A kereszténység hozadéka: Félelemháló 1. rész | Önmegvalósítás.hu

A kereszténység hozadéka: Félelemháló 1. rész

Hozzászólások

178 hozzászólás
szeges képe
Igen, szerintem is...
2010. május 25. kedd, 9:23 | szeges   Előzmény

... most valami nagy melegséget érzek...

Most,hogy így ,,mondod '',bevallom tegnap én is erősen
2010. május 25. kedd, 10:49 | Éva.   Előzmény

Most,hogy így ,,mondod '',bevallom tegnap én is erősen elgondolkodtam úa írásain.
Azon gondolkodtam,hogy mi lehetett az ,,úa ''-zás ?

Merthogy akárhogy is olvasom amiket ír ,nem tudok belekötni.
Lehet ezzel egyetérteni,vagy nem,de ez szubjektív megítélés kérdése.
Egyszerűen olyan szépen okosan ,logikusan vannak összeszedve a dolgok nála,hogy nem lehet cáfolni.
Nem a ragacsos,ész nélküli ,idegesítő hittérítő duma,hanem okos,logikus,és bőséges ismereteket hordoz.

Hmmmm...mi akkor az ,,ua-''-zás?

szeges képe
Tudom, hogy Te is érzed... Az Ő kulcsa a SZERETET... És azt
2010. május 25. kedd, 11:03 | szeges   Előzmény

Tudom, hogy Te is érzed...

Az Ő kulcsa a SZERETET...

És azt mindegy, hogy milyen szél hozza...

Hát ez az . Lehetne tanulni tőle ,hogy mi az igazi
2010. május 25. kedd, 13:11 | Éva.   Előzmény

Hát ez az .
Lehetne tanulni tőle ,hogy mi az igazi szeretet.

Feltétel nélküli,türelmes,nem sértődik meg,és nem minősít senkit.
Szépen türelmesen,kitartó szeretettel mondja az általa felismert igazságot,
és ebből nem zökkenti ki semmi gyarló emberi dolog /hiúság,értetlenség,sértődés ,egyebek/

Hát már megint tanultam valamit.

Fogalmazzunk így:
2010. május 25. kedd, 13:53 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

kezdetben vala az ige: elég kemény megfogalmazásokkal, amik csöppet sem voltak szeretet-teljesek

majd vala a  szeretet maga: ha jól látom, egyre jobban megnyílik, és megvalósítja önmagában a kezdeti igéket ;), azaz teljesen jó úton jár

Igen ,én a kezdeti dolgokból kimaradtam,azért nem értettem.
2010. május 25. kedd, 16:07 | Éva.   Előzmény

Igen ,én a kezdeti dolgokból kimaradtam,azért nem értettem.

Szűcs Éva/ úá Úton állónak neveztem el magam , mert az elején
2010. május 25. kedd, 16:04 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

Szűcs Éva/ úá

Úton állónak neveztem el magam , mert az elején , itt többen
azzal " vádoltak " , hogy mit keresek itt , akadályozom a
spirituális megvilágosodást a keresztény szövegemmel ..stb..

Régebbi írásomban megtalálod a névváltoztatást
; névtelen útonlevőből lettem ezért útonálló ....

Az ismereteimet Istentől kapom .
3 éve megtértem , mert úgy rakta össze az életemet az Úr ,
hogy nem tehettem mást ; engednem kellett , hogy véghez vigye bennem
azt , hogy teljesen odaadjam magam NEKI .
Kemény voltam , kényszerítenie kellett .

úá

UA-nak...
2010. május 25. kedd, 16:25 | Éva.   Előzmény

:)))))))))))))

Hát ilyen egy útonálló...

Szerencsére nem valami szektában tértél meg,és nem mosták ki az agyadat,
mert nagyon éles és tiszta a gondolkodásod.

Elárulnád ,hol jutottál el idáig?/nem hogy,hanem hol, milyen társaságban,körben volt az a megtérés?/
Komolyan érdekelne.

Manapság minden csöpög az úgynevezett szeretettől,de igazi,feltétel nélküli szeretettel nagyon ritkán találkozik az ember.
Ha ez még ésszel,és tudással is párosul,az meg már a ,, fehér holló '' kategória.

Azt is tudtam,hogy nem fogod begyűjteni a dicséretünket /Szegesét is/,és megköszöngetni,
mert akkor meghazudtoltad volna ,amit gondoltunk rólad.

