Tudatosodás | Önmegvalósítás.hu

Tudatosodás

Szerintem is fontos a tudatosság,tudatosodás,öntudatra ébredés,felébredés.Tudom,hogy itt mindenki másképp fogja fel a dolgokat,ez azért lehet mert mindenki más és nem mindenki olvasott ember- meg állatkísérletekről.Ezáltal hátrányban van,mert csak a saját vagy ismerősei tapasztalataira tud hagyatkozni.
De mindegy ,most inkább tágítsuk a tudatunkat.Utazás egy egzotikus országba is lehet tudattágító,mert utána más szemmel nézed az itthoni dolgokat.

Na tehát abból indulok ki,hogy az ember az maga az agya.Ez benne van egy testben.A test meg benne van egy világban,környezetben.Az agy látás,hallás stb útján van kapcsolatban a világgal és a testtel is.Ezt nem lehet cáfolni,mert ha most megvakulnál és megsüketülnél, be lennél zárva a testedbe,megszakadna a kapcsolatod a világgal(tapi maradna).Sőt ha valaki így születik,annak nincs semmi elképzelése a világról.Csak a tapi,esetleg ölelés ami azért még érzelmeket biztos keltene.Ez egy gondolkodás nélküli lét ,ahol csak érzések,érzelmek vannak a nagy semmiben.Mi persze kapcsolatban vagyunk a külvilággal.Látjuk,halljuk, érezzük és a benne lévő többi embert is,akik érzelmeket indítanak be bennünk.Van amelyiket szeretjük,van amelyik bosszant,untat stb.Van amelyiket ismerjük rég,de sok van akit nem.
Felfoghatjuk úgy is,hogy az egész csak egy virtuális világ,ahol ÉN létezem ,de a környezet a többi emberrel nem léteznek,csupán szereplői az ÉN életemnek,"filmemnek",mátrixomnak.
Ha csak ennyi lenne az egész ,biztos nem idegeskednél miattuk.Tehát ez egy jó kis önámítás ,mert ezzel a felfogással könnyebben lepergeted magadról a kudarcokat,kellemetlen élményeket.Minek izgulni,úgyse léteznek igazából.Ki tudná megmondani,hogy nem ez az igazság?
És ha ezt az önámítást használod,ez arra pont jó,hogy lazábban tudd venni az életet.Ki tudj szakadni a világból.Ne akarj megfelelni mindenáron.Minek?Hisz nem is léteznek.
Ekkor már sokkal őszintébben,elfogulatlanabbul tudod szemlélni magadat.Az érzéseidet amiket "ők" váltottak ki belőled.EZ az igazi befelé fordulás.

És ha ez csak egy virtuális valóság,miért ne lehetne benne sors,karma,bevonzás,isten,végső cél,stb?
És van-e valódi világ e mögött a látszat világ mögött?Vagy csak ez van?
Ez a felfogás azt sugallja,hogy minden az ember miatt van,sőt ÉN miattam.De lehet,hogy semmivel sem vagyunk fontosabbak a világban egy hangyabolynál ,és csak mi tartjuk magunkat a csúcsnak.

Beküldte: | 2010. nov. 22. hétfő - 15:18

Hozzászólások

106 hozzászólás
Na végre már valaki! Ez hiányzott ebből a blogból,hogy valaki
2010. november 23. kedd, 15:09 | Éva.   Előzmény

Na végre már valaki! Ez hiányzott ebből a blogból,hogy valaki szakmai érveket /tudományos érveket/
hozzon fel,mert Alfával csak így lehet szót érteni,minden más megközelítést elvet.
Sajnos ezt mi így nem tudtuk felvonultatni,ezért most kíváncsian várom Alfa válaszát.

Éva ,nem rád céloztam,hanem pont arra az illetőre,akit te
2010. november 23. kedd, 15:34 | alfa omega   Előzmény

Éva ,nem rád céloztam,hanem pont arra az illetőre,akit te üdvözöltél.

