

Claryssza képe
Sanyi 1másik helyen már válaszolt ide is:)
2010. június 16. szerda, 1:21 | Claryssza

Mint valamelyik dalban, azt hiszem Ákos talán:
-Valahol egy válasz csak a Te kérdésedre várt:

"A teljességtől a nem tudás választ el, nem tudjuk, hogy benne vagyunk. Egy álomba merültünk, amelyben azt álmodjuk, hogy nem vagyunk teljesek. Tehát az illúzió pont az, hogy azt hisszük, elvesztettük Önmagunkat, elvesztettük a teljességet.

Hogyan lehet felébredni ebből?
Úgy, ha elengedjük az illúzióhoz való kötődésünket és merjük választani a felébredést.

Olyan ez, mint az életben, amikor tudod, hogy mi lenne a helyes út, mégsem mersz azon járni, mert félsz elengedni a mostani rosszat. "

Én is...
2010. június 16. szerda, 10:09 | bodza (útkereső)   Előzmény

Én is félek. Nem mindentől, sikerült már sok mindent elengednem, mégis még mindig tele vagyok...Odáig jutottam el, hogy esténként egy adott dologra koncentrálok, és jönnek is elő a képek. Csak úgy kavarognak elő, egyik a másik után. Olyasmik is, amiket már rég "elfeledtem". Próbálom őket útjukra bocsátani, de nem tudom, hogyan kell. Másnap este kezdődik elölről, még több kezd feljönni, kavarogni. Attól félek, mi lesz, ha "elmennek". Tudom, hülyén hangzik, de tényleg így érzem. Félek, mert nem tudom mi következik. Ezek családi dolgok most.

Amikor a munkámmal volt kapcsolatos, az gyorsan elment, elengedtem, és felszabadítóan jó érzés töltött el/be utána. De ez csak néhány év volt az életemből, amin most dolgozom, az pedig az egész eddigi életem...

Megértem Petit, bár engem nem a szellemek töltenek el félelemmel, hanem valami más, amit megnevezni sem igen tudok. Talán így lenne a legkifejezőbb: félek a félelemtől.

szeges képe
Ne félj Bodza...
2010. június 16. szerda, 10:47 | szeges   Előzmény

... a félelemtől, mert az is csak illúzió...:))

Szokták ajánlani - talán a Webmester is - hogy éld meg mindennek az elvesztését, amihez kötődsz.

Nekem sikerült ezt nem csak megélnem. hanem átélnem is a maga teljes fizikai valóságában.

Tényleg elszállt mindenem, és amiről eddig azt gondoltam, hogy félelmetes lesz, most csak azt mondhatom, hogy inkább egy felszabadult, örömteli érzést hozott...

Lehet, hogy apránként soha nem lesz vége. Szerintem engedd el először a félelmet, aztán a többi is eltűnik talán...;))

"attól félek, mi lesz, ha elmennek"
2010. június 16. szerda, 11:07 | csaesz   Előzmény

én is hallottam arról, hogy sokszor a lélek azért nem meri elengedni a blokkokat, mert azokba legalább tud kapaszkodni, biztonságérzetet adnak neki. Vannak lelkecskék, akik dolgoznak magukon, szeretnének tisztulni, de amikor a blokk elhagyni készülne az aura utolsó rétegeit is, akkor a lélek megijed és újra visszarántja azt megához, mert fél a semmitől ami a blokk után marad. Ezért jó az, hogy ha valamit elengedünk, cserébe kérünk az égiektől más, jó érzéseket a rossz dolgok helyére. Pl oldás után meditációban elképzeljük, hogy szétnyílik az ég kékje és egy fénysugárban belénk áramlanak azok a minőségek, amik akkor éppen eszünkbe jutnak hiányként. pl biztonság, öröm, szeretet...stb. Így a lélek nem veszíti el a kapaszkodóját, tud ezekbe a pozitív minőségekbe fogódzkodni, és nem lesz arra szüksége, hogy visszarántsa azokat a félelmeket vagy bármit, amit nagy munka árán elengedett.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Nem valami összehúzott, kicsinyke állapottól félsz?
2010. június 16. szerda, 16:02 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Nem valami összehúzott, kicsinyke állapottól félsz? Lehet, hogy nem kapcsolódik egyik élettörténetedhez sem, mégis a legtöbb félelmed mélyén ez lapul.

A hozzászólásaid alapján tényleg azt hittem hülyéskedsz. Ne
2010. június 16. szerda, 12:30 | Éva.