Szóval változatlanul: Tiszteletem

hermess képe
H: Én írtam ezt Miklósnak
2010. május 25. kedd, 17:19 | hermess   Előzmény

UÁ-zás alatt értve azt a "rendíthetetlen" hittérítést, amit UÁ korábban itt produkált (megjegyzem, mintha finomodott volna, legalább is volt egy olyan mondata nemrégiben, hogy jó, akkor nem kellenek papok az istenkereséshez...). Arra utaltam vele, képzeljetek el egy fordított esetet, amikor egy ezoterikus, önismeretes dumával, meg esetleg az újjászületés elméletével - konzekvensen semmibe véve az ott kialakult értékrendet, fogalomhasználatot - nyomulna valaki ilyen intenzitással egy hithű keresztény honlapon. Vajon kapna-e ennyi türelmet, vagy már régen kiátkozták volna?

Tudom, hogy UÁ a megtapasztalt szeretetről ír, érzem, hogy volt neki istenélménye, egységélménye, és Hitben magasan fölöttünk jár. Ő a bhakti útját járja, az abszolút önfeladásét, önátadásét, amit a Szentek is követtek. A vallásosság a szívcsakra tudatossági szintjére jellemző istenkereső forma. Ebből ő átugorva a következő rációs, önmegvalósítós szintet (ami a másik ösvény - a gnosztikusoké, a belső keresőké, a megértés útja) kihagyva még feljebb kapaszkodott, ami egyébként számunkra is a következő lépés.

A gond az, hogy még nem mindig tud azon a szinten tartózkodni stabilan, mert akkor onnan "felülről" meg tudná érteni és be tudná fogadni az önismeret értékrendjét, azt, hogy mi nem kívülről, egy megszemélyesített Istentől várjuk a megváltást, hanem belül, önmagunkban, keressük Vele a kapcsolatot. És ebbe Jézus is belefér, senki nem tagadja őt meg, és a Szeretet gyakorlására is legalább olyan a mi késztetésünk, mint a vallásosoké, csak nem ész nélkül.

UÁ hite szerint ez bűn, nem tud még más utat megérteni és elfogadni Istenhez, mint az ő vallásos, önfeladós/önátadós útja. Ez a gond a vallással - kirekeszti, elítéli, megtérítendőnek tartja (mégpedig erőszakkal) a másképpen gondolkodót. Vagyis valami hibádzik azzal a nagy szeretettel benne, mert nem képes még mindenkit szeretni. Ha képes lenne, akkor nem is akarná megtéríteni... vagy ha elmenne hozzá vendégségbe (a honlapjára), akkor venné a tiszteletet, hogy az ott használatos fogalmakat ne akarja átmagyarázni, megkérdőjelezni, hanem inkább a közös mögöttes mozgatókat keresné bennük és a saját hitében. A "megértése" fejlesztésére használná fel a vendégeskedését a hittérítés helyett. Valóban az egységet keresné Lélektársaival is.

Ezt neveztem UÁ-zásnak.

Hermess-nek
2010. május 25. kedd, 18:40 | Éva.   Előzmény

Nem ismerem UA munkásságát,a korábbit meg főleg nem.

Többször láttam ezt az,, uá "-zást és arra kérdeztem rá.

Már Anita is írt, maga UA is, Te is , úgyhogy ki van elégítve a kíváncsiságom.

Én csak mostanában láttam a hozzászólásait,amikor bibliai kérdéseken gondolkodtunk,próbáltuk értelmezni,
és ott nem láttam semmiféle térítési szándékot a részéről.
Nagyon okosan,összeszedetten támasztott alá dolgokat.
Én ennek a tükrében reagáltam,és valóban feltétel nélküli szeretettel mondta amit akart,nem oktatott,sértegetett senkit./habár Ő kapott! /
Nekem ez tetszett,mert néha még én is hibázom ezen a területen. /is /

Ami ezt a külső-belső Istent illeti.
Szerintem ezt nem kéne ennyire élesen elválasztani.

A hinduk azt mondják,hogy Isten minden emberbe /és tulajdonképpen minden élőbe / inkarnál.
Tehát BENNÜNK VAN,ezt tudjuk ./Próbáljuk meg is élni./

Amikor különböző gyülekezetekben vannak ezek a megtérések,akkor ők is azt mondják,hogy Jézust,Istent a szívükbe fogadják.

Ugyanakkor BENNE IS VAGYUNK,és én nem mondanám ,hogy ez a benne lévőség
egy külső Istent feltételez.

