Békegalamb az ablakomnál | Önmegvalósítás.hu

Békegalamb az ablakomnál

Tegnap történt, mielőtt épp visszautaztam Pestre, hogy az ablakom elé szállt egy galamb. Délelőtt egy számomra fájó konfliktushelyzeten gondolkodtam. Nem tudok rajta segíteni, mivel egész közösségeket érint. Elfogadtam, hogy ez van, és azt is, hogy fáj. Nekem valamiért nagyon szívügyem, de nem szeretnék itt politizálni. Kapcsolódik hozzá, hogy van egy zsidó származású volt párom, aki nagyon félreérti az én gondolataimat. Igazából nehezen értjük egymást, de ez nem akadálya köztünk a szeretet áramlásának. Nemrég összefutottam vele az egyetemen, és újból eszembe jutottak ezek. Békésen beszélgettünk, érezni lehetett a szeretetet, vonzalmat, de... De szerinte, most nem részletezem, és nem is ez a lényeg, nem lehet ennél több, amit én el is fogadok. Nem szeretném itt tényleg annyira részletezni, magyarázkodni, nem is ez a lényeg, ez egy bonyolult történet. Nagyon jólelkű a srác, csak elhisz egy propagandát, miszerint akikre én szavaztam és segítettem a kampányban nekik, azok gonoszak (pedig itt nincs szó fasizmusról, ellenben az izraeli politikát inkább tartom annak, de még erről sem vitáznék vele, ha nem hozná elő, tüntetett is már ellenünk nem egyszer, és engem ez sem érdekel, nem tudok rá haragudni, mert tudom, hogy csak félreérti, ahogy korábban amúgy én sem értettem dolgokat, meg azért neki kicsit más a gondolkodása). Nagyjából ez is beletartozik a történetbe, de mondom, ez ennél furább, de megbékéltem vele.
Emiatt elkezdtem gondolkodni ezeken a dolgokon.
Ezeken gondolkodtam épp, amikor kinéztem az ablakon, és pont szemben velem ott volt egy galamb. Néztem, ő vissza rám. És sokáig ott volt, nem repült el. Jelnek vettem, mintha Isten üzent volna: érti az érzéseim, és hogy tudja, tiszták a szándékaim, bármit is gondoljanak a világ hazugságai, félreértései miatt emberek. Bennem is béke van. Persze megvan a véleményem a politikai helyzetről... Meg erről az egész konfliktusról, de úgy állok hozzá, amin tudok változtatni, azt megteszem, amin nem, azon nem, de a véleményem megvan róla. És fáj, de magát a fájdalmat is elfogadom. Én akkor is azt képviselem, amit, és tudom, hogy kb annyi bennem a fajgyűlölet, mint a medvesajtban a brummogás.
Eddig 2010. december vége...

Frissítés: 2011. január 5:
Véletlen vagy inkább Isten segítsége: megismerkedtem valakivel aki szintén zsidó származású, de egész máshogy gondolkodik! Sokkal tájékozottabb lehet, mint a volt párom. Konkrétan a béke mellett áll, az igazság mellett: izraeli zsidó-arab békét szorgalmazó mozgalmak szimpatizánsa (pl. Sheikh Jarrah). Ez ugyan nem szerelmi ügy (csak levelezünk főleg politikáról).
Ezért úgy korrekt, hogy ezt is megosszam: nem egész Izraellel van ám baj! Ott jelenleg egy fasiszta jellegű, szélsőséges hatalom kormányoz. De ott is van más értékrend is! Humánus zsidó megmozdulások, békekeresés, meg ilyenek. Csak jórészt nem ők vannak hatalmon. Tehát mikor Izraelt szidjuk, akkor ne egész Izraelt szidjuk... Hanem ezt a szélsőséges hatalmat, ami ott kormányoz!! Adj békét uram! Hajrá Sheikh Jarrah! Hajrá igazság, béke és szeretet! :)

Beküldte: | 2010. dec. 30. csütörtök - 18:08

Hozzászólások

108 hozzászólás
Hát nem egészen így van:) Először is semmi köze az
2010. december 30. csütörtök, 22:37 | Éva.   Előzmény