A hozzászólásaid alapján tényleg azt hittem hülyéskedsz.
Ne haragudj.
Tudod azokból egész más jön le.Na mindegy.

Nem tudom milyen gyakorlatokat csinálsz,de ha nincs meg az alap,tehát nem a legelejéről haladsz,
akkor nem szerencsés úgy gyakorolni.
Lehet ,hogy olyan gyakorlatokat csinálsz,ahol kellettek volna az előzmények,és azok hiányában többet ártasz magadnak ,mint használsz.

Szerintem Sanyival kéne konkrétan megbeszélned ezeket a dolgokat,hogy foglalkozzon veled személyesen egy kicsit,amíg kitisztázódik,mi a probléma.
Nagyon úgy tűnik,valamit nem jól értettél meg,nem jól csinálsz,és akkor inkább nem kéne egyedül csinálnod.

Szerintem beszéld át Sanyival,hogy vannak ezek a dolgok és valószínű,hogy kéne neked,hogy egy darabig vezessen ebben,hogy jól értsd,és jól csináld.
Addig meg jobb lenne ,ha inkább szüneteltetnéd a dolgot./szerintem/

"A hozzászólásaid alapján tényleg azt hittem hülyéskedsz. Ne
2010. június 16. szerda, 13:10 | Szabó Peti (útkereső)   Előzmény

"A hozzászólásaid alapján tényleg azt hittem hülyéskedsz.
Ne haragudj.
Tudod azokból egész más jön le.Na mindegy."

Van elméleti tudás és van gyakorlat(ból fakadó tudás) ---> asszem nem kell mondanom, hogy melyikből van több. :) Emiatt tűnik kontrasztnak a dolog...

"de ha nincs meg az alap" ------> mhh.... van benne valami. :)

Nem tudom ,hogy mi van neked meg a Sirályból? Milyen gyakorlatok
2010. június 16. szerda, 13:27 | Éva.   Előzmény

Nem tudom ,hogy mi van neked meg a Sirályból?
Milyen gyakorlatokat csinálsz?

Úgy értettem az alapot,hogy mondjuk nem lehet rögtön a belső látással kezdeni,
ahhoz komoly alapok kellenek.
Vagyis hogy szerintem akkor lenne tényleg hatékony a gyakorlatozás,ha az ember a legelejéről ,lépésről lépésre csinálná végig.
Ha ez nem így van,akkor szerintem lehetnek gubancok,mert hiányoznak az előző lépcsőfokok,az alapok.
Így értettem.

Ezen kéne gondolkodnod,hogy amiket csinálsz,
csak kiragadtad az egészből,/mert akkor van gubanc/,
vagy lépcsőről,lépcsőre csináltad.

Ezt Te tudod,és lehet ,hogy tetten is éred az okot.

HajduM képe
Mi a menetrend? Hogyan kéne kezdeni? Nekem is vannak ilyen gondj
2010. június 16. szerda, 17:43 | HajduM   Előzmény

Mi a menetrend? Hogyan kéne kezdeni? Nekem is vannak ilyen gondjaim. Kiegészülve azzal, hogy nagyokat reccsen a szekrény, meg minden izgő mozgó hangok villannak fel néha. Én se fekszek le, míg le nem alszok a székről, ha egyedül vagyok. Meg valami fény kell nekem is. Érdekes asszonyommal itt is nagyon ütközünk. Ő nem tud aludni, ha megy a tv, én meg azonnal felébredek, ha kikapcsolja, vagy ha én kapcsolom ki, van, hogy órákig nem tudok elaludni.

Én afelé tendálok, hogy, magának az életnek a kérdéseit boncolgatom, hogy tehát mi is az élet, és arra jutottam, hogy amiben vagyunk, az a halál éppen, ezért innen elkerülni csak jó lehet. Az Evola féle írás amelyben a Tibeti halottas könyv részleteit magyarázza, úgy ír az életről, mint a „halál „ állapotában végrehajtott akcióink sikertelenségének „következményeiről” ebből fakadóan jön létre az a karmikus feladatsor, ami miatt újra kell itt születnünk. Arra jutok tehát, hogy amit életnek nevezünk most, nem egyéb, mint felkészülési szakasz a halálban kiállandó próbákhoz, egyfajta edzőtábor, és ezek a félelmek, amik előjönnek, mind a kiképzés részei, mint katonai kiképzésnél az éleslövészet..

