A megalázott mesterek nyomában | Önmegvalósítás.hu

A megalázott mesterek nyomában

Ha a megalázott mesterek nyomában jársz, nagy valószínűséggel ugyanarra a sorsra jutsz te is. A megalázott mesterek olyan tanítók, filozófusok, költők, zenészek stb., akikről a kortárs, szakmai elit nem vett tudomást, kirekesztette őket. Hogy miért nem? Mivel hétköznapi magaslataikban is jóval meghaladták saját korukat. A későbbi elitek, és a közvélemény miután felnőtt hozzájuk, persze előszeretettel és alázattal tárta fel újra őket, hogy aztán a maga számára begyűjthesse tudásukból nyert kincseit.
Osho azt mondta egyik elődadásában, hogy ha Jézus megint eljönne, ugyanúgy megölnénk, ahogy tettük azt kétezer éve.
A látókat, és főleg a másként látókat mindig csak kevesen értik meg.
Üzenetük a világ egészéhez szól, ugyanakkor az idők egészéhez is, mivel be kell látni, hogy szélesebb körben kiterjedni csak akkor képesek, ha a későbbi korok generációinak tagjai közül néhányan újra és újra felfedezik őket, egyszerre mindenkinek, egy adott korban kiterjedni nem lehet. A gyakori újrafelfedezés során pedig oly mértékű ismertségre és népszerűségre tesznek szert, hogy benne ragadnak a köztudatban, hagyománnyá, szimbólummá válnak.
A jelenben, az aktuális korban elismerésnek örvendő dolgok általában mindig csak jók vagy nagyon jók, ám nem tökéletesek, maradandók, kivételesek. A majdnem színvonalon mozognak.
Az ember elismerésre törekvő lény.
Ám mi van akkor, ha nem ismerik el életében? Semmi.
És mi van akkor, ha elismerik? Szintén semmi.
Ugyanis élete végén az elismerést úgysem képes magával továbbvinni. Ha pedig az elismertség élete után is fennmarad, vagy csak akkor érkezik el, abból ő már semmit sem fog látni, érezni, tapasztalni.
Mit lehet, és mit kell tehát tenni?
A legegyszerűbbet. Mindenkinek végeznie kell a maga dolgát. A költő írjon, a szerző, a tanító tanítson stb. Tegye azt, ami élvezetet okoz neki, amit a szív diktál és közvetítse üzenetét, mely majd előbb-utóbb rátalál közönségére. Aztán elismerés vagy lesz, vagy nem, de igazából ez már teljesen másodlagos kérdés.
Hamvas Béla így fogalmaz a maradandó művekre vonatkozóan:
„Csak mulandó művet érdemes kiadni; a halhatatlan maradhat kéziratban. S a szerző halála után a cselédleány bátran kosárba gyűjtheti, konyhába viheti, hogy befűtsön vele. Amit egyszer halhatatlanul megírtak, annak léte már nem függ emberi emlékezettől. Valahol másutt győzött, örökre s véglegesen. Nem akart érdemet, nem kívánt hírt, nem vágyott tanítani, nem kellett érte pénz, se hatalom, és nem óhajtott tetszeni. Minek neki hír, pénz, hatalom, dicsőség, érdem? Minden mű történik valahol, és minden műben történik valami. Csaknem mindegyik itt történik a földön, ember és ember között. Meg akarok győzni valakit, szórakoztatni akarok, tanítani, harcolni, vitázni, hódítani, csodálatba ejteni. A halhatatlan mű nem itt történik. Feljebb. Beljebb. S ami benne van, az ember és Isten között történik. Megtörtént. Akkor is, ha senki se tudja. És Isten emlékszik reá szívében, mikor már a papírok elégtek, úgy, ahogy egy porfír obeliszk elporlad, mint a homok. Nem könyv dolga már, nem kell neki olvasó. Nem kell történetíró.
A halhatatlan művek csaknem mind elégtek, s abból a kevésből, ami reánk maradt, nem tudja senki, hol veszett el, micsoda, ki írta és mit. A veszteségről senkinek sejtelme sem lehet, ahogy senki sem tudhatja, mit gondolt az, aki magányos csónakon egyedül az óceánra indult, és nem tért vissza többé.”
Ennek lényege az, hogy, ami igazán fontos és bensőséges az mindig misztérium, titok marad. Egyén és a szellem dolga. A tanító feladata pusztán annyi: a megfoghatóból átadni üzenetét. Aztán valamikor, egyszer majd a közönség is elvégzi vele a maga dolgát.

