Aszkéta életet kell élned ahhoz, hogy önmagadra találj? | Önmegvalósítás.hu

Aszkéta életet kell élned ahhoz, hogy önmagadra találj?

Hozzászólások

48 hozzászólás
hermess képe
Hédinek, szeretettel
2009. október 09. péntek, 13:51 | hermess   Előzmény

Jó, Hédi, elfogadom, hogy hiba volt azt írnom, hogy Te nyertél. Vehetjük kis játszmának is. De magadat is megvizsgáltad-é?

Ezen az alapon én is írhattam volna a "NYertél" helyett, hogy vedd észre, hogy most tulajdonképpen kötözködsz. Ha végigolvasod a kettőnk közötti párbeszédet, kitűnik belőle, hogy sajátos módon eljátszottuk, demonstráltuk, amiről szó volt benne.

Elkezdtem mondani valamit teljes általánosságában és senkinek nem címezve, amivel szemben úgy érezted, hogy fel kell lépned, vissza kell utasítanod. Amit lehet - azért van a blog, de miért az indulat? Ráadásul a Spirituális nők... blogban ugyancsak ennél a résznél szálltál be a ringbe. Keresd csak vissza. Meglehetősen objektív szoktál lenni a hozzászólásokban, azon felül, hogy nem finomkodsz. A hevességből ítélve, a dolog mélyebben érintett. Te egy erős egyéniség lehetsz, s aki erős, annak igazságosan kell az erejével bánnia.

Látod, ezt nem akartam leírni, amikor Passzoltam, nehogy még jobban támadásba vonjalak, ami jó döntés volt, de szerencsétlen szót használtam. Pedig az egom nagyon biztatott! Én nem akarok senkit minősíteni, mert minden minősítés legalább annyira minősíti azt, aki megengedi magának. Nem akarok senkinek kéretlenül tanácsot adni. Csak leírom, aminek a működését megérteni véltem. Akinek van szeme, és fejlődni akar - észreveszi és kiveszi a hozzászólásokból, amire szüksége van. Én ezt nevezem segítségnek és semmi többet. Ha már kéretlen tanácsokat osztogatunk, éppen akkor nem foglalkozunk a saját magunk dolgával. Érdekes módon, Karmatörlő pont erre figyelmeztet, hogy mindenki magáért felelős, de megengedi magának, hogy állandó jelleggel tanácsokat osztogasson.

Most én is adtam egy tanácsot, ami valószeg csak még jobban fel fog bosszantani (tehát teljesen fölösleges), ha a játszmákról írt dolgokban nem vetted észre, hogy mire ugrasz. Sőt rám vetítetted. Szerintem bízzuk a többiekre a kettőnk esetében, hogy ki-kivel játszmázott. Ha egymást fogjuk azzal vádolni, amiről beszélgetünk, sehová nem jutunk.

Még egy dolog. A kommunikáció alapszabálya, hogy ne támadjuk meg egymás egoját, mert a támadás (ami önmagában védekezés) a másikat védekezésre, azaz játszmázásra fogja késztetni. Ezzel megszakad, vagy torzul az információ átvitele, vagy helyette személyeskedés lesz belőle. Mindez a stílussal kezdődik. Szerintem az indulatok méltatlanok ehhez a bloghoz és a honlaphoz, a spiritualitáshoz meg semmi közük nincs.

Írjuk le amit hozzá tudunk tenni a témához, és annyi. A valaki másképpen tudja, ő is leírja a véleményét. Ez érinti az egyik fogalmat, amit pontatlannal neveztél - a sokszínűséget. Az Élet tökéletessége csak a formák sokaságában, így bölcsesség is csak a vélemények sokaságában nyilvánulhat meg. Mindenkinek igaza van tehát a maga szintjén. Minél átfogóbb felismeréseket tartalmaz valakinek az igazsága - önmagával és a világgal szemben - annál bölcsebb. Mi még csak kisebb bölcsességeket tudunk mondani, de talán ezekért is érdemes odafigyelni egymásra, és nem háborúzni.

Szeretettel, ha nem veszed képmutatásnak, és elhiszed, hogy képes vagyok ilyet kihozni magamból a pengeváltásunk után is.

