milyen személyiségtipus vagy? | Önmegvalósítás.hu

milyen személyiségtipus vagy?

2010. november 10. szerda, 16:45 | alfa omega

Rengetegen próbálták már kutatni ezt a területet.Már régen is.De nekem mind túl "emberi".Pavlov volt aki inkább az állatokból indult ki és az idegrendszerre próbálta visszavezetni az egészet.
Most én is ezt teszem: ezek ellentétpárok
--------------------------
agresszív:rosszindulatú,arrogáns,nyers,durva,lekezelő,nagyképű,versengő,rámenős,türelmetlen,autoriter,kötekedő,beképzelt,játszmázós

szelíd:barátságos,kedves,türelmes,mosolygós,alárendelődő

---------------------------
bátor:extrovertált,gátlástalan,exhibicionista

gyáva:introvertált,zárkózott,gátlásos,szégyellős

------------------------

önző:könyörtelen,érzéketlen,egoista

empatikus:együttérző,odaadó,képes a sajnálatra,altruista,szociábilis

-----------------------------

kíváncsi:tájékozott,intelligens,nonkonformista,nem bírja a monotonitást,értelemvezérelt

érdektelen:tájékozatlan,buta,konformista,bírja a monotonitást,érzelemvezérelt

-----------------------------

Ezek végletek ,mi persze a két véglet között vagyunk,de ha az egyik faktorban szélsőség vagy,akkor az határozza meg a jellemed és az érdeklődésed:bátor,önző és agresszív=maffiózó :-)

Te milyen vagy?


skarma képe
szia Alfa
2010. november 10. szerda, 17:19 | skarma

Ne haragudj, de én nem szeretném így beskatulyázni magam, és sztem itt senki más sem.
Persze jó meg építő dolog szembenézni a hibáinkkal, de ha most neki állnék leírogatni... akkor arra koncentrálnék, hogy mi NEM akarok lenni.
Szóval tudomásul veszem a hibáimat és igyekszem változtatni rajtuk, úgy, hogy az nekem is tetszen.

Szóval akkor inkább leírom hogy mi az, amit szeretek magamban, az se könnyű :D

Szelíd: türelmes (itt az alárendelődő nem tetszett...)
A bátorság nem csak azokból áll, amit leírtál, én bátornak érzem magam, de a jó értelemben, belső bátorságra gondolok, nem olyan énvagyokajani-típusúra.
Együttérző is vagyok
Kíváncsi, de inkább érzelemvezérelt :D Ez miért számít nálad érdekltelennek? Lenézed az érzelmeket?
És Te minek tartod magad ezek közül?

Szerintem sem lehet így bekategorizálni az embereket. Egyik
2010. november 10. szerda, 17:46 | KatiPotter   Előzmény

Szerintem sem lehet így bekategorizálni az embereket. Egyik ismerősöm tanult pszichológiát, és mondta, pont az nem tetszett neki egyik részben, hogy túlzottan kategorizálta a személyiségtípusokat. Pedig egy személyiség sokkal összetettebb, helyzettől, életszakasztól, tapasztaltságtól, önuralmi képességtől és még ezer dologtól függ, hogy épp mi jön ki belőle... Sőt, lehet, hogy valaki ilyennek látja, valaki olyannak.
Az, hogy kik vagyunk, milyenek vagyunk, azt nem is a tulajdonságaink, esetleg stílusunk dönti el igazán, hanem ahogy élünk, amiket teszünk, vagyis az nekem jobban számít. Persze ezek összefüggnek, de akkor is, csak így tulajdonság vagy ilyesmi alapján kategorizálni: ez számomra semmiképp nem ad pontos képet.

Alfa mindig az állatvilágból indul ki. Még meg kell tanulnia
2010. november 10. szerda, 17:48 | Éva.   Előzmény

Alfa mindig az állatvilágból indul ki.
Még meg kell tanulnia különbséget tenni:)
Az ember talán egy kicsit árnyaltabb ennél a besorolásnál.

