VILÀGBÈKE Biztos!? | Önmegvalósítás.hu

VILÀGBÈKE Biztos!?

Mi lenne ha tényleg eljönne a Világbéke Kedves Világbéke Harcosok?
Mi lenne ha eljönne az az idö amikor nincs miért és kivel harcolnunk?

Öszintén ezt akarjátok?
Mihez kezdene odabent a harcos kisördög aki elégedetten dörzsölgeti mocskos kis kezeit,s kaján vigyorral nyugtázza hogy megint sikert aratott amikor valósnak vélt igazságotokért harcba szálltok?

Az ,,ellenség" nem gyözhetö le a saját fegyverével.
Abban ö a jobb,még akkor is ha pillanatnyi gyözelem érzése uralkodik el rajtunk.
Ez is az benne van a számításba,mert minél inkább felülkerekedünk annál mélyebbre zuhanunk.

Az ,,ellenséget" csak egy valami gyözheti le.
Az öszinte szeretet.
A szeretet nem harcol.
A szeretetnek nincsenek törekvései,nincs célja,nem taktikázik.
A szeretet csak van,és felold mindent maga körül amit nem tud táplálni.

Szeresd ellenségeidet!
Már régóta nálunk van a kulcs. ;)


Beküldte: | 2011. jan. 02. vasárnap - 13:33

Hozzászólások

74 hozzászólás
Lényegében a cél az, hogy szebb legyen az út, az élet. :) Nem
2011. január 03. hétfő, 0:16 | KatiPotter   Előzmény

Lényegében a cél az, hogy szebb legyen az út, az élet. :) Nem választható külön.

Szerintem a célhoz többféle út is vezethet.A mi döntésünk,hogy
2011. január 03. hétfő, 0:49 | Éva.   Előzmény

Szerintem a célhoz többféle út is vezethet.A mi döntésünk,hogy melyiket választjuk,hogy elérjük a célunkat.
Nem hinném ,hogy itt éppen a szépség dominálna elsősorban:)
Azt sem hinném ,hogy szép életet lehet választani.Azért ez nem így működik szerintem.

Erika :
Ezt hogy érted,hogy az út a fontos,nem a cél?
Eteted most Katit:D
Bizonyos szempontból nincs is út,nem hogy az lenne a fontosabb:)
Hogy érted ezt? Kifejtenéd?

Nem hinném,hogy társra vágyik:) Vagy alszik,vagy rajtam
2011. január 03. hétfő, 0:12 | Éva.   Előzmény

Nem hinném,hogy társra vágyik:)
Vagy alszik,vagy rajtam lóg.Egyébként van itt társ neki bőven /még 5 macska/:)
Meg van operálva,úgyhogy nem hinném ,hogy társkeresőt vadászna a neten:D
Különben is mit véded,miket írt rólad, nem emlékszel?
..........................................................................................................................................................................

Erika!?..Vöri vagyok!...az Éva fürdik...szia,bírlak téged...beszélgetünk?

u.erika képe
:)
2011. január 03. hétfő, 0:22 | u.erika   Előzmény

Csak akkor még a háttérböl ármánykodott,azért volt olyan merész. ;)

Nem nagyon bízom benned Vöri,nem akarsz inkább a társaiddal szórakozni? :)

Miaúúúú...amikor itt voltál,akkor sem törődtél velem.Ott
2011. január 03. hétfő, 0:38 | Éva.   Előzmény

Miaúúúú...amikor itt voltál,akkor sem törődtél velem.Ott ültem egész nap az ablakpárkányon és néztelek,
de észre sem vettél,csak csacsogtál.
Ez az a nagy szeretet,meg egység,meg amiről papoltok folyton?
Egy ilyen intelligens macskát meg észre sem veszel?
Hol van az nagy szeretet,nagy egység? He?
Kit szeretsz Te ,ha engem észre sem veszel? Miaúúúúú...

,,szeresd ellenségedet'' Szerintetek ez mit jelent? De ne csak
2011. január 02. vasárnap, 14:56 | Éva.