Beküldte: | 2010. dec. 15. szerda - 18:19

Hozzászólások

67 hozzászólás
,,önként lehatárolod Magad, ezt nem Ő tette/teszi Veled:)'' csak
2010. december 16. csütörtök, 0:00 | Éva.   Előzmény

,,önként lehatárolod Magad, ezt nem Ő tette/teszi Veled:)''

csak csak megtette:) ezt ademon írta pár perce:

,,Egy megvilágosodott azt csinál amit akar, majd pont a nem 2010, december 15 - 23:06 - Ademon
Előzmény: Egy megvilágosodott nem mondhat ilyet,mert nem vágyik

Egy megvilágosodott azt csinál amit akar, majd pont a nem megvilágosodott fogja utasítgatni? :D Neee....''
...

A többi OK:)

Claryssza képe
Ne ragadj bele a felszínbe:)
2010. december 15. szerda, 22:41 | Claryssza   Előzmény

Nem erről szól, amit ír. Nem több most ez se, csak 1 tudatos jó időben, jó helyen elhelyezett reklám ismét csak:)
Ha nem az lenne, nem tüntette volna fel tüzetesen pontosan az elérhetőséget, a módszer megnevezést is..
+még lám köszönetet is kapott érte,(nem úgy, mint tőlünk) tehát lám-lám mégiscsak mily szuper kis módszer ez -sajnálhatjuk, hogy lemaradunk róla- :)
Ismét bedobta csak a vezérhangyáját és így ismét foglalkozhatunk a témájával :))))

Te meg kérdéssel zárod erre a mondandód Felé?:))))) -ingyen labdát dobálsz neki:)))

Tudom,hogy csak marketing mester ő, de részemről most kapott egy
2010. december 15. szerda, 22:59 | Éva.   Előzmény

Tudom,hogy csak marketing mester ő, de részemről most kapott egy kis image -romboló ellen reklámot.
A labdát a másik ,,megvilágosodott'' pattogtatja,de ő legalább senkire nem akar ráerőltetni semmit:D

a3140a képe
A módszerről nem maradsz le, csak ha le akarsz maradni. Bárki
2010. december 16. csütörtök, 7:42 | a3140a   Előzmény

A módszerről nem maradsz le, csak ha le akarsz maradni.
Bárki számára hozzáférhető, ingyen.

Azt gondolom,hogyha valami ,a megvilágosodás teljesen egyéni
2010. december 16. csütörtök, 10:58 | Éva.   Előzmény

Azt gondolom,hogyha valami ,a megvilágosodás teljesen egyéni ,szubjektív aktus.

Mindenki más /amíg személy/, ezért különbözőképpen juthatunk el az Önvalóhoz.Ezért nem tudom elképzelni,hogy erre egy mindenki által eredményesen használható ,,univerzális,mindenkire alkalmas" módszer lenne.
Én gyakorlom Ramana Maharshi módszerét,a KI vagyok én-t,és megnéztem a tiédet is,és ezek után mondtam,hogy maradnék az Övénél.

A másik pedig az,hogyha van egy /ingyenes/ módszered ,miért nem teszed fel ide az oldalra,mindenféle csinadratta nélkül,egy pár kísérő szó társaságában ?
Sokkal szimpatikusabb,bizalomgerjesztőbb lett volna.

Én csak azért válaszolgatok neked ennyit,mert,, jobbra érdemesnek'' tartanálak,és sajnálom,hogy így elszúrtad,de valahogy sehogy sem akarod levonni a tanulságot.
Amíg bennünk keresed a hibát,addig ez nem is fog sikerülni.