Lehet, hogy az állatok is, csak még mi nem ismerjük őket elég
2010. november 10. szerda, 17:55 | KatiPotter   Előzmény

Lehet, hogy az állatok is, csak még mi nem ismerjük őket elég jól. :) Én nem érzek mérföldes különbségeket az állati léleknél sem: a kutyámat vizsgálva ő is hasonlóan összetett, érző lélek.

természetesen igazatok van abban,hogy nem ennyire egyszerű,van a
2010. november 10. szerda, 18:08 | alfa omega   Előzmény

természetesen igazatok van abban,hogy nem ennyire egyszerű,van aki valamiben bátor,valamiben meg gyáva,ez szitu meg tapasztalat meg akármi függő.De pont ezt mondtam,hogy a két véglet között vagyunk.

Én nem nézek le semmit és senkit ,csak megállapítok.Senki sem tehet arról,hogy olyan amilyen ,se a buta,se az okos.Ez genetika.

Azzal viszont végképp nem tudok egyetérteni,hogy valaki nem akar legalább önmagával őszintén szembe nézni.Még ha vannak hibáid is ,na és?Senki sem tökéletes.Mi az hogy tökéletes?Mindenkinek tetszeni akarsz?Úgy se fogsz

Alfa, itt egyikünk sem állította szerintem, hogy nem nézne szemb
2010. november 10. szerda, 18:15 | KatiPotter   Előzmény

Alfa, itt egyikünk sem állította szerintem, hogy nem nézne szembe önmagával. Sem azt, hogy "tökéletesnek" tartaná magát. Sem azt, hogy tetszeni akar mindenkinek. Egyszerűen én úgy gondolom, nem lehet csak így tulajdonságok felsorolásával jellemezni egy embert, ennyi. :)

skarma képe
Sziia :)
2010. november 10. szerda, 17:57 | skarma   Előzmény

Hát igen. Csak akkor miért ide ír. Mégiscsak, érzi ő, hogy ez nem elég, keres még valamit. És ez jó.
Nem igaz, Alfa?

Én nem ezt látom.Mindenki aki több blogot nyit egymás
2010. november 10. szerda, 18:34 | Éva.   Előzmény

Én nem ezt látom.Mindenki aki több blogot nyit egymás után,mindig valami más témát talál,ami éppen érdekli.
Alfa ugyanazon lovagol az összes blogjában,nem keres ő semmit ,mert 100-adszor is ugyanazt a véleményét nyomja,amin egy hajszálnyi változtatás sincs.

Ez neki valami misszió?Meg akar téríteni minket? Nem tudok másra gondolni.Semmiben sem különbözik azoktól,akiket itt hittérítőknek neveztünk korábban,mert erőszakosan nyomták az álláspontjukat,és mindig szóról szóra ugyanazt.

Alfánál ugyanezt látom.Mintha amnéziában szenvedne.Mikor kifut egy blogja pár nap múlva kezdi előröl ugyanazt,mintha közben elfelejtené,hogy hónapok óta ugyanarról vitatkozik,csak éppen más nevet ad minden blogjának.
Én húzok is innen,mert nem vagyok ugyanarra 100-adszor is kíváncsi.
Ne haragudj Alfa ,ettől még szeretlek:)

szerintem ezek a tények.Szakkönyvekből alapoztam és a saját
2010. november 10. szerda, 18:47 | alfa omega   Előzmény

szerintem ezek a tények.Szakkönyvekből alapoztam és a saját tapasztalataim is benne vannak.Mivel ez egy önismereti oldal,gondoltam beszélgetünk ezekről,de már kezdem látni,hogy ez egy hívő oldal.
Persze ti máshogy HISZITEK,de cáfolat sose hagyja el a billentyűzeteteket.Az nem cáfolat és nem bizonyíték,hogy "szerintem nem igaz".

nem haragszok senkire csak nem értelek titeket

És miért zavar ez, hogy valaki ezt nem így gondolja vagy hiszi?
2010. november 10. szerda, 18:48 | KatiPotter   Előzmény

És miért zavar ez, hogy valaki ezt nem így gondolja vagy hiszi? Fáj neked?

igen,mert nem örülök annak,hogy önámító emberek alkotják azt
2010. november 10. szerda, 19:11 | alfa omega   Előzmény

igen,mert nem örülök annak,hogy önámító emberek alkotják azt a társadalmat amiben élek.
mennyivel jobb lehetne az élet(em) ha mindenki elfogulatlanul az igazságot keresné és látná,attól függetlenül hogy az milyen .