Vagyis megfordul az élet-halál kérdése, és amiben éppen vagyunk, az a halál, és nem egyéb itt a dolgunk, minthogy felkészüljünk a valódi életre, ami egyenlő a fizikai világ elhagyásával amit most halálnak tekintünk.

Ahogyan mondja is Jézus, hogy hagyd el apádat anyádat fiadat testvéredet ha engem akarsz követni… Engedd, hogy a halottak temessék el a halottaikat… Aki az eke szarvára tette a kezét, hátra ne nézzen… Add oda magad az Istennek okos élő áldozatul… stb…

Ha megértjük, hogy ezek a félelmek nem egyebek, mint ehhez a fizikai síkhoz való valamilyen kötődésünk, szeretet és gyűlölet, félelem és bátorság…ezek mind kötődések, valamihez való ragaszkodás, ami mindenképpen a fizikai síkhoz köti az embert.

Ha tehát spirituális, Isten felé fordulás útjára léptünk, ne ragaszkodjunk tovább a fizikai lét dolgaihoz. Amire szükségünk van meg lesz, de gyűjtögetni vagyont felhalmozni, semmi értelme, hiszen úgy megyünk el innen, ahogyan jöttünk. Meztelenül, semmit nem vihetünk el innen.

Vagyis a félelmeinken meditálni, és keresni, hogy az mihez való kötődésünkre mutat? Kilépek a fürdőszobából a tök sötét folyosóra, és úgy érzem, hogy van valami mellettem, és menekülök a világosra. Mi ez az érzés? Meditációban fel kell idézni a helyzetet és az érzést, és figyelni a hatást, hogy mit csinál. Jó pár félelmemtől megszabadultam így mostanában. Na van még bőven, de már egészen más szemmel tekintek a félelemre. Tudom, hogy ezek szükségesek, éppen arra a létszakaszra, amikor kilépek innen az életbe, a valódi életbe.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

Vigyázz Miki,nem szerencsés Evolát összehozni Jézussal. Evola
2010. június 16. szerda, 18:41 | Éva.   Előzmény

Vigyázz Miki,nem szerencsés Evolát összehozni Jézussal.
Evola sokkal tovább megy,a megnyilvánult és a meg nem nyilvánulton is túlra.
Inkább jellemezhető a Buddhai felébredéssel.
Szóval amiket idéztél tőle,azért ilyen összefüggésben kell értelmezni,
nem a túlvilágról van szó,és újraszületésekről,hanem a teljes metafizikai megvalósításról,amikor
mindezek /sőt Isten is benne van ebben/ fölé ! kerülsz...
Ő erről beszél...
de azért klassz ,amit írsz.

HajduM képe
Annyiban éreztem harmonikusnak a kettőt, hogy Jézus is beszél a
2010. június 16. szerda, 18:53 | HajduM   Előzmény

Annyiban éreztem harmonikusnak a kettőt, hogy Jézus is beszél a fizikai világtól való elfordulástól. És Evola is ezt emeli ki. A halálban való működést sem mutatják be nagyon másként. Ha csak arra gondolunk, hogy Jézus is megjárja a Poklot. Evola is egyfajta pokolról beszél, csak részletesebben fejti ki a Tibeti halottas könyv, mint ahogyan a biblia. De ha kilépünk a bibliai érából, akkor sok helyen olvasni, hogy a Hermetikát a gnoszticizmust a tradicionalizmust egy irányként értelmezik. A Gnoszticizmushoz pedig már bőségesen köze van Jézusnak is.

Én látok analógiákat.

Persze Jézus feltámadásról beszél, azonban Evola ezt nem tagadja, hanem a halálban végrehajtott sikeres akciókról beszél, amik elvezethetnek Istenhez. Újjászületés és újraszületés között igen kicsi a differencia, akár szinonimákként is értelmezhetem.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---->> Semmi nem hozható helyre azzal a szemlélettel, amivel elrontották azt. <<----

,, Az élmények sorrendje a Bar-do Thos-sgrolban – a túlvilágon
2010. június 16. szerda, 20:59 | Éva.   Előzmény