Hát nem egészen így van:)
Először is semmi köze az empátiához.Minden az,ami.Ez pedig:
1)belátás, 2)elfogadás, 3).,,beemelés'',

Most a saját jól bevált módszeremről beszélek,ahogy nálam működik.
Az 1-es gondolati szinten zajlik.Hosszas és többnyire nehéz analízis után konklúzió,jó esetben felismerés.
A 2-esnél már kicsit a szívemmel gondolkodok,amire kinyílik/mint a tubarózsa:)/,és egyszerűen nálam automatikusan ,,beemelődik''az ,,elfogadott''valami,vagy valaki,olykor a minden és mindenki.
Az utóbbit még nem tudom hosszan megtartani,de a valami és valaki az marad tartósan:)
Ez a folyamat már a 2-estől ,de főleg a 3-as ,,heves boldogságérzéssel jár,ami nem csak a testet járja át,hanem valami testen kívüli euforikus érzés is.Tudom ,hogy ez sem épp tudományos,de ahogy érzékeken felüli érzékelések is vannak,úgy ilyen is van.

És nem az ,,örömelvért'' csinálja az ember,tudniillik az 1-es fázis elég nehéz és munkás dolog,a kettes már a felismerésen alapul és onnan tovább a többi már egyszerűen megtörténik.
Vagyis ez,láthatod,hogy nem az ,mint amiről te beszélsz.
Tudományosan sajnos nem tudom eléd tárni,de remélem így is megértesz belőle valamit.
De ha nem az sem baj. Nekem:)

Ademon képe
Agresszió és harc nélkül az élet nem maradhatna fenn, mint ahogy
2010. december 30. csütörtök, 21:54 | Ademon   Előzmény

Agresszió és harc nélkül az élet nem maradhatna fenn, mint ahogy szeretet és elfogadás nélkül se. Agresszió nélkül nem létezne immunrendszer, szeretet nélkül a sejtek nem tűrnék meg egymást :)

az eleje jó,de a vége nem tetszik
2010. december 30. csütörtök, 22:03 | alfa omega   Előzmény

az eleje jó,de a vége nem tetszik

Ez egy elmélet Ádám, és én úgy tudom, a valódi fasizmus és
2010. december 30. csütörtök, 22:07 | KatiPotter   Előzmény

Ez egy elmélet Ádám, és én úgy tudom, a valódi fasizmus és már erőszakon alapuló eszme és rendszer is (kommunizmus) az ilyen típusú elméletekből indul, illetve ezzel magyarázzák kegyetlenségük jogosságát. Minden embertelenséget meg tudnak indokolni valahogy. Én nem értek egyet az elméleteddel, miszerint ez szükségszerű lenne. Létezik sajnos, de nem szükséges. Lenne egyéb út is, a választás a kezünkben, az események pedig rajtunk összesítve, a közösségen, sokrészt az általunk megválasztott vezetőkön múlik. De választani is tudni kéne. :)

Ademon képe
Választás mindig van csak nem biztos, hogy kéznél lesz, és
2010. december 30. csütörtök, 22:11 | Ademon   Előzmény

Választás mindig van csak nem biztos, hogy kéznél lesz, és lesz-e időd rá :)

Ademon képe
A tied is csak egy elmélet :)
2010. december 30. csütörtök, 22:11 | Ademon   Előzmény

A tied is csak egy elmélet :)

Elmélet, de érzésekkel összhangban. :)
2010. december 30. csütörtök, 22:14 | KatiPotter   Előzmény

Elmélet, de érzésekkel összhangban. :)

Ademon képe
Az enyém is :)
2010. december 30. csütörtök, 22:18 | Ademon   Előzmény

Az enyém is :)

Viszont most ehhez képest közelebb van hozzám a volt barátom
2010. december 30. csütörtök, 22:24 | KatiPotter   Előzmény