Sokszor mondom én is hogy fentről jön ez vagy az,és úgy is érzem.
Mondjuk egy intuíciónál,amikor a felső Éned nyúl le hozzád,és intuícióként éled meg.
Biztos tudod miről beszélek.
Szóval ez sem kint van,csak egy magasabb kiterjedésem,mondjuk testen kívüli,csak így van kint.

Aztán a vallásnál sem külső dolog ez,ha azt vesszük figyelembe ,amiket Jézus mond.
Azt mondja ,hogy ne kívül keressétek az Isten országát,hanem a szívetekben /bent/
és sorolhatnám.

Nekem furcsa ez az éles elválasztás,szerintem a kettő ugyanaz.
Amíg az ember nem él teljesen az Önvalójában,és hogy is mondhatnánk,hogy ezt bármelyikőnk is huzamosan meg tudná valósítani,addig csak tudjuk,hogy Isten bennünk van,illetve egyek vagyunk vele, de azért a gyakoribb tapasztalat az,hogy bizony benne vagyunk.
Meglátjuk mindenben,egy növényben,egy embertársunkban,a zenében,egy festményben,a világban.

Inkább ezt éljük meg ,hogy benne vagyunk,és csak ritkán ,meditációban,vagy amikor igazán árad a szívünkből a szeretet,akkor ,kivételes alkalmakkor éljük át magunkban.
Szerintem ez az Isten dolog az átélésétől függ.
Nálam soha nem volt ilyen ,hogy kint vagy bent.
Szerintem Isten áthat mindent,itt is van ott is van mindenütt van.

Abba sem kötnék bele,hogy egyes a vallások külső Istenről beszélnek,mert ezek a szent iratok annyira szimbolikusan értendők,hogy ez sem így van.
Itt is lehet mondani: Ahogy fent ,úgy lent.
Én legalább is úgy értelmezem,hogy az égi dolgok leképeződése,egy Idea,ami itt testesül meg.

Engem zavar ez a kint,bent.
Úgy gondolom,hogy teljességében a belső Istent csak a megvilágosodás állapotában lehet felfogni,
addig pedig minden egyéb megközelítésnek van valamilyen létjogosultsága a fentiek alapján legalábbis.

Nekem a Biblia Istene /Újszövetség/ sem külső Isten,mert Jézus ezerszer elmondja,hol van a mennyország,és Isten országa :
Bennünk !

/Ha az ember nem szó szerint olvassa a Bibliát,hanem látja a szimbólum rendszerét,akkor nincs itt semmi ellentmondás/
Persze lehet ,hogy én látom rosszul.
Szóval nekem a kint és bent ebben az esetben ugyanaz.

Úgy értem ezt hogy: ugyanúgy vagyok Én -Önmagam Isten, ahogy
2010. május 25. kedd, 19:09 | Éva.   Előzmény

Úgy értem ezt hogy:
ugyanúgy vagyok Én -Önmagam Isten,
ahogy Istenben benne van Minden. /aktuálisan én is /

vagyis hogy nincs ilyen,hogy külső Isten,belső Isten.

hermess képe
H: Igen, nekünk ez így kerek
2010. május 25. kedd, 21:39 | hermess   Előzmény

De várd csak meg, hogy UÁ mit fog ehhez szólni... Korábban bizony erősen agitált.

Pont az különböztet meg minden vallást az ezotériától, hogy a vallások Istent megszemélyesítik, és a sok bálvány helyett immár csak egyet imádnak bálványként, parancsait követik, és az ő törvényeit (amit persze emberek foglaltak írásba) tűzzel vassal betartatják. De minden vallásnak van "saját" istene, addig már nem jutnak el, hogy valóban csak Egy Isten, Egy Teremtő Erő létezhet...Vakhit megértés, a máshitű megértése nélkül.

A fundamentalista inkább felrobbantja magát és még 10-20 életet elveszejt, csakhogy istene kedvébe járjon. A vallásosság tudati szintjén a "rend és a törvény" betartása és betartatása a fő vezérlő elv, nagyon erős a csoporttudat, és aki nem tartozik oda - az ellenség. Ezen a szinten a bűntudat keltésével lehet az erős "valahová tartozás" igényű (Maslow) embereket irányítani. Még nem olyan nyitott a tudat, hogy a másképpen gondolkodót, ugyanazt az Istent másképpen keresőt is el tudja fogadni.