,,szeresd ellenségedet''

Szerintetek ez mit jelent? De ne csak nézzetek,lássatok is:)

Nem ,nem azt jelenti,hogy mindenkit szeretni kell,még az ellenséget is.Az túl könnyű lenne:D
Mivel ezt Jézus mondta,az Ő szándékát kéne megértenünk,és nem azt amit mi felületesen belegondolunk a dolgokba.
A mondás így teljes,és így van igazán értelme,tanító jellege,ha észrevennénk végre:)

,,szeresd ellenségedet...és gyűlöld apádat,anyádat"

hogy a fenébe jön ez össze?...szeressem,gyűlöljem? mi van?
Hát az van,hogy itt pont az érzelmek felszámolásáról,az érzelemmentességről van szó,
Tehát tehát ne tápláljak az ellenségem iránt sem haragot,és ne ragaszkodjak érzelemmel,még a szüleimhez sem
Érdekes hasonlóság van ebben a Jézusi tanításban a buddhizmushoz,ahol vannak olyan lelki gyakorlatok,hogy bizonyos érzelmeket az ellentétes érzelem felkeltésével tudunk,, felszámolni''
Pontosan erről szól Jézus tanítása is,csak egy kicsit a felszín, a szavak,mondatok mögé,mélyebbre kéne nézni,mert erre való az értelem,ha már Isten megáldott minket ezzel.

Lehet nyugodtan vitatkozni,cáfolni....

"...és gyűlöld apádat,anyádat" én ilyet nem hallottam. De
2011. január 02. vasárnap, 15:15 | KatiPotter   Előzmény

"...és gyűlöld apádat,anyádat" én ilyet nem hallottam. De utána olvastam és tényleg. Nekünk azt annak idején kihagyták (és eléggé félreérthető is lett volna, nem csodálom), a Bibliából meg csak részleteket olvastam. És nagyon nem értek egyet azzal, hogy az érzelmeket fel kellene számolni. Legyünk hidegek? Abban mi a jó? Ha így értelmezem a buddhizmust, akkor azzal sem értek egyet. Számoljunk fel mindent, ami az életünkkel kapcsolatos? Mert ez olyan lenne számomra, a "nirvana", mint az élő halál, lehet, hogy nagyon békés, de mindenképpen zombis. :D Nem vágyom rá. Nagyon jól érzem magam abban az érzelmi állapotban, amiben most vagyok, még ha olykor jár apró konfliktusokkal is.
Én azt vallom, hogy szeretem a családom (pedig nem egy mesevilág), szeretem a nemzetem, meg az egész világot, akkor is, ha jelenleg vannak fájó dolgok, nem is kevés. Amik fájnak. De azért fájnak, mert "él a lelkem". Természetes, hogy fáj. De ettől nem akarok menekülni, mert akkor a jót sem érezném. Amit tudok, megváltoztatok, de.... De nem akarok nem élni, nem érezni.... Az lenne számomra az igazi halál. Nekem így nagyon jó.

Ezek a dolgok nem egészen erről szólnak,hogy pl.hidegnek kéne
2011. január 02. vasárnap, 15:29 | Éva.   Előzmény

Ezek a dolgok nem egészen erről szólnak,hogy pl.hidegnek kéne lenned.
Az is valami féle érzelem:hideg:)
Inkább arról szólna,hogy az érzelmeket a helyükön kéne kezelni.Ne legyenek szélsőségesek,gyülölet,vagy túlzott ,csöpögős szeretet stb.
Hanem kiegyensúlyozott legyen,úgy mondják neutrális,tehát sem eltúlzott,sem a fordítottja.
És ez a szeretetre is nagyon aktuális lenne.

A Nirvána sem az amire Te gondolsz,hanem a végtelen lehetőségek tárháza,hiszen aki azt megvalósította,az Isteni mivoltját valósította meg.
Tehát mindentudó,mindenható...stb....Vagyis nem a dög unalom,hanem a minden.

Nekem így nagyon jó érzés, sokszor radikálisan szeretni. :D Ez
2011. január 02. vasárnap, 15:35 | KatiPotter   Előzmény

Nekem így nagyon jó érzés, sokszor radikálisan szeretni. :D Ez nem vonja maga után azt, hogy akkor a haragot is radikálisan élném meg, mert nem. Nem vágyom rá, hogy felszámoljam az érzelmi állapotom, hozzáállásom, ezzel így békében vagyok, hogy ilyen vagyok. Azért Jézustól elég erős volt ez a mondat (ha tényleg mondta, és nem csak kitalálta, aki írta, Lukács evangéliumában van, azt olvastam most). Nem tetszik, és persze nem is fogadom meg, akárki találta is ki. :D Szerintem olyannak kell lennem, amilyen szeretnék, és nekem így jó. Ezt nem mondhatja meg egy könyv sem szerintem.