Viszont most ehhez képest közelebb van hozzám a volt barátom elmélete személy szerint, mert ő jobban ellene van az erőszaknak nálad. Csak épp nagyon félreért dolgokat, de nem árt senkinek. Csak egy oldalról hallgatja a propagandát, ennyi. Még rajta is lehet kapni, hogy burkoltan mond kritikát saját politikusaira, csak akkor is nagyon a hatása alatt van. A békére menne rá, csak hazugságok hatása alatt közelíti meg, és nyilván így nem bír béke lenni, mert szerintem azt csak igazságossággal lehet elérni. De közelebb van érzelmi síkon, ha így nézem a témát, na mindegy. :)

Ademon képe
Aki nagyon a szeretet és békesség mellett van, az általában
2010. december 30. csütörtök, 22:44 | Ademon   Előzmény

Aki nagyon a szeretet és békesség mellett van, az általában azért, mert nehezen viseli érzelmileg az erőszakot, és inkább kerüli a konfliktust. Ilyenkor az illető általában nem ésszerűségből ellenzi, hanem belső gyengeségből. Aki meg nagyon az erőszak mellett van, abból meg hiányzik a dolgok működésének értése. Számára a erőszak egyszerűsége hasznosnak bizonyult az életben, főleg azokkal szemben akik nem elég határozottak, szigorúak, pl. akik a fenti kategóriába tartoznak :) Persze az erőszak egy primitívebb, rövidtávú eszköz és később visszacsaphat. Mint ahogy a szeretet sem működik feltétlenül azonnal, a kívánt hatással, később viszont eredményes lehet.

Van aki átlátja mindkettő fontosságát és esetleges aktualitását. Szerintem ő a legbölcsebb.

Akinek nem inge a fentiek, ne vegye magára...:)

Persze, hogy saját magad szerint a Te elméleted a legbölcsebb.
2010. december 30. csütörtök, 22:50 | KatiPotter   Előzmény

Persze, hogy saját magad szerint a Te elméleted a legbölcsebb.

Ademon képe
Nem magamra értettem azt.
2010. december 30. csütörtök, 22:52 | Ademon   Előzmény

Nem magamra értettem azt, de nem lenne rossz :)

De Te értesz vele egyet. :) Ez nekem azt jelzi, hogy ezt gondolo
2010. december 30. csütörtök, 22:54 | KatiPotter   Előzmény

De Te értesz vele egyet. :) Ez nekem azt jelzi, hogy ezt gondolod Te is. Vagy nem? :)

u.erika képe
Katikám! Mit vétett Ellened ez a szegény Ademon? Hm? ;)
2010. december 30. csütörtök, 23:00 | u.erika   Előzmény

Katikám!
Mit vétett Ellened ez a szegény Ademon?
Hm? ;)

Ademon képe
Én mindennel egyetértek ha épp indokolt a
2010. december 30. csütörtök, 23:01 | Ademon   Előzmény

Én mindennel egyetértek ha épp indokolt a használata.

Erika:

Nagyon jóban vagyunk ne aggódj :)

Ez így van. :) Én szeretem Ádámot, csak megvitatjuk, de nem
2010. december 30. csütörtök, 23:05 | KatiPotter   Előzmény

Ez így van. :) Én szeretem Ádámot, csak megvitatjuk, de nem bántani akarom vagy ilyesmi. :) De elnézést, hogy úgy vetted, hogy megbántottam "drága férjedet". :D:D

u.erika képe
Hüha! Már itt tartunk? Ma úgy látszik mindenkit meg akarok
2010. december 30. csütörtök, 23:12 | u.erika   Előzmény

Hüha!
Már itt tartunk?

Ma úgy látszik mindenkit meg akarok védeni valakitöl.
Teréz anyusat játszok... ?;)

Szabad a pálya!
Most már tényleg abbahagyom! :)

Saját blogomnál én is szeretném kérni, hogy ne kotnyeleskedj
2010. december 30. csütörtök, 23:15 | KatiPotter   Előzmény

Saját blogomnál én is szeretném kérni, hogy ne kotnyeleskedj ilyenekbe bele, köszi. :)

Nyugi.Nagyon okos dolgot írt Ádám,csak nem elég
2010. december 30. csütörtök, 23:03 | Éva.   Előzmény

Nyugi.Nagyon okos dolgot írt Ádám,csak nem elég körültekintően.
Biztos ,hogy az verte ki nálad a biztosítékot,hogy ez belső gyengeség.
Esetleg ez is lehet egy ok,de embere válogatja.Nálad nem hiszem ,hogy az,és nálam sem,mert én is konfliktus kerülő vagyok,de egészen más okból kifolyólag.
Szóval szerintem jó Ádám meglátása,csak az okokat nem lehet így leszűkíteni,mert ennél sokrétűbbek.
Szerintem.