Erős és igazságos
2009. október 12. hétfő, 13:00 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Először is leszögezném, hogy az indulat az relatív, mint ahogy a kötözködés is. Nem véletlenül írtam és te nem véletlenül minősítetted annak ami.
Mivel tudom, hogy te tanítasz és tanácsadsz ezért tartottam fontosnak felhívni a figyelmedet arra, hogy nem minden megállapításod értelmezhető. Ezt lehet kötözködésnek nevezni én inkább végiggondolnám, hogy nem lenne e értelmesebb egyértelműbb fogalmakat következetesen használni, mielőtt még a végén azt értünk alatta mit akarunk :)
Tudod, úgy vagyok vele mint te :"Akinek van szeme, és fejlődni akar - észreveszi és kiveszi a hozzászólásokból, amire szüksége van"
Itt van pl. ez a megállapításod: "nem vetted észre, hogy mire ugrasz. Sőt rám vetítetted." Kiről van szó?

Az egód letámadásáért elnézést kérek, nem volt szándékomban. Én csak írom ami kijön belőlem, úgy ahogy gondolom. Még mindig egészségesebbnek tartom, mint amikor valaki kellemes stílusban nem azt írja mint amit az egoja tanácsol.
Védekezésre, játsztmázásra csak azt lehet kényszeríteni, akit nem is kell. Azt hiszem az a baj, hogy az emberek nincsenek hozzászokva, hogy valaki kimondja azt ami benne van. Mert fél, hogy akkor nem szeretik.
Egyébként ha úgy véled, hogy amit írok az totálisan félre megy, akkor ignoráld. Nem fogok megsértődni. És ha igen, úgy kell nekem! :)
Azt kéred, legyek az erőmmel igazságos. Nem tudok. Többnyire az kap belőle, aki felkelti az érzékelőimet. Úgyan úgy mint amikor én a másokét és kupán nyomnak. Hogy mennyire vagyok erős, az még tesztelés alatt van. Annyit már tudok, hogy nem szégyellem magam azért mert nem bújok női praktikák mögé. Tudom, ez néha érzékenyen érinti a másik oldalt, de tudod ez olyan mint amikor az alkoholista leszokik a piáról.....
Nem tudom, mint értettél azon, hogy bízzuk másokra annak megítélését, hogy melyikünk játszmázik. Ám bízzuk, de az is egy játszma. Megtudjuk ki kinek a pártján áll, kinek a problémájával tud azonosulni. Attól se te nem leszel "Te", sem én nem leszek "Én".

Üdv!

Hédi

hermess képe
Kedves, Igazságos Hédi
2009. október 13. kedd, 20:35 | hermess   Előzmény

Én komolyan hiszem, hogy az vagy, és nem támadás céljából írom ezt.

Nem kell feltétlenül valakinek a pártján állni mindig, a pártatlanság közelebb áll a szeretethez.

Amit még gondoltam erről az egészről, az a másik blogban leírtam: http://www.onmegvalositas.hu/blog/csizike/miert_es_milyen_ferfiak_akarja...

Én a magam részéről befejezettnek tekintem ezt a játszmázós témát.

Barátsággal: hermess

Hédi, én élem az ezotériát
2009. október 08. csütörtök, 16:25 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Szia Hédi!

Nekem az "ezotéria" nem elmélet, hanem a gyakorlat, a mindennapi gyakorlatom.

Az, hogy ki és mit olvas ki abból, amit írok az tükör, a saját tudatának tükre.

Szerintem kell segítséget adni, de helyetted nem tud senki jóllakni, elolvasni, meghallgatni, megérteni, megtenni, tudatosodni, pácból kievickélni. Ha kivesznek egy pácból, akkor csak más természetűvé konvertáltuk át ugyanazt a helyzetet.
Nekem voltak egészen komoly megakadásaim, amin csak segítséggel tudtam továbbmenni és kellett a segítség. Nagyon nehezen, de elfogadtam és továbbléptem. Mindig ott volt, aki tudott segíteni.

A pácok természetesen folyamatosan követik egymást, de a tanulni való benne mindig más. Van, ami nem megy elsőre, de már nem a pácok iskolájában vagyunk, hanem a ciklusváltáséban és már nem kell a pácból pácba utakat járni, ha nem ezt akarod. Ezúttal a szabályok is változtak és változnak, elég rendesen és nagy ütemben. A vonzás törvénye pl. nem változott, de az már csak ilyen örök izé. Fejlődni természetesen kell, de a karmikus leckekönyvet kidobhatjuk, bár pácok attól még vannak.

Üdv:
Karmatörlő

Jujuj!
2009. október 08. csütörtök, 21:50 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Szerintem ez félrement kedves Karmatörlő. Nem neked írtam szerintem amire reagáltál, hanem Hermess-nek. Veled értettem egyet,vele nem. Erről szólt a beírás. De lehet, hogy csak nem tudtam követni már a lépcsőfokokat.

Jóéjszakát

Hédi

Én sem
2009. október 09. péntek, 8:32 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Bocs, nem csak én jártam úgy, hogy a dobozok elcsúsztak. De nem baj. Ez is tükör.