Éva mondtam már,hogy ne éltesd azt a buta
2010. november 23. kedd, 16:17 | alfa omega   Előzmény

Éva mondtam már,hogy ne éltesd azt a buta hozzászólást(ramina)

amúgy most egy kicsit kibújt a szög a zsákból:nincs gyereked.
igazából sejtettem

ez tuti hogy neked kellemetlen és vannak önámításaid,pótcselekvéseid ez miatt.Lehet ,hogy a nagy hited a lélekvándorlásban pont ezért van,hogy ne kelljen szembesülnöd azzal,hogy kihagytál egy egyszeri,megismételhetetlen lehetőséget.

sőt!szerintem itt mindenki sérült,érzelmileg,vagy van valami amivel nem tud megbírkózni.
ezért vannak itt

,,sőt!szerintem itt mindenki sérült,érzelmileg,vagy van valami
2010. november 23. kedd, 16:57 | Éva.   Előzmény

,,sőt!szerintem itt mindenki sérült,érzelmileg,vagy van valami amivel nem tud megbirkózni.
ezért vannak itt''

Haha,Te is drágám,csak még nem tudod.Én is így voltam vele anno:)

Raminát azért ,,éltettem'',mert igaza van.
Ez szakmai vélemény,és bizony vannak tévedéseid,csak ezt én így megalapozottan nem tudtam alátámasztani.Mondtam neked ,hogy kutatóbiológusnak készültem,tehát el tudom dönteni,hogy igaza van e,csak én nem tudom vállalni,hogy ilyen alapokról tudjak érvelni neked,mert mégiscsak majd 40 éve volt az.
Írd meg légyszíves miben nem értesz egyet Raminával,ez úgy lenne korrekt.

Hogy érted ezt a gyerek dolgot? Én ezt most csak egy bejegyzés kapcsán hoztam fel,egyébként soha eszembe sem jut.Soha nem akartam gyereket,helyesebben eszembe sem jutott,hogy akarnék,sőt nehezen tudtam volna elképzelni az életemet gyerekkel.

Nekem ezzel nincs problémám,ettől még lehet más ügyben.
Ha valami sérülés lehet bennem ,az pl.a szeretteim halálával kapcsolatos.
A halállal ugyan semmi bajom,azon kívül ,hogy szeretek élni,de pl.az állataim halálát is elég nehezen viselem.
Mondhatjuk ,a szívem szakad ki,és elég hosszú ideig sajnos.
Folyamatosan és sokan hallnak meg körülöttem,vagy csak nekem tűnik úgy,vagy csak azért van ,hogy szokjam?

Szóval találok én is még most is ezt-azt,de az nem a gyerek?
Azért elmondhatod ,mire gondolsz.Soha nem lehet tudni:)Hátha mondasz valamit,amit nem tudtam.

"Sérülés, pótcselekvés"
2010. november 23. kedd, 16:58 | KatiPotter   Előzmény

Szerintem attól, hogy valakinek nincs gyereke, attól még miért számítana "sérültnek"? Vagy hogy akármilyen fájdalma volt/van az életben, az miért számítana hiányosságnak? Egyáltalán mi a sérülés, miért kellene így megközelíteni valamit, főleg egy ilyen dolgot? A pótcselekvésen elgondolkodtam: szerintem nincs pótcselekvés, csak cselekvés, amit éppen választunk az életünk során. Lehet, hogy az épp nem az, amire legjobban vágyunk, de ez nem baj. Választunk valami másikat, ami lehet igenis jó. És az, hogy itt véleményt cserélünk, beszélgetünk és egyben barátkozunk az oldalon, az semmiképp sem "sérülés". Ezek a beszélgetések inkább fénypontok az életünkben. :) Így élem meg.

,,Ezek a beszélgetések inkább fénypontok az életünkben. :) Így
2010. november 23. kedd, 17:17 | Éva.   Előzmény

,,Ezek a beszélgetések inkább fénypontok az életünkben. :) Így élem meg.''

Én is !

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
"szerintem itt mindenki sérült,érzelmileg..." Ezt annyiban
2010. november 23. kedd, 21:03 | Huszti Sándor -...   Előzmény

"szerintem itt mindenki sérült,érzelmileg..."

Ezt annyiban helyesbíteném, a legtöbb ember sérült a világban, aki pedig ide jár, az talán már hajlandó ezzel szembenézni! Az emberek itt leírják a lelki bajaikat, amelyeket mások inkább elfojtanak magukban.