Minden vallás mentén van ezoterikus tanítás is - így a hinduknál ez a jóga, a zsidóknál a kabbala, az iszlámban a szufi, nálunk a gnosztikusok a legismertebbek. Ők belül keresik Istent, önmagukban szeretnének visszakapcsolódni, nem kívülről várják a megváltást, a psziché átalakításán (alkímia), finomításán munkálkodnak. Egy vallásosnak az önmegvalósítás - ördögtől való fogalom...

Az egyik út a hit ész nélkül (fura mód, mégis ez a rövidebb, ha képes Hitté válni, és abból a Megértést is beintegrálni), a másik pedig a megértés igazi Hit nélküli hajszolása. Ebből elég nehéz kikeveredni, mert a megismerés alapja a kételkedés. A két út azonban egyszer összeér, mint az M7 meg az M1 a budaörsi bevásárló központ előtt...:)

ÚÁ-nak valóban számunkra is példamutató Hite van... De az Istent másként keresők el nem fogadása már nem illene ahhoz a tudatszinthez, amilyen minőségű hittel bír... vagy ha mégis van benne el nem fogadás, megtérítési kényszer - akkor az a hit, az a szeretet amiről olyan szépen ír - már nem lehet hiteles.

Titokban abban reménykedem, azért jár hozzánk, hogy a másik utat is megismerje. Mert ha nem, akkor csak az igehirdetés működik benne.

H-nak / Szűcs Évának / úá A keresztény hit , Három Isteni
2010. május 25. kedd, 22:46 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

H-nak / Szűcs Évának / úá

A keresztény hit , Három Isteni személyt , tartalmaz , erre épít .

A Atya , A Fiú és a szt Lélek .

E három egy lényegű és isteni erővel bíró .
( emberi természet FELETTI Erő )
A megváltás műve ... ( az ember újjászületése , a bűntől való megtisztulása
és az akarata által , a bűn tagadása ; a föld Isten Törvényei szerinti " uralása")
... Általuk , Bennük és Velük mehet végbe az emberben és a világban egyaránt .

A gnosztikusok csoprtja a korai kereszténységben , ezt tagadta és
az ember saját maga megváltását hirdette .

Ma az ezoterikus vonalak is ezt vallják ill. tartják elfogadhatóbbnak ,
hiszen azt a látszatot kelti ez a gondolkodás , hogy " én " irányíthatok
dolgokat , akár a megváltásomat is ...

A keresztények pedig azt vallják , hogy Isten Üdvösségének Története
jóval túlmutat az ember saját , s főleg nem az Örök Életre szóló megváltásán .
Ezért természetszerüleg az ember megváltása is beletartozik , sőt
központi szerepet kap az Üdvtörténetben , hiszen Isten saját képmására teremtette
az embert és helyezte minden élőlény fölé ...stb. )

" az Én Útjaim , nem a ti útjaitok , az Én Gondolataim nem a ti gondolataitok stb.."

... vagyis van az embertől nagyobb, tőle objektívabb más minőségű Igazság ,
AKI maga a Legnagyobb Szeretet . Aki pont annyi tudást adott ( igen nyilatkoztatott
ki az Ő Tudásából az embernek ), hogy az képes legyen meglátni ,
mi is az ő igazi java ...Örök Életét illetően ...

Azért AKI vagyis személy ;
1/ mert ezt nyilatkoztatta ki magáról ...Intelligencia minden oldalról .
2/ az " AMI " nem teremthet ...stb.

Mi keresztények elkülönítjük , mi az amire az emberi értés és "erő " képes ,
s mi az amire nem képes . A Szeretet a mi hitünk szerint
egzisztenciális kérdés ... az egzisztenciám attól függ , hogy tudok e a
A Legnagyobb Szeretet mellett dönteni .

( Egyébként csak karriert építhetek ...
Utakat bőven bejárunk mi is , mint minden ember .)

A gnosztikus gondolkodás nem egy külső , az embertől független ,
Teremtő Isten tevékénységében hisz , hanem mindent azonosít Istennel ...
mindenben ott tudja Istent .
Ezzel a megközelítéssel tagdja a Teremtést magát és ez adja a különböző
látásmódot .

(a kettő sajna kizárja logikai úton egymást )

úá

UA-nak
2010. május 25. kedd, 23:31 | Éva.   Előzmény

,,A gnosztikus gondolkodás nem egy külső , az embertől független ,
Teremtő Isten tevékénységében hisz , hanem mindent azonosít Istennel ...
mindenben ott tudja Istent .
Ezzel a megközelítéssel tagdja a Teremtést magát és ez adja a különböző
látásmódot .