Hiányozna az a szellemiség,amit hoztál,de ha ilyen ,,marketingszagú'',akkor sokan el sem olvassák,és akkor nem érheted el a célodat. Ezt kéne megfontolnod szerintem.
Nekem van jobb dolgom is,mint neked tanácsokat osztogatni.Szerintem mindent elmondtam már,/amit a lelkiismeretem diktált/ úgyhogy sok sikert a küldetésedhez.

a3140a képe
A "Na ezek azok a dolgok, amikért érdemes tevékenykedni"
2010. december 16. csütörtök, 7:33 | a3140a   Előzmény

A "Na ezek azok a dolgok, amikért érdemes tevékenykedni" kifejezésben hol az elismerésre vágyás? :D

Kedves a3140a,szerinted ez hol lehet kérdés? Most kaptál egy
2010. december 16. csütörtök, 10:14 | Éva.   Előzmény

Kedves a3140a,szerinted ez hol lehet kérdés?
Most kaptál egy elismerést,és még el is mondod nekünk,annyira fontos ez neked,tehát vágysz rá,hogy értékeljék amit csinálsz.
Ez egy átlag embernél még elmegy,de...?
Most minek ragozzam?

Természetesen az én hibám,hogy újfent csalódást okoztál nekem,mert ezek szerint van elvárásom feléd,
de ennek inkább örülnöd kéne:D
Én változatlanul nagyon értékelem azon gondolataidat,ahol érzem a szellem érintését,de nem tudom elfogadni ezeket az átlag emberre jellemző hiányosságaidat,hibáidat,mert egy megvalósult ember nem ilyen,és ebből nem engedek.Van rá okom.Sajnálom.

A jóindulatodat nem vitatom persze.
Csak tudod ,akik a közelébe /a közelébe! /,járnak a megvilágosodásnak,azok nem így csinálják,hanem
-ha beszélnek egyáltalán-,akkor elmondják a mondandójukat,aztán akinek van rá füle meghallja,meg akinek csak kevés por van a szemén,meglátja.

Ez nem egy erőszak tétel,hogy meg akarom menteni a világot,és aki nem veszi a lapot,vagy kétségei vannak felőled,azt jól leminősíted?

Ademon egyébként példa lehetne.Őt miért nem forszírozza senki? Mert nem irritál.Mert szép csendben elmondja ,a véleményét és ezzel meg tette a magáét.A többi rajtunk múlik.
Nála nem forszírozom a dolgot,mert nem érdekel.Az érdekel ,amit mond,és ahogy mondja!, és hogy tudok e tanulni belőle.

Én már írtam a blogodban,hogy ha Te csak a szellemi részéről beszélnél a dolognak,sokkal jobban elnyerted volna a bizalmat,és akkor lehet ,hogy már önként lennének innen tanítványaid.
Nem tudom mit nem lehet ezen érteni. Világos,nem ?
Ne legyen már az könyörgöm,hogy a megvilágosodás már a sarki közértben is kapható!!!

Ademon képe
Te hazug disznó mit örülsz, neked ezt nem szabad! Hogy képzeled,
2010. december 15. szerda, 22:14 | Ademon   Előzmény

Te hazug disznó mit örülsz, neked ezt nem szabad! Hogy képzeled, hogy az öröm gondolatának halovány morzsája is megjelenjen nyavalyás fejedben... hm? :D

Örülni lehet:),de a legalapvetőbb emberi
2010. december 15. szerda, 22:39 | Éva.   Előzmény

Örülni lehet:),de a legalapvetőbb emberi hibák,dicsekvés,bizonygatás,elismerésre vágyás...soroljam?
Csak abban a pár sorban ennyi,és mi minden volt még a blogban:)
Ne nevettess Ádám kedves.
Tudom,hogy ti megvilágosodottak ,egy követ fújtok,de ez már viccnek is rossz:D
Ha esetleg szándékosan viccet akartok csinálni a megvilágosodásból,persze az más:)

Ademon képe
Inkább nem mondok semmit. Még a végén megint ugyanoda lyukadunk
2010. december 15. szerda, 22:51 | Ademon   Előzmény

Inkább nem mondok semmit. Még a végén megint ugyanoda lyukadunk ki. Elég nekem az, hogy nagyon jól tudom, mit beszélek és miért...

Azzal nekem soha nem volt bajom,amit Te beszéltél:) /de nem is
2010. december 15. szerda, 23:06 | Éva.   Előzmény

Azzal nekem soha nem volt bajom,amit Te beszéltél:)
/de nem is akarsz minket kalákában megvilágosítani egy hónap alatt:D/

Ademon képe
Nem mert már többé kevésbé végig jártam azt amit most a3140a.
2010. december 15. szerda, 23:12 | Ademon   Előzmény

Nem, mert már többé kevésbé végig jártam azt, amit most a3140a. Sokszor nincs értelme beszélni, mert nem az használ.