Ettől Ők nem sérültebbek, mint az elfojtós társaik, hanem őszintébbek.
Olyan ez, mint az orvosi rendelő. Attól, hogy nem jársz rendelőbe, nem biztos, hogy nem vagy beteg. Aki odajár, az viszont már felvállalta, hogy nem jó az egészsége és ezen változtatni szeretne. 

 

igazad van ,de én se mondtam mást. amúgy mit szólsz a
2010. november 23. kedd, 21:13 | alfa omega   Előzmény

igazad van ,de én se mondtam mást.
amúgy mit szólsz a videóhoz?(buddhanita írásában van a link)

Meg fogsz lepődni Alfa ,nem hiszek a lélekvándorlásban.Legalább
2010. november 23. kedd, 21:34 | Éva.   Előzmény

Meg fogsz lepődni Alfa ,nem hiszek a lélekvándorlásban.Legalább is ebben a mostani ,,lebutított" formájában nem.
Szerintem is egyszeri és megismételhetetlen,ebben a mostani felállásban,ahogy most létezem.
De attól függ,hogy mivel azonosítom magamat.Mert ha nem a Szűcs Évával,akkor bizony örök az élet.
Ha a bennem lévő Istennel azonosítom magamat,akkor mondhatom ,hogy az Isten mindig ott van,még ha más létezőben akkor is.
Nem vagyok sajnos még annyira univerzális ember,úgyhogy per,pillanat sajnos nekem is egyszeri és megismételhetetlen./Viszont vannak terveim,hogy mégse így legyen:)/
Úgyhogy azért van egy közös pontunk Alfa.Nem semmi:)

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Szóval, mit szólsz Ramina válaszához? Még mindig totál
2010. november 24. szerda, 11:25 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Szóval, mit szólsz Ramina válaszához? Még mindig totál idióták azok, akik azt állítják, hogy egy siketvak képes a gondolkodásra?

skarma képe
sziasztok
2010. november 23. kedd, 15:05 | skarma

Az jutott eszembe, hogy talán jobban megtudnánk érteni Alfaomegát, ha kicsit többet tudnánk Róla. Hiszen eddig csak hitről, elméletről, stb-ről volt szó. De mi van, ha mondjuk kiderül Róla, hogy Ő is biológus, paleontológus, vagy vmi nagyon tudományos munkája, vagy ilyesmije van... Ez is nagyon befolyásolhatja a világképét, hiszen egész életében csak az anyag tudományával foglalkozott.
Az is lehet, hogy ugye a Tv-ben látja mondjuk az ilyen fizetett jövendő-mondó műsorokat, és na, azok tényleg hülyeségek, azokból joggal gondolhatja, hogy a spirituális élet ebből a hamis maszlagból áll.
Vagy esetleg valóban volt valamilyen spirituális tapasztalata, de attól megijedt mert nem értette, ezért próbálja tagadni, vagy ilyesmi...

Szóval, Alfao, nincs kedved egy kicsit mesélni nekünk a magánéletedről? Talán jobban megértenénk egymást...

Alfa&Éva
2010. november 23. kedd, 18:26 | Buddhanita (útkereső)

Éva, én megpróbáltam. Azért örülök, hogy "beszéltünk".

Alfa, lehet téged ez érdekelne, ha gondolod nézd meg, számomra nagyon érdekes volt, gondoltam megosztom veled is:

http://www.sziakademia.eoldal.hu/oldal/talks-jill-bolte-taylor-jobb-es-b...

további szép estét mindenkinek :).

Anita kedves.Talán Alfát is megkérdezhetnéd felőlem,neki van e
2010. november 23. kedd, 18:36 | Éva.   Előzmény

Anita kedves.Talán Alfát is megkérdezhetnéd felőlem,neki van e valami gondja velem,mert nagyon nem hinném.
Az az érdekes a számomra,hogy egyedül én védem őt,és fordulok szeretettel felé,ezt ő is tudja konkrétan,de mégis miért én vagyok megtalálva itt ,,bűnbakként'' szinte? Vagy pont ezért?
Nekem ez nem világos,a többi minden más igen.
Leköteleznél,ha elmondanád ,miért nekem meséled mindezt.
Hátha mégis rájövök valamire?

bárki kipróbálhatja ezt, nem csak ő, vagy te. én így tettem
2010. november 23. kedd, 19:14 | Budhanita (útkereső)   Előzmény

bárki kipróbálhatja ezt, nem csak ő, vagy te.