Igazság? És honnan tudod, hogy neked van igazad? Van, akit meg a
2010. november 10. szerda, 19:18 | KatiPotter   Előzmény

Igazság? És honnan tudod, hogy neked van igazad? Van, akit meg az zavar, ha "erőszakos emberek alkotják a társadalmat." Na ehhez mit szólsz. :D:D:D Nem mondom, hogy azok alkotják, ez csak példa, hogy ha itt térítő akarsz lenni, akkor előre szólok, hogy nagyon rossz helyen jársz. Az igazságot hagy keresse már mindenki maga. Feleslegesen pazarlod az időd, ha tényleg ez a célod.
Ha akkora nagy igazad van, nézd meg ezt, és inkább nevess, magadon is, rajtunk is, ha szeretnél:
http://www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM "Besenyő igazamvan István":D:D:D:D:D

Ademon képe
Az igazság sose ilyen egyoldalú, hogy csak úgy ráfirkantsd egy
2010. november 10. szerda, 19:21 | Ademon   Előzmény

Az igazság sose ilyen egyoldalú, hogy csak úgy ráfirkantsd egy papírra :) Szerintem a te verziód csak megközelítheti, de mindig ott van egy kis határozatlanság, ami rácáfol :)

elmondom mi a meglátásom:isten egy olyan csupa- társas értelembe
2010. november 10. szerda, 19:34 | alfa omega   Előzmény

elmondom mi a meglátásom:isten egy olyan csupa- társas értelemben vett- jó tulajdonságokkal bíró fantázialény,aki a ti értékeitek megtestesítője.Tehát kizárólag jó .Nincs benne semmi kifogásolható.Ettől ti annyira akartok rá hasonlítani,hogy az csuda.Elképzelitek őt és szeretitek,mert ő jó.

De nem minden ember ilyen .Szerintem ez valami lelki gyengeség.Nebántsvirágság.Féltek az élettől.Kell valami érzelmi kapaszkodó.

Érdekes ,hogy milyen idegesek vagytok.

skarma képe
Ki ideges? Ki beszélt itt Istenről? Ő nem lény. Idáig nem
2010. november 10. szerda, 19:37 | skarma   Előzmény

Ki ideges?
Ki beszélt itt Istenről? Ő nem lény. Idáig nem terjedt a szakkönyveid tudása? :)
Anélkül veted meg a mi ,,hitünket" (bár szívesebben mondanám tudásnak, de úgy talán nem értenéd), hogy valóban megnéznéd, miről beszélünk.
Szerintem itt senki sem akar ,,hasonlítani" Istenre. Félreértesz minket, belemagyarázod a saját szkeptikus látásmódodat... Van ennek értelme?

Ademon képe
Ne beszélj többesszámban :) De hogy te se maradj egyedül :) Ha
2010. november 10. szerda, 19:52 | Ademon   Előzmény

Ne beszélj többesszámban :)
De hogy te se maradj egyedül :)

Ha Isten szellemi létének okát nézzük az emberiségben, akkor azt mondhatjuk, hogy Isten oka az emberiségben nem más mint egy ideál, mely az emberi kreativitás és valóság végtelen lehetőségeit jelképezi.
Ha valaki Istent a szeretettel azonosítja, akkor az emberek a társadalmi összetartozásra, összefogásra és kölcsönösségére való igényét jelképezi.
A hatalom igénye pedig Isten irányításának és mindenható erejének és egyéni rendjének jelképes megnyilvánulása.
Vagyis Isten egyként testesíti meg az emberiség legmélyebb álmait.
A megvilágosodott ember pedig nem egy létező valaki, sokkal inkább egy ideál, akibe belelátjuk a legmerészebb álmainkat, a Valódi Embert. Egy képzeletbéli példakép.