Működik vagy nem működik?
2009. október 08. csütörtök, 15:35 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Az univerzális törvények mindenkinél ugyanúgy működnek, a működés útjába állított akadályok viszont rendkívül sokfélék, ahogy leírtad. Minél olvasottabb valaki, annál kifinomultabban tud magyarázatokat adni arra, hogy miért nem jön össze, nála miért nem működik a törvény. Évek óta a kifogások tömkelegét hallgatom olyanoktól, akik rendkívül olvasottak és iskolázottak. A kifinomult hazugságörvényeket kell elfelejteni és komolyan venni az univerzális törvényeket. Ha nem megy, nem a törvényben van a hiba. Csakhát akkor kiderül, hogy valahol nagyon-nagyon elcsúszott a szépen felépített, hoppá hisz ez álomvilág! Leszámolni vele? Hát igen. Nekem nem ment könnyen.

Segíteni? Csak azon lehet, aki képes elfogadni a segítséget. Van, aki folyton segítséget kér és mindig nagyon részletesen megindokolja, hogy miért is nem tud neki senki, de senki sem segíteni.

Ugye most nem azt akarod mondani, hogy a saját teremtett világod felett elveszítetted a kontrollt és összezuhantál? Szuperezotér voltál, nagy tanító, aki egyszercsak annyira tudatos lett, hogy már a tudattalan, jól működő programjait is sikerült felülírnia, és nem működőre? És nem érted, hogy hol csúsztak el a dolgok? Biztos a törvényekkel van baj. Biztos. Mindent pontosan úgy csináltál, ahogy kell.
Na és ott hátul? Ott miket mondogattak közben? Vagy szerinted nincs is ott semmi? Futtasd le a bekrepált programot és meglátod miket mondogatnak ott hátul, a tarkón vagy a gericben. Figyelj rá, észre fogod venni.

Nekem nagyon meg kellett tapasztalnom, hogy mindig az én készülékemben van a hiba. Nem tipikus hiba, egy átlagos szerelő észre sem veszi, de akkor sem működik a készülék. Nagyon tudtam. De már nem ámítom magam.

Karmatörlő
2009. október 08. csütörtök, 16:59 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Nem tudom kivel van a probléma,de ez nem is érdekes.Szerintem nem az a dolgunk,hogy másokba keressünk hibát,hanem magunkon segítsünk.Miért érdekel a másik?Miért nem saját magunk?Én nem vettem észre,hogy valaki nagy tanító akarna lenni.Van aki közöttünk tudatosabb és van aki nem,aki tudatosabb szerintem bizonyosabban álít-de nem hiszem,hogy azért mert tanító akar lenni.Tudod Te,hogy milyen felelőség tanítani?Ha nekem adnád a világ összes kincsét-bármilyet,akkor sem válalnám ezt a felelőséget.Többek közt belegondoltam magam milyen Istennek lenni,hát én köszönöm,de nem kérek belőle.Inkább haljak meg tüstént,minthogy csak egyetlen napot is Istenkén töltsek.
Amúgy mindenkinek magán útja van,ezt többször is említettem,az én utam nem a TE utad.És senki másé sem.Én soha nem mondtam senkinek merre vezet az Út.Egyedül csak azt szeretném megmutatni,hogy kell az utat megtalálni.Az Úton mindenki maga megy.Senkinek nem lehet fogni a kezét.És aki nemakarja,egyáltalán nem kényszerítem,hogy betartsa.Sőt én mondtam,nyugodtan olvasd el mielőtt ítélkeznél,hogy biztosan van rővidebb Út,mint amin én megyek.Mindíg van egy okosabb ember,mindíg van egy rövidebb Út.....ez törvényszerű.És ha kérhetlek ne veszekedjünk,ítélkezzünk.Ha többen összegyültök Akiket zavar a jelenlétem......é szó nélkül be fogom a szám.Én mindíg is élni szerettem volna-ez az irogatás csak átmeneti kényszer----megkértek,hogy tegyek fel a netre egy két dolgot.Én szeretek csendesen élni,sőt ez a világ-a netezés.....rettenetesen bekoszol szeméttel,nem szívesen élek benne.
Az én világom-sőt az egész univerzum bennem van.....minden amire szükségem van.
Pussz:hű szologád

Lemerem fogadni soha nem meditáltál

Scorpio
2009. október 09. péntek, 11:01 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Scorpio állati izgalmas, ahogy magadra vetted Hermess sztoriját.
Egyre biztosabb vagyok a tükör pontosságában. Amit írsz a saját tudatod térképe, ahogy értem, a saját tudatom térképe. Nem nekem írsz, hanem magadnak, nem neked írok, hanem valójában magamnak. Ez a tükör.