én így tettem anno, ezt osztottam meg veled.

Ismét támadást vélsz, puszta sorok mögött. Ijedelem? "BŰNBAK?"

Ki az, aki valóban bánt/SÉRT, sérül? Miért kell ez neked? Ez igazolja, hogy jó-kontra rossz ember vagy/ vagyok? Miből gondolod, hogy bármivel is kevesebbé vagy többé tehetlek? Ugyan, ki vagyok én, vagy más valaki is ehhez? Valóban éled lelked isteni mivoltát, ha attól félsz, h kevesebb lehetsz bármitől is?

Mit ér a véleményem? Semmit. A lényeg, te mit élsz meg soraim által. Az a te valóságod, látod, hiába is győzködtelek, sosem hitted, hogy nem bántalak, pedig csak kérdezgetlek. :). Még mindig ...., majd legközelebb ;)

,,Mit ér a véleményem? Semmit.'' De igen,figyeltem rád és
2010. november 23. kedd, 19:41 | Éva.   Előzmény

,,Mit ér a véleményem? Semmit.''
De igen,figyeltem rád és próbáltalak megérteni.

Amit írtál az egy jó technika ,elismertem és köszönet ,valóban használható.Azt nem értettem,hogy ebben a helyzetben miért kéne használnom,mikor semmi bajom Alfával.

Egyáltalán nem gondolom ,hogy bántanál,minek tennéd? Ráadásul kimondottan örültem ,hogy itt vagy.
Már az előbb is csodálkoztam,hogy azt kérdezted miért ijedtem meg tőled,mikor világosan leírtam ,hogy magamtól ijedtem meg:)

Erika azt mondta ,hogy tökéletesen értett téged.Én most tökéletesen értem Erikát,de téged valamiért
még most sem.Pedig ez még soha nem fordult elő velem,de bevallom még mindig nem értelek valamiért.
Csak ennyi,és semmi bántás,meg ilyesmi butaság...

Mit ér a véleményem? Semmit. Mit ér a véleményünk
2010. november 23. kedd, 20:32 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

Mit ér a véleményem?
Semmit.
Mit ér a véleményünk másról?
Semmit.
Mit ér a véleményünk a világról? Istenről, vagy bármi másról?
Semmit.
Önmagunkról? Önmagamról?
Semmit.

Ezek csak külső viszonyítási pontok ;).

Igazolom, hogy élek, hogy létezem.

Miért Nem hisszük, sőt TUDJUK, hogy már eleve élünk, létezünk?

Volt itt egy kedvenc blogom: Mit jelent, élet?

A kérdés meg már elhangzott ki tudj hányszor: ki vagyok én?

Bármi is jön, kérdezzük meg erősebben, és még és még és még egyszer, sorban.

na most értem a video végére. hát igen ez megmagyaráz mindent
2010. november 23. kedd, 19:14 | alfa omega

na most értem a video végére.
hát igen ez megmagyaráz mindent és teljesen egybevág az én MATERIALISTA világképemmel,mert ez is az.
Az isten szó,meg a hit egyszer sem hangzott el,csak a féltekék közti különbség.
Tud valaki bal félteke kikapcsoló módszert?

szerintem velem van a baj: BALKEZES vagyok :D

skarma képe
Én is balkezes vagyok :) Miért kéne kikapcsolni a bal
2010. november 23. kedd, 19:44 | skarma   Előzmény

Én is balkezes vagyok :)
Miért kéne kikapcsolni a bal agyféltekét? Kell az egyensúly, szerinted nem?

láttad a videót?
2010. november 23. kedd, 19:47 | alfa omega   Előzmény

láttad a videót?

skarma képe
Nem, de szerintem az egyensúly minden esetben fontos.
2010. november 23. kedd, 19:53 | skarma   Előzmény

Nem, de szerintem az egyensúly minden esetben fontos.