(a kettő sajna kizárja logikai úton egymást ) ''

úá

nekem azért nem zárja ki egymást ,mert Jézus azt mondta/nem tudom most szó szerint idézni,de biztos ismered/ hogy:
Ott vagyok minden fában,emeld fel a követ és ott vagyok,és ezt így sorolja..tovább
azt mondja feketén fehéren,hogy mindenben tudjam ott Istent !

A másik a megváltás,Isten által,vagy az Önmegváltás saját magam által
Szóval a második még sokkal nehezebb ,mint az első
/ezt nem csak a gnosztikusok hiszik így,de a hinduk ,buddhisták is../

Ez bizony lehetséges,csak nem úgy Lar't pour lar't,hanem előbb az embernek realizálnia kell a saját Isteni állapotát,és így Önnön Istenségén keresztül tudja megváltani Önmagát
Tehát ezt az isteni állapotot el kell érni,ezért kicsi ennek az esélye,de nem lehetetlen és igenis ,hogy lehet törekedni rá. /persze nem női út,ezt azért nem árt tudni/

Van több nagyon magas rendű világvallás,ahol vannak ilyen megvalósítási utak,és semmivel sem kevesebb a létjogosultságuk,mint Pl. a Kereszténységnek.

Én azért tisztellek,mert gyönyörűen kiállsz a meggyőződésedért,de be kell látni,hogy van több világvallás,amik másként közelítik meg az igazságot,és azoknak is van ugyanannyi létjogosultsága.
Ott fel lehet ébredni,meg lehet világosodni,itt meg lehet üdvözülni.
Kinek a hite szerint.
Nekem ez a véleményem.

Évának /úá gnosztikusok ... Igen , így van ahogyan írod . Nem
2010. május 26. szerda, 16:32 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

Évának /úá gnosztikusok ...

Igen , így van ahogyan írod .

Nem lehet egyiknek sem nagyobb létjogosultsága . Ezt kell diplomáciai úton elérni .

A baj csak az , hogy nálunk is és az Euban is szabad vallásgyakorlat van ,
de a muszlim országokban , aki kereszténnyé válik , azt bizony van még rá eset ,
a saját családtagjai szégyenítik meg ... nem írnám le a módokat ...
és még éltetnek olyan szokásokat ami , mind a nő , mind a férfi Istentől kapott emberi
méltóságát és szabadságát , a mi felfogásunk szerint , sérti ...

A muszlimokkal , közös az ősatya , Ábrahám .

Izmáel , Ábrahám első fia ( nem az , akit az Úr megígért , hanem , aki Sára
" hitetlensége " miatt fogant . Ő nyugszik a Kába kő alatt , így lett annak a népcsoprtnak
az ősatyja Izmael ... ( mert Isten Ábrahámnak tett ígéretét akkor is betartotta ; mármint azt , hogy minden nép ősatyja lesz ... Ismerik Jézust is , még a fogantatását is úgy , mint mi .
Így , ők ismernek , olyan hitigazságokat ( pl . Mária szeplőtelen fogantatását ) , amik a
továbbiakban a békés párbeszéd alapja lehet ...

Amiért mégis Mohamed prófétát tisztelik és nem fogadják el Jézust megváltónak az , hogy
nem hiszik ; Isten gyengesége TÖBB , mint az ember ereje .
Szerintük Isten nem lehet gyenge , csak Erős és ezt , ők , így tudják csak elfigadni .

Jól érzed , hogy a gnosztikus felfogásban nehezebb a megváltás , mint az Isten általi ...
Pont azért , mert olyan Erő kell ahhoz , hogy az emberi szív átalakuljon , ami
NEM Emberi Erő ...

... a nőnek is be kell járnia ezt az utat , másként nem tudja a társa javát szolgálni ...
a mi hitünk szerint nem tudja őt segíteni abban , hogy egyre jobban Istenben legyen a férfi
azon az úton amit neki kell bejárnia , az Isten megismerésében , hogy végül , ne
elvesszen , hanem üdvözüljön ő is ..., a férfi , a nőt ehhez kapja segítőtársául .
Nem másra ...

( az atya gondoskodó természete , jóval túlmutat egy anyai gondoskodáson ,
de " hasonlóan " érteti meg velünk , hogy az emberpár Isten két megnyilvánulási
formája , mert mindkettő ember is .

Igen van több vallás és mindegyik a helyére kerül Isten Örök Tervében ...

Azt , hogy ki , milyen úton jut el Istenhez , személy szerint változó .
Ahány ember annyi forgatókönyv ..., Isten örök titka minden emberi lélek ...