Ha úgy lenne, ahogy leírtad, miszerint "Az én világom-sőt az egész univerzum bennem van.....minden amire szükségem van." Ha ezt valóban megélnéd és be tudnád húzni az anyagi valódba, nem írnál pénzzel összefüggő topikot, nemhogy egyet, többet is egyszerre. Erre mondom, hogy önámítás. Ezek csak szavak, ha valóban azt élnéd meg a mindennapokban, amit mondasz, nem erről topikolnál. Fikarcnyit sem izgatna a pénz, a szegény-gazdag, diplomás-képzetlen, orvos-földműves, tanyasi-nagyvárosi kérdése.

A spirituális egód meglehetősen erős és jól olvasott, és mert minden benned van, ezt úgy érti az egód, hogy te tudod mi a te utat, te tudod mi a jó neked, te tudod. Te tudod, sőt jobban tudod. Igen, természetesen.

Hát meditálj, ha neked az az utad.

Csak itt a Földön kell egy másik utat is járni. A hétköznapokét. Amikor a lekezelő dokinak mondani kellene valami frappánsat. És nem megy, és csak a szégyen, a megalázottság és a kisebbrendűség érzése marad utána. Mélyen bevésődve.

Sőt, amikor találkozol a lekezelő dokival, annak is tudatában kell lenned, hogy az is benned van. És szükséged van rá. Különben nem találkoznál vele.

Sőt, amikor a markát tartó kéregetővel találkozol, annak is tudatában kell lenned, hogy az is benned van.
És szükséged van rá. Különben nem találkoznál vele.

Sőt, amikor az okoskodó Karmatörlővel találkozol, aki olyasmiket mond, amit nem olvastál, benned van a kétely, amit valaminek a nem ismerete okoz. És szükséged van rá. Különben nem találkoznál vele.

Sőt, amikor találkozom Hermessel, a jól képzett tanárral, akit a megélt valósága arra késztet, hogy megkérdőjelezzen mindent, még a szuperszilárd elméleti alapokat is, akkor tudatában vagyok, hogy az is bennem van. És szükségem van rá. Különben nem találkoznék vele.

Sőt, amikor találkozom Scorpioval és a jól fejlett spirituális egójával, akkor tudatában vagyok, hogy az is bennem van. És szükségem van rá. Különben nem találkoznék vele. Mert saját tudatosságom további tágításától semmi más nem tart távol, minthogy tartok a spirituális egóm túltengésétől.

Hát így. Ez az én olvasatom.
Mindent megkapok a fejlődésemhez itt és most, mindent amire szükségem van.
Hálás vagyok érte Neked is. Először jót nevettem, ahogy a tobzódó spirituális egóval szolgámként aposztrofálod magad, azután rájöttem, hogy tényleg a fejlődésem szolgálod. Valószínűleg nem úgy, ahogy gondolod, én még nem tudom pontosan hogyan, de így lesz. Ezer köszönet érte.

hermess képe
Kedves Karmatörlő!
2009. október 09. péntek, 0:56 | hermess   Előzmény

Csak nem segíteni akarsz nekem mégis, hogy ennyi jó tanácsot adsz? :)))

Szerinted ki itt a tanító? Javasoltam én bárkinek bármit is ennyi meggyőző erővel?

Vajon az ezotériát, vagy az ego-ját éli valaki, aki felhúzza magát egy véleményen, ami történetesen nem egyezik az övével?

Csak játékosan! Ha valakinél minden jól működik, nincs késztetése indulatba jönni... :)))

Az idő majd eldönti, hogy eltörölték-e a karmádat, vagy gyártottál újabbat. Meg azt is, hogy kinek mit sikerült megvalósítania abból amit félreértett...:)))

Hermess, magadérd vagy felelős
2009. október 09. péntek, 10:25 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Hermess, olvasd a tükröd. Minden, amit leírtál, magadnak írtad, nem nekem és nem másoknak.
És tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy így van velem is. A tükörvilágnak ez a sajátja.