,, Az élmények sorrendje a Bar-do Thos-sgrolban – a túlvilágon lefutó sorsszerű eseményekkel foglalkozó más tanításokhoz képest – egyfajta fordítottságot mutat. Miként már utaltam rá, a tanítások két halálról tesznek említést. Az egyik a testi szervezet halála, míg a másik a lelki és szubtilis elemek egységének egy bizonyos idő elmúltával hirtelenül bekövetkező felbomlása. Ez az egység az emberi individuum öröksége, amellyel az elhunyt bensőleg összekapcsolódik, végül azonban – mint mondtam – ez is feloszlik. E ponton alapvető alternatíva jelentkezik: vagy elhomályosodás lép fel, vagy pedig a tiszta szellemi centrum felszabadulása és Fénnyé való átlényegülése következik be – feltéve, hogy e princípium az életben már valamelyest aktiválódott és megszilárdult, s az egyén létének középpontjává lett. A tibeti szöveg szerint azonban az ájulás egy rövid időszakát (körülbelül három és fél nap), valamint az „elemeken való átkelést” (a benső átélésben: „a Föld belesüllyed a Vízbe, a Víz a Tűzbe, a Tűz a Levegőbe”) követően az elhunyt hirtelen a legvégső próbával szembesül, mégpedig a Valóság tiszta, kristályos ősfényének szemtől szembe való megtapasztalásával, amikor is „minden dolgok olyanok, mint az üres, felhőtlen égboltozat, és a mezítelen, folttalan öntudat hasonlatos az átlátszó ürességhez, amelynek sem kerülete, sem középpontja nincsen”. Ha a lélek képes ezzel azonosulni, mintegy teljesen feláldozva illuzórius önmagát, s elégetve önmagában mindazt, ami „más”, ami „tudatlanság” azonnal elérheti a Végső Megszabadulást. Ha azonban félelem támad benne, valamint felerősödnek azok a gyökérokok, amelyek a véges létezés világát valóságosnak hitették el vele, nem lesz képes erre, s a túlvilág adta legmagasabb lehetőségtől elesik.''
/Julius Evola A megvalósítás és a halál utáni akciók/ ez konkrétan az a rész ,ami a tibeti bardo-t magyarázza,de maga a könyv sokkal tovább megy,viszont itt van ebben a szövegban is:

A Végső Megszabadulást !
ez itt a lényeg,ez túl van minden létesülésen,és jóval magasabbra visz,mint a ,,Mystica Unio''

ezt szerettem volna mondani,tehát nincs analógia csak és kizárólag a hindu ,buddhista,és a tradicionalista létszemlélettel
a többiek,akiket említettél nem mennek el idáig,és ez nagyon nem mindegy...

beatrixalyssa képe
fogadd be
2010. június 17. csütörtök, 9:00 | beatrixalyssa

en ugyanilyen problemakkal kuzdtem-kuzdok.
a hibakat, tevedeseket el kell fogadni, ezutan megoldhatod vagy valtozttathatod oket.
fogadd el magad igy ahogy vagy, igy vagy tokeletes.
ird le naponta tobbszor, hogy tokeletes vagy es teljes.
a szellemekkel kapcs.- ezek nem mas, mint tiszta energia, tehat pozitiv dolgok, letek.
nincs rosszindulatu, mert az energia pozitiv.
de nekem sokszor segitett, hogy azt mondtam- jezus neveben tavozz!
egyebkent egy pszikos baratnom azt mondta az elmult napokban, mert 1 honapja hunyt el parom edesanyja, hogy ezek a dolgok erzeki csalodasok.
szoval, hidd el, hogy nincs ok felni.
meditacio- 25 lepcsofok, gyonyoru taj, nap, illatok, szinek, szerertett tars, orom, negativ pozitivva valo formalasa.

Domoszlai Katalin képe
Hellinger
2010. június 17. csütörtök, 20:00 | Domoszlai Katalin   Előzmény

Ugyanez volt velem is, nem tudtam igazán mélyen meditálni amíg nem rendeztem a dolgaimat a halottaimmal... Ehhez kellett egy Hellinger.

Gyurkó Zsolttól kérdeztem egyszer, Ő azt válaszolta, addig, amíg ilyen félelmed van, semmi más gyakorlatot ne csinálj, csak old a félelemet. Légző gyakorlatokkal. Próbáltam, de tényleg a Hellinger segített nekem igazán. Viszont, amit a Zsolt ajánlott, azt a blokkot oldotta fel, hogy felismerjem, Hellingerre van szükségem!

Aztán pedig a Sanyi személyesen. Ehhez el kell jönni a klubba.
Nekem is volt gondom azzal, hogy mit jelent ez, fogadd be, engedd el, stb., az ott kapott magyarázat azonnal felnyitotta a szememet és azóta ugrásszerűen fejlődök. Már nem elméleti a tudás, ami a Sirály csomagokban van...