úá

Kedves UA,a legjobb úton haladsz az elfogadható kommunikáció
2010. május 26. szerda, 18:52 | Éva.   Előzmény

Kedves UA,a legjobb úton haladsz az elfogadható kommunikáció felé.

Azt értem ez alatt,hogy alig van idézet,és a SAJÁT GONDOLATAIDDAL érvelsz.

Szerintem itt van a kutya elásva.
Ez lehet a kollektív irritáció tárgya,ahogy kommunikálsz.
Nem amit szeretnél mondani,hanem ahogy tálalod.

Elég hosszúak a hozzászólásaid,végig bibliai idézetekkel tele.
Bár tetten érhető a gondolkodásod,hogy érted amiről beszélsz,mégsem
a megfelelő módon teszed ezt. /itt ezen az oldalon/

Próbáld meg ezeket a hivatkozásokat,amiket citálsz a Bibliából ,hétköznapi nyelvre lefordítani,és a saját gondolataiddal elmondani.
Így is kiállhatnál a hited mellett,sőt így állhatnál ki eredményesen.
Hidd el sokkal többen elolvasnák,és nem irritálna senkit a saját gondolat,legfeljebb nem értenének vele egyet.

Én itt több blogon keresztül védtem a kereszténységet az Újszövetségre hivatkozva ,és főleg Jézus tanításait figyelembe véve.
Egy rossz szót nem kaptam /sőt /. Jézus és Isten itt közös nevező.
Ugyanúgy lehetne neked itt helyed,ahogy bárki másnak.
Erről beszélünk itt különböző megközelítésekből.

Ha a kifejezési eszközödön változtatnál,nem lógnál ki ebből a közösségből.
Ez mindenkinek jobb lenne,talán neked is.

Én eldobnám az UÁ-t,és mától aláírnám minimum a keresztnevemet.
A vallásomat, hitemet a saját gondolataimon keresztül adnám át,és csak szükség esetén idéznék nagyon röviden,de a saját gondolatom ,érvelésem dominálna.
Nem hiszem,hogy bárkit is ez innentől fogva irritálna,esetleg nem értene egyet,de ez nem ugyanaz.

Még szeretnék néhány észrevételt tenni a hozzászólásodhoz.

1.) A vallási tolerancia az kéne ,valóban,de sajnos a kereszténység sem toleráns vallás,és ebbe már nem is akarok belemenni. /végig kell nézni a történelmet/

2.) Szerintem ez a muszlim dolog: Isten gyenge ,vagy erős? -butaság-az értetlenség kifejeződése
Isten se nem ilyen ,se nem olyan...minden,és mindenható
miért akarják már gyarló emberi tulajdonságokkal felaggatni ?
Tipikus emberi gondolkodás,amikor nem ér fel valamit ésszel....

3.) ,,mert olyan Erő kell ahhoz , hogy az emberi szív átalakuljon , ami
NEM Emberi Erő ...''
nem is ember,emberfeletti erő,isteni,mert azt az Istent ott bent az kell realizálni.../1 millióból 1 /

4.),,a nőnek is be kell járnia ezt az utat ''
itt nem arra gondoltam amire Te,de ebbe most nem akarok belemenni,mert nem kísérné tapsvihar...

5.),,hogy az emberpár Isten két megnyilvánulási formája , mert mindkettő ember is ."
Ez sem lesz népszerű,de ezt már nem állhatom meg szó nélkül.
Hát az eredeti égi ember,Adam Kadmon még egy volt/Istennel is,meg az emberi mivoltjában is/,nem volt szétválasztva férfire és nőre
pontosan ez is a bukása része,így távolodott el végleg Istentől,amikor unatkozott ,és társra vágyott.
Tudjuk a sztorit,Ádám bordájából..../

Az Isten hasonlóságára az az a égi ember készült,a szétválasztottság,férfi és nő,az már nem az .
Szó nincs róla.
Pontosan ezt az eredeti isteni embert kell az embernek magában helyreállítania.Ez a kiindulási pontja a realizációjának./ezért is mondtam,hogy a Te utad könnyebb ennél,bár az is nehéz./

6.) ,,Isten örök titka minden emberi lélek ...''
MONDJÁL MÉG ILYENEKET EZEN AZ OLDALON !
Ahol önismerettel akar mindenki fejlődni,és előrébb jutni Önmagában,
hogy ez Isten örök titka.
Vagyis ,hogy hiába pedálozunk itt,teljesen felesleges,nem ismerhetjük meg magunkat.
Szóval ezt én cáfolnám.
Igen is ,hogy az ember csodákra képes,ha bízik Önmagában.
Ez nem egy öntelt pökhendi hozzáállás,csak egy más szemlélet,valóban más,és szerintem nem is kéne
boncolgatni hogy miért hogy,egyszerűen tisztelettel kéne közeledni vica- verza egymáshoz,és a másik hitéhez.