akkor nézd meg légyszi,kíváncsi vagyok mit gondoltok
2010. november 23. kedd, 19:58 | alfa omega   Előzmény

akkor nézd meg légyszi,kíváncsi vagyok mit gondoltok róla

buddhanita másolta be nem rég

Ha bal kezes vagy,miért a bal agyféltekédet akarod kikapcsolni?
2010. november 23. kedd, 19:57 | Éva.   Előzmény

Ha bal kezes vagy,miért a bal agyféltekédet akarod kikapcsolni? Hiszen a jobb agyféltekéd fejlettsége miatt vagy balkezes.
Ez mindjárt meg is magyarázza miért vagy itt:)

A jobb agyfélteke,képi vizuális intuitív ,kreatív,művészi terület,segíti az érzékeken felüli érzékelést:D, mi több a harmadik szemes látást,hogy a meditatív állapotról ne is beszéljek.

Alfa elvesztél,nem sokáig leszel materialista,és hívő emberként fogsz meghalni.
Innen meg már nem tudsz elmenni az biztos.Jó lesz ezzel minél előbb megbarátkoznod:)
Na végre fellebbent a fátyol:)))

az sosem baj, hogy balkezes vagy :) én a "lenevelt"
2010. november 23. kedd, 19:58 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

balkezes kategória vagyok :)

Örülök, hogy tetszett. Nos, a doki is csak eszköznek használja az agyat. De pompás alap ezen elindulni, ne? Ki mit vett észre, kinek mit adott ez?

Hermess tanít is hasonlót: gondolat-orientált, érzelem-orientált, és cselekvés orientált személyiségekről. Na persze, ezek is csak általánosságok. A videó nekem ennyit adott: a gondola és érzelem leírását.

De hát ez sem teljes, nem elég helyesen gondolkodni, fejlődni, ha nincs harmóniában az érzelmi világunk (látod te is, sérülések, amik igen, sajna /vagy pont nem is sajna hiszen ez is előre vihet?/ mindenkinek vannak , de kell a helyes cselekvés is. azaz az ütem: mikor kell várni, illetve tenni is az életünkben. Valami ilyesmit keresünk itt is az oldalon, hogyan lehet harmóniát teremteni önmagunkban. Úgy vettem észre te is az alap kérdésekre keresed a választ, csak úgy, mint mi: ki vagyok én? Miért élünk, stb. Már az ókorból is fennmaradtak ehhez hasonló írások, gyanítom így volt ez az őskorban is :). Megoldás annyi, mint ahány ember. Mi jó neked? Azt nem tudom, ha valamihez van kedved, járd végig, próbáld ki, tapasztald meg, milyen hatással lesz az életedre, jellemedre. A legjobb a nyitottság. Mindenki változik, így változnak az eszmék is a fejünkben. Te sem vagy már az a kisgyerek, aki egykor voltál. Az élet egy változás, csak hagyni kell áramlani. Aztán, ha gondolod, tovább is viheted a megtapasztalásaiddal. Lehet a többiek is könnyebben megértenek majd, ha gyakorlati síkra helyezed a dolgokat. Tudod: esettanulmány leírás: Sütcz Ila ilyen és ilyen gondokkal küzdött, ezt és ezt gondolta, érezte, ennek szerinted ez és ez lehetett az oka, és mikor ezt így változtatta ez lett. :). Hát igen, hosszadalmas, de nem az a lényeg, hogy megértsük egymást?

Én így látom. Ha még lesz valami, belinkelem, hátha érdekel Téged is.

Az meg, hogy ki miben hisz, lényegtelen. Nem ez adja meg az ember valódi értékét. Köszönöm, hogy rám is figyeltél, és megosztottad velem, mit adott neked a videó.

További jó beszélgetéseket kívánok neked, az oldal jó, csak mi döntjük el, mit veszünk ki belőle.

Bár inkább kiemelem a lényeget, mert sokat írtam
2010. november 23. kedd, 20:07 | Buddhanita (útkereső)   Előzmény

a harmónia kulcsa, a helyes működés.

Kikapcsolás (bár eleve nem is lehetséges) csak elfojtáshoz vezet= torzult személyiség= sérült egyének.