Azért van szabad akaratod,hogy azt tedd,amit jónak látsz.Senki n
2011. január 02. vasárnap, 15:47 | Éva.   Előzmény

Azért van szabad akaratod,hogy azt tedd,amit jónak látsz.Senki nem kényszerít semmire.A szent könyvek sem:)
Jézus azokhoz beszél,akik követni akarják Őt. Őket tanítja példabeszédeken keresztül,hogy hogyan tehetik ezt meg.
Ráérsz még ezzel foglalkozni,mert igazán a halál miatt van értelme.
Bár az ember akármikor meghalhat ,még ha nem is gondol rá,akkor viszont megszívta,hogy nem nézett utána a dolgoknak:D

Ez igaz. :)
2011. január 02. vasárnap, 16:00 | KatiPotter   Előzmény

Ez igaz. :)

Ademon képe
Szerintem azért érezhető a különbség harcos és harcos
2011. január 02. vasárnap, 17:56 | Ademon

Szerintem azért érezhető a különbség harcos és harcos között:

A "jó" mentalitás mindig az igazságért és szabadságért harcol, nála a háború pusztán a kényszerűségből fakad. A "jó" nem felejti el, hogy miért harcol és mi a valódi célja. Benne valóban a szeretet és az igazság ad motivációs erőt. Nála a változtatás képessége dominál. Ha valamit helytelenít, akkor kísérletet tesz a helyreállítására. A "jó" általában nem harcias, hanem békésen éldegélő. Ha mégis energikus, akkor nála ez a "kalandozó" jellemben nyilvánul meg. A "jó" sokkal inkább használja a világot, minthogy kisajátítaná magának. A "jó" gondolkodása kiindul magából, körbeöleli a közösséget és így tér vissza önmagához.

A "rossz" mentalitás viszont a háborút ideális és egyszerű eszköznek tartja, és leginkább a megfélemlítés hajtja előre, no a meg a fejében megjelenő ideológiák és szabályrendszerek. Sokszor a "rossz" magából indul ki, tervében a közösség pusztán mint eszköz jelenik meg, nem mint érző lények. Általában a "rossz" el akarja pusztítani, ki akarja törölni a világból azt ami neki nem tetszik és zavarja őt. Gyakorlatilag tagadja az adott dolog létjogosultságát, és sokszor a probléma forrást is a szokásosnál nagyobbra nagyítja. Az ilyen ember a túlzott elvárásai és érdekei között él, a valóságát is ezzel szűri meg. Sokszor olyan magabiztosan hisz ezekben, hogy hajlamos minden eszközt megragadni, hogy elérje. Nála a cél szentesíti az eszközt. A "rossz" gondolkodása kiindul magából és azonnal önmagához tér vissza.

Szerintem ezt tök jól összefoglaltad. :)
2011. január 02. vasárnap, 17:58 | KatiPotter   Előzmény

Szerintem ezt tök jól összefoglaltad. :)

Aditi képe
Betaláltál nálam, kedves Erika. :) Abszolút porondon a sztori.
2011. január 03. hétfő, 1:06 | Aditi

Betaláltál nálam, kedves Erika. :)

Abszolút porondon a sztori. (És mint ilyen, ugye innen nézve - máshogy felőlem - nehezen látható. :)

Miközben a szellemi törvény okés, és amikor megéljük, hú de nagyon klassz...

végre túlléptünk a drámánkon, és látjuk a másikat.... és úgy tudunk válaszolni, vagy tenni, hogy benne is megakad a lég egy pillanatra mert megérzi azt a bizonyos dolgot, amit, engedd meg, h itt most tudatosságnak hívjak. (És ez alatt nem a figyelmes viszonyulást, vagy az ego tudatos használatát értem, és még véletlenül sem érzelmeket, ezért is nem a szeretet szót használom, nehogy összekeverje valaki - hanem a szemlélést, a reakció-mentes, "isteni" viszonyulást, ami maga a látás.)