De van értelme beszélni Ademon,például úgy ahogy Te is
2010. december 15. szerda, 23:21 | Éva.   Előzmény

De van értelme beszélni Ademon,például úgy ahogy Te is beszélsz.
De nem úgy ,hogy ,,hello ,itt vagyok,egy hónap alatt megvilágosodtam,gyere téged is megtanítalak a tanfolyamomon''.Erőltetni ezt 1000-rel,és leszólni mindenkit ,aki nem vevő erre.
Na ,ez a gond itt,nem az hogy felébredett e ,vagy nem. Hát ezek után nem csoda,hogy nem öleltük a keblünkre a mestert:)

Ademon képe
Talán még nem nőtt be eléggé megvilágosodott feje lágya, de
2010. december 15. szerda, 23:24 | Ademon   Előzmény

Talán még nem nőtt be eléggé megvilágosodott feje lágya, de ettől még lehet az :)

Itt van a blog zárógondolata.Nektek szól./érdekes
2010. december 15. szerda, 23:40 | Éva.   Előzmény

Itt van a blog zárógondolata.Nektek szól./érdekes módon.:)/

,,ami igazán fontos és bensőséges az mindig misztérium, titok marad. Egyén és a szellem dolga.''

Vagyis ezt nem szokták nagydobra verni...

,, A tanító feladata pusztán annyi: a megfoghatóból átadni üzenetét. Aztán valamikor, egyszer majd a közönség is elvégzi vele a maga dolgát.''

Ezt meg szintén át lehetne gondolni...

Ademon képe
Nézd, egy ponton már nem érdekel :) Mondom vagy nem mondom, ahog
2010. december 15. szerda, 23:46 | Ademon   Előzmény

Nézd, egy ponton már nem érdekel :) Mondom vagy nem mondom, ahogy tudom, képes vagyok, szeretném vagy jónak látom. Akinek nem teszik az így járt, kész :) (hátha még jobb is így neki)

Nem rólad van szó. /hányszor mondjam/ Szeretnéd ,ha feltűnőbben
2010. december 16. csütörtök, 0:05 | Éva.   Előzmény

Nem rólad van szó. /hányszor mondjam/
Szeretnéd ,ha feltűnőbben dicsérgetnélek?:D

Ademon képe
Egy szinten érint a téma. Együtt érzek vele némileg :)
2010. december 16. csütörtök, 0:13 | Ademon   Előzmény

Egy szinten érint a téma. Együtt érzek vele némileg :)

Nézd én a blogjában még jól elbeszélgettem vele,mert
2010. december 16. csütörtök, 0:23 | Éva.   Előzmény

Nézd én a blogjában még jól elbeszélgettem vele,mert egyébként nagyon is helyén való dolgokat mondott,
de ez az önreklámozás,és újra és újra,szóval ez teljesen hiteltelenné tette a dolgot.
Ezt ne is vedd zokon,akárhogy is együtt érzel ,mert nem azzal volt a baj,amit mondott,hanem ahogy mondta. És erről csak és kizárólag ő tehet.

Ademon képe
Erre akkor magam is rámutattam. Ez igaz is.
2010. december 16. csütörtök, 0:30 | Ademon   Előzmény

Erre akkor magam is rámutattam. Ez igaz is (Viszont itt szerintem nem reklámozás céljából írt be).

Jó,megadhatjuk ezt az engedményt neki.Valóban a blog témája a
2010. december 16. csütörtök, 0:49 | Éva.   Előzmény

Jó,megadhatjuk ezt az engedményt neki.Valóban a blog témája a meg nem értett,el nem fogadott mesterek...szóval klappol a dolog a részünkről ugye.

Nem ismételném magam,hogy megint mi jött le az írásából.