Végezetül megismételném abbéli hitemet,hogyha a saját gondolataiddal közvetítenéd az igazadat,akkor
nem irritálna senkit.
Ezt én kipróbáltam,tanúsíthatom.
Bármit lehet mondani,csak ne úgy ,hogy az tömény bibliai idézet legyen.Így nem lehet itt kommunikáni,mert nem azon a nyelven beszélünk,és mivel Te jöttél ide,neked kéne alkalmazkodni.
Mármint ami a közlés formáját illeti.

Úgy legyél SZÓCSŐ ,hogy közben MAGADAT adod.

Üdvözlettel: Éva

Claryssza képe
Mindez valóban előrelépést jelenthetene az úton-ÁLLÁS-hoz
2010. május 26. szerda, 19:26 | Claryssza   Előzmény

Mindez valóban előrelépést jelenthetene az úton-ÁLLÁS-hoz képest IS.

Te meg többet szólhatnál. Nagy tanító vagy. /Ügyesen leplezed/
2010. május 26. szerda, 19:48 | Éva.   Előzmény

Te meg többet szólhatnál.
Nagy tanító vagy.
/Ügyesen leplezed/

Szóla Klárának,aki az előző oldalon maradt vala...
2010. május 26. szerda, 19:55 | Éva.   Előzmény

Szóla Klárának,aki az előző oldalon maradt vala...

Claryssza képe
Köszönöm a lehetőséget.
2010. május 26. szerda, 20:53 | Claryssza   Előzmény

A tanító és a tanítvány minősége elválaszthatatlan egymástól, "minél inkább tanítvány valaki, annál inkább mester".

Évának 5-ös ponthoz / úá Ugyan arról beszélünk . Amíg
2010. május 26. szerda, 20:23 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

Évának 5-ös ponthoz / úá

Ugyan arról beszélünk .
Amíg Istenben voltak , nem tudták ,hogy férfi és nő .

Ez pont úgy van ahogyan mondod .

Amit én mondok ;
amikor itt a földön a jelen , megtestesült állapotunkban ," megértjük ",
hogy az Istenben , a Szt Lélek által " újjászületett " ember ( itt a földön is már ) birtokolhatja
ÚJRA azt a Szeretetet , ami valaha az övé volt , akkor amikor még egy volt Istennel ...
Jézus pont ezért jött ( a mi hitünk szerint ) , hogy már itt a földi életünkben is maradéktalanul
boldogok legyünk ...

... mi azt mondjuk , hogy itt a földön a férfi és a nő együtt Isten képmásai ...
mivel mindkettő a maga nemisége szerinti erosával ( imádatával ) tudja
Isten Szeretetét tükrözni .

A nő nem tud férfiként érezni és szeretni , mert MÁS , itt a földi megtestesült állapotában .
s fordítva is így tudjuk . ...

judit

szeges képe
Ez a kulcs Judit!
2010. május 26. szerda, 20:43 | szeges   Előzmény

"Jézus pont ezért jött ( a mi hitünk szerint ) , hogy ..."

"a mi hitünk szerint"

Négy kis szó, és máris diktátum, kinyilatkoztatás helyett vélemény íze van a gondolatnak.

Jobb ez így...

Judit
2010. május 26. szerda, 21:27 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

az elme ritka nagy Játékos: remélem most már nem a "kardot" látod a kezünkben, hanem csak a kezet, ami feléd nyúl, mint jóbarát.

Buddhanita ! Sosem láttam kardot a kezetekben ... Inkább azt
2010. május 26. szerda, 21:53 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

Buddhanita !

Sosem láttam kardot a kezetekben ...
Inkább azt láttam , hogy koboroltok valahová , éhesen és szomjasan...

judit

Buddhanita ! Remélem nem bántottalak meg . Tudom , hogy nagyon
2010. május 26. szerda, 22:14 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

Buddhanita !