Ebben az állapotban az ember látja magát, a másikat és mindkettő minkét oldalát. Elválik az ego a lélektől, látjuk a valóságot és a illúziókat egyszerre. Meglátjuk, hogy mi nem vagyunk a haragunk és a másik sem az, és hogy ami összetart bennünket, az valami egészen más. Eltűnik a töltés, és olyan fajta figyelemmel vagyunk képesek a másik felé fordulni, ami feloldja az ő töltését is.

Igen ám, de van amikor nem, vagy ez sem elég. Jézust is megfeszítették, ugyebár (vagy mi - és nem érdekes hogyan magyarázzuk, megfeszítették, oszt kész), ez már önmagában is elég bizonyíték arra, hogy nem mindenféle erőszakot (erőt) lehet pusztán szeretettel feloldani.

Én is tapasztalom, hogy vannak helyzetek, amikor már látok, és mégsem elég. Olyan egyszerűen a helyzet, hogy tetteket kíván. Ha meg kell óvni a testi épséged, nem állhatsz a támadód előtt elég tudatosan ahhoz, hogy ne fájjon vagy betegítsen meg, amikor neked esik. Ehhez már mágia kell. Vagy cselekedet. (Végül is ebben az esetben a mágia is az - bocs.)

érdekes kérdés ez, és nem hiszem, hogy egyszerű. Én is hiszek a szeretet erejében, mégis, új változatokra tanít most az élet, új bölcsességekre, úgy érzem.

Két iskolát is ismerek, amelyik nem egészen így értelmezi a szeretetet, ahogy te is írtál róla. Hogy a szeretet egyenlő lenne a ne harcolj-jal.

Az egyik keleti tan, amelyik nem azt mondja ki, mit tegyél, vagy mit ne tegyél, hanem azt, hogy amit teszel, tedd tisztán: tiszta szándék, tiszta beszéd, tiszta gondolta, tiszta érzelem, tiszta tett.

Ebben benne van, amit egy előző írásomban is megint hangsúlyozok, hogy nem maga a tett, a látható a lényeg, hanem ami mögötte van. Hogy egy pofon is zuhanhat le tiszta szeretetből. És ölni lehet tiszta szeretetből. (Persze ez már nehezebb téma, de gondoljunk egy lába-tört lóra a sivatag közepén. pl. )

Egy másik iskola, a pszichodráma mesterétől is azt tanultam: egy helyzetben alapvetően három lehetőséged van viszonyulni: elfogadsz, elengedsz, vagy harcolsz. Több nincs, egyszerűen nem létezik.

Amikor megtámadnak, kihasználnak fizikailag, anyagilag, nem jó az elfogadás, mert azzal megvereted, megerőszakoltatod magad még többet még jobban, még több javadat veszik el és ha belehalsz, az sem feltétlenül hatja meg az "ellenségeid". Ha elengedsz, az olyakor működhet, pl. ha ez egy rossz párkapcsolat esetében, ha be tudod nyelni a veszteséget (lelki, anyagi), akkor szabad lehetsz és levonva a tanulságokat még fejlődhetsz is. Ha egy óriás támad meg, szintén működik, ha okos vagy futsz, és nem kötekedsz a nálad negyobb erővel. ("He who figts and runs away, runs to live another day.")

De ha már pl. a volt férjed kapzsiságból kifosztana téged és a gyermekeid, a váláskor, vagy mondjuk éppen így akar ellehetetleníteni és kontrollt szerezni, nem érdekelve hogy a gyeremekei elveszíthetik az anyjuk, vagy hogy veled mi történik, nos ebben a heyzetben nem működik az elengedés és az elfogadás sem. Egy marad. A harc.

Én most arra hajlok, hogy a szeretet lehet bármi. Lehet akár harc is. Ebben az esetben egy volt feleség nem szereti önmagát, sem a gyermekeit, ha hagyja jogtalanul kifosztani magát, és elveszíteni a gyeremekeit. Sőt, a volt férjjel sem tesz jót, mert ugyanolyan kapzsi és önző marad, mint volt. Ám ha felhúzza a kesztyűt, de tiszta szándékkal, a saját és gyermekei érdekében, nem túllőve a célon, és nem kapzsiságból, vagy bosszúvágyból (töltésmentesen), szellemi erejével, olyan módon rendezheti a dolgokat, ami mindnekinek a fejlődésére szolgál. Ő megtanul kiállni magáért, a gyermekei jobb helyzetbe kerülnek, és a férjnek is kijut egy kicsit a tanulásból. A lényeg, hogy ne indulatból tegye.