Azt tapasztaltam, hogy a nagy elvekkel holtbiztosan tisztában lévők a legritkább esetben tudnak a bazi nagy elvekből bármit is megvalósítani. A spirituális egójuk az egekben van, játéknak fordítják a mindennapi játszmáikat, bölcsességnek fordítják a gyávaságot, amivel nem mernek itt és most élni, mert sokat olvastak, sokat megértettek, és abban azt írták, hogy passzívnak kell lenni és nem kell teremteni, és milyen nagyon rengeteget meditáltak, és hányszor elvonultak, és milyen nagyon megvilágosodtak, és milyen csodálatos volt egynek lenni az Univerzummal, és boldogtalanok, és magányosak, a szomszéd is folyton veszekszik velük, az egész világ az ellenségük és senki nem érti meg őket, és mindenhová menekülnek, meditációtól a körmönfont magyarázatokig, az alapszabályok megkérdőjelezéséig. És nem, és nem, és nem olvasnak a tükörben, mert kiderülne, hogy nem kötődnek a Földhöz, egy burokban, egy harmonikus álomvilágban lebegnek. Hát persze, hogy nem jutnak sehová. A Földön járni kell.

A Földön vagyunk, itt kell tevékenykedni, nem csak bölcselkedni.
Ha a Föld felett lebegünk, nem tudunk a Földön megvalósítani semmit, ha nem kapcsolódunk hozzá, nem jön össze. Ezek teljesen logikus dolgok.

Nem tanítani akarok, de gyakorlati segítséget nyújtani, igen.
Amikor elveszíted a lábad alól a talajt és már a sziklaszilárd elvi alapokat is megkérdőjelezed, azt lehet, de ha meg is akarsz valamit valósítani, akkor a Földön érdemes beföldelni.

Csakhát az a spirituális egó, az mindent tud, ismeri az utad és a tudást, hát mit ugrál egy olyan nevesincs, mint Karmatörlő. Scorpio gyanúja, biztosan soha nem is meditált. Hát igen. Egó, spirituális egó, mindkettő csapdába kerülhet. A saját csapdájába.

Földelj és megérzed. A Plejádos könyvben benne van. Játék nem?

Az olyan "ősellenségekkel", mint a multik, amikre az ország fele, a tudatosabbak zöme azonnal ugrik, meditációs bölcsességekkel nem megyünk sokra, de a jelenségkörrel lehet mit kezdeni a hétköznapokban építő módon, amivel mindenkinek segítesz, és nem negatív energiákat fröcskölsz szét. Amit leírtam, az egy itt-ott működő rendszer, sokan dolgoznak azon, hogy általános legyen, mert az ország nagy része érintett benne, és az ország lakosainak zöme tényleg nem akarja a multikat etetni. A hazai termelők sem szentek, csak szét kell nézni a piacokon, ők is emberek. Sőt a hazai cégek sem szentek, csak el kell olvasni GVH-t a malomipari kartellről. Hát, ez van. De a miénk.

A karmánkat elengedték, olvass utána. Nem találod meg a sokezer éves dokumentumokban, még a százévesekben sem, sem a hetvenes, sem a nyolcvanas, sem a kilencvenes évek ezoterikus, spirituális, teológiai, teleológiai, teozófiai és egyéb tanaiban sem szerepel. Ez új információ. Mármint a többihez képest, de már így is egy évtizedes.

Az egész emberiség és minden egyes személy földi karmáját elengedték, de neked is el kell engedni a tiedet. A visszahatás törvénye nem szűnik meg, csak a testi csakráinkba bepecsételt karma elsődlegessége és energetikai hatása szűnhet meg, ha elengeded Te is. Ha ragaszkodsz hozzá, megmarad, mert a Földön mindig van választásod. A visszahatás azonali és a tetteiddel így magad írod minden másodpercben a "karmád". Ez az új világ. Már most is állandóan gyorsul a visszahatás egyre rövidebb idő alatt megjön, már most is majdnem azonnali. Az azonnaliba fogunk megérkezni.

A karmám elengedését kb. egy éve kezdtem meg. A földelés és a karmapecsétek eltávolítása csak az első lépés, a teljes energetikai mintázat átrajzolása, a tudatalatti kisöprése, a gondolatminták háttérbe küldése tiszításokon keresztül történik. Még nem vagyok túl mindenen, de a változás óriási. Nekem nagyon kell kapaszkodnom a Földön, hogy ne szálljak el. Már tudatában vagyok, hogy ez mennyire fontos. A folyamat során mindent megkaptam, amire szükségem volt és van.

Remélem sikerült a spirituális egód felpiszkálni, hogy kipróbálja, milyen, amikor a karma béklyóitól megszabadul. A szabályokat ismered, el tudod kezdeni, ha mered.

hermess képe
Nézd meg, Karmatörlő...
2009. október 09. péntek, 16:41 | hermess   Előzmény

a magad tükrét is néha...vajon miért nem látod? Mi végre adsz ilyen tuti tanácsokat? Miért foglalkozol Te magad annyit másokkal? Most mindenkinek kötelező elfogadni a Te elméletedet a karmák eltörléséről? Keresztes hadjáratot hirdetsz mindenki ellen, aki ezt kérdésessé teszi? Honnan tudod, hogy én ki vagyok, mi vagyok, milyen energiákat fröcskölök szét? Miért érzel késztetést a tökéletesen működő ezoterikus világodból nekirontani mások véleményének, megítélni a dolgaikat? Főleg ez utóbbi érdekelne a leginkább.