Gondolom nem ez a célod ;)

Még a gondolat orientált ember is érzelem világgal rendelkezik, csak az helyett, hogy őszintén megélné az oka, úgy és akkor, mikor felmerülnek, inkább megmagyarázza őket, és elnyomja őket. Ezek persze előbb-utóbb eleinte érzelmi kitörésekhez majd betegségekhez vezetnek.

Nekem ez lett a tapasztalatom, legalábbis.

Te mit gondolsz ezekről? Mi a te tapasztalatod?

Ademon képe
Szerintem minden ilyen irányzatnál az a gond, ha a hívő
2010. november 23. kedd, 20:16 | Ademon   Előzmény

Szerintem minden ilyen irányzatnál az a gond, ha a hívő túlságosan is elhiszi azt amit mondanak neki. A legtöbbször nem veszi észre, hogy mikor teszi hozzá a képzeletéből a maradékot :) Ez igaz az "anyaghívekre" is.

Az Igazsággal pedig az a helyzet, hogy szerintem könnyebb megmondani, hogy mi NEM az, mint, hogy mi lenne az, lévén, hogy nem egy konkrét dolog. A materializmus mai formájában biztosan nem az Igazság, de az ezotéria és a spiritualitás sem az :)

Én is balkezes vagyok, üdv a klubban...:)

Na megnéztem a videót.Nagyon jó. Egy materialista eljut a
2010. november 23. kedd, 20:43 | Éva.   Előzmény

Na megnéztem a videót.Nagyon jó.
Egy materialista eljut a transzcendensig ,a Nirvánáig,a teljes szabadságig.
Olyan mindegy ,hogy ő úgy gondolja,hogy ez a jobb agyfélteke élménye,vagy amit mi gondolunk ,hogy halálközeli élménye volt,és a lélek kiszabadult a testből,és megtapasztalta azt a csodát ,szabadságot euforiát.
Tulajdonképpen teljesen mindegy,bár ő is beszélt erről.
Jó példája ez annak,hogy ugyanazt az élményt lehet más szemszögből is értelmezni,de attól még ugyanarról van szó.
Jó a videó.
Érdekes ,hogy mennyire tudatos tudott maradni nagyon sokáig,hogy tudta figyelni a testi tüneteit,de felvetődik bennem a kérdés,hogyha nem erre figyelt volna feszülten,mennyivel gazdagabb élményi lehettek volna a másik világból.
Bár így is élmény volt,ebből a megközelítésből.És végül is ezért jó tanulság ez videó nekünk.

Ademon képe
Én is megnéztem. Véleményem: Ha igaz amit mond a csaj, akkor én
2010. november 23. kedd, 20:43 | Ademon   Előzmény

Én is megnéztem.

Véleményem:

Ha igaz amit mond a csaj, akkor én továbbra is a bal agyféltekémet választanám, de a jobból merítenék erőt. Szerintem így a helyénvaló. A bal cselekszik, a jobb adja hozzá az energiát. A jobb féltekével nem lehet emberi életet élni, de a ballal viszont száraz lenne mint egy sivatag. A kettő harmóniában viszont ideális :)

Így van,és azért mikor bemutatta az agy metszetét,azt
2010. november 23. kedd, 20:47 | Éva.   Előzmény

Így van,és azért mikor bemutatta az agy metszetét,azt elfelejtette mondani ,hogy a két félteke között van a híd,amit úgy is hívnak,és a két agyfélteke nem külön működik,hanem együtt.Szép is lenne,tudathasadásom lenne:)
Hol ez,hol az?

"jó példája ez annak,hogy ugyanazt az élményt lehet más
2010. november 23. kedd, 20:44 | Bddhanita (útkereső)   Előzmény

"jó példája ez annak,hogy ugyanazt az élményt lehet más szemszögből is értelmezni,de attól még ugyanarról van szó."

Ahányféle ember, annyi tudatosság, annyi szemszög, annyi vélemény ;). Csak annyi a dolgunk, hogy ezt másokban elfogadni.

Köszi

Ami jó,az jó! Most értettelek ezzel a videóval. Nem vagyok én
2010. november 23. kedd, 20:50 | Éva.   Előzmény

Ami jó,az jó! Most értettelek ezzel a videóval.
Nem vagyok én ,,vödrös gyilkos .Nem igaz?:DDD