Ha belegondolok, láttam egypár igaz történetből készült filmet, ami hasonló szitukról szól. És ami felemelő volt mindig benne, az a szellemi erő, amely lehetetlennek tűnő helyzetekben is felül tudott emelkedni emberen, hatalmon, pénzen, tisztségeken, és segíteni azt, aki belső igazsága erejéből küzdött.

Az isteni szemünk, aki lát, szemlél, a harmadik szem, ha úgy tetszik, nem cselekszik valóban.

De nem lehet, hogy nem az a dolgunk, hogy "istenek" legyünk, hanem hogy az isteni igazságunk belső erejével, tiszta tudattal, és látással járjunk el tetteinkben a nevében??

Szerintem ezért van a "ne ítélj" törvénye. Mert pontosan a leírtak miatt nem lehet kívülről megítélni, pusztán a tettből, a felszínből, hogy szeretet van-e mögötte, vagy nem. (indulat -ego)

Szerintem a szeretet, a feltétel nélküli szeretet egy belső részünk, az, amelyik az élet, amelyik kapcsolatban van mindennel és mindenkivel. De ebben a földi játszmában a többi részünknek is meg kell tanulnunk bánni, és élni, melyikeknek más törvényi vannak, mint ennek.

Jézus ennek a legtisztább részünknek volt az emberi alakban megjelent példázata. nem vagyunk Jézusok. Csak létezik az a részünk, és az ő tanítása arra emlékeztet, hogy sose felejtsük el a sorrendet!

Ami alul van, az jobb, ha alul marad, de teszi a dolgát a felső világok irányításával.

Tehát az ellenségünk szeretete annyit tesz: lásd őt is, legyen kegyelem a szívedben, ne ítéld meg. Megvan az oka, hogy éppen ilyen, így viselkedik, ne kutasd az okát, csak tudd, ez nem ő. csak ő még nem tudja.

De nem hiszem, hogy ugyanez a törvény/igazság arra tanítana, tegyük ki magunkat újra és újra az atrocitásoknak, és próbáljuk ki, tudunk e annyira szeretni, hogy túléljük....

Inkább talán arra, hogy a bölcsesség vezessen tetteinkben és ne az egónk.
Arra, hogy ez által a látás által cselekedjünk, tiszta szívvel, bármit is kér tőlünk a sorsunk. Ez szerintem a legnehezebb.

A "megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel" inkább talán arról szól nekem, hogy ne vedd fel a sértegetéseket. Egy másik keleti mester azt tanította: a lelki dolgok nem számítanak, ha szóval, gondolatokkal, vagy érzelmekkel bántanak vagy bántod magad, az semmi. Arra egyszerűen meg kell tanulni nem reagálni. (Az ego/elme megzabolázása). De a testi épséged, mindig kötelező megvédened!
Szerintem Jézus mondata is erről szól, és nem felszólítása arra, hogy bátran feszíttesd meg magad te is...

Most így állok.

Be kell valljam, olyan élethelyzetben vagyok, ahol egy súlyos döntést kell most meghoznom a fent említett témában. (Ki is az ellenségem, és mit kellene kezdenem vele?) Azt hiszem, sokat segített, hogy leírtam, kicsit összeraktam a képet.

Köszönöm.

Egyébként ez a meglátás új fénybe helyezi a világbéke kérdését: ezek szerint nem akkor lesz világbéke, ha mindenki szelíddé, alázatossá és istenivé válik, hanem akkor kezd majd mindenki szelíddé, alázatossá és istenivé válni, amikor végre tudatossá lesz, vagyis bevállalja a sorsát, feladatait és megtanul tiszta szándékkal és felismeréssel cselekedni. Bárki bármit is gondol róla. Elengedi végre a világot, a világbékével együtt. Még az is lehet, hogy nem is olyan fontos a világbéke, mint ahogy azt mi szeretnénk.... :)

Namaszte