Magasról lenézel mindenféle elméletet, ősi bölcsességet, több ezer éves tanítást... Azt mondod, hogy más nem bízik a törvények működésében, holott Te magad cseréled le valamiféle 10 éves, lecsenellingelt tanítással. Ez nem egy elmélet? Kryon szavai az egy új szentírás, és mindenki hülye lenne, aki nem követi? Neked jött le személyesen, vagy Te is olvastad valahol?

Talán higgadjunk le egy kicsit!

Ez a Te utad. Örülj neki, ha működik nálad. Én is örülök neki. Csak ne akard ráhúzni mindenkire. Hagyd meg a választás szabadságát, mindenki megy a saját útján.

Van a hit útja és van a megértés útja. Az előbbi a gyorsabb. Minél erősebb, kétely nélkülibb valakinek a hite, annál jobban működnek a dolgai. Nálad így van feltehetően. De kockázat is van benne. Mi van, ha nem jó hitet választottál? A muszlim hite éppoly erős, mint a tiéd. Vallásos hitet kell csinálni egy Pleyádos tanításból, és üldözni kezdeni, aki nem úgy hiszi?

Én a másik utat választottam, ami kacskaringósabb. Először szeretném megismerni azt, aminek odaadom a hitemet. Ez a mód törvényszerűen ahhoz vezet, hogy többet tud, aki járja, mint amit már megtapasztalt. A megértésnél lehet elakadás, keveredés, de amit már megtapasztalt és megértett, abból soha nem lesz visszaesés. Az én ízlésemnek ez felel meg jobban.

A hit útját járók gyorsan haladnak, viszont, amikor kiesnek az "üdvösségből", visszacsúsznak a megértés alá - a más értékek megértése alatti szintre, amiből törvényszerűen következik a nem hasonlóképpen gondolkodók elleni harag, ellenszenv, vagy viaskodás. Ebből lesz a fanatizmus. A "másik hitű" elfogadása csak a megértésen keresztül működik.

Hadd fejlődjön mindenki a saját maga választotta úton. Légy nyugodt, hogy amire szükségem van az újabb kori tanításokból - meg fogom találni. Minden más technika, new age tanítás hasonlókat ajánl. A kineziológiával, a Hellingerrel, az asztrológiával, stb. ugyanazt el lehet érni. Mindenki ezen dolgozik, ki lassabban, ki gyorsabban halad. Sok jó dolgot mondtál és biztosan nem véletlenül akadt össze a bajszunk. De muszáj ezt a párbeszédet ebben a hangnemben folytatni?

Nem tudom, észrevetted-e, hogy én kerülni szoktam a Te szócskát, és a második személyű felszólító megszólítást, megnézheted a korábbi beírásaimat. Kivéve ez utóbbi leveleket... Ide vezet az agresszió. Ne mond azt, hogy tebenned nincs, csak én vetítem rád... A stílusa elárulja az embert, és ezt a hasonló stílust nem fogom még egyszer megengedni magamnak, mert nem én vagyok, csak tükröztem...:))

Minden egyes ember tudatszintjét, ahová eljutott, a gondolatai, érzelmei, szavai és cselekedetei mutatják meg. És a kommunikációs stílusa... legalább annyira, mint az, hogy mi működik és mi nem működik nála az általa vallottakból. Minden más, amit Hédinek írtam erről - ide is illik.

Nagyon szívesen beszélgetek Veled az érvek, a tapasztalatok indulatmentes megosztása útján, ami nem kell, hogy a másik minősítgetéséről szóljon. Nem szégyellek senkitől sem tanulni, és tanítónak sem gondolom magamat, inkább valamiféle hírhozónak. Azt sem gondolom, hogy fel kellene az egoját bárkinek piszkálni, sokkal inkább lecsendesíteni - azért hogy félretehesse, hogy ne zavarja a megértésben és a befogadásban.

Baráti üdvözlettel...

Hermess, igen.
2009. október 12. hétfő, 10:47 | Karmatörlő (útkereső)   Előzmény

Gondolkodtam azon, hogyan lehetne a sziklaszilárd álomvilágodba becsemészni valamit, amin gondolkodva kitekintesz a sokszínűre.