Ademon képe
Az okok. Egyetértek csak nem férne ki ide a felsorolnánk :) Mara
2010. december 30. csütörtök, 23:08 | Ademon   Előzmény

Az okok. Egyetértek csak nem férne ki ide ha felsorolnánk :) Marad a rövid, de félreérthető verzió :)

Igen, a félreértések. Hűűű de ismerős a szituáció. :D:D:D
2010. december 30. csütörtök, 23:10 | KatiPotter   Előzmény

Igen, a félreértések. Hűűű de ismerős a szituáció. :D:D:D Ilyen, mikor nem értjük egymást. De attól szeretjük egymást. :)

Ademon képe
Ez is félreérthető :)
2010. december 30. csütörtök, 23:12 | Ademon   Előzmény

Ez is félreérthető :)

Igen, hozzá kell tenni, hogy barátilag. :)
2010. december 30. csütörtök, 23:13 | KatiPotter   Előzmény

Igen, hozzá kell tenni, hogy barátilag. :)

Én a macskáimat is szeretem.Mit szeretem? imádom. De nem
2010. december 30. csütörtök, 23:27 | Éva.   Előzmény

Én a macskáimat is szeretem.Mit szeretem? imádom.
De nem mondanám,hogy barátilag:)
A szeretet az nem szerelem. Vagyis szerintem,ha szeretek valakit,akkor nem kell megkülönböztetni,hogy
de barátilag.
Úgyhogy Kati,ne zavartasd megadat,nincs miért:)

:):):)
2010. december 30. csütörtök, 23:31 | KatiPotter   Előzmény

:):):)

u.erika képe
Na most Éva vigyázz nehogy a billentyü közelébe engedj egyet
2010. december 30. csütörtök, 23:36 | u.erika   Előzmény

Na most Éva vigyázz nehogy a billentyü közelébe engedj egyet is!
Mert hamarosan érkezik egy újabb hozzászólás hogy kikérik maguknak a cicáid. :)))

Szerintem az agresszió csak egy bizonyos szintig fontos /már mos
2010. december 30. csütörtök, 23:20 | Éva.   Előzmény

Szerintem az agresszió csak egy bizonyos szintig fontos /már most is/,de el tudok képzelni olyan fejlett társadalmat,kultúrát,ahol olyan szintre jut az ,,átlag ember'' is ,hogy kihal belőle az agresszió,mert nincs rá szüksége. Nincs létért való küzdelem,egyebek...:)

Ademon képe
Hát ne haljon ki, mer ha jönnek az Idegenek akkor pofára esik
2010. december 30. csütörtök, 23:26 | Ademon   Előzmény

Hát ne haljon ki, mer ha jönnek az Idegenek akkor pofára esik :)
Szerintem az agresszió szükségessége a jelen pillanat kollektív "tudatossági szintjétől" is függ. Nem csak az egyénnek van szintje, hanem az egyéni környezet összességének is.

Épp arról beszéltem,az utópisztikus társadalmammal:) Az egyéni
2010. december 30. csütörtök, 23:33 | Éva.   Előzmény

Épp arról beszéltem,az utópisztikus társadalmammal:)
Az egyéni környezet összességének szintjéről. Vagy nem?:) áhh férfiak...,meg azok a ,,sprituális nők...
borzasztó..nem de? :D

Ademon képe
Földönkívüli támadás? :D Vagy ha jön az aszterojd? :)
2010. december 30. csütörtök, 23:35 | Ademon   Előzmény

Földönkívüli támadás? :D Vagy ha jön az aszterojd? :)