És ez valószinüleg tényleg így is van, csak épp nem zárja ki Isten létezését, pusztán magyarázza a személyes okainkat.

na végre valaki aki nem csak érzelmekkel reagál,hanem
2010. november 10. szerda, 20:02 | alfa omega   Előzmény

na végre valaki aki nem csak érzelmekkel reagál,hanem gondolatokkal! :-(

egyébként elképzelhető az uccsó mondatod,de a csajok hogy milyenek ,az magáért beszél

skarma képe
Szóval ott lehet a kutya elásva, hogy teljességgel lenézed az
2010. november 10. szerda, 20:08 | skarma   Előzmény

Szóval ott lehet a kutya elásva, hogy teljességgel lenézed az érzelmeket? (bocs, egy ideje ez jön le nekem) Viszont akkor súlyosabb gondjaid is lehetnek, hiszen érzelmek nélkül nem lehet élni, legalábbis nem érdemes. Azok által is tanulunk, tudod? Mi bajod velük?

nem jó felé haladsz,nyugi.érzelmek indulatok vannak mindenkiben,
2010. november 10. szerda, 20:16 | alfa omega   Előzmény

nem jó felé haladsz,nyugi.érzelmek indulatok vannak mindenkiben,de azért vagyunk társas lények mert tudjuk őket szabályozni.

a baj az ,ha valaki nem tud gondolkodni

Istennel kapcsolatban,ha véleményt akarsz róla mondani,hát még
2010. november 10. szerda, 20:01 | Éva.   Előzmény

Istennel kapcsolatban,ha véleményt akarsz róla mondani,hát még nagyon komoly tanulmányokat kéne végezned,mert amit most itt kijelentettél,ne haragudj ,de nagyon nagy butaság.
Ha egy gyereket megkérdezek,már neki is komolyabb fogalma van Istenről ,mint amit te most itt előadtál.

Istennek nincsenek tulajdonságai,sem nem ilyen sem nem olyan,mégis a minden.Érdekes ,mi?
Hogyan lehet ez? Miért nem jársz utána?,mielőtt véleményt mondanál ez ügyben.
,,Fantázialény''...Jajj Alfa:) El tudnád úgy képzelni,hogy nem lény,hanem mondjuk például tudat,és mindennek az oka...

Olyan érdekes ,hogy a név amit választottál,alfa omega,az pont Isten egyik attribítuma,a kezdet és a vég.
Miért adtad magadnak pont ezt a nevet?

Ademon képe
Az igazság sose ilyen egyoldalú, hogy csak úgy ráfirkantsd egy
2010. november 10. szerda, 19:23 | Ademon   Előzmény

Az igazság sose ilyen egyoldalú, hogy csak úgy ráfirkantsd egy papírra :) Szerintem a te verziód csak megközelítheti, de mindig ott van egy kis határozatlanság, ami rácáfol :) Nem egészséges ennyire mereven ragaszkodni.

skarma képe
Ha jobb életet akarsz, teremts magadnak Alfa szívem. Ne a
2010. november 10. szerda, 19:27 | skarma   Előzmény

Ha jobb életet akarsz, teremts magadnak Alfa szívem.
Ne a társadalomban keresd a hibát. Hidd el, nem lennél boldogabb egy ennél is materialistább világban.
Mi ugyanúgy igazságot keresünk mint Te, de nézd csak mit írtál: ,,ha mindenki elfogulatlanul az igazságot keresné..." Te minden vagy, csak elfogulatlan nem. Nem tetszik Neked a mi hitünk, de hidd el, ez nem önámítás.
De mondd csak, mit keresel egyáltalán itt? (most nem elküldeni akarlak, csak egy jó okot mondj. Kétlem, hogy a vita rád jó ,,ingerként" hat)

Alfa,azt kéne többek között megértened például,hogy hogyan
2010. november 10. szerda, 19:38 | Éva.   Előzmény

Alfa,azt kéne többek között megértened például,hogy hogyan határozhatod Te meg valakiről ,hogy ő önámító? Ezt nem Te mondod meg.Neked van egy szemléleted,és aki nem úgy gondolja,az önámító?
Vagy milyen alapon tudsz tévedhetetlen ítéletet hozni másokról?
Mihez képest önámító? A Te értékítéletedhez képest? Érted?