Azután arra gondoltam, hogy a holisztikus realitás paraegyütthatója szisztematikusan konvergál az ősi bölcsességek reciprokának köbgyökéhez, de csak ógermán rovásírásban.

Szerintem.

:)

Bocs, hogy beleszólok
2009. október 12. hétfő, 12:03 | Névtelen (útkereső)   Előzmény

Kedves Hermess,

Már megbocsáss, de veled se nagyon lehet beszégetni. Vannak bizonyos megállapításaid, amik nehezen értelmezhetőek és ha rákérdez az ember, azonnal finoman hárítasz. Bár ez utóbbi beírásod már egész keményre sikeredett, ha már a kommunikációs stílusról is szó esett. Nem tudom nekem mit írtál, amit rólam írtál, azt Te vélted.
Olyan frappánsan mint Karmatörlő nem tudok válaszolni, ezért csak összegyűjtöttem, hogy mi az ami a konzisztencia ellenőrzésen fennakadt :)
"Ez a mód törvényszerűen ahhoz vezet, hogy többet tud, aki járja, mint amit már megtapasztalt."
"Te magad cseréled le valamiféle 10 éves, lecsenellingelt tanítással. "
"A megértésnél lehet elakadás, keveredés, de amit már megtapasztalt és megértett, abból soha nem lesz visszaesés"
"A stílusa elárulja az embert, és ezt a hasonló stílust nem fogom még egyszer megengedni magamnak, mert nem én vagyok, csak tükröztem...:))"
"Azt sem gondolom, hogy fel kellene az egoját bárkinek piszkálni,"

Kellemes napot!
Hédi

Aditi képe
hu, Hermess, nem láttam még Buddhát és Jézust ebből a
2013. szeptember 03. kedd, 0:10 | Aditi   Előzmény

hu, Hermess, nem láttam még Buddhát és Jézust ebből a szemszögből. Tetszik.

Annyit tennék hozzá, hogy szerintem nem csak a hatalmasok tudnak CSAK a kríziseikből tanulni.

Szerintem a mai ember egoja sajnos olyannyira eltúlzott, mondjuk így, hogy a szenvedés elkerülhetetlen. Lehet, hogy ennek Buddha jobb jelképe volt, mint Jézus, eseténél fogva. Ugyanakkor Jézus tanítása sem bab, szerintem, miszerint a gazdag embernek szinte lehetetlen bejutni a Mennyországba, és még a "boldogok akik szegények, betegek"...stb rész"

Itt kifejezetten azt állítja, hogy nehéz sorssal rendelkezni áldás, és könnyűvel átok.

A korán ugyanezt mondja.

A tüzet és a vizet, a szélsőségeket előrébb tartja a közönynél, és szerintem ez is ide tartozik. A közöny azoké, akik nem motiváltak. Nézz rá a jóléti társadalomra. És nézz rá egyre, ahol mindennap kilóméterkéét sétálsz az ételért, a vízért, ahol keveset eszel, sokat mozogsz, ahol nincs mindennap étel lehet, hogy ital sem, de vadászol és használod a növényeket. Ahol nincs központi fűtés, és a tudat alkalmazkodik az időjárás-változáshoz, és ettől sokkal erősebb lesz a test. Hol meghal, aki megbetegszik, vagy felépül, ha a tudata képes megmenteni.. de mindenképp az erős marad életben.

Na szóval.

Nem gondolom, hogy aszkétának kell lennünk, ezt egyébként Buddha se gondolta. De szerintem elgondolkodtató a barátnőmnek az a mondata, hogy "bármennyire fáj, olyan örökséggel, egoval születünk, hogy csak a szenvedés tud motiválni igazi fejlődésre".

Szerintem ezen érdemes rágódni, és nem eltolni magunktól, illetve megvizsgálni, mi miatt is tolnánk el mindenfélére hivatkozva.

Ezért nem szeretem, amikor a pénznek állandóan a neutrális oldalát hangsúlyozzák. Ugyanis mögé lehet bújni Spiri ego. Én már jól ismerem :)

Nem hiszem, hogy Buddha gondolata, a szenvedés eltörölhetőségéről szemben-állna Jézus tanításával, mert szerintem ezek egyszerűen szintek. A mai ember szenved, és szenvednie kell, ahogy Buddha is szenvedett, amikor kilépett a gazdagságból (és bizonyos értelemben már ott is). A fejlődésének csúcsán tudta azt letenni - addig használta.