Engem konkrétan azért irritál ez az egész dolog vele,mert annyira el van vulgarizálva ez a megvilágosodás
is az utóbbi időkben,hogy egyszerűen felháborító.Hogy már semmi sincs ami szent,és minden le van húzva,
sárba van taposva.nagyon jó,hogy Balázs felrakta ezeket a témákat.Nem akartam belefolyni a Hamvas esszébe,de egyszerűen botrány ami folyik a világban,ez az iszonyatos profanizálása mindennek,és hadd ne folytassam,szóról szóra igaza van Hamvasnak.

Hát üzletet csinálnak ebből is.Hadd ne mondjak nevet,de megvilágosodás tanfolyam,kezdő ,meg haladó...
És bizony ő is a tanfolyamára invitál,és nagyon erőszakosan.
Ádám engem ez irritál,hogy a szentből profán lesz,és ehhez a tömeg tényleg tapsol.
És most kapok a pofámra ,de ez van. /most egy pár percre kiestem a nagy Egységből/:)

Ademon képe
A Megvilágosodás
2010. december 16. csütörtök, 1:40 | Ademon   Előzmény

Sok mester azt mondja, hogy valójában mindenki megvilágosodott, csak valaki ennek tudatában van valaki meg nem. A megvilágosodott és az átlagember közötti különbség az, hogy a megvilágosodott tudja, hogy éppen mi zajlik körülötte. Tehát akkor vagy mindenki szent, vagy senkise, és a szentség csak illúzió. Ha a mindenki az, akkor viszont objektíven minden tett minőségétől függetlenül isteninek tekinthető, és csak az emberi nézőpontban megjelenő aktuális hasznossága és értelme teszi jóvá vagy rosszá.

Viszont mindenki tudja fizikailag, hogy mi zajlik körülötte. Valójában mindenki tudatában van annak a valóságnak, aminek a megvilágosodott is: az aktuális jelen pillanat tényeinek. A gond az, hogy épp nem arra figyel, nem az jelenti számára a legfontosabbat. Az átlagembernek van egy világképe, életfilozófiája a jelen valósága mellett. Általában ez olyan világkép, amivel a legjobban tud azonosulni. Így hát az átlagembernek van belül egy önálló világa a jelen tényszerű valósága mellett. És ez a világkép általában elsőbbséget élvez a jelennel szemben, gyakorlatilag a tudatosság részeként megszűri azt.
A megvilágosodott tudja, hogy az aktuális Jelen a Valóság, és nem a fejben lévő világkép. A Valóság az ami éppen a Most-ban történik. A megvilágosodott számára a jelen folyamatosan változó képe a "világképe". Számára minden, ami ezen túl van csak elgondolás, elképzelés legyen akármilyen vallás, tudomány, emlék, terv vagy akár épp a vonzás törvénye is. Így a jelenhez képest, valamilyen szinten, minden illúzió ami azon túl van. Persze ez nem jelenti azt, hogy azok nem igaziak, csak épp nincs akkora valóság tartalma, mint a jelen ténylegesen tapintható és érzékelhető realitásának.
Mikor éppen a teljes tudatával ennek a jelennek él, csak erre figyelve, ebbe belemerülve, elvileg akkor kerül bele a megvilágosodott tudatállapotba. De hogy erre képes legyen, az elmének ezalatt a jelennel kell "feltöltődnie" a kényszeres gondolatok és ideológiák, elképzelések, hiedelmek helyett. Hogy objektíven nézve jó-e és érdemes-e, hogy állandóan ebben az állapotban legyen... az már megint más kérdés.

A megvilágosodás ilyen értelemben nem egy ember vagy személy, hanem egy képesség a jelen-valóságának tudatos (nem elméleti vagy lexikális!) felfogására és tudására!

Ez az én verzióm jelenleg :)

Ádám ,ez az írás megérte a sok hadakozást itt.
2010. december 16. csütörtök, 10:34 | Éva.   Előzmény

Ádám ,ez az írás megérte a sok hadakozást itt. Köszönet.