Ami pedig a társadalmat illeti.Nem kell azzal foglalkozni milyen ,és benne ki milyen?
Megint kihez,mihez képest?
Azzal foglalkozz,hogy te a maximumot hozd ki az életedből.Ezen kívül más nem számít,mármint társadalom,és egyéb butaságok.

Egyébként legtöbb ember az igazságot keresi ,hidd el,csak hát tudod ez nagyon személyfüggő,leginkább mindenkinek más.
Ezt el kell fogadnod,másképp látjuk a világot,mert ez nagyon sok mindentől függ.Nem vagyunk egyformák,hiszen nem klónok vagyunk,hanem nagyon is különböző személyiségek.
Ne légy ennyire értetlen,magadnak is ártasz ezzel,mert elvárásaid vannak és ezért mindig csalódnod kell majd.
Elvárásod csak és kizárólag magaddal szemben lehet csak,senkitől és semmitől nem várhatsz el semmit.
Jobb ,ha szoktatod magad ehhez a gondolathoz,ha nem akarsz folytonosan ,értelmetlenül és feleslegesen csalódni.

igazság csak 1 lehet.(ez már nagyon durva ,hogy ezt le kell
2010. november 10. szerda, 19:49 | alfa omega   Előzmény

igazság csak 1 lehet.(ez már nagyon durva ,hogy ezt le kell írnom)
ti úgy szeretnétek látni a világot,hogy nektek az tetszen
én meg úgy ahogy van

érted?
miért baj ez?

skarma képe
Te nem érted. Meg sem próbálod. Évának igaza van, csak
2010. november 10. szerda, 19:50 | skarma   Előzmény

Te nem érted. Meg sem próbálod.
Évának igaza van, csak hajtogatod a magadét.

skarma képe
De tudod, nekünk is vannak tapasztalataink. Ne kérd, hogy mondju
2010. november 10. szerda, 19:08 | skarma   Előzmény

De tudod, nekünk is vannak tapasztalataink. Ne kérd, hogy mondjuk el, mert a legtöbb megfogalmazhatatlan. De Neked is lehetnének, ha megpróbálnál tovább látni az orrodnál.
Az önismeret szót Te valami egész másra használhatod. Nem az az önismeret, hogy megnézem, milyen ingerek érnek, hanem megfigyelem azok az ,,ingerek" milyen érzelmeket szabadítanak fel bennem, miért és hogyan. Az önismeret főleg erről szól.
Nagyon lesarkosítod a dolgokat.
Persze hogy megvannak a tapasztalataid pl. az összes fizikai törvényről, de a fizikai tényezők mögött mindig ott van valami hatalmasabb, valami ÉRTELEM. Szó szerint.
Az Univerzumnak egyéb törvényei is vannak, melyek fontosabbak a fizikai tényezőknél, hiszen a fizikai dolgok csak a magasabb dolgok megnyilvánulásai.

Igen ,a szakkönyvekben tényleg ilyen felsorolások vannak,csakhog
2010. november 10. szerda, 19:24 | Éva.   Előzmény

Igen ,a szakkönyvekben tényleg ilyen felsorolások vannak,csakhogy a szakemberek tudják,hogy az emberek nagyon színes egyéniségek,és senkire nem húzzák ezt rá feketén fehéren,hanem ezek elegyei ,keverékei vagyunk.Ezen jellemzők keverednek egy emberben,személyiségen belül,és embere válogatja kiben milyen mértékben.
Azt hiszem eddig mindenkinek csak ez volt az észrevétele.
Ami pedig az én hozzászólásomat illeti,én a magam részéről csak unom ezt a merev,vaskalapos ,
bebetonozott szemléletedet.
Nekem színes a világ,és téged csak fekete fehérben lehet olvasni.
Csak ennyi az észrevételem,nem személy szerint van bajom veled:),de már vitatkozni ,magyarázni sem akarok,mert értelmetlen,ez minden blogodban kiderült,és ezért írtam ,hogy ,,húzok el innen''.
És ismételten mondom,hogy ettől még szimpatikus vagy nekem,nincs bajom veled,csak ez a fajta merev gondolkodás engem nem érdekel.
Ha még mindig találsz ehhez partnereket,akkor örülök neki.
És nem értem,hogy mit nem értesz:)