Jézus az egyszerű ember tanítója. Aki nem tudja, miért szenved.Elmondta hát nekünk, hogy a szenvedés elfogadása által nyerhetünk lelkei kincseket. vagyis megtanított tanulni az életünkből, tanított tudatosnak lenni, egy bizonyos szinten. Hogy semmi sincs ok nélkül, és minden a belső fejlődéséért van, alapvetően. Mert alapvetően onnan vetül ki. Ezek alap-kövek. A szenvedés elengedése (így a szegénységé., betegségé...stb) magasabb szint a tudatosságban.

Hiszem, hogy az anyagi helyzetem nem csak attól függ, hogy mennyire sokat foglalkozom a "vonzás törvényével", a pozitív gondolkodással, és bizonygatom, hogy én irányítom a sorsom. Könnyen eshetek a spirituális ego áldozatául, aki azt hiszi a kezében van az egész világ, és nincs benne alázat. A szerencsések ezek közül nincstelenül végzik :) Itt a paradoxon, a gyógyító paradoxon. De vannak kevésbé szerencsések, akiknek juthat elég ezzel a fél-tudással, és leélhetik így az életüket. Én ismerek valakit, aki jóbarát volt, és megette a hatalom és a pénz, mert nem képes az alázatra. Hihetetlen milyen közönyössé vált. Megette az "ördög", szabályosan.

Szerintem az anyagi helyzet a tanulásunk mibenlététől függ. Nekem akkor is volt miből élni, amikor teljesen irracionális volt az egész és nem is tudtam róla. És most többet stresszezlek, pedig több van, mert elkezdtem félteni amim van. Na ez az ami nem jó. Valószínűleg itt is Jézus tanítása a helytálló, ami az ég madarairól szól. és nem azt jelenti, amire a lusta (bocsánat) spirituális egótol szenvedők fordítják, le, nevezetesen, hogy munka nélkül is remekül el lehet tengődni másokon, hanem arra utal, hogy bíznunk kell tudni abban, hogy az anyagi életünk is annak a következménye, ami belül van. és ez nem csak a képességeinket jelenti, hanem a tanulásunkat, a helyünket a világban, a leszületésünk célját is .Hülyén nézett volna ki ha Jézus gazdagnak születik. :)

És vannak akik egész életükben tartó nincstelenség közepette szülték meg a tudatosságukat, és nem is feltétlenül abból!, amely ragyogóbb az emberiség legnagyobb részénél. Ha igaz lenne, hogy minél több önismereted van, ezzel arányosan több bevételed lehet, (na és persze hogy innen is mérd a tudatosságod szintjét...), akkor Fülöp atya nem utasította volna vissza a püspöki széket. és ő ezt nem azért tette, mert "nem tudta becsülni magát", hanem tudatosságból. tudta, hol a helye ebben az életben.

Nem hiszek az önismeret ilyen ( kissé gőgös) megnyilatkozásában, miszerint a tudatossággal feltételül anyagiak is járnak. Járhatnak. de a szeretet és az alázat csak arra kíváncsi mit kell tanulnia Ebben az esetben ha gazdag, ha szegény, azt fogja tenni, amit kell és nem téved el. és mindegy, a pénz, mert csak egy darab papír, ami dolgoknak felel(het) meg.

Namaste

fircsi képe
Budha aszketicizmust gyakorolt, de Jézus nem. Aszkeó=gyakorol
2009. október 07. szerda, 9:02 | fircsi

Budha aszketicizmust gyakorolt, de Jézus nem. Aszkeó=gyakorol (gör.). Aszkéta az, aki szellemi javakért önmegtagadást gyakorol. Tehát sanyargatja önmagát. Buddha nem találta meg ebben az önmegvalósítást, míg Szent Ferenc igen. Aki anyagi javakra gondol az aszketicizmussal kapcsolatban nem teljesen valósak a megítélései. Azt kell feladnod amid van. Pl. cölibátus. Tehát nagyon széles ennek a mozgástere. Szerintem az nem baj ha valaki lebontja azokat a burkokat magáról ami függőséget okoz mert, azzal teret ad önmagának. De az nem helyes ha fájdalommal jár a lemondás mert felkell hogy lélegezz és akkor rendben a dolog. A fájdalom a pszihét menekülésre készteti és adrenalindózishoz hasonlatos érzéssel tölt el, ha a pszihét kitudod menekíteni ebből a katarzisból. De ez nem lehet hosszútávú és nem igazi. Ez valóban illúzió és ez szintén függőségbe hajszol.
Pusssz

Fircsi
2009. október 07. szerda, 9:15 | skorpio (útkereső)   Előzmény

Mondta már?IMÁDOM A PSZICHIÁTERNŐKET!
Komolyan

hermess képe
Csatlakozom!
2009. október 07. szerda, 9:31 | hermess   Előzmény

Ha nem bánod, Skorpió...:))