Remélem nem bántottalak meg . Tudom , hogy nagyon érzékeny vagy .
Tudom , hogy barát vagy .

judit

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Kedves uá!
2010. május 27. csütörtök, 9:19 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Javasolhatnám, hogy csináljunk neked egy fiókot és azon keresztül írjál?!

Annyi hozzászólásod van és lesz is a jövőben, hogy ha mindezt egy fiók alá rendezhetnénk, akkor az átláthatóbb, kereshetőbb lenne azoknak, akik felőled és az írásaid iránt érdeklődnek.
Ha benne vagy, akkor regisztrálj kérlek és küldj nekem egy emailt!

Köszi!

Köszönöm ! Elgondolkodom rajta . Nem volt semmi célom , csak az
2010. május 27. csütörtök, 12:52 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

Köszönöm !

Elgondolkodom rajta .
Nem volt semmi célom , csak az ,hogy
pontosítsak fogalmakat , de ez a térítéssel lett egyenlő a ti szemszögetekből .

Lehet , hogy előbb személyesen kell majd megismerkednem veletek .

judit

Hidd el Judit,hogy a forma volt a probléma,nem a szándék. Ha így
2010. május 27. csütörtök, 13:21 | Éva.   Előzmény

Hidd el Judit,hogy a forma volt a probléma,nem a szándék.
Ha így beszélgettél volna végig,ahogy mostanában,senkit nem zavart volna.
A végeláthatatlan idézetek sora,az volt a probléma.
Ki tudod Te fejezni a gondolataidat a saját szavaiddal is,
úgy is elmondhatod mivel nem értesz egyet,és máris tettél a hitedért.

Egyébként az jutott eszembe,hogyha így felvállaltad ezt a dolgot
kezdj el blogolni a megfelelő blogszolgáltatóknál.
Vesd fel azokat a problémákat,amiket itt is meg akartál védeni.
Az a Te blogod lesz,akit nem érdekel nem olvassa,maximum ellenvélemény lesz.
Azért nem fog kritika érni,hogy erőszakosan térítesz,mert nem kötelező olvasni.
Viszont ott is ajánlom,hogy saját gondolattal érvelj,és ha hivatkozni akarsz,akkor csak jelöld meg. (Mt.3,5
/ezt meg ne nézd,csak példának írtam/

Vesd fel a legfelkapottabb témákat,amikre itt is reagáltál,és mondd el a véleményed.
Ezzel tehetsz a hitedért,a lelkiismereted is megnyugszik,hogy nem hagysz szó nélkül dolgokat,amivel szerinted a hitedet gyalázzák.
Úgyhogy sok lehetőséged van,már korábban is ajánlottam párat.
Ne érezd most a tehetetlenséget,legyél kreatív,teremts helyet magadnak,ahol elmondhatod,amit igaznak tartasz.

Kedves Éva ! Amit én itt akartam az annyi , amit a Sanyinak írt
2010. május 27. csütörtök, 13:49 | Névtelen úá (útkereső)   Előzmény

Kedves Éva !

Amit én itt akartam az annyi , amit a Sanyinak írtam .
Először örültem annak , hogy sokan nyitnak a természetes gyógymódok felé .

Én a homeopátiával foglalkozom és tanulom 10 éve .

Láttam a szakmámban , mit tudnak és mit kérnek a tudásukért és láttam azt
ki tud és ki nem gyógyítani .
Leginkább azokkal foglalkozom , akik akarnak homeopátiával gyógyulni , de nem tudják
megfizetni ... sok gyerek , anyagi nehézségek ...

Mivel nem vagyok orvos , viszont a homeopátiát komolyan tanultam és tanulom , ezért a természetgyógyászat volt egy " járható " út .

Ezen kívül is sok feladatom van .

Családok válás előtti ... gondozása ... , lelki gondozás stb..
mert nem mindíg kell a homeopátia , van amikor más többet segít .

judit

Akkor viszont bőven gyakorolhatod a szeretetet,amit a hitedből
2010. május 27. csütörtök, 14:15 | Éva.   Előzmény

Akkor viszont bőven gyakorolhatod a szeretetet,amit a hitedből merítesz
Én csak azért adtam tippeket,mert amit írtál abból az áradt,hogy most itt kudarcot vallottál,és nem tudtad elmondani ,átadni azt a fajta szeretetet.
Erre írtam én,hogy ne legyél e miatt elkeseredve,mert számtalan formában gyakorolhatod.
Ezek szerint nincs is tanácsokra szükséged,mert olyasmivel foglalkozol,hogy ezt nap mint nap gyakorolhatod.
Akkor nincs is semmi probléma.