Tökéletesen egyetértek vele,azzal a megjegyzéssel,hogy amiről írsz,az egy ,,elő-megvilágosodás'',,,apró kis megvilágosodások sorozata'',hiszen erre sok ,,előrehaladott' állapotban lévő ember képes.
Ez nem egy állandó állapot,ahogy írod is,mert ebben nem értünk egyet tulajdonképpen.
A felébredett,igazán megvalósult ember nem időnként belecsúszik ebbe az állapotba,hanem örökösen ott tartózkodik,mert már nem is tud máshol.Ez a pont ,ahol nem értünk egyet,egyébként minden ,amit írsz igaz,
csak hát az még nem egy befejezett,igazán és tartósan realizált állapot.
Hidd el,amiről Te írsz,azt sokan birtokolják. /bár nem elegen:D /

fehercsongor képe
Jót kacagni mások világképében a saját hülyeségeinken.
2010. december 19. vasárnap, 0:09 | fehercsongor   Előzmény

Hízlalja a májat . A fent leírtak saját értelmezése ez . Üdvözlettel : felacsó

a3140a képe
Nincs semmiféle tanfolyamom, csak egy meditációs módszerem
2010. december 16. csütörtök, 7:50 | a3140a   Előzmény

Nincs semmiféle tanfolyamom, csak egy meditációs módszerem (illetve 2), ami ingyenesen elérhető.

a3140a képe
Biztosak vagytok benne, hogy a megvilágosodásról és
2010. december 16. csütörtök, 7:45 | a3140a   Előzmény

Biztosak vagytok benne, hogy a megvilágosodásról és megvilágosodottakról a fejetekben lévő elképzelés korrekt?

Annyira vagyunk biztosak benne,amennyire Te abban,hogy
2010. december 16. csütörtök, 10:37 | Éva.   Előzmény

Annyira vagyunk biztosak benne,amennyire Te abban,hogy megvilágosodtál.
Ezt nem gúnyolódásból írom,hanem komolyan.

a3140a képe
Na most érkezett el az a pillanat, hogy tényleg nem látom
2010. december 16. csütörtök, 12:08 | a3140a   Előzmény

Na most érkezett el az a pillanat, hogy tényleg nem látom értelmét, hogy ilyen óvodás szintű intellektuális vitákban a továbbiakban benne maradjak.
Akit érdekel amit hirdetek, az megtalál, ha értelmes kérdést tesz fel válaszolok rá úgy, mint eddig is mindig, ha valaki írt nekem a weboldalamon található e-mail címemre.
Könyörgöm! Aki soha ki sem próbált még valamit, ne jelentse ki látatlanban, hogy semmit nem ér.
Az önreklámozásról meg erőszakos rábeszélésről pedig csak annyit, ha valóban úgy lenne, ahogy gondoljátok, akkor egyetlen spirituális mester sem írna könyvet és adná el neked.
Sajnálom, hogy így reagáljátok le azt, hogy van valaki aki segíteni próbál, aki már végigjárta a göröngyös, kanyargós, félreértésekkel és félrevezetésekkel teli spirituális utat.
Nyilván egy szélhámos, marketinges vagyok, csak épp azt felejti el, aki ilyennel vádol, hogy nem kérek semmit és saját erőből finanszírozom a weboldalam fenntartását.
A módszert pedig azért nem tudom ide feltenni, mert van egy oktató hanganyag része is, amit ide nem tudok feltölteni. Bár ezt végképp nem értem, hogy mi a probléma ezzel és miért lenne "hitelesebb", ha ide tenném fel a módszeremet. (Amúgy a "csend meditációt" leírtam itt az egyik blogban).

Miért kellett ennyi felesleges kört futni,ennyi elutasítást
2010. december 16. csütörtök, 12:53 | Éva.   Előzmény

Miért kellett ennyi felesleges kört futni,ennyi elutasítást zsebre tenni,amikor csak ennyit kellett volna mondanod:

,,Akit érdekel amit hirdetek, az megtalál, ha értelmes kérdést tesz fel válaszolok rá úgy, mint eddig is mindig, ha valaki írt nekem a weboldalamon található e-mail címemre.''

Örülök,hogy az én hozzászólásom volt neked az utolsó csepp a pohárban,hogy eljuss eddig a ,,helyénvaló''
felismerésig.
Ezek szerint még egy megvilágosodott is tanulhat valamit:)

Ademon képe
"Miért kellett ennyi felesleges kört futni...?" Miért ne
2010. december 16. csütörtök, 14:46 | Ademon   Előzmény

"Miért kellett ennyi felesleges kört futni...?"

Miért ne történhetett volna ez? Miért kellett volna másképp lennie?